Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

“Εννέα και Πέντε” στην Αλεξανδρούπολη

Οικοπάρκο “Αλτιναλμάζη”(πρώην στρατόπεδο «Παρμενίωνας») την Δευτέρα 12 Ιουνίου | 3ος  χρόνος παραστάσεων..

Είναι η παράσταση που αγαπήθηκε όσο λίγες τα τελευταία χρόνια. Αγκαλιάστηκε με ενθουσιώδη σχόλια και κριτικές από κοινό και δημοσιογράφους  και όπως είναι φυσικό συνεχίζει τη διαδρομή της για τρίτο χρόνο.

Τρία  χρόνια στην Αθήνα, μια μαγική βραδιά στο κατάμεστο Ηρώδειο τον περασμένο Αύγουστο και μια μεγάλη περιοδεία τον χειμώνα σε Ελλάδα και Κύπρο έδωσαν την ευκαιρία σε 120.000 θεατές να την απολαύσουν μέσα από 260 παραστάσεις.

Αυτό το καλοκαίρι ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, η Ρίτα Αντωνοπούλου και ο Οδυσσέας Ιωάννου, πάντα  κάτω από την σκηνοθετική ματιά του Παντελή Βούλγαρη, ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους και συνεχίζουν το ταξίδι  σε επιλεγμένους σταθμούς σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ένα τρένο που αργεί, μία μπάντα μουσικών και ένας παραγωγός ραδιοφώνου περιμένουν στον σταθμό, όπου συναντιούνται μελωδίες, σκέψεις, εικόνες, συναισθήματα, προσδοκίες και διαψεύσεις των τελευταίων σαράντα χρόνων.

Το ελληνικό τραγούδι τέμνει την συλλογική μας μνήμη και τους προσωπικούς δρόμους.

 

Επί σκηνής

Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Ρίτα Αντωνοπούλου

Αφήγηση: Οδυσσέας Ιωάννου

Πιάνο: Ανδρέας Αποστόλου, Γιώργος Θεοδώροπουλος

Drums – κρουστά: Στέφανος Δημητρίου

Ηλεκτρικό Μπάσο: Βαγγέλης Πατεράκης

Βιολί – τραγούδι: Μαίρη Μπρόζη

Κιθάρες – πνευστά: Γιάννης Αυγέρης

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης

Κείμενα: Οδυσσέας Ιωάννου

Μουσική ενορχήστρωση: Ανδρέας Αποστόλου

Ηχοληψία: Αλέξανδρος Μπίτος

Φωτογραφίες: Γιάννης Μαργετουσάκης

 

Που

Οικοπάρκο “Αλτιναλμάζη”, (πρώην στρατόπεδο «Παρμενίωνας»)

Πότε

Δευτέρα 12 Ιουνίου

 

Ώρα έναρξης: 21.30

Ώρα προσέλευσης: 20.30

 

Τιμές εισιτηρίων:

 

  • Θα διατεθούν στην προπώληση  περιορισμένα εισιτήρια των 12€
  • Μετά την εξάντληση τους η τιμή προπώλησης θα έιναι 15€.
  • Στο ταμείο την μέρα της παράστασης η τιμή του εισιτηρίου θα είναι 18€.

 

 

Σημεία Προπώλησης: 

    • Βιβλιοπωλείο Βαταμίδης, Λ Δημοκρατίας  230, τηλ 2551 025446
    • Βιβλιοπωλείο Ελευθερουδάκη, Ανδριανουπόλεως 4Α, τηλ 2551 022808
    • Mini market “24 ώρες”, Αμφιπόλεως 2 & Λ Δημοκρατίας, τηλ 25511 12303
    • Seven Spots, Λεωφόρος Δημοκρατίας 150, τηλ 25510 84508
    • Ηλεκτρονικά στο viva.gr και σε όλα τα φυσικά σημεία προπώλησης  viva.gr

 

  • Τηλεφωνικά στο 11876

 

 

