Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πτώση F-4 Phantom | Νεκρός ο ένας από τους δύο πιλότους

Ανείπωτη τραγωδία στις Ένοπλες Δυνάμεις καθώς όπως ανακοίνωσε η Πολεμική Αεροπορία νεκρός είναι ο ένας από τους δύο χειριστές του F-4 Phantom, που συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση νεκρός είναι ο 29χρονος συγκυβερνήτης του πολεμικού αεροσκάφους, υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

«Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη,
Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών».

Το ιστορικό της τραγωδίας

Το F-4 Phantom που κατέπεσε είναι ένα διθέσιο αεροσκάφος της 338Μ/117ΠΜ, το οποίο εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση και συνοδευόταν από ένα ακόμη Phantom.

Τα δύο F-4 απογειώθηκαν στις 10:15, κάτι που σημαίνει ότι συνετρίβη περίπου 15 λεπτά αργότερα.

«Την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, αεροσκάφος F-4 (διθέσιο) της 338Μ/117ΠΜ που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας», ανέφερε στην ανακοίνωσή του το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.

Μετά την πτώση του μαχητικού αεροσκάφους που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, ξεκίνησε μεγάλη επιχείρηση με πλωτά και εναέρια μέσα για τον εντοπισμό των πιλότων.

Λίγο αργότερα, εντοπίστηκαν συντρίμμια του F-4 Phantom στον Κυπαρισσιακό Κόλπο.

Στην περιοχή έσπευσαν άμεσα δύο Ε/Π ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 Ε/Π S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του ΛΣ, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα βρίσκεται και ένα C-130.

Χαρδαλιάς: Δύσκολη ημέρα για τις Ένοπλες Δυνάμεις

Από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, έκανε λόγο για μια εξαιρετικά δύσκολη ημέρα για την οικογένεια των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Πράγματι είναι μια εξαιρετικά δύσκολη μέρα για την οικογένεια των Ενόπλων Δυνάμεων και για όλη τη χώρα. Εξελίσσεται μία γιγαντιαία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης σε όλη την περιοχή. Νομίζω οι σκέψεις μας, οι ευχές μας και κυρίως οι προσευχές μας είναι με τους πιλότους μας, με τις οικογένειές τους και ελπίζουμε ότι σύντομα οι έρευνες θα ολοκληρωθούν με θετική έκβαση», είπε ο κ. Χαρδαλιάς.

Τα πιθανά αίτια της πτώσης του Phantom

Τα πιθανά αίτια της πτώσης του F-4 Phantom, στο οποίο επέβαιναν οι δύο αγνοούμενοι πιλότοι, παραθέτει ο αντιπτέραρχος E.A. Κωνσταντίνος Ιατρίδης σε συνέντευξή του στο CNN Greece.

Όπως έχει γίνει γνωστό, δύο F-4 Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιούσαν εκπαιδευτική πτήση χαμηλής ναυτιλίας, όταν στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας (30/1), το ένα εξ αυτών κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή νότιας της Ανδραβίδας.

«Δυστυχώς, όταν γίνεται ρεαλιστική εκπαίδευση, επί πραγματικής βάσεως, σε χαμηλά ύψη, διότι ήταν μια άσκηση δύσκολη, πάνω από θάλασσα, σε χαμηλά ύψη περίπου 300 πόδια, δηλαδή 100 μέτρα, με στροφές δύσκολες, σκληρές, με πολλά G (επιταχύνσεις), όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά», τονίζει ο κ. Ιατρίδης.

«Σε αυτό το ύψος, περίπου τα 300 πόδια (100 μέτρα), οι ταχύτητες είναι μεγάλες, 400-420 μίλια. Όταν κάνεις μια κλειστή στροφή τα G περίπου είναι 5 με 6, οπότε καταλαβαίνετε, όταν τραβάς τα θετικά G, το αίμα φεύγει από το κεφάλι και υπάρχει ένα μπλακ άουτ κάποια δέκατα του δευτερολέπτου. Ανάλογα με την εκπαίδευση που έχεις υποστεί και από τη συνήθεια. Επομένως, όσο πιο χαμηλά είσαι, τόσο πιο επικίνδυνα είναι, όταν πιάσεις απότομα αυτά τα G και κάποια στιγμή, όπως το λέμε εμείς στην αεροπορική διάλεκτο, ‘μαυρίζεις’», εξηγεί ο ίδιος.

Απαριθμώντας πιθανά αίτια της πτώσης, σημειώνει πως αυτά είναι «είτε να έχει κάποια βλάβη το αεροπλάνο και να μην προλάβαν να αντιδράσουν, είτε να επηρεάσει ο καιρός, η θάλασσα, η χαμηλή ορατότητα, είτε ακόμα και ένα πιθανό σφάλμα χειριστή» και επισημαίνει πως:

«Τα αίτια του ατυχήματος θα μας τα διευκρινίσει η Επιτροπή Διερεύνησης, η οποία θα γίνει στις επόμενες ημέρες».

