Quantcast
Connect with us

ΘΕΑΤΡΟ

«Αριστοφανειάδα» για έξι ρολίστες και ένα πιάνο

    Πρόλογος

     Σάββατο 27 Αυγούστου, ώρα  20.15 έξω από την καγκελόπορτα του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων. Θεατές υπομονετικοί, αρχικά μετρημένοι. Γύρω στις 20.30 το πλήθος μεγάλωσε, έγινε ένας ογκώδης αριθμός ανθρώπων που αδημονούσαν να μπουν στο κοίλο, να βολευτούν στα διαζώματα.  Μέσα από τα κάγκελα μερικοί  σιωπηλοί  εθελοντές. Σε πλήρη άγνοια για το πότε  θ’ ανοίξουν οι πόρτες. Καλλιτεχνικός Διευθυντής, άφαντος. Και να ήταν παρών, δε νομίζω ότι θα ενδιαφερόταν για το ρεζιλίκι του φεστιβάλ να διαιωνίζει μια νοσηρή κατάσταση, που κρατάει χρόνια, όσο και ο ίδιος ο θεσμός. Σεβασμός στον θεατή, ανύπαρκτος. Λόγια βαρύγδουπα περί πολιτιστικής αξίας του  εκάστοτε προγράμματος στις συνεντεύξεις που προηγούνται της έναρξης, υπερτιμημένες  προτάσεις για τον «πλούτο» του περιεχομένου του και επί της ουσίας, μία από τα ίδια. Και στο πρόγραμμα και στη συμπεριφορά.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΥΛΟ ΛΕΜΟΝΤΖΗ

   Σαν κοπάδι πρόβατα όρμισαν οι αγανακτισμένοι συμπολίτες που ήσαν στοιβαγμένοι στον προαύλιο χώρο, όταν στις 20.45 επιτράπηκε η είσοδος. Γύρω στις 21.20 ( με ώρα έναρξης στο πρόγραμμα την 21.00) ξεκίνησε , επιτέλους ,η παράσταση. Το ότι ο θίασος αποφάσισε να ξεκινήσει πρόβα  αργά και τούτο αποτέλεσε το σοβαρό επιχείρημα για την καθυστέρηση, ουδόλως αφορά τους θεατές. Ας την ξεκινούσε νωρίτερα. Καμιά απολύτως δικαιολογία. Είμαι σίγουρος ότι και του χρόνου-γεροί να’ μαστε όλοι- ακριβώς τα ίδια θα συμβούν. Οι «αρμόδιοι» καθίστανται αναρμόδιοι και το πρόβλημα κλειδώνεται για έναν χρόνο στο ντουλαπάκι της λήθης. Η επανάληψη εδώ δεν είναι ούτε μήτηρ ούτε καν μητριά  της μαθήσεως. Δυστυχώς!

    Το έργο

     Η  ομάδα «Ιδέα» του Κώστα Γάκη (Κωνσταντίνος Μπιμπής , Αθανασία Μουστάκα)  γεννάνε έξοχες ιδέες. Έχουν γόνιμη φαντασία είναι φρέσκα μυαλά, έχουν  πνευματώδες  χιούμορ, γνωρίζουν  και καλή «μαγειρική». Πλέκουν περίτεχνα έργα τέχνης, εν προκειμένω θεάτρου,  με υλικά από διαφορετικές σχολές. Και το αποτέλεσμα, νοστιμότατο. Σχετικά πρόσφατα γευτήκαμε και ευχαριστηθήκαμε οι Καβαλιώτες  την «Ιουλιέτα για 2» από τη συγκεκριμένη ομάδα και τότε σε σκηνοθεσία  και μουσική  του Κώστα Γάκη. Εδώ δανείστηκαν την κεντρική ιδέα από τους «Βατράχους» του Αριστοφάνη και στείλανε τον μεγάλο ποιητή   στον Άδη. Εκεί, ο σατιρικός συγγραφέας προσπαθεί να πείσει τον Θεό του κάτω κόσμου να του χαρίσει μια εβδομάδα ζωής, ώστε να ανεβάσει το τελευταίο έργο του στα επόμενα Διονύσια. Ο Άδης  δέχεται , υπό την προϋπόθεση να μην ειπωθεί  στο νέο έργο ούτε μια  χυδαία λέξη . Ο Αριστοφάνης  αντιπροτείνει  να κάνει μια παράσταση για τους κατοίκους του κάτω κόσμου  κι αν οι εκείνοι πειστούν και τον κρίνουν άξιο, τότε να κερδίσει την πολυπόθητη εβδομάδα του. Η πρότασή του  «περνάει» κι έτσι  δημιουργείται ένα θέατρο εν θεάτρω, με μια επιτομή από όλες τις υπέροχες στιγμές των έργων του, μια Αριστοφανειάδα.