Χρήσιμα links:

www.straymusic.gr ,

www.vasilisp.com ,

www.facebook.com/PapakonstantinouV

www.facebook.com/rita.antonopoulou

www.facebook.com/Οδυσσέας-Ιωάννου

Είπαν για την παράσταση

«Πήγα στο θέατρο Διάνα. Εκεί που εμφανίζεται ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Οδυσσέας Ιωάννου, σκηνοθετημένοι από τον Παντελή Βούλγαρη.
Έλιωσα!!! Συγκινήθηκα!!! Απόλαυσα!!!
Ναι, υπάρχει ομορφιά, καλαισθησία, ήθος, αγνότητα, θάρρος,λόγος, ακόμη σήμερα.
Σας το συστήνω. Μέσα στο “τίποτα” της πολιτικής φασαρίας που ζούμε, είναι ένα βάλσαμο.
Τους ευχαριστώ από καρδιάς»

(Χάρις Αλεξίου)

 

«Mια από τις καλύτερες παραστάσεις που έχω δει στην ζωή μου και σίγουρα η καλύτερη των τελευταίων χρόνων.»

(Θάνος Μικρούτσικος)

 

«Είδα τη χθεσινή μουσική παράσταση «9:05» με τον Βασίλη, τον Χρήστο στα καλύτερά τους και τον Οδυσσέα, με λόγια καθαρό νερό, τους ωραίους και δεμένους μουσικούς και την καταλυτική σκηνοθετική παρέμβαση του Παντελή Βούλγαρη!  Ήταν όλα άρτια καλλιτεχνικά, αισθητικά και ηθικά!  Είναι παρήγορο στα δύσκολα να περισσεύει διάθεση, αγάπη, χιούμορ, μνήμη και αλήθεια.  Μακάρι όλοι οι χώροι στην πόλη να γέμιζαν με τέτοιες παραστάσεις και τέτοιες προθέσεις.  Μπράβο τους, μου γλύκαναν την ψυχή!»

(Γιώργος Νταλάρας)

 

«Χθες παρακολούθησα την παράσταση “Εννέα και πέντε” σε σκηνοθεσία του Παντελή Βούλγαρη, στο θέατρο Διάνα.Με πρωταγωνιστές τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου,τον Χρήστο Θηβαίο και τον Οδυσσέα Ιωάννου που έχει γράψει και τα κείμενα.
Ειλικρινά συγκλονίστηκα. Γέλιο,συγκίνηση,χαρά και προβληματισμός,εναλλάσσονται με εξαιρετικό τρόπο, με οδηγό τα σπουδαία κείμενα του Ιωάννου αλλά και φυσικά τα τραγούδια, ερμηνευμένα από τον, για άλλη μια φορά, απίστευτο Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον αγαπημένο Χρήστο Θηβαίο και τους καταπληκτικούς μουσικούς.

Σας παροτρύνω ανεπιφύλακτα να την δείτε…»

(Γιάννης Κότσιρας)

 

«Αν θες να κανεις ένα δώρο στον εαυτό σου να πας να δεις το “εννέα και πέντε ” στο θέατρο Διάνα . Επειγόντως . Δεν θα σου περιγράψω κατι παραπάνω παρα μόνο οτι έφυγα γεμάτος ελπίδα ευτυχισμένος και συγκινημένος.»

(Θέμης Καραμουρατίδης)

 

« Μία  μουσικοθεατρική παράσταση που με πραγματικό όχημα τη συγκίνηση αφηγείται το ταξίδι μας στη ζωή, το όνειρο, την προσμονή, την ελπίδα, με όπλο την ποίηση των τραγουδιών μας. Μια πραγματική και ουσιώδης ανθολογία, ένα απόσταγμα τέχνης των στιγμών που ζήσαμε και ζούμε»»

(Γιώργος Χαρωνίτης Αθηνόραμα)

 

«O Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Οδυσσέας Ιωάννου και ο Παντελής Βούλγαρης, εξιστορούν μέσα από όμορφα τραγούδια και μεστό λόγο την ιστορία της νεότερης Ελλάδας, σκαλίζοντας την μνήμη και προκαλώντας το συναίσθημα. Μια ολόκληρη εποχή ξετυλίγεται σε τρεις ώρες»

