Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ξεκινάει η εξ αποστάσεως διδασκαλία στη Γ΄ Λυκείου σε Ηλεία, Αχαΐα και Ζάκυνθο

Ενεργοποιούνται τα ψηφιακά εργαλεία που διαθέτει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να λειτουργήσει άμεσα η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όλη την επικράτεια.

Όπως ενημέρωσε το υπουργείο, σήμερα, Δευτέρα, έγινε η αρχή, πιλοτικά, από εκπαιδευτικούς και μαθητές στους νομούς Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου με έμφαση στη Γ’ Λυκείου. Οι τρεις αυτοί νομοί επελέγησαν διότι είναι οι πρώτοι στους οποίους ανεστάλη, καθολικά, η λειτουργία των σχολείων.

Σήμερα, λοιπόν, πραγματοποιήθηκε εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο σε περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων και καθηγητές πληροφορικής των τριών νομών, προκειμένου οι πληροφορίες να διοχετευτούν περαιτέρω στους εκπαιδευτικούς και να ξεκινήσει η διδασκαλία αύριο, Τρίτη.

Στο εισαγωγικό σεμινάριο συμμετείχαν η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη και η γενική γραμματέας, Σίσσυ Γκίκα.

«Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο άμεσα στις έκτακτες συνθήκες, δρα προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο», δήλωσε σχετικά η κ. Κεραμέως και κάλεσε όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης «να ενεργοποιηθούν, να υιοθετήσουν και να αγκαλιάσουν την πρωτοβουλία».

«Η διαδικτυακή πλατφόρμα είναι ιδιαιτέρως απλή στη χρήση της. Κάθε εκπαιδευτικός διαθέτει μια εικονική τάξη με την οποία οι μαθητές συνδέονται, και έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί μαζί τους υλικό (έγγραφα, παρουσιάσεις), να διαμοιραστεί μαζί τους την οθόνη τους, ενώ μπορεί ακόμη να επιβάλει απόλυτη σιγή στην τάξη, και οι μαθητές μπορούν να ζητήσουν το λόγο και να υποβάλουν ερωτήσεις. Υπάρχει συνεπώς πλήρης διάδραση εκπαιδευτικού και μαθητών. Για όσους μαθητές τυχόν δεν διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή για διαδικτυακή σύνδεση, η συμμετοχή στη διαδικτυακή πλατφόρμα δύναται να γίνει και μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης με αστική χρέωση», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου, αύριο, Τρίτη, θα παρακολουθήσουν εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο διευθυντές και εκπαιδευτικοί Λυκείων από 16 νομούς: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου.

Μέχρι τέλος της εβδομάδας, στόχος είναι να έχει προχωρήσει σημαντικά η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Λύκεια της χώρας, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία στη συνέχεια στα Γυμνάσια και εν τέλει στα Δημοτικά.

Συχνές ερωτήσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία και απαντήσεις από το υπουργείο Παιδείας
1. Ποιες είναι οι μορφές της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που θα λειτουργήσουν;

Το υπουργείο Παιδείας προτείνει συνδυαστικά σύγχρονες και ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας:

Σύγχρονη (τηλε-εκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.

Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο μαθητής συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου, σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχονται από το υπουργείο.

2. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές θα αναπληρώσει τις χαμένες ώρες;

Όχι. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.

3. Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα;

Κατά τη σύγχρονη διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να μοιραστεί με τους μαθητές του αρχεία, παρουσιάσεις, την εικόνα της οθόνης του, στην οποία θα έχει τη δυνατότητα να σημειώσει κ.ά. Επιπλέον, μεταξύ άλλων, μπορεί να επιβάλει την ησυχία, να «κλειδώσει» την τάξη, να βγάλει κάποιον μαθητή εκτός. Οι μαθητές, από την πλευρά τους, θα μπορούν να «σηκώσουν χέρι», να λάβουν το λόγο, να υποβάλουν ερωτήματα, να στείλουν γραπτά μηνύματα στον/στην εκπαιδευτικό τους, να «δουν» τους συμμαθητές τους. Πρόκειται για μία διαδραστική τάξη.

4. Μήπως το σύστημα αυτό αποκλείει τις πιο ασθενείς κοινωνικά ομάδες που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο;

Επ’ ουδενί. Κατ’ αρχάς, η πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά έχει πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση ίντερνετ, συνήθως χωρίς περιορισμό δεδομένων. Επιπλέον, όμως, μπορεί κανείς να συνδεθεί με την εικονική τάξη και μέσω τηλεφωνικής γραμμής, με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο.

5. Ποιος διαμορφώνει το πρόγραμμα;

Οι διευθυντές των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.

6. Ποιος θα βοηθάει τους εκπαιδευτικούς αν χρειάζονται βοήθεια για να συνδεθούν;

1ο επίπεδο υποστήριξης: Οι εκπαιδευτικοί θα απευθύνονται στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής (ΠΕ86) ή με εξοικείωση σε ΤΠΕ.

