Χρήστος Ποτόλιας: “Συγκλονισμένοι από την τραγωδία στην Πύλο. Ως πότε όμως;”

Θλίψη και οργή αισθανόμαστε για την ανείπωτη τραγωδία, που συγκλόνισε τις τελευταίες μέρες τον ελληνικό λαό, με το νέο πολύνεκρο ναυάγιο ξεριζωμένων ανοιχτά της Πύλου.

Σοκ, όπως ήταν φυσικό, προκάλεσαν οι αριθμοί που ανακοινώθηκαν, ότι στο πλοίο επέβαιναν έως και 750 άτομα, με τα γυναικόπαιδα να είναι κλεισμένα στα αμπάρια.

“Συγκλονισμένοι” και “συντετριμμένοι” δηλώνουν αξιωματούχοι της ΕΕ και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, που μιλούν για αδιανόητη τραγωδία, χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα πάνω από τους υγρούς τάφους ανθρώπων.

Το ναυάγιο αυτό δεν ήταν δυστύχημα ήταν έγκλημα, μέρος του διαρκούς εγκλήματος που συντελείται στη Μεσόγειο και το Αιγαίο τα τελευταία χρόνια, με υπεύθυνες την Ε.Ε. και τις εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις, που ακολουθούν την πολιτική της έντασης και της καταστολής. Πυροδοτούν τους άδικους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, για το μοίρασμα των αγορών και την
ενέργεια, κομματιάζοντας λαούς, δημιουργώντας φτώχεια και προσφυγιά.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους ξεριζωμένους και ζητάμε την ουσιαστική προστασία των δικαιωμάτων τους στο άσυλο, στις χώρες προορισμού τους. Καλούμε την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επόμενες εκλογές, να απεμπλακεί από τους πολέμους όπου κι αν γίνονται και να γυρίσουν πίσω όλοι οι Έλληνες φαντάροι. Δεν έχουν καμιά δουλειά έξω από τα σύνορά μας.

Αυτό που πρέπει να φωνάξουμε όλοι είναι ότι δεν πάει άλλο.

Φτάνει ως εδώ! Δεν θα αφήσουμε να γίνουν κανονικότητα τα ναυάγια στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο! Ο θυμός και η αγανάκτηση να γίνουν οργανωμένη πάλη!

Το είπαμε στη Λαμπεντούζα, το φωνάξαμε στο Φαρμακονήσι, το λέμε κάθε φορά που η Μεσόγειος μετατρέπεται σε τάφο ανθρώπων που απλά ονειρεύτηκαν μια καλύτερη ζωή.

Γιατί αυτοί οι δύσμοιροι θα μπορούσαν να είναι παιδιά μας, γονείς μας, φίλοι και συγγενείς μας. Είχαν την ατυχία να γεννηθούν μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα από την Ελλάδα. Θα μπορούσαμε να είμαστε εμείς στη θέση τους.

Πάνω από όλα είναι ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, θρησκείας.

Στο δίλημμα "τα κέρδη τους, ή οι ζωές μας", η απάντηση είναι μόνο μία: Οι ζωές των
ανθρώπων!




Καβάλα: Επικίνδυνη επιδείνωση αυτοκινηστικών ατυχημάτων – απαιτούνται μέτρα

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Χρήστος Ποτόλιας  στέλνει ανοιχτή επιστολή 

Συγκεκριμένα στέλνει Ανοιχτή επιστολή προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, κ. Πεφάνη, το δήμαρχο της Καβάλας, τους επικεφαλής της αντιπολίτευσης αλλά και τους δημοτικούς συμβούλους.

Μιλά για τα συχνά αυτοκινητιστικά ατυχήματα που συμβαίνουν στην Καβάλα και το Παληό τον τελευταίο καιρό.

«κ. Πρόεδρε,

Μία άκρως επικίνδυνη επιδείνωση των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων έχουμε το τελευταίο διάστημα σε Καβάλα και Παληό, με ποιο πρόσφατο τον τραυματισμό μαθητή  στον κόμβο Φαλήρου.

Σήμερα πλέον αποδείχθηκε περίτρανα ότι όλες οι “κυκλοφοριακές μελέτες” που διαχρονικά έκαναν και εφάρμοσαν όλες οι δημοτικές αρχές, εκτός από το κυκλοφοριακό κομφούζιο που συνεχίζει να υπάρχει, το μόνο που άφησαν ήταν τα χαράτσια της “ελεγχόμενης στάθμευσης”.