(Χρυσούλα Παπαϊωάννου – Το ποντίκι)

 

«Μια κοινωνική ψυχανάλυση από τέσσερις άντρες. Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Παντελής Βούλγαρης πατούν στο κείμενο του Οδυσσέα Ιωάννου και κοιτούν κατάματα τον καθρέφτη. Οι επιλογές τους και οι ιδεολογικές τοποθετήσεις τους μέσα από ένα γράμμα. Γιου προς τον πατέρα. Η σύγχρονη ιστορία – βιωματικά, όπως δεν διδάσκεται στα σχολεία. Από τον Μάη του ’68 και τη διχοτόμηση της Κύπρου μέχρι του Ανδρέα την Αλλαγή κι ύστερα. Μια πορεία ψυχής και λογικής, σκέψης και συναισθήματος, κυρίως συγκίνησης και μέθεξης, μέσα από ελληνικά τραγούδια-μνημεία».

(Λίνα Παπαδάκη, Protagon)

 

«Αυτό που, αναμφίβολα, εντυπωσιάζει στην παράσταση αυτή είναι τα κείμενά της. Κείμενα που έχει γράψει ο Οδυσσέας Ιωάννου και τα παρουσιάζει ο ίδιος σαν αφηγητής επί σκηνής. Κείμενα που εμπεριέχουν ιστορία, σχόλιο, συναίσθημα, χιούμορ, σαρκασμό, κυνισμό και ρομαντισμό ταυτόχρονα. Κείμενα που περιδιαβαίνουν τις εποχές της ελληνικής κοινωνίας και του τραγουδιού της, από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα»

(Γιώργος Μυζάλης-Protagon)

 

«Οι αλήθειες των στίχων, ο λόγος των τραγουδιών που ακολουθούν, το πάθος και οι αισθαντικές ερμηνείες των δύο καλλιτεχνών -δεν θα τα αποκαλύψουμε όλα- κερδίζουν το θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού, που δείχνει να αντιδρά ανάλογα, όταν υπάρχει ήθος και ποιότητα».

(Ερριέττα Μπελέκου, Culturenow)

 

«Η αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου τέμνεται από τις χαρισματικές φωνές του Βασίλη Παπακωνσταντίνου και του Χρήστου Θηβαίου, μέσα από το πρίσμα χαρακτηριστικών τραγουδιών των τελευταίων δεκαετιών προσφέροντας στους θεατές ένα τρίωρο, στο οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη σκέψη τους υπέρ της ανθρωπότητας. Η σκηνοθεσία του Παντελή Βούλγαρη έβαλε τη βάση σ’ αυτήν την όμορφη ιδέα και πήρε απ’ τον καθένα επί σκηνής ό, τι μπορούσε να δώσει, συνδέοντάς τα όλα σ’ ένα νήμα που η άκρη του έφτανε στο κοινό».

(Χρύσα Φωτοπούλου, Onlytheater)

 

«Η σκέψη “τι στο καλό θέλουν δύο «μεγάλοι» στο σανίδι την ώρα που γεμίζουν στάδια και μουσικές σκηνές”, λογική και επόμενη. Η απάντηση δόθηκε 2,5 ώρες μετά. Ρίσκαραν με κόστος προσωπικό και παρουσίασαν μια παράσταση που συνιστά βαθιά πολιτική πράξη. Με τον επαναστατικό παλμό των τραγουδιών τους εμφύσησαν μέσα μας το αίσθημα της αλληλεγγύης, έφεραν τούμπα συναισθήματα, εποχές και καταστάσεις. Κατέδειξαν τους φταίχτες του σήμερα και τους έβγαλαν επιδεικτικά τη γλώσσα. Άνοιξαν δρόμους και έκαναν το πρώτο βήμα. Δίπλα τους έξι αφοσιωμένοι μουσικοί. Και τα τραγούδια να μπαίνουν σαν Θεία Κοινωνία στα στόματά μας».

