Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Καραμανλής | «Εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα – Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μίλησε εφ’ όλης της ύλης, καθώς βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τις εκλογές. Ο κ. Καραμανλής επικεντρώθηκε στα δημόσια έργα, σε αντιστροφή του brain drain, τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αλλά και τις εκλογές και τις παρακολουθήσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής υπενθύμισε ότι «μέσα σε 3,5 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει 10 δισ. έργα, έχουμε συμβασιοποιήσει γύρω στα 4,5 δισ. έργα, πράγμα το οποίο δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ σε τέτοιο χρονικό διάστημα», και πρόσθεσε:

«Επομένως, μπορεί να διαπιστώσει και ο πιο δύσπιστος ότι δεν μιλάμε για έργα που θα γίνουν, αλλά βλέπουμε εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα. Θα δούμε εργοτάξια πολύ σύντομα στην Κρήτη για τον ΒΟΑΚ. Βλέπουμε ήδη εργοτάξια στο Καστέλι. Βλέπουμε εργοτάξια στον Ε65. Βλέπουμε εργοτάξια στο Πάτρα – Πύργος, όπου είμαστε μπροστά και από τα χρονοδιαγράμματα μας. Και πλέον βλέπουμε να είναι στην τελική ευθεία και το πολύπαθο έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως είδαμε και την παράδοση των τριών σταθμών στον Πειραιά».

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στους δημοσιογράφους Γιώργο Δημητρομανωλάκη και Γαβριήλ Σερέτη, τόνισε συνεπώς ότι: «Με πολύ συστηματική δουλειά, με λίγα λόγια και με πολύ σοβαρότητα, τόσο η Κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο έχουμε καταφέρει και έχουμε δείξει ότι μπορούμε να αφήσουμε πίσω αυτή τη δεκαετή οικονομική κρίση, όπου υπήρξε μία απόλυτη αδράνεια στον τομέα όλων των μεγάλων project, είτε αυτά ήταν δημόσια, είτε αυτά ήταν ιδιωτικά».

Σημείωσε μάλιστα πως: «Ο κατασκευαστικός κλάδος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ακμή, σε απίστευτη ανάπτυξη». Υπενθύμισε ότι: «Πριν από κάποια χρόνια, αυτό που συζητάγαμε ήταν το brain drain, ειδικά σε μηχανικούς. Γιατί η Ελλάδα ας μην ξεχνάμε ότι έχει ένα πολύ σοβαρό δυναμικό μηχανικών και μελετητών, οι οποίοι τα χρόνια της κρίσης φύγανε στο εξωτερικό» και πρόσθεσε: «Αυτοί λοιπόν επανέρχονται στην Ελλάδα, γιατί πλέον βρίσκουν καλές δουλειές. Άρα από το brain drain, έχουμε πάει στο brain gain. Και μάλιστα αυτοί που γυρνάνε δεν είναι αρκετοί για να καλύψουν το κενό και αρκετοί στον τεχνικό κόσμο μας λένε ότι μπορεί να φτάσουμε στο brain import, δηλαδή να εισάγουμε εργατικό δυναμικό και εξειδικευμένο προσωπικό».

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε: «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Η ελληνική Κυβέρνηση και η ελληνική Πολιτεία κάνανε το καθήκον τους. Δηλαδή βγάλανε project μεγάλων έργων, ιδιωτικών, δημοσίων, ενεργειακών, ώστε να δημιουργηθούν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης. Είναι τώρα το μπαλάκι στο τερέν των ελληνικών τεχνικών εταιρειών», επισημαίνοντας ότι το στοίχημα είναι να κατασκευαστούν αυτά τα project από ελληνικές εταιρείες και ελληνικά χέρια.

Καραμανλής: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει πραγματικά σταθεί δίπλα σε αυτούς που χρειαζόταν στήριξη και με την πανδημία και με την ενεργειακή κρίση. Υπενθύμισε ότι συνολικά έχουν διατεθεί για μέτρα στήριξης σχεδόν 60 δισ. ευρώ. Αλλά υπενθύμισε ότι όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός: «Δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουμε σε κίνδυνο την ελληνική οικονομία και να έχουμε δημοσιονομικό εκτροχιασμό».

Τόνισε επίσης: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες, ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Αλλά θα σας έλεγα ότι κατά μέσο όρο αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν έχει το πιο ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα, όπως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Έχει μάλιστα από τα φθηνότερα στην Ευρώπη».