Η κατάσταση του αλαλούμ της κίνησης επιδεινώθηκε και με τον επί πλέον σταθμό διοδίων που προστέθηκε στα όρια του δήμου (Ν. Καρβάλη), προς “δόξα” των επιχειρηματικών ομίλων που θα αναλάβουν την Εγνατία. Το πρόβλημα δε θα λυθεί μόνο με την ελεύθερη διέλευση των συμπολιτών μας που διέρχονται καθημερινά από το συγκεκριμένο σταθμό, αλλά με την κατάργηση όλων των διοδίων .

Σας καλούμε να θέσετε στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης του ΔΣ, συζήτηση και λήψη αποφάσεων για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Ως Λ.Σ. θεωρούμε ότι απαιτείται συνδυασμός μέτρων όπως:

(α)  Αποφασιστική  ενίσχυση  των  Μέσων  Μαζικής  Μεταφοράς  κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.

β)  Έργα που  θα  εξυπηρετούν  το  συνολικό  πλέγμα  μετακινήσεων  και μεταφορών (Λεύκη, Ν. Καρβάλη,  Χαλκερό, Περιγιάλι, Καβάλα, Νεάπολη, Παληό,  Αμυγδαλεώνα).

γ)  Περιμετρική  οδός.

(δ)  Ανισόπεδοι  κόμβοι.

(ε)  Ανισόπεδες  διαβάσεις  πεζών.    

(στ) Χώροι  στάθμευσης περιφερειακά  του  κέντρου.

(ζ) Απομάκρυνση από το κέντρο πόλων έλξης κίνησης (Υπεραστικό  Κ.Τ.Ε.Υ.Λ., Ι.Κ.Α, δημοτικές, περιφερειακές, κρατικές υπηρεσίες).»




Λαική Συσπείρωση: Πρόσληψη έκτακτου προσωπικού για αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών

Ο κ.Ποτόλιας Επικεφαλης της Λαικής Συσπείρωσης κατέυεσε ερώτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο για την  «πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, χρονικής διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών, για αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών»

Διαβάστε παρακάτω το πλήρες ερώτημα: 

Με αφορμή το 2ο θέμα της ημερήσιας διάταξης, ρωτάμε τη διοίκηση εκτός από την πρόσληψη είκοσι (20) ατόμων για την κάλυψη δράσεων αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών, που σε κάθε περίπτωση είναι πολύ λιγότερα από τις ανάγκες, ποιες άλλες ενέργειες έκανε ή προτίθεται να κάνει άμεσα ώστε να εξασφαλίσει η κυβέρνηση:

  • την αναγκαία, ακόμα και έκτακτη χρηματοδότηση μέσω του κρατικού προϋπολογισμού για τη διαχείριση και προστασία των δασών όλων των εμπλεκόμενων κρατικών φορέων καθώς και των δήμων για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της νέας αντιπυρικής περιόδου.
  • την κάλυψη των τεράστιων αναγκών της Δασικής Υπηρεσίας και της Πυροσβεστικής με μόνιμο προσωπικό.
  • τη μονιμοποίηση των πενταετών, επταετών και εποχικών πυροσβεστών.
  • την κατάργηση της αντιεπιστημονικής διάσπασης της ενιαίας διαχείρισης των δασών που ισχύει από το 1998 με τον διαχωρισμό της πρόληψης από την καταστολή της πυρκαγιάς.
  • το σχεδιασμό των απαραίτητων δασοτεχνικών – αντιδιαβρωτικών – αντιπλημμυρικών έργων και την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων, στο πλαίσιο της συνολικής διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων και των ορεινών – ημιορεινών περιοχών.
  • την πρόσληψη μόνο με μόνιμες θέσεις εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και κατάργηση του αντιλαϊκού – αντεργατικού καθεστώτος της εποχιακής δουλειάς.

Καθότι λίγο πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου παραμένουν όλες οι αιτίες και οι αρνητικοί παράγοντες που τα προηγούμενα χρόνια συνέβαλαν στην εκδήλωση και την εξάπλωση καταστροφικών πυρκαγιών. Έτσι πριν από κάθε αντιπυρική περίοδο, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ισχυρίζονται πως είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις πυρκαγιές, όμως κάθε χρόνο διαψεύδονται οικτρά από τις τεράστιες καταστροφές. Κάθε πυρκαγιά θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί αν εξασφαλίζονταν οι προϋποθέσεις υλοποίησης ενός σύγχρονου αντιπυρικού σχεδιασμού, σε επιστημονική βάση, στο πλαίσιο συνολικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης και προστασίας των δασών από κάθε κίνδυνο, που θα έδινε βάρος στην πρόληψη, θα εξασφάλιζε την ενίσχυση των αρμόδιων υπηρεσιών σε χρηματοδότηση, προσωπικό και υποδομές.

