Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι νέες ποινές της εφορίας για φοροδιαφυγή

Τα πρόστιμα για αποφυγή ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ και άλλων φόρων. Για ποιο αδίκημα προβλέπεται μέχρι και φυλάκιση.

Ποινές φυλάκισης, οι οποίες στην πλειονότητά τους υπερβαίνουν τα δύο χρόνια για διάπραξη φοροδιαφυγής, προβλέπουν οι νέες διατάξεις του ποινολογίου της εφορίας. Διευκρινίσεις για τις νέες ποινές της εφορίας ανάλογα με την κατηγορία του εγκλήματος της φοροδιαφυγής που διαπράχθηκε, δίνει εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή.

Ειδικότερα, στην εγκύκλιο προσδιορίζεται το έγκλημα της φοροδιαφυγής ανά κατηγορία φόρου, καθώς και οι ποινές που επιβάλλονται ανά περίπτωση.

Ειδικότερα, ορίζεται ότι:

1. Έγκλημα φοροδιαφυγής στο φόρο εισοδήματος, στον ενιαίο φόρο ιδιοκτησίας ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) ή στον ειδικό φόρο ακινήτων (Ε.Φ.Α.), διαπράττει, όποιος με πρόθεση, προκειμένου να αποφύγει την πληρωμή των παραπάνω φόρων, αποκρύπτει από τα όργανα της Φορολογικής Διοίκησης, φορολογητέα εισοδήματα από οποιαδήποτε πηγή ή περιουσιακά στοιχεία, ιδίως παραλείποντας να υποβάλει δήλωση ή υποβάλλοντας ανακριβή δήλωση ή καταχωρίζοντας στα λογιστικά αρχεία εικονικές δαπάνες ή επικαλούμενος στη φορολογική δήλωση τέτοιες δαπάνες, ώστε να μην εμφανίζεται φορολογητέα ύλη ή να εμφανίζεται αυτή μειωμένη.

Αυτά τα εγκλήματα φοροδιαφυγής τιμωρούνται, ανά είδος φόρου, ως εξής:

  • Με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο ετών, εφόσον ο φόρος που αναλογεί στα φορολογητέα εισοδήματα ή στα περιουσιακά στοιχεία που έχουν αποκρυβεί, υπερβαίνει, ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος, τις 100.000 ευρώ και
  • με ποινή κάθειρξης, εφόσον, κατά τα ως άνω, το ποσό του φόρου υπερβαίνει, τις 150.000 ευρώ.

2. Έγκλημα φοροδιαφυγής στο φόρο προστιθέμενης αξίας, στο φόρο κύκλου εργασιών, στο φόρο ασφαλίστρων και στους παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους, τέλη ή εισφορές διαπράττει, όποιος με πρόθεση, προκειμένου να αποφύγει την πληρωμή αυτών, δεν αποδίδει ή αποδίδει ανακριβώς ή συμψηφίζει ή εκπίπτει ανακριβώς τους παραπάνω φόρους, τέλη ή εισφορές, καθώς και, όποιος παραπλανά τη Φορολογική Διοίκηση με την παράσταση ψευδών γεγονότων ως αληθινών ή με την αθέμιτη παρασιώπηση ή απόκρυψη αληθινών γεγονότων και δεν αποδίδει ή αποδίδει ανακριβώς ή συμψηφίζει ή εκπίπτει ανακριβώς αυτούς ή λαμβάνει επιστροφή, καθώς και όποιος διακρατεί τέτοιους φόρους, τέλη ή εισφορές.

Το έγκλημα φοροδιαφυγής στο ΦΠΑ τιμωρείται:

  • Με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο ετών, αν το προς απόδοση ποσό του κύριου φόρου που δεν αποδόθηκε ή αποδόθηκε ανακριβώς ή επεστράφη ή συμψηφίστηκε ή εξέπεσε ή διακρατείται, υπερβαίνει ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος τις 50.000 ευρώ και
  • με ποινή κάθειρξης, εφόσον κατά τις ως άνω ίδιες προϋποθέσεις, το ποσό του φόρου υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ.

