Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εντυπωσιακή ανάπτυξη αναμένεται να σημειώσει ο θαλάσσιος τουρισμός

Εντυπωσιακή ανάπτυξη αναμένεται να σημειώσει ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα και την Τουρκία τις δύο επόμενες σεζόν, καθώς οι πιο δημοφιλείς προορισμοί κρουαζιέρας στην περιοχή πρόκειται να επωφεληθούν από την αναμενόμενη επιστροφή στην Ανατολική Μεσόγειο σημαντικού τμήματος του παγκόσμιου δυναμικού της κρουαζιέρας, η οποία ακολουθεί μια περίοδο ανακατάταξης που οξύνθηκε λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή και της οικονομικής κρίσης στην Ευρωζώνη.

Ο θετικός αντίκτυπος που θα έχει η ισχυροποίηση των κλάδων της κρουαζιέρας και του yachting στην οικονομία της Ελλάδας αλλά και της ευρύτερης περιοχής θα βρεθεί στοεπίκεντρο του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum, που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα στις 26-27 Μαΐου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο. Περισσότεροι από 800 αντιπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, λιμένων και προορισμών, προμηθευτών κρουαζιερόπλοιων, πρακτορείων ναύλωσης γιώτ, φορέων ανάπτυξης και διαχείρισης μαρινών, τοπικών αρχών και κρατικών φορέων θα αναλύσουν τις δυσκολίες και τις ευκαιρίες που επηρεάζουν το μέλλον του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.

«Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις αμβλύνονται και ο αντίκτυπός τους εξασθενεί, οι αποδόσεις από τα εκδρομικά προγράμματα της πολυδιάστατης Ανατολικής Μεσογείου με τον πολιτισμικό και ιστορικό πλούτο της αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά, με τους κολοσσούς του κλάδου να προσβλέπουν σε μεγαλύτερη διείσδυση σε προορισμούς σε ολόκληρη την περιοχή, η οποία διαθέτει την υψηλότερη πυκνότητα λιμένων και νησιών παγκοσμίως» δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια.

«Ειδικότερα όσον αφορά στην Ελλάδα, η οικονομική συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού, καθοδηγούμενη από τον κλάδο της κρουαζιέρας, μπορεί να ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει 40.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στο εγγύς μέλλον, με την πλειοψηφία αυτών να εξυπηρετεί τις ανάγκες του τουρισμού κρουαζιέρας και με την Ελλάδα να αναμένεται να υποδεχτεί κοντά στα 5 εκατ. επιβατο-επισκέψεις κρουαζιέρας το 2015. Ο κλάδος του yachting παρέχει επίσης σημαντικές ευκαιρίες εργασίας, καθώς ο συνολικός αριθμός θέσεων εργασίας που δημιουργούνται στην τοπική οικονομία αντιστοιχεί στον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού. Για παράδειγμα, στην τοπική οικονομία της Βαρκελώνης, για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 4,4 θέσεις εργασίας σε μαρίνες και 40 θέσεις εργασίας σε σχετικούς κλάδους».

Επίσης, 8,7 εκατ. Έλληνες και ξένοι τουρίστες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες ακτοπλοϊκών εταιρειών που συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με τα νησιά, ενδυναμώνοντας έτσι τον τουριστικό κλάδο ο οποίος δημιουργεί 260.000 θέσεις εργασίας και αναλογεί στο 6,5% του εγχώριου ΑΕΠ.

Ο τουρισμός, του οποίου αναπόσπαστο τμήμα είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, αποτελεί την κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Λαμνίδη, Γενικό Διευθυντή του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ενός διαχρονικού υποστηρικτή της εκδήλωσης, ο οποίος δήλωσε: «Το 2015 είναι η χρονιά που θα επενδύσουμε περισσότερο από ποτέ στον άνθρωπο. Τον εργαζόμενο, τον μικρό επιχειρηματία, τον έμπορο, των ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης, ο οποίος έχει μόνο να κερδίσει από την καλή πορεία του τουρισμού μας. Είναι η χρονιά που θέλουμε να αναδείξουμε άγνωστες περιοχές της χώρας, να συνεργαστούμε με τις τοπικές κοινωνίες ακόμα πιο στενά και να διαφυλάξουμε το πραγματικά μοναδικό τουριστικό μας προϊόν. Είναι η χρονιά που θα δουλέψουμε πιο σκληρά από ποτέ για να κρατήσουμε τον ελληνικό τουρισμό στη θέση που του αρμόζει. Είμαστε βέβαιοι ότι το Posidonia Sea Tourism Forum θα συμβάλει ενεργά προς αυτή τη κατεύθυνση».

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης, τόνισε τη σημασία του κλάδου ακτοπλοΐας για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και δήλωσε: “Χαιρετίζουμε την έναρξη των εργασιών του POSIDONIA SEA TOURISM FORUM μία εκδήλωση που παραδοσιακά στηρίζει τον θαλάσσιο τουρισμό δίνοντάς μας την ευκαιρία να ενημερώσουμε, αλλά και να ενημερωθούμε, για τα τρέχοντα προβλήματα και, τις εξελίξεις, επίσης να προτείνουμε και να επεξεργαστούμε προτάσεις για την περαιτέρω τουριστική μας ανάπτυξη στην οποία ο θαλάσσιος τουρισμός πρωταγωνιστεί.”

Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα διοργανωθούν σημαντικά σεμινάρια, παρουσιάσεις και συναντήσεις, συμπεριλαμβανομένης της συνεδρίασης της εκτελεστικής επιτροπής της Cruise Lines International Association – CLIA Europe, στο πλαίσιο της οποίας θα συζητηθούν θέματα σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης της βιομηχανίας κρουαζιέρας, την προβλεπόμενη αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης το 2016, και τους υφιστάμενους ανασχετικούς παράγοντες για την αύξηση τόσο του αριθμού των προσεγγίσεων τράνζιτ όσο και του home-porting στην Ελλάδα.

Ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος στη Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, δήλωσε: «Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και κατατάσσεται στην τρίτη θέση σε αριθμό επιβατών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Κατά τη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου η κρουαζιέρα αναμένεται να δώσει μια «ανάσα» στον τουρισμό. Μια χώρα σαν την Ελλάδα, η οποία έχει να επιδείξει προορισμούς αστείρευτης ομορφιάς, ιστορικό και πολιτιστικό πλούτο, έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και εξέλιξης σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό. Μέχρι στιγμής, η Celestyal Cruises είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία η οποία κάνει home porting, με 627 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια. Για να προσελκύσει η Ελλάδα περισσότερους διεθνείς παίκτες κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντικό η κρουαζιέρα να τεθεί σε στρατηγική προτεραιότητα και να εδραιώσει τη θέση της σε παγκόσμιο επίπεδο με οργάνωση και σωστούς χειρισμούς. Τα οφέλη στην εθνική οικονομία θα είναι τεράστια καθώς ο κλάδος της κρουαζιέρας δεν αποφέρει έσοδα μόνο στον τουρισμό και τις τοπικές κοινωνίες αλλά τονώνει οικονομικά και τη ναυτιλιακή δραστηριότητα με τις επισκευές και άλλες υπηρεσίες που προσφέρει. Δεδομένου ότι η κρουαζιέρα είναι ένα από τα πλέον ταχύτερα αναπτυσσόμενα τουριστικά προϊόντα παγκοσμίως, μπορεί να αποφέρει τα μέγιστα αρκεί να τη δούμε με μια διαφορετική, πιο ανοιχτή ματιά και με συγκεκριμένο όραμα για το μέλλον».

Ένας σημαντικός εταίρος στον κλάδο του homeporting είναι η MedCruise, η ένωση που εκπροσωπεί τις λιμενικές αρχές σε 20 διαφορετικές χώρες της Μεσογείου και των Παρακείμενων Θαλασσών.

Ο Γενικός Γραμματέας της MedCruise, κ. Αθανάσιος Πάλλης, σε δήλωσή του είπε: «Το φόρουμ των Ποσειδωνίων αποτελεί για την MedCruise- την ένωση που εκπροσωπεί τα λιμάνια-κρουαζιέρας από 20 ευρωπαϊκές και μη-ευρωπαϊκές χώρες – μία σημαντική ευκαιρία για την ουσιαστική συζήτηση μεταξύ λιμένων, εταιρειών και προορισμών κρουαζιέρας. Η συνεργασία μεταξύ άλλων θα συμβάλει τόσο στην κατανόηση των προοπτικών όσο και στην περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών των μεσογειακών λιμένων, ιδιαίτερα της Ανατολικής Μεσογείου, επιτρέποντας την σταθερή ανάπτυξη του κλάδου στην ευρύτερη περιοχή».

