Επιστρέφουν στις Βρυξέλλες οι αγρότες | Με τρακτέρ θα γεμίσει η βελγική πρωτεύουσα

Στις Βρυξέλλες επιστρέφουν σήμερα, Δευτέρα 26/2 με τα τρακτέρ τους οι αγρότες για να διαδηλώσουν κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας της ΕΕ. Λιγότερο από έναν μήνα μετά την «ιστορική», όπως χαρακτηρίστηκε, αγροτική κινητοποίηση στη βελγική πρωτεύουσα την 1η Φεβρουαρίου, όταν πάνω από 1.300 τρακτέρ κατέκλυσαν τους δρόμους της ευρωπαϊκής συνοικίας, σήμερα οι αγρότες επιστρέφουν για να εκφράσουν το θυμό τους για την έλλειψη ανταπόκρισης από τις ευρωπαϊκές αρχές.

Όπως αναφέρει η βελγική εφημερίδα Le Soir, στη σημερινή διαδήλωση θα συμμετέχουν αγροτικά συνδικάτα από τη Βαλονία και τη Φλάνδρα (νότιο και βόρειο τμήμα του Βελγίου), καθώς και αγρότες από τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία και το Λουξεμβούργο. Οι διαδηλωτές αναμένεται να εισέλθουν στην πρωτεύουσα περί τις 9:30 και να συναντηθούν στις 11:00 (ώρες Ελλάδας) στην πλατεία Σούμαν, έξω από την έδρα του Συμβουλίου της ΕΕ, όπου θα συνεδριάζουν οι Υπουργοί Γεωργίας.

Μεταξύ των κύριων αιτημάτων των αγροτών που, όπως οι ίδιοι λένε, δεν έχουν ακόμη εισακουστεί, είναι: δίκαια εισοδήματα, μείωση διοικητικών βαρών, τέλος συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών και αύξηση του προϋπολογισμού για την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ).

Σύμφωνα με εκπροσώπους βελγικών αγροτικών συνδικάτων και όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων εκατοντάδες τρακτέρ αναμένεται να κατακλύσουν και σήμερα τις Βρυξέλλες, δεν αναμένεται πάντως να ξεπεράσουν τη συμμετοχή της 1ης Φεβρουαρίου. Οι βελγικές αρχές, από την πλευρά τους, προειδοποιούν τους κατοίκους της πρωτεύουσας για «μείζονα κυκλοφοριακά προβλήματα» και τους παροτρύνουν να μη χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο, να προτιμήσουν το μετρό για τις μετακινήσεις τους.

Πηγή: Newsbeast.gr




Κάθοδος των τρακτέρ στην Μύρινα της Λήμνου

*Ανταπόκριση από Λήμνο, Δέσποινα Βασιλειάδου

Πορεία με τρακτέρ πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης 21 Φεβρουαρίου 2024 οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της Λήμνου.

Τα τρακτέρ επισκέφτηκαν αρχικά το Δημαρχείο όπου συνάντησαν την Αντιδήμαρχο Εξυπηρέτησης του Δημότη και Κοινωνικής Πολιτικής κ. Ιωάννα – Ελπίδα Διαματάρη και στην συνέχεια βρέθηκαν στο Επαρχείο της Λήμνου εκεί όπου είχαν σύντομη συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικών Θεμάτων Άγγελος Βλάττα-Λαμπρινό.




Εκατοντάδες τρακτέρ συρρέουν προς το κέντρο της Μαδρίτης

Προς το κέντρο της Μαδρίτης συρρέουν σήμερα, Τετάρτη (21/2) εκατοντάδες τρακτέρ με την ευκαιρία της νέα ημέρας κινητοποίησης των ισπανών αγροτών που καταγγέλλουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι διαδηλωτές που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ένωσης Συνδικάτων (Union de Uniones) συγκεντρώθηκαν τα ξημερώματα σε κοινότητες της περιφέρειας της Μαδρίτης πίσω από πανό με συνθήματα για «δίκαιες τιμές» για τους αγρότες.

Στη συνέχεια ξεκίνησαν μαζί με φάλαγγα από πέντε σειρές τρακτέρ την πορεία προς το κέντρο στην Μαδρίτης, όπου διαδήλωση θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα μπροστά από το υπουργείο Γεωργίας, τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη των αγροτικών κινητοποιήσεων στην Ισπανία.

Οι αγρότες ζητούν τη μετακύληση του κόστους παραγωγής στην τελική τιμή των προϊόντων τους ώστε να μην πωλούν με ζημία και καλύτερους ελέγχους στις εισαγωγές στην Ισπανία, εξήγησε ο Λουίς Κορτές, εθνικός συντονιστής της Union de Uniones στο κανάλι RTVE της δημόσιας τηλεόρασης.

