Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Οι θέσεις του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Έβρου για την 2η φάση της Κυκλοφοριακής Μελέτης του Δήμου Αλεξανδρούπολης

Ακούγοντας προσεκτικά τις θέσεις και τις απόψεις πολιτών και φορέων στη δημόσια διαβούλευση της 2ης φάσης της (ανάθεσης) Κυκλοφοριακής Μελέτης του Δήμου Αλεξανδρούπολης, λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας την τεκμηριωμένη θέση της Ομάδας Εργασίας του ΤΕΕ Θράκης για την 1η και 2η φάση της και έχοντας την ειδίκευση για λειτουργία από την σχεδιαστική κλίμακα 1/500 έως 1/1, αλλά και την ικανότητα συνεργασίας με συναδέλφους Χωροτάκτες – Πολεοδόμους στις μεγαλύτερες κλίμακες (έως 1/5000) ώστε η παραγόμενη ποιότητα των, οποιασδήποτε κατηγορίας Πολεοδομικών Μελετών, να διαχέεται χωρίς αυτές να αλλοιώνονται στις μεταβολές των κλιμάκων τους, παρατηρούμε κατ’ αρχάς τα παρακάτω που στη συνέχεια θα τα αναλύσουμε μέχρι το σημείο που άπτεται της επαγγελματικής – όσο και – κοινωνικής μας αρμοδιότητας, ευαισθησίας και ευθύνης:

ΣΕ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

– αναγνωρίσαμε εύκολα στους χάρτες της παρουσίασης των μελετητών (με τη βοήθεια του ΤΕΕ όμως) την απουσία Κεντρικής Ιδέας – Έμπνευσης που θα έπρεπε να είναι το γενεσιουργό προαπαιτούμενο της μελέτης και μάλιστα σε άμεση σχέση με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο,

– προσδιορίζουμε, επίσης εύκολα, ότι βασικό σενάριο της υλοποίησης της μελέτης είναι η ύπαρξη του εξωτερικού Περιφερειακού Δακτυλίου (ανύπαρκτου για τα επόμενα 20 έτη, τηρουμένων των διαδικασιών των αναγκαίων απαλλοτριώσεων βάσει Νομοθεσίας) ο οποίος
διασταυρούμενος ισόπεδα με τους λίγους μεν, βασικούς δε ακτινικούς Οδικούς Άξονες της πόλης διακόπτει τις απρόσκοπτες συνδέσεις της με:

  1. την επέκταση του ΓΠΣ της (Καλλιθέα – Ν. Χιλή)
  2. την είσοδο – έξοδο από και προς την Εγνατία Οδό και
  3. την αντίστοιχή της από και προς την Παλαγία τις Εργατικές Κατοικίες και την Πυροσβεστική Υπηρεσία, τελευταία.

– την ευκολία της άποψης της χρήσης woonerfs στην αρχή του υποτιθέμενου βασικής ροής δεύτερου εσωτερικού δακτυλίου, δηλαδή της Εθνικής Αντίστασης και της ανύπαρκτης συνέχειας της Ανατολικά, προκαλώντας στραγγαλισμό στο ύψος μάλιστα των δύο απέναντι χωροθετημένων υπεραγορών· αυτά σε συνδυασμό με την άρνηση σχεδιασμού και χρήσης κυκλικών δακτυλίων με την αιτιολόγηση ότι απαιτείται 30 μ. διάμετρος, τη στιγμή που τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν διάμετρο στροφής από 7 μ. έως 12 μ. και οι παραινέσεις του ΤΕΕ (στις θέσεις του για την 1η φάση της μελέτης είναι ότι) οι δακτύλιοι πρέπει να προσαρμόζονται στα υφιστάμενα – διατιθέμενα γεωμετρικά μεγέθη,

– την απουσία της ιδέας δικτύου πεζοδρόμων ενοποίησης Χώρων Πρασίνου μεταξύ τους, όσο και με Χώρους Σχολικών Υποδομών ώστε, αφ’ ενός να μειωθεί ο αριθμός των “οδηγών γονέων”, αφ’ ετέρου να δώσει αφορμές στα τέκνα τους για επιλογές ασφαλών διαδρομών (πεζή ή ποδηλατικές), δυνητικά δημιουργώντας παρέες,

– την πύκνωση του δικτύου των σηματοδοτών (επίσης βλέπε τις θέσεις του ΤΕΕ για την 1η φάση της μελέτης) που θεωρούμε ημίμετρο για κάποιο ενδιάμεσο σενάριο, πέραν του ανατρεπτικού της Κυκλοφοριακής Μελέτης, διαμορφωμένο τόσο από πολιτικά όσο και από βεβιασμένα πρακτικά δεδομένα.

ΣΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

– επισημαίνουμε την ανυπαρξία προοπτικής, δίνοντας τουλάχιστον κατευθύνσεις, της μελέτης για την σύνδεση της Πόλης με την θάλασσα αλλά μόνο την πεζοδρόμηση κατά το ήμισυ της παραλιακής,

– εντοπίζουμε σημειακές παρεμβάσεις σε επίπεδο «γειτονιάς»,

– την απουσία νέων οδικών χαράξεων (ανισόπεδων ίσως),

– την απουσία οριστικών λύσεων σε στοιχειώδη πρακτικά ζητήματα όπως π.χ. πού θα πάει η Λαϊκή Αγορά,

– την συνεχιζόμενη άρση της λειτουργίας της Εθνικής Αντίστασης (βλέπε τις θέσεις του ΤΕΕ),

– τις μόνιμες και όχι δοκιμαστικές υλοποιήσεις των σχεδιασμένων παρεμβάσεων (ελάχιστων και μεταφερμένων από εγχειρίδιο Οικοδομικής),

– την απουσία προβληματισμού για την κατάσταση του Οδικού Δικτύου που προκύπτει από τη μελέτη, καλή με ποσοστό 71% (!) και απαράδεκτη με 2% (!!!),

– το γεγονός ότι δεν λήφθηκαν υπ’ όψιν της 2ης φάσης της Κυκλοφοριακής Μελέτης, από τους μελετητές, οι θέσεις της Ομάδας Εργασίας του ΤΕΕ για την 1η φάση της, γεγονός που – τουλάχιστον – μας λυπεί τη στιγμή που η Ομάδα Εργασίας ήταν στελεχωμένη πλήρως όπως και από εξειδικευμένους συναδέλφους (στο αντικείμενο) των μελετητών.

Προσπαθώντας να κλείσουμε με σχετική συντομία το παραπάνω κείμενο εντοπισμών και προβληματισμών μας τονίζουμε ότι η Πόλη και κατά συνέπεια οι λειτουργίες της, οι κινήσεις της, η αισθητική της και τελικά η “ζωή” της δεν είναι ένα σύνολο αποκλειστικά μετρήσιμων μεγεθών, που δίνοντας μικροπολιτικές μεν, βραχυπρόθεσμα θεαματικές δε, αφορμές σε ιθύνοντες και άρχοντες έχουν παρουσιάσει ιστορικά, καταστροφικά αποτελέσματα για τους κατοίκους.

Αντ’ αυτού και κάνοντας Επικεφαλίδα το “ΑΠΟ ΕΞΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΣΑ” της Ομάδας Εργασίας του ΤΕΕ, που υποδηλώνει τουλάχιστον σεβασμό στον τρόπο προσέγγισης της “επεμβατικής” μεθοδολογίας, δηλώνουμε ότι η Πόλη (πολίτης, πολίτευμα, πολιτική – ας μη ξεχνάμε) είναι ένας ζωντανός οργανισμός στο σύνολο της. Ο οποίος λειτουργώντας δυναμικά και όντας ιστορικά – εξελικτικά ισορροπημένος στο σύνολο του περικλείει το κάθε υλικό δυναμικό του (κτιριακό – οδικό – σχολικό), προερχόμενο από – αλλά συνυφασμένο με – το έμψυχο δυναμικό της και viceversa.

Αυτός ο ζωντανός οργανισμός έχει την ικανότητα να αποβάλλει τις ανούσιες σημειακές επεμβάσεις στο σύστημα του, που συνήθως όμως εγκλωβίζουν α-διεξοδικά τις λειτουργίες του σε βάθος χρόνου (συνήθως σε αντιδιαμετρικό σημείο αυτού της παρέμβασης).

