Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορονοϊός και εμπόριο | Τι αγοράζουν οι καταναλωτές εν μέσω πανδημίας

Εντυπωσιακή είναι, σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, η αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών), λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού.

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της Nielsen, τις πρώτες 11 εβδομάδες της εφετινής χρονιάς ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων, o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGS (ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά), τα φρέσκα, αλλά και τα διαρκή προϊόντα, παρουσιάζει αύξηση 9,8%. Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά των τριών τελευταίων εβδομάδων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (24/02-15/03) υπολογίζεται σε 80,1%.

Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (30/01-23/02) τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%. To διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο +24,1%.

Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και +13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα τρόφιμα και ποτά στο +8,9%.

Εξετάζοντας περισσότερο αναλυτικά τις επιμέρους κατηγορίες των τροφίμων και ποτών, από τις μετρήσεις της Nielsen προκύπτει ότι οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν στην μετά Covid-19 εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τροφίμου.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άλλες τιμές σε κάθε χώρα για το ίδιο προϊόν!

Σε χαμηλότερα επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι τιμές του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σύγκριση με τα αντίστοιχα καταστήματα λιανεμπορίου σε Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ρουμανία, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η συγκεκριμένη οργανωμένη έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα σύγκρισης τιμών (που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ) σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Μάρτιο 2024 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στη Γερμανία και στη Ρουμανία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκρέκας: Τα μέτρα για τον πληθωρισμό αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας

Με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να τονίζει ότι «τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός, είναι διαρθρωτικού χαρακτήρα, αντιμετωπίζουν στη ρίζα του το πρόβλημα της ακρίβειας και ήδη αποδίδουν» και την αντιπολίτευση να τα χαρακτηρίζει «ημίμετρα και αποσπασματικά, που βοηθούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά όχι τους καταναλωτές», ξεκίνησαν οι διεργασίες της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στην Κεφαλονιά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en