2ο επίπεδο υποστήριξης: Η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί μέσω Webex teams με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

7. Γιατί επελέγησαν οι συγκεκριμένοι πάροχοι;

Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων, σύμφωνα με το υπουργείο, γίνεται «με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους – για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα – σε άλλες χώρες».

Επισημαίνεται μάλιστα ότι το όλο εγχείρημα δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για το κράτος. Το υπουργείο τονίζει ότι θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές.

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2024 | 68.851 φέτος οι εισακτέοι σην τριτοβάθμια εκπαίδευση – Δείτε πόσους θα πάρει κάθε σχολή

Τον αριθμό των εισακτεών μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσες φέτος οι εισακτέοι θα είναι 68.851.

Δείτε ΕΔΩ την υπουργική απόφαση

Από την απόφαση προκύπτει αύξηση 277 θέσεων εισακτέων έναντι των περσινών, που ήταν 68.574 θέσεων. Σημειώνεται ότι εκ των 277 νέων θέσεων, οι 100 αφορούν το νέο τμήμα Ψυχολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες με τους φοιτητές που θα πάρει κάθε σχολή:

eisakteoi_Page_1
eisakteoi_Page_2
eisakteoi_Page_3
eisakteoi_Page_4
eisakteoi_Page_5
eisakteoi_Page_6
eisakteoi_Page_7

Το πρόγραμμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Οι πανελλαδικές 2024 ξεκινούν στις 31 Μαΐου 2024 με το κοινό μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Την Τρίτη, 4 Ιουνίου, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως ακολούθως: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Λόγω διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου.

Οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα μεταξύ 18 έως και 28 Ιουνίου 2024.

Οι αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές

Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 είναι οι εξής:

Στα αγωνίσματα για την εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, αντικαθίσταται το αγώνισμα του Δρόμου 400μ. με το αγώνισμα του Δρόμου 200μ. για τα αγόρια, που συμμετέχουν στις πρακτικές δοκιμασίες.

Επίσης, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο, στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών το Τμήμα «Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο) του πανεπιστημίου Κρήτης μετονομάζεται σε «Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών (Ηράκλειο).

Τέλος, σημειώνονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών καθώς επίσης και στη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων.

protothema.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχολεία | Τελευταία εβδομάδα μαθημάτων για τα λύκεια -Πότε κλείνουν τα δημοτικά

Την ερχόμενη Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024, θα ακουστεί για τελευταία φορά το κουδούνι στα λύκεια της χώρας, καθώς η ημέρα αυτή έχει οριστεί ως η τελευταία ημέρα μαθημάτων.

Αρχίζουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, οι απολυτήριες -ενδοσχολικές- εξετάσεις των μαθητών της Γ’ Λυκείου θα διεξαχθούν την ερχόμενη εβδομάδα, 20-27 Μαΐου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ριχτούν στη μάχη των Πανελλαδικών στις 31 Μαΐου, μέχρι και τις 12 Ιουνίου. Το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ έχει οριστεί μεταξύ 30 Μαΐου και 11 Ιουνίου.

Όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ Λυκείου, αυτές θα διεξαχθούν κατά το διάστημα 20 Μαΐου-14 Ιουνίου.

Υπενθυμίζεται ότι ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα γυμνάσια έχει οριστεί η 29η Μαΐου και έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο διάστημα 3-17 Ιουνίου 2024. Τέλος, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της επικράτειας θα παραμείνουν ανοικτά έως τις 14 Ιουνίου 2024.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, iefimerida

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κλειστά σχολεία ενόψει αφρικανικής σκόνης (εγκύκλιος)

Εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο Υγείας σχετικά με τη νέα «επίσκεψη» της αφρικανικής σκόνης και τη λειτουργεία των σχολείων..

Το υπουργείο Υγείας, σε συνέχεια των πρόσφατων μετεωρολογικών προγνώσεων αναφορικά με εκδήλωση φαινομένων μεταφοράς αφρικανικής σκόνης από αύριο Τετάρτη 9 Μαΐου 2024, εξέδωσε εγκύκλιο με θέμα: «Προστασία της Δημόσιας Υγείας στην περίπτωση μεταφοράς αφρικανικής σκόνης».

Με την εν λόγω εγκύκλιο παρέχονται συστάσεις και γενικά μέτρα προφύλαξης της υγείας του πληθυσμού εξαιτίας της επιβάρυνσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας, ενώ προβλέπεται ακόμη και το κλείσιμο των σχολείων στην περίπτωση που υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση αφρικανικής σκόνης στην ατμόσφαιρα.

