Πατούλης | Πυρά κατά απλής αναλογικής αναζητά «συμμαχία» με Καμίνη

Η ΚΕΔΕ δεν συζητά καμία αλλαγή στον εκλογικό νόμο, ανέφερε ο Γ. Πατούλης, μιλώντας στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ που πραγματοποιείεται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας και υποστήριξε ότι «η απλή αναλογική δεν καλύπτει κανένα πρόβλημα, αντίθετα θα οδηγήσει στη διάλυση των δήμων». Αυτή την στιγμή αντιπροσωπεία δημάρχων βρίσκεται στο υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να πραγματοποιήσει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΣ.

Αίσθηση ωστόσο προκάλεσε η ονομαστική αναφορά του κ. Πατούλη, στο δήμαρχο της Αθήνας, Γ. Καμίνη, τον οποίο έφερε ως παράδειγμα για τις καταστρεπτικές συνέπειες που θα έχει η εφαρμογή της απλής αναλογικής στους δήμους. «Ο κ. Καμίνης από 29 δημοτικούς συμβούλους που έχει σήμερα θα μείνει με 10, αν εφαρμοστεί η απλή αναλογική. Μπορεί να διοικήσει έτσι», ανέφερε ο Γ. Πατούλης. Η αναφορά Πατούλη, δείχνει ότι ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ αναζητά σύμμαχο, στο πρόσωπο του δημάρχου του μεγαλύτερου δήμου της χώρας, ο οποίος επίσης έχει ταχτεί της απλής αναλογικής. Θυμίζουμε πάντως ότι οι δυο τους, στο παρελθόν είχαν αναμετρηθεί για την ηγεσία της ΚΕΔΕ, με τον κ. Πατούλη να επικρατεί.

Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, στην παρέμβαση του, κάλεσε την κυβέρνηση να ανοίξει αμέσως τα χαρτιά της και να παρουσιάσει αναλυτικά τις θέσεις της για τις αλλαγές στον Καλλικράτη.

Ο κ. Πατούλης ζήτησε παράλληλα, να ξεκινήσει άμεσα διάλογος με όλα τα συναρμόδια υπουργεία και την ΚΕΔΕ ώστε να συζητηθεί αναλυτικά πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου, η ανακατανομή πόρων και αρμοδιοτήτων στους δήμους.

«Η ΚΕΔΕ απαιτεί» είπε, «την ενίσχυση της οικονομικής αυτοτέλειας των δήμων με συγκεκριμένες πολιτικές όπως φορολογική αποκέντρωση, άμεση απόδοση των παρακρατηθέντων, δημιουργία αναπτυξιακού προγράμματος, πρόσβαση των δήμων στο ΕΣΠΑ μέσω ειδικού προγράμματος δύο δις ευρώ κ.α.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο ΔΣ της ΚΕΔΕ Απόστολος Κοιμίσης τόνισε ότι «πρόκειται για έναν αγώνα διαρκείας απέναντι στην αντίληψη ότι η χώρα μπορεί να πορεύεται με το σημερινό διοικητικό μοντέλο».

Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Γιώργος Ιωακειμίδης υπογράμμισε ότι «οι μετωπικές συγκρούσεις δεν βοηθούν κανέναν, η αυτοδιοίκηση δεν ρίχνει κυβερνήσεις και δεν είναι ούτε φιλοκυβερνητική, ούτε αντικυβερνητική».

Τέλος, ο επικεφαλής της ήσσονος μειοψηφίας στο ΔΣ της ΚΕΔΕ Δημήτρης Μπίρμπας κατηγόρησε την ηγεσία της ΚΕΔΕ ότι δεν συμμετείχε στο διάλογο, επεσήμανε ότι αρκετές από τις προτάσεις που περιέχονται στο πόρισμα της επιτροπής διαλόγου του υπουργείου ήταν πάγια αιτήματα της αυτοδιοίκησης και επεσήμανε ότι η κυβέρνηση από νωρίς , από τη δεύτερη συνάντηση της αρμόδιας επιτροπής, είχε καταθέσει 25σέλιδο πολιτικό πλαίσιο αλλά δεν συζητήθηκε ποτέ στην ΚΕΔΕ.

Καμίνης: «Δεν θα προσυπογράψω την διάλυση των δήμων»

«Η κυβέρνηση αλλάζει τον εκλογικό νόμο στην αυτοδιοίκηση προκειμένου να εξασφαλίσει, μετά τις βουλευτικές εκλογές, χρήσιμα για εκείνη «αναχώματα», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, μιλώντας στην έκτακτη συνεδρίαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας με αφορμή τις κυοφορούμενες αλλαγές στον «Καλλικράτη».

Αναφερόμενος στα σχέδια του υπουργείου Εσωτερικών για εφαρμογή της απλής αναλογικής στην αυτοδιοίκηση, ο κ. Καμίνης σημείωσε ότι «άλλο η εκπροσώπηση, άλλο η κυβερνησιμότητα», επισημαίνοντας ότι «την ώρα που οι δήμοι κρατούν όρθια την κοινωνία, καλύπτοντας τα κενά που αφήνει πίσω της η κεντρική διοίκηση, η κυβέρνηση, με πρόσχημα την αναλογική εκλογή, επιδιώκει να καταδικάσει σε ακυβερνησία και την αυτοδιοίκηση».

«Αντί να ασχολούνται με τα εκλογικά συστήματα, ας ασχοληθούν με την πολιτική πρόνοιας για τους άστεγους και τους εξαρτημένους από ουσίες, καθώς και την καταπολέμηση της διακίνησης και του εμπορίου ναρκωτικών» υπογράμμισε ο δήμαρχος Αθηναίων, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι σε απόσταση 100 μέτρων από τη συνεδρίαση της ΚΕΔΕ κυκλοφορούν ανενόχλητοι έμποροι ναρκωτικών.

Ο κ. Καμίνης σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει ένα συνεκτικό σχέδιο στο τρίπτυχο «αυτοτελής χρηματοδότηση – κανονιστικές αρμοδιότητες – νέα καθήκοντα», προκειμένου η Τοπική Αυτοδιοίκηση να ενηλικιωθεί και να γίνει πιο χρήσιμη στους πολίτες. «Σε διαφορετική περίπτωση» τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων «δεν υπάρχει περιθώριο υποχώρησης και εγώ δεν πρόκειται να προσυπογράψω την διάλυση των δήμων».