Για περισσότερες πληροφορίες www.dypa.gov.gr.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διαφορετική λόγω κορονοϊού η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία
Ένα ασυνήθιστο σκηνικό διαμορφώνεται στα σχολεία λόγω κορονοϊού.
Συγκεκριμένα, το «πρώτο κουδούνι» θα χτυπήσει τη Δευτέρα με τις μάσκες είναι ένα βασικά εργαλεία των μαθητών, ενώ σχολαστικός καθαρισμός των χεριών και ο συχνός αερισμός των αιθουσών θα βρίσκονται σε πρώτο πλάνο.
Το μέτρο που έχει βρεθεί στο επίκεντρο είναι αυτό της χρήσης μάσκας από παιδιά και εργαζόμενους στον χώρο του σχολείου, με τους επιστήμονες και τους αρμόδιους υπουργούς να επαναλαμβάνουν την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητά του. Η χρήση μάσκας, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα πρόληψης, προκρίθηκε από τους ειδικούς ως «όπλο» ενάντια στη διασπορά του ιού, δεδομένου ότι ήταν πολύ σημαντική η συνέχιση της λειτουργίας των σχολείων.
Από το υπουργείο Παιδείας έχει τονιστεί ότι ένα ικανό χρονικό διάστημα θα αφιερωθεί (ανάλογα και τις ηλικίες των μαθητών) στην εκπαίδευση για τη σωστή χρήση της μάσκας και γενικότερα στην τήρηση των μέτρων πρόληψης της διάδοσης του ιού.
Επίσης, κατά την πρώτη ημέρα στο σχολείο, αναμένεται να διανεμηθούν, όπου έχουν ήδη φτάσει, οι μάσκες που προορίζονται για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Ιδιαίτερα για τα δημοτικά, προβλέπεται και η διανομή των ατομικών δοχείων νερού (παγουριών) ανά μαθητή.
Ως προς τη διανομή των μασκών, αυτή έχει γίνει στα μικρά νησιά και τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ χθες έγινε η αποστολή σε Ήπειρο, Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα, Κρήτη και Πελοπόννησο. Από το Σάββατο ξεκίνησε η διανομή μασκών στην Αττική.
Το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ για τη λειτουργία των σχολείων
Τα βήματα που προβλέπει το πρωτόκολλο για τα σχολεία ανέπτυξε την Παρασκευή, στην καθιερωμένη ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας, η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, Βάνα Παπαευαγγέλου:
– Σε κάθε σχολείο θα πρέπει να υπάρχει ένας υπεύθυνος για τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων, ο οποίος επιφορτίζεται με το έργο της καταγραφής και των εκτιμήσεων κινδύνου ανάλογα με την περίπτωση.
– Η ομάδα κρούσης, που συστήνεται από τα υπουργεία Υγείας, Παιδείας και Πολιτικής Προστασίας, θα βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους Περιφερειακούς Διευθυντές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.
– Ο υπεύθυνος για τη διαχείριση κρουσμάτων θα πρέπει να κρατάει αρχείο καταγραφής απουσιών που συνδέονται με τον Covid-19 και θα ορίσει και τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο στον οποίο θα μετακινούνται οι μαθητές ή οι εκπαιδευτικοί που παρουσιάζουν συμπτώματα.
– Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής ή εκπαιδευτικός εμφανίσει συμπτώματα που σχετίζονται με τον κορονοϊό, θα μεταφέρεται άμεσα σε καλά αεριζόμενο χώρο και θα φοράει μάσκα. Μετά την απομάκρυνσή του, ο χώρος θα καθαρίζεται.
– Ανάλογα με την περίπτωση, την ένταση των συμπτωμάτων και την κρίση του θεράποντα ιατρού, το άτομο που θεωρείται ύποπτο κρούσμα θα κριθεί αν θα υποβληθεί σε τεστ. Εφόσον υποβληθεί και είναι αρνητικό, θα επιστρέψει στη σχολική κοινότητα μετά από 24 ώρες από την υποχώρηση του πυρετού. Εάν το τεστ βγει θετικό και εφόσον τα συμπτώματα έχουν υποχωρήσει, θα επιστρέψει μετά από 10 μέρες.
– Ο υπεύθυνος για τον κορονοϊό είναι επιφορτισμένος επιπλέον με την καταγραφή και αναγνώριση των στενών επαφών (όσοι ήρθαν σε επαφή με το κρούσμα το τελευταίο 48ωρο). Στην περίπτωση του Δημοτικού, που συνήθως ο ίδιος δάσκαλος κάνει μάθημα στα ίδια παιδιά, όλο το τμήμα θεωρείται ως στενές επαφές. Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, που υπάρχουν ειδικότητες εκπαιδευτικών και κάνουν μάθημα ταυτόχρονα σε πολλά τμήματα, θα γίνει εκτίμηση κινδύνου ανάλογα με τις ώρες διδασκαλίας, τον τρόπο χρήσης μάσκας αλλά και τη διάρκεια της επαφής.
– Στην περίπτωση που στην ίδια σχολική μονάδα έχουν καταγραφεί δύο κρούσματα, ενημερώνεται η σχολική κοινότητα και εξετάζεται το εύρος της διασποράς. Ενισχύονται όλα τα μέτρα υγιεινής και γίνεται εκτίμηση για τυχόν διενέργεια τεστ ή για κλείσιμο ενός τμήματος.
– Στην περίπτωση που σε ένα σχολείο καταγραφούν τρία επιβεβαιωμένα κρούσματα, εάν δεν υπάρχει σχέση μεταξύ των παιδιών (δηλαδή δεν είναι αδέρφια ή δεν έχουν επαφές εκτός σχολείου) και τα κρούσματα έχουν καταγραφεί εντός 14 ημερών, τότε θα εκτιμηθεί αν υπάρχει λόγος να κλείσει η σχολική μονάδα.
Απουσία για τους μαθητές χωρίς μάσκα – Επιείκεια για τις μικρές ηλικίες
Σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες, που αποτυπώθηκαν σε σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Υγείας και Παιδείας, η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Στην περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν θα του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και λαμβάνει απουσία. Εφόσον είναι ανήλικος, θα παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους κηδεμόνες του. Κατά την άφιξη των κηδεμόνων, η ΚΥΑ προβλέπει ότι θα επισημαίνονται προς τους γονείς και τον μαθητή η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα της χρήσης μάσκας.
Σύμφωνα με αξιωματούχους του υπουργείου Παιδείας, πάντως, στις μικρές ηλικίες (4-10 χρονών) θα υπάρχει κάποια ευελιξία και επιείκεια στις περιπτώσεις μη χρήσης μάσκας. Όπως έχει επανειλημμένως τονιστεί από την ηγεσία του υπουργείου, στους μαθητές του νηπιαγωγείου και των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση και εξοικείωση με την ενδεδειγμένη χρήση μάσκας.
Σημειώνεται ότι η ΚΥΑ έχει ισχύ έως τις 30 Οκτωβρίου 2020.
Πού είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας
Σύμφωνα με την ΚΥΑ, η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική στις εξής περιπτώσεις:
α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων,
β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου,
γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών,
δ) κατά την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο, από υγιή, σταθερό συνοδό (γονέα, κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο).
Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/άθλησης.
Κατά τη διαδικασία υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) ή Σχολικό Νοσηλευτή, καθώς και στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), προκρίνεται η διαφανής ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα ή ειδική υφασμάτινη μάσκα με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος για τους μαθητές ή το προσωπικό, για τις περιπτώσεις όπου η χειλεοανάγνωση αποτελεί μέσο επικοινωνίας.
Οι συνοδοί μαθητών στα ΚΕΣΥ θα πρέπει να φορούν υποχρεωτικά μη ιατρική μάσκα.
Ωστόσο, στις περιπτώσεις παιδιών με υποκείμενα νοσήματα, η χρήση της χειρουργικής μάσκας έναντι της απλής υφασμάτινης μπορεί να προκριθεί από τους κηδεμόνες κατ’ επιλογήν τους ή από τον θεράποντα ιατρό.
Ποιοι εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας
Δύο κατηγορίες μαθητών εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας:
α) μαθητές με γνωσιακή, αναπτυξιακή, ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς,
β) μαθητές με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή άλλο νόσημα που τους εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους.
Οι μαθητές θα μπορούν να προσέρχονται κανονικά στο σχολείο τους, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα σχετικά δικαιολογητικά.
Τι ισχύει για τα Ειδικά Σχολεία
Για τους μαθητές σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και στους μαθητές που προσέρχονται στα ΚΕΣΥ, συστήνεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό και συμβατό με τον βαθμό και το είδος της αναπηρίας/ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.
Εκπαιδευτικές εκδρομές, μετακινήσεις μαθητών, σχολικές βιβλιοθήκες, μαθητικοί διαγωνισμοί, σχολικές εκδηλώσεις και τελετές
Όπως ήταν ήδη γνωστό, και όπως προβλέπεται και από την ΚΥΑ, δεν θα πραγματοποιούνται εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, μαθητικά συνέδρια, σχολικά πρωταθλήματα και προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών. Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι θα μπορούν να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική τη χρήση μάσκας.
Σχετικά με τις σχολικές βιβλιοθήκες, αυτές θα λειτουργούν με υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους τους εισερχόμενους σε αυτές (μαθητές, καθηγητές, λοιπό προσωπικό) και τήρηση απόστασης ενάμισι μέτρου μεταξύ αυτών, λόγω της ανάμειξης διαφορετικών πληθυσμιακών ομάδων.
Οι μαθητικοί διαγωνισμοί τελούνται με υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση των λοιπών μέτρων προστασίας.
