Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πατριωτική Ένωση | Η Ελλάδα να στείλει σαφές μήνυμα στην Αλβανία ότι δεν θα συγκατατεθεί στην ενταξιακή της πορεία στην Ε.Ε

Η Ελλάδα να στείλει σαφές μήνυμα στην Αλβανία ότι δεν θα συγκατατεθεί στην ενταξιακή της πορεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση εάν δεν σεβασθεί την Ελληνική μειονότητα και δεν συνεργασθεί για την οριοθέτηση της ΑΟΖ, με βάση το Διεθνές Θαλάσσιο Δίκαιο 

Η ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση των  Δυτικών Βαλκανίων είναι διακηρυγμένος στόχος των ΗΠΑ και της ΕΕ, για προφανείς γεωπολιτικούς λόγους. Η πορεία όμως των Δυτικών Βαλκανίων προς την ΕΕ δεν είναι καθόλου εύκολη. Υπάρχουν προβλήματα και δεν πρέπει να προεξοφλείται από την Ελλάδα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, γιατί ορισμένα από τα υπάρχοντα προβλήματα την αφορούν άμεσα.

Αυτό ισχύει ειδικότερα για την Αλβανία, στην πρωτεύουσα της οποίας συνήλθε, για πρώτη φορά, η Σύνοδος Κορυφής ΕΕ – Δυτικών Βαλκανίων, στις 6 – 7 Δεκεμβρίου 2022.

Με την ευκαιρία αυτή, μετέβη και ο Έλληνας Πρωθυπουργός στην Αλβανική πρωτεύουσα, με την πρόθεση να επισκεφθεί, με την ίδια ευκαιρία, την Ελληνική μειονότητα στη Βόρειο Ήπειρο. Ο Αλβανός Πρωθυπουργός, την παραμονή της αφίξεως του Έλληνα ομολόγου του, προέβη σε προσβλητικές δηλώσεις για την Ελλάδα, κάνοντας λόγο για «εξαπάτηση της Ευρώπης από την Ελλάδα» για την ένταξή της στην Ευρωζώνη.

Η συμπεριφορά του Αλβανού Πρωθυπουργού Έντυ Ράμα δεν εκπλήττει, γιατί είναι γνωστή η εχθρική προς την Ελλάδα πολιτική του και η χειραγώγησή του από την Άγκυρα.

Προκύπτει όμως ένα πολύ σημαντικό ερώτημα, που έχει σχέση με την Αλβανία και τα υπάρχοντα προβλήματα και την Ελληνική υποστήριξη στην ενταξιακή της πορεία. Θα συνεχίσει η Ελλάδα να υποστηρίζει την ένταξη της Αλβανίας στην ΕΕ, χωρίς να έχουν κατοχυρωθεί, προηγουμένως, και να γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα και οι ελευθερίες της Ελληνικής μειονότητας;

Χωρίς επίσης να έχει γίνει καμία πρόοδος στο θέμα της οριοθετήσεως της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας; Πέρασαν ήδη δυο χρόνια από τη διμερή Ελληνο – Αλβανική συμφωνία για την παραπομπή του θέματος στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, με την υπογραφή συνυποσχετικού. Κανένα όμως συνυποσχετικό δεν έχει υπογραφεί μέχρι σήμερα. Η Αλβανία κωλυσιεργεί και παρατείνει συνεχώς το χρόνο, υπολογίζοντας ότι η πίεση των ΗΠΑ και της ΕΕ για την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην ΕΕ, δεν θα επιτρέψει στην Ελλάδα να θέσει εμπόδια, για εθνικούς λόγους, στην ένταξη της Αλβανίας, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Οι Τούρκοι σύμβουλοί τους τους υποδεικνύουν ως παράδειγμα το προηγούμενο των Σκοπίων, κατά το οποίο ο ξένος παράγων άσκησε πίεση στην Ελλάδα για να υποχωρήσει σε όλη τη γραμμή και να δώσει στα Σκόπια Μακεδονικό όνομα, ταυτότητα και γλώσσα, γιατί ήθελε την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, για λόγους γεωπολιτικής των Βαλκανίων.

