Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το τελικό σχέδιο που αναμένεται να ανακοινωθεί για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

Δημοσιεύτηκε

στις

Τέλος στην αναμονή χιλιάδων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών θα δοθεί αυτή την εβδομάδα, με την ανακοίνωση του τελικού σχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αν και οι προθέσεις του υπουργείου είναι γνωστές ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν ο υπουργός, Κώστας Γαβρόγλου, προέβη στις σχετικές ανακοινώσεις, η τελική μορφή που θα έχει το νέο πλαίσιο εισαγωγής στα ΑΕΙ δεν έχει δει ακόμα το φως της δημοσιότητας.

Πάντως, στελέχη του υπουργείου καθησυχάζουν ότι ο χρόνος δεν πιέζει και ότι «όλα θα γίνουν στην ώρα τους», ενώ σύμφωνα με πηγές του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το σχετικό νομοσχέδιο θα τεθεί άμεσα σε διαβούλευση και θα προλάβει να πάρει το δρόμο προς την Ολομέλεια της Βουλής μέσα στον Μάρτιο. Μάλιστα, στο εν λόγω νομοσχέδιο αναμένεται να ενσωματωθούν και οι συνέργειες πανεπιστημίων με ΤΕΙ, που βρίσκονται αυτό το διάστημα σε διαβούλευση.

Η αρχική στόχευση του υπουργείου ήταν να έχουν ολοκληρωθεί οι νομοθετικές διαδικασίες μέχρι τέλος Δεκεμβρίου 2018. Έτσι, η καθυστέρηση της ανακοίνωσης του τελικού σχεδίου, έχει προκαλέσει ανησυχία σε μεγάλο αριθμό μαθητών, κυρίως της Β’ λυκείου.

Στάση αναμονής κρατούν και οι εκπαιδευτικοί, μέρος του προβληματισμού των οποίων αποτελεί το πώς θα διαρθρωθεί εν τέλει το ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλά και τι επιμορφώσεις θα χρειαστούν. «Αυτή τη στιγμή, έχουμε ακούσει μόνο σχέδια, έχουμε διαβάσει διαρροές, περιμένουμε από το υπουργείο τις επίσημες ανακοινώσεις και ευελπιστούμε ότι θα πάρουμε απαντήσεις», σημείωσε εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας.

Όσο για τα φροντιστήρια, αν και από την ηγεσία του υπουργείου έχει τονιστεί η ανάγκη, οι αλλαγές στην Γ’ λυκείου και το νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια να επιφέρουν πλήγμα στην παραπαιδεία, διαφαίνεται ότι αυτό θα είναι πολύ δύσκολο για να επιτευχθεί. «Όπως και να έχει, εμείς θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις όποιες αλλαγές. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα γίνουν αλλαγές στο σύστημα», επεσήμανε ιδιοκτήτης φροντιστηρίου.

Πιθανές αλλαγές στις αλλαγές και ερωτηματικά

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, θα υπάρξουν μερικές αλλαγές σε σχέση με τα όσα είχαν ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο, αλλά χωρίς αυτές να αλλοιώνουν τη φιλοσοφία του νέου συστήματος.

Αρχικά, ερωτηματικό παραμένει τι θα ισχύσει με το βαθμό του Απολυτηρίου. Αν θα ισχύσει, δηλαδή, η συνδιαμόρφωση του βαθμού των υποψηφίων κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου ή αν η ρύθμιση παραλειφθεί.

Επίσης, τα τμήματα, από «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ) και «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ) θα μετονομαστούν, κατά πάσα πιθανότητα, σε «πράσινα» και «κόκκινα» αντίστοιχα.

Για φέτος, επίσης, ίσως να μετατεθεί για αργότερα ο χρόνος κατάθεσης του πρώτου μηχανογραφικού που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι μαθητές οι οποίοι θα τελειώσουν τον ερχόμενο Ιούνιο τη Β’ λυκείου -με βάση το οποίο μηχανογραφικό θα χαρακτηριστούν τα «πράσινα» και τα «κόκκινα» τμήματα- στην περίπτωση που καθυστερήσουν οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν τη νομοθέτηση των συνεργειών των πανεπιστημίων με ΤΕΙ.

