Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Φρένο» στις μετακινήσεις γιατρών, «γκάζι» στις προσλήψεις χωρίς όριο ηλικίας

Οι πρόσφατες αποφάσεις του υπουργείου Υγείας δίνουν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο το στίγμα των προθέσεων της ηγεσίας.

 «Εσκεμμένο χάος» δημιουργείται στο χώρο του ΕΣΥ με τις «χειρουργικές» κινήσεις της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς επιχειρεί να καλύψει τα κενά και τις ελλείψεις του συστήματος με εμβαλωματικές αλλά και πολλαπλών αναγνώσεων λύσεις.

Οι πρόσφατες αποφάσεις του υπουργείου Υγείας δίνουν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο το στίγμα των προθέσεων της ηγεσίας: με μία απόφαση παγώνει, για έναν ακόμη χρόνο, τη δυνατότητα μετακίνησης γιατρών από νοσοκομεία της άγονης γραμμής προς άλλες περιοχές, εγκλωβίζοντας ουσιαστικά ιατρικό δυναμικό σε επιλεγμένες δομές στις οποίες είχαν ενταχθεί υπό τελείως διαφορετικούς όρους και δεδομένα. Ενώ με άλλη απόφαση καταργεί το όριο ηλικίας για τους γιατρούς που θέλουν να προσληφθούν στο ΕΣΥ, ανοίγοντας το δρόμο επί της ουσίας όχι στους νέους γιατρούς όπως επαναλαμβάνει μονότονα η ηγεσία αλλά στους πιο ώριμους ηλικιακά που πιθανότατα να έχουν το προβάδισμα έναντι νεότερων συναδέλφων τους και στην εμπειρία ή την προϋπηρεσία.

Μετακινήσεις γιατρών «αλά καρτ»

Η διάταξη περί μετακινήσεων γιατρών ΕΣΥ είχε ψηφιστεί πέρυσι (ν. 4461/28-3-2017, άρθρο 29). Σύμφωνα με αυτήν, απαγορεύτηκε η υποβολή αιτήσεων από τους ήδη υπηρετούντες γιατρούς του ΕΣΥ για νέες προκηρυσσόμενες θέσεις σε μία προσπάθεια να διακοπούν οι μετακινήσεις των γιατρών από την περιφέρεια προς τα αστικά κέντρα. Πλέον η απαγόρευση της μετακίνησης έλαβε παράταση για άλλο έναν χρόνο, μέσω διάταξης που εντάχθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.

«Δυστυχώς με τη διάταξη παρατείνεται η κατάφωρη αδικία από την πολιτεία σε βάρος γιατρών ΕΣΥ εγκλωβισμένων επί πολλά χρόνια σε παραμεθόρια και άλλα νοσοκομεία της περιφέρειας» αναφέρει ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ) και νευροχειρουργός στο νοσοκομείο Νίκαιας, κ. Παναγιώτης Παπανικολάου και καταλογίζει στην ηγεσία του υπουργείου Υγείας «διαιώνιση της ρουσφετοκρατίας».

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ΟΕΝΓΕ, οι γιατροί που στερούνται το δικαίωμα να αιτηθούν τη μετακίνησή τους υφίστανται διπλή κοροϊδία: όταν είχαν πρωτοδιοριστεί στις λεγόμενες άγονες περιοχές, το νομικό καθεστώς προέβλεπε δυνατότητα μετακίνησης μετά από 5 χρόνια υπηρεσίας. Άλλοι που πρωτοδιορίστηκαν αργότερα, πάλι, ήξεραν πως είχαν δικαίωμα υποβολής αίτησης για άλλη θέση 2 χρόνια μετά τον διορισμό τους. Ωστόσο, όλα αναθεωρήθηκαν.