Σε ό,τι αφορά στο αν οι δύο πιλότοι κατάφεραν να εκτιναχθούν πριν από την πτώση -κάτι το οποίο δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα ακόμη-, ο κ. Ιατρίδης σημειώνει πως:

«Η πληροφορία που έχουμε είναι ότι κάνανε χρήση, γιατί ακούγεται ένας θόρυβος, το σήμα εγκατάλειψης», προσθέτοντας πως «Το θέμα είναι να άνοιξαν τα αλεξίπτωτα και να βρεθούν σώοι οι πιλότοι μας στη θάλασσα και να περισυνελλεγούν».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το αεροσκάφος «δεν είχε πέσει από τα πρώτα λεπτά. Η περιοχή νότια από το Κατάκολο προς την Πελοπόννησο είναι μια περιοχή ασκήσεων. Αρχίσαν τις ασκήσεις και κατά τη διάρκεια των ασκήσεων συνέβη αυτό το οποίο συνέβη».

Ο αντιπτέραρχος σημειώνει ότι ο εντοπισμός των δύο πιλότων γίνεται πιο εύκολος, καθώς υπήρχε δεύτερο αεροσκάφος, το οποίο προσγειώθηκε και έδωσε περισσότερα στοιχεία.

«Επομένως, το στίγμα υπήρχε ακριβώς εκεί που έπεσε το αεροσκάφος. Επομένως έφυγαν εκεί όλα τα μέσα διάσωσης, είτε ελικόπτερα, είτε αεροσκάφη C 130, προκειμένου να ερευνήσουν την περιοχή και εφόσον ζουν οι πιλότοι μας να τους περισυνελλέξουν».

Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η πτώση του αεροσκάφους, ξεκίνησε μεγάλη επιχείρηση με πλωτά και εναέρια μέσα για τον εντοπισμό των πιλότων.

«Αυτό που μένει τώρα είναι να βρεθούν σώοι οι δύο πιλότοι, κάτι το οποίο ευχόμαστε όλοι», σημειώνει ο κ. Ιατρίδης, ο οποίος στο παρελθόν είχε μια παρόμοια εμπειρία.

«Το 1984 είχα ένα ατύχημα με το Phantom, επειδή έχω πολλές ώρες στο Phantom. Είχε πάρει φωτιά βέβαια, νύχτα, δυτικά της Λευκάδος προς την μεριά της Ιταλίας, κάναμε εκεί πτήσεις σε χαμηλά ύψη 500 πόδια και 1500.

Πήρε φωτιά και αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε, μένοντας τότε έξι ώρες στη θάλασσα γιατί τότε δεν υπήρχε ελικόπτερο νυχτερινής διάσωσης εκείνη την εποχή.

Περιμέναμε το καραβάκι από το Κατάκολο, το οποίο έκανε περίπου 5-5,5 ώρες.

Είχε πελαγίσιο κύμα, είχε 7 με 8 μποφόρ.

Ήταν μια δύσκολη επιβίωση στη θάλασσα νύχτα. Όλα πήγαν καλά και κοντά στην ατυχία μας είχαμε την τύχη τουλάχιστον να ζήσουμε και ζούμε μέχρι σήμερα», λέει, εξιστορώντας την δική του εμπειρία.

cnn.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Παρέδωσε 4 μηχανές στην Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας ο Alex Haditaghi

Στην παράδοση τεσσάρων μηχανών προς την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο επιχειρηματίας Alexander Haditaghi.

Ο κ. Haditaghi πρόκειται να προχωρήσει σε μία σειρά ενεργειών στήριξης στην τοπική κοινωνία (αναμένεται αντίστοιχη ενέργεια από τον ίδιο και στον τομέα της υγείας) και η παράδοση των μηχανών στην Αστυνομική Διεύθυνση είναι η πρώτη από αυτές.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Κηφισιά | Ξέχασαν αγόρι 4,5 ετών σε σχολικό για έξι ώρες – Δύο συλλήψεις

Δικογραφία για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο σχηματίστηκε σε βάρος ενός οδηγού σχολικού λεωφορείου, της συνοδού και του ιδιοκτήτη της εταιρείας των οχημάτων που είχε μισθώσει η Περιφέρεια Αττικής, οι οποίοι άφησαν ένα αγοράκι 4,5 ετών για έξι ώρες μέσα στο λεωφορείο.

Ο πατέρας του ανήλικου παιδιού προχώρησε στην υποβολή καταγγελίας για το περιστατικό.

Οπως κατήγγειλε ο πατέρας του, παρέδωσε τον γιο του στο σχολικό, για τη μεταφορά του στο 2ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς. Εκεί, ανακάλυψαν κατά τις μεσημεριανές ώρες ότι το παιδί δεν βρισκόταν στο σχολείο.

Από το νηπιαγωγείο κάλεσαν τους γονείς για να τους ενημερώσουν πως το παιδί δεν είχε δώσει το «παρών». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το παιδί είχε αποκοιμηθεί στα πίσω καθίσματα, όπου και εντοπίστηκε το μεσημέρι.

Το αγοράκι φέρεται να έμεινε μέσα στο λεωφορείο από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

Για την υπόθεση συνελήφθη ο οδηγός του σχολικού λεωφορείου όπως και η συνοδηγός.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en