(Φανή Πλατσατούρα, Provocateur)

 

«Η αλληλεγγύη, το εμείς κι όχι το εγώ, είναι αυτά που αναδεικνύονται μέσα από μια νοσταλγική ατμόσφαιρά που ταξιδεύει τους θεατές στο καλό ελληνικό τραγούδι από το χθες, στο σήμερα, δημιουργώντας ένα κύμα μελωδιών και λέξεων που από τη σκηνή φτάνουν στην καρδιά και τη σκέψη κάθε θεατή… Συμπερασματικά, εστιάζοντας, τόσο στην ίδια την παράσταση, μέσα από τις ενδιαφέρουσες συζητήσεις με τους ξεχωριστούς αυτούς δημιουργούς, όσο και στα ερεθίσματα που αυτή γεννά στις ψυχές και στο μυαλό μας, αυτό το οποίο μπορεί κανείς να πει, είναι ότι αξίζει να την δει. Το στοίχημα όπως φαίνεται έχει κερδηθεί. Κι αυτό βρίσκεται πίσω από το εμείς, πίσω από το καλό ελληνικό τραγούδι, ιδωμένο μέσα από μια διαφορετική, μαγευτική σκοπιά που διαπερνά το παρελθόν μας και φθάνει στο σήμερα».

(Δώρα Χαραλαμποπούλου, Hitandrun)

 

«Είναι κάποιες παραστάσεις που σε αναγκάζουν να επιστρατεύσεις κάθε πιθανό κλισέ για να περιγράψεις την ποιότητα και την ομορφιά τους! “Υπέροχες ερμηνείες”, “φανταστική ατμόσφαιρα”, “επίκαιρα τραγούδια” και χίλια δυο άλλα, που στο “Τρένο των 9.05” ισχύουν στο έπακρο».

(Αντώνης Μπατζιάς, TheMachine)

 

«Όταν έχεις ταλέντο, κάποια στιγμή ίσως καταφέρεις να το αναδείξεις. Όταν έχεις χάρισμα, ό, τι κι αν κάνεις, θα λάμψεις, σαν την αλήθεια που κι αν ακόμα δεν την αναζητάς, θα σε βρει εκείνη… Ο Οδυσσέας Ιωάννου, μια μπάντα, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και ο Χρήστος Θηβαίος με οδηγό τον Παντελή Βούλγαρη, αποφασίζουν να μαγέψουν το κοινό τους σε μια μουσικοθεατρική παράσταση, στην οποία καλούνται να “παίξουν” τους εαυτούς τους..».

(Βάσω Τσίκου, Musicity)

 

«Τον ορισμό και χαρακτηρισμό της συγκεκριμένης παράστασης θα μπορούσε να τον καθορίσει μόνο η αποκωδικοποίηση των συνεχών χειροκροτημάτων των θεατών».

(Νίκος Αναγνωστάκης, Ogdoo)

 

«Συγκίνηση προκάλεσε το “κλείσιμο”, με τους θεατές όρθιους να τραγουδούν, μαζί με τους καλλιτέχνες “Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ”. Συγκίνηση και… αποφασιστικότητα. Όπως άκουσα στο πίσω κάθισμα μια ηλικιωμένη κυρία να σχολιάζει: “Ρε λες να ξεκινήσει από εδώ η… επανάσταση;”

“Πάμε” ρωτάει ο Βασίλης και το τελικό μήνυμα της παράστασης είναι πως δεν πρέπει να περιμένουμε μία ζωή ένα τρένο που δεν πρόκειται να έρθει ποτέ! Πρέπει να αντλήσουμε δύναμη, να βρούμε κι άλλους συνοδοιπόρους και να πάμε με τα πόδια! Μην σταματάτε λοιπόν να ελπίζετε, τίποτα δεν έχει χαθεί… αρκεί να είμαστε όλοι μαζί! Το παιχνίδι παίζεται ακόμα!».