Εκτός από μια ιδανική πλατφόρμα για τους διαχρονικούς παράγοντες του κλάδου, το Posidonia Sea Tourism Forum διευκολύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και τη γρήγορα αναπτυσσόμενη Ανατολή, η οποία θα εκπροσωπείται στη διοργάνωση από πολλούς Ασιατικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ανερχόμενων προορισμών της Κίνας. Στο ίδιο κλίμα, η Πρεσβεία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα διοργανώνει σεμινάριο για την προώθηση της συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας στον τομέα του τουρισμού και των επενδύσεων στον κλάδο της κρουαζιέρας και του yachting στην επαρχία Hainan με τίτλο «China-Greece Tourism Cooperation Seminar & Investment Promotion for the Cruise and Yacht Industries of Hainan Province». Ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι από την επαρχία Hainan και μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς και εκπρόσωποι από τη Σαγκάη και την πόλη Τιεντζίν, θα συμμετάσχουν στο σεμινάριο με σκοπό την καλλιέργεια σχέσεων που θα συντελέσουν στη δημιουργία μελλοντικών ευκαιριών συνεργασίας. Τρεις μεγάλες επιχειρηματικές αποστολές από την Κίνα με εκπροσώπους εταιρειών ανάπτυξης λιμένων, τουριστικών αρχών, οικονομικών ζωνών ανάπτυξης, βιομηχανικών πάρκων και αερολιμένων, μεταξύ άλλων, θα συμμετάσχουν στο συνέδριο και θα συναντηθούν με Έλληνες και ξένους επαγγελματίες από τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού για την ανάπτυξη κοινών εγχειρημάτων και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας.

Μια ακόμα σημαντική διοργάνωση στο πλαίσιο του φετινού συνεδρίου είναι το εργαστήριο «European F&B Cruise Ship Supply Industry Workshop» σκοπός του οποίου είναι να δώσει την ευκαιρία σε τοπικούς εξαγωγείς ποιοτικών προϊόντων τροφίμων και ποτών, σε παραγωγούς, επιχειρήσεις μεταποίησης και συσκευασίας, οινοποιεία και ειδικούς προϊόντων γαστρονομίας να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες τροφοδοσίας στον κλάδο της κρουαζιέρας. Η βιομηχανία τροφοδοσίας κρουαζιερόπλοιων με τρόφιμα και ποτά συνιστά έναν κλάδο εξαγωγών αξίας πολλών εκατομμυρίων και μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη όχι μόνο στην οικονομία της χώρας αλλά και στις τοπικές οικονομίες.

Το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, και του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κυρίαρχο μέσο πληρωμών αναμένεται να εξελιχθεί το IRIS και στην Ελλάδα

Επιχειρήσεις και επαγγελματίες υποχρεούνται να προσφέρουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να πληρώνουν μέσω του συστήματος άμεσων πληρωμών (IRIS). Προς το παρόν το μέτρο αφορά τους επαγγελματίες, οι οποίοι θα πρέπει μέχρι το τέλος του άλλου μήνα να έχουν συνδέσει τους επαγγελματικούς τους λογαριασμούς με το IRIS, ώστε να μπορούν να δέχονται πληρωμές για τις υπηρεσίες που παρέχουν. Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδεθούν με το IRIS μέχρι τον Μάρτιο του 2025.

Η εξέλιξη αυτή κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οι προμήθειες για τους καταναλωτές είναι μηδενικές, ενώ για τους επαγγελματίες σημαντικά χαμηλότερες σε σύγκριση με τις κάρτες. Δεν αποκλείεται, όμως, να υπάρξει απάντηση από τις εταιρείες καρτών, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα δουν τους τζίρους τους να μειώνονται ραγδαία. Ήδη στις μεγάλες αγορές η πληρωμή μέσω του συστήματος άμεσων πληρωμών είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, σε αντίθεση με τη χώρα μας, όπου η εφαρμογή χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον για μεταφορά ποσών μεταξύ φίλων και οικογενειών. Ωστόσο οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί ραγδαία η χρήση του.

Πάντως, στην περίπτωση που οι επαγγελματίες δεν προχωρήσουν στη διασύνδεσή τους με το ανωτέρω σύστημα στις επόμενες 30 ημέρες, θα κληθούν να καταβάλουν τσουχτερά πρόστιμα. Συγκεκριμένα, οι “καμπάνες” ανέρχονται στα 1.500 ευρώ για όσους επαγγελματίες δεν αποκτήσουν- εγγραφούν στο σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS, ενώ θα επιβληθεί και πρόστιμο 1.000 ευρώ σε όσους δεν προχωρήσουν στη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού στην εφορία.

Μάλιστα, μετά τις 30 Ιουνίου αναμένεται κλιμάκια του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΑΑΔΕ να σαρώσουν την αγορά με ελέγχους. Τα δεδομένα θα τα λάβουν από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ, που θα έχει προχωρήσει στις σχετικές διασταυρώσεις, έτσι ώστε οι ελεγκτές να γνωρίζουν εκ των προτέρων ποιοι έχουν εγγραφεί στο σύστημα IRIS και εάν έχουν δηλώσει επαγγελματικό λογαριασμό στην εφορία. Επί της ουσίας, η ΑΑΔΕ θα λάβει αναλυτικά στοιχεία από τις τράπεζες και εν συνεχεία θα προχωρήσει στον καταλογισμό των προστίμων. Μέχρι στιγμής έχουν εγγραφεί στο σύστημα άμεσων πληρωμών 300.000 επαγγελματίες και απομένουν 600.000. Όπως προκύπτει από την απόφαση, όσοι συμμορφωθούν και εντός 30 ημερών καταβάλουν το πρόστιμο, αυτό θα μειώνεται κατά 50%.

Σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσαν τα συναρμόδια υπουργεία:

1. Οι δικαιούχοι πληρωμής αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών και μέσα πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως την υπηρεσία IRIS online payments.

2. Από τους δικαιούχους πληρωμής εξαιρούνται:
α) Τα άτομα με αναπηρία όρασης με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω.
β) Τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης προϊόντων (αυτόματοι πωλητές) μέχρι και την 31η/12/2024.

3. Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων ορίζονται:
α) Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης.
β) Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας.

4. Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), εφόσον στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους διαπιστώσουν παράβαση, συμπληρώνουν και διαβιβάζουν σχετική έκθεση ελέγχου προς τις αρμόδιες αρχές για τη βεβαίωση παραβάσεων και επιβολή προστίμων.

5. Οι αρμόδιες αρχές συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.

6. Οι δικαιούχοι πληρωμής δηλώνουν ηλεκτρονικά έναν ή περισσότερους επαγγελματικούς λογαριασμούς στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) με τη χρήση των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν οι χρήστες για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, εντός προθεσμίας ενός μήνα από την έναρξη άσκησης δραστηριότητας.

7. Στον επαγγελματικό λογαριασμό αποδέχονται συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, όπως, ενδεικτικά, μέσα πληρωμής με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά. Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

8. Δήλωση ίδιου επαγγελματικού λογαριασμού από διαφορετικούς δικαιούχους πληρωμής δεν επιτρέπεται και η ΑΑΔΕ προβαίνει σε απενεργοποίηση των λογαριασμών.

9. Σε όποιον δεν προχωρήσει στη σύνδεση με το IRIS επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου της παρούσης υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός 30 ημερών από την κοινοποίησή της, η οποία ασκείται ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου, εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν εκδοθεί από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης, και ενώπιον του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.

10. Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού μειώνεται στο ήμισυ αν:
α) Ο υπόχρεος, εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης, και σε κάθε περίπτωση πριν από την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής, προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.
β) Ο υπόχρεος, εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό.

11. Για τη μη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ επιβάλλεται στους υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

12. Όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες δέχονται καταγγελίες για τη μη αποδοχή πληρωμών με χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα πληρωμών και μέσα πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως την υπηρεσία IRIS online payments, από υπόχρεο, αυτές κοινοποιούνται στην ΑΑΔΕ και στη Γενική Γραμματεία Φορολογικής Πολιτικής προκειμένου να ληφθούν υπόψη κατά τον προγραμματισμό και τη διενέργεια ελέγχων αρμοδιότητάς τους.

capital.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόσο «καίει» το κλιματιστικό ανά ώρα μετά τις αυξήσεις στα τιμολόγια

Η θερμοκρασία αναμένεται τις επόμενες ημέρες να αγγίξει ακόμα και τους 43 βαθμούς Κελσίου, ωστόσο αρκετοί είναι αυτοί που ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους δροσιάς λόγω του ακριβού ρεύματος. Ακόμα ένα μεγάλο πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές είναι αυτό με την αφρικανική σκόνη. 

Όσοι αποφασίσουν να λειτουργήσουν τα κλιματιστικά, οι ειδικοί επισημαίνουν πως η θερμοκρασία θα πρέπει να ρυθμίζεται στους 10 βαθμούς κάτω από εκείνη του εξωτερικού χώρου.

Ειδικοί μιλώντας στο MEGA, προτείνουν τρόπους εξοικονόμησης ρεύματος και αντιμετώπισης του κύματος ζέστης.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται νέες αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος λόγω χονδρεμπορικής | Οι τιμές ευνοούν τα σταθερά τιμολόγια

H άνοδος της θερμοκρασίας και της ζήτησης, η μειωμένη παραγωγή των ΑΠΕ και η αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας. Η χονδρεμπορική αγορά εμφανίζει νέα σημαντική αύξηση την πρώτη εβδομάδα του μήνα, η οποία εφόσον συνεχιστεί θα επηρεάσει και άλλο τις λιανικές τιμές.

Με βάση την εικόνα της πρώτης εβδομάδας του Ιουνίου, η χονδρική καταγράφει αύξηση κοντά στο 20%, που σημαίνει ότι αντίστοιχη ή ακόμη και μεγαλύτερη αναμένεται να είναι και η άνοδος στις λιανικές τιμές. Υπό αυτές τις συνθήκες αποκτούν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους απλούς καταναλωτές οι προσφορές των εταιρειών για σταθερά προϊόντα 6μηνης διάρκειας, τα οποία εμφανίζουν χαμηλότερες τιμές.

Ως προς τη χονδρεμπορική αγορά, στις πρώτες 7 ημέρες του Ιουνίου, η μέση τιμή σύμφωνα με τα στοιχεία του ενεργειακού χρηματιστηρίου διαμορφώνεται στα 95,71 ευρώ/MWh. Η τιμή αυτή είναι 18% αυξημένη σε σύγκριση με τη μέση τιμή του μηνός Μαΐου, ήτοι τα 81,08 ευρώ/MWh. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις χονδρικές τιμές του Μαΐου, οι λιανικές τιμές του Ιουνίου διαμορφώθηκαν από 11% έως και 70% υψηλότερα σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, καθώς οι πάροχοι ενσωμάτωσαν πλήρως την άνοδο που σημείωσε η τιμή εκκαθάρισης της αγοράς.

Με βάση την τρέχουσα μέση τιμή του Ιουνίου, η ελληνική αγορά είναι η 9η ακριβότερη της Ευρώπης, καθώς όλες οι χώρες εμφανίζουν το τελευταίο διάστημα ανατιμήσεις κυρίως εξαιτίας της ανόδου του φυσικού αερίου.

Φαίνεται λοιπόν ότι η τάση όχι μόνο για τον Ιούνιο αλλά και για τον Ιούλιο, θα είναι ανοδική με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διαμόρφωση των τιμολογίων της λιανικής. Αυτό σημαίνει ότι τα σταθερά τιμολόγια εξάμηνης διάρκειας που είναι διαθέσιμα στους καταναλωτές εμφανίζονται πιο ελκυστικά: είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές για τα σταθερά τιμολόγια ξεκινούν από τα 8,8 λεπτά/KWh (με πάγιο στις περισσότερες περιπτώσεις στα 9,9 ευρώ) όταν η μέση τιμή των πράσινων τιμολογίων του Ιουνίου είναι στα 15 λεπτά/KWh.

Εάν συνυπολογιστεί το πάγιο των σταθερών τιμολογίων για μια μέση κατανάλωση το κόστος διαμορφώνεται περίπου στα 12 λεπτά/KWh δηλαδή είναι χαμηλότερη από τη μέση τιμή των πράσινων τιμολογίων. Καθώς μάλιστα η τάση είναι ανοδική και τον Ιούλιο πιθανόν να έχουμε νέες αυξήσεις κοντά στο 20% με βάση την τρέχουσα χονδρεμπορική τιμή, είναι σαφές ότι τα φθηνότερα σταθερά τιμολόγια εμφανίζουν προβάδισμα. Δηλαδή εάν συνεχιστεί η τρέχουσα τάση, δεν αποκλείεται τον Ιούλιο να δούμε τιμές κοντά στα 18 λεπτά/KWh.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en