3. Τα εγκλήματα φοροδιαφυγής στο φόρο κύκλου εργασιών, στο φόρο ασφαλίστρων και στους παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους, τέλη ή εισφορές, τιμωρούνται, ανά είδος φόρου, ως εξής:

  • Με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο ετών, εφόσον το προς απόδοση ποσό του κύριου φόρου, τέλους ή εισφοράς, σύμφωνα με τα ανωτέρω και κατά περίπτωση, ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ και
  • με ποινή κάθειρξης εφόσον, κατά τις ανωτέρω ίδιες προϋποθέσεις, το ποσό του φόρου, τέλους ή εισφοράς, υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ.

4. Έγκλημα φοροδιαφυγής στο φόρο πλοίων, διαπράττει, όποιος με πρόθεση, προκειμένου να αποφύγει την πληρωμή φόρου πλοίων, δεν αποδίδει ή αποδίδει ανακριβώς στο Δημόσιο φόρο πλοίων και τιμωρείται:

  • Με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο ετών, εφόσον, κατά τις ως άνω προϋποθέσεις, το εν λόγω ποσό φόρου υπερβαίνει, ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος, τις 100.000 ευρώ και
  • με ποινή κάθειρξης, εφόσον, κατά τις ίδιες ως άνω προϋποθέσεις, το εν λόγω ποσό φόρου υπερβαίνει, ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος, τις 150.000 ευρώ.

5. Εγκλήματα φοροδιαφυγής για περιπτώσεις έκδοσης, αποδοχής, φορολογικών στοιχείων και για τη νόθευση φορολογικών στοιχείων, διαπράττει, όποιος εκδίδει πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία και, όποιος αποδέχεται εικονικά φορολογικά στοιχεία ή νοθεύει τέτοια στοιχεία, ανεξάρτητα από το εάν διαφεύγει ή μη την πληρωμή φόρου.

Τα ως άνω εγκλήματα τιμωρούνται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών μηνών, (ανεξαρτήτως της αναγραφόμενης αξίας συναλλαγής).

Επίσης:

  • Με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός έτους, εφόσον η συνολική αξία των εικονικών φορολογικών στοιχείων υπερβαίνει το ποσό των 75.000 ευρώ και
  • με ποινή κάθειρξης έως δέκα έτη, εφόσον το ποσό υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ.

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Πάλι ζήτημα ακαρπίας ελιάς στην Θάσο – Πρόβλημα και με την άρδευση των χωραφιών

Ο πρόεδρος του Ελαιουργικού Συνεταιρισμού Καλλιράχης Θάσου, Θωμάς Παπαδημητρίου, προχώρησε σε δηλώσεις σχετικά με το σοβαρό πρόβλημα της ακαρπίας που αντιμετωπίζουν οι ελαιοπαραγωγοί της Θάσου και τα ζητήματα άρδευσης των καλλιεργειών.

Σε συνέντευξή του, ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε τα εξής:

“Η Θάσος, με την μακρά παράδοση στην ελαιοκαλλιέργεια, αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια ένα αυξανόμενο πρόβλημα ακαρπίας. Οι κλιματικές αλλαγές και τα ακραία καιρικά φαινόμενα έχουν δημιουργήσει συνθήκες που επηρεάζουν δραματικά την απόδοση των ελαιοδέντρων μας. Οι υψηλές θερμοκρασίες και η παρατεταμένη ξηρασία θέτουν σε κίνδυνο την παραγωγή μας, καθώς τα δέντρα δεν μπορούν να αναπτύξουν καρπούς.

Το πρόβλημα της άρδευσης είναι εξίσου κρίσιμο. Πολλές περιοχές της Θάσου δεν διαθέτουν επαρκή υποδομή για την παροχή νερού, και οι υπάρχουσες πηγές δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των καλλιεργειών μας. Η έλλειψη νερού δημιουργεί στρες στα δέντρα, μειώνοντας την παραγωγικότητά τους και την ποιότητα του καρπού.

