Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι αλλαγές που έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας του 2018

Διορθώσεις στα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2018 σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το αρμόδιο υπουργείο οι αλλαγές θα είναι τελικά οριακές, και δεν πρόκειται να εφαρμοστεί το σχέδιο με σημαντικές παρεμβάσεις που περιλάμβανε ακόμη και την διεύρυνση των κλιμακίων υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.

«Ο χρόνος δεν επαρκεί» σημείωσε χθες με έμφαση κυβερνητικός αξιωματούχος για να προσθέσει ότι οι αλλαγές θα είναι οριακές και θα αφορούν κυρίως τα μεγάλου κυβισμού Ι.Χ.. Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να πειστούν οι φορολογούμενοι που έχουν καταθέσει στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίες των αυτοκινήτων τους να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας, να πληρώσουν τα νέα μειωμένα τέλη και να τα κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους τα οχήματά τους.

Το τοπίο για τέλη κυκλοφορίας του 2018 μπορεί να παραμένει θολό, αλλά η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου αναμένει τις επόμενες μέρες την ποσοτικοποίηση των δυο σεναρίων που έχουν καταρτιστεί για τα τέλη.

Συγκεκριμένα θέλει να δει την επίπτωση που θα έχει στα έσοδα του προϋπολογισμού το κάθε σενάριο με τις αλλαγές στα τέλη. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, σε ένα από τα δυο σενάρια περιλαμβάνεται και η αύξηση των κλιμακίων υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο σενάριο συγκεντρώνει λιγότερες πιθανότητες να εφαρμοστεί.

Το σενάριο προβλεπει στη διεύρυνση των κλιμακίων από 11 που είναι σήμερα σε ενδεχομένως και 20, προκειμένου να κλείσουν οι μεγάλες διαφορές που παρατηρούνται. Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ (έτος ταξινόμησης 2006-2010), ενώ στην αμέσως επόμενη (1.929-2.357) τα τέλη φθάνουν τα 690 ευρώ. Σε αυτές τις κατηγορίες η κυβέρνηση εξετάζει να προσθέσει ακόμα τρεις, δηλαδή από τα 1.739 κ.ε. έως τα 2.357 να υπάρχουν συνολικά πέντε κατηγορίες τελών.

Την ίδια ώρα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου σημειώνουν ότι οι οριακές παρεμβάσεις στα παλαιά αυτοκίνητα λειτουργούν αντίθετα σε σχέση με τις πρακτικές του εξωτερικού, καθώς συντηρείται ο γερασμένος στόλος. Εκτιμούν μάλιστα ότι η ανταπόκριση θα είναι περιορισμένη δεδομένου ότι οι παρεμβάσεις θα είναι οριακές.

Ωστόσο, με ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων σημειώνει ότι έχει λάβει διαβεβαιώσεις από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητα. Οι ίδιοι λένε ότι η διατήρηση του στόχου για ετήσια έσοδα ύψους 1,1 δισ. ευρώ δεν επιτρέπει μεταβολές, πλην ορισμένων μειώσεων σε παλαιά, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, για τα οποία η εμπορική αξία έχει μειωθεί δραματικά και αναγκάζει τους ιδιοκτήτες τους να τα διατηρούν σε ακινησία («κατάθεση πινακίδων»). Συνεπώς, η μείωση στα τέλη για τις πιο πάνω κατηγορίες αναμένεται να ισορροπηθεί από την άρση ακινησιών και όχι από αυξήσεις σε άλλα οχήματα.

Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι απολύτως ορθή η μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα (πχ. για τα προ του 2000), καθώς τα υπέργηρα οχήματα ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο και είναι συνήθως κακά συντηρημένα, άρα και ανασφαλή.
Στην Ε.Ε. τα παλαιότερα αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλότερα τέλη, ώστε να οδηγούνται σταδιακά εκτός κυκλοφορίας. «Στη χώρα μας συμβαίνει δυστυχώς το αντίθετο, καθώς η φορολογία χρήσης (τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια κλπ) μειώνεται ή και μηδενίζεται με την ηλικία» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εισαγωγείς.

newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Λογαριασμοί ρεύματος: Οι αυξήσεις φέρνουν ηλεκτροσόκ

Ίλιγγο προκαλούν στα νοικοκυριά οι αυξήσεις στις τιμές των τιμολογίων ρεύματος που αγγίζουν το 70% καθώς οι καλοκαιρινοί μήνες είναι και πιο ενεργοβόροι λόγω της αύξησης της χρήσης των κλιματιστικών.

Οι καταναλωτές το σκέφτονται διπλά και τριπλά να ανοίξουν το κλιματιστικό με τις νέες τιμές του ρεύματος. Σύμφωνα με το OPEN, το κόστος για την λειτουργία του κλιματιστικού για ένα μέσο νοικοκυριό αυξήθηκε 35% από τον Μάιο στον Ιούνιο καθώς αυξήθηκαν οι τιμές της λιανικής του ρεύματος από 11-70%.

