Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Κοινό Υπόμνημα των Επιμελητηρίων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ για τον Αναπτυξιακό Νόμο και τη φορολογία των επιχειρήσεων

Το Επιμελητήριο Έβρου σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ανταποκρινόμενα στην πρόσκληση της Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας για την υποβολή προτάσεων, προχώρησαν στη σύνταξη κοινού υπομνήματος των προτάσεών τους αναφορικά με τον νέο αναπτυξιακό νόμο.

Οι προτάσεις που υποβλήθηκαν βασίζονται στην διαχρονική εμπειρία εφαρμογής των προηγούμενων νόμων, την παρούσα οικονομική συγκυρία και τις ιδιαιτερότητες της περιφέρειάς μας και ειδικότερα:

θα πρέπει να υπάρχει σαφής διαφοροποίηση των ποσοστών των άμεσων ενισχύσεων σε σχέση με τις άλλες περιφέρειες της χώρας τουλάχιστον κατά 10 μονάδες με σαφές προβάδισμα των μειονεκτικών περιοχών.

τα αφορολόγητα αποθεματικά θα πρέπει να είναι αυξημένα και να φτάνουν μέχρι το 60% με μικρό χρόνο απόσβεσης (4 έως 5 έτη).
οι φορολογικές απαλλαγές για να έχουν αποτέλεσμα θα πρέπει να ελέγχονται και να εγκρίνονται άμεσα και όχι να παρατηρούνται καθυστερήσεις ετών από ευθύνη του δημοσίου.

να δίνεται η δυνατότητα απόδειξης της ίδιας συμμετοχής με υπεύθυνη δήλωση με ταυτόχρονη εφαρμογή μπόνους στη βαθμολογία στην περίπτωση επιβεβαίωσης.

να αυξηθεί το όριο εγκρίσεων στην Περιφέρεια ΑΜΘ στα 4.000.000,00€ για όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων που είναι επιλέξιμες.

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Απάντηση Διοίκησης Γ.Ν Καβάλας επί καταγγελίας ΟΕΝΓΕ

Περιήλθε στη Διοίκηση του Νοσοκομείου Καβάλας το από 8-5-2024 με αρ. πρωτ. 13873 έγγραφο της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας το οποίο αυτολεξεί αναφέρει:
« Η ΟΕΝΓΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη, αυταρχική και έκνομη συμπεριφορά του διοικητή νοσοκομείου Καβάλας ενάντια σε γιατρό Επιμελητή Αγγειοχειρουργό του  Νοσοκομείου. Ο διοικητής την Τετάρτη 1/5/2024, λίγα λεπτά πριν τις 3μμ, κοινοποίησε στον γιατρό «κλήση σε απολογία».

Το «έγκλημα» του γιατρού είναι πως πριν αρκετές εβδομάδες είχε απαντήσει σε ερωτήματα από τοπικά ΜΜΕ και είχε επισημάνει
συγκεκριμένες σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και υποδομών στο νοσοκομείο Καβάλας που παρεμποδίζουν την επαρκή αντιμετώπιση των Αγγειοχειρουργικών ασθενών. Πρόκειται για προφανή και απαράδεκτη επιχείρηση τρομοκράτησης και φίμωσης υγειονομικών που αναφέρουν ελλείψεις οι οποίες τους εμποδίζουν να ασκήσουν το λειτούργημά τους.

Απαιτούμε από την διοίκηση της 4ης ΥΠΕ και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας να παρέμβουν άμεσα ώστε να ανακληθεί η «κλήση σε απολογία» και κάθε ενδεχόμενη πειθαρχική δίωξη του γιατρού. Προειδοποιούμε πως θα αξιοποιήσουμε κάθε αγωνιστικό και νομικό μέσο για την κάλυψη του συναδέλφου όπως σε όλες τις περιπτώσεις νοσοκομειακών γιατρών που διώκονται για να φιμωθεί η
επισήμανση ελλείψεων και προβλημάτων».