Η Ελλάδα, για το λόγο αυτό, δεν πρέπει, ασφαλώς, ν’ ακολουθήσει το επαίσχυντο προηγούμενο των Σκοπίων, αλλά, πρέπει, αντιθέτως, να στείλει σαφές μήνυμα προς τα Τίρανα, αλλά και προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν θα υποστηρίξει την ένταξη της Αλβανίας στην ΕΕ, εάν δεν διευθετηθούν προηγουμένως τα παραπάνω προβλήματα και αν συνεχίσει η Αλβανία να συμπεριφέρεται εχθρικά προς την Ελλάδα, ως δορυφόρος της Άγκυρας.

Τι έπραξε όμως ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στα Τίρανα; Επανέλαβε τα τετριμμένα ότι η Ελλάδα υποστηρίζει την ένταξη της Αλβανίας και ευρύτερα των Δυτικών Βαλκανίων και επαφίεται «στην τήρηση  των προϋποθέσεων που έχει θέσει η ΕΕ». Ακύρωσε επίσης την επίσκεψή του στην Ελληνική εθνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου, που θα είχε συμβολική σημασία και θα τόνωνε το φρόνημα των Βορειοηπειρωτών, για λόγους μετεωρολογικών συνθήκων. Δεν είναι αυτή συμπεριφορά εθνικού ηγέτη της χώρας, όπως είναι από τη θέση του ο Πρωθυπουργός.

Η Πατριωτική Ένωση καταδικάζει αυτή τη συμπεριφορά και αυτή την πολιτική της παθητικής συμπλεύσεως με την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων, χωρίς η Ελλάδα να θέτει, για τους δικούς της εθνικούς λόγους, όρους και προϋποθέσεις και να επαφίεται στους γενικούς όρους που θέτει η ΕΕ. Η αυταπάτη ότι μας καλύπτουν δήθεν οι όροι της ΕΕ, έχει δοκιμασθεί πολλές φορές στο παρελθόν, τόσο με την Τουρκία όσο και με τα  Σκόπια, και είδαμε και στις δυο περιπτώσεις ποια ήταν τα αποτελέσματα.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Δήμος Παγγαίου | Διατηρείται ως Περιφερειακή Έδρα Πρωτοδικείου το Ειρηνοδικείο Παγγαίου

Μετά από συντονισμένες προσπάθειες τόσο της Δημοτικής Αρχής Δήμου Παγγαίου, του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου, των Βουλευτών της Π.Ε Καβάλας, του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας και συναρμόδιων φορέων πετύχαμε μία σημαντική νίκη.

Το Παγγαίο μας ορίζεται, από 16-09-2024, ως Περιφερειακή Έδρα του Πρωτοδικείου Καβάλας. Μία σημαντική παροχή, που εξασφαλίζει την ταχύτητα απόδοσης της δικαιοσύνης και εξυπηρετεί τις ανάγκες των δημοτών και των επιχειρηματιών που ζουν και δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας. Η αυξημένη ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς και η πρόοδος στους ειδικούς τομείς των κατασκευών, των επενδύσεων και του τουρισμού πρέπει να συνοδεύονται από τέτοιου είδους παροχές.
Ο Δήμος Παγγαίου, κατανοώντας το όφελος της υπηρεσίας, παραχώρησε το δημοτικό κτήριο προς στέγαση, αξιοποίηση και εξυπηρέτηση των δικαστικών υποθέσεων του Ειρηνοδικείου. Υπενθυμίζουμε πως έχει ολοκληρωθεί η ολική ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση του κτηρίου, στο οποίο συστεγάζονται τρεις πολύ σημαντικές υπηρεσίες: Ειρηνοδικείο, ΚΕΠ και το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παγγαίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μήνυμα του Μητροπολίτη Φ.Ν.Θ Στεφάνου για το Πάσχα

Aς εγερθή ο Θεός, και ας σκορπισθούν οι εχθροί του. Ας φύγουν από μπροστά του αυτοί που τον μισούν! Όπως διαλύεται ο καπνός διαλύονται. Έτσι όπως λιώνει το κερί μπροστά στη φλόγα της φωτιάς, έτσι χάνονται οι ασεβείς μπροστά την παρουσία του Θεού.

Αλλά οι δίκαιοι χαίρονται και ευφραίνονται μπροστά στο Θεό, και από χαρά φωνάζουν. Να ψάλλετε στον Θεό, με το ψαλτήριο να υμνήσετε το όνομά του. να ετοιμάσετε τον δρόμο γι΄ αυτόν που ιππεύει τα σύννεφα! Το όνομά του είναι Κύριος. Να αγάλλεσθε μπροστά του. Πατέρας για τα ορφανά και βοηθός στις χήρες είναι ο Θεός στο άγιο κατοικητήριό του. Στους έρημους δίνει οικογένεια ο Θεός, ανοίγει στους κρατουμένους την πύλη της ευτυχίας. Μόνο οι αποστάτες μένουν σε άνυδρη γη» (Ψαλμ. 67, 2-7).

Αγαπητοί πατέρες και αδελφοί, η χάρις του αγίου Τριαδικού Θεού μας, και πάλι μας παρουσιάζει το μέγιστο αγαθό της αναστάσεως του Χριστού μας από τους νεκρούς και μας προσανατολίζει στα συγκλονιστικά εκείνα γεγονότα που συνέβησαν για μία και μοναδική φορά στους αγίους Τόπους της Παλαιστίνης, και εχάραξαν την μοναδική και αναστάσιμη πορεία από τον θάνατο στην ζωή. Ευγνώμονες, λοιπόν, και με βαθύτατο σεβασμό, προσπίπτομε στον φρικτό Γολγοθά και στον Πανάγιο Τάφο, εκ του οποίου ανέτειλε, αναστημένος από τους νεκρούς, ο Ήλιος της δικαιοσύνης, το φως το ανέσπερο, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο υιος και Λόγος του Θεού, το δεύτερο πρόσωπο της αγίας Τριάδος.

Αυτό το ουράνιο γεγονός, επάνω στη ταλαιπωρημένη από την αμαρτία γη μας, με μεγαλοπρέπεια μας παρουσιάζει και ο μέγιστος προφήτης, ψαλμωδός και βασιλέας Δαβίδ, με τα παραπάνω λόγια του, στον περίφημο 67ο μεσσιανικό ψαλμό του, τμήμα του οποίου ακούγεται και ψάλλεται συνεχώς κατά την περίοδο του αγίου Πεντηκοσταρίου. Μεγαλειώδης η ουρανία βασιλεία, επίγειος η ανάστασις του Χριστού, όλα φωτισμένα από το άκτιστο φως του Θεού, που διαχέεται μέσα στην ανθρωπότητα όλων των αιώνων. Αυτό άλλωστε θα ψάλλωμε, με μεγαλοπρέπεια σε λίγο : «Ελάτε, να πάρετε φως, από το φως που δεν δύει ποτέ και δοξάσατε τον Χριστό, που ανεστήθη από τους νεκρούς». Η μετοχή μας στο φως αυτό, παρ’ όλη την αναξιότητά μας, καθίσταται εφικτή, μόνον μέσα στην αγία μας Εκκλησία, γι’ αυτό γράφει και ο απόστολος Παύλος, καταγράφοντας μάλιστα και τον 19ο στίχο του παραπάνω ψαλμού : «Ανέβηκε ψηλά, πήρε μαζύ του αιχμαλώτους, έδωσε δώρα στους ανθρώπους.

