Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διάτρητο το σύστημα των ελέγχων

Πέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε που θεσπίστηκε για πρώτη φορά το σύστημα εισροών-εκροών καυσίμων και μέχρι σήμερα η νομοθεσία δεν έχει πλήρως εφαρμοστεί.

Την ίδια στιγμή, ένα απίστευτο αλαλούμ με τις αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου των κρατικών υπηρεσιών και των υπουργείων κυριαρχεί, με αποτέλεσμα το λαθρεμπόριο να ζει και να βασιλεύει… Είναι χαρακτηριστικό πως για την ίδια παράβαση νοθείας τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων του ΥΠΕΚΑ θα επιβάλλουν διαφορετικό πρόστιμο σε σχέση με τις διευθύνσεις των Νομαρχιών.

Επιχειρηματικά αλλά και συντεχνιακά συμφέροντα, δημόσιοι λειτουργοί αλλά και πολιτική ατολμία δεν αφήνουν την ολική εφαρμογή της νομοθεσίας που αντιμετωπίζει δραστικά το λαθρεμπόριο σε όλες του τις διαστάσεις. Το… κουβάρι της εμπλοκής ξετυλίγεται από το 2009. Τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς λίγο πριν γίνουν οι εθνικές εκλογές ο Κωστής Χατζηδάκης από τη θέση και τότε του υπουργού Ανάπτυξης καταθέτει νόμο και ψηφίζεται από τη Βουλή για την υποχρεωτική τοποθέτηση συστημάτων εισροών-εκροών στις δεξαμενές και τη διασύνδεσή τους με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.

Το χρονικό
Τον Σεπτέμβριο του 2010 η τότε υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη έχει ετοιμάσει σχέδιο υπουργικής απόφασης που προέβλεπε τα μετρολογικά χαρακτηριστικά του συστήματος. Ο ανασχηματισμός, όμως, την προλαβαίνει…

Τον Δεκέμβριο του 2010 την απόφαση τελικά συνυπέγραψαν ο τότε υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας και ο τότε υφυπουργός Ανάπτυξης Ντίνος Ρόβλιας. Η απόφαση αυτή πήγε στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς για να τεθεί σε εφαρμογή απαιτούνταν να λάβει και τη φορολογική της διάσταση. Με πιο απλά λόγια, η μέτρηση των ποσοτήτων έπρεπε να αποτελεί και φορολογικό δεδομένο.

Τον Νοέμβριο του 2011, σχεδόν έναν χρόνο μετά, ο τότε αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σωκράτης Ξυνίδης έστειλε επιστολή στον συνάδελφό του στο υπουργείο Οικονομικών Παντελή Οικονόμου επισημαίνοντας την ανάγκη ώστε η απόφαση να αποκτήσει και τη φορολογική της διάσταση.

Τον Ιανουάριο του 2012 στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης σημείωναν στους δημοσιογράφους πως «για την απόφαση εκδηλώνονται αντιδράσεις από το κύκλωμα εμπορίας καυσίμων αλλά και από τον μηχανισμό του υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή τελωνειακούς και εφοριακούς».

Τον Απρίλιο του 2012 στη Βουλή θεσμοθετείται από το υπουργείο Οικονομικών νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου, το οποίο προβλέπει εκ νέου την τοποθέτηση συστημάτων εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης καυσίμων, ενώ καθιερώνει πολύ αυστηρά πρόστιμα.

Κάνει επίσης υποχρεωτική τη χρήση GPS σε όλα τα μέσα μεταφοράς και εφοδιασμού καυσίμων για να είναι on line η παρακολούθηση και ταυτόχρονα ορίζει ότι τη σήμανση των βυτιοφόρων με το σήμα της εταιρείας εμπορίας ή των ιδιοκτητών τους. Βέβαια για τα παραπάνω απαιτούνταν πλειάδα υπουργικών αποφάσεων που προβλέπουν λεπτομέρειες.

Στα πρατήρια υγρών καυσίμων σταδιακά τοποθετούνται τα συστήματα εισροών-εκροών. Ομως τα υπουργεία Μεταφορών και Εμπορικής Ναυτιλίας μόλις στο τέλος της περασμένης χρονιάς, δηλαδή σχεδόν δύο χρόνια μετά, εξέδωσαν την απόφαση για τη σήμανση των βυτιοφόρων. Ομως, δεν εφαρμόζεται.

Η «καρδιά» του συστήματος εισροών-εκροών, το κέντρο υποδοχής των δεδομένων από τους βενζινοπώλες, στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, ενώ θα έπρεπε να είναι έτοιμο να δέχεται τα στοιχεία από τις 27 Αυγούστου του 2013, τελικά έγινε εκ νέου γνωστό πως θα είναι έτοιμο στις 31 Μαρτίου του 2014.

Εκκρεμεί επίσης η έκδοση απόφασης για την τοποθέτηση των συστημάτων εισροών-εκροών στις φορολογικές αποθήκες, όπως κι εκείνης για τους ιχνηθέτες στις δεξαμενές.

Απόφαση δεν έχουν εκδώσει τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών για την τοποθέτηση των συστημάτων εισροών-εκροών και στις ελεύθερες πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, που προέβλεπε νέος νόμος που πέρασε τον Αύγουστο του 2013.

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Πιέσεις του Περιφερειάρχη για την ένταξη της Θάσου και της Σαμοθράκης στην βίζα express για τους Τούρκους

Η κινητικότητα που δημιούργησε το μέτρο της ειδικής επταήμερης τουριστικής βίζας εξπρές σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, όπου πρωτοεφαρμόστηκε, οδήγησε, σε τριπλασιασμό των αφίξεων Τούρκων επισκεπτών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.   Οι Τούρκοι τουρίστες από τις 30 Απριλίου 2024, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται με την ειδική βίζα επιπλέον το Καστελόριζο, τη Σύμη, την Κάλυμνο, τη Λέρο και τη Λήμνο.

Δυστυχώς στην συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν υπήρχαν τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης. Σε δηλώσεις του στο ENA Channel ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρ. Τοψίδης τόνισε ότι ήδη ασκεί πιέσεις έτσι ώστε να αποκτήσουν και τα δύο αυτά νησιά την δυνατότητα να φιλοξενούν Τούρκους τουρίστες μόνο με την έκδοση βίζας express.

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Συνεργείο της Ρουμανικής τηλεόρασης στην Θάσο το Πάσχα -Γέμισε με τουρίστες το νησί

Ανάμεσα στους πολλούς τουρίστες που έφτασαν στο νησί της Θάσου λόγω των Άγιων ημερών του Πάσχα ήταν κι ένα συνεργείο από το Pro TV, έναν από τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας της Ρουμανίας. Οι δημοσιογράφοι πραγματοποιούν απευθείας μεταδόσεις από το νησί και κάνουν ρεπορτάζ σε διαφορά σημεία με θέμα το Πάσχα στη Θάσο.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Απόφαση-σταθμός από το ΣτΕ | Σύνταξη 400 ευρώ για οφειλέτες με χρέη άνω των 30.000

Με απόφασή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας εντάσσει τους οφειλέτες των Ταμείων που δεν θεμιλιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, στην ίδια κατηγορία με τους ανασφάλιστους υπερήλικες που δικαιούνται την προνοιακή σύνταξη του ΟΠΕΚΑ.

Το πλήρες ποσό της οποίας ανέρχεται στα 399,54 ευρώ για το 2024, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Δικαστηρίου, η προϋπόθεση για τη λήψη της σύνταξης από ανασφάλιστους υπερίληκες, που είναι να μη λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, συντρέχει και όταν οι ενδιαφερόμενοι είναι ασφαλισμένοι που δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη από τον φορέα τους, λόγω του ότι έχουν οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες υπερβαίνουν το εκάστατο οριζόμενο από το νόμο κατώτατο όριο οφειλών που συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τη σύνταξη και τις οποίες αδυνατούν να εξοφλήσουν.

Το όριο συμφηφισμού των χρεών με σύνταξη είναι ως τις 30.000 ευρώ για τους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ με χρέη από εργοδοτικές και ατομικές εισφορές, καθώς και από πλασματικά έτη, και ως 6.000 ευρώ για χρέη προς τον ΟΓΑ.

Πιο απλά, η απόφαση του ΣτΕ σημαίνει ότι οι οφειλέτες με χρέη ως 30.000 και ως 6.000 ευρώ δικαιούνται σύνταξη, καθώς οι οφειλέτες τους συμψηφίζονται με τη σύνταξη που θα λάβουν, ενώ αν τα χρέη τους υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ ή 6.000 ευρώ, αντίστοιχα, δικαιούνται να λάβουν τη σύνταξη του ανασφάλιστου από τον ΟΠΕΚΑ.

newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en