Σύμφωνα πάντα με την ΚΥΑ, οι σχολικοί εορτασμοί θα πραγματοποιούνται εντός του κάθε τμήματος, ενώ εκδηλώσεις, όπως για παράδειγμα, οι τελετές αποφοίτησης θα μπορούν να πραγματοποιηθούν με την παρουσία μόνο μαθητών και εκπαιδευτικών, ενδεχομένως κατά τμήματα ή με μέρος των τμημάτων, αναλόγως του διαθέσιμου χώρου, ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις.
Ολοήμερο Πρόγραμμα
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, το Ολοήμερο Πρόγραμμα θα λειτουργήσει, με το προσωπικό και τους μαθητές που έχουν εγγραφεί σε αυτό να έχουν την υποχρέωση χρήσης μάσκας. Πριν και μετά τη χρήση των αιθουσών διδασκαλίας του Ολοήμερου Προγράμματος, η ΚΥΑ προβλέπει τον αερισμό των αιθουσών και σχολαστικό καθαρισμό των επιφανειών και του εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση. Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και για τα τμήματα πρωινής ζώνης, όπου αυτά λειτουργούν.
Λειτουργία κυλικείων
Το προσωπικό των κυλικείων θα πρέπει να εφαρμόζει σχολαστικά τους γενικούς κανόνες καθαριότητας, απολύμανσης χώρων και ατομικής υγιεινής. Η χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών κατά τη διάρκεια της εργασίας στο κυλικείο (προετοιμασία ή διανομή προϊόντων) είναι υποχρεωτική.
Τα κυλικεία των σχολείων θα πρέπει να διαθέτουν μόνο τρόφιμα και υγρά που είναι συσκευασμένα ή έχουν ετοιμαστεί από το κυλικείο πριν από την ώρα διάθεσής τους σε ατομικές συσκευασίες που προστατεύονται από κατάλληλο υλικό.
Οι μαθητές πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον ενάμισι μέτρου κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο (προτείνεται σήμανση στο έδαφος με τις προβλεπόμενες αποστάσεις).
Στις ειδικές περιπτώσεις που η τήρηση αποστάσεων σε κυλικεία εξωτερικών χώρων μεταξύ των μαθητών κατά την αναμονή δεν είναι δυνατή, η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι απαραίτητη. Στα κυλικεία εσωτερικού χώρου πρέπει κατά την αναμονή να γίνεται πάντα χρήση μάσκας.
Γενικότερα, συνιστάται στους μαθητές να χρησιμοποιούν αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα χεριών μετά τη συναλλαγή με το κυλικείο και πριν από τη λήψη του γεύματος. Η ύπαρξη αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος χεριών δίπλα στο ταμείο του κυλικείου, το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές, είναι υποχρεωτική.
Γενικά μέτρα προστασίας
– Συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών (πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών).
– Καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
– Αποφυγή μεγάλων συναθροίσεων μαθητών και επίσκεψης στο σχολείο άλλων ατόμων όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο.
– Προσπάθεια για τήρηση αποστάσεων μεταξύ μαθητών και μαθητών-εκπαιδευτικών, όσο είναι εφικτό, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σχολείου σε σταθερές ομάδες παιδιών οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους.
– Αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID-19.
– Δεν θα πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο των σχολείων πριν από την έναρξη των μαθημάτων και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των αιθουσών. Σε περίπτωση που λόγω έκτακτων αναγκών κριθεί απαραίτητη η συγκέντρωση μαθητών στο προαύλιο, η χρήση της μάσκας θα είναι υποχρεωτική.
– Προβλέπονται διαφορετικά διαλείμματα σε σταθερές ομάδες μαθητών, προκειμένου να αποφευχθούν ο συγχρωτισμός και η ανάμειξη διαφορετικών ομάδων.
– Τα παιχνίδια με μπάλες και λοιπά όργανα γυμναστικής/αθλοπαιδιών επιτρέπονται, εφόσον πραγματοποιούνται ανά τμήμα, έπειτα από σχολαστική εφαρμογή των γενικών κανόνων καθαριότητας στα όργανα γυμναστικής και με την προϋπόθεση ότι κάθε τμήμα χρησιμοποιεί κατά αποκλειστικότητα συγκεκριμένες μπάλες. Προβλέπεται καθαρισμός των παιχνιδιών μετά από κάθε χρήση, ενώ δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια από το σπίτι.
– Το μάθημα της Πληροφορικής θα πραγματοποιείται κανονικά, με καθαρισμό του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση. Σε περιπτώσεις χρήσης μουσικών οργάνων είναι υποχρεωτικός ο καθαρισμός μετά από κάθε χρήση.
– Συστήνεται οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται όσο είναι δυνατόν, αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα μαθητών, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ των τμημάτων. Σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση αίθουσας από περισσότερα τμήματα, όπως η αίθουσα Πληροφορικής ή τα εργαστήρια, συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για 15 λεπτά και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση, πριν εισέλθουν οι μαθητές.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη,
γ) ωριαία απομάκρυνση,
δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες,
ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους,
ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους
β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
πηγή .protothema.gr
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.