(Γιώργος Κόλλιας, gekollias)

 

«Αυτή η παράσταση λειτουργεί όπως παλαιότερα άλλες παραστάσεις, σε δίσεκτα χρόνια, αποφορτίζοντας λίγο από το βάρος που όλοι φέρουμε λόγω της διάχυτης ανασφάλειας, της απογοήτευσης, της οικονομικής κρίσης, της κρίσης αξιών, της αυτοαμφισβήτησης»

(Ιουλία Λυμπεροπούλου, Musicheaven)

 

«Μήπως πρέπει να επανεξετάσουμε τις επιλογές μας του παρελθόντος; Μήπως πρέπει να αντιληφθούμε όσα βλέπουμε και όσα βιώνουμε; Ερωτήσεις που θα θέσεις στον εαυτό σου παρακολουθώντας την παράσταση. Ο Παπακωνσταντίνου και ο Θηβαίος  μας εντυπωσίασαν και ως ηθοποιοί. Πλάκες, ευτράπελα, ατάκες. Εντυπωσιαστήκαμε από τον τρόπο γραφής, αλλά και την παρουσία, τη φωνή και το συναίσθημα του Οδυσσέα Ιωάννου. Ήταν συγκλονιστικός»

(Mixgrill)

 

«Θεωρούμε πως είναι ό,τι καλύτερο μπορούν οι γονείς να προσφέρουν στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, ενώ οι εκπαιδευτικοί μας κρίνουμε αναγκαίο να δουν την παράσταση αυτή προκειμένου να αυτενεργήσουν τόσο στο μικρόκοσμο της δικής τους εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και να διεκδικήσουν συλλογικά τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου της τέχνης και του πολιτισμού μέσα στο εκπαιδευτικό μας γίγνεσθαι»

(Νίκος Φωτόπουλος, 360 pedia)

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Σουφλί | Με την εικαστική έκθεση «Τραύμα» ξεκινά το Φεστιβάλ Γνάφαλα 2024

Τι ονομάζουμε τραύμα, πως το βιώνουμε, ποια είναι τα συμπτώματα και πως το καθορίζουμε. Σε μια ζωή γεμάτη με τραύματα εσωτερικά, εξωτερικά, προσωπικά, οικογενειακά, κοινωνικά, συλλογικά, πολιτικά, σωματικά, ψυχικά βρισκόμαστε σε μια διαρκή επούλωση και ανάγκη για κατανόηση και αποδοχή.

Οι άνθρωποι γεννιόμαστε από ένα τραύμα και βιώνουμε σε όλη μας τη ζωή αυτή τη βίαιη απόσπασή μας από την αρχή μας, από την αγκαλιά της μάνας μας , μεταφορικά από τον εαυτό και το κέντρο μας, από το σώμα και αυτό που μας κάνει μοναδικούς. Αυτή η έκθεση αποτελεί μια προσπάθεια τρυφερής αποτύπωσης των τραυμάτων μας, μιας προσπάθειας να τα μοιραστούμε και να τα αγκαλιάσουμε με σκοπό να τα ερμηνεύσουμε και να χαράξουμε με ένα τρόπο τον δρόμο αυτό… για την ανάκαμψη και ανασύσταση, επιστροφή στον εαυτό μας.

Με κεντρικό θέμα το «Τραύμα» το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΝΑΦΑΛΑ 2024 ξεκινάει το πρόγραμμα της χρονιάς του. Στο πλαίσιο αυτής της θεματικής πραγματοποιεί την ομαδική έκθεση καλλιτεχνών στο χώρο του Κουκουλόσπιτου. Με σκοπό την οπτική και εμπειρική προσέγγιση του τραύματος.

Προς αναζήτηση ερμηνειών οι καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό παρουσιάζουν με διαφορετικές εικαστικές προσεγγίσεις, με διαφορετικά μέσα ο καθένας τη δική του αίσθηση απέναντι στο τραύμα, τη δική του εκδοχή απέναντι στον καθορισμό του.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες με Φωτογραφία, Ζωγραφική, Γλυπτική, Εγκαταστάσεις, Animation, Video Projections: Katya Lisova, Γιώργος Αγάλου, Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Ιωάννα Γρηγορίου, Γιώργος Καλτσίδης, Γιώργος Καρτάλης, Αγγελική Λόη, Μαρί Μασουρίδου, Αιμιλία Μπαλάσκα, Ράνια Μπέλλου, Άννα Παρασκευίδου, Όλγα Στεφάτου, Κατερίνα Τσακίρη, Λευτέρης Φασούλας.

και Βίντεο έργα των Georg Alexander Ιffert, Έλενας Κρύλοβα Παχιάκου, Γιώργου Κουρσούμπα, Δέσποινας Μαργαρίτη του τμήματος Fine Art and New Media του ΑΚΤΟ Art and Design. (Επιμέλεια video projection Κατερίνα Αποστολίδου).

Διοργάνωση: Γνάφαλα Λαογραφικό Μουσείο Σουφλίου
Επιμέλεια: Μπουρουλίτη Δήμητρα, Embryo Creative Agency
Χώρος Έκθεσης: Κουκουλόσπιτο, Σουφλί
Διάρκεια Έκθεσης: 27 Απριλίου έως 30 Ιουνίου 2024
Εγκαίνια Έκθεσης: Σάββατο 27 Απριλίου 2024, ώρα 20:30

Alexandroupoli Online

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Παρά-Κολύμβηση | «Χρυσός» ο Μιχαλεντζάκης στη Μαδέιρα

Μετά το αργυρό μετάλλιο στα 100μ ελεύθερο S8 ο Δημοσθένης Μιχαλεντζάκης, μετά από μία τρελή κούρσα κατάφερε να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του ευρωπαϊκού βάθρου.

Στο χθεσινό (Παρασκευή, 26/4) τελικό, των 200μ. μικτής ατομικής SM8, του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Παρά-Κολύμβησης, που διεξάγεται στη Μαδέιρα, ο Έλληνας παραολυμπιονίκης τερμάτισε στην πρώτη θέση σε χρόνο 2:26.30 και χάρισε στη χώρα μας, το έκτο μετάλλιο της έως σήμερα και το πρώτο χρυσό.

Είναι το πρώτο χρυσό του Μιχαλεντζάκη, στο συγκεκριμένο αγώνισμα, σε ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Το αργυρό μετάλλιο κατέκτησε ο Πορτογάλος Ντιέγκο Κανσέλα με 2:27.82 και τρίτος ο Ισραηλινός Μαρκ Μαλγιάρ με 2:30.30.

Συμμετοχή στον τελικό, εχθές 5η ημέρα των αγώνων, είχαν και στα 50 ύπτιο S1, οι Δημήτρης Καρυπίδης και Νίκος Κοντου και τερμάτισαν 4ος σε 1:28.12 και 5ος σε 1:40.66, αντίστοιχα.

Στον τελικό των 200 ελεύθερο S5, συμμετείχε και ο Αλέξανδρος Λεργιός, ο οποίος τερμάτισε στην 8η θέση σε 3:10.88, ενώ ο Γιάννης Κωστάκης στο ίδιο αγώνισμα στην κατηγορία S3, τερμάτισε στην 5η θέση, στα πρωινά προκριματικά, σε 4:19.55 και δεν πέρασε στον τελικό.

Σήμερα (Σάββατο, 27/4) τελευταία ημέρα της διοργάνωσης, μπαίνει στη «μάχη» η Ευθυμία Γκουλή (100μ. πρόσθιο SΒ8), ο Αλέξανδρος Λεργιός (100μ. ελεύθερο S5) και η Μαρία Τσάκωνα (50μ. πεταλούδα S6).

e-evros.gr

 

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Aποτροπιασμός στη Σαμοθράκη | ‘Εκλεισε νεογέννητα γατάκια σε σακούλα και τα πέταξε στα σκουπίδια

Απίστευτη κτηνωδία σημειώθηκε στη Σαμοθράκη καθώς άγνωστος έκλεισε σε σακούλα νεογέννητα γατάκια και τα πέταξε σε κάδο απορριμάτων.

Τα γατάκια εντοπίστηκαν από μια νεαρή γυναίκα στον κάδο έξω από το κτήμα Μαλαματίνα στην Καμαριώτισσα Σαμοθράκης. 

