Quantcast
Connect with us

ΔΡΑΜΑ

Επιστολή του Δημάρχου Δράμας Κυριάκου Χαρακίδη στον Υπουργό Εσωτερικών για ευνοϊκότερη ρύθμιση των οφειλών των επαγγελματιών

Επιστολή προς τον Υπουργό Εσωτερικών απέστειλε ο Δήμαρχος Δράμας Κυριάκος Χαρακίδης με την οποία δηλώνει την αντίθεσή τόσο του Δήμου όσο και των φορέων της περιοχής στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε και αφορά οικονομικές ρυθμίσεις και συγκεκριμένα την τμηματική διευκόλυνση των οφειλών των επαγγελματιών.
Συγκεκριμένα η επιστολή αναφέρει:
Κύριε Υπουργέ,
Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που μας απασχολεί τοπικά, το οποίο όμως ταλανίζει όλους τους Δήμους της χώρας, είναι το πολύ σφιχτό πλαίσιο διεκδίκησης των απαιτήσεων που έχει ο Δήμος από συμπολίτες μας, όταν αυτοί αδυνατούν να καταβάλλουν τις οφειλές τους με τις υπάρχουσες ρυθμίσεις.
Κατόπιν αυτής της διαπίστωσης έχουμε ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό επαφές τόσο σε απευθείας συναντήσεις, όσο και με έντονη αλληλογραφία, ώστε να επιτύχουμε μια πιο ευνοϊκή ρύθμιση για την είσπραξη των απαιτήσεων που έχουν οι ΟΤΑ. Προφανώς η αναγκαιότητα αυτή έγινε αντιληπτή από εσάς και με αυτό το στόχο κατατέθηκε προς διαβούλευση σχέδιο νόμου, που εκτός των άλλων προτεινόμενων αλλαγών, προσπαθεί να δώσει λύση και σε αυτό το τεράστιο πρόβλημα.
Με το άρθρο 53 λοιπόν που κατατέθηκε στην ενότητα των οικονομικών ρυθμίσεων, επιχειρείται η θέσπιση μιας δέσμης μέτρων για ρύθμιση οφειλών. Δυστυχώς βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσουμε, ότι όχι απλώς δεν δίνει λύσεις, αλλά παράλληλα υπονομεύει ακόμη περισσότερο την οικονομική δυνατότητα των πολιτών και φυσικά τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Θεωρούμε απαραίτητη την αλλαγή της βασική κατεύθυνσης της ρύθμισης και την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ευθυγράμμιση με την πρόταση που σας έχει κατατεθεί από το Δήμο μας και τη Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.
Αναλυτικά προτείνουμε τις παρακάτω αλλαγές επί της πρότασης νόμου:
• Εκτός από τις βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές να συμπεριληφθούν και οι μη βεβαιωμένες, όπως έχει γίνει σε παρελθούσες ρυθμίσεις. Όπως γνωρίζετε, υπάρχουν οφειλές, οι οποίες βεβαιώνονται μεταγενέστερα από το χρόνο γέννησης τους. Συνεπώς με την παρούσα ρύθμιση, δεν καθίσταται δυνατή η ρύθμιση όλων των πραγματικών οφειλών.
• Όποιος εντάσσεται στη ρύθμιση να τυγχάνει απαλλαγής στο 100% των προσαυξήσεων, ανεξάρτητα του αριθμού των δόσεων. Η υπέρογκη αύξηση των προσαυξήσεων ήταν παρεπόμενο της αδυναμίας ένταξης σε τμηματική διευκόλυνση με τις μέχρι σήμερα υπάρχουσες ρυθμίσεις, οι οποίες ήταν ουτοπικές ως προς την δυνατότητα συνεπούς καταβολής.
• Στις απαλλαγές, εκτός από τις προσαυξήσεις, να συμπεριληφθούν και τα πρόστιμα. Υπάρχουν σήμερα οφειλές, που προέρχονται από πρόστιμα που σε πολλές περιπτώσεις ανέρχονται στο 100% της κύριας οφειλής. Π.χ. πρόστιμο ισόποσο της αρχικής οφειλής για μη έγκαιρη δήλωση του τέλους επί των ακαθάριστων εσόδων.
