Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τσίπρας: Εθνικές εκλογές στο τέλος της 4ετίας παρότι δέχομαι εισηγήσεις να τις κάνω τώρα

“Είμαι συνηθισμένος να χάνω στις δημοσκοπήσεις και να κερδίζω στην κάλπη. Είναι στρατηγική επιλογή που δεν θα αλλάξει γιατί συνιστά επιστροφή της χώρας στην κανονικότητα” επεσήμανε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου.

“Είχα δεχθεί και δέχομαι εισηγήσεις για πρόωρες εκλογές γιατί θεωρούν ότι είναι η στιγμή να δρέψει τους καρπούς μίας θετικής πορείας. Οι κάλπες θα είναι για τις ευρωεκλογές, κρίσιμες εκλογές, για τις περιφερειακές και για τις δημοτικές ακόμη και για κοινοτάρχες. Το 2009 ο Κώστας Καραμανλής επέλεξε να δραπετεύσει για να αποφύγει το πικρό ποτήρι που ερχόταν. Το 2000 ο Κώστας Σημίτης αντέστρεψε την διαφορά από τις ευρωεκλογές που έχασε με τέσσερις μονάδες και κέρδισε τις εθνικές.

Η εκλογική αναμέτρηση θα είναι ντέρμπι” πρόσθεσε αναφορικά με τις εκλογές και πρόσθεσε ότι “χαίρομαι αν είναι η εκτίμηση των πολιτικών μας αντιπάλων είναι ότι θα είναι εύκολες γι αυτούς. Το βουβό κύμα των πολιτών που αποφασίζουν με γνώμονα τι είναι καλύτερο για τον τόπο, θα εκφραστεί στις εκλογές”.

“Ακόμη κι αν η Συμφωνία των Πρεσπών είχε κόστος, δεν το σκέφθηκα, είπε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και πρόσθεσε ότι «όταν μου δόθηκε η ευκαιρία μετά από 30 χρόνια να επιλύσω μία διαφορά που στοίχιζε στην χώρα και τώρα δίνει πλεονεκτήματα δεν σκέφθηκα το κόστος». Είπε ότι ήταν καλή συγκυρία και ότι και οι προκάτοχοί του αν είχαν βρεθεί σε παρόμοια συγκυρία θα είχαν πράξει το ίδιο.

Η συμφωνία πέτυχε το βέλτιστο δυνατό υπ΄ αυτές τις συνθήκες για την χώρα μας. Μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού με ευθύνη των πολιτικών δυνάμεων ζούσε σε μία συλλογική ψευδαίσθηση. Κανείς δεν μιλούσε για ΠΓΔΜ αλλά για Σκόπια και Σκοπιανούς, τους αποκαλούσαμε με το όνομα της πρωτεύουσας του κράτους τους. Εμείς εφαρμόσαμε την εθνική γραμμή που υπήρχε από το 2004.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι κάλεσε τους πολιτικούς αρχηγούς δύο φορές για σύσκεψη ωστόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε μία ακραία αντιπολιτευτική στάση. Ο κ. Μητσοτάκης υιοθέτησε την συνωμοσιολογική κατηγορία ότι υπήρξε συναλλαγή με τις συντάξεις. Ούτε ο ίδιος δεν μπορεί να το αποδείξει.

Από τη μία πλευρά υπάρχουν πραγματικά σκάνδαλα και από την άλλη υπάρχει “πετσιτολογία”, είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και πρόσθεσε ότι “για πάσα νόσο και πάσα αστοχία υπάρχει ένας Πετσίτης”.

Αν υπάρχει οποιοδήποτε σκάνδαλο που έχει σχέση με δημόσιο χρήμα να μας το πούνε, είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε ερώτηση για τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για τις σχέσεις του Νίκου Παππά με τον Πετσίτη και πρόσθεσε: “Είμαστε ανοικτοί να έλθει όποιος θέλει για να δούμε τους λογαριασμούς μας και πως ζούμε”. Θύμισε ότι παλαιότερα “όταν είπα στην βουλή κανένα πολιτικό πρόσωπο με offshore έτρεχαν να κρυφτούνε.

