Ο Ορμπάν λέει πως πρέπει να αποκαλυφθεί η αμερικανική χρηματοδότηση MKO και μέσων ενημέρωσης

«Πρόκειται για ανθρώπους και οργανώσεις που πληρώνονται από το εξωτερικό και η δουλειά τους είναι να ανατρέψουν την ουγγρική κυβέρνηση», λέει χαρακτηριστικά

 

Η Ουγγαρία θα πάρει μέτρα για να εξασφαλίσει ότι θα αποκαλυφθεί όλη η χρηματοδότηση από τις ΗΠΑ μη κυβερνητικών οργανώσεων και μέσων ενημέρωσης που επικρίνουν την κυβέρνηση, δήλωσε σήμερα στον κρατικό ραδιοσταθμό ο πρωθυπουργός Βίκτορ Ορμπάν, αναφερόμενος στα προγράμματα της υπηρεσίας USAID.

Ο Ορμπάν, σύμμαχος του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, δήλωσε πως ήρθε η στιγμή για να «εξαλείψουμε αυτά τα ξένα δίκτυα» τώρα που η κυβέρνηση Τραμπ εξετάζει την ένταξη της αμερικανικής υπηρεσίας διεθνούς βοήθειας USAID στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ, σε μια μείζονα αναδιάταξη που θα ευθυγραμμίσει τις δαπάνες της εν λόγω υπηρεσίας με την πολιτική του Τραμπ «πρώτα η Αμερική».

«Στην Αμερική θα τους αποκαλούσαμε πράκτορες, καθώς δεν υπηρετούν τη δική τους χώρα, αλλά δέχονται χρήματα από μια άλλη δύναμη … Δεν τους αποκαλούμε πράκτορες … αλλά πρόκειται για ανθρώπους και για οργανώσεις που πληρώνονται από το εξωτερικό και η δουλειά τους είναι να ανατρέψουν την ουγγρική κυβέρνηση», δήλωσε ο Ορμπάν.

Ο ούγγρος εθνικιστής ηγέτης, ο οποίος αντιμετωπίζει εκλογές στις αρχές του 2026, δήλωσε πως αυτοί που δέχονται ξένα κεφάλαια πρέπει να αντιμετωπίσουν «νομικές συνέπειες» και πρέπει να εξοστρακισθούν, καθώς αποτελούν απειλή για την κυριαρχία της Ουγγαρίας.

Ο Ορμπάν, ο οποίος βρίσκεται στην εξουσία από το 2010, πέρασε στα τέλη του 2023 ένα νόμο με τον οποίο δημιουργήθηκε μια αρχή, το Γραφείο Προστασίας της Κυριαρχίας, για να διερευνά και να παρακολουθεί τους κινδύνους απ’ αυτό που αποκάλεσε πολιτική ανάμιξη.

Ο νόμος, ο οποίος επικρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις Ηνωμένες Πολιτείες και διεθνείς οργανισμούς, απαγορεύει την ξένη χρηματοδότηση κομμάτων ή οργανώσεων που συμμετέχουν σε εκλογές και προβλέπει ποινές φυλάκισης έως τριών ετών.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε το Φεβρουάριο 2024 διαδικασία επί παραβάσει λόγω αυτού του νόμου, υποστηρίζοντας ότι ενδεχομένως υπονομεύει τις δημοκρατικές αξίες της ΕΕ και θεμελιώδη δικαιώματα.

Πηγή:protothema.gr




Σύγχρονο έργο οδικής ασφάλειας στην Ελευθερούπολη εντάσσεται για χρηματοδότηση από την Περιφέρεια ΑΜΘ

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με την ένταξη νέου έργου χρηματοδότησης στην ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης. Το έργο αυτό, που αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος οδικών παρεμβάσεων στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, εντάχθηκε στις προτεραιότητες της σημερινής διοίκησης της Περιφέρειας υπό τον Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλο Τοψίδη.

Από τον περασμένο Μάιο, σε κοινή συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, ανακοινώθηκε ότι ανάμεσα στις κύριες προτεραιότητες για το 2024, που έχει κηρυχθεί “Έτος Οδικής Ασφάλειας” από την Περιφέρεια ΑΜΘ, είναι η ενίσχυση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. Οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν σύγχρονες υποδομές, όπως κυκλικούς κόμβους, έξυπνες διαβάσεις και άλλα έργα που θα διασφαλίσουν την ασφαλή και ομαλή κυκλοφορία στους δρόμους της περιοχής.

Ένα από τα πέντε σημεία που έχουν εντοπιστεί ως προτεραιότητα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι ο κόμβος στην ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης. Ο κ. Μαρκόπουλος ανέφερε ότι «εδώ και χρόνια υπάρχει ανάγκη επιδιορθωτικών παρεμβάσεων, και τώρα η Περιφέρεια, μαζί με το Δήμο Παγγαίου που έχει ήδη εκπονήσει σχετική μελέτη, προχωρά στη χρηματοδότηση και κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου».

Παρά τις προσπάθειες του Δήμου Παγγαίου να χρηματοδοτήσει το έργο μέσω του αρμόδιου υπουργείου, η μελέτη δεν κατάφερε να λάβει πόρους. Ωστόσο, η Περιφέρεια ΑΜΘ αποφάσισε να προχωρήσει με την ένταξη του έργου στον «άξονα οδικών έργων» του ΠΕΠ ΑΜΘ, με την υποβολή της πρότασης έως τις 30 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να εκδοθεί η απόφαση χρηματοδότησης αμέσως μετά.

Με την υλοποίηση του κυκλικού κόμβου στην Ελευθερούπολη, οι οδηγοί θα απολαμβάνουν σημαντικά βελτιωμένη οδική ασφάλεια, και η περιοχή θα αναμορφωθεί συνολικά, ενώ η διοίκηση Τοψίδη επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να αναβαθμίσει τις υποδομές σε όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ.

Η Περιφέρεια, μέσω των έργων αυτών, αποδεικνύει πως είναι πιστή στις δεσμεύσεις της, δημιουργώντας ασφαλέστερες και σύγχρονες οδικές συνθήκες για τους πολίτες της.

 

 




Εντάχθηκε προς χρηματοδότηση το έργο «Βελτίωση – διαπλάτυνση της 10ης Επαρχιακής Οδού Νέας Πέραμου – Εγνατία Οδός»

Την ένταξη μιας σειράς 5 οδικών στο ΠΕΠ της Περιφέρειας ΑΜΘ, είχε προαναγγείλει ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης στην διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στην Καβάλα στις 27 Μαΐου.

Τώρα, δυο μήνες μετά, με απόφαση του κ. Τοψίδη εντάχθηκε για χρηματοδότηση το πρώτο οδικό έργο. Η απόφαση αφορά την χρηματοδότηση του έργου με τίτλο «ΒΕΛΤΙΩΣΗ-ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΤΗΣ 10ης ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ» από το Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη 2021-2027» στην Προτεραιότητα «Βελτίωση της συνδεσιμότητας της Π-ΑΜΘ». Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Στο έργο περιλαμβάνεται το τμήμα της επαρχιακής οδού με αφετηρία την διασταύρωση του δρόμου προς Ελευθερές και φθάνει μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας οδού. Το συνολικό κόστους της επέμβασης ανέρχεται στα 1.850.000,00 ευρώ και περιλαμβάνει όλα τα αναγκαία έργα υποδομής, νέα χάραξη της οδού και την διαπλάτυνση του οδοστρώματος από τα 5,5 μέτρα που είναι σήμερα στα 11,10 μέτρα, δηλαδή με την ολοκλήρωση του έργου θα υπάρχει διπλάσιο πλάτος του οδοστρώματος.