Να σημειωθεί ότι δεν είναι πρώτη φορά που έχουν εντοπιστεί νεογέννητα ζώα πεταμένα στα σκουπίδια και από τύχη και την φροντίδα φιλόζωων κατάφεραν να επιβιώσουν.

Υπενθυμίζεται ότι βάση νόμου που θεσπίστηκε το 2021, η εγκατάλειψη νεογέννητων ζώων συνιστά κακούργημα.

Ειδικότερα, ως κακοποίηση νοείται κάθε ακατάλληλη μεταχείριση και συμπεριφορά που διαταράσσει την ευζωία του ζώου, προκαλώντας του από δυσφορία έως και θάνατο. Είναι ποινικό αδίκημα και διώκεται αυτεπαγγέλτως.Δηλαδή, για τη δίωξη του δράστη απαιτείται η πράξη να έρθει σε γνώση του εισαγγελέα και τίποτα άλλο.Διακρίνεται σε ενεργητική και παθητική.

Ενεργητική κακοποίηση έχουμε με την άσκηση βίας κατά του ζώου, δηλαδή την εσκεμμένη πρόκληση σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης επικίνδυνης για την υγεία ή ακόμη και τη ζωή του ζώου. Εκτός από την άσκηση βίας, στην  ενεργητική κακοποίηση συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων και η εγκατάλειψη νεογέννητων ζώων, ο δηλητηριασμός, ο μη ιατρικός ακρωτηριασμός, η μάχη μεταξύ ζώων, κτηνοβασία και σεξουαλική κακοποίηση ζώων, καθώς και η πώληση, εμπορία και διακίνηση μέσω διαδικτύου, υλικού στο οποίο απεικονίζεται οποιαδήποτε πράξη βίας εις βάρος ζώου (η απαρίθμηση δεν είναι εξαντλητική). Ακόμη, η χρησιμοποίηση, με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό, κάθε ζώου σε κάθε είδους θεάματα. Παθητική κακοποίηση έχουμε με την παράλειψη απαιτούμενης ενέργειας, ήτοι σε περιπτώσεις παραμέλησης, μόνιμης αλυσόδεσης, έλλειψης καταλύματος,  διατήρησης σε ακατάλληλο, ακαθάριστο ή στενό χώρο, στέρηση τροφής, νερού και κτηνιατρικής περίθαλψης, απουσία φροντίδας, έκθεση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και έκθεση σε κίνδυνο. Επίσης παθητική κακοποίηση συνιστά και η “συσσώρευση ζώων” (animal hoarding), όπου “συλλέκτης ζώων” αδυνατεί να παρέχει κατάλληλη φροντίδα, τροφή/νερό κτλ. στα ζώα του. Η εγκατάλειψη τραυματισμένου μετά από τροχαίο ατύχημα ζώου συγκαταλέγεται και αυτή στις περιπτώσεις κακοποίησης.

Όσον αφορά την κακοποίηση, ο Ν. 4830/2021 προστατεύει όλα τα ζώα και όχι μόνο τα ζώα συντροφιάς. Επίσης προβλέπει δύο διαφορετικά πλαίσια ποινής για την κακοποίηση ζώων. Δηλαδή κάποιες πράξεις συνιστούν πλημμέλημα και κάποιες κακούργημα. Στα άρθρα 34 και 35 του Ν. 4830/2021 αναγράφονται με σαφήνεια οι διοικητικές και οι ποινικές κυρώσεις που συνεπάγεται η παραβίαση των διατάξεών του. Πιο αναλυτικά:

Πλημμελήματα  με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 1 έτους και χρηματική ποινή έως 15.000 ευρώ αποτελούν: 