Το σκάνδαλο Novartis είναι υπαρκτό, υπήρξε σπατάλη δημοσίων πόρων, είπε ο Αλέξης Τσίπρας και πρόσθεσε ότι “το ποιος και με ποιο τρόπο και μέσω ποιών προσώπων έγινε αυτό θα το ψάξει η δικαιοσύνη”.

Ο κ. Τσίπρας πρόσθεσε ότι το γεγονός ότι η εισαγγελία διαφθοράς έβαλε την υπόθεση στο αρχείο για τέσσερα πρόσωπα δείχνει ότι δεν υπάρχει σκευωρία. Αν κάποιος πρέπει να ζητήσει συγγνώμη από τον κ. Πικραμμένο αυτός είναι ο κ. Βενιζέλος που έφτιαξε το νόμο περί ευθύνης υπουργών, ανέφερε.

Η αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ είναι πολύ σημανατική εξέλιξη, η δεύτερη πιο σημαντική μετά την έξοδο από τα προγράμματα τον Αύγουστο του 2018, είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Σημείωσε ότι έχουμε ανάπτυξη 2,2 με 2,4 μονάδες, τη μεγαλύτερη στην ΕΕ, ενώ όλοι οι δείκτες της οικονομίας είναι θετικοί. Αυτό συμβαίνει είπε, γιατί σήμερα έχουμε ρευστότητα ενώ παρέλαβα άδεια ταμεία. Αυτά δεν τα πέτυχε ο Τσίπρας τα πέτυχε ο ελληνικός λαός με τις θυσίες του.

Ούτε λόγος για μείωση του αφορολόγητου, δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στην συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 και εξήγησε: “έχουμε ιστορικό χαμηλό στις αποδόσεις των δεκαετών ομολόγων (Ο κ. Μητσοτάκης διαψεύστηκε και σε αυτό όταν έλεγε όταν δεν μπορούμε να βγούμε στις αγορές), έχουμε φθηνό δανεισμό, έχουμε ρευστότητα, έχουμε το ΔΝΤ να αποχωρεί. Με βάση αυτά τα δεδομένα μπορούμε να προχωρήσουμε.

Πηγαίνουμε σε πολιτικές ελάφρυνσης, εφόσον οι δείκτες στην οικονομία συνεχίσουν να κινούνται θετικά, είπε ο Αλέξης Τσίπρας και πρόσθεσε ότι “θα εξετάσουμε τι παροχές θα κάνουμε με σχέδιο και με βάση τα δεδομένα της οικονομίας και όχι με ευκαιριακά και εκλογικά κρίτήρια”. Σημείωσε ότι μετά το ταξείδι του στην Κίνα θα συνεδριάσει με τους οικονομικούς υπουργούς και θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις. Διαβεβαίωσε πάντως ότι σε καμία περίπτωση η χώρα δεν θα γυρίσει στην εποχή των ελλειμμάτων.

Κρίτικη στον Κυριάκο Μητσοτάκη για τις νεοφιλελεύθερες απόψεις του άσκησε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας και πρόσθεσε ότι, φυσικά και τα οφέλη της βελτίωσης της οικονομίας θα πρέπει να διανεμηθούν σε όσους έχουν πληρώσει και στην μεσαία τάξη ωστόσο, πρόσθεσε, “διαφωνώ κάθετα με την αντίληψη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι θα τα δώσει αυτά που υπόσχεται έναντι μεταρρυθμίσεων και καταλαβαίνουμε τι εννοεί όταν λέει μεταρρυθμίσεις”.

Η Συμφωνία των Πρεσπών λειτούργησε σαν καταλύτης στην αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού, δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, αλλά σημείωσε ότι “ενδυναμώνουμε τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του ΣΥΡΙΖΑ και δεν φτιάχνουμε το νέο ΠΑΣΟΚ».