Αυτά τα εισαγόμενα αγροτικά προϊόντα «θα πρέπει να υπόκεινται στους ίδιους κανόνες που ισχύουν για τους ισπανούς αγρότες», διευκρίνισε ο Λουίς Κορτές όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το AFP κρίνοντας ανεπαρκή τα μέτρα που ανακοίνωσε τις τελευταίες ημέρες η κυβέρνηση του Πέδρο Σάντσεθ.

Εκτός από τη διαδήλωση στη Μαδρίτη, συγκεντρώσεις οργανώνονται και σε άλλες πόλεις όπως η Μούρθια και η Μάλαγα.

Οι ισπανοί αγρότες διαδηλώνουν συνεχώς από την 1η Φεβρουαρίου. Έχουν γίνει δεκτοί επανειλημμένως από τον υπουργό Γεωργίας Λουίς Πλάνας, ο, ο οποίος δεσμεύθηκε ότι θα υπερασπισθεί στις Βρυξέλλες την απλοποίηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και ότι θα βελτιώσει τον ισπανικό νόμο για την διατροφική αλυσίδα ώστε οι αγρότες να μην πωλούν τα προϊόντα τους με ζημία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κάνει τις τελευταίες εβδομάδες υποχωρήσεις στους αγρότες που διαμαρτύρονται σε πολλές χώρες σε ολόκληρη την Ευρώπη, εν όψει των ευρωεκλογών του Ιουνίου.

Πηγή: Newsbeast.gr




Αγρότες: Αναχωρούν συντεταγμένα τα τρακτέρ από το Σύνταγμα | Στα μπλόκα οι νέες αποφάσεις

Συντεταγμένα και τμηματικά, αποχωρούν με τα τρακτέρ τους, οι αγρότες, που διανυκτέρευσαν χθες στο Σύνταγμα,  μετά το συγκλονιστικό συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν χθες, απαιτώντας την ικανοποίηση βασικών αιτημάτων που σχετίζονται με την επιβίωσή τους.

Επί ποδός είναι η Τροχαία Αττικής, ενώ σε ισχύ βρίσκονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν κατά μήκος του δρομολογίου που θα ακολουθήσουν τα τρακτέρ: Πανεπιστημίου – Πλ. Ομονοίας – Αγ. Κωνσταντίνου – Πλ. Καραϊσκάκη – Αχιλλέως – Λ . Αθηνών – Λ. Κηφισού.

«Ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα είναι μακρόχρονος», διαμηνύουν οι αγρότες

«Η κυβέρνηση έλαβε το μήνυμα»

«Με το μεγαλειώδες συλλαλητήριο που έγινε την Τρίτη στο Σύνταγμα, με τη θερμή συμπαράσταση του λαού της Αθήνας και τα σχεδόν 200 τρακτέρ, έχουμε αναδείξει το πρόβλημά μας και ζητάμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μα»ς, τόνισε ο Ρίζος Μαρούδας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Λάρισας, μιλώντας στην τηλεόραση του «Σκάι», το πρωί της Τετάρτης, λίγο πριν την αναχώρηση των αγροτών από το Σύνταγμα.

«Επιστρέφουμε στα μπλόκα για να πάρουμε εκεί τις αποφάσεις μας, με τους συναδέλφους που είμαστε στο δρόμο», υπογράμμισε.

«Η κυβέρνηση έχει λάβει το μήνυμα ότι πρέπει να δώσει λύσεις στους αγρότες και μετά ας ξύσει τον πάτο του βαρελιού» επεσήμανε ο κ. Μαρούδας, προσθέτοντας ότι«ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα είναι μακρόχρονος καθώς δεν έχουν ικανοποιηθεί βασικά μας αιτήματα».

Δείτε εικόνες από την αναχώρηση των αγροτών

Τα τρακτέρ αναχωρούν από την Λεωφόρο Αμαλίας ακολουθώντας το δρομολόγιο: Πανεπιστημίου, πλατεία Ομονοίας , Αγίου Κωνσταντίνου , πλατεία Καραϊσκάκη, Αχιλλέως , λεωφόρος Αθηνών, λεωφόρος Κηφισού.

Συντεταγμένα αναχωρούν οι αγρότες με τα τρακτέρ τους από το Σύνταγμα

Συντεταγμένα αναχωρούν οι αγρότες με τα τρακτέρ τους από το Σύνταγμα

Αναχωρούν από την Αθήνα και επιστρέφουν στα μπλόκα

Πηγή: in.gr




Πλημμύρισε με 10.000 αγρότες το κέντρο της Αθήνας | Στο Σύνταγμα διανυκτέρευσαν πάνω από 160 τρακτέρ

Περίπου 160 είναι τα τρακτέρ τα οποία διανυκτέρευσαν στην πλατεία Συντάγματος το βράδυ της Τρίτης (20/2) μετά τη μεγάλη κινητοποίηση των αγροτών που ολοκληρώθηκε λίγο πριν από τις 21:30.