Πόσο κοστίζει η χρήση νέων και παλιών κλιματιστικών

Το κόστος στο 9άρι κλιματικό είναι στα 30 ευρώ, το 18άρι στα 62 ευρώ με τις τιμές του Ιουνίου, ενώ οι αντίστοιχες τιμές του Μαΐου ήταν 22 και 46 ευρώ, όπως εξηγεί ειδικός

Συγκεκριμένα, στα παλαιά τύπου κλιματιστικά ο μήνας κοστίζει περίπου 143 ευρώ με τιμές Ιουνίου.

Η κυβέρνηση τονίζει προς το παρόν πως δεν υπάρχει η ανάγκη επιδότησης στο ρεύμα.

Αναλυτικά οι τιμές ρεύματος του Ιουνίου

Υπενθυμίζεται πως η κιλοβατώρα αυξήθηκε κοντά στα 16 λεπτά, από τα 10 λεπτά που ήταν για τον μήνα Μάιο, με εξαίρεση την ΔΕΗ, που συγκράτησε την τιμή στα 11,89 λεπτά για τις πρώτες 500 κιλοβατώρες. Δείτε αναλυτικά τις τιμές ρεύματος του Ιουνίου:

  • ΔΕΗ: 11,89 λεπτά /κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,65 λεπτά/κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο για καταναλώσεις έως 500 κιλοβατώρες. Για καταναλώσεις πάνω από 500 κιλοβατώρες 12,64 λεπτά/κιλοβατώρα από και 11,7 λεπτά /κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο.
  • Φυσικό Αέριο: 12,85 λεπτά/κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,6 λεπτά/κιλοβατώρα τον Μάιο.
  • Volterra: 12,9 λεπτά/κιλοβατώρα από 9,9 λεπτά/κιλοβατώρα το Μάιο.
  • VOLTON: 12,91 λεπτά ανα κιλοβατώρα τον Ιούνιο με έκπτωση συνέπειας από 10,54 λεπτά ανά κιλοβατώρα τον προηγούμενο με μήνα. Και η Volton αύξησε την έκπτωση του τιμολογίου στο στο 20% και την έκπτωση συνέπειας στο 32% προκειμένου να διατηρηθεί σε χαμηλή τιμή το τιμολόγιο της.
  • ΕΛΙΝ: 14,8 λεπτά/ κιλοβατώρα από 9,5 λεπτά/κιλοβατώρα το Μάιο και από 9 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο
  • Εlpedison: 15,48 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και 17,98 λεπτά για τις επόμενες τον Ιούνιο, από 9,96 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και στα 10,56 λεπτά για τις υπόλοιπες που ήταν το Μάιο.
  • NRG: 15,9 λεπτά/κιλοβατώρα τον Ιούνιο από 10,96 λεπτά/κιλοβατώρα που ήταν το Μάιο
  • ΗΡΩΝ: 16,3 λεπτά από κιλοβατώρα από 10,11 λεπτά/κιλοβατώρα στο πράσινο τιμολόγιο Μαΐου και 11,5 λεπτά/κιλοβατώρα που είχε το πράσινο τιμολόγιό της τον Απρίλιο
  • Protergia: 16,4 λεπτά /κιλοβατώρα με έκπτωση συνέπειας από 10,60 λεπτα/κιλοβατώρα με έκπτωση συνέπειας που ήταν το Μάιο και 23,4 λεπτά χωρίς έκπτωση συνέπειας τον Ιούνιο από 17,6 λεπτά/κιλοβατώρα χωρίς έκπτωση συνέπειας που ήταν το Μάιο.

Continue Reading

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

EnEarth από την Energean, για έναν κόσμο με μηδενικές εκπομπές CO2 -Στην Καβάλα το πρώτο πιλοτικό έργο δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα

Την Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον, την 5 η Ιουνίου, επέλεξε η Energean για να γνωστοποιήσει τη δημιουργία της νέας εταιρείας του Oμίλου, της EnEarth, η οποία φιλοδοξεί να ηγηθεί στην προσπάθεια για έναν κόσμο με μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου! Είναι μια ακόμη πρωτοβουλία στο πλαίσιο της δέσμευσης της Energean για την επίτευξη του Net Zero το αργότερο έως το 2050.

Η EnEarth στοχεύει στη δημιουργία “πράσινων” κόμβων, αξιοποιώντας κοιτάσματα υδρογονανθράκων που είτε βαίνουν προς εξάντληση είτε έχουν ήδη εξαντληθεί, καθώς και άλλους γεωλογικούς σχηματισμούς που θα κριθούν κατάλληλοι να μετατραπούν σε βιώσιμες αποθήκες διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Η εταιρεία θα συνδυάσει υφιστάμενες εγκαταστάσεις με τεχνολογίες αιχμής, με στόχο να διαδραματίσει έναν κυρίαρχο ρόλο στην καταπολέμηση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Η δραστηριοποίηση της EnEarth θα συμβάλλει στην προστασία των θέσεων εργασίας και της δραστηριότητας στη βιομηχανία έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, σε βιομηχανικές μονάδες που δεν είναι δυνατό να αποφύγουν να εκπέμπουν CO2, καθώς και στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

Πιο συγκεκριμένα, η EnEarth θα δραστηριοποιηθεί:

-Στην αποθήκευση CO2, καταρχήν στον Πρίνο της Καβάλας, με προοπτική σε πλήρη ανάπτυξη να αποθηκεύονται μέχρι 3 εκατ. τόνοι CO2 ετησίως και να αποτελέσει ο Πρίνος πρότυπο για ανάλογα projects και σε άλλα κοιτάσματα και γεωλογικούς σχηματισμούς στη Μεσόγειο.