“Δεν έχω αγωνία για την επόμενη ημέρα των εκλογών, άλλοι έχουν”, είπε ο Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε ερώτηση για το αν θα παραμείνει στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ αν χάσει τις εθνικές εκλογές. “Είμαι 11 χρόνια αρχηγός κόμματος και 4,5 πρωθυπουργός. Τα αξιώματα δεν τα διεκδίκησα, τα έφερε η ζωή, δεν είχα ποτέ την δαμόκλειο σπάθη να γίνω πρωθυπουργός για να συνεχίσω την οικογενειακή παράδοση γιατί δεν είμαι γιος πρωθυπουργού”, εξήγησε ο πρωθυπουργός.

Στα γραφειοκρατικά προβλήματα απέδωσε τις επενδύσεις που έχουν μπλοκάρει όπως το Ελληνικό, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και πρόσθεσε ότι υπάρχουν και τα θετικά που είναι η έκρηξη των άμεσων ξένων επενδύσεων που έφθασε στα επίπεδα του 2006 και πρόσθεσε ότι μία σειρά επενδύσεις προχωρούν.

Η κατάσταση στα Εξάρχεια δεν διαμορφώθηκε τώρα αλλά χρόνο με τον χρόνο χειροτερεύει, αναγνώρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και πρόσθεσε ότι “το υπουργείο Δημόσιας Τάξης τα τελευταία δύο χρόνια έχει κάνει σοβαρές επεμβάσεις, έχει εξαρθρώσει συμμορίες. Πιστεύω ότι για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των Εξαρχείων χρειάζεται μία σοβαρή προσπάθεια που δεν θα είναι μόνο καταστολή αλλά σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων και το Πολυτεχνείο για τη συνολική αναμόρφωση της περιοχής”.

“Δεν θέλουμε έναν αποσταθεροποιημένο γείτονα αλλά έναν γείτονα με πολιτική σταθερότητα και ανοικτούς διαύλους διαλόγου για τα εκκρεμή ζητήματα”, ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, απαντώντας σε ερώτηση για τις εξελίξεις στην Τουρκία.

Οι εξελίξεις είναι ιστορικές είπε ακόμη και πρόσθεσε ότι “μας δημιουργεί ανησυχία το ενδεχόμενο προσκόλλησης της Τουρκίας σε έναν άλλο άξονα από αυτόν που κινείται η χώρα μας με την αυτονομία της πάντα, αλλά το αντιμετωπίζουμε με την αυτοπεποίθηση μιας αναβαθμισμένης παρουσίας”.

Click to comment

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κασσελάκης για έκθεση Στέιτ Ντιπάρτμεντ | Χρέος μας να ανακόψουμε τον θεσμικό κατήφορο

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπολύει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης, με αφορμή την έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας, η οποία είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας.

Ο κ. Κασσελάκης, σε ανάρτησή του στο twitter, σημειώνει πως «δύο μήνες μετά το ψήφισμα – κόλαφο του Ευρωκοινοβουλίου για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, έρχεται τώρα η έκθεση – κόλαφος του State Department για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα».

 

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης | Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα

Τα τμήματα του Ε65 Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα που θα ενωθούν με το «τυφλό»κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα -Τρίκαλα) παραδόθηκαν το πρωί της Τρίτης από την ΤΕΡΝΑ σε εκδήλωση παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, αυτή που κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αυτή που αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα.

Δείτε την εκδήλωση

Eκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία - Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65

«Είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κεντρική Ελλάδα, την Μακεδονία. Γνωρίζω ότι ειδικά για την δυτική Θεσσαλία πόσο σημαντικός είναι ο δρόμος αυτός και πώς αποτελούσε όνειρο πολλών δεκαετιών. 2,5 ώρες για να πάει από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα, προσβασισμότητα για ένα τόσο όμορφο και δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας» είπε ο κ. Μητσοτάκης ξεκινώντας τον χαιρετισμό του.

«Ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό. Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει για να παραδοθεί εκτιμούμε σε 2 χρόνια» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

«Ξέρουμε καλά οτι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης τονίζοντςα ότι «το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ».

«Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Όπως υπενθύμισε, «το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασία. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας».

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους και όλες που έβαλαν το λιθαράκι και φυσικά την κατασκευάστρια εταιρεία που παραδίδει το νότιο τμήμα πριν τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης. Το έργο αυτό δεν εχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα έργα του εξωτερικού και οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι συμμέτοχες σε μια προσπάθεια βιώσιμης ανάπτυξης.

Σταϊκούρας

Για αυτοκινητόδρομο που αποτελεί τη ραχοκοκαλία της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε «το νότιο τμήμα που παραδίδεται ξεκινά από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο, συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 25χλμ.». Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό, συνέχισε ο κ. Σταϊκούρας «γιατί επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη και ο τουρισμός συμβάλλοντας στην μείωση της ανεργίας, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό καθώς μέσω της Εγνατίας συνδέεται με το εξωτερικό». 

Ο κ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις που συνέβαλαν για την υλοποίηση του έργου, τους πρώην υπουργούς Σουφλία, Σπίρτζη, Καραμανλή καθώς και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που «τήρησε τα χρονοδιαγράμματα και υλοποίησε ένα ακόμη έργο ευρωπαϊκών δεδομένων» ενώ τόνισε την «προσωπική συμβολή του Μητσοτάκη στην άντληση επιπλέον πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που ήταν κομβική».Πρόεδρος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης εξηγώντας τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος είναι ο πιο οικονομικός και σύντομος τρόπος για να μετακινηθεί από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα.  Παράλληλα ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «όταν αντιλήφθηκε την παρέλκυση του έργου γιατί χωρίς αυτή θα συνεχιζόταν ακόμα η ανταλλαγή εγγράφων» ενώ τόνισε ότι «εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος παρακάμπτοντας συμβατικά μας δικαιώματα».

«Το εργό αυτό πιστώνεται στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Ε65 είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή» σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του. «Το επόμενο βήμα μετά τα εγκαίνια είναι η ανακοίνωση του προγράμματος Θεσσαλία από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το έργο

Πρόκειται για τα 136 χιλιόμετρα από τα συνολικά 182 χιλιόμετρα της παραχώρησης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, με την παράδοση των οποίων ο Ε65 γίνεται ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος από την Λαμία έως και την Καλαμπάκα, καλύπτοντας σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα. Επιπλέον με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Το έργο ολοκληρώθηκε μετά πολλών εμποδίων καθώς το νότιο τμήμα του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας βρέθηκε αντιμέτωπο με τις πλημμύρες του Ιανού και του Daniel αλλά και με την αλλαγή της χάραξης λίγο χιλιόμετρα πριν τη σήραγγα της Όθρυος λόγω κατασκευαστικών αστοχιών σε σιδηροδρομική σήραγγα της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η παράδοσή του να καθυστερήσει κατά περίπου 2,5 χρόνια.

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο το ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Βαλκάνια, θα μειωθεί κατά δυο ώρες ενώ αντίστοιχα το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 45 λεπτά. Ο οδικός άξονας περιορίζει την απόσταση και για άλλους προορισμούς, καθώς για το Αθήνα -Γρεβενά και Αθήνα -Μέτσοβο, το ταξίδι θα μειωθεί σε περίπου 4 ώρες ενώ η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα έχει διάρκεια 4,5 ωρών. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας παραχώρησης και λειτουργίας της Κεντρικής Οδού κ. Ροδιανό Αντωνακόπουλο η απόσταση Αθήνα-Γιάννενα με το νέο αυτοκινητόδρομο θα χρειάζεται τον ίδιο χρόνο που απαιτείται για το ταξίδι μέσω της Ιόνιας Οδού δηλαδή μέσω του Ρίου-Αντίρριου. Σε ό,τι αφορά το κόστος των διοδίων από Λαμία έως Καλαμπάκα θα ανέρχεται σε 8,2 ευρώ.