Υ.Γ. 1) Να σημειώσουμε, τονίζοντας το υστερογράφως, το ενδιαφέρον της μελετητικής ομάδας αλλά και της εκπροσώπου του ΥΠΕΚΑ για τις απόψεις συλλόγων και συναδέλφων υπάλληλων Πολεοδομιών (που προς τιμή τους υπήρχαν μέχρι και από την Ορεστιάδα), στην δημόσια – αντίστοιχη – διαβούλευση για τους νέους Μορφολογικούς κανόνες Δόμησης της χώρας (!!!).

Στην παραπάνω πραγματικά δημόσια διαβούλευση

  1. δεν υπήρξε εκπρόσωπος καμιάς παράταξης του Δημοτικού Συμβουλίου,
  2. από συλλογικές εκπροσωπήσεις – φυσικά – υπήρξε μόνον του ΣΑΕ.

2) Να αναφέρουμε ότι η Κυκλοφοριακή Μελέτη εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΕΒΡΟΥ

Click to comment

Απάντηση

ΔΟΞΑΤΟ

Πρόσκληση συμμετοχής ανέργων σε επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης με εκπαιδευτικό επίδομα έως 1.725€

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ολοκληρωμένη Παρέμβαση Συμβουλευτικής Υποστήριξης, Κατάρτισης και Πιστοποίησης για την επαγγελματική́ ενδυνάμωση ανέργων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων σε θύλακες ανεργίας των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας»  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) ανακοινώνει ότι συνεχίζεται η υποβολή αιτήσεων των δυνητικά ωφελούμενων.

Το πρόγραμμα κατάρτισης έχει συνολική διάρκεια 345 ώρες, εκ των οποίων 270 ώρες θεωρητική κατάρτιση και 75 ώρες πρακτική άσκηση.

Το εκπαιδευτικό επίδομα κάθε ωφελούμενου για κάθε ώρα κατάρτισης, είναι πέντε ευρώ (5€/ώρα) και έως 1.725€ για την πλήρη παρακολούθηση του προγράμματος.  

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε 5 Περιφέρειες, συγκεκριμένα: Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας. 

 

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων που γίνεται μέσω του ακόλουθου

συνδέσμου στο διαδίκτυο: https://sbeanergoi.gr/ 

 

Η συγκεκριμένη πράξη περιλαμβάνει εξατομικευμένη συμβουλευτική καθοδήγηση, θεωρητική κατάρτιση, πρακτική άσκηση και πιστοποίηση των επαγγελματικών γνώσεων για 4.984 άνεργους ανεξαρτήτου ηλικίας, εγγεγραμμένων στην ΔΥΠΑ, που είναι μόνιμοι κάτοικοι των Περιφερειών: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.

Δικαιούχοι να συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι άνεργοι, κάτοικοι της περιοχής παρέμβασης, οι οποίοι πληρούν τις κάτωθι γενικές προϋποθέσεις:

  • Να είναι εγγεγραμμένοι/ες άνεργοι/ες στα Μητρώα Ανέργων της ΔΥΠΑ, με κάρτα ανεργίας σε ισχύ, ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι.
  • Να κατοικούν στις 5 επιλέξιμες Περιφέρειες της Πράξης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.
  • Να έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ήτοι να είναι Απόφοιτοι Γυμνασίου ή Δημοτικού σχολείου για τους απόφοιτους έως το 1980.
  • Να μην έχουν τη μαθητική, σπουδαστική ή φοιτητική ιδιότητα.  Ειδικά οι απόφοιτοι ΙΕΚ θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις εξετάσεις πιστοποίησης.
  • Να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησής τους.

Στη ιστοσελίδα του έργου: sbeanergoi.gr παρέχονται λεπτομερή στοιχεία για το πρόγραμμα και οδηγίες για τη συμπλήρωση της αίτησης.

