Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εργα του παλιού ΕΣΠΑ στο νέο, για να μη χαθούν κονδύλια

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε το ελληνικό αίτημα για παράταση του ΕΣΠΑ 2007-2013 και το υπουργείο Οικονομικών προσπαθεί τώρα να βρεί τρόπους για να μεταφερθούν μη απορροφηθέντα κονδύλια στο νέο πρόγραμμα, ώστε η χώρα να μη χάσει πολύτιμους χρηματοδοτικούς και αναπτυξιακούς πόρους. Πρώτη κίνηση  είναι η απένταξη εγκεκριμένων  έργων 1,4 δισ. ευρώ από το παλιό πρόγραμμα, με στόχο να ενταχθούν στο καινούργιο και να εξασφαλισθεί ταχεία απορρόφηση.

Ηδη έχει καταρτισθεί ενδεικτικός κατάλογος 359 έργων «προς μεταφορά» τα οποίαμπορού να μεταφερθούν στη νέα προγραμματική περίοδο, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν τους κανόνες επιλεξιμότητας.

Παράλληλα έχει συνταχθεί δεύτερος κατάλογος 313 έργων τα οποία προτείνεται να χρηματοδοτηθούν ως έργα-γέφυρες του νέου ΕΣΠΑ. Ο τελικός προϋπολογισμός τους για το ΕΣΠΑ 2007-2013 ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ, ενώ ο τελικός προϋπολογισμός τους για το νέο ΕΣΠΑ εκτιμάται ότι φτάνει τα 3,1 δισ. ευρώ.

Σε έγγραφο του ΓΓ ΕΣΠΑ που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης απαντώντας σε γραπτή ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ Βασίλη Κεγκέρογλου, σημειώνεται ότι «η δημοσιονομική στενότητα και η έλλειψη ρευστότητας έχουν επηρεάσει αρνητικά την υλοποίηση των έργων που είναι ενταγμένα στα επιχειρησιακά προγράμματα της περιόδου 2007-2013, η οποία λήγει επισήμως στις 31 Δεκεμβρίου 2015».

«Η κρίση ρευστότητας και κάθε εξωτερικός παράγοντας που επηρεάζει αρνητικά την πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ δεν είναι η μόνη ούτε η πιο σημαντική αιτία μιας αρνητικής υλοποίησης. Ο αναποτελεσματικός προγραμματισμός των προηγουμένων χρόνων, η μεγάλη υπερδέσμευση αλλά και η συνεχής αποδυνάμωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ως αποτέλεσμα των περιοριστικών πολιτικών της προηγούμενης κατάστασης, συνέβαλαν καθοριστικά στην τρωτότητα του ΕΣΠΑ και αποτελούν την κύρια αιτία των σημαντικών καθυστερήσεων» αναφέρει το έγγραφο που υπογράφεται από τον ΓΓ ΕΣΠΑ και Δημοσίων Επενδύσεων Αλέξανδρο Χαρίτση.

Όπως σημειώνεται, το υπουργείο έχει προχωρήσει σε ενέργειες για τη μείωση αυτών των επιπτώσεων προκειμένου να μη χαθούν χρήματα ή να επιβαρυνθεί το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Η ΓΓ ΕΣΠΑ «προχωρεί σε συνεργασία με τις διαχειριστικές αρχές των προγραμμάτων στην κατά προτεραιότητα πληρωμή έργων από τον κεντρικό λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος σε έργα που προσφέρουν άμεσα στην αποτελεσματική υλοποίηση των προγραμμάτων, στην αύξηση της απορρόφησης και στην εισροή πόρων» σημειώνει.

Ωστόσο, όπως αναφέρεται, αυτά τα μέτρα «ενδέχεται να μην αποδειχθούν αρκετά για την αποφυγή απώλειας πόρων από μη απορρόφηση σε κάποια επιχειρησιακά προγράμματα του 100% της κοινοτικής συνδρομής». Μάλιστα αποκαλύπτεται ότι η Ελλάδα «έχει ήδη λάβει αρνητική απάντηση από πλευράς της ΕΕ στο αίτημα μικρής παράτασης» του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Ο ρυθμός απορρόφησης

Σε άλλο έγγραφο του κ. Χαρίτση που διαβιβάστηκε στη Βουλή σε απάντηση γραπτής ερώτησης του βουλευτή Αχαΐας των ΑΝΕΛ Νίκου Νικολόπουλου σημειώνεται ότι η συνολική απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του ΕΣΠΑ ανέρχεται σε 20,2 δισ. ευρώ ή 91,98% μετά την εφαρμογή του λεγόμενου top-up, δηλαδή την αύξηση της κοινοτικής συμμετοχής ως και 95% με ανάλογη μείωση των εθνικών πόρων. «Ο στόχος των δαπανών για το 2015 για όλα τα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ συμπίπτει με το υπόλοιπο ποσό που απομένει ως το ασφαλές κλείσιμο των προγραμμάτων» επισημαίνεται.

