Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μέλλον της αγοράς ακινήτων μετά την απόφαση του ΣτΕ για τα μπόνους στις οικοδομές

Το περιεχόμενό της προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις και αναπάντητα ερωτήματα

Η απόφαση του ΣτΕ για το μπόνους στις οικοδομές, βάσει του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, έδωσε τέλος σε μία αβεβαιότητα που κυριολεκτικά είχε φρενάρει την κτηματαγορά. Ωστόσο, το περιεχόμενό της προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις στους φορείς της αγοράς και αναπάντητα ερωτήματα στους εμπλεκόμενους, τα οποία καλείται άμεσα το υπουργείο να απαντήσει με τρόπο που δεν θα προκαλέσει μελλοντικές αναταράξεις.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το πώς μπορεί κάποιος να κωδικοποιήσει σε ένα εναρμονισμένο πλαίσιο, σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ, τις άδειες που ήδη έχουν εκδοθεί. Κι αυτό διότι κάθε περίπτωση έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μπουν σε μία γενική νόρμα και να θεωρηθεί το θέμα λήξαν.

Έτσι, η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), η οποία έκρινε αντισυνταγματικές ορισμένες διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), προκαλεί σημαντικές αλλαγές στον πολεοδομικό σχεδιασμό και αναμένεται να επηρεάσει τόσο τις οικοδομικές άδειες όσο και την ευρύτερη κατασκευαστική δραστηριότητα στη χώρα. Η κυβέρνηση, αντιλαμβανόμενη τη σημασία της απόφασης αυτής, ετοιμάζει τα επόμενα βήματά της ώστε να διαχειριστεί τις συνέπειες και να διασφαλίσει τη σταθερότητα στην αγορά ακινήτων.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης, η οποία θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024. Η διαδικασία θα διεξαχθεί μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας στη διεύθυνση https://ypen.gov.gr/diavouleusi/forums/forum/nok/. Στόχος της διαβούλευσης είναι να καταγραφούν οι παρατηρήσεις και τα προβλήματα που προκύπτουν από την απόφαση του ΣτΕ, καθώς και οι ειδικές περιπτώσεις οικοδομικών αδειών που επηρεάζονται.

Η απόφαση του ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικά ορισμένα από τα μπόνους δόμησης που προβλέπονταν στον ΝΟΚ, όπως την προσθήκη επιπλέον ορόφων για ενεργειακά αποδοτικά κτίρια και την εξαίρεση συγκεκριμένων αρχιτεκτονικών στοιχείων (πισίνες, ανυψωμένα πατάρια, δώματα) από τον γενικό συντελεστή δόμησης. Η απόφαση αυτή επιφέρει σημαντικές αλλαγές, καθώς ακυρώνει οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν με βάση τις ευνοϊκές αυτές ρυθμίσεις αλλά δεν έχουν ακόμα ενεργοποιηθεί. Δεν επηρεάζονται, ωστόσο, οι οικοδομές στις οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες.

Το ΣτΕ βασίζει την απόφασή του σε αρχές του Συντάγματος που προστατεύουν τη βιωσιμότητα του αστικού περιβάλλοντος και τη δικαιοσύνη στον πολεοδομικό σχεδιασμό. Παράλληλα, επανέρχονται στο προσκήνιο προγενέστερες διατάξεις που βασίζονται στον ΝΟΚ του 2012, γεγονός που δημιουργεί νέες προκλήσεις για την αγορά ακινήτων.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, σε πρόσφατες δηλώσεις του επεσήμανε τη σοβαρότητα της κατάστασης και την ανάγκη για συντονισμένες παρεμβάσεις. «Η απόφαση του ΣτΕ βασίζεται σε έναν πολύ παλιό νόμο, τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, που ψηφίστηκε το 2012. Από την ημέρα της ανακοίνωσης, ισχύουν πλέον νέοι κανόνες, και τα μπόνους δόμησης δεν εφαρμόζονται πια οριζόντια», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο υπουργός εξήγησε ότι η δημόσια διαβούλευση θα βοηθήσει να συγκεντρωθούν στοιχεία για τις επιμέρους περιπτώσεις οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί με βάση τις ευνοϊκές διατάξεις. «Υπάρχουν πολλές διαφορετικές περιπτώσεις αδειών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Για παράδειγμα, τι ισχύει για έναν επενδυτή που έχει λάβει οικοδομική άδεια, αλλά δεν έχει ξεκινήσει τις εργασίες του; Είναι το επενδυτικό του σχέδιο αρκετό για να θεωρηθεί έναρξη εργασιών;», σημείωσε.

Ο Θ. Σκυλακάκης υπογράμμισε επίσης ότι η αγορά δεν μπορεί να παραμείνει σε καθεστώς αβεβαιότητας. «Πρέπει να προετοιμαστούμε έγκαιρα και να δράσουμε γρήγορα, ώστε να δοθούν σαφείς διευκρινίσεις. Θα αξιοποιήσουμε τη διαβούλευση για να καταγράψουμε όλα τα πιθανά σενάρια και να προχωρήσουμε στις απαραίτητες ρυθμίσεις», κατέληξε.

Η δημόσια διαβούλευση αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς που επιβάλλει η απόφαση του ΣτΕ. Η κυβέρνηση καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες, αλλά και επαγγελματίες του κλάδου, να συμμετάσχουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, το Υπουργείο Περιβάλλοντος θα αξιολογήσει τα δεδομένα και θα εξετάσει πιθανές νομοθετικές παρεμβάσεις, ώστε να δοθεί λύση σε ζητήματα που δεν ξεκαθαρίζονται από την απόφαση του ΣτΕ.

Η απόφαση του ΣτΕ δημιουργεί νέες προκλήσεις για την πολεοδομική πολιτική. Ωστόσο, ανοίγει και τον δρόμο για έναν πιο ισορροπημένο σχεδιασμό, που θα προστατεύει το περιβάλλον και θα προάγει τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η αγορά ακινήτων, οι επενδυτές και οι πολίτες βρίσκονται σε αναμονή για τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης. Το υπουργείο Περιβάλλοντος καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στην ανάγκη για άμεσες λύσεις και τη μακροπρόθεσμη διασφάλιση ενός δικαιότερου και βιώσιμου πολεοδομικού πλαισίου.

Η επόμενη μέρα για την πολεοδομία στη χώρα θα κριθεί από την ικανότητα των εμπλεκόμενων φορέων να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις με συνέπεια, ταχύτητα και διαφάνεια.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση κατώτατου μισθού στα 880 ευρώ το 2025

Η αντίστροφη μέτρηση για την αύξηση του κατώτατου μισθού έχει ήδη ξεκινήσει, με τις εκτιμήσεις της αγοράς να αναφέρουν ότι αυτός θα διαμορφωθεί από την 1η Απριλίου στα 880 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 6% ή 50 ευρώ από τα 830 ευρώ που είναι σήμερα. Αν οι εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιωθούν, η αύξηση θα είναι ελαφρώς υψηλότερη σε σχέση με τις προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου, το οποίο εκτιμούσε αύξηση 4,5%, και της Τράπεζας της Ελλάδος, που προέβλεπε αύξηση 5%.

Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας έχει ήδη ξεκινήσει τη σχετική διαδικασία για την αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού και προχωρά στη συγκρότηση της νέας Επιτροπής Διαβούλευσης για την περίοδο 2025-2027. Η Επιτροπή αυτή θα έχει τον ρόλο της γνωμοδότησης και της διατύπωσης προτάσεων για τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού, με στόχο την εξεύρεση λύσεων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων και της οικονομίας. Ειδικότερα, η νέα διαδικασία καθορισμού του κατώτατου μισθού για το 2025 θα βασιστεί σε μια σειρά παραμέτρων, με τις εκτιμήσεις να υποδεικνύουν αύξηση που θα κυμαίνεται από τα 830 ευρώ σήμερα στα 880 ευρώ.