Η Πράξη περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις: 

  1. Την παροχή δεκατριών (13) ατομικών συνεδριών συμβουλευτικής με στόχος την ενίσχυση των ωφελούμενων για τη βέλτιστη χρήση των «αποθεμάτων» και των ικανοτήτων που διαθέτουν, μέσα από την παροχή νέων και καινοτόμων μεθόδων που εξασφαλίζουν την προσωπική τους ανάπτυξη και την επαγγελματική τους ανέλιξη.
  2. Την  υλοποίηση θεωρητικής κατάρτισης σε οριζόντιες (90 ώρες) όσο και εξειδικευμένες γνώσεις (24 προγράμματα διάρκειας 180 ωρών), με στόχο την αναβάθμιση των εργασιακών δεξιοτήτων των ωφελούμενων άνεργων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων.
  3. Την πρακτική άσκηση διάρκεια εβδομήντα πέντε (75) ωρών, η οποία στοχεύει στην ενδυνάμωση του επαγγελματικού προφίλ του ωφελούμενου μέσω της εμβάθυνσης ή απόκτησης πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε σύνδεση με το προφίλ του κάθε ωφελούμενου
  4. Την πιστοποίηση προσόντων και δεξιοτήτων από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO/ IEC 17024 ή τον ΕΟΠΠΕΠ ή μέσω διεθνώς αναγνωρισμένων προϊοντικών πιστοποιήσεων, ανάλογα με το περιεχόμενο των προγραμμάτων κατάρτισης που θα παρακολουθήσουν.

Η Πράξη χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και από εθνικούς πόρους, μέσω του ΠΔΕ.

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Περιοδεία Κόκκαλη σε Ορεστιάδα, Σουφλί και Αλεξανδρούπολη

Συνεχίστηκε σήμερα η περιοδεία του Πέτρου Κόκκαλη στη Βόρεια Ελλάδα. Ο Γραμματέας του ΚΟΣΜΟΥ και ευρωβουλευτής των Πρασίνων, συνοδευόμενος από κλιμάκιο υποψήφιων ευρωβουλευτών/τριών του κόμματος, επισκέφτηκε την Ορεστιάδα, το Σουφλί και την Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για περιοχές στις οποίες από τη μια μεριά συμπυκνώνονται οι τρομακτικές προκλήσεις της κλιματικής κρίσης και από την άλλη αναδεικνύονται οι τεράστιες ευκαιρίες της Πράσινης Μετάβασης.

Μετά την περιήγησή του στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς-Σουφλίου-Λευκίμμης, την προστατευόμενη περιοχή εξαιρετικής σημασίας για όλη την Ευρώπη, η οποία επλήγη από την τρομακτική πυρκαγιά του Αυγούστου του 2023, ο Πέτρος Κόκκαλης επισήμανε: «Η ιστορικών διαστάσεων οικολογική καταστροφή του περασμένου Αυγούστου αποτελεί καμπανάκι κινδύνου για τις συνέπειες της οικολογικής κρίσης. Όταν κατακαίγονται 850.000 στρέμματα ενός εκπληκτικού δάσους, μοναδικού για όλη την Ευρώπη, τότε καταλαβαίνουμε ότι η οικολογική κρίση δεν συνιστά κάποιον αόριστο κίνδυνο για το μέλλον αλλά μια καταστροφική δύναμη για το παρόν. Καταλαβαίνουμε επίσης πόσο ανεπαρκές είναι το σχέδιο πυροπροστασίας της κυβέρνησης Μητσοτάκη».

Ο κ. Κόκκαλης προσέθεσε: «Είναι ώρα να αλλάξει προσανατολισμό η πυροπροστασία. Να δώσουμε επιτέλους έμφαση στην πρόληψη και όχι στην καταστολή, ακολουθώντας την έκθεση που υπέβαλε το 2019 ο διευθυντής του Global Fire Monitoring Center (GFMC) Dr. Johann Georg Goldammer. Πρέπει επίσης να ενισχυθούν οι διαδικασίες αποκατάστασης των κατεστραμμένων περιοχών με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές του νόμου για την Αποκατάσταση της Φύσης που ψήφισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο».

Νωρίτερα, είχαν προηγηθεί συναντήσεις με δημάρχους της Κεντρικής- Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με την αντιδήμαρχο Ορεστιάδας, κ. Χριστίνα Γκιλιλούδη έγινε σαφές ότι οι κάτοικοι του νομού ζητούν διοικητικό διαχωρισμό μεταξύ βόρειου και νότιου Έβρου για να υπάρξει πιο δίκαιη κατανομή σε προγράμματα ενίσχυσης της υγείας, της παιδεία και της γενικότερης στήριξης του τοπικού πληθυσμού, που τον τελευταίο καιρό έχει μειωθεί κατά 30%.