Το ανέβηκε όμως, τι άλλο σημαίνει παρά ότι προηγουμένως είχε κατεβεί εδώ κάτω στη γη ; Αυτός που κατέβηκε είναι ο ίδιος που ανέβηκε επάνω από όλους τους ουρανούς, για να γεμίση με την παρουσία του το σύμπαν. Αυτός, λοιπόν, σε άλλους έδωσε το χάρισμα του αποστόλου, σε άλλους του προφήτη, σε άλλους του ευαγγελιστή και σε άλλους του ποιμένα και δασκάλου, για να καταρτίζουν τους πιστούς για το έργο της διακονίας, ώστε να οικοδομήται το σώμα του Χριστού. Έτσι θα καταλήξωμε όλοι στην ενότητα που δίνει η πίστη και η βαθειά γνώση του Υιού του Θεού, θα γίνωμε ώριμοι και θα φθάσωμε στην τελειότητα που μέτρο της είναι ο Χριστός. Δεν θα είμεθα πλέον νήπια, δεν θα κλυδωνιζόμεθα και δεν θα μας πηγαίνη πέρα δώθε ο άνεμος της οποιασδήποτε διδασκαλίας, η ανθρωπίνη δολιότητα και τα τεχνάσματα που μηχανεύεται η απάτη. Αντίθετα, έχοντας την αληθινή πίστη και την αγάπη, ας φθάσωμε σε όλα μας αυτόν που είναι η κεφαλή, δηλαδή τον Χριστό» (Ψαλμ. 67, 19 & Ἐφεσ. 4, 8-15).

Γι’ αυτό το ουράνιο και άκτιστο φως ομιλεί σε ένα θαυμάσιο λόγο του για την φοβερή ημέρα της κρίσεως, ο άγιος Συμεών, ο Νέος Θεολόγος : «Ο ίδιος ο Θεός και Δεσπότης των όλων θα λάμψη τότε με την δόξα της θεότητός του και θα είναι μόνος εκείνος, ημέρα μαζύ και Θεός, αυτός που τώρα είναι σε όλους αόρατος, και αυτός που κατοικεί φως απρόσιτο θα αποκαλυφθή σε όλους ποιος είναι και θα γεμίση τα πάντα με το φως του και δεν θα δύση ποτέ, θα είναι ατελεύτητος και ημέρα αιωνίου χαρμονής για τους αγίους του».

Το γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού από τους νεκρούς εξυμνεί πολλές φορές και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως. Γράφει, λοιπόν, σε ένα θαυμάσιο ποίημά του: «Σήμερα, ο μέγας Χριστός από τους νεκρούς που έσμιξε, σηκώθηκε, και του θανάτου έσπασε το κεντρί και τις σκοτεινές πόρτες του αγέλαστου Άδη συνέτριψε, και έδωσε στις ψυχές ελευθερία. Σήμερα, αναπηδώντας από το μνήμα, φάνηκε στους θνητούς, που γι΄ αυτούς γεννήθηκε, πέθανε και αναστήθηκε από τους νεκρούς, ώστε ξαναγεννημένοι, και τον θάνατο ξεφεύγοντας να ανεβούμε μαζύ του καθώς φεύγει από εδώ. Σήμερα, ο ολόφωτος μέγας χορός των αγγέλων σε περιβάλλει ολόχαρος, μέλποντας τον επινίκιο ύμνο. Σήμερα, η φωνή μου αντήχησε, τα κλεισμένα από την σιωπή χείλη, ελευθερώνοντας, και με έχεις κιθάρα υμνητική. Μέσα μου εθυσίασα τον νου μου στον Αιώνιο νου, στο Αιώνιο Λόγο τον λόγο μου, και έπειτα θα θυσιάσω και στο μεγάλο Πνεύμα, εάν θέλη».

Για τους καρπούς αυτής της Αναστάσεως του Σωτήρος Χριστού γράφει σε μία ομιλία του στον 117ο ψαλμό του Δαβίδ ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως : «Αυτή η ημέρα είναι η ημέρα που την έκαμε ο Κύριος. Ας χαρούμε και ας ευφρανθούμε αυτήν την ημέρα. Ημέρα εδώ ονομάζει όχι την πορεία του ηλίου, αλλά τα κατορθώματα που συνέβησαν αυτήν την ημέρα. Διότι, όπως ακριβώς, λέγοντας πονηρή ημέρα δεν ονομάζει την πορεία του ηλίου, αλλά τα κακά που συμβαίνουν κατ΄ αυτήν, έτσι και ημέρα αγαθή ονομάζει τα κατορθώματα που συμβαίνουν κατ΄ αυτήν. Και αυτό που λέγει σημαίνει το εξής. τα κατορθώματα του Θεού που συνέβησαν κατ΄ αυτήν, τα έκαμε ο Θεός. Διότι μόνον εκείνο το χέρι μπορούσε να κάμη εκείνα που συνέβησαν. Τί, δηλαδή ; θα μπορούσε να εξισωθή με την ημέρα αυτή κατά την οποία συνέβη η συμφιλίωση του Θεού με τον άνθρωπο, τερματίσθηκε ο μακροχρόνιος πόλεμος, η γη έγινε ουρανός και οι ανάξιοι άνθρωποι της γης φάνηκαν άξιοι της ουρανίας βασιλείας ; Το κάλλιστο μέρος της φύσεώς μας μετεφέρθη πιο επάνω από τους ουρανούς, ο παράδεισος άνοιξε, αποκτήσαμε και πάλι την αρχαία πατρίδα, η κατάρα εξαφανίσθηκε, η αμαρτία καταλύθηκε, εκείνοι που τιμωρήθηκαν από τον νόμο επέτυχαν την σωτηρία τους χωρίς τον νόμο, όλη η γη και η θάλασσα εγνώρισε τον Κύριό της, και συνέβησαν και άπειρα άλλα, που δεν μπορούμε τώρα να τα παρουσιάσωμε με τον λόγο. Γι’ αυτό, λοιπόν, και ο προφήτης, επειδή τα έφερε στη σκέψη του όλα αυτά, αναθέτει στον Θεό το παν, δηλώνοντας ότι τα όσα συνέβησαν είναι έργα του Θεού. Ας χαρούμε και ας ευφρανθούμε κατ΄ αυτήν, διότι επετύχαμε τόσα μεγάλα αγαθά. Καθ’ όσον και αυτό δεν είναι μικρό κατόρθωμα, το να χαιρώμεθα για τα αγαθά, το να σκιρτάμε από χαρά, το να ευφραινώμεθα και το να δεχώμεθα με ευχαρίστηση τις ευεργεσίες του Θεού».

Ευλαβέστατοι πατέρες, ευλογημένοι χριστιανοί και χριστιανές,

Σήμερα, και πάλι μέσα στη νύχτα του Μεγάλου Σαββάτου και κοντά στο ξημέρωμα της αγίας και μεγάλης Κυριακής του Πάσχα, το άρωμα της αναστάσεως του Χριστού μας από τους νεκρούς, γαληνεύει τις ψυχές μας, και μας οδηγεί στον δρόμο της σωτηρίας, μεταμορφώνει τις ανθρώπινες στιγμές μας και μας χαρίζει την ελπίδα. Την ελπίδα, που μόνο μέσα στην αγία μας Εκκλησία, μπορούμε να συναντήσωμε και να αγκαλιάσωμε. και αυτή είναι ο ίδιος ο Χριστός μας. Ας πετάξωμε από επάνω μας τις καταστροφικές συμπεριφορές μας που οδηγούν ολόκληρη την ανθρωπότητα στον θάνατο, στην μοναξιά, στο έγκλημα, στον πόλεμο, στην απαξίωση κάθε ανθρώπου, στην επικράτηση του συμφέροντος χάριν της εξαφανίσεως του συνανθρώπου μας, και ας συναντήσωμε στην πορεία για τον Γολγοθά και τον ουρανό τον βασανισμένο και πληγωμένο συνάνθρωπό μας και ας μετάσχωμε στο αιώνιο και άκτιστο φως του αγίου Τριαδικού Θεού μας.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ !

Ευχέτης προς τον δι΄ ημάς Αναστάντα εκ των νεκρών Κύριον

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ο ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Πένθιμα εμβατήρια από τη Φιλαρμονική Ελευθερούπολης

Συνθέσεις απόλυτα συνυφασμένες με το Θείο Πάθος θα παιανίσει την Μεγάλη Παρασκευή η φιλαρμονική της Ελευθερούπολης Καβάλας.

Μετά την Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών, στις 12:30 το μεσημέρι, στο προαύλιο της Βασιλικής του Αγίου Νικολάου, τα πένθιμα εμβατήρια της Μεγάλης Παρασκευής, θα συμβάλλουν στην κατάνυξη της Ημέρας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en