«Πρέπει επιτέλους να μπει τέλος στην κατάφωρη αδικία σε βάρος των γιατρών του ΕΣΥ που έχουν επιδείξει πολυετή αυτοθυσία στην δημόσια περίθαλψη στα περιφερειακά νοσοκομεία» επισημαίνει ο κ. Παπανικολάου. Παρατηρεί δε πως η απαγόρευση της αίτησης για μετακίνηση γίνεται «αλα καρτ» καθώς αφορά τις από παλαιότερα χαρακτηρισμένες ως «Ά άγονες» περιοχές και όχι όλες τις άγονες. Έτσι, στο πλαίσιο αυτό οι γιατροί από τις δημόσιες δομές της Σάμου και της Χίου μπορούν να αιτηθούν μετακίνηση ενώ οι συνάδελφοί τους από τη Λέσβο όχι.

Ο κ. Παπανικολάου αναφέρει πως γίνονται επιλεκτικές μετακινήσεις όπου επιτρέπεται. Σύμφωνα με καταγγελίες από το νοσοκομείο της Κω, κάποιες αιτήσεις για μετακινήσεις διεκπεραιώθηκαν ταχύτατα, ενώ άλλες δεν απαντήθηκαν ποτέ – ο νόμος ορίζει, ότι πρέπει να υπάρχει σχετική απόκριση εντός 12 μηνών.

«Πρέπει να λυθεί άμεσα η αδικία για τους εγκλωβισμένους συναδέλφους, με ένα αντικειμενικό σύστημα αυτοδίκαιης μετακίνησης που να αφορά το σύνολο των ακριτικών και παραμεθόριων περιοχών» καταλήγει ο γενικός γραμματέας της ΟΕΝΓΕ.

Χωρίς όριο ηλικίας οι προσλήψεις γιατρών στο ΕΣΥ

Η «κατάργηση» του ηλικιακού ορίου για την πρόσληψη γιατρών στο ΕΣΥ που υπέγραψε ο υπουργός Υγείας, κ. Ανδρέας Ξανθός πριν από λίγες ημέρες, αιφνιδίασε τον χώρο της υγείας. Κι αυτό διότι, ενώ και η ηγεσία του υπουργείου Υγείας συμφωνεί και το επαναλαμβάνει μονότονα ότι το ανθρώπινο δυναμικό, ιδίως δε το ιατρικό, είναι γηρασμένο και χρειάζεται με ισχυρή αντιγηραντική, τονωτική ένεση, στην πράξη ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο μεγαλύτερων σε ηλικία γιατρών, ακόμη και για εκείνους τους γιατρούς που είναι στην τελική ευθεία για τη σύνταξη.

Αναφέρει χαρακτηριστικά η εγκύκλιος που τέθηκε σε ισχύ: «Με τις διατάξεις του τέταρτου άρθρου του ν. 4528/2018 (50Α) αντικαταστάθηκε το άρθρο 26 “Προσόντα ιατρών” του ν. 1397/1983 (Α ́143) και δεν ορίζεται πλέον όριο ηλικίας για την πρόσληψη ιατρών σε θέσεις του κλάδου Ε.Σ.Υ. Συνεπώς στις προκηρύξεις που θα εκδίδονται στο εξής δεν θα πρέπει να γίνεται αναφορά σε όριο ηλικίας». Τα ηλικιακά όρια μέχρι πρότινος διαμορφώνονταν ως εξής: Για την κατάληψη θέσης επιμελητή Β ηλικία μέχρι 45 ετών, για θέση επιμελητή Α` ηλικία μέχρι 50 ετών και για την κατάληψη θέσης διευθυντή ηλικία μέχρι 55 ετών.

Με δεδομένο πως το ιατρικό προσωπικό των δημόσιων νοσοκομείων είναι κατά μέσο στην ηλικία των 60 χρόνων (σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου), αντιλαμβάνεται κάποιος ότι η εγκύκλιος που καταργεί το όριο ηλικίας για την πρόσληψη, «καταργεί» στην πράξη και τις πιθανότητες των νεότερων γιατρών να προσληφθούν αφού το βιογραφικό τους και τα προσόντα τους θα είναι πιο φτωχό έναντι εκείνου που θα διαθέτουν οι ωριμότεροι ηλικιακά γιατροί.

dramini.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Έρχεται ένα… αλλιώτικο καλοκαίρι: Αστυνομικοί θα κάνουν περιπολίες στις παραλίες!