Για την αποκατάσταση της αληθείας και προς αποφυγή εντυπώσεων και παρερμηνειών, η Διοίκηση του Νοσοκομείου Καβάλας παραθέτει τα κάτωθι:
Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Δ Η Μ Ο Κ Ρ Α Τ Ι Α Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Υ Γ Ε Ι Α Σ 4 η ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ

 

ΠΡΟΣ:
Πίνακας Αποδεκτών

Ουδεμία επιχείρηση τρομοκράτησης και φίμωσης του ιατρού έλαβε χώρα επειδή δήθεν ερωτηθείς από τοπικά ΜΜΕ επεσήμανε συγκεκριμένες ελλείψεις προσωπικού και υποδομών στο Νοσοκομείο Καβάλας που εμποδίζουν, κατά τον ισχυρισμό του, την επαρκή αντιμετώπιση των αγγειοχειρουργικών ασθενών.

Αρχικά η Διοίκηση του Γ. Ν. Καβάλας σε απάντηση δημοσιευμάτων που της απέδιδαν ευθύνες για τη μη λειτουργία του αγγειογράφου-στεφανιογράφου δυο επιπέδων, προέβη την 19-4-2024 στην κάτωθι έγγραφη και δημόσια ανακοίνωσή της:

« Το τελευταίο διάστημα η Διοίκηση του ΓΝ Καβάλας γίνεται αποδέκτης αναφορών από πολίτες και παρακολουθεί δημοσιεύματα αναφορικά με τη μη λειτουργία του ψηφιακού αγγειογράφου-στεφανιογράφου δυο επιπέδων, η οποία αποδίδεται σε λόγους που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Επειδή η διακίνηση δηλώσεων που διαστρεβλώνουν την αλήθεια προφανώς εκπορεύεται από κέντρα που θέλουν να πλήξουν το κύρος της Διοίκησης και των θεσμικών οργάνων, και να αμαυρώσουν την εικόνα του νοσοκομείου γενικότερα, θα πρέπει να καταστεί σαφές στην τοπική κοινωνία, μιας και ήδη το γνωρίζουν πολύ καλά όσοι συμμετείχαν στην διαδικασία της προμήθειας του συγκεκριμένου μηχανήματος, ότι:

  1. Ικανή και αναγκαία συνθήκη για την λειτουργία του είναι η παρουσία στο νοσοκομείο επεμβατικού καρδιολόγου και ιατρού ειδικότητας ακτινοδιαγνωστικής με πιστοποιητικό εξειδίκευσης στην επεμβατική ακτινολογία, που το νοσοκομείο μας δεν διαθέτει σύμφωνα με τον ισχύοντα οργανισμό του 2012. Για την πρόσληψή τους απαιτείται τροποποίηση του οργανισμού του νοσοκομείου, έγκριση για την προκήρυξη και προκήρυξη των ανωτέρω θέσεων, εκδήλωση ενδιαφέροντος από ιατρούς για τις θέσεις αυτές,
    και πρόσληψη αυτών. Η παρούσα Διοίκηση έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την τροποποίηση του οργανισμού. Ωστόσο, ακόμα κι αν τροποποιηθεί ο οργανισμός είναι αμφίβολο αν θα προσελκυστούν οι ιατροί για να στελεχώσουν τις αντίστοιχες θέσεις.
  2. Με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς ακτινοπροστασίας θα πρέπει στο νοσοκομείο μας να υπηρετούν τουλάχιστον δυο ακτινοφυσικοί, όταν υπηρετεί ένας επί συνόλου τριών οργανικών θέσεων.
  3. Απαιτούνται, επιπλέον, τεχνολόγοι, χειριστές, παραϊατρικό προσωπικό και γραμματειακή υποστήριξη, για την λειτουργία του αντίστοιχου τμήματος.
  4. Στο νοσοκομείο μας υφίσταται μόνο μια θέση επιμελητή αγγειοχειρουργού – συμβούλου των άλλων τμημάτων του νοσοκομείου και όχι οργανωμένο αγγειοχειρουργικό τμήμα.
  5. Ο μοναδικός επιμελητής Β’ Αγγειοχειρουργός – σύμβουλος, καλύπτει με εφημερίες ελάχιστες ημέρες τον μήνα, εξυπηρετώντας ανάγκες του νοσοκομείου και όχι της περιφέρειας.
  6. Η Διοίκηση του νοσοκομείου φροντίζει και μεριμνά με επιμέλεια ώστε η προμήθεια υλικών προς το νοσοκομείο να είναι απρόσκοπτη μεν, κάτω από συνθήκες απόλυτης διαφάνειας και νομιμότητας δε.

