Το 2020 θα αποτελέσει κομβική χρονιά για τα 10 περιφερειακά λιμάνια. Το εξεταζόμενο έτος θα εκκινήσουν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίησή τους, με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας να βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή».
Για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων εξετάζονται τρία μοντέλα και συγκεκριμένα η υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων, η ολική παραχώρηση και η πώληση πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών.
Κάθε λιμάνι θα εξεταστεί ξεχωριστά, οπότε οι επιμέρους διαγωνισμοί ενδέχεται να διαφέρουν μεταξύ τους.
Ειδικότερα, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δείχνει να έχει κερδίσει το ενδιαφέρον αμερικανικών κεφαλαίων, αφού η ευρύτερη περιοχή, εκτός από οικονομική, έχει και γεωστρατηγική σημασία.
Το λιμάνι συνδέεται άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).
Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα (Gastrade).
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχουν υπάρξει – στο υπουργείο Ναυτιλίας – εισηγήσεις για μη αξιοποίηση, κυρίως για στρατιωτικούς λόγους.
Ουρές κάνουν οι «µνηστήρες» σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα
Στην Αλεξανδρούπολη, η νέα διοίκηση του λιµένα περιµένει µε αγωνία τις αποφάσεις για την εξέλιξη της όλης διαδικασίας. Το επιχειρηµατικό ενδιαφέρον για το λιµάνι και τις χρήσεις του είναι µεγάλο. ∆ιπλωµάτες αλλά και εκπρόσωποι επιχειρηµατικών οµίλων τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό έχουν επισκεφθεί την περιοχή και έχουν εκφράσει την αποφασιστικότητά τους να λάβουν µέρος στις διαδικασίες, όποιο µοντέλο κι αν επιλεγεί. Κάποιοι επιχειρηµατικοί όµιλοι έχουν ήδη εγκατασταθεί στις περιοχή και έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις στον τοµέα των logistics. «∆εν υπάρχει ακόµα επίσηµη ενηµέρωση για τις εξελίξεις, αλλά περιµένουµε το επόµενο διάστηµα σηµαντικές εξελίξεις» είπε στην «Ηµερησία» ο πρόεδρος του Οργανισµού Λιµένος Αλεξανδρούπολης, Κωνσταντίνος Χατζηµιχαήλ.
Για το λιµάνι της Αλεξανδρούπολης τα δεδοµένα το τελευταίο διάστηµα έχουν αλλάξει και η στρατηγική του αξία έχει εκτοξευθεί στα ύψη. Αιτίες, η αµυντική συµφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ που ενέταξε το λιµάνι στον σχεδιασµό για τη στρατιωτική συνεργασία µεταξύ των δύο χωρών, καθώς και η ανέλκυση από τον βυθό του λιµανιού της βυθοκόρου «Ολγας», που παρέµενε βυθισµένη από το 2010 και εµπόδιζε τον ελλιµενισµό µεγάλων πλοίων.
Πριν από λίγες µέρες το συνεργείο των δυτών του Κωνσταντίνου Νιζάµη ανέσυρε από τον βυθό και τα τελευταία και µικρότερα κοµµάτια της βυθοκόρου, απελευθερώνοντας όλη την προκυµαία του λιµανιού. Χαρακτηριστικό της στρατιωτικής σηµασίας του λιµανιού είναι το γεγονός πως για την ανέλκυση της βυθοκόρου, που είχε βάρος 800 τόνους και µήκος 45 µέτρα, ο στρατός των ΗΠΑ πλήρωσε 2,3 εκατ. ευρώ, ενώ την επιχείρηση παρακολουθούσαν σε κάθε φάση της 20-30 αξιωµατικοί του. Μεγάλες δυνατότητες και επιχειρηµατικό ενδιαφέρον υπάρχει και για την Καβάλα. Στον οργανισµό λιµένος είναι ενταγµένες τέσσερις λιµενικές εγκαταστάσεις, καθεµία από τις οποίες έχει διαφορετική χρήση, από εµπορικές µέχρι τουριστικές. Το λιµάνι της Καβάλας είναι σταθµός και προορισµός κρουαζιέρας, ενώ έχει ακτοπλοϊκές αλλά και εµπορευµατικές χρήσεις.
Πηγή: ethnos.gr
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...