Το φετινό καλοκαίρι υπόσχεται να είναι διαφορετικό για τους λουόμενους στις ελληνικές παραλίες, καθώς οι αρχές ανακοινώνουν την εφαρμογή ενός νέου μέτρου: αστυνομικοί θα κάνουν περιπολίες στις παραλίες για την ενίσχυση της ασφάλειας και της τήρησης της τάξης. Αυτή η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη διασφάλιση της ασφάλειας των πολιτών, αλλά και στην πρόληψη της παραβατικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς στις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές.

Οι αστυνομικοί θα περιπολούν τόσο με πεζές όσο και με μηχανοκίνητες ομάδες, προσφέροντας έτσι μια διαρκή παρουσία που θα λειτουργεί αποτρεπτικά για κάθε είδους αδικήματα. Επιπλέον, θα βρίσκονται σε ετοιμότητα να βοηθήσουν τους πολίτες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή ατυχημάτων, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους άμεσα και αποτελεσματικά.

Η πρωτοβουλία αυτή έχει ήδη προκαλέσει ανάμεικτες αντιδράσεις. Από τη μία πλευρά, πολλοί πολίτες και τουρίστες νιώθουν πιο ασφαλείς με την παρουσία των αστυνομικών στις παραλίες, ενώ από την άλλη, υπάρχουν ανησυχίες για την αίσθηση της ιδιωτικότητας και της ελευθερίας που παραδοσιακά προσφέρουν οι παραλίες. Οι αρμόδιες αρχές διαβεβαιώνουν ότι η παρουσία των αστυνομικών θα είναι διακριτική και στοχεύει αποκλειστικά στην πρόληψη και την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών.

Την συγκεκριμένη απόφαση σχολίασε στο πλαίσιο της εκπομπής Αναλυτής του ENA Channel ο πρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων Καβάλας Νίκος Ίμβρος :

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Νέοι έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας

Νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα, για όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για εκείνα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους, αλλά και ένα νέο πλαίσιο κυρώσεων για όλα τα παραπάνω, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Το νομοσχέδιο που αφορά την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 αναρτάται την Παρασκευή (10/05) σε δημόσια διαβούλευση.

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο περιέχονται διατάξεις για κλιμακωτά πρόστιμα που αφορούν στην εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας, καθώς και για τη διαδικασία αδρανοποίησης και διαγραφής από τα μητρώα οχημάτων.

Επιπρόσθετα με το σχέδιο νόμου εισάγονται διατάξεις:

● προσαρμογής στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κλπ) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain,

● για τη διασαφήνιση των διαδικασιών για την εξαγορά διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου.

Αναλυτικά:

  1) Νέο σύστημα διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων.

Με το νομοσχέδιο ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:

● ανασφάλιστων οχημάτων,

● οχημάτων που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ,

● οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

   ● Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:

  • 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,

0 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης,

  • 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

● Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους, βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.

● Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με το ΚΤΕΟ και την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.

Σημειώνεται ότι μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

   2) Κλιμακωτά πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων

Τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:

● 25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,

● 50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,

● 100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.

Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

   3) Καθορισμός διαδικασίας αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων

Ορίζεται ότι τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθείδεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους. Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.

Σημειώνεται ότι:

● Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος και έχει παραδοθεί προς ολική καταστροφή και ανακύκλωση. Σε αυτή την περίπτωση η διαγραφή μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.

● Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.

