Κεραμέως: Έλληνες φοιτητές θα μπορούν να πάνε στο Γέιλ χωρίς δίδακτρα
Έλληνες φοιτητές θα μπορούν να σπουδάσουν για ένα-δύο εξάμηνα χωρίς την καταβολή διδάκτρων σε αμερικανικά πανεπιστήμια
Στη δυνατότητα που προσφέρεται στους Έλληνες φοιτητές να σπουδάσουν για ένα διάστημα σε κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια , με χαμήλα ή ακόμα και χωρίς καθόλου δίδακτρα, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ η κυρία Κεραμέως μίλησε ακριβώς για αυτή τη συνεργασία ελληνικών και αμερικανικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων: «Την τελευταία εβδομάδα έχουμε το προνόμιο να έχουμε στη χώρα μας 30 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια όπως το Χάρβαρντ, το Γέιλ, Το Πρίνστον, το Μπέρκλεϊ, το Τζον Χόπκινς», τόνισε η υπουργός.
Ακόμα και σε πανεπιστήμια όπως το Γέιλ, όπως είπε φοιτητές θα μπορούν να σπουδάσουν εκεί χωρίς την καταβολή διδάκτρων: «Φοιτητές θα μπορούν να πάνε στο πανεπιστήμιο Γέιλ, για ένα ή δύο εξάμηνα, χωρίς δίδακτρα. Αυτό ήταν απλησίαστο για το 99% των φοιτητών της χώρας. Τώρα αυτό γίνεται. Το Γέιλ στο πλαίσιο της συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Αθηνών έχει απεμπολήσει το δικαίωμά του σε διδακτρα. Aυτός είναι ο ορισμός της κοινωνικής κινητικότητας». «Αυτό δείχνει τις δυνατότητες της χώρας», πρόσθεσε.
Αυτό που ήταν απλησίαστο για το 99% των φοιτητών της χώρας τώρα γίνεται απτό
Μιλώντας για τα προγράμματα υψηλών απαιτήσεων, όπως τα χαρακτήρισε, δήλωσε ότι απευθύνονται σε καλούς φοιτητές (25 αρχικά στον αριθμό) οι οποίοι θα επιλεγούν από τα δύο πανεπιστήμια.
«Έχουμε πολύ καλό ανθρώπινο δυναμικό για να μπορέσει να περάσει αυτή τη διαδικασία», συμπλήρωσε. Σχολιάζοντας την ίδρυση ερευνητικού ινστιτούτου στην Αθήνα από το Yale (Γέιλ) τόνισε ότι οι Έλληνες φοιτητές χωρίς να φύγουν έξω θα συνεργάζονται με τους καλύτερους. «Οι καθηγητές μας θα δημοσιεύουν από κοινού. Εξωστρέφεια. Ανοιχτοί ορίζοντες. Αυτό θέλουμε για τα πανεπιστήμια μας», επεσήμανε.
Ανοιχτοί ορίζοντες για τα πανεπιστήμιά μας
Σχολιάζοντας τις συμπράξεις ελληνικών και αμερικανικών πανεπιστημίων τόνισε ότι με αυτό τον τρόπο «ανοίγουμε τις πόρτες μας στον κόσμο και η χώρα μας γίνεται φάρος εκπαίδευσης».
«Το Columbia (Κολούμπια) ανακοίνωσε ότι ιδρύει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης στην Αθήνα» συμπλήρωσε η κ. Κεραμέως επισημαίνοντας ότι η έλευση των εκπροσώπων των αμερικανικών πανεπιστημίων είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ σε οποιαδήποτε χώρα.
«Αυτή είναι η πραγματική Ελλάδα, η Ελλάδα που αξίζουμε και που πρέπει να δώσουμε στα παιδιά μας» είπε.
Η κ. Κεραμέως αποκάλυψε ότι στο υπουργείο Παιδείας δουλεύουν τρία χρόνια για τις συμπράξεις μεταξύ πανεπιστημίων. «Δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να κάνουν διπλά πτυχία, ξενόγλωσσα, καλοκαιρινά, χειμερινά… Υπάρχει πλέον το νομικό πλαίσιο και απόλυτη ελευθερία στα πανεπιστήμια μας να αξιοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα» υποστήριξε η υπουργός.
Μιλώντας στην ΕΡΤ δήλωσε χαρακτηριστικά ότι στο υπουργείο Παιδείας «δίνουμε χρηματοδοτικά εργαλεία στα πανεπιστήμιά μας για να αξιοποιήσουν αυτές τις δυνατότητες».
Πρόσθεσε ότι «έχουμε αξιοποιήσει πολιτικό κεφάλαιο για να ανοίξουμε διάπλατες τις πόρτες της επικοινωνίας. Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ ήρθε μόνο γι’ αυτό το πρόγραμμα. Υπάρχει βούληση και των δύο χωρών να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια».
Όπως είπε η έλευση των 30 πανεπιστημίων είναι η μεγαλύτερη σε όλο τον κόσμο. «Επέλεξαν την Ελλάδα για να κάνουν αυτή την αποστολή», προσέθεσε.
«Η μεγάλη εικόνα είναι αυτή που βλέπουν τα αμερικανικά πανεπιστήμια. Δεν θα είχαν λόγο τα αμερικανικά πανεπιστήμια να έρθουν εδώ αν δεν είχαμε εξαιρετικά πανεπιστήμια, εξαιρετικούς φοιτητές, εξαιρετικούς καθηγητές και πάρα πολλές δυνατότητες ανοιχτές για τη σύναψη συνεργασιών» είπε η υπουργός.
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.