Εκ των ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι η παρούσα Διοίκηση ουδεμία ευθύνη φέρει για την μη λειτουργία του αγγειογράφου-στεφανιογράφου δυο επιπέδων, και σας διαβεβαιώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την δημιουργία των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την λειτουργία του αγγειογράφου-στεφανιογράφου δύο επιπέδων».

Ακολούθως ο εν λόγω Ιατρός Αγγειοχειρουργός υπηρετών στο Νοσοκομείο Καβάλας αυτοβούλως και δίχως στο ως άνω δημοσίευμα να έχει διατυπωθεί ο παραμικρός αρνητικός ή απαξιωτικός προς το πρόσωπό του σχολιασμός ή χαρακτηρισμός, ικανός να πλήξει την επαγγελματική του τιμή και υπόληψη, προέβη σε έγγραφη και δημόσια απάντηση στην οποία μεταξύ άλλων επιχειρημάτων του, διαλαμβάνονται σχολιασμοί
που εκφεύγουν του σκοπού τους, που θα έπρεπε να είναι η, μέσω καλόπιστης κριτικής των ιεραρχικά ανωτέρων του, βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η αρτιότερη δυνατή περίθαλψη των πολιτών.

Αντ’ αυτού στην έγγραφη απάντησή του ο ιατρός μεταξύ όλων όσων ανέφερε και εντάσσονται στο αναφαίρετο δικαίωμα και καθήκον του περί δημοσιοποίησης τυχόν προβλημάτων και ελλείψεων που δυσχεραίνουν την περίθαλψη του πληθυσμού,
παρέθεσε γεγονότα και κρίσεις, οι οποίες: είτε αναληθείς και μάλιστα εν γνώσει της αναλήθειας τους, όπως εν προκειμένω
αυτολεξεί παρατίθενται οι ισχυρισμοί του συγκεκριμένου ιατρού ότι δήθεν: α/ «Κατά την πρόσληψή μου, ως Επιμελητής Β’ στο Νοσοκομείο Καβάλας, περί τα τέλη του 2020, δεν υπήρχαν ούτε τα βασικά εργαλεία – μέσα, για να είμαι σε θέση να χειρουργώ και να επιλαμβάνομαι περιστατικών» και β/ «Το εν λόγω αίτημα για πρόσληψη ιδιώτη, έγινε έπειτα από αίτημα πρώτα προς το νοσοκομείο να με συνδράμει με μόνιμο ιατρό -το οποίο ωστόσο λόγω φόρτου εργασίας των υφιστάμενων κλινικών δεν έγινε δεκτό.», είτε εσφαλμένα ερμηνευόμενες (περί δήθεν αδράνειας της διοίκησης για την λειτουργία του ψηφιακού αγγειογράφου-στεφανιογράφου δυο επιπέδων, την στιγμή
μάλιστα που ο ίδιος λόγω υπηρεσίας του, γνωρίζει τους πραγματικούς λόγους της μη λειτουργίας του ψηφιακού αγγειογράφου, όπως αυτοί παρατέθηκαν με κάθε ειλικρίνεια στην από 19-4-2024 επιστολή της Διοίκησης), είναι ικανές να θίξουν το κύρος του Γ.Ν. Καβάλας ως Δημόσιου φορέα υγείας κλονίζοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στην παροχή υπηρεσιών
υψίστης σημασίας για το κοινωνικό σύνολο. Ο εν λόγω υγειονομικός κλήθηκε σε απολογία επί των συγκεκριμένων αναφορών του και μόνο.

