Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μητσοτάκης | Δεν γνώριζα για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη, δεν θα το επέτρεπα

Σε δήλωση για την υπόθεση παρακολούθησης των συνομιλιών του Νίκου Ανδρουλάκη την περίοδο της εσωκομματικής εκλογικής διαδικασίας στο ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ προχώρησε στις 14:00 ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τις παραιτήσεις Δημητριάδη και Κοντολέοντος.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για ελλιπή χειρισμό από την ΕΥΠ ξεκαθαρίζοντας ότι «μπορεί να ήταν σύμφωνα με το γράμμα του νόμο αλλά ήταν λάθος, δεν το γνώριζα και δεν θα το επέτρεπα ποτέ».

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε το μήνυμά του λέγοντας πως «Στη Δημοκρατία μας δεν επιτρέπεται να υπάρχουν σκιές. Γι’ αυτό και θέλω να σας μιλήσω ανοιχτά για τις πρόσφατες εξελίξεις».

Στην συνέχεια σημείωσε πως ενημερώθηκε πριν από λίγες ημέρες ότι «τον Σεπτέμβριο του 2021, και ενόσω ήταν ακόμα Ευρωβουλευτής, η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών είχε προβεί σε νόμιμη επισύνδεση στο κινητό τηλέφωνο του Νίκου Ανδρουλάκη».

Στην συνέχεια ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι «η διαδικασία είχε την έγκριση ανώτατης εισαγγελέως, όπως ακριβώς ορίζει η διάταξη που ψηφίστηκε το 2018 από την προηγούμενη κυβέρνηση. Διήρκεσε τρεις μήνες και διεκόπη αυτόματα, όπως προβλεπόταν από τον νόμο, λίγες μέρες αφότου εκλέχτηκε ο κ. Ανδρουλάκης πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ».

Παράλληλα ο πρωθυπουργός τόνισε πως είναι πρόθυμος να συζητήσει προτάσεις που «θα ενισχύουν τη διαφάνεια στη δράση των μυστικών μας υπηρεσιών χωρίς, προφανώς, να εμποδίζουν την αποστολή τους. Ξεκινώντας, σίγουρα, από τις αυστηρότερες δικλίδες σε ό,τι αφορά τις νόμιμες επισυνδέσεις. Αυτό πρέπει να γίνει και θα γίνει αμέσως με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου».

Στην συνέχεια ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «υπάρχουν πολλοί εχθροί της πατρίδας που καραδοκούν και θα ήθελαν μία αδύναμη Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Και αν κάποιες σκοτεινές δυνάμεις εκτός Ελλάδας απεργάζονται οποιοδήποτε σχέδιο αποσταθεροποίησης της χώρας, να ξέρουν ότι η Ελλάδα είναι και ισχυρή και θεσμικά θωρακισμένη».

Έτσι, κατέθεσε σήμερα 4 πεδία αλλαγών που θα προτείνει η κυβέρνηση:

1ον. Ενίσχυση της λογοδοσίας της ΕΥΠ και της εποπτείας του κοινοβουλίου μέσω της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.

2ον. Αναβάθμιση του ρόλου του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας για την καλύτερη αξιοποίηση των πληροφοριών και της ΕΥΠ.

3ον. Θωράκιση του πλαισίου νομίμων επισυνδέσεων για πολιτικά πρόσωπα.

4ον. Αλλαγές στο εσωτερικό της ΕΥΠ για την ενίσχυση του εσωτερικού ελέγχου, της διαφάνειας, της εξωστρέφειας και της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού της.

Ολόκληρη η δήλωση του πρωθυπουργού:

Στη Δημοκρατία μας δεν επιτρέπεται να υπάρχουν σκιές. Γι’ αυτό και θέλω να σας μιλήσω ανοιχτά για τις πρόσφατες εξελίξεις.

Πριν από λίγες μέρες, ενημερώθηκα ότι τον Σεπτέμβριο του 2021, και ενόσω ήταν ακόμα Ευρωβουλευτής, η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών είχε προβεί σε νόμιμη επισύνδεση στο κινητό τηλέφωνο του Νίκου Ανδρουλάκη.

Η διαδικασία είχε την έγκριση ανώτατης εισαγγελέως, όπως ακριβώς ορίζει η διάταξη που ψηφίστηκε το 2018 από την προηγούμενη κυβέρνηση. Διήρκεσε τρεις μήνες και διεκόπη αυτόματα, όπως προβλεπόταν από τον νόμο, λίγες μέρες αφότου εκλέχτηκε ο κ. Ανδρουλάκης πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ.

Παρότι όλα έγιναν νόμιμα, η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών υποτίμησε την πολιτική διάσταση της συγκεκριμένης ενέργειας. Ήταν τυπικά επαρκής, όμως πολιτικά μη αποδεκτή. Δεν θα έπρεπε να έχει συμβεί, προκαλώντας ρωγμές στην εμπιστοσύνη των πολιτών στις Υπηρεσίες Εθνικής Ασφάλειας.

Γιατί αν και αφορούσε προβεβλημένο πολιτικό πρόσωπο, ο χειρισμός της υπήρξε ελλιπής. Ακριβώς γι’ αυτό απομακρύνθηκε αμέσως ο Διοικητής της ΕΥΠ. Ενώ και ο Γενικός Γραμματέας του Γραφείου του Πρωθυπουργού ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη.

Και επειδή η λέξη ευθύνη προέρχεται από το επίθετο ευθύς, επαναλαμβάνω ευθέως: αυτό που έγινε μπορεί να ήταν σύμφωνο με το γράμμα του νόμου, ήταν όμως λάθος. Δεν το γνώριζα και, προφανώς, δεν θα το επέτρεπα ποτέ!

Η υπόθεση ανέδειξε, ωστόσο, την έλλειψη πρόσθετων «φίλτρων» στη λειτουργία των υπηρεσιών πληροφοριών. Γιατί η παρακολούθηση ενός πολιτικού προσώπου ασφαλώς και προυποθέτει εγγυήσεις πέραν από την κρίση ακόμη και ενός έμπειρου και ικανού δικαστικού λειτουργού.

Από την άλλη πλευρά, όμως, θέλω να είμαι επίσης σαφής: η προσφορά της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών είναι σημαντική. Αποτυπώνεται εμφατικά στην ετοιμότητα της Ελλάδος να αντιμετωπίσει προκλήσεις όπως αυτές στον Έβρο ή στο Αιγαίο. Στη διαρκή διπλωματική και αμυντική μας θωράκιση. Αλλά και στην καθημερινή μάχη της κοινωνίας με την τρομοκρατία και το έγκλημα.

Ένα ολίσθημα, συνεπώς, δεν μπορεί να σκιάσει ένα έργο με μετρήσιμο εθνικό όφελος. Και δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί πόσο πολύτιμες είναι οι αξιόπιστες πληροφορίες στον σύνθετο κόσμο στον οποίο ζούμε.

Η υπηρεσία αυτή είναι επιφορτισμένη με την εθνική ασφάλεια και την προστασία της πατρίδας από γεωπολιτικές κινήσεις, αλλά και από ασύμμετρες και υβριδικές απειλές. Γι’ αυτό και στις περισσότερες ευρωπαϊκές Δημοκρατίες ανάλογες δομές υπάγονται στον αρχηγό της κυβέρνησης ή του κράτους, καθώς το εύρος του αντικειμένου τους ξεπερνά τα όρια του ενός Υπουργείου.

Όσο πολύτιμη όμως και αν ήταν η συνεισφορά της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών στην ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας, άλλο τόσο γίνεται καθαρό ότι απαιτείται όχι μόνο η βελτίωση της επιχειρησιακής της επάρκειας, αλλά και η συνολική επαναξιολόγηση του πλαισίου ελέγχου και εποπτείας της.