Από το 2028, αναμένεται να εφαρμοστεί μια νέα διαδικασία καθορισμού του κατώτατου μισθού, η οποία θα διαφοροποιείται από τις μέχρι τώρα πρακτικές, καθώς θα βασίζεται σε μαθηματικό τύπο. Ο νέος τύπος θα υπολογίζει τη μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κλίμακας των νοικοκυριών, καθώς και την αύξηση της παραγωγικότητας της οικονομίας. Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή που αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερη αντικειμενικότητα και σταθερότητα στις ετήσιες αναπροσαρμογές του κατώτατου μισθού, προσαρμόζοντας τον στις οικονομικές συνθήκες και τα δημοσιονομικά δεδομένα της κάθε χρονιάς.

Η νέα Επιτροπή Διαβούλευσης θα αποτελείται από πέντε εκπροσώπους οργανώσεων εργαζομένων (όπως η ΓΣΕΕ, η ΑΔΕΔΥ κ.ά.), πέντε εκπροσώπους εργοδοτικών φορέων (όπως ο ΣΕΒ, η ΕΣΕΕ, ο ΣΕΤΕ κ.ά.) και τον Πρόεδρο του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (Ο.ΜΕ.Δ.). Για πρώτη φορά, θα υποβληθεί ένα κοινό πόρισμα, το οποίο θα περιλαμβάνει τις προτάσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων για τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού στην περίοδο 2025-2027. Επιπλέον, μια δεύτερη Επιστημονική Επιτροπή, αποτελούμενη από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες σε θέματα οικονομίας και οικονομίας της εργασίας, θα συνδράμει με την εκπόνηση αναλύσεων και υποβολή προτάσεων.

Σύμφωνα με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, η διαβούλευση θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2025, ώστε εντός του έτους να καταλήξουν οι εμπλεκόμενοι φορείς στην πρότασή τους για τον νομοθετημένο κατώτατο μισθό και το νομοθετημένο κατώτατο ημερομίσθιο που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2026. Από το 2026, οι αυξήσεις του κατώτατου μισθού θα εφαρμόζονται ετησίως, με σταθερές αυξήσεις κάθε 1η Ιανουαρίου, και η διαβούλευση θα ξεκινά κάθε Ιούνιο και θα ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο.

Σύνδεση των μισθών στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα

Η σύνδεση των μισθών στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα είναι ένα σημαντικό βήμα για την εξίσωση των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων με εκείνες του ιδιωτικού τομέα. Από το 2025, ο εισαγωγικός μισθός του δημόσιου τομέα (Υ.Ε. κατηγορία) θα αυξηθεί και θα ισούται με τον κατώτατο μισθό, δηλαδή με τα 870-880 ευρώ. Η αύξηση αυτή θα επιφέρει και την αναπροσαρμογή των υπόλοιπων μισθολογικών κλιμακίων του Δημοσίου (Δ.Ε, Τ.Ε, Π.Ε.), γεγονός που αναμένεται να αυξήσει τις βασικές αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων κατά 30 ευρώ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), αυτή η αναπροσαρμογή θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό με επιπλέον 143 εκατ. ευρώ.

Με την εφαρμογή αυτών των μέτρων, το κράτος επιδιώκει την εξίσωση των χαμηλότερων μισθολογικών κλιμακίων στους δύο τομείς, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει το κοινωνικό κράτος και συμβάλλει στην οικονομική ανακούφιση των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων. Επιπλέον, η σύνδεση των μισθών του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα ενισχύει την αίσθηση δικαιοσύνης και ισονομίας, προσφέροντας στους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα μισθολογικές αυξήσεις που αντανακλούν τις εξελίξεις στον ιδιωτικό τομέα.

Από το 2028, ο νέος μηχανισμός καθορισμού του κατώτατου μισθού και του κατώτατου ημερομισθίου θα εφαρμοστεί με βάση τον μαθηματικό τύπο που προβλέπει τον υπολογισμό των αυξήσεων λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό και την αύξηση της παραγωγικότητας. Ο τύπος αυτός θα έχει ως στόχο την αποτελεσματικότερη προσαρμογή του μισθού στις οικονομικές συνθήκες, χωρίς να επιτρέπει τη μείωση του κατώτατου μισθού, εφόσον ο συντελεστής που προκύπτει είναι αρνητικός. Σε κάθε περίπτωση, αν προκύψει μείωση, ο κατώτατος μισθός θα παραμείνει «παγωμένος» και δεν θα μειωθεί.

www.newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο 2,6% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο

Επιτάχυνε στο 2,6% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, με έντονες πιέσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, ενώ στα τρόφιμα διατηρήθηκε κατά βάση η πτωτική τάση.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή έτρεξε τον Δεκέμβριο με ετήσιο ρυθμό 2,6% μετά τις τάσεις σταθεροποίησης, στο 2,4%, που είχε δείξει τον Νοέμβριο.

Στη μηνιαία σύγκριση Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου ο δείκτης παρουσίασε μικρή αύξηση 0,1%.

Σημαντική αύξηση του γενικού ρυθμού κατά 6,2% καταγράφηκε στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, αύξηση 3,8% στην Υγεία, +3,7% στη Στέγαση και +5,9% στην ομάδα ΞενοδοχείαΚαφέΕστιατόρια.

Μεταξύ άλλων, τα ασφάλιστρα υγείας παρουσίασαν τον Δεκέμβριο ετήσια αύξηση κατά 14%, τα ενοίκια κατά 8,5%, η εστίαση κατά 5,7%, ο ηλεκτρισμός κατά 7,6% και το φυσικό αέριο κατά 8,7%.

Αντίθετα, οι τιμές των τροφίμων υποχώρησαν κατά 0,3%, με μειώσεις να καταγράφονται σε προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, πίτσες και πίτες, ζυμαρικά, πουλερικά, κατεψυγμένα θαλασσινά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λοιπά τρόφιμα.

Ετήσια σύγκριση

Η ετήσια αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,6% τον Δεκέμβριο 2024 προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
  • 1,7% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 6,2% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 3,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 3,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 3,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
  • 1,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 1,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
  • 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 5,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 2,6% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
  1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
  • 0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, πίτσες και πίτες, ζυμαρικά, πουλερικά, κατεψυγμένα θαλασσινά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λοιπά τρόφιμα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ψωμί, δημητριακά για πρωινό, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρια νωπά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, ζάχαρη-σοκολάτες γλυκά-παγωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 1,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες.

Μηνιαία σύγκριση

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,1% τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον Νοέμβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
  • 0,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 1,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωσης κυρίως των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
  • 0,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία καφενεία-κυλικεία.
  1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
  • 0,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, σάλτσες-καρυκεύματα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, νωπά ψάρια.
  • 0,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

www.newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Μεγάλη “πληγή” για την κτηνοτροφία η ευλογιά των αιγοπροβάτων

“Καλπάζει” ο ιός της ευλογιάς στη Ροδόπη. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα οδηγηθούν στη σφαγή 30 κοπάδια, ενώ σε επίπεδο περιφέρειας έχουν σφαγιαστεί 32.000 αιγοπρόβατα.

Αυτό τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο διευθυντής της Κτηνιατρικής Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Νίκος Φωτεινιάς, ο οποίος επιμένει στην αλλαγή της συμπεριφοράς των κτηνοτρόφων που δεν συμμορφώνονται με τις οδηγίες απολύμανσης (αλλαγή ρούχων και παπουτσιών) και δυστυχώς έχει προκαλέσει την ραγδαία εξάπλωση στον νομό.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
letters AG as logo
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en