Απαιτούμε άμεσα να παρθούν μέτρα προστασίας της ζωής και της περιουσίας του λαού και των δασών.




Ποτόλιας: Επικίνδυνη εξέλιξη στο Δημοτικό Συμβούλιο

Ο Επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Χρήστος Ποτόλιας κάνει λόγο για τα εκτός ημερήσιας διάταξης θέματα του Δημοτικού Συμβουλίου αλλα και για την παρέμβαση του Δημοτικού Συμβούλου κ.Ξανθόπουλου.

Συγκεκεριμένα στην ανακοίνωση του αναφέρει ότι : Η “αθώα” παρέμβαση του δημοτικού Συμβούλου κ. Ξανθόπουλου σχετικά με τα εκτός ημερήσιας διάταξης θέματα, αν θα συζητούνται στην αρχή ή στο τέλος της συνεδρίασης. Ενω θα μπορούσε να αποδοθεί στην άσφαιρη αντιπαράθεση της αντιπολίτευσης με το προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, αποδεικνύεται τελικά ότι καθόλου δεν είναι αθώα αλλά λειτουργεί ως λαγός και μάντης των προθέσεων και της τακτικής της κυβέρνησης.

Με βάση το άρθρο 11 του Σχεδίου Νόμου του υπουργείου Εσωτερικών της Κυβέρνησης δίνεται η δυνατότητα μία φορά το μήνα τα δημοτικά κα περιφερειακά συμβούλια να συνεδριάζουν με τηλεδιάσκεψη ή με μεικτό τρόπο (δια ζώσης και τηλεδιάσκεψη), χωρίς μάλιστα να συντρέχει και να αναφέρεται κάποιος ιδιαίτερος λόγος.

Επιπλέον, διατηρείται η δυνατότητα με απόφαση των 3/5 του δημοτικού συμβουλίου, της πλειοψηφίας  που δίνει στη δημοτική αρχή ο νέος καλπονοθευτικός νόμος, να γίνονται οι
συνεδριάσεις ακόμη και “κεκλεισμένων των θυρών”.

Στο σημείο αυτό τα ερωτήματα που θίγονται είναι τα εξής :

Ποια η σκοπιμότητα αυτών των διατάξεων, εάν όχι ο φόβος για τη λαϊκή ενημέρωση και παρέμβαση; Ποια η σκοπιμότητα να συζητούνται τα εκτός ημερήσιας θέματα στις 12:00 και 01:00
μετά τα μεσάνυχτα, εκτός από το να αποτρέπουν τους συνδημότες μας, μεμονωμένα ή οργανωμένα ως φορείς, να πάρουν μέρος στη διαδικασία των συνεδριάσεων για να διεκδικήσουν τα δίκαια αιτήματά τους;

Παράλληλα, ανακοινώνει οτι :

Αυτές οι μεθοδεύσεις έχουν ώς στόχο να αποστειρώσουν ακόμα περισσότερο τα δημοτικά συμβούλια από τις εργατικές-λαϊκές διεκδικήσεις.

Είναι συνέχεια προηγούμενων διατάξεων, όπως αυτή που ψήφισε το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση με την οποία έμπαιναν εμπόδια στις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης να θέτουν ζητήματα εκτός ημερήσιας διάταξης.

Η Λαϊκή Συσπείρωση είναι αντίθετη σε αυτές τις μεθοδεύσεις και τις καταδικάζει. Καλούμε το προεδρείο του ΔΣ, τη διοίκηση συνολικά, να συνεχίσει την πρακτική τόσων ετών, τα ΕΗΔ θέματα και δη αυτά που θέτουν δημότες ή μαζικοί φορείς, να συζητούνται πριν από τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης.

Απαιτούμε οι συνεδριάσεις δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων να γίνονται δια ζώσης σε κατάλληλους χώρους και σε ώρες που να επιτρέπουν την ενημέρωση και συμμετοχή του λαού, την παρέμβαση σωματείων, φορέων και συλλόγων.