Ο νέος Διοικητής είναι ένας από τους πιο έμπειρους Έλληνες διπλωμάτες και διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να φέρει εις πέρας αυτή την αποστολή.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση συμφώνησε αμέσως στη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, η οποία προφανώς και θα λειτουργήσει υπό συνθήκες που η φύση του αντικειμένου που θα ερευνήσει επιβάλλει.

Γιατί μία τέτοια υπεύθυνη διαδικασία δεν μπορεί, δεν πρέπει να μετατραπεί σε κατασκοπευτικό σήριαλ προς κομματική κατανάλωση. Ούτε, πολύ περισσότερο, να αποτελέσει αιτία υποβάθμισης της εθνικής συμβολής της ΕΥΠ και υπονόμευσης πτυχών της εθνικής ασφάλειας.

Πρέπει η αλήθεια να αναδειχθεί στις διαστάσεις που πραγματικά έχει. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις διαχρονικές παθογένειες της υπηρεσίας πληροφοριών.

Προσωπικά θα είμαι ανοιχτός σε κάθε δημιουργική ιδέα που ενσωματώνει βέλτιστες πρακτικές από το εξωτερικό και θα ενισχύει τους μηχανισμούς λογοδοσίας μιας τόσο κρίσιμης υπηρεσίας για την ασφάλεια της χώρας.

Πρόθυμα, λοιπόν, θα συζητήσω προτάσεις που θα ενισχύουν τη διαφάνεια στη δράση των μυστικών μας υπηρεσιών χωρίς, προφανώς, να εμποδίζουν την αποστολή τους. Ξεκινώντας, σίγουρα, από τις αυστηρότερες δικλίδες σε ό,τι αφορά τις νόμιμες επισυνδέσεις. Αυτό πρέπει να γίνει και θα γίνει αμέσως με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Έτσι, καταθέτω σήμερα 4 πεδία αλλαγών που θα προτείνει η κυβέρνηση:

1ον. Ενίσχυση της λογοδοσίας της ΕΥΠ και της εποπτείας του κοινοβουλίου μέσω της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.

2ον. Αναβάθμιση του ρόλου του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας για την καλύτερη αξιοποίηση των πληροφοριών και της ΕΥΠ.

3ον. Θωράκιση του πλαισίου νομίμων επισυνδέσεων για πολιτικά πρόσωπα.

4ον. Αλλαγές στο εσωτερικό της ΕΥΠ για την ενίσχυση του εσωτερικού ελέγχου, της διαφάνειας, της εξωστρέφειας και της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού της.

Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας. Υπάρχουν πολλοί εχθροί της πατρίδας που καραδοκούν και θα ήθελαν μία αδύναμη Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Και αν κάποιες σκοτεινές δυνάμεις εκτός Ελλάδας απεργάζονται οποιοδήποτε σχέδιο αποσταθεροποίησης της χώρας, να ξέρουν ότι η Ελλάδα είναι και ισχυρή και θεσμικά θωρακισμένη.

Ζούμε σε έναν επικίνδυνο κόσμο. Είμαστε όμως μια Δημοκρατική πολιτεία. Και έχουμε ιερή υποχρέωση να ισορροπούμε ανάμεσα στην ασφάλεια του τόπου και των πολιτών και στην προστασία των θεμελιωδών αρχών που προστατεύουν την ιδιωτική σφαίρα και το απόρρητο των επικοινωνιών.

Εδώ και τρία χρόνια, άλλωστε, έχουμε αποδείξει ότι διδασκόμαστε από τις αστοχίες μας για να γινόμαστε καλύτεροι. Εγώ, προσωπικά, δεν κρύφτηκα ποτέ μπροστά σε δυσκολίες ή ευθύνες. Σε μία συχνά μοναχική αλλά σταθερή μάχη αυτοκριτικής και προσπάθειας διαρκούς βελτίωσης.