Καραμανλής: «Η αυτοδυναμία είναι εφικτός στόχος»

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης: «Αυτή τη στιγμή η Νέα Δημοκρατία έχει να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο έργο. Και οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μπορούν να συγκρίνουν τα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ με την τετραετία της Νέας Δημοκρατίας».

Επισήμανε ότι: «Δυστυχώς – κατά την άποψη μου – για τον τόπο, έχουμε αυτό το πείραμα της απλής αναλογικής την πρώτη Κυριακή, το οποίο είναι δεδομένο ότι πολύ δύσκολα θα βγάλει κάποια Κυβέρνηση συνεργασίας».

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε άλλωστε: «Δεν πιστεύω στις Κυβερνήσεις συνεργασίας. Θεωρώ δηλαδή ότι με την ελληνική πολιτική κουλτούρα κάθε φορά που έγιναν στην ιστορία της Μεταπολίτευσης συνεργατικά σχήματα κυβερνητικά, μάλλον δημιούργησαν περισσότερα προβλήματα παρά έδωσαν λύσεις. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Πιστεύω στις αυτοδύναμες Κυβερνήσεις, πιστεύω ότι αυτό είναι εφικτό τη δεύτερη Κυριακή. Διαβάζουμε με προσοχή τις έρευνες και θεωρούμε ότι είναι ένας στόχος εφικτός. Αλλά ξέρετε, ωραία είναι αυτή η συζήτηση, στο τέλος όμως ο κυρίαρχος λαός είναι αυτός που θα δώσει τις λύσεις. Οπότε κοντός ψαλμός αλληλούια».

Καραμανλής: «Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Όσον αφορά στην Αττική Οδό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι: «Η Αττική Οδός ήταν μία από τις πρώτες συμβάσεις παραχώρησης, που έγιναν το 1996. Κατά την άποψη μου, εξαιρετικά προβληματική σύμβαση παραχώρησης, που μάλλον διασφάλιζε περισσότερο τα συμφέροντα του παραχωρησιούχου, παρά του Δημοσίου». Σημείωσε ότι καθώς η παραχώρηση λήγει, ήδη έχουν βγει τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση να προχωρήσει μέσα στο 2024.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε μάλιστα ότι: «Θα δείτε μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένα funds, το οποίο επιδιώκουμε και θέλουμε», εξηγώντας ότι αυτό αναμένεται διότι η νέα σύμβαση παραχώρησης αφορά την Αττική Οδό χωρίς τις επεκτάσεις, άρα χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο.

«Νομίζω ότι θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού, όπως να σας θυμίσω ότι εντυπωσιάστηκε όλη η αγορά από το τίμημα της Εγνατίας Οδού, που άγγιξε το 1,5 δισ. Που σημαίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτές τις παραχωρήσεις», πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας ότι στόχος είναι η προσέλκυση και ξένων επενδυτών, που θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό, ώστε η Ελλάδα να πετύχει το μεγαλύτερο δυνατό τίμημα.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό από τα 2,80 ευρώ, στα 2,50 ευρώ. «Θεωρούμε ότι αυτό θα βοηθήσει στις μετακινήσεις και θα κάνει πιο προσιτό το δρόμο», τόνισε.

Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι στο πλαίσιο του θεσμού του Open House άνοιξαν το περασμένοι Σαββατοκύριακο οι πύλες του Μετρό για να δουν όλοι οι Θεσσαλονικείς σε ποια φάση βρίσκεται το έργο. «Βρίσκεται στη φάση της τελικής ευθείας. Βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Κλείσαμε όλα τα ζητήματα, που είχαν διχάσει την πόλη για αρκετά χρόνια και ο στόχος που έχουμε βάλει είναι το Μετρό να είναι ολοκληρωμένο τέλος του 2023», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Καραμανλής: «Ποιος επωφελείται από την πολιτική αστάθεια;»

Όσον αφορά στις παρακολουθήσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση είπαν πως πρέπει να βγουν όλα στο φως, αναγνώρισαν πως ήταν λάθος η νόμιμη επισύνδεση του τηλεφώνου του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, και προχωρούν και σε συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες, για να αντιμετωπιστούν και τα κακόβουλα λογισμικά, τα οποία σίγουρα δεν είναι ελληνικό φαινόμενο.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στη συνέχεια υπήρξε ένα μπαράζ επιθέσεων από εφημερίδες και μέσα φίλα προσκείμενα στο ΣΥΡΙΖΑ, με τη δημοσίευση λιστών, χωρίς όμως το παραμικρό στοιχείο.