Απομένει το βόρειο τμήμα του έργου μήκους 70,5 χλμ από το οποίο τα 25 χιλιόμετρα παραδίδονται σήμερα μαζί με το κομμάτι από τον κόμβο Καρπενησίου έως τον κόμβο Ξυνιάδας συνολικού μήκους 18 χλμ. Το βόρειο τμήμα του Ε65 προβλέπεται να παραδοθεί το 2026, αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις του έργου.

Νέοι σταθμοί διοδίων

Με την παράδοση σε κυκλοφορία των 42,5 χλμ στους σταθμούς διοδίων θα προστεθεί μόνο ο μετωπικός Λιανοκλαδίου (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων) και με την λειτουργία και του βόρειου τμήματος θα συμπεριληφθεί και ο σταθμός της Οξύνεια στην περιοχή των Γρεβενών.

Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας με την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά 1,39 δισεκατομμύρια η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κυκλοφορία για το κομμάτι Λαμία Ξυνιάδα που είναι και το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία ανέρχεται σε 5000 ημερησίως.

Παράλληλα κατασκευάζονται από την Τέρνα τα τελευταία 46 km του αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν στην Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.

Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Από το τμήμα του Ε65 που παραδίδεται σήμερα υπολογίζεται να απελευθερωθούν 200 άτομα προσωπικό, τα οποία θα διοχετευτούν στην κατασκευή του βόρειου άξονα του αυτοκινητοδρόμου και σε άλλα έργα.

Σήραγγα Όθρυος

Στον Ε65 περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα μήκους 3 km της Όθρυος πλάτους 11 μέτρων και τυπικής διατομής ανά κλάδο πλάτους 3,75 μέτρων. Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της Όθρυος μέσα από περιοχές με έντονη υδροφορία. Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας.

Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται στους Σοβάδες. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Η σήραγγα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης, συστήματα αερισμού και εκ-καπνισμού, συστήματα καμερών εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης συμβάντων, συστήματα φωτισμού και σύστημα RDS για την αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών. Η σήραγγα έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από την διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγή: protothema.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κ. Μητσοτάκης από τη Λαχαναγορά του Ρέντη: Συνεχής η μάχη για την καταπολέμηση της ακρίβειας

Περιοδεία σε όλες τις περιφέρειες της χώρας θα πραγματοποιήσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το αμέσως προσεχές διάστημα, εν όψει των ευρωεκλογών. Θα εστιάσει στην καθημερινότητα των πολιτών και στη μάχη για την ακρίβεια που δίνει σε πολλά επίπεδα η κυβέρνηση τόσο με την εντατικοποίηση των ελέγχων, τα πρόστιμα, όσο με τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την συγκράτηση των τιμών με τη βοήθεια των καλαθιών. To πρωϊ επισκέφθηκε την Λαχαναγορά του Ρέντη στην καρδιά της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για την επάρκεια στα προϊόντα και για τις τιμές στα οπωροκηπευτικά, εκπέμποντας το μήνυμα ό,τι ο αγώνας κατά της ακρίβειας είναι συνεχής. Έχουμε ενθαρρυντικά σημάδια ότι ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται, τόνισε o Κυριάκος Μητσοτάκης. Να προσφέρουμε προϊόντα σε τιμές αντίστοιχες ή και χαμηλότερες από τις περσινές, επισήμανε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι βρίσκεται σε ισχύ ήδη το «καλάθι της Σαρακοστής», ενώ το «καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «καλαθιού του νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μια επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Πηγή: businessnews.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en