Οι αγρότες έφτασαν στην Αθήνα με κάθε μέσο, ακόμα και με πλοία από την Κρήτη, αλλά και όσοι δεν ήρθαν στην πρωτεύουσα συμπαραστάθηκαν στον αγώνα των συναδέλφων τους με άλλους τρόπους.

Οι Αθηναίοι τούς υποδέχτηκαν με επευφημίες, χειροκροτήματα και χαμόγελα στο κέντρο της πρωτεύουσας και πολλοί έσπευσαν να σταθούν στο πλευρό τους.

Στη μεγάλη κινητοποίηση που γέμισε με τρακτέρ την πλατεία Συντάγματος έδωσαν το παρών σωματεία, εργαζόμενοι και φοιτητές.

Γύρω στις 11:00 ξεκινά η μεγάλη αποχώρηση

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που ξεκίνησαν σταδιακά από τις 12 το μεσημέρι της Τρίτης, συνεχίζονται μέχρι και σήμερα το πρωί, καθώς στις 11:00 είναι προγραμματισμένη η αποχώρηση των τρακτέρ.

Οι αγρότες πρόκειται σήμερα και αύριο να προχωρήσουν σε γενικές συνελεύσεις στα μπλόκα, ώστε να αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους. Όπως ανέφερε χθες ο Ρίζος Μαρούδας, μέλος της συντονιστικής επιτροπής των μπλόκων, στην ΕΡΤ προσανατολίζονται είτε σε αποκλεισμό δρόμων, είτε θα προχωρήσουν σε άλλες μορφές κινητοποίησης.

Στην Αθήνα υπολογίζεται ότι κατέφτασε τριψήφιος αριθμός τρακτέρ, καθώς και χιλιάδες αγρότες που έφτασαν στην Αθήνα με λεωφορεία, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πάνω από 10.000 ανθρώπους.

Μάλιστα, όπως μετέδωσε το πρωί της Τετάρτης (21/2) η εκπομπή του Mega Κοινωνία Ώρα MEGA με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, υπήρξε άψογη συνεργασία με την αστυνομία τόσο για την άφιξη των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας όσο και για την παραμονή τους.

Ακόμα και αυτή την ώρα που παραμένουν οι αγρότες στην Αθήνα, κάθονται στα τρακτέρ τους και στα γεωργικά μηχανήματα και πολλοί από αυτούς πέρασαν τη νύχτα μέσα σε αυτά.

Πώς θα φύγουν οι αγρότες – Διευκρινίσεις από την ΕΛ.ΑΣ. – Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί

«Ύστερα από συνεννόηση με τους εκπροσώπους των αγροτών, γύρω στις 10:00 – 11:00 αναμένεται να ξεκινήσει η αποχώρησή του σταδιακά. Θα ακολουθήσουν την ίδια διαδρομή, Πανεπιστημίου, Ομόνοια, Λεωφόρος Αθηνών. Λεωφόρος Κηφισού ώστε να επιστρέψουν στις περιοχές τους. Φυσικά, θα συνοδεύονται από περιπολικά της αστυνομίας», σημείωσε η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» το πρωί της Τετάρτης (21/2).

Όσο για σήμερα, Τετάρτη, σύμφωνα με την κα Δημογλίδου ήδη από τις πρωινές ώρες είναι κλειστή η Λεωφόρος Αμαλίας και η Όθωνος, καθώς στο σημείο έχουν σταθμεύσει περί τα 140 τρακτέρ, ενώ στη συνέχεια θα ανακοινωθούν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Δείτε φωτογραφίες του Newsbeast.gr από τη μεγάλη συγκέντρωση των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας

Πηγή: Newsbeast.gr




Με τρακτέρ θα γεμίσει σήμερα το κέντρο της Αθήνας | Ξεκινά η κάθοδος των αγροτών

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το πανελλαδικό συλλαλητήριο που θα πραγματοποιήσουν σήμερα στις 18:30 στο Σύνταγμα οι αγρότες από όλη την Ελλάδα. Το ταξίδι των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου ξεκίνησε από χτες, Δευτέρα 19/2, ενώ πολλοί ήταν όσοι διανυκτέρευσαν στο Κάστρο Βοιωτίας και σήμερα το πρωί θα ξεκινήσουν με προορισμό την Αθήνα.

Η προσυγκέντρωση των αγροτών με τα τρακτέρ θα γίνει στις 17:30 στην πλατεία Ομονοίας. Μία ώρα μετά, στις 18:30, θα κατευθυνθούν προς το Σύνταγμα για το συλλαλητήριο.