Ο  κ. Κόκκαλης συναντήθηκε επίσης, με το δήμαρχο Σουφλίου, κ. Παναγιώτη Καλακίκο, με τον οποίο συζήτησε για το θέμα της πράσινης ανάπτυξης, η οποία όμως θα πρέπει να είναι δίκαιη, με ίση πρόσβαση και συμμετοχή όλων σε προγράμματα τηλεθέρμανσης και ενεργειακές κοινότητες. Τονίστηκε επίσης η αναγκαιότητα ενίσχυσης της ύδρευσης και πυροπροστασίας στην περιοχή. Ο δήμαρχος με τον Π. Κόκκαλη και το κλιμάκιο υποψηφίων του ΚΟΣΜΟΥ συζήτησαν για τις προκλήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και την ανάγκη για πραγματική αποκέντρωση. Όπως τόνισε ο Π. Κόκκαλης, «Είναι αναγκαίο οι πόροι και οι αρμοδιότητες να ανήκουν στις τοπικές κοινωνίες, που γνωρίζουν τις ανάγκες τους αλλά και τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα. Δεν μπορεί η κεντρική κυβέρνηση από την Αθήνα να αποφασίζει, τί θα συμβεί στο Σουφλί, τη Δαδιά και την Ορεστιάδα. Είναι ένα μοντέλο, ξεπερασμένο και αναποτελεσματικό».

Επίσης, ο Πέτρος Κόκκαλης συναντήθηκε και με τον Δήμαρχο του Εμμανουήλ Παππά Σερρών, κ. Δημήτριο Νότα, με τον οποίο μίλησαν για την κλιματική κρίση και τις γεωπολιτικές της διαστάσεις, ενώ συνάντηση είχε με το νυν κοινοτάρχη Αβάντα Έβρου, κ. Σίμο Χατζηπαύλου και τον πρ. κοινοτάρχη κ. Γιώργο Χατζηγεωργίου.

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Εθνολογικό Μουσείο Θράκης | Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία, master plan για την Ελλάδα του 21ου αιώνα

Συνεχίζεται η περιοδεία του Πέτρου Κόκκαλη στη Βόρεια Ελλάδα. Ο Γραμματέας του ΚΟΣΜΟΥ και ευρωβουλευτής των Πρασίνων βρέθηκε στην Αλεξανδρούπολη, στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, όπου μαζί  με την υποψήφια ευρωβουλεύτρια του ΚΟΣΜΟΥ Νατάσα Βασιλείου, παρουσίασαν την Εθνική Πράσινη Συμφωνία, την πολιτική πρόταση του ΚΟΣΜΟΥ για τις Ευρωπαϊκές Εκλογές της 9ης Ιουνίου.

Όπως ανέφερε ο Πέτρος Κόκκαλης, στόχος μέσα από την Εθνική Πράσινη Συμφωνία είναι να έχουμε ένα σύστημα που φέρνει σε ισορροπία την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον, με την εγγύηση του κράτους δίκαιου. Η Εθνική πράσινη συμφωνία είναι απαραίτητη γιατί η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει επειγόντως την κλιματική κρίση.

Σε ερώτηση για τις διαφορές της Εθνικής Πράσινης Συμφωνίας από τις πολιτικές των άλλων κομμάτων για την κλιματική κρίση, ο κ. Κόκκαλης σημείωσε ότι «κανένα άλλο κόμμα δεν έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα ένα συνεκτικό και τεκμηριωμένο σχέδιο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Βλέπουμε μόνο συρραφές συνθημάτων και ευχολόγια. Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία αποτελεί ένα ολιστικό στρατηγικό σχέδιο για να αναχαιτίσουμε την κλιματική κρίση, να πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα στην Πράσινη Μετάβαση και να ανεβάσουμε το βιοτικό επίπεδο όλων των πολιτών. Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία είναι το master plan για την Ελλάδα του 21ου αιώνα».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en