Οι αναμενόμενες ανακοινώσεις

Για την Γ’ λυκείου, οι βασικές αλλαγές που έχουν ανακοινωθεί και αναμένεται να παραμείνουν στο νομοσχέδιο του υπουργείου είναι οι εξής:

-Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, θα γίνουν τέσσερις. Καθεμία από τις Ομάδες, θα αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.

-Τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας θα είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Επίσης, τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία θα ενοποιηθούν στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο θα είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους. Τα Λατινικά θα είναι μάθημα επιλογής.

-Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών θα διαιρεθεί σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη θα οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο – Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και Επιστήμες Υγείας και Ζωής, αντίστοιχα.

-Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας θα καταργηθούν και όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα.

-Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο θα προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

-Επιπλέον, για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο θα προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.

-Τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού θα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος, με έξι διδακτικές ώρες για το καθένα.

-Όσον αφορά τον τρόπο απόκτησης του απολυτηρίου, αυτός θα παραπέμπει σε ένα τύπο περιφερειακών, «μίνι-πανελλαδικών» εξετάσεων.

-Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα. Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (που αναφέρθηκαν παραπάνω), τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

-Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.

-Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για το βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων.

-Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ’ Λυκείου.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αυλαία για τη φετινή ΑΚΑΔΗΜΙΑ | Δομή δια Βίου Μάθησης της Περιφέρειας ΑΜ-Θ

Δημοσιεύτηκε

στις

Πραγματοποιήθηκε σε έξι πόλεις της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης η τελετή λήξης των διαλέξεων της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ – Δομής δια Βίου Μάθησης της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.

Με την τελετή λήξης στις έξι πόλεις της Περιφέρειας όπου υλοποιείται η δράση (Ορεστιάδα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα) ολοκληρώθηκε ο τέταρτος κύκλος διαλέξεων της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ – Δομής Δια Βίου Μάθησης Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. 

Για τέταρτη συνεχή χρονιά οι συμμετέχοντες πολίτες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν διαλέξεις για θέματα Υγείας, Αγωγής των Πολιτών, Αγροτικά, Περιβάλλοντος και Δασολογίας, Φιλολογικά, Οικονομίας, Τεχνολογίας, από καθηγητές των Σχολών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) και του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Τ.Ε.Ι.-Α.Μ.Θ.) οι οποίοι μοιράστηκαν εθελοντικά εξειδικευμένες γνώσεις, με τρόπο απλό και κατανοητό.

Η πρωτοβουλία, που ξεκίνησε το 2015 στον Έβρο και από το 2016 πραγματοποιείται ταυτόχρονα σε έξι πόλεις σε όλη την Περιφέρεια έχει στόχο τη Δια Βίου Μάθηση και Εκπαίδευση των πολιτών. Με την στήριξη του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστου Μέτιου, του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου και Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ Δημητρίου Πέτροβιτς, του Πρύτανη του Δ.Π.Θ. Αλέξανδρου Πολυχρονίδη και του Πρύτανη Τ.Ε.Ι. Α.Μ.Θ. Δημήτρη Μπαντέκα, υλοποιήθηκε στην πράξη η διασύνδεση της ακαδημαϊκής κοινότητας με την κοινωνία, και θεσμοθετήθηκε πλέον στη συνείδηση των πολιτών και των καθηγητών η ΑΚΑΔΗΜΙΑ – Δομή δια Βίου Μάθησης.
Στα τέσσερα χρόνια υλοποίησης της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ, 1700 πολίτες παρακολούθησαν 400 διαλέξεις 180 καθηγητών σε 9 θεματικές ενότητες σε 6 πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 

Για την ακαδημαϊκή περίοδο 2018-2019 οι θεματικές ενότητες όπου αναπτύχθηκαν οι διαλέξεις ήταν «Η ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ», «ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ», «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ», «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ», «Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ», «ΖΩ – ΕΝΕΡΓΩ – ΤΕΧΝΟΛΟΓΩ», « Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ», «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Στην τελετή λήξης συμμετείχαν θεσμικά εκπρόσωποι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 

Ο κ. Πέτροβιτς κατά τον χαιρετισμό του ευχαρίστησε θερμά τους Καθηγητές και Εισηγητές, για την εθελοντική προσφορά τους, καθώς και τους συνεργάτες του και τα υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, που καθόλη τη διάρκεια υλοποίησης της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ, φρόντιζαν για όλα τα θέματα με επιτυχία. Και συνέχισε «Ως διοίκηση, με τον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, κάνουμε πράξη όλα όσα είναι για το καλό του τόπου και των πολιτών της Περιφέρειας μας. Οραματιστήκαμε την ΑΚΑΔΗΜΙΑ, την υλοποιήσαμε, και πλέον μέσα από τις διαλέξεις της κερδίζουμε όλοι σε γνώσεις και γινόμαστε καλύτεροι. Οι συμμετέχοντες πολίτες και καθηγητές συμπλήρωσαν σχετικές φόρμες αξιολόγησης της δράσης. Οι προτάσεις και επισημάνσεις τους θα ληφθούν υπόψη από την Οργανωτική Επιτροπή κατά τον σχεδιασμό της νέας ακαδημαϊκής περιόδου 2018-2019».

Κατά τη διάρκεια της τελετής λήξης απονεμήθηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής στους δικαιούχους του προγράμματος.

Alexandroupoli Online 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μητροπολίτες Θράκης | “Η ίδρυση νέας Νομικής Σχολής στην Πάτρα συρρικνώνει το Δ.Π.Θ”

Δημοσιεύτηκε

στις

Με κοινή γραπτή δήλωση που υπογράφουν ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, ο μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, ο μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων και ο μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων εκφράζουν την ανησυχία τους σχετικά με το ζήτημα της ίδρυσης 4ης Νομικής.

Αναλυτικά η κοινή δήλωση των μητροπολιτών της Θράκης:

«Οι αρχιερείς της Θράκης έχοντες την ποιμαντική ευθύνη έναντι του λαού και της Εκκλησίας να φυλάσσουμε τον τόπο αυτό, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που απαιτούν αντίστοιχους χειρισμούς, αλλά και ως ενεργοί πολίτες παρακολουθούμε με ανησυχία τα τεκταινόμενα και τις αποφάσεις στο νευραλγικό χώρο της Παιδείας.

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το κορυφαίο αυτό εκπαιδευτικό και πνευματικό ίδρυμα, ιδρύθηκε σε δύσκολους καιρούς και αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα για την πρόοδο και την ανάπτυξη του ακριτικού μας τόπου καθώς και της Πατρίδος μας. Έπειτα δε από σαράντα και πλέον έτη από την ίδρυση του, πέρα από τις επιτυχίες του στον ακαδημαϊκό και ερευνητικό τομέα, έχει αποδείξει ότι ο ρόλος του είναι πολυσχιδής, ενώ η παρουσία των δεκάδων χιλιάδων φοιτητών στις τέσσερις πόλεις όπου εδρεύουν τα τμήματά του συμβάλει αποφασιστικά στην κοινωνική συνοχή και στη δημογραφική τόνωση της ακριτικής μας περιοχής.

Συμμεριζόμενοι την αγωνία και τον προβληματισμό της ακαδημαϊκής κοινότητος του Δ.Π.Θ., των Δικηγορικών Συλλόγων, των φοιτητών και των θεσμικών φορέων της περιοχής μας, φρονούμε ότι η ίδρυση νέας Νομικής Σχολής στην Πάτρα, μόνο αρνητικές επιπτώσεις επιφέρει, αφού συρρικνώνει το Δ.Π.Θ αντί να το αναβαθμίζει, αν και κατά το πρόσφατο παρελθόν έχουμε συχνά λάβει διαβεβαιώσεις περί της αναδείξεως του Πανεπιστημίου μας ως παραγωγικού αναπτυξιακού πόλου της Θράκης και παράλληλα επιβαρύνει έτι περισσότερο τον κλάδο των δικηγόρων.

Οι μητροπολίτες της Θράκης εμφατικά δηλώνουμε ότι, συντασσόμεθα πλήρως με τις εκφρασθείσες από τον λαό και τους φορείς της Θράκης αντιρρήσεις, τις αποφάσεις και τις δράσεις των Πρυτανικών Αρχών του Δ.Π.Θ., τις υποστηρίζουμε και για μία εισέτι φορά τις προσυπογράφουμε».

e-evros

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΒΡΟΣ

Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης αναβαθμίζεται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκος Παππάς και οι πρυτανικές αρχές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης υπογράφουν, την προσεχή Δευτέρα, μνημόνιο συνεργασίας για την ανάληψη κοινών δράσεων με στόχο την κατάρτιση και προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων των φοιτητών και αποφοίτων των Γεωτεχνικών Σχολών της χώρας μας. 

Η συμφωνία προβλέπει, επίσης, τη μακροπρόθεσμη αξιοποίηση των νέων μεγάλων δημόσιων μετρητικών υποδομών παρατήρησης της Γης που δημιουργούνται από το Υπουργείο ΨΗΠΤΕ.

Το Μνημόνιο αφορά, για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τη Σχολή Γεωπονίας και Δασολογίας και κυρίως το υπαγόμενο σε αυτήν Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης στην Ορεστιάδα, αλλά και καθηγητές-ερευνητές από άλλα Τμήματα, καθώς το αντικείμενό του καλύπτει όλο το εύρος των γεωργικών και γεωτεχνικών επιστημών και τη μελέτη θεμάτων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα που υπάγονται στις ως άνω επιστήμες καθώς και στις επιστήμες της πληροφορικής.

Αντικείμενα του Μνημονίου συνεργασίας του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ και των τεσσάρων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, είναι μεταξύ άλλων:

  • Η παροχή εκπαίδευσης σε φοιτητές γεωπονίας σε σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία που θα τους καταστήσουν ικανούς για την αξιοποίηση των δεδομένων των υφιστάμενων ψηφιακών υποδομών της χώρας και την παροχή μέσω αυτών των δεδομένων υπηρεσιών στον πρωτογενή τομέα,
  • Η κατάρτιση γεωτεχνικών σε θέματα αξιοποίησης εργαλείων παρατήρησης γης και ψηφιακών δεδομένων στη γεωργία,
  • Η δημιουργία και αξιοποίηση ψηφιακών υποδομών στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα,
  • Η μεταφορά και ανταλλαγή τεχνογνωσίας (τόσο μεταξύ των Πανεπιστημίων, όσο και από τα Πανεπιστήμια προς το Υπουργείο),
  • Η από κοινού χρήση πλατφόρμων διαχείρισης δεδομένων και παροχής τεχνογνωσίας σε ψηφιακά εργαλεία,
  • Η δημιουργία για τα Πανεπιστήμια πυλών εισόδου δεδομένων (Gateways) στα δεδομένα του Υπουργείου για τη χρήση των δεδομένων για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς,
  • Η συνεργασία με Ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες στο πεδίο της Παρατήρησης Γης με στόχο την άμεση ενσωμάτωση της συνεχώς αναπτυσσόμενης τεχνογνωσίας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο,
  • Η δημιουργία Οδικού Χάρτη για δημιουργία νέων Εργαστηρίων (και συνεπακόλουθου μετασχηματισμού του προγράμματος σπουδών) σχετικά με την αξιοποίηση εργαλείων  παρατήρησης γης και ψηφιακών δεδομένων στη γεωργία.

e-evros

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πιστοποιούνται τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών του Δ.Π.Θ.

Δημοσιεύτηκε

στις

Στην Κομοτηνή βρέθηκε για την πρώτη συνάντηση ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση Παντελής Κυπριανός.

Το πρώτο βήμα στην πιστοποίηση των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης έγινε το πρωί της Παρασκευής 5/4. Στο κτίριο της πρυτανείας του ΔΠΘ, στην Κομοτηνή, βρέθηκε ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση Παντελής Κυπριανός, όπου και μίλησε σε ενημερωτική ημερίδα με θέμα: “Πιστοποίηση προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών”, μαζί με συνεργάτες του. Τον υποδέχθηκε η αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων Δ.Π.Θ. Ζωή Γαβριηλίδου, μαζί με συνεργάτες κι εκπροσώπους των τμημάτων του ιδρύματος.

Η αρχή με οκτώ τμήματα
Τον “Χ” ενημέρωσε επί του θέματος η κα Γαβριηλίδου. “Έχουμε ολοκληρώσει την φάση της πιστοποίησης του ιδρύματος”, είπε, θυμίζοντας την προ μηνών εξέλιξη, και γνωστοποίησε τη νέα εξέλιξη: “Οκτώ τμήματα του ΔΠΘ μπαίνουν στον κύκλο πιστοποίησης, γι’ αυτό έχουμε τον πρόεδρο κο Κυπριανό να μας πει πως να κινηθούμε ώστε να είναι πλήρεις οι φάκελοι. Κατόπιν θα βγει δεύτερη πρόσκληση, για να ακολουθήσουν περισσότερα τμήματα”. Αναφορικά με τα τμήματα για τα οποία ξεκινάει η διαδικασία, αυτά είναι τα: Ιστορίας και Εθνολογίας, Ελληνικής Φιλολογίας, ΤΕΦΑΑ, Νομικής, Μοριακής Βιολογίας, Μηχανικών Περιβάλλοντος, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Πολιτικών Μηχανικών.

Στόχος η βελτίωση των πανεπιστημίων
Στον “Χ” μίλησε και ο κος Κυπριανός, ο οποίος ευθύς εξαρχής ξεκαθάρισε: “Όλα τα πανεπιστήμια στον ευρωπαϊκό χώρο ανώτατης εκπαίδευσης σε 48 χώρες περνούν από μία διπλή διαδικασία, αξιολόγησης πρώτα κι έπειτα πιστοποίησης. Αυτή γίνεται σε δύο επίπεδα, πρώτα σε επίπεδο ιδρύματος δηλαδή πιστοποιούνται οι αρμόδιες αρχές σε κάθε ίδρυμα (σ.σ. αυτό έγινε ήδη στο Δ.Π.Θ.), και στην συνέχεια περνάμε στα τμήματα. Αυτή η πιστοποίηση θα γίνεται περιοδικά κάθε τέσσερα χρόνια”. Η διαδικασία θα τρέξει τα έτη 2019, 2020 και μετά θα συνεχίζεται περιοδικά κατά το πρόγραμμα, καθώς “στόχος είναι”, κατά τη μαρτυρία του προέδρου, “να εντοπίζονται αδυναμίες και να μειώνονται, με στόχο να γινόμαστε ολοένα και πιο καλοί. Ο βασικός στόχος είναι να δούμε την κατάσταση των ιδρυμάτων και να αναπτύξουν στρατηγική και πρακτικές ώστε σιγά – σιγά να γίνουν καλύτερα”.

Εκτός από τον ως άνω βασικό στόχο, υπάρχουν και παράλληλοι, ήτοι τα πανεπιστήμια να έρχονται πιο κοντά το ένα στο άλλο, να συνεργάζονται στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. “Δίνουμε πολύ μεγάλη βαρύτητα, ώστε τα πανεπιστήμια να δεθούν με τις τοπικές κοινωνίες, για παράδειγμα στην Θράκη που είναι μία κρίσιμη ακριτική περιοχή για την χώρα, για να συμβάλουν και στην ανάπτυξή τους. Την ίδια στιγμή θέλουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια να διεθνοποιηθούν περισσότερο: Να έχουν περισσότερους δεσμούς με το εξωτερικό, να έχουν περισσότερες ανταλλαγές προσωπικού όλων των κατηγοριών, κι αυτό που μας ενδιαφέρει πάρα πολύ δηλαδή να έχουμε πολλές ανταλλαγές φοιτητών”, σημειώνει ο πρόεδρος.

Τέλος, ο κος Κυπριανός πληροφόρησε ότι από το 2021 κι έπειτα διπλασιάζεται ο προϋπολογισμός της Κομισιόν για την φοιτητική κινητικότητα, που σημαίνει ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια μπορούν να δέχονται τουλάχιστον διπλάσιο αριθμό ξένων φοιτητών και να στέλνουν τουλάχιστον διπλάσιο αριθμό, γι’ αυτό και πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο έτοιμα.

 

 

 

xronos

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
papadopoulos spot
Mouraidhs-Syxronos-Dhmos_banner
o-topos-tis-zois-mas_banner
stefanidoy-υποψήφια
AGANIKOLAS KARTA laos
ΓΚΡΙΤΖΕΛΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑ
ypop-gior
GAKHS
dimotikos-symboulos
Talidhs_Akhs_banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: