Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένα βήμα πριν την χρεωκοπία | Υποβάθμιση της Ελλάδας από S&P

Σε υποβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Ελλάδας στο “CCC+/C” από «Β-/B» προέβη ο οίκος Standard  & Poor’s, ενώ αναθεώρησε σε αρνητική και την προοπτική του αξιόχρεου, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούσε να ακολουθήσει και νέα υποβάθμιση εντός των επόμενων έξι μηνών.

Στη σχετική ανακοίνωση ο αμερικανικός οίκος επικαλείται για την απόφασή του την επιδείνωση των συνθηκών ρευστότητας στις τράπεζες και το κράτος και διαμηνύει πως χωρίς «βαθιές» οικονομικές μεταρρυθμίσεις και περαιτέρω μέτρα ελάφρυνσης, το χρέος της Ελλάδας δεν μπορεί να καταστεί βιώσιμο.

«Το αξιόχρεο της ελληνικής κυβέρνησης αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις βραχυπρόθεσμα» τονίζει ο οίκος, ενώ συμπληρώνει ότι οι προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της χώρας είναι «εξαιρετικά αβέβαιες».

Εκφράζει πάντως την εκτίμηση ότι η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να συνεχίσει να καταβάλλει μισθούς και συντάξεις σε μετρητά (και όχι σε ΙΟUs, όπως θέλουν ορισμένα σενάρια).

«Αναγκαία η συμφωνία έως τα μέσα Μαΐου»

Σύμφωνα με τον οίκο η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να καταλήξει σε συμφωνία μέχρι τα μέσα Μαϊου, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στην κάλυψη των υποχρεώσεων της. Για να επιτευχθεί συμφωνία θα πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει σε ριζικές μεταρρυθμίσεις.

Αναφορικά με τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, ο οίκος αναμένει επιστροφή στην ύφεση φέτος, την οποία την προσδιορίζει στο 1,5%. Την οικονομική δραστηριότητα θα επιβαρύνει η επιδείνωση της ρευστότητας για το κράτος, τις τράπεζες και την οικονομία,  λόγω της αβεβαιότητας από την καθυστέρηση των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τους δανειστές.

Κίνδυνος υπάρχει και για τη διατήρηση του πλεονάσματος στον προϋπολογισμό, δεδομένης της αδύναμης οικονομικής δραστηριότητας και της αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ιδιωτών προς το Δημόσιο.

Απώλεια 14% της καταθετικής βάσης των τραπεζών

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ο οίκος στις ελληνικές τράπεζες, οι οποίες αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας. Από τα τέλη του Νοεμβρίου του 2014, οι ελληνικές τράπεζες έχουν χάσει περίπου 14% της καταθετικης τους βάσης, εξαιτιας της αβεβαιότητας.

Οι απώλειες αυτές έχουν χρηματοδοτηθεί μέσω του μηχανισμού  ELA.

Ωστόσο, η διαθεσιμότητα του ELA υπόκειται σε τακτικές αξιολογήσεις από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ με τον κίνδυνο να παραμείνει περιορισμένη η χρήση του να είναι υπαρκτός.

naftemporiki.gr

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en