Η Διοίκηση του Νοσοκομείου Καβάλας ούτε αυταρχική, ούτε εμπαθή και έκνομη συμπεριφορά επέδειξε προς τον ιατρό ούτε ασφαλώς επιχείρησε «να τρομοκρατήσει και φιμώσει υγειονομικούς που αναφέρουν ελλείψεις οι οποίες τους εμποδίζουν να ασκήσουν το λειτούργημά τους» όπως αβάσιμα ισχυρίζεται η ΟΕΝΓΕ στο από 8-5- 2024 έγγραφό της.

Η Διοίκηση με αποκλειστικό γνώμονα την βέλτιστη παροχή υπηρεσιών υγείας στους πολίτες και την διαφύλαξη του κύρους του νοσοκομείου Καβάλας ως Δημόσιου φορέα υγείας, ασκεί κάθε επιβεβλημένη στο πλαίσιο των καθηκόντων της πράξη,
εντός των θεμελιωδών αρχών της δημόσιας διοίκησης που διέπουν και νομιμοποιούν την δράση της. Παρά όμως τα ανωτέρω, χρήζει ιδιαίτερης επισήμανσης το χρονικό σημείο που ο εν λόγω υγειονομικός επέλεξε να προβεί στην έγγραφη και δημόσια τοποθέτησή του σχετικά τόσο με την μη λειτουργία του αγγειογράφου-στεφανιογράφου δυο επιπέδων όσο και με την δημοσιοποίηση των δήθεν «ελλείψεων και προβλημάτων που
παρεμποδίζουν την επαρκή αντιμετώπιση των Αγγειοχειρουργικών ασθενών» όπως ατυχώς αναφέρει η ΟΕΝΓΕ στο έγγραφό της.

Το μεν θέμα της μη λειτουργίας του αγγειογράφου-στεφανιογράφου δυο επιπέδων, εξαιτίας του γεγονότος ότι η διαδικασία της προμήθειας του ξεκίνησε χωρίς να υφίστανται στο νοσοκομείο μας οι απαραίτητες ελάχιστες προϋποθέσεις για την
λειτουργία του, ήταν δεδομένο και σε γνώση όχι μόνο όλων των προηγούμενων Διοικήσεων αλλά και του ιδίου του ιατρού. Ωστόσο, η παρούσα Διοίκηση προέβη και θα συνεχίσει να προβαίνει σε όσες ενέργειες είναι απαραίτητες για την δημιουργία των προϋποθέσεων λειτουργίας του αγγειογράφου.

Το δε θέμα της δήθεν απόρριψης του αιτήματος του ιατρού για την προμήθεια χειρουργικών υλικών της ειδικότητάς του, εντάσσεται στην προσπάθεια εξορθολογισμού των προμηθειών που καταβάλλει η Διοίκηση, από την στιγμή που διαπιστώθηκε ότι από τις 300 και πλέον επεμβάσεις που εκτέλεσε ο εν λόγω υγειονομικός κατά το τελευταίο έτος, το 95% αφορούσε αποκλειστικά σε ένα και μόνο είδος επέμβασης που διενεργήθηκε υπό τοπική αναισθησία, με την χρήση αναλώσιμου υψηλού κόστους.

Τέλος θα πρέπει να επισημανθεί το γεγονός, ότι στο νοσοκομείο μας δεν υφίσταται Αγγειοχειρουργικό Τμήμα, όπως ενδεχομένως εσφαλμένα έχει σχηματίσει την εντύπωση η ΟΕΝΓΕ.

Ξεκαθαρίζουμε, λοιπόν, ότι ο ισχύων οργανισμός του νοσοκομείου μας δεν προβλέπει την λειτουργία οργανωμένου και στελεχωμένου Αγγειοχειρουργικού Τμήματος, παρά μόνον την ύπαρξη μιας και μόνο θέσης επιμελητή Β’ Αγγειοχειρουργικής. Αυτό που θα ανέμενε κανείς από τον συγκεκριμένο ιατρό, όπως έγινε και με τους επί σειρά ετών προκατόχους του, θα ήταν να επιτελέσει ένα συμβουλευτικό ρόλο σε επίπεδο νοσοκομείου επικουρώντας τις λοιπές ειδικότητες, αφού είναι πασιφανές ότι το να διεκπεραιώσει ολοκληρωμένο κλινικό έργο όντας ο
μοναδικός αγγειοχειρουργός, είναι φύσει και θέσει αδύνατο για οποιονδήποτε.

Τουναντίον, ο εν λόγω υγειονομικός, δημιουργώντας εσφαλμένες εντυπώσεις στην τοπική κοινωνία και θέτοντας διλλήματα και τελεσίγραφα στη Διοίκηση, απαιτεί, δίχως να προβλέπεται από τον οργανισμό λειτουργίας του νοσοκομείου, την συγκρότηση ενός ολόκληρου τμήματος αγγειοχειρουργικής, δυστυχώς σε βάρος της εύρυθμης λειτουργίας των λοιπών τμημάτων του νοσοκομείου.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ Γ.Ν
ΚΑΒΑΛΑΣ

ΑΧΙΛΛΕΥΣ ΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Εμπορικός Σύλλογος Δράμας: Η “Δραμοινογνωσία 2024” ξεκινάει το Σάββατο 11 Μαϊου και η Δράμα βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο

Η “Δραμοινογνωσία 2024” ξεκινάει το Σάββατο, 11 Μαϊου και η Δράμα βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο, προβάλλοντας το σήμα κατατεθέν της- το δραμινό κρασί. Από αυτήν την εμβληματική διοργάνωση δε θα μπορούσε να απουσιάζει ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας, που για μια ακόμη χρονιά συμμετέχει στη γιορτή του κρασιού με εκδηλώσεις και happenings (oriental, latin , face painting, δημιουργική απασχόληση για παιδιά και κομμωτική ).

Ο εμπορικός κόσμος της Δράμας περιμένει και φέτος τους επισκέπτες του ευλογημένου μας τόπου για να γιορτάσει μαζί τους, να αναδείξει τις Δραμινές αρετές και φυσικά για να συμβάλει με τις δικές του προσπάθειες στην τουριστική προβολή της περιοχής μας και στην εν γένει εξωστρέφεια που τόσο έχουμε ανάγκη. Συγχαρητήρια σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τη διοργάνωση. Πιστεύουμε στην επιτυχία της και εργαζόμαστε γι’ αυτήν. Όπως οφείλουμε να πράττουμε όλοι οι Δραμινοί!

Με εκτίμηση
Κύρτσης Γιώργος
Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Δράμας

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Έτοιμη η απόφαση για την απαγόρευση κίνησης πολιτών στα δάση

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των τοπικών φορέων για όλα όσα χρειαστεί να γίνουν στην αντιπυρική περίοδο, υπογράφηκε για να εφαρμόζεται ότι υπάρχει ανάγκη και λόγος η απόφαση απαγόρευσης κίνησης πολιτών στα δάση. Την απόφαση υπογράφει ο Θόδωρος Μαρκόπουλος κι αυτή αναφέρει:

«Αποφασίζουμε την απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας προσώπων και οχημάτων, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 130 του ν.4926/2022 (πρόσωπα που κατοικούν ή εργάζονται στις περιοχές του άρθρου 129, αποκλειστικά για την μετακίνηση τους από και προς την κατοικία ή εργασία τους, καθώς και πρόσωπα που μετακινούνται εντός του οδικού δικτύου), εντός των κάτωθι δασών, δασικών εκτάσεων, πάρκων και αλσών, όταν ο Χάρτης Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προβλέπει πολύ υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) ή κατάσταση συναγερμού (κατηγορία κινδύνου: 5), από την έναρξη της ημερολογιακής μέρας και για την διάρκεια αυτής.