-Στη μεταφορά CO2 σε συνεργασία με την εξειδικευμένη στις θαλάσσιες μεταφορές Prime Marine που εγγυάται την ασφαλή και αποτελεσματική μεταφορά CO2 για αποθήκευση στον Πρίνο.

-Στην απευθείας δέσμευση CO2 από την ατμόσφαιρα (Direct Air Capture and Storage– DACS), η οποία θα βελτιώσει θεαματικά τις κλιματικές και ατμοσφαιρικές συνθήκες στις περιοχές όπου θα εφαρμοστεί.

Από την Καβάλα και τις χερσαίες εγκαταστάσεις της Energean στη Νέα Καρβάλη ξεκινά η πιλοτική δέσμευση CO2

Η δραστηριότητα της EnEarth ξεκινά από την Καβάλα, όπως είχε ξεκινήσει και η Energean πριν από 16 χρόνια την πορεία της για να αναδειχθεί σε ηγέτιδα εταιρεία στην έρευνα και ανάπτυξη των φυσικών πόρων της Μεσογείου. Συγκεκριμένα, η EnEarth θα υλοποιήσει πιλοτική δέσμευση CO2 απευθείας από την ατμόσφαιρα με στόχο να ξεκινήσει η λειτουργική δέσμευση CO2 από την ατμόσφαιρα της Καβάλας από τις αρχές του 2026.

Για την θέση του project σε εφαρμογή, πρόκειται να εγκατασταθεί σύστημα απευθείας δέσμευσης CO2 στις χερσαίες εγκαταστάσεις της Energean στη Νέα Καρβάλη, το οποίο λειτουργεί με απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, έχοντας ως χαρακτηριστικά την ελάχιστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, την μη χρήση ρευστών και διαλυτών και την μηδενική παραγωγή απορριμμάτων.

Με αφορμή την ίδρυση της EnEarth, ο κ. Νικόλας Ρήγας, επικεφαλής του τομέα Αποθήκευσης Άνθρακα της EnEarth, δήλωσε σχετικά: «Με τη δημιουργία της EnEarth, προχωρούμε σε μια καινοτόμο πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να μετατρέψει την Βόρεια Ελλάδα σε έναν “πράσινο” κόμβο στην Ανατολική Μεσόγειο με την δέσμευση και την αποθήκευση CO2, εγκαινιάζοντας ένα νέο τρόπο χρήσης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων υδρογονανθράκων. Η EnEarth προσφέρει μία νέα βιώσιμη και φιλική για το περιβάλλον βιομηχανική πρακτική, που μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση νέας τεχνογνωσίας σε παραδοσιακές βιομηχανικές δραστηριότητες».

Από την πλευρά της, η Δρ. Κατερίνα Σάρδη, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Country Manager της Energean στην Ελλάδα δήλωσε τα εξής: «Η αναγγελία αυτής της νέας δραστηριότητας από την Καβάλα και μάλιστα την Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον δεν έχει μόνο συμβολική σημασία.Ο Πρίνος έχει αποτελέσει παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου με περιβαλλοντικά ευαίσθητες και εντυπωσιακού φυσικού κάλλους περιοχές, με τον τουρισμό, με την αλιεία και, γενικότερα, με κάθε δραστηριότητα στην περιοχή. O Πρίνος έχει μια ιδανική, στρατηγική γεωγραφική θέση για να φιλοξενήσει την αποθήκευση CO2, που θα έχει προφανή οφέλη για το περιβάλλον, θα συμβάλλει στην διατήρηση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και θα τροφοδοτήσει ένα νέο κύκλο οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης, δημιουργώντας και τεχνογνωσία με προστιθέμενη αξία για τις τοπικές κοινωνίες».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Επαγγελματίες: Προσφυγή στο ΣτΕ και κάλεσμα διαμαρτυρίας για το φορολογικό

Στις 17 Ιουνίου, ημέρα πανελλαδικής κινητοποίησης και συγκέντρωσης έξω απ’ το κτίριο του ΣτΕ οι επαγγελματικοί φορείς ανακοίνωσαν ότι θα καταθέσουν την προσφυγή τους έναντι του νέου φορολογικού νόμου για τον τεκμαρτό προσδιορισμό του εισοδήματος τους και των αποφάσεων της ΑΑΔΕ για την σε βάθος 5ετίας διαδικασία ελέγχου για όσους αμφισβητήσουν το ελάχιστον φορολογητέο εισόδημα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en