• Η υπαγωγή στη ρύθμιση να μην επιδέχεται εκ νέου προσαυξήσεις. Είναι αδιανόητο με την επιχειρούμενη ρύθμιση να επιδέχεται το διακανονισθέν κεφάλαιο προσαύξηση ίση με το ισχύον επιτόκιο αναφοράς για πράξεις αναχρηματοδότησης της Ε.Κ.Τ. + 8% ετησίως. Αν μη τι άλλο οι Δήμοι δεν είναι τράπεζες.
• Πρέπει οπωσδήποτε να εξαιρεθεί η παράγραφος 3, η οποία κάνει λόγο για εξέταση του αιτήματος υπαγωγής στη ρύθμιση από το προϊστάμενο της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου. Άραγε με ποιο τρόπο ο εκάστοτε προϊστάμενος μπορεί να αποφανθεί επί της φορολογικής εικόνας και της φοροδοτικής ικανότητας του οφειλέτη; Και φυσικά ποιος ο λόγος να συνοδεύουν την αίτηση υπαγωγής κατά περίπτωση δικαιολογητικά; Είναι όντως αντιφατικό να λαμβάνονται υπόψη γα τη διαμόρφωση της απόφασης συγκεκριμένα μη ευνοϊκά στοιχεία, όπως βεβαίωση ανεργίας, διακοπή επιχείρησης, οικονομική ζημία επιχειρήσεων, όταν εκ των πραγμάτων αυτά τα δεδομένα μειώνουν τη φοροδοτική ικανότητα των οφειλετών. Θεωρούμε απαραίτητη την απαλοιφή όλης της παραγράφου και την υπαγωγή στη ρύθμιση όλων των αιτούντων χωρίς καμία προϋπόθεση, όπως άλλωστε ίσχυε σε προγενέστερες ρυθμίσεις.
• Η άρση της εντολής δέσμευσης χορήγησης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας να γίνεται απευθείας με την υπαγωγή στη ρύθμιση και την καταβολή της πρώτης δόσης και όχι με την αποπληρωμή του 30% της ρύθμισης. Δηλαδή ένας οφειλέτης που ρυθμίζει και διακανονίζει σε 100 δόσεις, θα πρέπει να περιμένει 2,5 χρόνια για να αρθεί η δέσμευση του ΑΦΜ του;
• Ομοίως τα ίδια να ισχύσουν και για τη δημοτική ενημερότητα.
• Εκτός από την αναστολή της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων με την καταβολή της πρώτης δόσης που πολύ σωστά έχει προταθεί, το ίδιο να ισχύσει και για τις κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ή έχουν εκδοθεί σχετικές παραγγελίες. Εάν π.χ. ένας Δήμος έχει κοινοποιήσει σε όλα τα τραπεζικά ιδρύματα επιστολή για δέσμευση των τραπεζικών καταθέσεων ενός επαγγελματία και παράλληλα με τα ισχύοντα μέτρα για κάθε πώληση άνω των 1500 ευρώ, πρέπει ο πελάτης να κάνει έμβασμα σε λογαριασμό του επαγγελματία, τότε γίνεται αντιληπτό ότι όλα τα χρήματα των εμπορικών συναλλαγών θα δεσμεύονται από το Δήμο. Πραγματικά πόσο διευκολύνει τους οφειλέτες η προτεινόμενη ρύθμιση;
• Θεωρούμε αδιανόητο και εξωφρενικό η καθυστέρηση μια δόσης να επιβαρύνεται με προσαύξηση 15%. Τέτοια επιτόκια, μόνο οι πιστωτικές κάρτες έχουν. Ειλικρινά τι είδους βοήθεια καλείται να δώσει ο προτεινόμενος διακανονισμός των οφειλών, όταν συμπεριλαμβάνονται ρήτρες ιδιαίτερα επαχθείς και οι οποίες δεν προβλέπονται σήμερα με τον υφιστάμενο διακανονισμό;
• Ποιο το νόημα και τι επιδιώκει η γ’ περίπτωση της παραγράφου 11, η οποία προβλέπει ότι η ρύθμιση «απόλλυται» αν δεν υποβληθούν οι προβλεπόμενες δηλώσεις για την επιβολή του τέλους επί των ακαθάριστων εσόδων μετά των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ κ.τ.λ. Μια πιο ευνοϊκή ρύθμιση πρέπει να έχει ως σκοπό την είσπραξη όσο το δυνατόν περισσότερων απαιτήσεων των ΟΤΑ και όχι τη δημιουργία προϋποθέσεων για την εύκολη απένταξη από τη ρύθμιση.
• Ομοίως ζητούμε την απαλοιφή και της δ’ περίπτωσης, γιατί δεν πρέπει να συσχετίζονται οι προς διακανονισμό οφειλές, με την ενδεχόμενη δημιουργία νέων οφειλών.

Κατόπιν των προαναφερομένων θεωρούμε ότι συνολικά το άρθρο 53 στο προς ψήφιση νομοσχέδιο δεν απαντάει στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας. Προφανώς θα πρέπει να επανεξετάσετε το σκοπό της προτεινόμενης ρύθμισης, αλλά και τη δυνατότητα ένταξης όσο το δυνατόν περισσότερων οφειλετών. Ο στόχος θα πρέπει να είναι η διευκόλυνση των οφειλετών και όχι η δημιουργία επιπρόσθετων προβλημάτων σε αυτούς. Είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πεδίο ανάπτυξης και βοήθειας στους δοκιμαζόμενους συμπολίτες μας, κυρίως επαγγελματίες, συμβάλλοντας στη κατεύθυνση οχύρωσης των επιχειρήσεων σε αυτήν την εποχή της έντονης οικονομικής δυσπραγίας και όχι να υπάρξει ένα ακόμα νομοθέτημα, το οποίο θα οδηγεί στην πλήρη εξόντωση τους.
Πιστεύουμε ότι συμβάλλαμε στην κατανόηση του σοβαρού αυτού θέματος και αναμένουμε την αντιμετώπιση του με την υιοθέτηση των παραπάνω αλλαγών.

Click to comment

Απάντηση

ΔΟΞΑΤΟ

Συνάντηση του Δημάρχου Δοξάτου με τον Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. για στρατηγικά θέματα

Πραγματοποιήθηκε εποικοδομητική συνάντηση εργασίας μεταξύ του Δημάρχου Δήμου Δοξάτου, κ. Γιώργου Βογιατζή, και του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλου Τοψίδη. Παρών ήταν επίσης ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης, κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, κ. Αργύρης Πατακακης Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής και ο Κωνσταντίνος Κόντος Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος σε θέματα Επαγγελματικής Κατάρτισης , Αντιδήμαρχοι και Εντεταλμένοι Συμβουλοι του Δήμου Δοξάτου καθώς και συνεργάτες του περιφερειάρχη.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε μια σειρά από κρίσιμα θέματα για την περιοχή όπως ο Αναδασμός του Δοξάτου, ο καθαρισμός των αποστραγγιστικών καναλιών, την εξειδίκευση του τεχνικού προγράμματος της περιφέρειας για τον Δήμο Δοξάτου καθώς και τα ζητήματα του ξεροχείμαρρου Δοξάτου.

Εξετάστηκαν θέματα πολιτιστικών δράσεων της περιοχής και θέματα αρμοδιότητας της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.

Τέλος τονίστηκε η σημασία του κάθετου άξονα ως εργαλείο ανάπτυξης του Δήμου.

Η συνάντηση αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας στενότερης και πιο οργανωμένης συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Δοξάτου και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με κοινό στόχο την πρόοδο και την ανάπτυξη της περιοχής.

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Η Δράμα τιμά την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου – Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων

Με την καθιέρωση της 19ης Μαΐου ως Ημέρας Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, θα πραγματοποιηθούν στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας/Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την Κυριακή 19 Μαΐου 2024, οι παρακάτω εκδηλώσεις: 

-Γενικός σημαιοστολισμός των Δημοσίων, Περιφερειακών και Δημοτικών καταστημάτων, των ΝΠΔΔ, των Τραπεζών, των ΝΠΙΔ σε όλη την επικράτεια της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας από την ογδόη πρωινή ώρα μέχρι τη δύση του ηλίου της 14ης Μαΐου 2024.

-Φωταγώγηση όλων των καταστημάτων του Δημοσίου, των ΟΤΑ, καθώς και των καταστημάτων των Ν.Π.Δ.Δ. και των Τραπεζών, από τη δύση του ηλίου της 14ης Μαΐου 2024 μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.

Κυριακή 19 Μαΐου 2024

09:00 π.μ.: Αρχιερατική Θεία Λειτουργία-Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Δράμας. Ομιλία από τον κ. Ευστάθιο Παπαδόπουλο.

11:00 π.μ.: Προσέλευση στο μνημείο της

Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου στον 

Δημοτικό Κήπο Δράμας 

(επί της οδού Πατριάρχου Διονυσίου)

  • Επιμνημόσυνη Δέηση
  • Απόδοση Θρήνου-Τραγούδι
  • Απαγγελία ποιήματος από τον ποιητή και στιχουργό Συμεών Αθανασιάδη 
  • Κατάθεση στεφάνων 
  • Εθνικός Ύμνος
  • Λήξη τελετής

Παράλληλες εκδηλώσεις :

Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 – Πλατεία Ελευθερίας Δράμας 

20:00 : Ομιλία από την Βούλα Πατουλίδου-Χρυσή Ολυμπιονίκης, με θέμα «Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου-Κατάθεση Ψυχής μας», με συμμετοχή της χορωδίας των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Δράμας.

Μετά το πέρας της εκδήλωσης, θα ακολουθήσει πορεία προς το Μνημείο Ποντιακού Ελληνισμού στον Δημοτικό Κήπο Δράμας. 

Σάββατο 18 Μαΐου 2024 – Α΄ Νεκροταφείο Δράμας 

10:30 π.μ.:  Τρισάγιο στον τάφο του Στυλιανού Κοσμίδη (Ιστύλ Αγά) ! με ομολητή τον κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Απόδοση χορού Σέρρα προς τιμήν του Στυλιανού Κοσμίδη. 

Τα σχετικά με το μνημόσυνο και την επιμνημόσυνη δέηση παρακαλείται να ρυθμίσει η Ιερά Μητρόπολη Δράμας.

Τα σχετικά με τον σημαιοστολισμό και τη φωταγώγηση ο Δήμος Δράμας.

Τα σχετικά με τη στρατιωτική παράταξη η Ανώτερη Διοίκηση Φρουράς Δράμας.

Τα σχετικά με την τήρηση της τάξης η Αστυνομική Διεύθυνση Δράμας.

Τελετάρχη ορίζουμε τον κ. Θωμά Πετρίδη, υπάλληλο Δήμου Δράμας. 

Παρακαλούνται οι εκπρόσωποι των φορέων που θα καταθέσουν στεφάνι να επικοινωνήσουν με το Δήμο Δράμας στο τηλέφωνο 2521350733 έως και την Πέμπτη 16/05/2024 και ώρα 15:00

 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας

Μιχαήλ Μουρβετίδης  

Continue Reading

ΔΟΞΑΤΟ

Πρόσκληση συμμετοχής ανέργων σε επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης με εκπαιδευτικό επίδομα έως 1.725€

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ολοκληρωμένη Παρέμβαση Συμβουλευτικής Υποστήριξης, Κατάρτισης και Πιστοποίησης για την επαγγελματική́ ενδυνάμωση ανέργων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων σε θύλακες ανεργίας των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας»  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) ανακοινώνει ότι συνεχίζεται η υποβολή αιτήσεων των δυνητικά ωφελούμενων.