Η παρούσα απόφαση μπορεί να ενεργοποιηθεί και με κατηγορία κινδύνου 3, έπειτα από εισήγηση της Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ν. Καβάλας ή της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας: Δασικές περιοχές ευθύνης Δασαρχείου Καβάλας: – Περιαστικό Δάσος Καβάλας – Πευκοδασύλλιο Ζυγού – Δασύλλιο Παναγούδας – Πευκοδασύλλιο Εξοχής (παρυφές όρους Συμβόλου, μετά το χωριό Ακροβούνι και δίπλα από τον κόμβο της Εγνατίας οδού) – Παραποτάμιο δάσος Νέστου, από τον οικισμό του Παραδείσου (νότια της παλαιάς Ε.Ο. Καβάλας – Ξάνθης) έως τις εκβολές του ποταμού Νέστου – Προστατευόμενη περιοχή – καταφύγιο θηραμάτων Ελαφοχωρίου (τοπωνύμιο Κεστενέ Νταγ).

Δασικές περιοχές ευθύνης Δασαρχείου Θάσου:

– Μακρύαμμος – Παραλία Παναγίας (Χρυσή Αμμουδιά) – Λαιμός – Αρχαίο Θέατρο. Αυστηρά ελεγχόμενη κυκλοφορία: – Άγ. Παντελεήμονας – Αγ. Μαρίνα – Αγ. Ειρήνη. – Ποταμιά – Πηγές Ποταμιάς. – Θεολόγος (θέση Καμίνι). – Λιμενάρια – Κάστρο. – Μαριές – Φράγμα Μαριών. – Μικρό Καζαβίτι – Αγ. Παντελεήμονα. – Καζαβίτι –Τούμπα. – Ραχώνι – Καλλιράχη – Σωτήρος.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κοινό Υπόμνημα των Επιμελητηρίων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ για τον Αναπτυξιακό Νόμο και τη φορολογία των επιχειρήσεων

Το Επιμελητήριο Έβρου σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ανταποκρινόμενα στην πρόσκληση της Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας για την υποβολή προτάσεων, προχώρησαν στη σύνταξη κοινού υπομνήματος των προτάσεών τους αναφορικά με τον νέο αναπτυξιακό νόμο.

Οι προτάσεις που υποβλήθηκαν βασίζονται στην διαχρονική εμπειρία εφαρμογής των προηγούμενων νόμων, την παρούσα οικονομική συγκυρία και τις ιδιαιτερότητες της περιφέρειάς μας και ειδικότερα:

θα πρέπει να υπάρχει σαφής διαφοροποίηση των ποσοστών των άμεσων ενισχύσεων σε σχέση με τις άλλες περιφέρειες της χώρας τουλάχιστον κατά 10 μονάδες με σαφές προβάδισμα των μειονεκτικών περιοχών.

τα αφορολόγητα αποθεματικά θα πρέπει να είναι αυξημένα και να φτάνουν μέχρι το 60% με μικρό χρόνο απόσβεσης (4 έως 5 έτη).
οι φορολογικές απαλλαγές για να έχουν αποτέλεσμα θα πρέπει να ελέγχονται και να εγκρίνονται άμεσα και όχι να παρατηρούνται καθυστερήσεις ετών από ευθύνη του δημοσίου.

να δίνεται η δυνατότητα απόδειξης της ίδιας συμμετοχής με υπεύθυνη δήλωση με ταυτόχρονη εφαρμογή μπόνους στη βαθμολογία στην περίπτωση επιβεβαίωσης.

να αυξηθεί το όριο εγκρίσεων στην Περιφέρεια ΑΜΘ στα 4.000.000,00€ για όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων που είναι επιλέξιμες.
η προβληματική αδειοδότηση των μεταποιητικών επιχειρήσεων να αντικατασταθεί από ένα πιο ευέλικτο τρόπο στον οποίο ουσιαστικό ρόλο θα παίζουν τα επιμελητήρια.

σταδιακή και έγκαιρη εκταμίευση των επιχορηγήσεων σε δεδομένα χρονικά διαστήματα.
δυνατότητα διαρκούς υποβολής επενδυτικών προτάσεων με ταυτόχρονη ενημέρωση των διαθεσίμων πόρων του αναπτυξιακού νόμου ανά τρίμηνο.