Ειδικότερα το απόγευμα της Δευτέρας, στο Κάστρο Βοιωτίας, έκαναν την εμφάνισή τους τα τρακτέρ από τη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα, με τους συναδέλφους τους στο μπλόκο του Κάστρου να τους υποδέχονται με χειροκροτήματα.

Πρώτο σημείο συνάντησης των αγροτών και των κτηνοτρόφων από τη Λάρισα και τον Βόλο ήταν στη Λαμία (στο ύψος της Ανθήλης). Εκεί ενώθηκαν με συναδέλφους τους από την Καρδίτσα και μαζί με αυτούς από τη Φθιώτιδα ξεκίνησαν το ταξίδι τους για το Κάστρο Βοιωτίας.

Αγρότες αναχώρησαν και από την Κρήτη, οι οποίοι έφτασαν στην πρωτεύουσα με τα πλοία της γραμμής από Ηράκλειο και Χανιά στις 6:00, εκπροσωπώντας την αγροτική φωνή του νησιού στο συλλαλητήριο.

Περιπολικά της αστυνομίας, καθ’ όλη τη διάρκεια της διέλευσης των οχημάτων κατά μήκος του εθνικού δικτύου, όπως μετέδωσε το πρωί της Τρίτης (20/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, συνόδευαν τα αγροτικά οχήματα που δεν κινούνταν με περισσότερα από 40 χιλιόμετρα ανά ώρα σε ένα ρεύμα κυκλοφορίας.

Από τη βόρεια Ελλάδα αγρότες και κτηνοτρόφοι από την Ημαθία έχουν ήδη φορτώσει εννέα τρακτέρ σε νταλίκες, για να τα μεταφέρουν μέχρι το Κάστρο Βοιωτίας, ενώ με τον ίδιο τρόπο αναμένεται να ταξιδέψουν άλλα έξι τρακτέρ.

Τους απαγορεύτηκε να περιφέρονται άσκοπα με τα τρακτέρ στο κέντρο της Αθήνας

Θα επιτραπεί στους αγρότες να σταθμεύσουν τα τρακτέρ στο κέντρο κατά τη διάρκεια της νύχτας και θα είναι υποχρεωτικά ανοιχτές οι δύο λωρίδες της οδού Πανεπιστημίου, προκειμένου να μην μπλοκάρεται η κίνηση, ενώ τους απαγορεύτηκε το να περιφέρονται άσκοπα με τα τρακτέρ στο κέντρο.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το πρωί της Τρίτης αναμένεται να προστεθούν πάνω από 30 τρακτέρ από την περιοχή του Κάστρου Βοιωτίας, ενώ στο Σχηματάρι θα προστεθούν άλλα 15 τρακτέρ από την Εύβοια. Ο τελικός αριθμός των τρακτέρ δεν μπορεί να προβλεφθεί, καθώς ενισχύσεις αναμένονται από σημεία της Θήβας και της Αττικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιπροσωπεία των αγροτών αναμένεται να συναντηθεί με τον Μάκη Βορίδη, καθώς ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα αναχωρήσει για προγραμματισμένο ταξίδι στην Ινδία.

Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί

Σήμερα το μεσημέρι λόγω της επικείμενης συγκέντρωσης-διαμαρτυρίας των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας, η τροχαία θα εφαρμόσει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και συγκεκριμένα:

Προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας κατά μήκος του δρομολογίου που θα ακολουθήσουν τα αγροτικά οχήματα: λεωφόρος Αθηνών, Αχιλλέως, πλατεία Καραϊσκάκη. Θα κινηθούν αντίθετα στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, την πλατεία Ομονοίας και την οδό Πανεπιστημίου, προκειμένου να φτάσουν στο Σύνταγμα. Θα υπάρξει προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας πέριξ της πλατείας Ομονοίας.

Θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη λεωφόρο Αμαλίας, την οδό Πανεπιστημίου, τη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας και σε όλες τις κάθετες σε αυτές οδούς.

Η Βασιλίσσης Σοφίας θα διακοπεί από το ύψος της Βουλής και η κυκλοφορία στην κάθοδο θα γίνεται μέχρι και την οδό Σέκερη.

Τα οχήματα που κινούνται στην οδό Ακαδημίας θα κατευθύνονται μόνο προς την άνοδο της Βασιλίσσης Σοφίας.

Θα υπάρχει συνεχής πληροφόρησης για περαιτέρω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Για οποιαδήποτε πληροφορία οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με το τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης, ενώ συστήνεται στους οδηγούς να αποφύγουν την κίνηση με οχήματα στη διαδρομή της πορείας και στους χώρους των εκδηλώσεων, τόσο για την εξυπηρέτησή τους, όσο και για την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων.

Συνεχής ενημέρωση για τις ισχύουσες κάθε φορά κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα υπάρχει σε ειδικό μπάνερ στην ιστοσελίδα καθώς και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης της Ελληνικής Αστυνομίας.

Πηγή: Newsbeast.gr

 




Διαμαρτυρία αγροτών με τρακτέρ στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα

Σε διαμαρτυρία με τρακτέρ προχώρησαν το πρωί της Δευτέρας 19 Φεβρουαρίου 2024 αγροτικοί και κτηνοτροφικοί σύλλογοι του Νομού Καβάλας.

Αρχικά τα τρακτέρ από τον Δήμο Νέστου πέρασαν και μέσα από την πόλη πάντα με την προσοχή της ΕΛ.ΑΣ.

Δείτε video :

Στην συνέχεια βρέθηκαν στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα όπου προχώρησαν σε συμβολική διαμαρτυρία

Δείτε φωτογραφίες :




Αγρότες: Με εκατοντάδες τρακτέρ η “απόβαση” στην Αθήνα | Πώς θα γίνει η κάθοδος

Παρά την επιμονή της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια, χιλιάδες αγρότες θα κατακλύσουν την Τρίτη Αθήνα και Σύνταγμα. Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ.

Έτοιμοι για “απόβαση” στην Αθήνα με εκατοντάδες τρακτέρ και με κάθε… τρόπο είναι χιλιάδες αγρότες προκειμένου να συμμετάσχουν στο παναγροτικό συλλαλητήριο την Τρίτη (20/2).

Παρά το “όχι” που αρχικά εισέπραξαν από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη κατά τη συνάντησή τους στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, αλλά και την επιμονή της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια, οι αγρότες ετοιμάζουν τη μεγάλη τους κάθοδο στην πρωτεύουσα από διάφορες περιοχές της χώρας. Σε αυτές μάλιστα, το τελευταίο διήμερο κλιμάκωσαν τις κινητοποιήσεις τους, δηλώνοντας αποφασισμένοι για το “μεγαλύτερο αγροτικό συλλαλητήριο”

Πλέον, οι αγρότες μετρούν αντίστροφα, με τις προετοιμασίες να είναι πυρετώδεις για κάθοδο με τρακτέρ, αγροτικά οχήματα και λεωφορεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες στην κινητοποίηση της Τρίτης αναμένεται να λάβουν μέρος 5.000 αγρότες, με 260 τρακτέρ, εκ των οποίων τα 150 από τη Θεσσαλία. Οι περισσότεροι φυσικά θα κατέβουν με λεωφορεία.

Στόχος είναι να παραμείνουν για μία ημέρα στο Σύνταγμα, διεκδικώντας πιο δραστικές λύσεις για το υψηλό κόστος παραγωγής, με κύριο αίτημα το αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία.

Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στους κατοίκους της Αθήνας”, ξεκαθάρισε πάντως ο Λαρισαίος αγροτοσυνδικαλιστής, Ρίζος Μαρούδας.

Υπενθυμίζεται πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης με ανάρτηση στο Facebook, είπε ότι η κυβέρνηση θα σταθεί δίπλα στους αγρότες, επισημαίνοντας όμως ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Αναφερόμενος στα μέτρα που ανακοίνωσε στην αντιπροσωπεία των αγροτών, σημείωσε ότι «η επιβράβευση και στήριξη των συνεπών και των πραγματικών παραγωγών που δίνουν αγώνα καθημερινά στο χωράφι αποτελεί προτεραιότητα για εμάς».

Παράλληλα, έκανε λόγο για πολλά και σύνθετα προβλήματα και κατέληξε: «Ασφαλώς θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε σταθερά δίπλα τους, πάντα όμως λαμβάνοντας υπόψη και τις δημοσιονομικές αντοχές της χώρας. Δεν μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο όσα πετύχαμε».

Πώς θα γίνει η κάθοδος στην Αθήνα – Τα ραντεβού

Τα κονβόι των τρακτέρ θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα από διάφορα σημεία της Ελλάδας, με προορισμό το Κάστρο Βοιωτίας, όπου είναι το σημείο της προσυγκέντρωσης.

Συγκεκριμένα, θα ξεκινήσουν συντεταγμένα τα τρακτέρ από Στεφανοβίκειο, Πλατύκαμπο και Αλμυρό, ενώ περίπου την ίδια ώρα ένα δεύτερο θα ξεκινήσει από Τρίκαλα, Καρδίτσα και Φάρσαλα.

Στο σημείο της προσυγκέντρωσης θα διανυκτερεύσουν και το πρωί της Τρίτης θα ξεκινήσουν για τον τελικό προορισμό τους, το κέντρο της Αθήνας.

Οι αγρότες της Θεσσαλίας ετοιμάζονται να κατέβουν με περισσότερα από 100 τρακτέρ για να διαδηλώσουν στο Σύνταγμα, ενώ πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για τη μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο και από τους αγρότες στην Κρήτη.

Το μπλόκο Χρυσοχοΐδη και πως… ξεμπλόκαρε

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, είχε επιχειρήσει “μπλόκο” στη διαμαρτυρία των αγροτών στην Αθήνα με τρακτέρ.

Κατά τη συνάντηση που είχε με αγρότες στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, το μεσημέρι της Παρασκευής (16/02), ο κ. Χρυσοχοϊδης είχε δηλώσει αρνητικός στο να μεταβούν με τρακτέρ οι αγρότες στην Αθήνα. Αντί αυτού τους είχε προτείνει να μετακινηθούν με ΙΧ και λεωφορεία, για να πραγματοποιήσουν τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Οι αγρότες όμως ξεκαθάρισαν ότι θα κατέβουν στην Αθήνα και με ΙΧ και με λεωφορεία και με τρακτέρ. Κατόπιν τούτου ξεκίνησαν χθες νέες διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι οποίες θα συνεχιστούν και σήμερα. Πάντως πλέον η κυβέρνηση δεν συζητά το εάν θα κατέβουν τρακτέρ στο Σύνταγμα, αλλά πόσα και από ποιο δρομολόγιο.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση ξορκίζει την κλιμάκωση των μπλόκων. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι δεν πρέπει να γίνουν αποκλεισμοί δρόμων.

“Η διαμαρτυρία είναι στοιχείο της Δημοκρατίας, αλλά άλλο πράγμα είναι η παρεμπόδιση”, σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ. Ενώ χαρακτήρισε αυτονόητη την εφαρμογή του νόμου.

Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ.

Κατά τη χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, συζητήθηκαν οι όροι υπό τους οποίους θα πραγματοποιηθεί το αγροτικό συλλαλητήριο, οι οποίοι θα αποσαφηνιστούν πλήρως σήμερα Δευτέρα.

Συγκεκριμένα, η Αστυνομία αναμένεται να έχει μια πιο ξεκάθαρη πληροφόρηση από τους αγρότες για τους αριθμούς των συμμετεχόντων και των οχημάτων τους. Σε κάθε περίπτωση αναμένονται αγρότες από την Θεσσαλία, την Βόρεια και την Στερεά Ελλάδα.

Δεν θα εμποδιστούν τα τρακτέρ να εισέλθουν στην πρωτεύουσα, όμως θα καθορίσει αύριο η Αστυνομία πόσα τρακτέρ αντέχει το κέντρο της Αθήναςη διαδρομή θα οριστεί μόνο από την Αστυνομία και η πορεία θα γίνει σε όλη της την διάρκεια με συνοδεία αστυνομικής δύναμης.

Πηγή: news247.gr

 

 




Νέα σύσκεψη για την κάθοδο των αγροτών με τρακτέρ στην Αθήνα την Τρίτη | Θα φτάσουν στο Σύνταγμα

Νέα σύσκεψη πραγματοποιείται σήμερα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αναφορικά με την κάθοδο των αγροτών στην Αθήνα την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου. Πληροφορίες αναφέρουν πως έχει συμφωνηθεί να μπει στην πρωτεύουσα ελεύθερος αριθμός των τρακτέρ, ενώ υπάρχει και συμφωνία για αστυνομική επιτήρηση σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής τους από τα μπλόκα μέχρι την Αθήνα.

Οι αγρότες θα κινηθούν από τη λεωφόρο Αθηνών, ενώ θα διασχίσουν ανάποδα την Πανεπιστημίου με προορισμό το Σύνταγμα.

Το Μέγαρο Μαξίμου παρακολουθεί λεπτό προς λεπτό τις εξελίξεις και στέλνει διαρκώς μηνύματα στον αγροτικό κόσμο ότι δεν είναι απέναντί τους.

Μάλιστα, ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εβδομαδιαία ανασκόπηση απευθυνόμενος στους αγρότες τόνισε ότι «η επιβράβευση και στήριξη των συνεπών και των πραγματικών παραγωγών που δίνουν αγώνα καθημερινά στο χωράφι αποτελεί προτεραιότητα για εμάς».

Ο πρωθυπουργός αναγνώρισε ότι τα προβλήματα είναι πολλά και σύνθετα και ότι θα συνεχίσει να στέκεται σταθερά στους αγρότες, αλλά υπογράμμισε ότι πρέπει να λαμβάνονται πάντα υπόψη οι δημοσιονομικές αντοχές της χώρας. «Δεν μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο όσα πετύχαμε», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να απευθυνθεί στους αγρότες και σήμερα το βράδυ, καθώς θα παραχωρήσει συνέντευξη σε τηλεοπτικό σταθμό (Star).

Ανώτερα κυβερνητικά στελέχη τονίζουν ότι όλα τα περιθώρια έχουν εξαντληθεί και πως η κυβέρνηση θα ήθελε να ικανοποιήσει το σύνολο των αιτημάτων τους, αλλά αυτό μπορεί να οδηγήσει από τη μια σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό και από την άλλη σε αντιδράσεις από άλλες επαγγελματικές ομάδες, οι οποίες αντιμετωπίζουν εξίσου μεγάλες δυσκολίες, αλλά δεν έχουν τρόπο πίεσης όπως αυτόν των αγροτών. Τονίζουν ακόμα ότι κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να διατυπώνει τα αιτήματά του, αλλά όχι εις βάρος των υπολοίπων.

Πηγή: Newsbeast.gr




Την Tρίτη στην Αθήνα με τα τρακτέρ τους οι αγρότες | Κλείνουν δρόμους, τελωνεία και λιμάνια

Συλλαλητήριο στην Αθήνα την ερχόμενη Τρίτη με τρακτέρ και αποκλεισμούς δρόμων, τελωνείων και δημοσίων κτιρίων αποφάσισαν οι αγρότες, μετά την πολύωρη πανελλαδική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα.

Συμβολικοί αποκλεισμοί πραγματοποιούνται ήδη σε πολλά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, ενώ στα τελωνεία της Νίκης, των Ευζώνων και των Κήπων τα τρακτέρ είναι έτοιμα να μπλοκάρουν την κυκλοφορία.

Στην Αθήνα θα κατέβουμε με όσο περισσότερα τρακτέρ μπορούμε, είπε, ο εκπρόσωπος Τύπου της Αγροτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Ο εκπρόσωπος τόνισε ότι οι διαμαρτυρόμενοι δεν θα μείνουν μόνο για μια ημέρα στην Αθήνα, καθώς πέραν των σκέψεων για τις μορφές των κινητοποιήσεων τους, υπάρχουν και διαδικαστικά ζητήματα, που αφορούν τους χρόνους και τις ταχύτητες των τρακτέρ που θα φτάσουν στην Αθήνα το απόγευμα της Τρίτης και οι αγρότες θα κληθούν να φύγουν το βράδυ για να γυρίσουν στις περιοχές τους.

Βουλευτές πιέζουν αγρότες σε όλες τις περιοχές για να σπάσουν τα μπλόκα, ειναι σε εξέλιξη αυτό το επικοινωνιακό παιχνίδι, είπε ο κ. Αλειφτήρας.

Παράλληλα, καταγγέλλουν απόπειρα εκφοβισμού αγροτών με αυτόφωρα και συλλήψεις.

Πηγή: Newsbeast.gr



Οι αγρότες αποφασίζουν σήμερα στη Νίκαια | Οι δύο τάσεις στα μπλόκα, προτάσεις και για κάθοδο με τρακτέρ στην Αθήνα

Στις 12:00 το μεσημέρι στη Νίκαια της Λάρισας θα πραγματοποιηθεί η πανελλαδική συνεδρίαση των εκπροσώπων των μπλόκων από όλη την Ελλάδα, προκειμένου οι αγρότες να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους μετά και τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός. Μέχρι στιγμής, οι αγρότες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις με αποκλεισμούς εθνικών οδών, ενώ στα μπλόκα έχουν διαμορφωθεί δύο τάσεις: η μία πιο ήπια, προκρίνει την αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων, και η άλλη προτείνει δυναμικές κινητοποιήσεις με κάθοδο στην Αθήνα.

Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, διαμηνύει πως «δεν θα επιτρέψουμε να χωριστεί η Ελλάδα στα δυο».

Την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι αγρότες στο μπλόκο του Πλατυκάμπου, στην απογευματινή συνέλευση μετά τα όσα συζητήθηκαν στη χθεσινή συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, όπου φαίνεται ότι δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους.

Αυτή είναι η μία πρόταση που θα καταθέσουν οι αγρότες αύριο στην πανελλαδική συνεδρίαση των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας. Η άλλη πρόταση σχετίζεται με το συλλαλητήριο στην Αθήνα. Κάτι ανάλογο θα κατατεθεί και από το μπλόκο της Καρδίτσας, όπου και εκεί πραγματοποιήσαν νωρίτερα οι αγρότες συνέλευση, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Ακούστηκαν διάφορες απόψεις, με πολλούς να πιστεύουν ότι ένα συλλαλητήριο στην Αθήνα, θα ασκήσει πίεση στην κυβέρνηση.

Οι αγρότες θα κλείνουν συμβολικά δρόμους, σε περίπτωση όμως που δεν κατέβουν στην Αθήνα, τότε θα προχωρήσουν σε κλείσιμο των δρόμων σε κομβικά σημεία.

Νωρίτερα προχώρησαν σε μια συμβολική κατάληψη της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Πλατυκάμπου. Επιτράπηκε μετά από διαβούλευση οι αγρότες να ανέβουν στην Εθνική Οδό, συμβολικά ανέβηκε και ένα τρακτέρ.

