Ενεργειακή αναβάθμιση αντλιοστασίων στο δήμο Σουφλίου | Έργο 2,47 εκατ. ευρώ για βιώσιμη ύδρευση

Ξεκινά η «Προμήθεια και Εγκατάσταση Εξοπλισμού Ενεργειακής Αναβάθμισης Αντλιοστασίων Δήμου Σουφλίου», μετά και την υπογραφή της σύμβασης από τον Δήμαρχο Σουφλίου, Καλακίκο Παναγιώτη και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας «Ν. Μπακαλίδης Ανώνυμη Εταιρεία», συνολικού προϋπολογισμού 2.474.195,56 € με ΦΠΑ 24%.

Η σύμβαση περιλαμβάνεται στο πρώτο υποέργο της πράξης «Παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού και βελτίωσης της διαχείρισης ενέργειας των υποδομών ύδρευσης του Δήμου Σουφλίου» η οποία έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» (ΑΔΑ: 6Τ9846ΜΤΛ6-24Μ).

Με το συγκεκριμένο έργο προβλέπεται η προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ενεργειακής αναβάθμισης αντλιοστασίων, για την αντικατάσταση και αναβάθμιση του ενεργοβόρου και παλαιωμένου εξοπλισμού ύδρευσης με σύγχρονο εξοπλισμό, στη Δ. Ε. Ορφέα.

Συγκεκριμένα προβλέπεται:

  • Ο εκσυγχρονισμός των Η/Μ εγκαταστάσεων των γεωτρήσεων, ώστε να επιτευχθεί η ενεργειακή αναβάθμισή τους.
  • Η αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων πινάκων ισχύος που χρησιμοποιούνται για την οδήγηση των αντλητικών συγκροτημάτων.
  • Η εγκατάσταση οργάνων μέτρησης ηλεκτρικών μεγεθών στο σύνολο των εγκαταστάσεων.
  • Η εγκατάσταση διατάξεων καταστολής αρμονικών και βελτίωσης της ποιότητας της καταναλισκόμενης ενέργειας.
  • Η διασφάλιση του αδιάλειπτου των επικοινωνιών με την δημιουργία ενός δικτύου ασύρματης επικοινωνίας και back up συστήματος επικοινωνίας 3G/4G.
  • Η εγκατάσταση και ανάπτυξη ενός ευφυούς συστήματος διαχείρισης ενέργειας που θα συλλέγει δεδομένα από όλες τις υπό μελέτη εγκαταστάσεις, θα υπολογίζει το ενεργειακό ισοζύγιο και θα εντοπίζει τα κύρια στοιχεία του εξοπλισμού που παρουσιάζουν αυξημένη κατανάλωση προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο υποβοήθησης λήψεως αποφάσεων από τους χρήστες του συστήματος.

Με μεθοδικότητα, προγραμματισμό και την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων η Δημοτική Αρχή συνεχίζει και προχωρά στον εκσυγχρονισμό όλων των υποδομών που βελτιώνουν την καθημερινότητα των Δημοτών της.

Πηγή: e-evros



SOS!: Λειψυδρία – Πηγές Κεφαλαρίου – Ύδρευση – Άρδευση

Στα πλαίσια αυτά μας προκάλεσε αλγεινή εντύπωση η λύση που προτάθηκε, “αγρότες αλλάξτε καλλιέργειες”, που στη γλώσσα της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) σημαίνει “ξεκλήρισμα του μικροαγρότη και του μικροκτηνοτρόφου μια ώρα αρχύτερα”.

Δηλώνουμε ότι αντιμετωπίζουμε τα νερά ως ενιαία ενότητα: «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΩΝ»(ύδρευση – άρδευση). Θεωρούμε ότι το νερό αποτελεί αγαθό πρωτίστης σημασίας για τον άνθρωπο, καθώς και για τη Γη γενικότερα.

Δε συμφωνούμε με την οδηγία 2000/60 της Ε.Ε., που ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με το νόμο 3199/2003 και εφαρμόζεται πιστά από κυβερνήσεις και τοπικές ηγεσίες, που κατατάσσει το νερό στα εμπορεύματα.

Το άλλοθι που αναζητούν κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα στην «κλιματική κρίση», έχει χρεοκοπήσει, καθότι για όλες τις ανάγκες της χώρας σε έναν χρόνο καταναλώνεται μόλις το 6% του ετήσιου βρόχινου νερού.

Το υπόλοιπο καταλήγει στη θάλασσα, γιατί δεν υπάρχουν υποδομές που να το συγκρατούν. Αγωνιζόμαστε για αποκλειστικά δημόσιο φορέα διαχείρισης των υδάτινων πόρων.

Στη Συνεδρίαση Λογοδοσίας ζητάμε ενημέρωση στα παρακάτω ζητήματα (χωρίζουμε σε τρεις ενότητες τις περιοχές του δήμου ως προς τη χρήση του νερού):

  1. Πόλη και οικισμοί (Ν. Καρβάλη, Χαλκερό κτλ) ΥΔΡΕΥΣΗ-ΑΡΔΡΥΣΗ
  2. Δ.Ε. Φιλίππων ΥΔΡΕΥΣΗ-ΑΡΔΕΥΣΗ
  3. Ορεινός όγκος ΥΔΡΕΥΣΗ-ΑΡΔΕΥΣΗ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ

 

  • Ύδρευση πόλης, οικισμών: Κατάσταση του δικτύου της πόλης και των οικισμών, καθώς και του δικτύου μεταφοράς νερού από τις πηγές Κεφαλαρίου. Ποσοστό διαρροών του δικτύου πόλης και Κεφαλαρίου. Αν υπάρχει σχεδιασμός, σε συνεργασία με δήμο Δοξάτου, για την καλλιέργεια των πηγών Κεφαλαρίου, με χρηματοδότηση από το κράτος, αντί της αποπροσανατολιστικής και επικίνδυνης αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο δήμων, που παρακολουθούμε τελευταία. Ποια σχέδια υπάρχουν και ποια έργα βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικά με την άρδευση ανατολικά της πόλης (Ν. Καρβάλη…), μετά τις αρνητικές εξελίξεις σχετικά με την άρδευσή τους από τον ποταμό Νέστο.
  • Που βρίσκεται η σύνδεση με νερό Κεφαλαρίου η Δ.Ε. Φιλίππων, η οποία πρέπει να γίνει με χρηματοδότηση από το κράτος χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Ποια αποτελεσματικά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη στα Τενάγη, τα οποία πλημμυρίζουν το χειμώνα και έχουν νερό με το σταγονόμετρο το καλοκαίρι, αποκλείοντας τη λύση της διοχέτευσης των νερών με σήραγγα στον κόλπο του Ορφανού. Πόσες δημοτικές και ιδιωτικές γεωτρήσεις υπάρχουν στην περιοχή, την κατάσταση της στάθμης τους, της υπεράντλησης των υπόγειων υδάτων. Αν υπάρχουν έργα-μελέτες για τον εμπλουτισμό των υπόγειων υδροφορέων, με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Πως γίνεται η ύδρευση των οικισμών του ορεινού όγκου, πόσες γεωτρήσεις (δήμου, ιδιωτικές) εξυπηρετούν τις ανάγκες των οικισμών και της κτηνοτροφίας του ορεινού όγκου. Αν υπάρχει διεκδικητικό σχέδιο για κρατική χρηματοδότηση σύνδεσης του ορεινού όγκου με το κεντρικό δίκτυο ύδρευσης της Καβάλας. Ποιες μελέτες και έργα βρίσκονται σε εξέλιξη στον ορεινό όγκο για αντιπλημμυρικά, για μικρά φράγματα ανάσχεσης, για καλλιέργεια πηγών, για λιμνοδεξαμενές και για επιδιόρθωση και συντήρηση του δικτύου διανομής.



ΔΕΥΑΚ | Έναρξη εργασιών ολοκλήρωσης του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης

Συνέντευξη τύπου με θέμα την έναρξη των εργασιών στο εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης του Δήμου Καβάλας, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου 19 Μαρτίου στο δημαρχείο της Καβάλας. Κεντρικοί ομιλητές για την παρουσίαση των έργων ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης, κ. Νικόλαος Παναγιώτοπουλος, ο δήμαρχος Καβάλας, κ. Θοδωρος Μουριάδης αλλά και ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας, κ. Απόστολος Χρονης.

“Το δίκτυο χρειάζεται μία γενναία αναβάθμιση χρειάζεται ένα ανανεωμένο και καινούργιο δίκτυο ύδρευσης είμαι διατεθειμένος να συνεργαστώ με τη δημοτική αρχή και με οποιαδήποτε δημοτική αρχή όταν ζητηθεί η βοήθειά μου” τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος κατά την παρουσίαση της έναρξης των εργασιών ολοκλήρωσης του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης στην Καβάλα. Eνα εμβληματικό έργο της ΔΕΥΑΚ στο οποίο προβλέπονται παρεμβάσεις συνολικού μήκους 192.000 μέτρων του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης σε τρεις περιοχές εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Καβάλας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης τόνισε πως η πόλη γυρίζει σελίδα σε ένα δίκτυο το οποίο έχει ξεπεράσει τα 50 χρόνια ζωής γυρνώντας μία καινούργια σελίδα αλλαγής στην ύδρευση.

Παράλληλα, ο δήμαρχος Καβάλας τόνισε, πως, τα οφέλη που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση ανακατασκευής του εσωτερικού δικτύου είναι προφανή καθώς θα υπάρχει μείωση των διαρροών, θα ελαχιστοποιηθεί το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του συστήματος ύδρευσης ενώ οι δαπάνες για την ηλεκτρική ενέργεια και για τη συντήρηση του δικτύου θα μειωθούν. “Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι μόνο μέσα από αυτή τη διαδικασία, μπορούμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ανάπτυξης του Δήμου Καβάλας και να τον καταστήσουμε περισσότερο ελκυστικό για τους δυνητικούς επισκέπτες της περιοχής μας” τόνισε.

Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο ξεκίνησε το 2000 επί δημαρχίας του Στάθη Εριφυλλίδη, ενώ πλέον σήμερα μιλάμε για ενα ιδιαιτέρως σημαντικό (εμβληματικό) έργο καθότι ανταποκρίνεται σε μία ολιστική προσέγγιση επίλυσης ιεραρχημένων υδρευτικών προβλημάτων, ένα μεγάλο έργο αλλαγής που θα δώσει ποιότητα στην τοπική κοινωνία, τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης.