Quantcast
Connect with us

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Τρομοκρατία: Ανάληψη ευθύνης και διαφορετικά «ίχνη» στις δύο επιθέσεις

Την ευθύνη για τη βομβιστική επίθεση έξω από τα γραφεία της Hellenic Train, που σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής στο κέντρο της Αθήνας, ανέλαβε η οργάνωση “Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα”. Η ανάληψη έγινε μέσω προκήρυξης που δημοσιεύθηκε την Κυριακή στο Athens Indymedia, υπό τον τίτλο: «Ανάληψη ευθύνης για τις βομβιστικές, ένοπλες επιθέσεις στο Υπουργείο Εργασίας και την Hellenic Train».

Στο ίδιο κείμενο, η οργάνωση αναλαμβάνει και την ευθύνη για την επίθεση στο υπουργείο Εργασίας, που είχε πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2024, με την οργάνωση τότε να εμφανίζεται για πρώτη φορά.

Περιεχόμενο της προκήρυξης

Το μακροσκελές κείμενο περιέχει ιδεολογικές αναφορές σε εργατικά ατυχήματα, το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και τη γεωπολιτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή. Μεταξύ άλλων, ο συντάκτης χαρακτηρίζει την Hellenic Train «κρατικό καπιταλιστικό εργαλείο» και κάνει λόγο για “δολοφόνους της εργατικής τάξης”, ενώ τοποθετεί την επίθεση στο πλαίσιο αντικαπιταλιστικής και αντιιμπεριαλιστικής δράσης.

Η οργάνωση αφιερώνει τις επιθέσεις στον παλαιστινιακό λαό και καταφέρεται εναντίον του ΝΑΤΟ και των «κρατικών και ιδιωτικών μονοπωλίων».

Εκτιμήσεις των Αρχών

Αστυνομικές πηγές συνδέουν τις δύο επιθέσεις, επισημαίνοντας ομοιότητες αλλά και διαφορές στον τρόπο δράσης.

  • Επίθεση στο Υπουργείο Εργασίας (2024):
    Χρησιμοποιήθηκε ισχυρή εκρηκτική ύλη, η βόμβα τοποθετήθηκε στρατηγικά για μέγιστο αποτέλεσμα, ενώ οι δράστες κινήθηκαν με όχημα, υποδεικνύοντας οργανωμένο και έμπειρο πυρήνα.

  • Επίθεση στη Hellenic Train (2025):
    Οι δράστες κινήθηκαν πεζή, χρησιμοποίησαν πυροτεχνική ύλη μικρής ισχύος (παρόμοια με αυτή των κροτίδων), ενώ η βόμβα τοποθετήθηκε σε κολόνα φωτισμού και ασφαλίστηκε με λουκέτο — όπως είχε γίνει και στην επίθεση του Υπ. Εργασίας.

Οι Αρχές εκτιμούν ότι την τελευταία επίθεση πραγματοποίησαν νεότερα μέλη του αντιεξουσιαστικού χώρου, τα οποία δεν είναι ευρέως γνωστά στις δυνάμεις ασφαλείας, γεγονός που τους επέτρεψε να κινηθούν στο κέντρο της Αθήνας χωρίς να γίνουν αντιληπτοί.

Ωστόσο, η προκήρυξη και το περιεχόμενό της οδηγούν στο συμπέρασμα πως στην καθοδήγηση συμμετείχαν έμπειρα πρόσωπα, τα οποία είναι γνωστά στην ΕΛ.ΑΣ. και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία εξετάζει τα στοιχεία των επιθέσεων, συγκεντρώνει υλικό από κάμερες ασφαλείας και αναζητά συσχετισμούς με παλαιότερες ενέργειες της οργάνωσης. Η πιθανότητα αναδιοργάνωσης ένοπλων πυρήνων του αντιεξουσιαστικού χώρου παραμένει ανοιχτή.

Click to comment

Απάντηση

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Μαφιόζικη εκτέλεση στο Χαλάνδρι: Γάζωσαν τον “Θαμνάκια” μέρα μεσημέρι

Σοκ και τρόμο προκαλεί η νέα μαφιόζικη εκτέλεση που σημειώθηκε χθες το μεσημέρι στο Χαλάνδρι, με θύμα τον 55χρονο Γιώργο Μοσχούρη – γνωστό και ως «Θαμνάκια» – σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης, μπροστά στα μάτια πολιτών.

Οι δράστες είχαν στήσει καρτέρι έξω από ιδιωτικό ιατρικό κέντρο. Μόλις το θύμα εμφανίστηκε, τον γάζωσαν με καλάσνικοφ, ρίχνοντας πάνω από 30 σφαίρες, αρκετές από τις οποίες χτύπησαν και απέναντι στο δρόμο, με μία να καταλήγει μέχρι και στο γκισέ της ρεσεψιόν της κλινικής. Από θαύμα δεν υπήρξαν τραυματισμοί μεταξύ πολιτών και εργαζομένων.

Εκτέλεση μπροστά σε κόσμο, χωρίς κανέναν δισταγμό

Η μαφιόζικη επίθεση έγινε καταμεσήμερο στην οδό Παπανικολή, με τους εκτελεστές να δρουν αποφασιστικά και ψυχρά, παρά την παρουσία περαστικών και οδηγών. Το θύμα δέχθηκε δεκάδες πυρά κυρίως στο κεφάλι και στον θώρακα, αφήνοντας την τελευταία του πνοή επί τόπου.

Λίγη ώρα αργότερα, στην περιοχή Πάτημα Χαλανδρίου βρέθηκε καμένο αυτοκίνητο, το οποίο φέρεται να ήταν το όχημα διαφυγής των δραστών.

Στο μικροσκόπιο οι ηθικοί αυτουργοί

Οι έρευνες της Δίωξης Ανθρωποκτονιών και της Δίωξης Εκβιαστών έχουν επικεντρωθεί τόσο στους φυσικούς αυτουργούς, όσο και στον άνθρωπο που φέρεται να έδωσε την εντολή για την εκτέλεση του Μοσχούρη, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για «συμβόλαιο θανάτου» μεγάλης χρηματικής αξίας.

Ένα από τα πρόσωπα που ερευνούν είναι ένας κρατούμενος με τον οποίο το θύμα είχε παλιά αντιδικία. Ωστόσο, ερευνάται και ο ρόλος του περιβόητου «Έντικ», Γεωργιανού που θεωρείται «αρχηγός» της ρωσόφωνης μαφίας στην Ευρώπη, και ο οποίος διαμένει στο Ντουμπάι. Το όνομά του είχε συνδεθεί από τις αρχές με σειρά δολοφονιών εντός του πλαισίου της λεγόμενης Greek Mafia.

Ο «Θαμνάκιας» και η αθηναϊκή νύχτα

Ο Γιώργος Μοσχούρης ήταν γνωστός στις αρχές για τη δράση του στη νύχτα και είχε παλαιότερα τραυματιστεί σε ανάλογη επίθεση το 2020. Το τελευταίο διάστημα, φέρεται να δήλωνε αποστασιοποιημένος από την παρανομία και να προσπαθούσε να αποσυρθεί, δηλώνοντας «μετανιωμένος». Το παρελθόν του όμως, φαίνεται πως δεν τον άφησε να ξεφύγει.

Το χρονικό της εκτέλεσης

Οι δράστες παρακολουθούσαν τον Μοσχούρη, γνωρίζοντας τις κινήσεις του. Όταν τον είδαν να βγαίνει από την κλινική, τον πλησίασαν αθόρυβα από πίσω και τον εκτέλεσαν με ψυχρό τρόπο. Η τζαμαρία της κλινικής θρυμματίστηκε, ενώ στο σημείο επικράτησε πανικός.

Αμέσως μετά την εκτέλεση, η αστυνομία απέκλεισε το σημείο. Οι πρώτες έρευνες εστιάζουν στην ανάλυση υλικού από κάμερες ασφαλείας σε απόσταση τεσσάρων χιλιομέτρων από τη σκηνή του εγκλήματος μέχρι το Πάτημα Χαλανδρίου, όπου βρέθηκε το καμένο αυτοκίνητο.

Συμβόλαιο θανάτου με άρωμα μαφίας

Η δολοφονία του Μοσχούρη προστίθεται σε μια μακρά λίστα ξεκαθαρισμάτων λογαριασμών μεταξύ αντίπαλων φατριών της Greek Mafia. Η επιλογή της τοποθεσίας και της ώρας μαρτυρά θράσος και απόλυτο σχεδιασμό. Οι αρχές εκτιμούν πως το χτύπημα σχεδιάστηκε μήνες πριν και ίσως σηματοδοτεί μια νέα φάση έντασης στον υπόκοσμο.

Οι εξελίξεις αναμένονται ραγδαίες, καθώς οι αρχές προσπαθούν να ανασυνθέσουν το παζλ της εκτέλεσης και να βρουν τους ηθικούς αυτουργούς και τους εκτελεστές πριν υπάρξουν νέες αιματηρές συνέχειες.

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Νέες Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: Ψηφιακές Κλήσεις και Point System

Σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος φέρνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο διαχείρισης των τροχονομικών παραβάσεων, με στόχο την εκσυγχρονισμό και την καλύτερη διαχείριση των διαδικασιών. Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της νέας πρότασης είναι η κατάργηση του παραδοσιακού “ροζ χαρτιού” των κλήσεων και η εισαγωγή ψηφιακών κλήσεων.

Με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ, οι παραβάσεις των οδηγών θα αποστέλλονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του gov.gr στην προσωπική θυρίδα κάθε οδηγού. Αυτό θα σημάνει το τέλος των παραδοσιακών εντύπων και θα δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να ενημερώνονται άμεσα για τις παραβάσεις τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν φυσική επίδοση της κλήσης.

Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ:

  1. Ψηφιακές Κλήσεις: Οι παραβάσεις δεν θα καταγράφονται πλέον σε έντυπα, αλλά θα αποστέλλονται ψηφιακά μέσω email ή sms. Κάθε κλήση θα φέρει έναν μοναδικό αριθμό πληρωμής και θα είναι ψηφιακά υπογεγραμμένη, προσφέροντας μεγαλύτερη διαφάνεια και ευκολία.

  2. Ενημέρωση μέσω SMS και Email: Όταν ένας οδηγός παραβιάσει τον ΚΟΚ, θα ενημερώνεται άμεσα μέσω ενός μηνύματος στο κινητό ή το email του. Σε αυτό το μήνυμα, θα περιλαμβάνεται ο αριθμός της παράβασης και ο τρόπος πληρωμής του προστίμου.

  3. Αυτόματη Διαβίβαση στο Taxisnet: Σε περίπτωση που το πρόστιμο δεν πληρωθεί εγκαίρως, θα αποστέλλεται αυτόματα στο Taxisnet για την επιβολή των σχετικών διοικητικών μέτρων.

  4. Ηλεκτρονική Ένσταση: Ο πολίτης που έχει λάβει κλήση θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλει ηλεκτρονική ένσταση μέσω μιας ειδικής πλατφόρμας του gov.gr. Η ένσταση μπορεί να υποβληθεί εντός τριών ημερών από τη δημοσιοποίηση της παράβασης.

  5. Point System: Οι παραβάτες οδηγοί θα εντάσσονται στο νέο point system, το οποίο παρακολουθεί την οδηγική τους συμπεριφορά και το οποίο θα είναι προσβάσιμο μέσω της ηλεκτρονικής θυρίδας του κάθε οδηγού. Με την εφαρμογή αυτού του συστήματος, οι οδηγοί θα έχουν άμεση ενημέρωση για τα σημεία που έχουν συγκεντρώσει και την κατάσταση του ιστορικού τους.

Οφέλη από τις νέες αλλαγές:

  • Αυξημένη Διαφάνεια: Η ψηφιοποίηση της διαδικασίας επιτρέπει τη γρήγορη και αξιόπιστη ενημέρωση των πολιτών για τις παραβάσεις τους, μειώνοντας τη δυνατότητα για παρατυπίες ή για “σβήσιμο” κλήσεων.

  • Εξοικονόμηση Χρόνου και Κόστους: Η ηλεκτρονική διαχείριση των κλήσεων μειώνει την ανάγκη για φυσική επίδοση εγγράφων και ταχυδρομικά έξοδα, διευκολύνοντας τη διαδικασία τόσο για τους οδηγούς όσο και για τις αρχές.

  • Αποτελεσματική Εφαρμογή του Point System: Με την παρακολούθηση της οδηγικής συμπεριφοράς και τη σύνδεση του συστήματος με την ηλεκτρονική θυρίδα, οι οδηγοί θα έχουν άμεση εικόνα των σημείων που έχουν συγκεντρώσει, βοηθώντας στη βελτίωση της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς και την αποτροπή παραβάσεων.

Η δημόσια διαβούλευση για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι σε εξέλιξη και αναμένονται περισσότερες πληροφορίες και προτάσεις. Ο νέος ΚΟΚ φαίνεται ότι εισάγει καινοτομίες που αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της καθημερινής εμπειρίας των οδηγών, καθιστώντας τη διαδικασία των τροχονομικών παραβάσεων πιο άμεση και πιο διαφανή.

DNews Widget
Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Σοκαριστικό Τροχαίο Στα Διόδια Πολυμύλου: Νέο Βίντεο Αποκαλύπτει Τις Τραγικές Στιγμές

Ένα βίντεο ντοκουμέντο που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το newsit.gr αποκαλύπτει τις σοκαριστικές στιγμές του τροχαίου δυστυχήματος που σημειώθηκε στα διόδια του Πολυμύλου στην Εγνατία Οδό το μεσημέρι της Μεγάλης Τρίτης, 15 Απριλίου 2025. Το τροχαίο είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ενός ζευγαριού, το οποίο απανθρακώθηκε μέσα στο αυτοκίνητό του, ενώ άλλα τέσσερα άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά.

Στο βίντεο καταγράφεται η ξέφρενη πορεία του φορτηγού που οδηγούσε ο 39χρονος Ουκρανός οδηγός, ο οποίος έχει προφυλακιστεί, και το οποίο καταλήγει στο να συνθλίψει το όχημα του ζευγαριού. Το βίντεο αποκαλύπτει επίσης το χάος που επικρατεί στα διόδια, με τα αυτοκίνητα να ακινητοποιούνται και τη σύγκρουση του φορτηγού με τα προπορευόμενα οχήματα να προκαλεί εκρήξεις και φωτιά.

Η Σοκαριστική Σύγκρουση και η Αντίδραση του Οδηγού

Ο 39χρονος οδηγός του φορτηγού, σε δηλώσεις του στο newsit.gr, ανέφερε ότι είχε αντιληφθεί τα διόδια περίπου 35-40 μέτρα πριν από την πρόσκρουση, όταν και προσπάθησε να πατήσει φρένο και να στρίψει το τιμόνι για να αποφύγει τη σύγκρουση. Ωστόσο, λόγω του φορτίου του φορτηγού και της ολισθηρότητας του δρόμου, ο οδηγός έχασε τον έλεγχο και παρέσυρε τα οχήματα που ήταν μπροστά του. Η ομίχλη και οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες φαίνεται να συνέβαλαν στην αδυναμία του οδηγού να αντιδράσει έγκαιρα, με τραγική κατάληξη.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ταχύτητά του την ώρα της σύγκρουσης ήταν 50 χλμ./ώρα, ενώ το όριο ταχύτητας στην περιοχή είναι 60 χλμ./ώρα. Η δήλωσή του υπογραμμίζει ότι, παρά την υπακοή στο όριο ταχύτητας, οι επικίνδυνες συνθήκες και η αδυναμία ελέγχου του οχήματος οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα.

Αποκαλυπτικό Βίντεο και Καταστροφή

Το βίντεο που καταγράφηκε από κάμερα ασφαλείας των διοδίων δείχνει με δραματικό τρόπο την κίνηση των οχημάτων, ενώ αποτυπώνει την ένταση της σύγκρουσης, την καταστροφή των οχημάτων και τη στιγμή της φλεγόμενης έκρηξης. Τα όργανα του θύματος και το όχημα του 34χρονου που ακολουθούσε, καταστρέφονται ολοσχερώς, ενώ το κουβούκλιο του υπαλλήλου των διοδίων διαλύεται πλήρως από τη δύναμη της σύγκρουσης.

Δικαιολογία του Οδηγού και Ρηξικέλευθη Υποστήριξη από τον Δικηγόρο του

Ο δικηγόρος του Ουκρανού οδηγού, Λάζαρος Κουμπουλίδης, υπερασπίστηκε τον πελάτη του, επισημαίνοντας ότι ο οδηγός κινούνταν με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, ενώ το όριο για εκείνη την περιοχή είναι 60 χλμ./ώρα, υποστηρίζοντας ότι η ταχύτητα του οδηγού ήταν εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

Η υπόθεση προκαλεί έντονες αντιδράσεις και αναδεικνύει τη σημασία της προσοχής και της αλληλεπίδρασης στις επικίνδυνες καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες κυκλοφορίας, οι οποίες συχνά μπορούν να οδηγήσουν σε αναπόφευκτα ατυχήματα, όπως αυτό στο Πολυμύλο.

DNews Widget
Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en