Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αγοράζουμε Ελληνικά; Υπάρχει ακόμα ελπίδα!

Όταν οι οικονομικές αντοχές μιας μέσης Ελληνικής οικογένειας έχουν προ πολλού εξαντληθεί, η επιτακτική ανάγκη να «Αγοράζουμε Ελληνικά» δεν αποτελεί απλά μονόδρομο, αλλά οδηγεί και στην πολυπόθητη έξοδο από την οικονομική κρίση.

 “Χρόνους μας ταξιδεύει δε βουλιάξαμε
χίλιους καπεταναίους τους αλλάξαμε.
Κατακλυσμούς ποτέ δε λογαριάσαμε
μπήκαμε μες στα όλα και περάσαμε.
Κι έχουμε στο κατάρτι μας βιγλάτορα*
παντοτινό τον Ήλιο τον Ηλιάτορα!**

(Οδυσσέας Ελύτης, από το «Τρελοβάπορο» της ποιητικής συλλογής «Ήλιος ο Πρώτος»)

Γράφει ο Λεωνίδας Κουμάκης

Διαβάζοντας την ετήσια έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.656 νοικοκυριών από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταγραφή καταναλωτικών τάσεων και συμπεριφορών, υπό την επιστημονική ευθύνη του καθηγητή και διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου Γεωργίου Μπάλτα καθώς και την συνέντευξη του τελευταίου στο CNN Greece (12 Μαΐου 2017), ένοιωσα σαν να έβλεπα μια χαραμάδα ελπίδας.

Μια χαραμάδα ελπίδας μέσα στα μαύρα οικονομικά χάλια της μέσης Ελληνικής οικογένειας και ολόκληρης της Εθνικής μας Οικονομίας, στα οποία μας σέρνουν αριστοτεχνικά οι «εταίροι» και οι «σύμμαχοι» μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Στα πλαίσια της έρευνας, το 82,3% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα προϊόντα εισαγωγής. Αυτό βέβαια αποτελεί απλή πρόθεση γιατί τα περισσότερα «προνομιούχα» ράφια των αλυσίδων λιανικής έχουν «ενοικιαστεί» από τις γνωστές πολυεθνικές πλημμυρίζοντας τα πιο «ελκυστικά» ράφια με χιλιάδες εισαγόμενα προϊόντα.

Τα εισαγόμενα αυτά προϊόντα είναι πανάκριβα γιατί ο καταναλωτής πληρώνει μέσα στην τιμή, τόσο το «ενοίκιο» του ραφιού που προβάλλει μόνιμα το προϊόν, όσο και την απαραίτητη «πλύση εγκεφάλου» που γίνεται κυρίως μέσα από την τηλεόραση. Συνεπώς ο καταναλωτής πρέπει να ψάχνει σχολαστικά στα μη προνομιούχα ράφια, ιδίως στα κάτω ράφια, προκειμένου να έχει ελπίδες να βρει αντίστοιχα προϊόντα με την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή (ακόμα καλύτερα) την ένδειξη «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ».

Το 86,7% των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσε πως θέλει να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής. Οι ενδείξεις «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ», «Παράγεται στην Ελλάδα» και «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» είναι ενδείξεις προαιρετικές και όχι υποχρεωτικές. Οι καθαρά Ελληνικές επιχειρήσεις που παράγουν τα προϊόντα τους μέσα στην Ελλάδα, φροντίζουν να προβάλλουν συνεχώς την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» και «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» επάνω στην συσκευασία των προϊόντων τους.