Το πρόγραμμα κατάρτισης έχει συνολική διάρκεια 345 ώρες, εκ των οποίων 270 ώρες θεωρητική κατάρτιση και 75 ώρες πρακτική άσκηση.

Το εκπαιδευτικό επίδομα κάθε ωφελούμενου για κάθε ώρα κατάρτισης, είναι πέντε ευρώ (5€/ώρα) και έως 1.725€ για την πλήρη παρακολούθηση του προγράμματος.  

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε 5 Περιφέρειες, συγκεκριμένα: Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας. 

 

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων που γίνεται μέσω του ακόλουθου

συνδέσμου στο διαδίκτυο: https://sbeanergoi.gr/ 

 

Η συγκεκριμένη πράξη περιλαμβάνει εξατομικευμένη συμβουλευτική καθοδήγηση, θεωρητική κατάρτιση, πρακτική άσκηση και πιστοποίηση των επαγγελματικών γνώσεων για 4.984 άνεργους ανεξαρτήτου ηλικίας, εγγεγραμμένων στην ΔΥΠΑ, που είναι μόνιμοι κάτοικοι των Περιφερειών: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.

Δικαιούχοι να συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι άνεργοι, κάτοικοι της περιοχής παρέμβασης, οι οποίοι πληρούν τις κάτωθι γενικές προϋποθέσεις:

  • Να είναι εγγεγραμμένοι/ες άνεργοι/ες στα Μητρώα Ανέργων της ΔΥΠΑ, με κάρτα ανεργίας σε ισχύ, ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι.
  • Να κατοικούν στις 5 επιλέξιμες Περιφέρειες της Πράξης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.
  • Να έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ήτοι να είναι Απόφοιτοι Γυμνασίου ή Δημοτικού σχολείου για τους απόφοιτους έως το 1980.
  • Να μην έχουν τη μαθητική, σπουδαστική ή φοιτητική ιδιότητα.  Ειδικά οι απόφοιτοι ΙΕΚ θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις εξετάσεις πιστοποίησης.
  • Να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησής τους.

Στη ιστοσελίδα του έργου: sbeanergoi.gr παρέχονται λεπτομερή στοιχεία για το πρόγραμμα και οδηγίες για τη συμπλήρωση της αίτησης.

Η Πράξη περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις: 

  1. Την παροχή δεκατριών (13) ατομικών συνεδριών συμβουλευτικής με στόχος την ενίσχυση των ωφελούμενων για τη βέλτιστη χρήση των «αποθεμάτων» και των ικανοτήτων που διαθέτουν, μέσα από την παροχή νέων και καινοτόμων μεθόδων που εξασφαλίζουν την προσωπική τους ανάπτυξη και την επαγγελματική τους ανέλιξη.
  2. Την  υλοποίηση θεωρητικής κατάρτισης σε οριζόντιες (90 ώρες) όσο και εξειδικευμένες γνώσεις (24 προγράμματα διάρκειας 180 ωρών), με στόχο την αναβάθμιση των εργασιακών δεξιοτήτων των ωφελούμενων άνεργων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων.
  3. Την πρακτική άσκηση διάρκεια εβδομήντα πέντε (75) ωρών, η οποία στοχεύει στην ενδυνάμωση του επαγγελματικού προφίλ του ωφελούμενου μέσω της εμβάθυνσης ή απόκτησης πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε σύνδεση με το προφίλ του κάθε ωφελούμενου
  4. Την πιστοποίηση προσόντων και δεξιοτήτων από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO/ IEC 17024 ή τον ΕΟΠΠΕΠ ή μέσω διεθνώς αναγνωρισμένων προϊοντικών πιστοποιήσεων, ανάλογα με το περιεχόμενο των προγραμμάτων κατάρτισης που θα παρακολουθήσουν.

Η Πράξη χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και από εθνικούς πόρους, μέσω του ΠΔΕ.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en