Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Τέλος 5% επί του κύκλου εργασιών στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων λιμανιών

Τέλος 5% επί του κύκλου εργασιών του παραχωρησιούχου επιβάλει η κυβέρνηση στο νέο προωθούμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, με σκοπό να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα των οικείων οργανισμών λιμένων (Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηράκλειου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πάτρας και Ραφήνας). Τέλος που δύναται με υπουργική απόφαση να αυξηθεί, εάν απειληθεί η οικονομική βιωσιμότητα του λιμένα.

Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό το ζήτημα, πρέπει να σημειωθεί πως αυτή τη στιγμή τα δέκα αυτά λιμάνια είναι Οργανισμοί Λιμένων Α.Ε. και αν και οι μετοχές τους τελούν υπό την 100% ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ, λογίζονται ως φορείς της γενικής κυβέρνηση ενώ οι διοικήσεις του είναι συχνά προϊόν πολιτικής επιλογής. Η κυβέρνηση λοιπόν, επίσης με «πολιτική επιλογή», όπως τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης στη σχετική συζήτηση στις επιτροπές της Βουλής, αποφάσισε να μην παραχωρήσει τους οργανισμούς λιμένων, όπως έγινε με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, αλλά επιμέρους δραστηριότητές τους. Οπότε μπορεί, για παράδειγμα, κάπου να παραχωρηθεί η δραστηριότητα της κρουαζιέρας, αλλού αυτή του σταθμού των εμπορευματοκιβωτίων και ούτω καθεξής. Έτσι ο παραχωρησιούχος θα καταβάλει ένα εφάπαξ τίμημα και ένα ετήσιο αντάλλαγμα με βάση τους όρους που θα θέσει στις σχετικές προκηρύξεις το ΤΑΙΠΕΔ.

Όμως το νομοσχέδιο που θα πάει προς ψήφιση την επόμενη εβδομάδα στην Ολομέλεια προβλέπει ότι «σε κάθε σύμβαση υποπαραχώρησης, πέραν και ανεξαρτήτως του προβλεπόμενου οικονομικού ανταλλάγματος, επιβάλλεται στον υποπαραχωρησιούχο αντισταθμιστικό/ανταποδοτικό τέλος υπέρ του οικείου Οργανισμού Λιμένος Α.Ε., το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων του υποπαραχωρησιούχου. Το ακριβές ύψος του αντισταθμιστικού/ανταποδοτικού τέλους προσδιορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πριν από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας του Ταμείου. Το τέλος αυτό επιβάλλεται ανεξάρτητα, και επιπλέον από το συνολικό οικονομικό αντάλλαγμα της παραχώρησης που καταβάλλει ο υποπαραχωρησιούχος». Όμως προβλέπεται επίσης πως «κατ’ εξαίρεση, το ύψος του αντισταθμιστικού/ανταποδοτικού τέλους δύναται να αναπροσαρμόζεται με κοινή υπουργική απόφαση και να υπερβαίνει το 5%, σε περίπτωση που με αντικειμενικό τρόπο τεκμηριώνεται ότι διακυβεύεται η βιωσιμότητα του οικείου Οργανισμού Λιμένος Α.Ε.».

Δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές καλούνται να καταβάλλουν ένα μίσθωμα στο ΤΑΙΠΕΔ και ακόμα ένα μίσθωμα στον οργανισμό λιμένος. Μάλιστα το ύψος του μπορεί να ανέβει εάν δεν είναι βιώσιμος ο οργανισμός, επειδή, φέρ’ ειπείν, κάποια διοίκηση του δημόσιου οργανισμού θα αποφασίσει να προσλάβει προσωπικό που δεν χρειάζεται ή να επενδύσει σε ζημιογόνο δραστηριότητα ή να κάνει υπερβολικές δαπάνες. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα κληθεί να δίδει περισσότερα στον οργανισμό για να είναι βιώσιμος! Το ζήτημα ανέδειξε στη συζήτηση στην επιτροπή της Βουλής ο τομεάρχης Ναυτιλίας της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης, για να λάβει ως απάντηση από τον υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη πως «το 5% μπήκε με αξίωση των θεσμών, και με δική μας αξίωση και έντονη διαπραγμάτευση και έντονη διαδικασία διαλόγου, τελικά, βάλαμε τη διάταξη για την περαιτέρω αύξηση του τέλους για τα λιμάνια».

Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας, με τους οποίους επικοινώνησε η «Κ», εξηγούν το τέλος αυτό ως διασφάλιση πως θα αναπτυχθεί ολόκληρο το λιμάνι και πως θα υπάρχουν πόροι για να επενδυθούν και σε άλλες δραστηριότητες πέραν αυτών που θα ιδιωτικοποιηθούν. Το τέλος αυτό του 5% έχει ήδη δεχθεί μεγάλη κριτική τόσο κατά τη δημόσια διαβούλευση όσο και από κύκλους της αγοράς και της λιμενικής βιομηχανίας. Πλην όμως δεν αποσύρθηκε από το νομοσχέδιο.

Από το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνουν καθησυχαστικά πως θα υπάρχουν μελέτες οικονομικής βιωσιμότητας πριν από τις παραχωρήσεις, ενώ θυμίζουν πως υπό τη διαχείρισή του τα τελευταία οκτώ χρόνια και οι δέκα λιμένες έχουν εξυγιανθεί και έχουν επιστρέψει στην κερδοφορία.

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Δεν θα λειτουργήσουν τα Λασπόλουτρα των Κρηνίδων λόγω θεμάτων ασφαλείας

Στον προσανατολισμό μη-λειτουργίας των Λασπόλουτρων των Κρηνίδων βρίσκεται η διοίκηση του Δήμου Καβάλας όπως επισήμανε σε δηλώσεις του στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής ο Δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης.

Όπως τόνισε ο κ. Μουριάδης υπάρχουν θέματα ασφαλείας τα οποία καθιστούν δύσκολη την λειτουργία των Λασπόλουτρων.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Προσωρινός ανάδοχος εντός των ημερών για το έργο ύδρευσης της Δ.Ε. Φιλίππων

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία κατάθεσης προσφορών στο μεγάλο έργο της ΔΕΥΑΚ, για την ύδρευση της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων.

Προσωρινό ανάδοχο θα έχουν αυτήν την εβδομάδα. Αμέσως μετά θα υπάρξει διαδικασία ελέγχων κτλ. Σύμβαση θα υπογραφεί το Καλοκαίρι, το δε έργο θα αρχίσει κατά το Φθινόπωρο.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Στην Ελευθερούπολη Δήμου Παγγαίου έφτασε η Ολυμπιακή Φλόγα

Αφίχθη το πρωί της Τρίτης 23 Απριλίου η Φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελευθερούπολη του Δ. Παγγαίου. Πρώτα πραγματοποιήθηκε η λαμπαδηδρομία με τους καταξιωμένους αθλητές ενώ στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε η τελετή αφής της Φλόγας ακολουθούμενη από ύμνους και την έπαρση των σημαιών.

Ωστόσο εντυπωσιακά ήταν και τα πολιτιστικά δρώμενα που έλαβαν χώρα με μικρά παιδιά να αναπαραστάνουν τα αθλήματα των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων και να καθηλώνουν τους παρευρισκόμενους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en