  1. Η παράνομη εμπορία ζώων συντροφιάς.
  2. Η εγκατάλειψη ζώου συντροφιάς καθώς και η μη τήρηση των κανόνων που εξασφαλίζουν την ευζωία του δεσποζόμενου ζώου  από τον ιδιοκτήτη του.
  3. Η εισαγωγή, εμπορία και αναπαραγωγή σκύλων που είναι ακρωτηριασμένοι καθώς και η συμμετοχή ακρωτηριασμένων ζώων σε κάθε είδους εκθέσεις και εκδηλώσεις
  4. Η έκθεση σκύλων και γατών σε καταστήματα πώλησης ειδών ζώων συντροφιάς (pet shops)
  5. Η κακοποίηση, η κακή και η βάναυση μεταχείριση οποιουδήποτε είδους ζώου, όπως ιδίως ο δραστικός και ο μη ιατρογενής περιορισμός της φυσιολογικής κίνησης, όπως ενδεικτικά η ιπποπέδη, οι μη επιτρεπτές μέθοδοι εκπαίδευσης, η εργασία που δεν προβλέπεται για το είδος του ζώου, η μη σύννομη αναπαραγωγή, ο εκούσιος τραυματισμός με απλή σωματική βλάβη.

Οι παραβάσεις σχετικά με την απαγόρευση συμμετοχής ζώων σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι 2 έτη και με χρηματική ποινή.

Αντίστοιχα, κακουργήματα με ποινή κάθειρξης μέχρι 10 έτη και χρηματική ποινή έως 50.000 ευρώ συνιστούν: 

  1. Η εκτροφή, η εκπαίδευση και η συμμετοχή ζώων σε οποιοδήποτε είδος μάχης.
  2. Η εκτροφή, η εξαγωγή και η χρησιμοποίηση σκύλων, γατών, ιπποειδών και ειδών νυφίτσας για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών.
  3. Ο φόνος και ο βασανισμός των ζώων, με την εσκεμμένη πρόκληση έντονου σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης, επικίνδυνης για την υγεία τους, ιδίως με δηλητηρίαση, στραγγαλισμό, απαγχονισμό, πνιγμό, πρόκληση εγκαύματος, θερμοπληξία, ηλεκτροπληξία, κρυοπαγήματα, σύνθλιψη, ακρωτηριασμό, πυροβολισμό, ο εκούσιος τραυματισμός, οι κυνομαχίες και κάθε είδους μάχες μεταξύ ζώων, η κτηνοβασία, η σεξουαλική κακοποίηση ζώου με χρήση αντικειμένων για τη σαδιστική ευχαρίστηση του δράστη και η εγκατάλειψη νεογέννητων ζώων.

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 35, σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης τα πρόστιμα διπλασιάζονται κάθε φορά. Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 36 προβλέπεται σύσταση Μητρώου Παραβατών. Στο Μητρώο καταγράφονται όσοι έχουν καταδικαστεί τελεσίδικα για: εγκατάλειψη ζώου συντροφιάς, εισαγωγή, εμπορία και αναπαραγωγή ακρωτηριασμένων σκύλων, έκθεση σκύλων και γατών σε pet-shops, συμμετοχή ακρωτηριασμένου ζώου σε κάθε είδους εκθέσεις και εκδηλώσεις, εκτροφή, εκπαίδευση και συμμετοχή ζώων σε οποιοδήποτε είδος μάχης αλλά και εκτροφή, εξαγωγή και χρησιμοποίηση σκύλων, γατών, ιπποειδών και ειδών νυφίτσας για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών καθώς και όλες οι περιπτώσεις των περιπτώσεων α και β της παρ. 1 του άρθρου 24. Οι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο δεν γίνονται αποδεκτοί στο ΕΜΖΣ ως ιδιοκτήτες ή ανάδοχοι ζώων συντροφιάς ή υπεύθυνοι νομικού προσώπου, ούτε επιτρέπεται να έχουν εθελοντική ή μη θέση από την οποία μπορούν να επηρεάσουν την ευζωία ενός ζώου, συμπεριλαμβανομένης ενδεικτικά της εργασίας σε καταφύγιο, ζωολογικό κήπο ή κτηνοτροφική μονάδα, για περίοδο τουλάχιστον 10 ετών από την τελεσίδικη ποινική καταδίκη,εκτός αν η επιβληθείσα ποινή έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Σε περίπτωση αμετάκλητης αθωωτικής απόφασης, η εγγραφή διαγράφεται.

e-evros.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en