Πέρα από τα παραπάνω επειδή οι προηγούμενοι νόμοι απέτυχαν στο να κρατήσουν ενεργές και κερδοφόρες τις επενδύσεις που έγιναν, θα πρέπει να ενσωματωθούν στο νόμο μια σειρά από λειτουργικά κίνητρα τα οποία είναι αναγκαία για την στήριξη της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.

Επιγραμματικά:
επιδότηση ενεργειακού κόστους με μειωμένο τιμολόγιο στο επαγγελματικό ρεύμα,
επιδότηση κόστους μεταφοράς (μέσω μείωσης τελών κυκλοφορίας & επιστροφή φόρου στα καύσιμα),
η επιδότηση του κόστους εργασίας να είναι άμεση, μέσω της μείωσης των εισφορών, και παράλληλα εκταμίευση στις επιχειρήσεις των οφειλομένων από προηγούμενα έτη,
μείωση φορολογικών συντελεστών σε ανταγωνιστικά επίπεδα με τις όμορες χώρες,
ισχυρότερα κίνητρα σε επιχειρήσεις που έχουν άμεσο εξαγωγικό προσανατολισμό.

Ακόμη, το Επιμελητήριο Έβρου σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και μετά από κοινή συνεδρίαση που έλαβε χώρα στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, προχώρησαν στην σύνταξη κειμένου θέσεων με προτάσεις για την φορολογία των επιχειρήσεων, το οποίο κατατέθηκε στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος για την περαιτέρω προώθησή τους στους πολιτικούς αρχηγούς των κομμάτων, οι οποίες έχουν ως ακολούθως:
Μείωση των φορολογικών συντελεστών που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις από 29% στο 15% (Flat tax) ανεξαρτήτως μορφής (ατομικές ή νομικά πρόσωπα) και Κατάργηση του 100% της προκαταβολής φόρου και γενικότερα της προκαταβολής φόρου.
Κατάργηση της αύξησης από το 3% σε πάνω από 5% (παρεμβατικό επιτόκιο ΕΚΤ συν 5 μονάδες) στο επιτόκιο της ρύθμισης των 100 δόσεων και διατήρηση αυτής όπως η αρχική.

Δημιουργία αφορολόγητου αποθεματικού για επενδύσεις επιχειρήσεων.
Η αύξηση του τέλους επιτηδεύματος από 500 € σε 650 € για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες , από 500 € σε 1.000 € για τις επιχειρήσεις και από 300 € σε 600 € για κάθε υποκατάστημα επιχείρησης αποτελεί ένα άδικο μέτρο. Η σύγχρονη φορολογική πολιτική δεν υιοθετεί αυτές τις λογικές. Ζητούμε την πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος διότι δεν φορολογεί το πραγματικό εισόδημα αλλά το επάγγελμα ανεξαρτήτως εισοδήματος και είναι επιπλέον άδικος φόρος.

Θέσπιση αφορολόγητου ορίου 12.000 ευρώ για όλους και όχι μόνο για μισθωτούς και συνταξιούχους.
Ο ΚΒΣ άλλαξε ουσιαστικά μόνο κατ’ όνομα σε ΚΦΑΣ (Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών) αντί να καταργηθεί. Πολλές διατάξεις του παλιού ΚΒΣ διατηρούνται όπως η θεώρηση Δελτίων αποστολής και οι αποδείξεις λιανικής. Η υποτιθέμενη κατάργηση του βιβλίου αποθήκης προσκρούει στην διατήρηση του λογαριασμού 94. Επίσης έχουμε ολική επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος, καθώς επανεισάγεται ο απαράδεκτος θεσμός της απόρριψης των Βιβλίων, μέσω του αντικειμενικού προσδιορισμού από τον έφορο. Η κατάργηση του ΚΒΣ και του σημερινού ΚΦΑΣ είναι προϋπόθεση, ενός δίκαιου σταθερού χωρίς γραφειοκρατία αξιόπιστου σύγχρονου φορολογικού συστήματος.

Οι διατάξεις μεταβίβασης μετοχών σε άτομα με πρώτου βαθμού συγγένεια μεταξύ τους (διαδοχή επιχείρησης) για τις ατομικές, προσωπικές και τις ΕΠΕ να ισχύσουν και για τις Α.Ε.

Η μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας που ανήκει σε φυσικό πρόσωπο, με το νέο καθεστώς επιβάλλεται συντελεστής 20% στα φυσικά πρόσωπα επί της δημιουργούμενης υπεραξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου (Τιμή πώλησης ακινήτου – Τιμή κτήσης ακινήτου, αφού γίνει ο σχετικός αποπληθωρισμός) ενώ προηγουμένως δεν υπήρχε τέτοια διάταξη (που να επιβαρύνει σε τόσο μεγάλο ποσοστό το φυσικό πρόσωπο). Ζητούμε την κατάργηση της διάταξης.

Η προώθηση της ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας προσκρούει στο απαράδεκτο μέτρο της αύξησης των συντελεστών αναφορικά με τις αμοιβές μελών ΔΣ στις Α.Ε. καθώς από 35% διαμορφώνεται στο 40%. Ζητούμε την κατάργηση της αύξησης.

ΦΠΑ
Οι αυξήσεις στο ΦΠΑ είναι ανεδαφικές και δεν προσδίδουν στα έσοδα, εξαιτίας της ούτως ή άλλως μειωμένης αγοραστικής δύναμης. Η οποιαδήποτε αδυναμία του ελεγκτικού μηχανισμού να πατάξει την φοροδιαφυγή, δεν μπορεί να επιβαρύνει την υγιή επιχειρηματικότητα και τον καταναλωτή με αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ.
Τα είδη πρώτης ανάγκης (διατροφή) ανεξαρτήτως αν είναι συσκευασμένα, επεξεργασμένα ή ακατέργαστα να επανέλθουν στο 13%. Έτσι βοηθούμε στην μείωση των τιμών, δημιουργούμε ανταγωνιστικότητα στις μεταποιητικές επιχειρήσεις και δημιουργούμε προϋποθέσεις επενδύσεων.

Ο κλάδος της εστίασης να επανέλθει στο 13% με την ταυτόχρονη πάταξη του φαινόμενου της φοροδιαφυγής.
Να μην εφαρμοσθεί ο συντελεστής 23% ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία-φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης & ξένων γλωσσών. Αντιβαίνει την ευρωπαϊκή νομοθεσία και δημιουργεί σοβαρότατα ζητήματα επιβίωσης χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων και κυρίως της συμπληρωματικής εκπαίδευσης.

Μείωση του ΦΠΑ από το επίπεδο του 23% που είναι σήμερα στα επίπεδα του 18-19%.
Εξαίρεση από το ΦΠΑ σε επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα έως τουλάχιστον 50.000 ευρώ.
Η επιστροφή ΦΠΑ στις εξαγωγικές επιχειρήσεις να μην υπερβαίνει τους 3 μήνες. Σε περίπτωση καθυστέρησης του ελέγχου θα πρέπει ο ΦΠΑ να επιστρέφεται σε ποσοστό τουλάχιστον 80% και μετά τον έλεγχο εφόσον δεν προκύψει παράβαση, το υπόλοιπο 20%.
Σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS για την άμεση απόδοση του ΦΠΑ.

ΕΝΦΙΑ
Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στα επαγγελματικά ακίνητα και σε όσα δεν αποδίδουν κανένα εισόδημα.
Αλλαγή των αντικειμενικών αξιών με εξορθολογισμό αυτών στα πραγματικά δεδομένα και μείωση των συντελεστών υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ.

alexpolisonline.com

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Ολοκληρώνετε ενα από τα σημαντικότερα έργα για την αξιοποίηση του Λιμανιού Φίλιππος Β’

Ενα από τα σημαντικότερα βήματα για την αξιοποίηση του Εμπορικού Λιμανιού, ουσιώδης προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξη της πόλης της Καβάλας και ολόκληρης της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ολοκληρώνεται αισίως.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

 

Continue Reading

espa logo

espa_logo_en