Ως πρόεδρος του συνεταιρισμού, δεσμεύομαι να προωθήσουμε λύσεις για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Προτείνουμε την ανάπτυξη και εφαρμογή νέων συστημάτων άρδευσης που θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα χρήσης νερού.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Νέοι έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας

Νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα, για όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για εκείνα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους, αλλά και ένα νέο πλαίσιο κυρώσεων για όλα τα παραπάνω, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Το νομοσχέδιο που αφορά την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 αναρτάται την Παρασκευή (10/05) σε δημόσια διαβούλευση.

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο περιέχονται διατάξεις για κλιμακωτά πρόστιμα που αφορούν στην εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας, καθώς και για τη διαδικασία αδρανοποίησης και διαγραφής από τα μητρώα οχημάτων.

Επιπρόσθετα με το σχέδιο νόμου εισάγονται διατάξεις:

● προσαρμογής στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κλπ) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain,

● για τη διασαφήνιση των διαδικασιών για την εξαγορά διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου.

Αναλυτικά:

  1) Νέο σύστημα διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων.

Με το νομοσχέδιο ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:

● ανασφάλιστων οχημάτων,

● οχημάτων που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,

● οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

   ● Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:

  • 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,

0 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,

  • 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

● Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους, βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.

● Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με το ΚΤΕΟ και την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.

Σημειώνεται ότι μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

   2) Κλιμακωτά πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων

Τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:

● 25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,

● 50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,

● 100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.

Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

   3) Καθορισμός διαδικασίας αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων

Ορίζεται ότι τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθείδεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους. Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.

Σημειώνεται ότι:

● Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος και έχει παραδοθεί προς ολική καταστροφή και ανακύκλωση. Σε αυτή την περίπτωση η διαγραφή μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.

● Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.

Τέλος, προβλέπεται πως εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

   4) Ασφάλιση οχημάτων- Καθορισμός ενός συνεκτικού πλαισίου με ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 (L 430) στο εθνικό Δίκαιο

Με την Οδηγία αυτή προβλέπεται:

  • Η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να αποζημιώνει ζημιωθέντες από αυτοκινητιστικά ατυχήματα καλύπτει πλέον και τις περιπτώσεις, όπου το όχημα που προκάλεσε τη ζημία ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.
  • Το Επικουρικό Κεφάλαιο παρέχει αποζημίωση όταν η ασφαλιστική εταιρεία που έχει πτωχεύσει ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και προβλέπεται σχετική διαδικασία αναγωγής).

  • Ενιαία μορφή στις βεβαιώσεις ιστορικού αξιώσεων αποζημίωσης τρίτων ώστε να καθίσταται εφικτή η εξακρίβωση της γνησιότητάς τους.

  • Η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ασφάλισης για τα αυτοκίνητα.

Επιπρόσθετα με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζονται τα εξής:

   5) Απαραίτητες διατάξεις για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κλπ) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain.

Στόχος είναι η λήψη εφαρμοστικών μέτρων του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με τις υποδομές της αγοράς τεχνολογίας κατανεμημένου καθολικού («Distributed Ledger Technology» ή «DLT»). Προς τον σκοπό αυτό:

● διευρύνεται ο ορισμός του χρηματοπιστωτικού μέσου, ώστε να περιλαμβάνει και τα χρηματοπιστωτικά μέσα (μετοχές, ομόλογα κλπ) που διακινούνται μέσω τεχνολογίας blockchain (DLT).

● ορίζεται η αρμόδια Αρχή για την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 για τις επιχειρήσεις επενδύσεων και τα πιστωτικά ιδρύματα που διαχειρίζονται πολυμερείς μηχανισμούς διαπραγμάτευσης DLT.

● εισάγονται διατάξεις σχετικά με το πού καταχωρούνται τα χρηματοπιστωτικά μέσα DLT, ποιοι είναι οι δικαιούχοι, πώς μεταβιβάζονται και πώς συστήνονται εμπράγματα δικαιώματα.

   6) Τροποποιήσεις στη διαδικασία εξαγοράς διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου

Πιο αναλυτικά:

● Αλλάζουν οι προϋποθέσεις υποβολής αίτησης εξαγοράς: Συγκεκριμένα καταργείται η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης (το υφιστάμενο πλαίσιο προβλέπει ότι πρέπει να υπάρχει κτίσμα που έχει ανεγερθεί το αργότερο έως την 31η.12.1991 σε περίπτωση 30ετούς κατοχής και το αργότερο έως την 31η.12.1981 σε περίπτωση 40ετούς κατοχής).

● Προστίθεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τα πέντε τουλάχιστον χρόνια που προηγούνται, προκειμένου να είναι σαφές ότι οι αιτούντες θεωρούσαν πως το ακίνητο είναι δικό τους.

● Τίθεται δεκαήμερη προθεσμία για την ενημέρωση του αιτούντος σε περίπτωση που λείπουν δικαιολογητικά. Η απαίτηση για προσκομιδή αεροφωτογραφιών, καταργείται, καθώς δεν εξετάζεται πλέον η ύπαρξη ή μη ακινήτου.

● Επεκτείνεται η δυνατότητα του Δημοσίου να αποφασίσει εξαίρεση από το δικαίωμα εξαγοράς για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Εντός εξαμήνου τα αρμόδια υπουργεία θα προσδιορίσουν αιτιολογημένα τις περιοχές ή τα ακίνητα ενδιαφέροντος τους, προκειμένου αυτά να εξαιρεθούν της διαδικασίας εξαγοράς.

● Επισπεύδεται η προθεσμία υποβολής της συναίνεσης της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου σε 2 μήνες από 3 μήνες, που προβλεπόταν αρχικά.

Το τίμημα εξαγοράς σε ειδικές περιπτώσεις αμφισβήτησης της κυριότητας του δημοσίου ακινήτου διαμορφώνεται με έκπτωση:

● 50% για αιτούντα που έχει αναγνωρισθεί από πρωτοβάθμιο δικαστήριο ως κύριος του ακινήτου ή που έχει αναγραφεί ως κύριος στις πρώτες κτηματολογικές εγγραφές και έχει ασκηθεί αγωγή από το Δημόσιο ή δεν έχει παρέλθει η προθεσμία άσκησης αγωγής.

● 70% αν ο αιτών έχει ασκήσει ένδικο μέσο κατά δικαστικής απόφασης για την αναγνώριση της κυριότητας του ακινήτου έως την 31η.12.2022.

Ειδική πρόβλεψη υπάρχει για ακίνητο που καλύπτει τις στεγαστικές ανάγκες του αιτούντα ή του αρχικού δικαιοπαρόχου ως αποτέλεσμα μαζικής εγκατάστασης πληθυσμιακών ομάδων πριν το 1964. Σε αυτή την περίπτωση το τίμημα αντιστοιχεί στο 20% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Επιπλέον, αναμορφώνεται η Επιτροπή που έχει συσταθεί στη Γενική Γραμματεία Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας Επιτροπή για την υλοποίηση της εξαγοράς των δημοσίων ακινήτων.

Τέλος, με επιπλέον διατάξεις:

-Αυξάνεται η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας ΑΕ, από 40 σε 67 έτη από την ημερομηνία υπογραφής της.

-Παρατείνονται οι συμβάσεις υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου της ΑΑΔΕ οι οποίοι έχουν προσληφθεί προκειμένου να συνεισφέρουν στην υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επιπλέον, παρατείνονται έως την 31η.12.2025, οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ. Η παράταση αυτή δεν τις μετατρέπει σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.

liberal.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Λογαριασμοί ρεύματος: Οι αυξήσεις φέρνουν ηλεκτροσόκ

Ίλιγγο προκαλούν στα νοικοκυριά οι αυξήσεις στις τιμές των τιμολογίων ρεύματος που αγγίζουν το 70% καθώς οι καλοκαιρινοί μήνες είναι και πιο ενεργοβόροι λόγω της αύξησης της χρήσης των κλιματιστικών.

Οι καταναλωτές το σκέφτονται διπλά και τριπλά να ανοίξουν το κλιματιστικό με τις νέες τιμές του ρεύματος. Σύμφωνα με το OPEN, το κόστος για την λειτουργία του κλιματιστικού για ένα μέσο νοικοκυριό αυξήθηκε 35% από τον Μάιο στον Ιούνιο καθώς αυξήθηκαν οι τιμές της λιανικής του ρεύματος από 11-70%.

Πόσο κοστίζει η χρήση νέων και παλιών κλιματιστικών

Το κόστος στο 9άρι κλιματικό είναι στα 30 ευρώ, το 18άρι στα 62 ευρώ με τις τιμές του Ιουνίου, ενώ οι αντίστοιχες τιμές του Μαΐου ήταν 22 και 46 ευρώ, όπως εξηγεί ειδικός

Συγκεκριμένα, στα παλαιά τύπου κλιματιστικά ο μήνας κοστίζει περίπου 143 ευρώ με τιμές Ιουνίου.

Η κυβέρνηση τονίζει προς το παρόν πως δεν υπάρχει η ανάγκη επιδότησης στο ρεύμα.

Αναλυτικά οι τιμές ρεύματος του Ιουνίου

Υπενθυμίζεται πως η κιλοβατώρα αυξήθηκε κοντά στα 16 λεπτά, από τα 10 λεπτά που ήταν για τον μήνα Μάιο, με εξαίρεση την ΔΕΗ, που συγκράτησε την τιμή στα 11,89 λεπτά για τις πρώτες 500 κιλοβατώρες. Δείτε αναλυτικά τις τιμές ρεύματος του Ιουνίου:

  • ΔΕΗ: 11,89 λεπτά /κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,65 λεπτά/κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο για καταναλώσεις έως 500 κιλοβατώρες. Για καταναλώσεις πάνω από 500 κιλοβατώρες 12,64 λεπτά/κιλοβατώρα από και 11,7 λεπτά /κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο.
  • Φυσικό Αέριο: 12,85 λεπτά/κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,6 λεπτά/κιλοβατώρα τον Μάιο.
  • Volterra: 12,9 λεπτά/κιλοβατώρα από 9,9 λεπτά/κιλοβατώρα το Μάιο.
  • VOLTON: 12,91 λεπτά ανα κιλοβατώρα τον Ιούνιο με έκπτωση συνέπειας από 10,54 λεπτά ανά κιλοβατώρα τον προηγούμενο με μήνα. Και η Volton αύξησε την έκπτωση του τιμολογίου στο στο 20% και την έκπτωση συνέπειας στο 32% προκειμένου να διατηρηθεί σε χαμηλή τιμή το τιμολόγιο της.
  • ΕΛΙΝ: 14,8 λεπτά/ κιλοβατώρα από 9,5 λεπτά/κιλοβατώρα το Μάιο και από 9 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο
  • Εlpedison: 15,48 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και 17,98 λεπτά για τις επόμενες τον Ιούνιο, από 9,96 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και στα 10,56 λεπτά για τις υπόλοιπες που ήταν το Μάιο.
  • NRG: 15,9 λεπτά/κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,96 λεπτά/κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο
  • ΗΡΩΝ: 16,3 λεπτά από κιλοβατώρα από 10,11 λεπτά/κιλοβατώρα στο πράσινο τιμολόγιο Μαΐου και 11,5 λεπτά/κιλοβατώρα που είχε το πράσινο τιμολόγιό της τον Απρίλιο
  • Protergia: 16,4 λεπτά /κιλοβατώρα με έκπτωση συνέπειας από 10,60 λεπτα/κιλοβατώρα με έκπτωση συνέπειας που ήταν το Μάιο και 23,4 λεπτά χωρίς έκπτωση συνέπειας τον Ιούνιο από 17,6 λεπτά/κιλοβατώρα χωρίς έκπτωση συνέπειας που ήταν το Μάιο.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en