Υπάρχουν όμως και πολλές Ελληνικές επιχειρήσεις που εξαγοράστηκαν από πολυεθνικές οι οποίες συνεχίζουν να παράγουν ένα μέρος των προϊόντων τους στην Ελλάδα αλλά εισάγουν από το εξωτερικό όλα τα υπόλοιπα που διαθέτουν στην Ελληνική αγορά. Ένα μικρό παράδειγμα είναι η σοκολατοποιία «Παυλίδη» η οποία την 1η Μαΐου 1988 εξαγοράστηκε από την Jacobs Suchard, η οποία με την σειρά της εξαγοράστηκε τον Δεκέμβριο 1990 από την Kraft foods (μετέπειτα Mondelēz). Η Αμερικανο-Καναδική πολυεθνική παράγει μέσα στην Ελλάδα κάποια προϊόντα, αλλά εισάγει και πολλά προϊόντα με διάφορα σήματα στα οποία απλά αναγράφει τον διανομέα: Mondelez Ελλάς ΑΕ και την διεύθυνση στην Ελλάδα. Ο καταναλωτής βλέποντας ένα γνωστό Ελληνικό σήμα νομίζει πως όλα τα προϊόντα που υπάρχουν στα ράφια με το σήμα αυτό, παράγονται στην Ελλάδα. Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Ο καταναλωτής πρέπει να ψάξει σχολαστικά, σε κάθε συσκευασία που αγοράζει, να βρει την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή «Παράγεται στην Ελλάδα». Αν δεν υπάρχει αυτή η ένδειξη, ακόμα και αν έχει π.χ. το πασίγνωστο σήμα Lacta Γκοφρέτα ή Lacta strawberry & cream που όλοι γνωρίζουμε ότι ανήκουν στην «ΠΑΥΛΙΔΗΣ», τα προϊόντα αυτά δεν παράγονται στην Ελλάδα, αλλά εισάγονται από το εξωτερικό! Τα ίδια συμβαίνουν με πασίγνωστα σήματα απορρυπαντικών της Ελληνικής αγοράς, τα οποία ανήκουν σε ξένες πολυεθνικές και εισάγονται, διαφημίζονται και πωλούνται πανάκριβα, όπως ακριβώς και χιλιάδες άλλα προϊόντα που στοχεύουν στις καθημερινές καταναλωτικές μας ανάγκες.

Το 63,8% των ερωτηθέντων στην έρευνα πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα. Έχει απόλυτο δίκαιο! Τα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα, ειδικά στον αγροτικό τομέα, είναι ποιοτικά ασύγκριτα καλύτερα: Πως μπορεί να συγκριθεί ποιοτικά ένα Κινέζικο μέλι των 3,50 Ευρώ (με παραγωγή 70 κιλά μέλι μονοκαλλιέργειας ανά κυψέλη) με ένα Κρητικό μέλι των 10 ή των 15 Ευρώ όπου ο παραγωγός πανηγυρίζει όταν συγκεντρώνει 15 κιλά μελιού ανά κυψέλη; Ποιος μπορεί να συγκρίνει την ποιότητα της Ελληνικής φακής με εκείνη της εισαγόμενης φακής που πουλιέται στην μισή τιμή; Το ίδιο ακριβώς ισχύει και σε δεκάδες χιλιάδες άλλα προϊόντα!

Στην ίδια έρευνα, το 90,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας, το 87,2% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας και το 80,1% πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής.

Όλα, 100% σωστά! Αγοράζοντας προϊόντα με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» η (ακόμα καλύτερα) με την ένδειξη «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» υποστηρίζουμε πρακτικά την μείωση της ανεργίας, την αύξηση των εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένου και εργοδότη, την απρόσκοπτη καταβολή των ολοένα και πιο μειωμένων συντάξεων, την υγιή αύξηση των φορολογικών εσόδων του κράτους, την μείωση του τεράστιου «ανοίγματος» της αξίας εισαγωγών και εξαγωγών και ταυτόχρονα την εξάρτησή μας από πρόθυμους «δανειστές» (βλπ. σχετικό πίνακα στο άρθρο «Δεν αγοράζουμε Ελληνικά; Καλά να πάθουμε!»).

Συμπέρασμα: Τα υψηλά αυτά ποσοστά που καταδεικνύει η έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αποδεικνύει ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα για την Ελληνική Κοινωνία, υπάρχει ακόμα ελπίδα για την Εθνική μας Οικονομία!

Μένει να μετατραπούν σε πράξη τα αποτελέσματα της έρευνας μέσα στις αλυσίδες λιανικής, μικρές ή μεγάλες. Όπως ακριβώς επιβάλλει η κοινή λογική και το αίσθημα αυτοσυντήρησης, όπως ακριβώς επίμονα συστήνουμε από το πρώτο άρθρο της σειράς «Αγοράζουμε Ελληνικά!» που αναρτήθηκε στις 8 Μαρτίου 2010 με αισθητή διάθεση «ακτιβισμού» και τίτλο «Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα: Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!».

Ο μόνος τρόπος να μετατρέψουμε σε πράξη τα αποτελέσματα της έρευνας είναι να αγοράζουμε με σχολαστική προσοχή προϊόντα που έχουν επάνω στην συσκευασία τους ξεκάθαρα την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» ή «Παράγεται στην Ελλάδα» ή «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ».

Όταν οι οικονομικές αντοχές μιας μέσης Ελληνικής οικογένειας έχουν προ πολλού εξαντληθεί, η επιτακτική ανάγκη να «Αγοράζουμε Ελληνικά» δεν αποτελεί απλά μονόδρομο, αλλά οδηγεί και στην πολυπόθητη έξοδο από την οικονομική κρίση. Ευτυχώς, την αναμφισβήτητη αυτή αλήθεια συνειδητοποιούν ολοένα και περισσότεροι Έλληνες. Μένει να την μετατρέψουν επιτέλους και σε πράξη…

*Βιγλάτορας: Παρακολουθούσε συνεχώς τα πειρατικά καράβια.
**Ηλιάτορας: Σύμβολο ζωής, πηγή ενέργειας και δημιουργίας.

www.alexpolisonline.com

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης | «Η Καβάλα στο Εθνικό Πρόγραμμα Χαλαζικής Προστασίας 2025 – 2028»

Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης γνωστοποιεί το γεγονός ότι η Καβάλα εντάσσεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Χαλαζικής Προστασίας 2025 – 2028.

Όπως σημειώνει, «μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Ελ. Αυγενάκη στην Χρυσούπολη, επικοινώνησα μαζί του και με ενημέρωσε ότι η Καβάλα περιλαμβάνεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Χαλαζικής Προστασίας 2025 – 2028.

Μια προεκλογική μου δέσμευση γίνεται πράξη! Ένα διαχρονικό και δίκαιο αίτημα των παραγωγών μας υλοποιείται από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στο πλαίσιο αυτό, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την επέκταση του Εθνικού Προγράμματος Χαλαζικής Προστασίας
2025 – 2028, με εναέρια και άλλα τεχνολογικά μέσα.

Σταθερά, πιο κοντά στους αγρότες μας!»

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κηφισιά: Η ωριμότητα του 5χρονου απέτρεψε τα χειρότερα

 Αναζητούνται οδηγός και συνοδός του σχολικού

Τις πρώτες κινήσεις του φοβισμένου 5χρονου, που ξύπνησε σε σχολικό λεωφορείο στην Κηφισιά και συνειδητοποίησε ότι τον ξεχάσει μέσα για σχεδόν 7 ώρες περιέγραψε ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων του 2ου νηπιαγωγείου ΚηφισιάςΓιώργος Χουντουμάδης. Όπως τόνισε, ο ανήλικος ξύπνησε και μόλις αντιλήφθηκε ότι ήταν μόνος του, «τρόμαξε». Σύμφωνα με τον ίδιο, το ανήλικο παιδί κατέβηκε από το σχολικό αλλά όταν είδε την κίνηση και τον κόσμο αποφάσισε να μπει και πάλι μέσα.Ο κ. Χουντουμάδης πρόσθεσε, ότι ο μικρός κάθισε στο κάθισμά του, έδεσε τη ζώνη του και έβγαλε ένα βιβλίο από την τσάντα του για να περάσει η ώρα. Παρόλο που ήταν φοβισμένος, περίμενε μέσα στο σχολικό μέχρι να τον εντοπίσουν.

Αναζητούνται οδηγός και συνοδός

Σε βάρος του οδηγού και της 70χρονης συνοδού του σχολικού λεωφορείου σχηματίστηκε δικογραφία, ενώ αναζητήθηκαν στα πλαίσια του αυτοφώρου αλλά δεν εντοπίστηκαν.  Σημειώνεται πως το δρομολόγιο πήγαινε τέσσερα παιδάκια σε νηπιαγωγείο στην περιοχή της Κηφισιάς και η ωριμότητα του παιδιού ήταν εκείνη που απέτρεψε πολύ χειρότερα αποτελέσματα.

«Θαυμαστή η ωριμότητά του»

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του συγκεκριμένου νηπιαγωγείου, Γιώργος Χουντουμάδης, δήλωσε στην ΕΡΤ: «Ήταν θαυμαστή η ωριμότητα που επέδειξε ο μικρός μας φίλος και τι να πω Συγχαρητήρια! Για μένα είναι ένας μικρός ήρωας. Υπάρχουν μεγάλοι που δεν θα ενεργούσαν με τόση ψυχραιμία. Συγχαρητήρια και σε αυτόν και στους γονείς, οι οποίοι το έχουν οπωσδήποτε διδάξει να είναι τόσο καλός και αυτόνομος.

Ήταν πολύ τυχερός στην ατυχία του, διότι οπωσδήποτε αυτό ήταν από τα χειρότερα σενάρια, το καλύτερο θα μπορούσε πάρα πολύ εύκολα, πρώτα απ’ όλα ευτυχώς που δεν είχε ζέστη, γιατί το σχολικό ήταν κλειστό και το παιδί θα είχε σκάσει αν είχε παραπάνω ζέστη. Ευτυχώς που δεν πήγε κάποιος να ανοίξει το λεωφορείο, να πάρει ή να δει κάτι, να δει το παιδί. Αυτό ήταν το πιο εύκολο να βγει στον δρόμο στη λεωφόρο Αχαρνών, η οποία είναι πολυσύχναστος δρόμος και να το χτυπήσει ένα αυτοκίνητο, δηλαδή μόνο και μόνο που το σκέφτομαι μου κόβονται τα πόδια. Αδυνατώ να εκφράσω το πόσο τυχεροί είμαστε.

Επειδή αυτό το πράγμα αλλάζει, δηλαδή τα 5 παιδιά πολλές φορές είναι 4, άλλες είναι 3, την άλλη φορά ήρθε 1 αλλά τώρα δεν ξέρω αν έχουν επικοινωνήσει οι γονείς ότι δεν θα ερχόταν το παιδί. Εντάξει τώρα εγώ προσωπικά αν ήμουν να παραλάβω από ένα αυτοκίνητο 3 άτομα και έβλεπα δύο θα ρώταγα για το τρίτο άτομο τι έγινε. Πιστεύω ότι και ένα τηλέφωνο, δηλαδή από το σχολείο στους γονείς ότι ξέρετε κάτι, ότι είναι ο Παντελής δεν ήρθε. Το στείλατε γιατί δεν μας ειδοποιήσετε; και δείγμα, πώς να το πω, δείγμα ευθύνης και υπευθυνότητας.

Είναι ένα συμβάν το οποίο το απεύχομαι από όλους. Πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα ατομικό, δηλαδή η ευθύνη για μένα βαραίνει την συνοδό κατά πρώτον και τον οδηγό κατά δεύτερον. Αναλαμβάνουμε να κάνουμε μια δουλειά και στην οποία εξαρτώνται άτομα, γιατί τώρα μιλάμε για παιδάκια τα οποία εξαρτώνται από εμάς. Πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη σε εμάς, άρα και εμείς πρέπει να τους δείξουμε ότι αυτή την εμπιστοσύνη καλά κάνουν και την έχουν. Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί και ας αγκαλιάσουμε λίγο περισσότερο αυτό που κάνουμε με αγάπη».

ethnos.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μενίδι: Είχε καταγγείλει ενδοοικογενειακή βία η 40χρονη | Υπάρχει αυτόπτης μάρτυρας

Το σενάριο της γυναικοκτονίας φαίνεται να εξετάζουν όλο και περισσότερο οι Αρχές για τον θάνατο της 40χρονης στο Μενίδι, η οποία βρέθηκε νεκρή με μαχαίρι καρφωμένο στην κοιλιά της το πρωί της Πέμπτης.

Σύμφωνα με το OPEN, η γυναίκα στο παρελθόν είχε καταγγέλλει ενδοοικογενειακή βία ενώ υπάρχει μάρτυρας – κλειδί που φαίνεται ότι είδε τη δολοφονία και έχει μιλήσει στην Αστυνομία.

Η γυναίκα εντοπίστηκε νεκρή στη μέση του δρόμου στο Μενίδι στη συμβολή των οδών Πάρνηθος και Αριστοτέλους.  Τη σορό εξετάζει ιατροδικαστής μικροσκοπικά, με τους αστυνομικούς να πραγματοποιούν έρευνα για άλλα στοιχεία εκτός από το μαχαίρι που θα διευκολύνουν το έργο τους.

Κάμερες ψάχνει η ΕΛ.ΑΣ

Παράλληλα, ψάχνουν αν και πού υπάρχουν κάμερες ασφαλείας στην περιοχή καθώς πρόκειται για πολύ κεντρικό και πολυσύχναστο σημείο γεμάτο με καταστήματα.

Οι αστυνομικοί έχουν από την πρώτη στιγμή αποκλείσει το σημείο, ενώ οι κάτοικοι κάνουν λόγο για δολοφονία, ωστόσο ακόμα τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί από τις Αρχές.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en