Τέλος, προβλέπεται πως εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

   4) Ασφάλιση οχημάτων- Καθορισμός ενός συνεκτικού πλαισίου με ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 (L 430) στο εθνικό Δίκαιο

Με την Οδηγία αυτή προβλέπεται:

  • Η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να αποζημιώνει ζημιωθέντες από αυτοκινητιστικά ατυχήματα καλύπτει πλέον και τις περιπτώσεις, όπου το όχημα που προκάλεσε τη ζημία ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.
  • Το Επικουρικό Κεφάλαιο παρέχει αποζημίωση όταν η ασφαλιστική εταιρεία που έχει πτωχεύσει ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και προβλέπεται σχετική διαδικασία αναγωγής).

  • Ενιαία μορφή στις βεβαιώσεις ιστορικού αξιώσεων αποζημίωσης τρίτων ώστε να καθίσταται εφικτή η εξακρίβωση της γνησιότητάς τους.

  • Η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ασφάλισης για τα αυτοκίνητα.

Επιπρόσθετα με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζονται τα εξής:

   5) Απαραίτητες διατάξεις για τη ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών μέσων (μετοχών, ομολόγων κλπ) που διακινούνται με χρήση τεχνολογίας blockchain.

Στόχος είναι η λήψη εφαρμοστικών μέτρων του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με τις υποδομές της αγοράς τεχνολογίας κατανεμημένου καθολικού («Distributed Ledger Technology» ή «DLT»). Προς τον σκοπό αυτό:

● διευρύνεται ο ορισμός του χρηματοπιστωτικού μέσου, ώστε να περιλαμβάνει και τα χρηματοπιστωτικά μέσα (μετοχές, ομόλογα κλπ) που διακινούνται μέσω τεχνολογίας blockchain (DLT).

● ορίζεται η αρμόδια Αρχή για την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858 για τις επιχειρήσεις επενδύσεων και τα πιστωτικά ιδρύματα που διαχειρίζονται πολυμερείς μηχανισμούς διαπραγμάτευσης DLT.

● εισάγονται διατάξεις σχετικά με το πού καταχωρούνται τα χρηματοπιστωτικά μέσα DLT, ποιοι είναι οι δικαιούχοι, πώς μεταβιβάζονται και πώς συστήνονται εμπράγματα δικαιώματα.

   6) Τροποποιήσεις στη διαδικασία εξαγοράς διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου

Πιο αναλυτικά:

● Αλλάζουν οι προϋποθέσεις υποβολής αίτησης εξαγοράς: Συγκεκριμένα καταργείται η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης (το υφιστάμενο πλαίσιο προβλέπει ότι πρέπει να υπάρχει κτίσμα που έχει ανεγερθεί το αργότερο έως την 31η.12.1991 σε περίπτωση 30ετούς κατοχής και το αργότερο έως την 31η.12.1981 σε περίπτωση 40ετούς κατοχής).

● Προστίθεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τα πέντε τουλάχιστον χρόνια που προηγούνται, προκειμένου να είναι σαφές ότι οι αιτούντες θεωρούσαν πως το ακίνητο είναι δικό τους.

● Τίθεται δεκαήμερη προθεσμία για την ενημέρωση του αιτούντος σε περίπτωση που λείπουν δικαιολογητικά. Η απαίτηση για προσκομιδή αεροφωτογραφιών, καταργείται, καθώς δεν εξετάζεται πλέον η ύπαρξη ή μη ακινήτου.

● Επεκτείνεται η δυνατότητα του Δημοσίου να αποφασίσει εξαίρεση από το δικαίωμα εξαγοράς για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Εντός εξαμήνου τα αρμόδια υπουργεία θα προσδιορίσουν αιτιολογημένα τις περιοχές ή τα ακίνητα ενδιαφέροντος τους, προκειμένου αυτά να εξαιρεθούν της διαδικασίας εξαγοράς.

● Επισπεύδεται η προθεσμία υποβολής της συναίνεσης της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου σε 2 μήνες από 3 μήνες, που προβλεπόταν αρχικά.