Σε σχέση με το νέο ΕΣΠΑ (20,1 δισ. ευρώ κοινοτική συνδρομή και εκτιμώμενη δημόσια εθνική συμμετοχή 5,3 δισ. ευρώ) το υπουργείο Οικονομίας σημειώνει ότι οι επιτροπές παρακολούθησης του νέου ΕΣΠΑ συνεδρίασαν για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2015 για την έγκριση της εξειδίκευσης των προγραμμάτων, οι προσκλήσεις των οποίων αναμένεται να εκδοθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2015.

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνάντηση της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Χωρίς Πλήρωμα

Το Επιμελητήριο Καβάλας μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Στήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Enterprise Europe Network Hellas (EEN), σας ενημερώνει αναφορικά με την συνάντηση εργασίας της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής χωρίς πλήρωμα, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31 Μαΐου στα γραφεία του Επιμελητηρίου Καβάλας.

Στον γόνιμο διάλογο που αναπτύχθηκε, το παρόν έδωσαν οι εκπρόσωποι του σωματείου κα. Δανάη Γιαννακοπούλου και κ. Χριστόφορος Γκριντζελάκης, ενώ από την Διοίκηση του Επιμελητηρίου συμμετείχαν  Πρόεδρος, κ. Μάρκος Δέμπας, ο Υπεύθυνος του Τμήματος ΓΕΜΗ & Υπηρεσίας Μίας Στάσης, κ. Γιάννης Κούτρας, καθώς και ο Υπεύθυνος Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, κ. Λευτέρης Κουκουτίνης.

Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσε η προώθηση της συνεργασίας των δύο φορέων με στόχο την βελτίωση των υποδομών της περιοχής και την ενίσχυση του τουρισμού, ενώ τα ζητήματα που αναπτύχθηκαν ήταν:

  1. Οι πρόσφατες αυξήσεις στην τιμολόγηση των διερχόμενων σκαφών δια θαλάσσης

  2. Η έλλειψη μονίμων θέσεων στα επαγγελματικά σκάφη, καθώς και η απουσία ειδικού τιμοκαταλόγου

  3. Το φαινόμενο των αλλοδαπών σκαφών, τα οποία αν και εκτελούν τουριστικές διαδρομές, στερούνται των απαραίτητων αδειών

  4. Η ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των επαγγελματικών σκαφών, τα οποία θα πρέπει να τελούν σε διαφορετικό τιμολογιακό καθεστώς σε σχέση με τα διερχόμενα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφορία: Μόλις το 15% έχει υποβάλει φορολογική δήλωση | Οι διορίες και τα πρόστιμα

Με αργούς ρυθμούς «τρέχει» η υποβολή φορολογικών δηλώσεων.

Μέχρι χθες, μόλις το 15% των υπόχρεων έχουν υποβάλει δήλωση.

Μόλις το 15% έχει υποβάλει δήλωση

Εχει περάσει πάνω από ένας μήνας από το άνοιγμα της πλατφόρμας για την υποβολή των δηλώσεων και μόλις χθες έσπασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου.

Πέρσι, την ίδια εποχή είχαν υποβληθεί 2,15 εκατ. δηλώσεις, ενώ το 2022 πλησίαζαν τα 2 εκατ. στο τέλος Μαϊου.

Οι μισές δηλώσεις είναι μηδενικές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 51,48% των δηλώσεων είναι μηδενικές.

Χρεωστικές είναι το 26,66% και πιστωτικές το 21,86%.

Δύο διαφορετικές διορίες για την υποβολή δηλώσεων
Εν τω μεταξύ, προσοχή πρέπει να δείξουν οι φορολογούμενοι με τις διορίες και αυτό γιατί από φέτος εφαρμόζεται το καθεστώς των προσυμπληρωμένων δηλώσεων.

Συγκεκριμένα:

Στις 2 Ιουλίου θα υποβληθεί αυτόματα η δήλωση για όσους από το 1,3 εκ. φορολογούμενους δεν την υπέβαλαν νωρίτερα. Από τις 2 Ιουλίου και μετά, σε περίπτωση που δεν συμφωνούν με την εκκαθάριση θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις. Για τους φορολογούμενους που ανήκουν στο 1,3 εκ. των προσυμπληρωμένων δεν υπάρχει χρονική διορία για την τροποποιητική, αρκεί να μην προκύπτει φόρος παραπάνω από 100 ευρώ συγκριτικά με την αρχική δήλωση.

Για τους υπόλοιπους υπόχρεους, η διορία υποβολής είναι μέχρι τις 26 Ιουλίου, σε περίπτωση που δεν δοθεί νέα παράταση από το υπουργείο Οικονομικών. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Τα πρόστιμα

Σημειώνεται ότι από πέρσι δεν επιβάλλεται πρόστιμο για όσους «χάσουν» την διορία, αρκεί το βεβαιωθέν ποσό φόρου να μην ξεπερνά τα 100 ευρώ.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής είναι τα εξής:

100 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών προσώπων

250 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με απλογραφικά βιβλία

500 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με διπλογραφικά βιβλία

Πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en