    Η παράσταση

     Το ευφυές εύρημα  που εξέπληξε θετικά  το κοινό είναι η σάτιρα στη σάτιρα. Το κείμενο της ομάδας ήταν σε στίχο ομοιοκατάληκτο, αναδιαμορφώνοντας τη δομή των κωμωδιών σ’ έναν ενιαίο κορμό ετερόκλητων δραματικών ειδών. Πέρα από τη συνήθη τακτική του  σκηνοθέτη Κώστα  Γάκη, να επωμίζεται ένα μικρό σχήμα ικανότατων ηθοποιών όλους τους ρόλους, εντυπωσιάστηκα από τον συνεχή  αυτοσαρκασμό των χαρακτήρων, τη διάθεση να σατιρίσει η ομάδα όλους τους ήρωες που γεννήθηκαν από την πένα του Αριστοφάνη, ακριβώς για να σατιρίσουν  καυστικότατα την άρχουσα τάξη της εποχής και την κάθε μορφή εξουσίας, να χλευάσουν την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων , να διασύρουν την ανδρική υπεροχή στην αρχαιοελληνική κοινωνία και να στηλιτεύσουν όλα τα κακώς κείμενα στην πολιτικοοικονομική κατάσταση της Αθηναϊκής πολιτείας. Έτσι, παρήλαυναν με ευρηματικό τρόπο αποσπάσματα όλων των σωζώμενων αριστοφανικών κωμωδιών,  το κάθε ένα σε διαφορετική συνθήκη, μ’ ένθετα στοιχεία από την μετέπειτα κινηματοθεατρική  κουλτούρα , όπως Τιτανικός, Τρεις Αδερφές, Φάντασμα της Όπερας, Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, Άμλετ, Οιδίποδας, Σαρλό. Η δραματική δομή του έργου έκρυβε  κι άλλες ευχάριστες εκπλήξεις, εξαιρετικά μπολιάσματα σημερινών πολιτικών καταστάσεων άξιων δηκτικού σχολιασμού, υπό το άλλοθι της σατιρικής διάθεσης,  πολιτικοί στόχοι που σαρκάστηκαν ανελέητα , ενώ  όλα μαζί κέρασαν ευφορία στο κοίλο, κυρίως δε, έδεσαν έξυπνα  τον πεζό λόγο με τη μουσική και  το τραγούδι. Άφθονα γκαγκς, καταιγιστικοί ρυθμοί, απολαυστικές εναλλαγές ρόλων, πετυχημένα και υπερτονισμένα  κλισέ, σπονδή ή και επιτηδευμένη χλεύη  της επιθεώρησης «άρπα-κόλλα»,  με εξαιρετικές μιμήσεις ηθοποιών που άφησαν ανεξίτηλο στίγμα στο σανίδι και το σελιλόιντ. Τα «Μάθε παιδί μου γράμματα» του Θόδωρου Μαραγκού καταχειροκροτήθηκε στην απόδοσή του από τον νεαρό Θάνο Τοκάκη , όπως και ο Γεράσιμος Γεννατάς στους «Αχαρνής».  Μου έμεινε το απόσπασμα από την «Ειρήνη» με  μια παράβαση-κεντρί στην πόλη της σύγχρονης Αθήνας από τον Γιώργο Πυρπασόπουλο,  αλλά και το αποσπάσμα-κινηματογραφικό τρέιλερ  από στις «Σφήκες» , εκτελεσμένο έξυπνα και ισομετρικά  από όλον τον θίασο.

  Το σκηνικό-βαγόνι ξύλινο πλανόδιου θιάσου, εξυπηρέτησε τη ροή ως βεστιάριο, ως αυλαία ή θεατρική σκηνή  και ως θρόνος του Άδη, τα κοστούμια έφεραν εποχές και στιλ στα μάτια των θεατών, από αρχαία τραγωδία έως μολιερική κωμωδία, ενώ η μουσική και τα ηχητικά εφέ έδωσαν  συγχρωτισμένες εναλλαγές στο ύφος τής κάθε συνθήκης.  Επρόκειτο σαφώς για μια καινοτόμα πρόταση στο θέατρο ερμηνείας, ένα ιδεολογικό μανιφέστο που έφερε τη διαφορετική ανάγνωση της αττικής κωμωδίας.

Οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών ισάξιες και αξιέπαινες. Ταλέντο και πειθαρχία έφεραν αποτέλεσμα που ικανοποίησαν και τον θίασο και το  κοινό. Ειδική μνεία στον σπουδαίο μουσικό Στέφανο Τορτόπογλου, τον επί σκηνής  έβδομο παίκτη της ομάδας, συνυπεύθυνο της επιτυχίας.

    Επίλογος.

     Παρά την αρχική ταλαιπωρία και την απογοήτευση από την απαράδεκτη στάση των ιθυνόντων του φεστιβάλ απέναντι στους θεατές , η συγκεκριμένη παράσταση άφησε καλές εντυπώσεις. Μοναδική ένσταση η εντελώς περιττή αναφορά στους τηλεοπτικούς ρόλους που έπαιξαν οι ηθοποιοί κι έγιναν ευρύτερα γνωστοί. Ο τρόπος που σερβιρίστηκε ήταν της ματαιοδοξίας, της ζητιανιάς του χειροκροτήματος και όχι της σάτιρας και του αυτοσαρκασμού. Επρόκειτο για μελανό σημείο. Αλλά, ουδείς τέλειος.

    Έπεται η τελευταία  παράσταση με το παιδικό θέατρο της Κάρμεν Ρουγγέρη και η αυλαία του 59ου Φεστιβάλ Φιλίππων πέφτει μετρώντας καλές, μέτριες και κακές στιγμές όπως κάθε χρόνο, άλλωστε. Ευχόμαστε του χρόνου καλύτερα σε όλα τα επίπεδα.

   Συντελεστές:

    Δραματουργική επεξεργασία-σύνθεση κειμένων: Κώστας Γάκης, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Αθηνά Μουστάκα, Δημήτρης Ζουγκός. Ο Καβαλιώτης Ζουγκός, επιτέλους δικαιώνεται. Βραβευμένος συγγραφέας, ταλαιπωρήθηκε πολύ μέχρι να βρει τον δρόμο του. Ισχύει και γι’ αυτόν το «ουδείς Προφήτης στον τόπο του» .

Σκηνοθεσία-Μουσική: Κώστας Γάκης

Sound designer-Μουσικός επί Σκηνής: Στέφανος Τορτόπογλου

Σκηνικά: Παναγιώτα Κοκκορού

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ίρις Κανδρή

Πρωταγωνιστούν: Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Καφετζόπουλος, Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Ευαγγελία Μουμούρη, Ιωάννης Δρακόπουλος, Θάνος Τοκάκης

Οργάνωση παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης

 

ΠΑΥΛΟΣ   ΛΕΜΟΝΤΖΗΣ

Click to comment

Απάντηση

ΘΕΑΤΡΟ

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας | Ματαίωση παράστασης “Αρκούδα”

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας ενημερώνει το θεατρόφιλο κοινό ότι η προγραμματισμένη παράσταση ΑΡΚΟΥΔΑ που θα φιλοξενούνταν στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου την Τετάρτη 22, Πέμπτη 23 και Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023, δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω ατυχήματος ενός από τους ηθοποιούς της παράστασης.

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας | Την Κυριακή η τελευταία παράσταση του Συρανό

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας ενημερώνει το θεατρόφιλο κοινό και τους μικρούς του φίλους, ότι η τελευταία παράσταση του Συρανό που ήταν προγραμματισμένη να παρουσιαστεί την Κυριακή 26 Νοεμβρίου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ματαιώνεται για τεχνικούς λόγους.

Συνεπώς η τελευταία παράσταση θα δοθεί την Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023, στις 12 το μεσημέρι στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου. 

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 (9:00-14:00).

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Δελτίο τύπου

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Θεατρικό Εργαστήρι Ορεστιάδας: 24 χρόνια Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου

Για 24η συνεχόμενη χρονιά αδιάκοπα, χωρίς τίποτα ποτέ να το πτοήσει, το αγαπημένο Γκατζολάκι του Έβρου επιμένει σταθερά να δημιουργεί με υπομονή, εργατικότητα, αγάπη και χαρά. Το 24ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Νέας Ορεστιάδας ξεκινά πάντα με το Γκατζολάκι να καλεί τις ενδιαφερόμενες θεατρικές ομάδες της Ελλάδας να δηλώσουν συμμετοχή στον κορυφαίο θεσμό του πανελλήνιου ερασιτεχνικού θεάτρου.

  • Είναι διαγωνιστικό και απευθύνεται σε ερασιτεχνικά θεατρικά σχήματα από όλη την Ελλάδα
  • Διεξάγεται πάντα στο τέλος του καλοκαιριού, φέτος από 25 Αυγούστου έως 3 Σεπτεμβρίου 2023
  • Χώρος παραστάσεων το υπαίθριο δημοτικό θέατρο Νέας Ορεστιάδας και σε περίπτωση
    κακοκαιρίας το Θέατρο ΔΙΟΝΥΣΟΣ
  • Επιλέγονται έξι θεατρικά σχήματα από όλη την Ελλάδα και έξι αναπληρωματικά.
  • Η Κριτική Επιτροπή αποτελείται από έμπειρους και καταξιωμένους καλλιτέχνες του Θεάτρου.
  • Απονέμονται τιμητικά βραβεία από την Κριτική Επιτροπή και την Επιτροπή Κοινού

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά

  1. Διαβιβαστική Επιστολή (θα πρέπει να αναγράφονται: επωνυμία Θεατρικού Σχήματος, τίτλος του
    έργου, συγγραφέας/μεταφραστής, όνομα υπευθύνου, τηλέφωνα επικοινωνίας και τα συνημμένα
    που περιλαμβάνει ο φάκελος ή το ηλεκτρονικό μήνυμα).
  2. Έγγραφη Άδεια του συγγραφέα, του μεταφραστή ή της Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων ή οποιουδήποτε άλλου νόμιμου φορέα.
  3. Ιστορικό Θεατρικού Σχήματος.
  4. Φωτογραφίες, Πρόγραμμα, Αφίσα της συγκεκριμένης παράστασης (κατά προτίμηση ψηφιακά).
  5. Video της παράστασης (dvd ή usb stick ή μέσω link).

Η υποβολή των συμμετοχών μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά είτε ταχυδρομικά, το αργότερο μέχρι και την Παρασκευή 7 Ιουλίου 2023.

Ηλεκτρονικά: mail@dionysos-net.gr

ΕΛ.ΤΑ.: “ΔΙΟΝΥΣΟΣ”, τ.θ. 34, τ.κ. 68200, Νέα Ορεστιάδα.

Courier: “ΔΙΟΝΥΣΟΣ” Θεατρικό Εργαστήρι Νέας Ορεστιάδας, Ορέστου 76, τ.κ .68200

Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα 2552028280 και 6932324944 (Άκης Τσονίδης).

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Αριστοφανειάδα» για έξι ρολίστες και ένα πιάνο.

Κριτική Παύλου Λεμοντζή 

Πρόλογος

Σάββατο 27 Αυγούστου, ώρα  20.15 έξω από την καγκελόπορτα του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων. Θεατές υπομονετικοί, αρχικά μετρημένοι. Γύρω στις 20.30 το πλήθος μεγάλωσε, έγινε ένας ογκώδης αριθμός ανθρώπων που αδημονούσαν να μπουν στο κοίλο, να βολευτούν στα διαζώματα.  Μέσα από τα κάγκελα μερικοί  σιωπηλοί  εθελοντές. Σε πλήρη άγνοια για το πότε  θ’ ανοίξουν οι πόρτες. Καλλιτεχνικός Διευθυντής, άφαντος. Και να ήταν παρών, δε νομίζω ότι θα ενδιαφερόταν για το ρεζιλίκι του φεστιβάλ να διαιωνίζει μια νοσηρή κατάσταση, που κρατάει χρόνια, όσο και ο ίδιος ο θεσμός. Σεβασμός στον θεατή, ανύπαρκτος. Λόγια βαρύγδουπα περί πολιτιστικής αξίας του  εκάστοτε προγράμματος στις συνεντεύξεις που προηγούνται της έναρξης, υπερτιμημένες  προτάσεις για τον «πλούτο» του περιεχομένου του και επί της ουσίας, μία από τα ίδια. Και στο πρόγραμμα και στη συμπεριφορά.

   Σαν κοπάδι πρόβατα όρμισαν οι αγανακτισμένοι συμπολίτες που ήσαν στοιβαγμένοι στον προαύλιο χώρο, όταν στις 20.45 επιτράπηκε η είσοδος. Γύρω στις 21.20 ( με ώρα έναρξης στο πρόγραμμα την 21.00) ξεκίνησε , επιτέλους ,η παράσταση. Το ότι ο θίασος αποφάσισε να ξεκινήσει πρόβα  αργά και τούτο αποτέλεσε το σοβαρό επιχείρημα για την καθυστέρηση, ουδόλως αφορά τους θεατές. Ας την ξεκινούσε νωρίτερα. Καμιά απολύτως δικαιολογία. Είμαι σίγουρος ότι και του χρόνου-γεροί να’ μαστε όλοι- ακριβώς τα ίδια θα συμβούν. Οι «αρμόδιοι» καθίστανται αναρμόδιοι και το πρόβλημα κλειδώνεται για έναν χρόνο στο ντουλαπάκι της λήθης. Η επανάληψη εδώ δεν είναι ούτε μήτηρ ούτε καν μητριά  της μαθήσεως. Δυστυχώς!

    Το έργο

     Η  ομάδα «Ιδέα» του Κώστα Γάκη (Κωνσταντίνος Μπιμπής , Αθανασία Μουστάκα)  γεννάνε έξοχες ιδέες. Έχουν γόνιμη φαντασία είναι φρέσκα μυαλά, έχουν  πνευματώδες  χιούμορ, γνωρίζουν  και καλή «μαγειρική». Πλέκουν περίτεχνα έργα τέχνης, εν προκειμένω θεάτρου,  με υλικά από διαφορετικές σχολές. Και το αποτέλεσμα, νοστιμότατο. Σχετικά πρόσφατα γευτήκαμε και ευχαριστηθήκαμε οι Καβαλιώτες  την «Ιουλιέτα για 2» από τη συγκεκριμένη ομάδα και τότε σε σκηνοθεσία  και μουσική  του Κώστα Γάκη. Εδώ δανείστηκαν την κεντρική ιδέα από τους «Βατράχους» του Αριστοφάνη και στείλανε τον μεγάλο ποιητή   στον Άδη. Εκεί, ο σατιρικός συγγραφέας προσπαθεί να πείσει τον Θεό του κάτω κόσμου να του χαρίσει μια εβδομάδα ζωής, ώστε να ανεβάσει το τελευταίο έργο του στα επόμενα Διονύσια. Ο Άδης  δέχεται , υπό την προϋπόθεση να μην ειπωθεί  στο νέο έργο ούτε μια  χυδαία λέξη . Ο Αριστοφάνης  αντιπροτείνει  να κάνει μια παράσταση για τους κατοίκους του κάτω κόσμου  κι αν οι εκείνοι πειστούν και τον κρίνουν άξιο, τότε να κερδίσει την πολυπόθητη εβδομάδα του. Η πρότασή του  «περνάει» κι έτσι  δημιουργείται ένα θέατρο εν θεάτρω, με μια επιτομή από όλες τις υπέροχες στιγμές των έργων του, μια Αριστοφανειάδα.

    Η παράσταση

     Το ευφυές εύρημα  που εξέπληξε θετικά  το κοινό είναι η σάτιρα στη σάτιρα. Το κείμενο της ομάδας ήταν σε στίχο ομοιοκατάληκτο, αναδιαμορφώνοντας τη δομή των κωμωδιών σ’ έναν ενιαίο κορμό ετερόκλητων δραματικών ειδών. Πέρα από τη συνήθη τακτική του  σκηνοθέτη Κώστα  Γάκη, να επωμίζεται ένα μικρό σχήμα ικανότατων ηθοποιών όλους τους ρόλους, εντυπωσιάστηκα από τον συνεχή  αυτοσαρκασμό των χαρακτήρων, τη διάθεση να σατιρίσει η ομάδα όλους τους ήρωες που γεννήθηκαν από την πένα του Αριστοφάνη, ακριβώς για να σατιρίσουν  καυστικότατα την άρχουσα τάξη της εποχής και την κάθε μορφή εξουσίας, να χλευάσουν την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων , να διασύρουν την ανδρική υπεροχή στην αρχαιοελληνική κοινωνία και να στηλιτεύσουν όλα τα κακώς κείμενα στην πολιτικοοικονομική κατάσταση της Αθηναϊκής πολιτείας. Έτσι, παρήλαυναν με ευρηματικό τρόπο αποσπάσματα όλων των σωζώμενων αριστοφανικών κωμωδιών,  το κάθε ένα σε διαφορετική συνθήκη, μ’ ένθετα στοιχεία από την μετέπειτα κινηματοθεατρική  κουλτούρα , όπως Τιτανικός, Τρεις Αδερφές, Φάντασμα της Όπερας, Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, Άμλετ, Οιδίποδας, Σαρλό. Η δραματική δομή του έργου έκρυβε  κι άλλες ευχάριστες εκπλήξεις, εξαιρετικά μπολιάσματα σημερινών πολιτικών καταστάσεων άξιων δηκτικού σχολιασμού, υπό το άλλοθι της σατιρικής διάθεσης,  πολιτικοί στόχοι που σαρκάστηκαν ανελέητα , ενώ  όλα μαζί κέρασαν ευφορία στο κοίλο, κυρίως δε, έδεσαν έξυπνα  τον πεζό λόγο με τη μουσική και  το τραγούδι. Άφθονα γκαγκς, καταιγιστικοί ρυθμοί, απολαυστικές εναλλαγές ρόλων, πετυχημένα και υπερτονισμένα  κλισέ, σπονδή ή και επιτηδευμένη χλεύη  της επιθεώρησης «άρπα-κόλλα»,  με εξαιρετικές μιμήσεις ηθοποιών που άφησαν ανεξίτηλο στίγμα στο σανίδι και το σελιλόιντ. Τα «Μάθε παιδί μου γράμματα» του Θόδωρου Μαραγκού καταχειροκροτήθηκε στην απόδοσή του από τον νεαρό Θάνο Τοκάκη , όπως και ο Γεράσιμος Γεννατάς στους «Αχαρνής».  Μου έμεινε το απόσπασμα από την «Ειρήνη» με  μια παράβαση-κεντρί στην πόλη της σύγχρονης Αθήνας από τον Γιώργο Πυρπασόπουλο,  αλλά και το αποσπάσμα-κινηματογραφικό τρέιλερ  από στις «Σφήκες» , εκτελεσμένο έξυπνα και ισομετρικά  από όλον τον θίασο.

  Το σκηνικό-βαγόνι ξύλινο πλανόδιου θιάσου, εξυπηρέτησε τη ροή ως βεστιάριο, ως αυλαία ή θεατρική σκηνή  και ως θρόνος του Άδη, τα κοστούμια έφεραν εποχές και στιλ στα μάτια των θεατών, από αρχαία τραγωδία έως μολιερική κωμωδία, ενώ η μουσική και τα ηχητικά εφέ έδωσαν  συγχρωτισμένες εναλλαγές στο ύφος τής κάθε συνθήκης.  Επρόκειτο σαφώς για μια καινοτόμα πρόταση στο θέατρο ερμηνείας, ένα ιδεολογικό μανιφέστο που έφερε τη διαφορετική ανάγνωση της αττικής κωμωδίας.

Οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών ισάξιες και αξιέπαινες. Ταλέντο και πειθαρχία έφεραν αποτέλεσμα που ικανοποίησαν και τον θίασο και το  κοινό. Ειδική μνεία στον σπουδαίο μουσικό Στέφανο Τορτόπογλου, τον επί σκηνής  έβδομο παίκτη της ομάδας, συνυπεύθυνο της επιτυχίας.

    Επίλογος.

     Παρά την αρχική ταλαιπωρία και την απογοήτευση από την απαράδεκτη στάση των ιθυνόντων του φεστιβάλ απέναντι στους θεατές , η συγκεκριμένη παράσταση άφησε καλές εντυπώσεις. Μοναδική ένσταση η εντελώς περιττή αναφορά στους τηλεοπτικούς ρόλους που έπαιξαν οι ηθοποιοί κι έγιναν ευρύτερα γνωστοί. Ο τρόπος που σερβιρίστηκε ήταν της ματαιοδοξίας, της ζητιανιάς του χειροκροτήματος και όχι της σάτιρας και του αυτοσαρκασμού. Επρόκειτο για μελανό σημείο. Αλλά, ουδείς τέλειος.

    Έπεται η τελευταία  παράσταση με το παιδικό θέατρο της Κάρμεν Ρουγγέρη και η αυλαία του 59ου Φεστιβάλ Φιλίππων πέφτει μετρώντας καλές, μέτριες και κακές στιγμές όπως κάθε χρόνο, άλλωστε. Ευχόμαστε του χρόνου καλύτερα σε όλα τα ε[επίπεδα.

   Συντελεστές:

    Δραματουργική επεξεργασία-σύνθεση κειμένων: Κώστας Γάκης, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Αθηνά Μουστάκα, Δημήτρης Ζουγκός. Ο Καβαλιώτης Ζουγκός, επιτέλους δικαιώνεται. Βραβευμένος συγγραφέας, ταλαιπωρήθηκε πολύ μέχρι να βρει τον δρόμο του. Ισχύει και γι’ αυτόν το «ουδείς Προφήτης στον τόπο του» .

Σκηνοθεσία-Μουσική: Κώστας Γάκης

Sound designer-Μουσικός επί Σκηνής: Στέφανος Τορτόπογλου

Σκηνικά: Παναγιώτα Κοκκορού

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ίρις Κανδρή

Πρωταγωνιστούν: Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Καφετζόπουλος, Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Ευαγγελία Μουμούρη, Ιωάννης Δρακόπουλος, Θάνος Τοκάκης

Οργάνωση παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης

 

 

    

   

 

 

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, άγνοια ή παρανόηση

Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε συνομιλίες, να αποκαλούν τον συνομιλητή σε μια συζήτηση σεξιστή. Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη , γνωρίζουν την έννοια αυτής, ή πολύ περισσότερο, ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σεξιστική συμπεριφορά, πιο άτομο είναι πραγματικά σεξιστής και τη συνεπάγεται άραγε αυτή η συμπεριφορά στο άτομο – θύμα που είναι αποδέκτης αυτής της συμπεριφοράς. Τη να εννοούμε άραγε όταν αναφέρουμε αυτή την λέξη;  Γνωρίζουμε άραγε  τις προεκτάσεις αυτής, αλλά και της επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αβίαστη χρήση αυτής της λέξης

Με τον όρο Σεξισμό, εννοούμε,  κάθε έκφραση ή πράξη, λέξη, ή χειρονομία,  η οποία βασίζεται στην ιδέα ότι κάποια άτομα, πιο συχνά γυναίκες, είναι κατώτερα από άλλα. Αυτό προκύπτει  στην πεποίθηση ότι κάποια  άτομα, εξαιτίας του φύλου τους, ή της κοινωνικότητάς τους,  είναι διαφορετικά και συνήθως είναι τα ποιο ευάλωτα και τα πιο αδύναμα άτομα. Σε περισσότερο βαθμό επηρεάζονται οι γυναίκες και τα κορίτσια. Άρα αναφερόμαστε στην διαφορετικότητα του ατόμου τόσο ως προς το φύλλο, είτε αναφερόμαστε στην βιολογική του υπόσταση, είτε αναφερόμαστε στην κοινωνική υπόσταση. Συνδέεται άμεσα με τα στερεότυπα και τους ρόλους των φύλλων και αφορά στην πεποίθηση ότι το ένα φύλλο είναι ανώτερο από το άλλο. Η έννοια του φαινομένου αυτού περικλείει την έννοια ότι οι άνδρες είναι πιο σημαντικοί από τις γυναίκες και ότι οι γυναίκες είναι για να βοηθούν τους άνδρες.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στον καλοήθη σεξισμό, κατά τον οποίο το ένα φύλο και ιδιαίτερα το γυναικείο, έχει ρόλους στερεότυπους και περιοριστικούς, οι οποίοι επιφανειακά φαίνονται θετικοί. Υπάρχει ένα κύμα ευγένειας προς το γυναικείο φύλλο, όμως στην πραγματικότητα οι εκφράσεις αυτές υπομονεύουν την ανωτερότητα του άνδρα. Οι υποτιθέμενες αρετές που αποδίδονται στη γυναίκα είναι πάντα αυτές που η πατριαρχία τις θέλει να έχουν, ήτοι υπομονή, αντοχή, ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελούν την συναισθηματική εργασία για όλους τους άλλους, ενώ τα δικά της συναισθήματα αγνοούνται παντελώς.

