Καβάλα | Η “Συμπαράταξη Πολιτών” υπέρ της δέσμευσης των αποθεματικών

Σχετικά με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Π.Ν.Π.) «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης προς επένδυση στην Τράπεζα Ελλάδας» Η Συμπαράταξη Πολιτών  δηλώνει  τα εξής:

Η νομοθέτηση με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (Π.Ν.Π.) και από τη νέα κυβέρνηση, σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας της βουλής δεν μας βρίσκουν σύμφωνους.

Η Συμπαράταξη Πολιτών παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην υπεράσπιση των συμφερόντων του Δήμου Καβάλας και των δημοτών του και στον αγώνα για την διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια της τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς όμως να παραγνωρίζει την κρίσιμη και ιστορική περίοδο την οποία περνάει η χώρα μας.

Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει, η απόφαση αυτή να δημιουργήσει πρόβλημα στη λειτουργία των ΟΤΑ και κρισίμων δομών παροχής κοινωνικών υπηρεσιών που αυτοί εξυπηρετούν.

Εκτιμούμε πως η διαδικασία εσωτερικού δανεισμού στην οποία προχωρά η κυβέρνηση έχει αξία μόνο ως διαπραγματευτικό εργαλείο ενάντια στις απαιτήσεις των δανειστών, για μειώσεις μισθών και συντάξεων και ομαδικές απολύσεις και όχι για την εξυπηρέτηση του χρέους.

Θεωρούμε ότι η συζήτηση που διεξάγεται σχετικά με την απόφαση της κυβέρνησης για την μεταφορά των αποθεματικών των ΟΤΑ από τις εμπορικές τράπεζες στην Τράπεζα της Ελλάδας, εμπεριέχει πολλές και σκόπιμες ανακρίβειες και μεγάλο βαθμό υποκρισίας.

Γιατί μιλάμε για ανακρίβειες: Γιατί, σε αντίθεση με όσα σκοπίμως διαδίδονται, η κυβέρνηση δεν δεσμεύει τα αποθεματικά των ΟΤΑ, αλλά τα μεταφέρει στην Τράπεζα της Ελλάδας, με καλύτερο επιτόκιο και με την πιθανότητα – και μόνο – να προβεί, αν υπάρξει ανάγκη, σε έναν προσωρινό δανεισμό, με την έκδοση repos, προκειμένου να εξασφαλίσει την αναγκαία ρευστότητα, που παρανόμως μας στερούν οι ευρωπαίοι «εταίροι» μας

Γιατί μιλάμε για υποκρισία: Γιατί πολλοί από αυτούς που σήμερα πνέουν τα μένεα  «υπερασπιζόμενοι» την αυτοτέλεια των Δήμων  υπήρξαν οι ίδιοι  θιασώτες των μνημονιακών πολιτικών, που αποστράγγισαν τα ταμεία των Δήμων με περικοπές των πόρων, απογύμνωσαν τις υπηρεσίες τους από προσωπικό και οδήγησαν την κοινωνία στην δίνη της ανθρωπιστικής κρίσης.  Ανύπαρκτες ήταν οι αντιδράσεις τους  όταν για πέντε χρόνια επιβλήθηκαν περικοπές των πόρων προς τους Δήμους, απολύσεις ,μειώσεις μισθών, κατάργηση υπηρεσιών και  όταν επιβλήθηκε το παρατηρητήριο του κ.Φούχτελ.

Αν ορισμένοι επιθυμούν να σφίξουν κι άλλο τη θηλιά γύρω από το λαιμό της χώρας μας, στερώντας της την δυνατότητα να διαπραγματευτεί με αξιοπρέπεια και να μην υπογράψει νέα μνημόνια υποτέλειας και εξαθλίωσης, λυπόμαστε, αλλά έχουν διαλέξει στρατόπεδο. Και δεν μπορούμε να τους ακολουθήσουμε.

Για τη Συμπαράταξη Πολιτών

Ο επικεφαλής

Άρης Βέρρος