Γαλλία: “Παρέλυσαν” τα τρένα λόγω μαζικής επίθεσης λίγες ώρες πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων

«Παρέλυσαν» εξαιτίας μαζικής επίθεσης που σημειώθηκε χτες τα τρένα στο Παρίσι, λίγες ώρες πριν την μεγάλη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF υπέστη στη διάρκεια της νύχτας της Πέμπτης προς σήμερα Παρασκευή «μαζική επίθεση εύρους ικανού να προκαλέσει παράλυση» του δικτύου τρένων υψηλής ταχύτητας TGV, το οποίο «διαταράχθηκε σε μεγάλο βαθμό», ενημέρωσε η ίδια στο AFP, μερικές ώρες πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.

Τρεις διαδρομές τρένων υψηλής ταχύτητας υπέστησαν βανδαλισμούς στη διάρκεια της νύχτας στη Γαλλία, μετέδωσε και το Reuters, επικαλούμενο ανακοίνωση της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων, πράγμα το οποίο προκάλεσε μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία την ημέρα της επίσημης έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.

«Εκτρέπουμε ορισμένα τρένα σε κλασικές γραμμές, αλλά θα χρειαστεί να ακυρώσουμε μεγάλο αριθμό” δρομολογίων, πρόσθεσε η SNCF σε ανακοίνωσή της.

Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων διευκρίνισε ότι “η κατάσταση αυτή αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον όλο το σαββατοκύριακο, όσο γίνονται επισκευές».

Τρεις διαδρομές τρένων υψηλής ταχύτητας υπέστησαν βανδαλισμούς στη διάρκεια της νύχτας στη Γαλλία, μετέδωσε και το Reuters, επικαλούμενο ανακοίνωση της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων, πράγμα το οποίο προκάλεσε μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία την ημέρα της επίσημης έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.

thestival.gr




Απεργία Πρωτομαγιάς | «Παραλύει» η χώρα – Οι κινητοποιήσεις και η λειτουργία σε μετρό, λεωφορεία, τρένα

«Παραλύει» η χώρα από τη γενική 24ωρη απεργία που έχει προκηρύξει ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και ΠΑΜΕ για σήμερα, Μεγάλη Τετάρτη (1/5). Μπορεί η αργία της Πρωτομαγιάς να έχει μετατεθεί με υπουργική απόφαση την Τρίτη 7 Μαΐου 2024 καθώς η 1η Μαΐου συμπίπτει με τη Μεγάλη Τετάρτη, ωστόσο αρκετοί κλάδοι θα συμμετάσχουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις που θα γίνουν σήμερα (1/5).

«Για τα συνδικάτα, η Πρωτομαγιά είναι ημέρα απεργίας και όχι μεταφερόμενης αργίας τονίζει η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) που επισημαίνει ότι καθημερινά αντιμετωπίζουμε τις συνέπειες της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας, της εκτίναξης του κόστους διαβίωσης, στέγασης και του ενεργειακού κόστους.

Ποιοι απεργούν

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, γιορτάζουν την Πρωτομαγιά με συγκεντρώσεις και στάσεις εργασίας στα μέσα μεταφοράς.

Στην απεργία θα συμμετέχει και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και έτσι δεν θα πραγματοποιηθούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια, ενώ ανάλογη απόφαση έλαβε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Στην απεργία συμμετέχουν και οι δημοσιογράφοι. Όπως αποφασίστηκε, τη Μεγάλη Τρίτη δεν κυκλοφόρησαν οι εφημερίδες, ενώ την Πρωτομαγιά, δεν θα λειτουργήσουν τα ειδησεογραφικά sites και θα τροποποιηθεί το πρόγραμμα σε τηλεόραση και ραδιόφωνο.

Tραβούν «χειρόφρενο» τα ΜΜΜ

Στην απεργία που κήρυξε η ΓΣΕΕ για την Πρωτομαγιά θα συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με τη μέχρι τώρα ενημέρωση των συνδικάτων στα μέσα μεταφοράς, ακινητοποιημένοι θα παραμείνουν την Μ. Τετάρτη οι συρμοί μετρό, ηλεκτρικού και τραμ, οι αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ και ο προαστιακός, ενώ τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια.

Στην ανακοίνωση του συνδικάτου εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών του ΟΑΣΑ αναφέρεται ότι θα πάρουν μέρος στην συγκέντρωση που θα γίνει στις 11πμ στην πλατεία Κλαυθμώνος. Οι εργαζόμενοι ζητούν την ενίσχυση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, προσλήψεις προσωπικού και ανανέωση του στόλου των λεωφορείων.

24ωρη απεργία στην Hellenic Train

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο. Η Hellenic Train ανακοίνωσε ότι, λόγω της απεργιακής κινητοποίησης που εξήγγειλε η Γ.Σ.Ε.Ε., για την ημέρα της Εργατικής Πρωτομαγιάς, στην οποία συμμετέχει και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.), θα υπάρξουν αναστολές και τροποποιήσεις στα δρομολόγια σε όλο το δίκτυο, συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού.

Ωστόσο, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:

  • Στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα: 52,53,56 και 57
  • Στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Λάρισας: 1591,1592,2593,2594,1597 και 1598
  • Στο τμήμα Πειραιάς – Κιάτο – Πειραιάς: 1300,1305,1318,1323,1326 και 2301
  • Στο τμήμα Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Πειραιάς: 1206,1207,1222,1223,1230 και 1231
  • Στο τμήμα Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα: 1532,1535,1550,1553,2530 και 2533

Στο τμήμα Κιάτο – Πάτρα – Κιάτο θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων:

Από Πάτρα C15 (14:25) και C23 (18:25)

Από Κιάτο C14 (16:05) και C24 (20:05)

Επίσης, λόγω της απεργίας τροποποιούνται τα παρακάτω δρομολόγια:

Δεν θα πραγματοποιήσουν δρομολόγια τα πλοία

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αποφάσισε, την συμμετοχή της στην κινητοποίηση που εξήγγειλε η ΓΣΕΕ. Η απεργία που αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά θα αρχίσει στις 00.01 ώρα τα ξημερώματα της Τετάρτης 1-5-2024, και θα λήξει στις 24.00 της ίδιας ημέρας.

Απεργούν οι δημοσιογράφοι

Με  κοινές αποφάσεις της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΣΠΕΡΤ, της ΠΟΕΠΤΥΜ και της ΕΤΗΠΤΑ προκηρύσσεται απεργία όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών και φωτορεπόρτερ σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, διαδικτυακά) στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ΕΡΤ, ΓΓΕ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΟΤΑ, Γραφεία Τύπου και site, ως εξής:

  • Μ. Τρίτη, 30 Απριλίου 2024,  από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης, 1 Μαΐου 2024, όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών, φωτορεπόρτερ που εργάζονται στις εφημερίδες και τα περιοδικά.
  • Μ. Τετάρτη, 1 Μαΐου 2024, από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης, 2 Μαΐου 2024 όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών που εργάζονται σε όλα τα ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην ΕΡΤ, στην ΓΓΕΕ, στα Δημοτικά Ραδιόφωνα και στα Γραφεία Τύπου, όλων των δημοσιογράφων της χώρας.

Δημοσιογράφοι μέλη της ΕΣΗΕΘΣτΕΕ, οπουδήποτε και εάν απασχολούνται, απεργούν από τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης 1η Μαΐου 2024 έως και τις 0.5.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης 2 Μαΐου 2024.

Η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ

Η φετινή Πρωτομαγιά, έξι χρόνια μετά την έξοδο από τα μνημόνια, βρίσκει όλους τους εργαζόμενους αντιμέτωπους με  έναν «ακήρυχτο» οικονομικό πόλεμο εκ μέρους της εργοδοσίας, με ανυπαρξία Συλλογικών Συμβάσεων, αμφισβήτηση και καπήλευση των συλλογικών μας δικαιωμάτων και της εργασιακής μας αξιοπρέπειας.

Σε μια άνευ προηγουμένου υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και της διαβίωσης, η ακρίβεια, η φτώχεια, οι ανισότητες, ο περιορισμός εργασιακών δικαιωμάτων, η επισφάλεια και η ανασφάλεια στους χώρους εργασίας, αναδεικνύονται σε κυρίαρχες συνέπειες των εφαρμοζόμενων πολιτικών.

Με  κοινές αποφάσεις της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΣΠΕΡΤ, της ΠΟΕΠΤΥΜ και της ΕΤΗΠΤΑ προκηρύσσεται απεργία όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών και φωτορεπόρτερ σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, διαδικτυακά) στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ΕΡΤ, ΓΓΕ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΟΤΑ, Γραφεία Τύπου και site, ως εξής:

  • Μ. Τρίτη, 30 Απριλίου 2024,  από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης, 1 Μαΐου 2024, όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών, φωτορεπόρτερ που εργάζονται στις εφημερίδες και τα περιοδικά.
  • Μ. Τετάρτη, 1 Μαΐου 2024, από τις 05.00 π.μ. έως τις 05.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης, 2 Μαΐου 2024 όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών που εργάζονται σε όλα τα ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην ΕΡΤ, στην ΓΓΕΕ, στα Δημοτικά Ραδιόφωνα και στα Γραφεία Τύπου, όλων των δημοσιογράφων της χώρας.
  • Δημοσιογράφοι μέλη της ΕΣΗΕΘΣτΕΕ, οπουδήποτε και εάν απασχολούνται, απεργούν από τις 05.00 π.μ. της Μ. Τετάρτης 1η Μαΐου 2024 έως και τις 0.5.00 π.μ. της Μ. Πέμπτης 2 Μαΐου 2024.

Οι άνθρωποι της ενημέρωσης, ως αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, που βιώνουμε την επιδείνωση των καθημερινών προβλημάτων και της αβεβαιότητας για κάθε εργαζόμενο, άνεργο, συνταξιούχο και ελεύθερο επαγγελματία, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματά μας και ταυτόχρονα διεκδικούμε την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την αποκατάσταση της επαγγελματικής μας αξιοπρέπειας και κυρίως το σεβασμό στους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, αντιδρώντας σε κάθε απόπειρα ευτελισμού της Ενημέρωσης, με χρήση των SLAPPs και  φαινομένων «παρακολούθησης» του δημοσιογραφικού έργου.

 

Η προστασία και ενίσχυση των θέσεων εργασίας,  η αποκατάσταση του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, η απόκρουση των απολύσεων, των περικοπών στους μισθούς και τα επιδόματα, η λήψη ουσιαστικών μέτρων υπέρ των ανέργων, η  προστασία των ασφαλιστικών Ταμείων, ώστε να είναι εύρωστα και βιώσιμα,  και της  δωρεάν δημόσιας υγείας για όλους τους ασφαλισμένους, αποτελούν πάγιες αγωνιστικές, διεκδικήσεις  όχι μόνο για το δημοσιογραφικό κόσμο αλλά για όλους τους εργαζόμενους, για όλη την κοινωνία.

Η 1η του Μάη, σύμβολο στον αγώνα των εργαζομένων όλου του κόσμου για καλύτερες συνθήκες εργασίας και αμοιβές, δυναμώνει και ισχυροποιεί τη φωνή όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ για:

  • ΣΣΕ σε όλα τα ΜΜΕ τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Καλούμε την κυβέρνηση να υλοποιήσει χωρίς καθυστέρηση την πρόσφατη διαβεβαίωση της για υπογραφή συλλογικών συμβάσεων στα δημόσια ΜΜΕ και τους εργοδότες των ιδιωτικών ΜΜΕ να καθίσουν στο τραπέζι των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Προς τούτο επισημαίνουμε ότι στην πρόσφατη οδηγία της Ε.Ε για «επαρκείς κατώτατους μισθούς», καλούνται τα κράτη-μέλη να ενισχύσουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ώστε να καλύπτονται από αυτές το 80% των εργαζομένων.
  • Ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που εξανεμίζει τους μισθούς και οδηγεί τους εργαζόμενους  στην εξαθλίωση.
  • Αποτελεσματικά μέτρα  για  την αντιμετώπισης της ανεργίας και την προστασία των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα
  • Μέτρα για την στήριξη και ενίσχυση της κυκλοφορίας του Τύπου και της φιλαναγνωσίας, όπως  γίνεται σε άλλα προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη
  • Εθνικά και ευρωπαϊκά μέτρα στήριξης για την προστασία των εισοδημάτων και των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα
  • Ενημέρωση με αξιοπιστία , πλουραλισμό και κοινωνική ευαισθησία

Η υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και η επαναφορά του συλλογικού εργατικού δικαίου είναι η  υπεράσπιση των αρχών της Δημοκρατίας, της Ισότητας, της Δικαιοσύνης, με απώτερο σκοπό την Ελευθεροτυπία, την αξιόπιστη κι ελεύθερη Ενημέρωση, με κανόνες δεοντολογίας, αξιοπιστίας και πλουραλισμού.

Οι Ομοσπονδίες καλούν τα μέλη τους να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία της Πρωτομαγιάς, τα αιτήματα της οποίας αφορούν όλους τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Εξαιρούνται οι συνάδελφοι που θα καλύψουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις και εκδηλώσεις της 1ης Μάϊου, οι οποίες, όμως, θα προβληθούν και θα μεταδοθούν μετά τη λήξη της απεργίας, την επόμενη ημέρα.

Έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων

Έκτακτα κυκλοφοριακά μέτρα θα εφαρμόσει η Ελληνική Αστυνομία από τις 09:30 το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης στο κέντρο της Αθήνας, για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας λόγω πραγματοποίησης εξαγγελθεισών συναθροίσεων – συγκεντρώσεων στο πλαίσιο του εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς.

Συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σταδιακά και κατά περίπτωση -όπου είναι απαραίτητο και ανάλογα με την κίνηση των διαδηλωτών- σε οδούς περιμετρικά των Προπυλαίων, της Πλατείας Ομονοίας (Πατησίων, Αιόλου κ.λπ.), της Πλατείας Συντάγματος (Όθωνος, Λεωφόρους Αμαλίας και Βασιλίσσης Σοφίας) καθώς και στους οδικούς άξονες της Πανεπιστημίου και της Σταδίου.

Στην ανακοίνωσή της η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους παραπάνω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση των συναθροίσεων – συγκεντρώσεων.

Πηγή: ethnos.gr




Τέμπη: Προθεσμία μέχρι τη Δευτέρα στα 3 στελέχη του ΟΣΕ για να απολογηθούν

Προθεσμία να απολογηθούν τη Δευτέρα (29.05.2023) πήραν τα τρία στελέχη του ΟΣΕ που θα απολογούνταν σήμερα στον εφέτη – ανακριτή για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Πρόκειται για τον πρώην πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ καθώς και δύο μέλη της επιτροπής μετατάξεων, που κατηγορούνται για την εμπλοκή τους σχετικά με την τοποθέτηση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος είχε βάρδια τη νύχτα του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Υπενθυμίζεται πως στους δύο τελευταίους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας για παράβαση καθήκοντος.

newsit.gr

 




Αρχίζουν ξανά τα δρομολόγια τρένων στην Ξάνθη από 22 Μαρτίου

Στις 22 Μαρτίου θα ξεκινήσουν εκ νέου, σταδιακά, τα δρομολόγια των τρένων, τα οποία είχαν μπει στον «πάγο», μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχησε τη ζωή σε δεκάδες αθώα θύματα. 

Όπως ανακοίνωσε ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, το απόγευμα της Τρίτης (14/03), επιστρέφουν ορισμένα δρομολόγια μεταξύ των οποίων και το Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη.

Πρόκειται για μια αμαξοστοιχία πολύπαθη, η οποία είχε τραβήξει χειρόφρενο για χρόνια ενώ μόλις προσφάτως η Hellenic Train αποφάσισε την επανεκκίνησή της.

Ακολουθεί η δήλωση του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τις μεταφορές και τις υποδομές, Γιώργου Γεραπετρίτη:

«Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.

Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

22.03.2023. Επανεκκίνηση:

Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο

Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια

Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα

Θεσσαλονίκη – Φλώρινα

Θεσσαλονίκη – Δράμα

Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη

Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

Κάτω Αχαΐα – Πάτρα

Πάτρα – Ρίο

Διακοφτό – Καλάβρυτα

Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο

Βόλος – Μηλιές

Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)

Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)

Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα

Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

Λάρισα – Βόλος

Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).

Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.

Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.

Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών

Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.

Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.

Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.

Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.

Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.

Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.

Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .

Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Θα ήθελα να επισημάνω, πως τα μέτρα αυτά συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές για να μπορέσουν να το χρησιμοποιούν. Είναι προφανές όταν θα έρθει με το καλό η ολοκλήρωση των έργων, στις αρχές του επόμενου φθινοπώρου, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα μηχανολογικά πολύ αναβαθμισμένο σύστημα προστασίας και ασφάλειας. Έως τότε, θα ισχύσουν τα αυστηρά αυτά μέτρα και θα είμαστε η Ελληνική Κυβέρνηση, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος και η ΕΡΓΟΣΕ σε πραγματική εγρήγορση, ώστε οι πολίτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε όλοι μαζί να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική αναβάθμιση η οποία δυστυχώς είναι υπερήμερη από δεκαετίες».

 

 

Πηγή: xanthinea.gr




Ευχαριστήριο μήνυμα της Διοίκησης του Γ.Ν. Καβάλας και της Υπηρεσίας Αιμοδοσίας στους εθελοντές αιμοδότες

Ευχαριστήριο μήνυμα της Διοίκησης του Γ.Ν. Καβάλας και της Υπηρεσίας Αιμοδοσίας στους εθελοντές αιμοδότες για την τεράστια ανταπόκρισή τους στην έκκληση για προσφορά αίματος στους τραυματίες των Τεμπών.

Η ανακοίνωση:

“Η ανταπόκριση του κοινού στην έκκληση για προσφορά αίματος για τους τραυματίες της ανείπωτης εθνικής τραγωδίας ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Τις δυο προηγούμενες ημέρες προσήλθαν για εθελοντική αιμοδοσία στο νοσοκομείο μας δεκάδες συμπολίτες μας με αίσθημα συμπαράστασης και αλληλεγγύης για τα θύματα του δυστυχήματος. Αξίζει σε όλους τους εθελοντές αιμοδότες ένα μεγάλο «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» για αυτήν την πράξη αγάπης και κοινωνικής ευαισθησίας. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Ε.Κ.Ε.Α (Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας) ενημερώνουμε τους εθελοντές αιμοδότες ότι οι ανάγκες των θυμάτων της τραγωδίας σε μεταγγίσεις αίματος έχουν καλυφθεί πλήρως. Έχοντας υπόψη ότι η διάρκεια ζωής του αίματος είναι 35 έως 42 ημέρες και ότι οι ανάγκες για αίμα είναι σταθερές και ενδεχομένως να αυξηθούν ενόψει του Πάσχα, τους προτρέπουμε να ανανεώσουν το ραντεβού τους για αιμοδοσία το επόμενο χρονικό διάστημα, κάτι που θα συμβάλει στην ισορροπία των αποθεμάτων αίματος. Επιβεβαιώθηκε για ακόμη μία φόρα ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν επαρκή αποθέματα αίματος για να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε σε έκτακτες καταστάσεις.”




Τέμπη | «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται»- Η προ ημερών ανακοίνωση των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο

Τι ανέφεραν οι σιδηροδρομικοί.

«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται», ανέφεραν στις αρχές Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν στις 7 Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, εγκαλούσαν τους αρμοδίους για όσα οφείλουν να κάνουν και δεν κάνουν για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.

«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», ανέφεραν στην ανακοίνωση τους οι σιδηροδρομικοί της ΔΕΣΚ.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της ΔΕΣΚ-Σ:

«Αθήνα, 07/02/2023

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τον συνάδελφο μηχανοδηγό, αλλά και τους επιβάτες.

Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένωντα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.

Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.

Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών.

Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.

Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ! «έχουν καιρό… κάποια στιγμή θα τελειώσουν».

Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.

Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει… Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ

Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, κάνοντας διαπιστώσεις.

Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;

Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα εκείνους που αδιαφορούν για αυτό που συμβαίνει.

Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
  • Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
  • Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.
  • Συντήρησης, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
  • Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.
  • Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
  • Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.

Συναδελφικά.

ΔΕΣΚ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ»

 

Πηγή: lifo.gr




Σύγκρουση τρένων | Στα Τέμπη το μεσημέρι Σακελλαροπούλου και Μητσοτάκης

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Στην περιοχή της τραγωδίας μεταβαίνει αυτή την ώρα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης και ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Σε συνεχή επικοινωνία με το συντονιστικό κέντρο και τους αρμόδιους υπουργούς βρίσκεται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τα πρώτα λεπτά της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπτη.

Από την πρώτη στιγμή ο πρωθυπουργός έθεσε σε συνεργό όλο το μηχανισμό, προκειμένου να υπάρξει άμεσος συντονισμός.

Ο πρωθυπουργός ήταν όλο το βράδυ στο Μέγαρο Μαξίμου και ενημερωνόταν για τις εξελίξεις σχετικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός θα μεταβεί σε λίγη ώρα στην περιοχή της τραγωδίας. Στην περιοχή θα μεταβεί και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Αυτή την ώρα μεταβαίνει στην περιοχή ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Στα Τέμπη μεταβαίνει και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης.

Νωρίτερα την αναβολή της προγραμματισμένης για σήμερα επίσκεψης του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού.

 

Πηγή: protothema.gr




Σύγκρουση τρένων | Τα τελευταία στοιχεία για τους τραυματίες – Πόσοι νοσηλεύονται και πού

Σύγκρουση τρένων: Συνολικά 67 εισαγωγές πραγματοποιήθηκαν στα πέντε νοσοκομεία όπου μεταφέρθηκαν τραυματίες μετά το τραγικό δυστύχημα.

Συνολικά 67 εισαγωγές πραγματοποιήθηκαν στα πέντε νοσοκομεία όπου μεταφέρθηκαν τραυματίες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Το ΕΚΑΒ κινητοποίησε 40 ασθενοφόρα από Θεσσαλονίκη, Λάρισσα, Κατερίνη, Κοζάνη, Λαμία, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Βολο και 2 οχήματα του Ειδικού Τμήματος Ιατρικής Καταστροφών (ΕΤΙΚ) Θεσσαλονίκης, για τη μεταφορά των τραυματιών.

Το Πανεπιστημιακό της Λάρισας εφημέρευε και άνοιξε το Γενικό νοσοκομείο Λάρισας. Το νοσοκομείο Κατερίνης εφημέρευε. Μόνο η μονάδα εγκαυμάτων του Παπανικολάου μπήκε σε ετοιμότητα. Τα ΑΧΕΠΑ και Γεννηματάς Θεσσαλονίκης εφημέρευαν κανονικά. Επιπλέον με εντολή του Υπουργού Υγείας οι μονάδες εγκαυμάτων του Λεκανοπεδίου τέθηκαν σε αυξημένη ετοιμότητα. Με εντολή Μαξίμου ο Υπουργός Υγείας και ο Πρόεδρος του ΕΚΑΒ μετέβησαν στο σημείο του συμβάντος.

Ειδικότερα, στις 06.25 το πρωί της Τετάρτης η εικόνα στα νοσοκομεία ήταν η εξής:

Πανεπιστημιακό Λάρισας:

55 προσελεύσεις 29 εισαγωγές
Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας
34 προσελεύσεις 19 εισαγωγές

Γεννηματάς Θεσσαλονίκης:
37 προσελεύσεις 4 εισαγωγές
ΑΧΕΠΑ
32 προσελεύσεις 13 εισαγωγές
Κατερίνη
8 προσελεύσεις 2 εισαγωγές

ΣΥΝΟΛΑ
166 προσελεύσεις 67 εισαγωγές

Οι απεγκλωβισμοί στο σημείο της πολυνεκρης σύγκρουσης συνεχίζονται και τα παραπάνω στοιχεία αναμένεται να αλλάξουν.

 

Πηγή: protothema.gr