Το τίμημα εξαγοράς σε ειδικές περιπτώσεις αμφισβήτησης της κυριότητας του δημοσίου ακινήτου διαμορφώνεται με έκπτωση:

● 50% για αιτούντα που έχει αναγνωρισθεί από πρωτοβάθμιο δικαστήριο ως κύριος του ακινήτου ή που έχει αναγραφεί ως κύριος στις πρώτες κτηματολογικές εγγραφές και έχει ασκηθεί αγωγή από το Δημόσιο ή δεν έχει παρέλθει η προθεσμία άσκησης αγωγής.

● 70% αν ο αιτών έχει ασκήσει ένδικο μέσο κατά δικαστικής απόφασης για την αναγνώριση της κυριότητας του ακινήτου έως την 31η.12.2022.

Ειδική πρόβλεψη υπάρχει για ακίνητο που καλύπτει τις στεγαστικές ανάγκες του αιτούντα ή του αρχικού δικαιοπαρόχου ως αποτέλεσμα μαζικής εγκατάστασης πληθυσμιακών ομάδων πριν το 1964. Σε αυτή την περίπτωση το τίμημα αντιστοιχεί στο 20% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Επιπλέον, αναμορφώνεται η Επιτροπή που έχει συσταθεί στη Γενική Γραμματεία Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας Επιτροπή για την υλοποίηση της εξαγοράς των δημοσίων ακινήτων.

Τέλος, με επιπλέον διατάξεις:

-Αυξάνεται η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας ΑΕ, από 40 σε 67 έτη από την ημερομηνία υπογραφής της.

-Παρατείνονται οι συμβάσεις υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου της ΑΑΔΕ οι οποίοι έχουν προσληφθεί προκειμένου να συνεισφέρουν στην υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επιπλέον, παρατείνονται έως την 31η.12.2025, οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ. Η παράταση αυτή δεν τις μετατρέπει σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.

liberal.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σοβαρές παθογένειες στην επιστροφή ασθενών από τα Νοσοκομεία

Η αύξηση των περιστατικών μετανοσοκομειακής φροντίδας στην Ελλάδα αποτελεί ένα μείζον ζήτημα που αναδεικνύεται καθημερινά, και ιδιαίτερα μέσα από ιστορίες όπως αυτή της παραπληγικής ηλικιωμένης από τη Δράμα. Η έλλειψη σαφούς πλαισίου για τη διαδικασία επιστροφής ασθενών, οι οποίοι δεν μπορούν να μετακινηθούν με ίδια μέσα, στις οικίες τους είναι ένα πρόβλημα που απαιτεί άμεση αντιμετώπιση από την ελληνική Πολιτεία.

Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο έτος 2024, το ζήτημα αυτό παραμένει ανεπίλυτο, εγείροντας σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τις υποδομές και τις πολιτικές που εφαρμόζονται για την υποστήριξη αυτών των ασθενών. Το κενό στην παροχή κατάλληλης μεταφοράς για ασθενείς με κινητικά προβλήματα θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της φροντίδας που λαμβάνουν και αυξάνει το άγχος τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειές τους.

Είναι επιτακτική ανάγκη να θεσπιστούν συγκεκριμένοι κανονισμοί και να εξασφαλιστεί η διαθεσιμότητα των αναγκαίων υποδομών, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής και άνετη επιστροφή των ασθενών στις οικίες τους. Αυτό θα συμβάλει όχι μόνο στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών αλλά και στη μείωση του φόρτου των νοσοκομειακών μονάδων, επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν σε άλλες επείγουσες ιατρικές ανάγκες.

Η ελληνική Πολιτεία οφείλει να ανταποκριθεί σε αυτό το ζήτημα με την άμεση λήψη μέτρων, όπως η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφοράς ασθενών και η βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των νοσοκομείων, των φορέων υγείας και των κοινωνικών υπηρεσιών. Η επίλυση αυτού του προβλήματος θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση μιας πιο ανθρώπινης και αποτελεσματικής υγειονομικής φροντίδας στη χώρα μας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en