Σοβαρές και βλαβερές συνέπειες, έχει το φαινόμενο του σεξισμού, τόσο σε γυναίκες, όσο και σε άνδρες, όταν αυτά τα φαινόμενα έχουν να κάνουν με εθνικότητα, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, αναπηρία, θρησκεία ή άλλους παράγοντες.

Φαινόμενα σεξισμού συναντούμαι σε κάθε μορφή δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας. Στον χώρο της δημοσιογραφίας ένα ποσοστό 63% έχει υποστεί λεκτική βία, ενώ για τις οικιακές εργασίες οι γυναίκες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο από τους άνδρες. Ενώ όλες σχεδόν οι γυναίκες έχουν δεχτεί

το  φαινόμενο του mansplaining & του manterrupting,  στον χώρο εργασίας.

Ο σεξισμός βασικά ξεκινά βασικά, από την χρήση του αρσενικού γένους,  στην ομιλία. Έτσι από την ομιλία μπορούμε να συμπεράνουμε και να αναγνωρίσουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά, αφού εκφράζει τον τρόπο σκέψης  και τις πράξεις μας. Σημαντικό επίσης είναι και το φαινόμενο του σεξισμού στους χώρους εργασίας. Το φαινόμενο εμφανίζεται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, και έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση ή τον τρόπο ντυσίματος. Ο σεξισμός στο εργασιακό περιβάλλον έχει να κάνει με την υπομονεύει  την αποτελεσματικότητα των θυμάτων.

Υπομονετικά σχόλια δημιουργούν εκφοβιστική & καταπιεστική ατμόσφαιρα για αυτούς που τα αντιμετωπίζουν και μπορούν να μετατραπούν σε βία ή παρενόχληση. Τα θύματα εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη.

Σε πολλούς τομείς εμφανίζονται φαινόμενα σεξισμού, όπως, όταν γίνονται συνεντεύξεις σε αθλήτριες, δεν αναφερόμαστε στο κατόρθωμα των αθλητριών, στην δεξιότητα και δύναμη των αθλητριών,  αλλά στον οικογενειακό τους ρόλο. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η εμφάνιση των γυναικών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, όπου οι γυναίκες εμφανίζονται με σέξι ενδυμασία και έχουν διακοσμητικό ρόλο. Τα σεξιστικά αστεία μπορούν να εκφοβίσουν και να κάνουν τους ανθρώπους να σωπάσουν και να υπoβαθμίσουν την σεξιστική συμπεριφορά.

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Η δύναμη της δημοσιογραφίας στην αντιμετώπιση της Βίας

Τα ειδησεογραφικά κείμενα ή απλά ο λόγος και οι απόψεις που εκφράζουν οι δημοσιογράφοι έχει σοβαρό αντίκτυπο μεταξύ των αναγνωστών / στριών και της πραγματικότητας. Οι δημοσιογράφοι πλαισιώνουν γεγονότα και όψεις του γίγνεσθαι, ώστε να ενημερωθεί η κοινή γνώμη με τρόπο γλαφυρό και αντικειμενικό. Εδώ θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στην μετάδοση των ειδήσεων που μεταφέρονται, να είναι μελετημένα σωστά και να μεταφέρουν αντικειμενικά την είδηση χωρίς υπερβολή και σκληρά λόγια και εικόνες, προστατεύοντας όχι μόνο το κοινωνικό σύνολο, αλλά και το θύμα.

Ο δημοσιογραφικός λόγος πρέπει να είναι πληροφοριακός, το ύφος απρόσωπο και ουδέτερο, με αποστασιοποίηση του δημοσιογράφου από τα γεγονότα, ώστε να αποδίδεται αντικειμενικότητα, χωρίς υπερβολές και προσωπικές απόψεις, που θα βλάψουν όχι μόνο το θύμα, αλλά και την κοινωνία, ώστε να αποτελούν μέρος του προβλήματος και να συμβάλλουν στην λύση του προβλήματος.