Αυτό είναι το πρώτο έργο από τα 5 οδικά έργα που ανακοίνωσε ο κ. Τοψίδης, τον περασμένο Μάιο και θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εντάξεις μέχρι τις 30/9/2024. «Το συγκεκριμένο έργο έχει σημαντικό αναπτυξιακό και τουριστικό αντίκρισμα και για να φτάσουμε σε αυτή την σημαντική εξέλιξη το έργο αυτό, χρειάστηκε να ξεπεραστούν πάρα πολλά εμπόδια.

Οι πρώτες διαδικασίες ξεκίνησαν το 2015, όπου τότε παρά τα capital control καταφέραμε να δρομολογήσουμε τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Η αρχική δυναμική χάθηκε στην πορεία εξαιτίας της αδράνειας που σημειώθηκε στο διάστημα 2019 – 2023 και δεν υπήρξε καμία εξέλιξη.

Το έργο αυτό θα δώσει μια καλύτερη πρόσβαση προς την διάσημη παραλία των Αμμολόφων και τη Ν. Πέραμο, ένα κατ’ εξοχήν τουριστικό προορισμό της Καβάλας. Επιπλέον αποτελεί τμήμα ενός μεγαλύτερου έργου, καθώς η συνέχειά του είναι η παράκαμψη του Ελαιοχωρίου – πρόσφατα με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου χαρακτηρίστηκε ως επαρχιακή οδός – και τα έργα βελτίωσης που εκτελέστηκαν στο δρόμο του Μυρτοφύτου.

Την παρέμβαση που έγινε στο δρόμο του Μυρτόφυτου επισκέφτηκε πρόσφατα ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Τοψίδης, όπου έτυχε θερμής υποδοχής, για να θυμίσει προς τους επιχειρηματίες που εξυπηρετεί το έργο, – αλλά και τους κατοίκους της Φωλιάς και του Μυρτοφύτου-, ότι οι προεκλογικές δεσμεύσεις υλοποιούνται στην αρχή της θητείας και όχι στο τέλος, κατά την επόμενη προεκλογική περίοδο».




Σέρρες | Υπεγράφη η χρηματοδότηση ύψους 1.800.000 ευρώ για το προπονητικό κολυμβητήριο

Το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου έδωσε το «πράσινο φως» για τη δημιουργία προπονητικού κολυμβητηρίου στο Αθλητικό Πάρκο Ομόνοιας, στις Σέρρες. Την Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, υπέγραψε την απόφαση έγκρισης χρηματοδότησης ύψους 1.800.000 ευρώ από το Ταμείο Αλληλεγγύης, μετά από πρόταση του Δήμου Σερρών.

Η δημιουργία του νέου προπονητικού κολυμβητηρίου, με προϋπολογισμό που περιλαμβάνει ΦΠΑ, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε οκτώ μήνες. Το κολυμβητήριο θα χωροθετηθεί δίπλα στο υπό ανέγερση κολυμβητήριο του Αθλητικού Πάρκου Ομόνοιας.

Η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, δήλωσε:

«Είναι μια σημαντική στιγμή για τις Σέρρες. Χθες υπεγράφη από τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, η διαπιστωτική πράξη για τη χρηματοδότηση του αιτήματος που καταθέσαμε σχετικά με τη δημιουργία προπονητικού κολυμβητηρίου στο Αθλητικό Πάρκο Ομόνοιας. Η δημοτική αρχή, μ’ αυτή την πρόταση θέλει να δώσει λύση στα προβλήματα του υγρού στίβου προς όφελος των αθλητών και αθλητριών, μέχρι να αποκατασταθούν τα μεγάλα προβλήματα που έχει το Κολυμβητήριο της Κοιλάδας των Αγίων Αναργύρων, αλλά και μέχρι να προχωρήσει η κατασκευή του νέου Κολυμβητηρίου στο Αθλητικό Πάρκο Ομόνοιας».

Η κ. Μητλιάγκα ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στην θετική εξέλιξη:

«Ευχαριστώ τον νυν Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, τον απελθόντα κ. Δημήτρη Καιρίδη και τον Βουλευτή Σερρών κ. Αναστάσιο Χατζηβασιλείου, για την βοήθεια και για την θετική τους στάση. Επίσης, να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες του υπουργείου αλλά και τα στελέχη του Δήμου μας για τον αγώνα δρόμου που κάνανε για την επιτυχή έκβαση. Είμαστε σε μια ευθεία που μπορούμε να ευελπιστούμε ότι όχι μόνο θα επιστρέψει μια κανονικότητα στις αθλητικές υποδομές αλλά θα οραματιστούμε με ρεαλισμό μια νέα εποχή».

Η πρόταση του Δήμου Σερρών περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση βιομηχανοποιημένου κολυμβητικού κέντρου προπονητικού χαρακτήρα, το οποίο περιλαμβάνει:

  • Μια (1) ανοξείδωτη κολυμβητική δεξαμενή 25m, με τον ηλεκτρομηχανολογικό και γενικό εξοπλισμό της.
  • Ένα (1) προκατασκευασμένο κτίριο υποστηρικτικών εγκαταστάσεων με τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του.
  • Μεταλλικές κερκίδες τεσσάρων (4) βαθμίδων μήκους 25m, χωρητικότητας 202 ατόμων.
  • Ένα (1) τηλεσκοπικό στέγαστρο κάλυψης της δεξαμενής ή ισοδύναμο στέγαστρο με επένδυση μεμβράνης κατασκευής «θόλος – μπαλόνι».
  • Εργασίες υποδομής για την εγκατάσταση των προαναφερόμενων στοιχείων.



Ευριπίδης Στυλιανίδης | Θέμα δανείων των ποντίων και χρηματοδότηση αγροτών

Σε σύσκεψη εργασίας, ενόψει Ευρωεκλογών, στο Μαξίμου συμμετείχε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης. Συζητήθηκε η προεκλογική στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας στη Β. Ελλάδα και θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα από την Κυβέρνηση.

Ο Ε. Στυλιανίδης είχε την ευκαιρία να θέσει στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, δύο καίρια ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Το ένα, αφορά στα ζητήματα των αγροτών της Αν. Μακεδονίας και Θράκης και την όσο το δυνατόν ταχύτερη χρηματοδότηση και περαιτέρω στήριξη τους, παράλληλα με την προσπάθεια βελτίωσης της νέας ΚΑΠ.

Το δεύτερο, αφορά στην ανάγκη νέας διευκολυντικής ρύθμισης για τα εκκρεμή δάνεια των Παλιννοστούντων Ποντίων που έχουν περιέλθει μετά την προηγούμενη παρέμβαση στο δημόσιο, ώστε να παραταθεί η προθεσμία των 120 δόσεων.




Καιρίδης | Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση προς τους δήμους για την κοινωνική ένταξη μεταναστών και προσφύγων

Τη στρατηγική του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου στον τομέα της κοινωνικής ένταξης των νόμιμων μεταναστών και προσφύγων που ζουν στην Ελλάδα, παρουσίασαν, στη διάρκεια ενημερωτικής ημερίδας, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Δημήτρης Καιρίδης, η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη και στελέχη του υπουργείου προς τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Στην ημερίδα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων συμμετείχαν δήμαρχοι και εκπρόσωποι δημοτικών αρχών από 43 δήμους της χώρας, εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ, καθώς και εκπρόσωποι του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης ανοίγοντας τις εργασίες της συνάντησης υπογράμμισε ότι η κοινωνική ένταξη των νόμιμων μεταναστών και προσφύγων αποτελεί στόχο της κυβέρνησης, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αφορά τους 720 χιλιάδες νόμιμους μετανάστες, τους 50 χιλιάδες πρόσφυγες και τους 27 χιλιάδες Ουκρανούς υπό προσωρινή προστασία που ζουν σήμερα στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό, αποφασίσθηκε, πρόσφατα, η σύσταση διυπουργικής ομάδας εργασίας, η οποία συνέρχεται σε τακτικά χρονικά διαστήματα προκειμένου να συντονίζει καλύτερα όλους τους συναρμόδιους φορείς και να δίνει λύσεις στα γραφειοκρατικά και άλλα προβλήματα.

Ο Δημήτρης Καιρίδης τόνισε ότι οι τοπικές κοινωνίες διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην κοινωνική ένταξη και κάλεσε τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης να συνεργαστούν με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και να προχωρήσουν στη δημιουργία Kέντρων Ένταξης Μεταναστών, αξιοποιώντας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΤΑΜΕ (Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης), δεδομένου ότι σε όλη την Ευρώπη τα ζητήματα κοινωνικής ένταξης περνούν μέσα από τις τοπικές κοινωνίες, τους δήμους και τις περιφέρειες.

Η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη ανέφερε ότι η ένταξη είναι υπόθεση όλων και κυρίως υπόθεση της τοπικής αυτοδιοίκησης και για τον λόγο αυτό το υπουργείο, θέλει να ενισχυθούν τα Κέντρα Ένταξης Μεταναστών.

Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν οι δράσεις του ΚΕΜ του Δήμου Αθηναίων, ως μοντέλο και για άλλους δήμους της χώρας. Ήδη λειτουργούν 11 ΚΕΜ σε 11 δήμους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε 30.

πηγή:newsbeast.gr




Γ.Πασχαλίδης | Με αύξηση 50% για τα σωματεία σε νησιά η φετινή χρηματοδότηση

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει ότι ο αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, έπειτα από συνεργασία με τον γγΑ, Γιώργο Μαυρωτά υπέγραψε την ΚΥΑ των προϋποθέσεων κατανομής του 2024 σε ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό, με προτεραιότητα τη νησιωτικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, το ύψος του ποσού που θα διανεμηθεί στα 6.533 εγγεγραμμένα στο Μητρώο ερασιτεχνικά σωματεία όλης της χώρας, στις Εθνικές Ομάδες όλων των αθλημάτων, σε ΠΑΕ, ΚΑΕ, ΤΑΑ και στις Οργανωτικές Επιτροπές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις και του ΔΕΗ Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας, ανέρχεται και φέτος στα 66 εκατ. Ευρώ, ενώ για πρώτη φορά στα κριτήρια ενίσχυσης λαμβάνεται υπόψη η νησιωτικότητα ως προτεραιότητα.

Έτσι, τα σωματεία ανά την Επικράτεια που εδρεύουν σε νησιά (και δεν έχουν οδική σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα) θα λάβουν χρηματοδότηση προσαυξημένη κατά 50%, όπως είχε δεσμευθεί ο κ. Βρούτσης, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των
καθηκόντων του.

Επιπλέον, για σωματεία νησιών με λιγότερους από 3.100 κατοίκους, όπως και για τα σωματεία ΑμεΑ, το μίνιμουμ ποσό ενίσχυσης ανέρχεται στα 1.700€, ενώ για όλα τα άλλα σωματεία προσδιορίστηκε στα 1.000€.

Υπενθυμίζεται ότι για να εισπράξουν οι δικαιούχες ομάδες τη χρηματοδότηση, θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον ισόποσα της χρηματοδότησης έσοδα από χορηγίες, διαφημίσεις, τηλεοπτικά δικαιώματα, συνδρομές μελών και εισιτήρια (απλά και διαρκείας).

Σε περίπτωση που το ποσό των εσόδων τους από άλλες πηγές, είναι μικρότερο από το ποσό της εκάστοτε χρηματοδότησης που δικαιούνταν και εισέπραξαν, τότε το υπερβάλλον συμψηφίζεται με επόμενη καταβολή. Επίσης, από το ποσό που εισπράττουν οι ομάδες, ποσοστό ύψους τουλάχιστον 50% πρέπει να διατίθεται για την ανάπτυξη των «φυτωρίων» τους (προπονητές ακαδημιών, ηλικιακών κατηγοριών και αναπτυξιακών προγραμμάτων, έξοδα αγώνων, μετακινήσεις, αθλητικό υλικό και άλλες δαπάνες ακαδημιών και ηλικιακών κατηγοριών), αλλά και για την συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό, την βελτίωση και
ενίσχυση των εγκαταστάσεων και των υποδομών, που χρησιμοποιούν για τους σκοπούς των αθλημάτων που καλλιεργούν (αγώνες, προπονήσεις, αναπτυξιακά τμήματα κλπ).




Ενημέρωση Γ. Πασχαλίδη – Με αύξηση 50% για τα σωματεία σε νησιά η φετινή χρηματοδότηση

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει ότι ο αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, έπειτα από συνεργασία με τον γγΑ, Γιώργο Μαυρωτά υπέγραψε την ΚΥΑ των προϋποθέσεων κατανομής του 2024 σε ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό, με προτεραιότητα τη νησιωτικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, το ύψος του ποσού που θα διανεμηθεί στα 6.533 εγγεγραμμένα στο Μητρώο ερασιτεχνικά σωματεία όλης της χώρας, στις Εθνικές Ομάδες όλων των αθλημάτων, σε ΠΑΕ, ΚΑΕ, ΤΑΑ και στις Οργανωτικές Επιτροπές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις και του ΔΕΗ Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας, ανέρχεται και φέτος στα 66 εκατ. Ευρώ, ενώ για πρώτη φορά στα κριτήρια ενίσχυσης λαμβάνεται υπόψη η νησιωτικότητα ως προτεραιότητα.

Έτσι, τα σωματεία ανά την Επικράτεια που εδρεύουν σε νησιά (και δεν έχουν οδική σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα) θα λάβουν χρηματοδότηση προσαυξημένη κατά 50%, όπως είχε δεσμευθεί ο κ. Βρούτσης, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του.

Επιπλέον, για σωματεία νησιών με λιγότερους από 3.100 κατοίκους, όπως και για τα σωματεία ΑμεΑ, το μίνιμουμ ποσό ενίσχυσης ανέρχεται στα 1.700€, ενώ για όλα τα άλλα σωματεία προσδιορίστηκε στα 1.000€.

Υπενθυμίζεται ότι για να εισπράξουν οι δικαιούχες ομάδες τη χρηματοδότηση, θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον ισόποσα της χρηματοδότησης έσοδα από χορηγίες, διαφημίσεις, τηλεοπτικά δικαιώματα, συνδρομές μελών και εισιτήρια (απλά και διαρκείας).

Σε περίπτωση που το ποσό των εσόδων τους από άλλες πηγές, είναι μικρότερο από το ποσό της εκάστοτε χρηματοδότησης που δικαιούνταν και εισέπραξαν, τότε το υπερβάλλον συμψηφίζεται με επόμενη καταβολή.

Επίσης, από το ποσό που εισπράττουν οι ομάδες, ποσοστό ύψους τουλάχιστον 50% πρέπει να διατίθεται για την ανάπτυξη των «φυτωρίων» τους (προπονητές ακαδημιών, ηλικιακών κατηγοριών και αναπτυξιακών προγραμμάτων, έξοδα αγώνων, μετακινήσεις, αθλητικό υλικό και άλλες δαπάνες ακαδημιών και ηλικιακών κατηγοριών), αλλά και για την συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό, την βελτίωση και ενίσχυση των εγκαταστάσεων και των υποδομών, που χρησιμοποιούν για τους σκοπούς των αθλημάτων που καλλιεργούν (αγώνες, προπονήσεις, αναπτυξιακά τμήματα κλπ).

 

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




Έξτρα χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ για Υγεία και Παιδεία στον προϋπολογισμό 2024

Αυξημένες δαπάνες για Υγεία και Παιδεία θα προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2024 που κατατίθεται σήμερα Τρίτη (21/11) στη Βουλή. Η έξτρα χρηματοδότηση θα προέλθει από τα πρόσθετα έσοδα που προσδοκά να εισπράξει η κυβέρνηση από το νέο τρόπο φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών και των μέτρων καταπολέμησης της φοροδιαφυγή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης θα ανακοινώσει πως από τα 600 εκατ. ευρώ των προσδοκώμενων πρόσθετων εσόδων από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής τα 400 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε δαπάνες Υγείας και τα 200 εκατ. ευρώ σε πρόσθετες δαπάνες για την Παιδεία. Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων εισοδηματικών αυξήσεων για τους γιατρούς και ειδικότερα για την αμοιβή των εφημεριών.

Το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμό του 2024 δεν αναμένεται να κρύβει «εκπλήξεις» παρά μόνο οριακές αλλαγές σε σχέση με τις εκτιμήσεις του προσχεδίου. Ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας το 2024 αναμένεται να φτάσει στο 2,9% (από 3% στο προσχέδιο) από 2,4% φέτος (2,3% στο προσχέδιο).

Ο πληθωρισμός σε πτωτική τροχιά αναμένεται να υποχωρήσει σε μέσα επίπεδα εναρμονισμένου δείκτη στο 2,6% (2,4% στο προσχέδιο) το επόμενο έτος από 3,9% φέτος. Το δημόσιο χρέος αναμένεται πως θα υποχωρήσει στο 152,2% του ΑΕΠ το επόμενο έτος, με το πρωτογενές πλεόνασμα στο 2,1% του ΑΕΠ.

Στον προϋπολογισμό ενσωματώνονται οι πρόσφατες ανακοινώσεις για την καταβολή έκτακτου Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης ύψους 352 εκατ. ευρώ σε 2,3 εκατ. οικονομικά ευάλωτους πολίτες, χαμηλοσυνταξιούχους, ανασφάλιστους υπερήλικες, ΑΜΕΑ, δικαιούχους επιδομάτων τέκνων και Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.

Προβλέπονται παράλληλα αυξήσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και τις συντάξεις το 2024. Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα λάβουν οριζόντια αύξηση κατά 70 ευρώ στον βασικό μισθό, αύξηση της οικογενειακής παροχής από 20 έως 50 ευρώ μηνιαίως, αύξηση των επιδομάτων θέσης ευθύνης κατά 30% . Με το νέο μισθολόγιο, το μέσο ετήσιο όφελος ανά υπάλληλο ανέρχεται σε 2.084 ευρώ μικτά ή 1.476 ευρώ καθαρά.

Οι συνταξιούχοι χωρίς προσωπική διαφορά από την 1η Ιανουαρίου 2024 θα δουν τις μηνιαίες τους αποδοχές να αυξάνονται κατά περίπου 3%. Περίπου 750.000 συνταξιούχοι με συντάξεις έως 1.600 ευρώ με διαφορά άνω των 10 ευρώ δεν δικαιούνται αυξήσεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και θα έχουν έκτακτη ενίσχυση από 100 έως 200 ευρώ, πριν τα Χριστούγεννα ενώ 150 ευρώ θα λάβουν περίπου 1,3 εκατ. χαμηλοσυνταξιούχοι με κύρια σύνταξη έως 700 ευρώ και χωρίς προσωπική διαφορά.




Δήμος Παγγαίου: Προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνων υδρομέτρων

Νέα χρηματοδότηση για προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνων υδρομέτρων ύψους 2.000.000€ από το ταμείο ανάκαμψης έλαβε ο δήμος Παγγαίου

Αναλυτικά, σε ανακοίνωση ο δήμος αναφέρει:

Νέα χρηματοδότηση 2.000.000€ από το ταμείο ανάκαμψης για την προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνων υδρομέτρων με σύστημα AMR.

Οι Έξυπνες Πόλεις ή αλλιώς Smart cities είναι γεγονός!

Το Σύστημα AMR αποτελεί μία δοκιμασμένη τεχνολογία που αποτελεί την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή για βιώσιμη ανάπτυξη παρέχοντας πλήθος θετικών στοιχείων όπως:

Αποτελεσματικότερη διαχείριση του δικτύου από τον Δήμο.

Online παρακολούθηση και καταγραφή των καταναλώσεων

Mικρότερες δαπάνες για το ενεργοβόρο κομμάτι.

Mεγαλύτερα έσοδα από την διαχείριση του νερού.

Οι καταναλωτές μέσω ενός τέτοιου συστήματος, θα έχουν άμεση εικόνα της κατανάλωσής τους προσαρμόζοντας την κατανάλωσή τους σύμφωνα με τις ανάγκες τους και το κόστος.

Οι διαρροές στα δίκτυα των καταναλωτών γίνονται εύκολα ανιχνεύσιμες.

Η τεχνολογία αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Μαζί της και εμείς!

Μεθοδευμένα, ώριμα και δυναμικά διεκδικούμε και κερδίζουμε για τον τόπο μας!




ΕΣΠΑ | Χρηματοδότηση 25.000 επιχειρήσεων μέσω του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα»

Τουλάχιστον 25.000 επιχειρήσεις εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν με τη χρηματοδότηση δράσεων μέσω του ΕΠΑΝΕΚ. Σχετική ανακοίνωση έκανε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης σε εκδήλωση στο Επιμελητήριο Βοιωτίας.

Πιο συγκεκριμένα, μέσω του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν τουλάχιστον 25.000 επιχειρήσεις, από τις οποίες 3.300 νέες, αλλά και περισσότερες από 6.500 επιχειρήσεις με δράσεις έρευνας και καινοτομίας, ενώ 3.300 ΜμΕ θα ενισχυθούν για επενδύσεις σε απόκτηση δεξιοτήτων.

Αυτά ανέφερε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης για τη στήριξη του νέου ΕΣΠΑ στις ΜμΕ, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τα 70 χρόνια Επιμελητήριο Βοιωτίας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υφυπουργός: «Είχα τη χαρά να παρευρεθώ στις επετειακές εκδηλώσεις για τα 70 χρόνια Επιμελητήριο Βοιωτίας και να συζητήσουμε για τη στήριξη του νέου ΕΣΠΑ στις ΜμΕ, στη ραχοκοκαλιά ουσιαστικά της ελληνικής οικονομίας.

Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες και τις αγωνίες της αγοράς, τις ανάγκες των επαγγελματιών, σχεδιάσαμε φιλόδοξα το Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, το γνωστό ΕΠΑΝΕΚ στο τρέχον ΕΣΠΑ με τους πόρους του να αγγίζει περίπου τα 4 δισ. ευρώ. Με τη χρηματοδότηση σχετικών δράσεων προσδοκούμε στην ενίσχυση τουλάχιστον 25.000 επιχειρήσεων, εκ των οποίων 3.300 νέες, αλλά και στην ενίσχυση περισσότερων από 6.500 επιχειρήσεων με δράσεις έρευνας και καινοτομίας, ενώ 3.300 ΜμΕ θα ενισχυθούν για επενδύσεις σε απόκτηση δεξιοτήτων στις νέες συνθήκες αγοράς. Οι ενισχύσεις αυτές θα έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πάνω από 12.000 νέων θέσεων εργασίας και την εισαγωγή σημαντικών καινοτομιών στις διαδικασίες των επιχειρήσεων», καταλήγει στις δηλώσεις του ο κ. Τσακίρης.