«Από όλη αυτή την πολιτική αστάθεια τελικά ποιος επωφελείται; Είναι ένα ρητορικό ερώτημα αυτό. Σε μία εποχή, σε μία ιστορική συγκυρία, που είναι εξαιρετικά τεταμένες οι σχέσεις με τη γείτονα, ποιος θα επωφεληθεί εάν υπάρξει μία πολιτική αναστάτωση, ακυβερνησία και αναταραχή σε αυτή τη χώρα;», διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής, καταγγέλλοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί ένα πολιτικό σκηνικό εξαιρετικά τοξικό και εξαιρετικά επικίνδυνο. Προέβλεψε όμως ότι: «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες δεν θα τους ακολουθήσουν».

Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε πολύ σοβαρό το θέμα των παρακολουθήσεων. Εκτίμησε όμως ότι αυτό που απασχολεί κυρίως το μέσο Έλληνα και τη μέση Ελληνίδα, είναι η επόμενη ημέρα, πως θα πληρώσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και πως θα βάλουν βενζίνη στο αυτοκίνητο τους. «Και αυτό που θα πρέπει να αποφασίσουμε και εμείς και όλοι που θα κληθούμε σε λίγους μήνες, μέχρι τον Ιούνιο, να πάμε στην κάλπη, είναι τελικά ποιος θέλουμε να μας κυβερνήσει και που θέλουμε να πάει η χώρα. Μπροστά ή πίσω;», κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

 

Πηγή : newsit.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Απεργία των δημοσιογράφων την Μεγάλη Τετάρτη 1η Μαϊου

Η ΕΣΗΕΜ-Θ, σε συντονισμό με την ΠΟΕΣΥ και τις άλλες Ενώσεις Συντακτών συμμετέχει στις απεργιακές κινητοποιήσεις για την Πρωτομαγιά.

Η φετινή Πρωτομαγιά, έξι χρόνια μετά την έξοδο από τα μνημόνια, βρίσκει όλους τους εργαζόμενους αντιμέτωπους με  έναν «ακήρυχτο» οικονομικό πόλεμο εκ μέρους της εργοδοσίας, με ανυπαρξία Συλλογικών Συμβάσεων, αμφισβήτηση και καπήλευση των συλλογικών μας δικαιωμάτων και της εργασιακής μας αξιοπρέπειας.

Σε μια άνευ προηγουμένου υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και της διαβίωσης, η ακρίβεια, η φτώχεια, οι ανισότητες, ο περιορισμός εργασιακών δικαιωμάτων, η επισφάλεια και η ανασφάλεια στους χώρους εργασίας, αναδεικνύονται σε κυρίαρχες συνέπειες των εφαρμοζόμενων πολιτικών.

Με  κοινές αποφάσεις της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΣΠΕΡΤ, της ΠΟΕΠΤΥΜ και της ΕΤΗΠΤΑ προκηρύσσεται απεργία όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών και φωτορεπόρτερ σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, διαδικτυακά) στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ΕΡΤ, ΓΓΕ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΟΤΑ, Γραφεία Τύπου και site, ως εξής:

Μ. Τρίτη, 30 Απριλίου 2024,  από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης, 1 Μαΐου 2024, όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών, φωτορεπόρτερ που εργάζονται στις εφημερίδες και τα περιοδικά.

Μ. Τετάρτη, 1 Μαΐου 2024, από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης, 2 Μαΐου 2024 όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών που εργάζονται σε όλα τα ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην ΕΡΤ, στην ΓΓΕΕ, στα Δημοτικά Ραδιόφωνα και στα Γραφεία Τύπου, όλων των δημοσιογράφων της χώρας.

Δημοσιογράφοι μέλη της ΕΣΗΕΘΣτΕΕ, οπουδήποτε και εάν απασχολούνται, απεργούν από τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης 1η Μαΐου 2024 έως και τις 05.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης 2 Μαΐου 2024.

Οι άνθρωποι της ενημέρωσης, ως αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, που βιώνουμε την επιδείνωση των καθημερινών προβλημάτων και της αβεβαιότητας για κάθε εργαζόμενο, άνεργο, συνταξιούχο και ελεύθερο επαγγελματία, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματά μας και ταυτόχρονα διεκδικούμε την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την αποκατάσταση της επαγγελματικής μας αξιοπρέπειας και κυρίως το σεβασμό στους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, αντιδρώντας σε κάθε απόπειρα ευτελισμού της Ενημέρωσης, με χρήση των SLAPPs και  φαινομένων «παρακολούθησης» του δημοσιογραφικού έργου

Η προστασία και ενίσχυση των θέσεων εργασίας,  η αποκατάσταση του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, η απόκρουση των απολύσεων, των περικοπών στους μισθούς και τα επιδόματα, η λήψη ουσιαστικών μέτρων υπέρ των ανέργων, η  προστασία των ασφαλιστικών Ταμείων, ώστε να είναι εύρωστα και βιώσιμα,  και της  δωρεάν δημόσιας υγείας για όλους τους ασφαλισμένους, αποτελούν πάγιες αγωνιστικές, διεκδικήσεις  όχι μόνο για το δημοσιογραφικό κόσμο αλλά για όλους τους εργαζόμενους, για όλη την κοινωνία.

Η 1η του Μάη, σύμβολο στον αγώνα των εργαζομένων όλου του κόσμου για καλύτερες συνθήκες εργασίας και αμοιβές, δυναμώνει και ισχυροποιεί τη φωνή όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ για:

  • ΣΣΕ σε όλα τα ΜΜΕ τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Καλούμε την κυβέρνηση να υλοποιήσει χωρίς καθυστέρηση την πρόσφατη διαβεβαίωση της για υπογραφή συλλογικών συμβάσεων στα δημόσια ΜΜΕ και τους εργοδότες των ιδιωτικών ΜΜΕ να καθίσουν στο τραπέζι των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Προς τούτο επισημαίνουμε ότι στην πρόσφατη οδηγία της Ε.Ε για «επαρκείς κατώτατους μισθούς», καλούνται τα κράτη-μέλη να ενισχύσουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ώστε να καλύπτονται από αυτές το 80% των εργαζομένων.
  • Ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που εξανεμίζει τους μισθούς και οδηγεί τους εργαζόμενους  στην εξαθλίωση.
  • Αποτελεσματικά μέτρα  για  την αντιμετώπισης της ανεργίας και την προστασία των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα
  • Μέτρα για την στήριξη και ενίσχυση της κυκλοφορίας του Τύπου και της φιλαναγνωσίας, όπως  γίνεται σε άλλα προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη
  • Εθνικά και ευρωπαϊκά μέτρα στήριξης για την προστασία των εισοδημάτων και των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα
  • Ενημέρωση με αξιοπιστία , πλουραλισμό και κοινωνική ευαισθησία

Η υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και η επαναφορά του συλλογικού εργατικού δικαίου είναι η  υπεράσπιση των αρχών της Δημοκρατίας, της Ισότητας, της Δικαιοσύνης, με απώτερο σκοπό την Ελευθεροτυπία, την αξιόπιστη κι ελεύθερη Ενημέρωση, με κανόνες δεοντολογίας, αξιοπιστίας και πλουραλισμού.

Οι Ομοσπονδίες καλούν τα μέλη τους να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία της Πρωτομαγιάς, τα αιτήματα της οποίας αφορούν όλους τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Continue Reading

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Πανηγυρισμοί από παίκτες και φιλάθλους του ΑΟΚ για το νταμπλ και την άνοδο στην SL2

Με γκολ που πέτυχε ο Νίκος Σαμπανίδης στα μέσα του δευτέρου μέρους, ο ΑΟΚ έφτασε στην κατάκτηση του κυπέλλου της ΕΠΣ Καβάλας.

Ακολούθησαν τρελοί πανηγυρισμοί από τους φίλους της ομάδας οι οποίοι πανηγύρισαν τόσο το νταμπλ όσο και την άνοδο στην μεγάλη κατηγορία μετά από αρκετό χρονικό διάστημα.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Όλα έτοιμα στην Θάσο για την νέα σεζόν που πλησιάζει

Όλα έτοιμα φαίνεται πως είναι στο νησί της Θάσου για το άνοιγμα της νέας τουριστικής περιόδου ενώ όπως δηλώνει ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος ήδη η κατάσταση δείχνει για μεγάλη τουριστική κίνηση φέρνοντας κλίμα αισιοδοξίας.

Από την άλλη πλευρά πολλά ήταν τα προβλήματα τόσο με την λειψυδρία όσο και με βλάβες στο δίκτυο του νησιού με τον Πρόεδρο ΔΕΥΑ Θάσου να δηλώνει πως η υπηρεσία έχει αποκαταστήσει τα περισσότερα προβλήματα και ετοιμάζεται να ενισχύσει το νησί με τον καλύτερο τρόπο τουλάχιστον για την περίοδο του καλοκαιριού όπου η προσέλευση και η παρουσία κόσμου είναι μεγάλη.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en