Η αναπαράσταση της έμφυλη βίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, παρουσιάζεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο, που περιλαμβάνει ή την παρουσίαση ειδεχθών εγκλημάτων, ή εστιάζει στην διαφορετικότητα μεταξύ θύτη – θύματος, ή υπό την επήρεια διαφόρων άλλων παραγόντων, ή στο ασταθές οικογενειακό περιβάλλον του θύτη, εστιάζοντας οπτικά στο προσωπικό επίπεδο του θύτη και όχι στην κοινωνική διάσταση του προβλήματος.

Η αναπαράσταση των μορφών της βίας, θα πρέπει να γίνεται και να επικεντρώνεται στον αποτρεπτικό και προστατευτικό τρόπο αντιμετώπισης του συμβάντος από το θύμα, να μην εστιάζεται στο κάθε αυτό γεγονός αλλά να συνδυάζεται με πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση  της βίας.

Δεν θα πρέπει να αναφερόμαστε μόνο σε φαινόμενα ενδοοικογενειακής βίας, με θύματα γυναίκες ( αν και κατέχουν ποσοστό 85% φαινομένων ενδοοικογενειακής βίας ), αλλά και σε περιπτώσεις που υπάρχουν θύματα άνδρες ή παιδία.

Παρουσιάζοντας φαινόμενα έμφυλης βίας, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στα εξής:

  • Πως δομούνται και αναπαριστάνονται οι μορφές έμφυλης βίας;
  • Πως οι τρόποι αναπαράστασης της έμφυλης βίας συμβάλλουν στην διαιώνιση ή στην αντίσταση του φαινομένου της βίας;
  • Στερεότυπα που υποβόσκουν ή γεννούν αυτές τις συμπεριφορές;
  • Ευαισθητοποίηση και αντιμετώπιση των ακραίων κοινωνικών φαινομένων,
  • Υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
  • Εκστρατείες ευαισθητοποίησης σχετικά με τις ανισότητες των φύλων και τις διακρίσεις,
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων, με εξασφάλιση συγκατάθεσης (όπου είναι εφικτό), με ιδιαίτερη προσοχή στις ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες τόσο του θύματος όσο και του θύτη, με σεβασμό των δικαιωμάτων και των δύο μερών,
  • Τα φαινόμενα έμφυλης βίας θα πρέπει να τυγχάνουν χειρισμού άμεσα με ταχύτητα, σοβαρότητα και εμπιστευτικότητα

Η αντιμετώπιση της έμφυλης βίας και ειδικότερα η βελτίωση της γνώσης σχετικά με το θέμα αυτό αποτελεί προτεραιότητα. Όμως δεν υπάρχουν συγκρίσιμα και αξιόπιστα δεδομένα, πέραν των περιστατικών που καθημερινά συμβαίνουν και καταγράφονται από την αστυνομία, γιατί υπάρχουν και περιστατικά που λόγω ιδιαίτερων δεδομένων και συνθηκών δεν βλέπουν ποτέ το φώς της δημοσιότητας, με άμεσο αποτέλεσμα να εμποδίζεται η λήψη μέτρων πολιτικής.

Τα τελευταία έτη, ιδίως μετά την πανδημία του COVID, έχουν γίνει μελέτες τόσο σε Ευρωπαϊκό, όσο και σε  διεθνές επίπεδο, ώστε να βελτιωθεί η γνώση για αυτή την μάστιγα. Σε αυτό συνέβαλε και η  συνάντηση που έγινε στις 10 Μαρτίου 2016, όπου η Ομάδα Εργασίας για την Στατιστική του Εγκλήματος και της Ποινικής Δικαιοσύνης αποφάσισε να οργανώσει μια ειδική επιτροπή στο πλαίσιο της Συνθήκης της Κωνσταντινούπολης,  η οποία αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη διεθνή συνθήκη για την καταπολέμηση και την πρόληψη της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας.

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και να ξεχνάμε ταυτόχρονα, ότι όλα τα άτομα  είναι εν δυνάμει ή μπορεί να γίνουν θύματα, αλλά και θύτες, κάποιας από όλες τις μορφές της βίας. Όμως οι  γυναίκες και τα κορίτσια όλων των ηλικιών, είναι πιο ευάλωτα και  θίγονται περισσότερο σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα. Ορθή λοιπόν αντιμετώπιση του προβλήματος, αντικειμενικότητα στην λήψη  και μετάδοση πληροφοριών, αναλυτική και εμπεριστατωμένη μελέτη όλων των εν δυνάμει δεδομένων, για την ορθή μετάδοση της πληροφορίας, χωρίς λογοκρισία και τετελεσμένη απόφαση, χωρίς  γνώση των  πραγματικών συμβάντων, όπως επίσης σημαντικό είναι να  λαμβάνουμε  σοβαρή υπόψη  και την ιστορική αναδρομή των γεγονότων, που οδηγούν σε αποτρόπαιες και καταδικαστικές από όλους συμπεριφορές τέτοιου είδους, όσο ήπιας μορφής και εάν είναι.

Continue Reading

espa logo

espa_logo_en