Χάνοντας, ίσως, προς στιγμήν κάποιες μάχες με χρόνιες παθογένειες. Κερδίζοντας, όμως, τον πόλεμο των μεγάλων στοιχημάτων. Και κυρίως, χωρίς να χάνω ποτέ μα ποτέ τον στόχο μιας ισχυρής, Δημοκρατικής, ευρωπαϊκής και εθνικά αυτοδύναμης Ελλάδας.

Σε αυτόν τον δρόμο θα συνεχίσω να πορεύομαι, ωστε να χτίσουμε όλοι μαζί ακόμη πιο στέρεους και ανθεκτικούς στο χρόνο Δημοκρατικούς θεσμούς.

Click to comment

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Γιάννης Καλλιάνος | Τι απαντά για τα 50 τηλέφωνα στον Άδωνι Γεωργιάδη – «Απηύδυσα, ήθελα να μάθω πότε κάποιος μπαίνει σε ΜΕΘ»

Οι νέες δηλώσεις του Γιάννη Καλλιάνου έρχονται σε συνέχεια των όσων είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 μόλις χθες, Μεγάλη Δευτέρα (29.04.24).

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε πως ο Γιάννης Καλλιάνος τον πήρε 50 τηλέφωνα, αλλά ο πατέρας του δεν πήρε κρεβάτι ΜΕΘ, γιατί δεν προβλεπόταν.

Μιλώντας σήμερα στην κάμερα της εκπομπής «Το Πρωινό» ο Γιάννης Καλλιάνος αναφέρθηκε στα τηλέφωνα που έκανε στον υπουργό Υγείας.

«Με το που πήγε ο πατέρας μου στο Αττικό, ήταν σε ένα ράντζο και περίμενε. Δεν πήρα κανένα τηλέφωνο, άφησα τον πατέρα μου να του συμπεριφερθούν, όπως συμπεριφέρονται στον κάθε άνθρωπο.

Απηύδησα, τις τελευταίες δυο ημέρες πήρα τον Άδωνι Γεωργιάδη τηλέφωνο για να δούμε τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, πότε μπαίνει κάποιος στη ΜΕΘ. Ο Άδωνις μου είπε πως έγινε ιατρικό συμβούλιο και είναι όλα υπέροχα. Του λέω ‘’Άδωνι θα πεθάνει ο πατέρας μου’’ και μου λέει ‘’Γιάννη δεν είμαι εγώ ο αρμόδιος που θα βάλει τον πατέρα σου στη ΜΕΘ’’. Δεν έχω χρησιμοποιήσει τη θέση μου πότε για τίποτα», είπε ο βουλευτής της ΝΔ.

«Χάθηκε ένα πολύτιμο χρονικό διάστημα. Γονυπετείς παρακαλούσαμε τον διευθυντή να τον βάλει σε πλατφόρμα. Όταν το αποφάσισε, μετά από λίγες ώρες πέθανε», συμπλήρωσε.

Και επεσήμανε: «Δεν θέλω να καταστρέψω την καριέρα κανενός. Μετά από επαναλαμβανόμενα μηνύματα που έλεγα πως πεθαίνει ο πατέρας μου χωρίς να λαμβάνω απάντηση, είπα πως αυτά τα πράγματα είναι ανεπίτρεπτα. Ασφαλώς με τα μηνύματα μου δεν ήθελα να προκαλέσω κακό στον καθηγητή».