Αφρικανική σκόνη

Αναλυτικότερα και όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο:

Η μεταφορά σκόνης από την έρημο Σαχάρα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Ανάλογα με την εκτίμηση των μέσων ημερήσιων (24ωρων) επιπέδων συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων, όπως ανακοινώνεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες (υπουργείο Περιβάλλοντος, υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Π.Ε. ) και για συγκεντρώσεις μεγαλύτερες από 50μg/m3 οι συστάσεις και τα μέτρα προστασίας του πληθυσμού έχουν ως εξής:

24ωρη συγκέντρωση ΑΣ10 (μg/m3) Συστάσεις σε άτομα αυξημένου κινδύνου Συστάσεις στον γενικό πληθυσμό
51-75 Ενήλικες με αναπνευστικό πρόβλημα, ενήλικες καρδιοπαθείς και παιδιά με αναπνευστικά προβλήματα θα πρέπει να περιορίσουν κάθε έντονη σωματική άσκηση, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους. Καμία
76-100 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα ή καρδιοπαθείς και παιδιά θα πρέπει να περιορίσουν κάθε έντονη σωματική δραστηριότητα, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές του ανακουφιστικού φαρμάκου.
· Άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να περιορίσουν τη σωματική τους δραστηριότητα.
Κάθε άτομο που αισθάνεται ενόχληση στα μάτια ή εμφανίζει βήχα, ρινική συμφόρηση ή ενόχληση στο λαιμό θα πρέπει να περιορίσει τη σωματική του άσκηση- δραστηριότητα, ιδιαίτερα αν αυτή γίνεται σε εξωτερικούς χώρους.
101-150 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα
· καρδιοπαθείς
· παιδιά καθώς και
· τα άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να περιορίσουν τη σωματική άσκηση-δραστηριότητα και το χρόνο παραμονής τους σε εξωτερικούς χώρους.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές ανακουφιστικού φαρμάκου.
Κάθε άτομο θα πρέπει να περιορίσει τη σωματική άσκηση ιδιαίτερα αν αισθάνεται ενόχληση στα μάτια ή εμφανίζει βήχα, ρινική συμφόρηση ή ενόχληση στο λαιμό
>150 · Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα
· καρδιοπαθείς
· παιδιά καθώς και
· τα άτομα άνω των 65 ετών θα πρέπει να αποφύγουν κάθε σωματική άσκηση-δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους.
Επίσης, συνιστάται η αποφυγή παραμονής σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.
· Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές ανακουφιστικού φαρμάκου. Επί επιμονής συμπτωμάτων συνιστάται επικοινωνία με τον θεράποντα ιατρό.
Σε κάθε άτομο συνιστάται να αποφύγει κάθε σωματική άσκηση σε εξωτερικούς χώρους και να περιορίσει το χρόνο παραμονής σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.

Επίσης στην εγκύκλιο αναφέρεται:

24ωρη συγκέντρωση ΑΣ10 (μg/m3) Μέτρα για την προστασία του πληθυσμού
>150 Διακοπή λειτουργίας των δημόσιων ή ιδιωτικών βρεφικών, βρεφονηπιακών, παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων και σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Επιπλέον μέτρα προφύλαξης

Επιπλέον συστήνεται η λήψη των ακόλουθων μέτρων προφύλαξης του πληθυσμού:

  • Παραμονή σε κλειστούς χώρους. Σε περίπτωση όπου κατοικημένες περιοχές βρίσκονται εντός της ζώνης εκδήλωσης του επεισοδίου κι επηρεάζονται από την μεταφορά της σκόνης προτείνεται η ελάττωση των άσκοπων μετακινήσεων και η παραμονή σε κλειστούς χώρους χωρίς απευθείας επικοινωνία με τον εξωτερικό αέρα (κλείσιμο παραθύρων, πορτών και λοιπών διόδων αέρα προς το εσωτερικό).
  • Εφόσον οι κατοικίες διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, προτείνεται η χρήση του στη λειτουργία ανακύκλωσης του εσωτερικού αέρα, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η επιβάρυνση της ποιότητας του αέρα στους εσωτερικούς χώρους. Η επιλογή εισαγωγής «φρέσκου αέρα» που παρέχεται από ορισμένα συστήματα κλιματισμού πρέπει να απενεργοποιείται κατά τη διάρκεια του επεισοδίου για να αποφευχθεί η εισροή καπνού από το εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης, είναι απαραίτητη η σωστή συντήρηση των φίλτρων των συστημάτων κλιματισμού.
  • Μείωση των πηγών ρύπανσης του εσωτερικού αέρα εντός του σπιτιού. Κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου πρέπει να αποφεύγεται το κάπνισμα στο εσωτερικό των κατοικιών, το μαγείρεμα με τη χρήση ψησταριάς, η χρήση τζακιού για ψήσιμο/μαγείρεμα/θέρμανση, η χρήση αεροζόλ και οποιασδήποτε άλλης πηγής που ενδέχεται να επιβαρύνει την ποιότητα του εσωτερικού αέρα.

Για την Περιφέρεια Αττικής, το κοινό μπορεί να ενημερώνεται από την ιστοσελίδα του υπουργείου Υγείας ενώ για τις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας η αρμοδιότητα ενημέρωσης ανήκει στον οικείο Περιφερειάρχη.

Η εγκύκλιος

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en