Πηγή: newsit.gr

 

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

ΣΥΡΙΖΑ | Αίτημα για κλήση της Κεραμέως στη Βουλή για τα προσωπικά δεδομένα

Αίτημα για τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, «προκειμένου να κληθεί η αρμόδια Υπουργός των Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, σε ακρόαση» σχετικά με την υπόθεση της διαρροής προσωπικών δεδομένων, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που μετέχουν στη συγκεκριμένη επιτροπή. Συγκεκριμένα, οι βουλευτές ζητούν την ακρόαση της κυρίας Κεραμέως «σε σχέση με την υπόθεση της διαρροής προσωπικών δεδομένων εκλογέων εξωτερικού και σε σχέση με τα μέτρα που οφείλει να λάβει το Υπουργείο Εσωτερικών για τη διασφάλιση του αδιάβλητου των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σκρέκας | Το αρνί στο «καλάθι του Πάσχα» πωλείται 10 ευρώ

«Στόχος ήταν να δώσουμε τη δυνατότητα στα νοικοκυριά να πάρουν το αρνί σε προσιτές τιμές. Αυτήν τη στιγμή στο πασχαλινό καλάθι το αρνί πωλείται σε τιμές κάτω των 10 ευρώ».

Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μιλώντας σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «στόχος μας ήταν να μπορεί ο καταναλωτής να επιλέξει αν θέλει να προμηθευτεί το αρνί του από τον κρεοπώλη του ή αν κάποιος που θέλει να το προμηθευτεί σε χαμηλότερη τιμή μπορεί να το κάνει με το πασχαλινό καλάθι».

Ερωτηθείς για τα παράπονα που εκφράζουν οι παραγωγοί σχετικά με τις χαμηλές τιμές τις οποίες πωλούν τα προϊόντα τους, ο κ. Σκρέκας εξήγησε ότι «οι τιμές των παραγωγών ήταν ελαφρά υψηλότερες από τον προηγούμενο χρόνο και αυτό που θέλαμε ήταν να συμπιέσουμε την τιμή των μεσαζόντων και τελικά να βγει το αρνί στο καλάθι του σούπερ μάρκετ σε τιμές προσιτές».

Για το ζήτημα της ποιότητας, ο υπουργός ανέφερε «ο καταναλωτής κατευθύνεται εκεί που εμπιστεύεται. Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει. Έλεγχοι διενεργούνται από τον ΕΦΕΤ, από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης σε όλη την αγορά για να αποτραπεί το φαινόμενο των ελληνοποιήσεων. Ελέγχουμε την αγορά και δεν εφησυχάζουμε».

«Ανακοινώσαμε και δημοσιεύσαμε τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο καλάθι και είδαμε ότι είναι στην ίδια τιμή ή και σε χαμηλότερη με το προηγούμενο Πάσχα. Στόχος της κυβέρνησης είναι να αποκλιμακώσει τον πληθωρισμό και να μειώσει την ακρίβεια. Δεν έχουμε πάει εκεί που θέλουμε αλλά βλέπουμε αποκλιμάκωση» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι «οι προσπάθειες για την αποκλιμάκωση συνίσταται σε τρεις προσπάθειες: στην αύξηση των μισθών, στους ελέγχους και στην τόνωση του ανταγωνισμού με ένα ψηφιακό εργαλείο που είναι η πλατφόρμα ekatanalotis».

Ειδικότερα, για την ψηφιακή πλατφόρμα ekatanalotis , ο κ Σκρέκας είπε ότι «την εμπλουτίσαμε με 3.000 προϊόντα που βρίσκονται στο super market. Η πλατφόρμα είναι λειτουργική και ο καταναλωτής μπορεί να βλέπει τις τιμές σε διαφορετικά super market. Με αυτό το εργαλείο δίνουμε τη δυνατότητα στον καταναλωτή να δημιουργήσει το καλάθι του πριν βγει από το σπίτι του και αυτό τονώνει και τον ανταγωνισμό».

Για το ζήτημα του πληθωρισμού ο υπουργός σημείωσε ότι «ο γενικός δείκτης του πληθωρισμού στην Ελλάδα από το 2019 μέχρι σήμερα είναι 15,1, τον χαμηλότερο πληθωρισμό σε όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι στο 30%, δηλαδή στον μέσο όρο της Ευρώπης. Έχουμε πάρει μια σειρά από μέτρα» ενώ πρόσθεσε ότι τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σε επιχειρήσεις εισπράττονται.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en