Οι αγρότες στο μπλόκο του Αλμυρού στο Βόλο ζητούν αφορολόγητο πετρέλαιο, η κιλοβατόρα να μην ξεπερνάει τα 7 λεπτά και να συνεχιστεί ο διάλογος για την κοινή αγροτική πολιτική. Ενώ και οι αγρότες της Παιονίας είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους στο τελωνείο των Ευζώνων και αφήνουν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

Κυβερνητικά στελέχη σημειώνουν ότι ο πρωθυπουργός κατέθεσε ουσιαστικές και δίκαιες προτάσεις, με μόνιμα μέτρα για το ενεργειακό κόστος.

Κριτική στους κυβερνητικούς χειρισμούς ασκεί ηαξιωματική αντιπολίτευση. Από το μπλόκο των αγροτών στο Κάστρο Βοιωτίας ο Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ στέκεται στο πλευρό των αγροτών προτείνοντας 7 μέτρα στήριξης.

Οι τελικές αποφάσεις για το πως θα πορευτούν στο εξής οι αγρότες θα ληφθούν στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης στην Πανελλαδική σύσκεψη στην Λάρισα.

Πηγή: Newsbeast.gr




«Η κάθοδος με τρακτέρ στην Αθήνα είναι μονόδρομος», λένε αγρότες μετά τη συνάντηση με Μητσοτάκη στο Μαξίμου

Για τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στο ραντεβού με τους αγρότες στο Μέγαρο Μαξίμου αλλά και το κατά πόσο είναι ικανοποιημένος από αυτά μίλησε σήμερα ο εκπρόσωπος Τύπου της Αγροτικής Ομοσπονδίας, Σωκράτης Αλειφτήρας, στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» στον ΑΝΤ1. Όπως είπε, οι καλλιεργητές δεν είναι ικανοποιημένοι με τα πρόσθετα μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση: «Από τα αιτήματα που θέσαμε, το μοναδικό αίτημα που πλησιάσαμε κάπως κοντά, αν και ακόμη υπάρχει απόσταση, είναι το θέμα του ρεύματος, κι αυτό για δύο χρόνια».

Επιπλέον ο εκπρόσωπος τόνισε πως «η επιλογή “Αθήνα” είναι μονόδρομος. Δύσκολο εγχείρημα, δεν μπορεί να στηριχθεί από ένα μπλόκο, χρειάζεται οργάνωση και συμμετοχή από όλα τα μπλόκα, αλλά η κάθοδος με τρακτέρ στην Αθήνα είναι μονόδρομος».

Σε ερώτηση για το αν είναι έτοιμοι οι αγρότες να αντιμετωπίσουν τα ΜΑΤ, ο Σ. Αλειφτήρας απάντησε ότι: «Σε όλη την Ευρώπη φθάνουν τα τρακτέρ στο κέντρο των μεγάλων πόλεων. Δεν νομίζω ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Χρυσοχοΐδης θα πάρουν απόφαση να σταματήσουν τα τρακτέρ».

Τέλος, μιλώντας γενικά για τις παροχές και τα πρόσθετα μέτρα στήριξης των αγροτών υποστήριξε ότι: «είναι θέμα πολιτικής βούλησης και όχι δημοσιονομικής στενότητας».

Συνεδριάζουν οι αγρότες για το μέλλον των κινητοποιήσεων

Σημειώνεται πως οι αγρότες αποφασίζουν σήμερα τις επόμενες κινήσεις τους μετά τη χθεσινή συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μαξίμου, ο οποίος τους παρουσίασε την κυβερνητική πρόταση.

Αυτή περιλαμβάνει φθηνότερο ρεύμα για όλους τους αγρότες για τα επόμενα 2+8 χρόνια, καθώς και προκαταβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο ύψους 40 εκατ. στα τέλη Μαρτίου.

Η σύσκεψη της 15μελούς Επιτροπής των μπλοκών θα γίνει στις 17:00 στη Λάρισα με τους αγρότες να αποφασίζουν για το αν θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, ενώ η τελική απόφαση θα ληφθεί την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου, από όλα τα μπλόκα της χώρας, με την πρόταση για κάθοδο στην Αθήνα να παραμένει πάντα στο τραπέζι.

«Δεν έχει ικανοποιηθεί το σύνολο των αιτημάτων μας […] Θα πάρουμε τις αποφάσεις στα μπλόκα μας. Πιστεύουμε ότι ο αγώνας μας πρέπει να συνεχιστεί, να δυναμώσουν κι άλλο τα μπλόκα για να ικανοποιηθούν παραπέρα στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα αιτήματα επιβίωσης που έχει προβάλει το αγροτικό κίνημα της χώρας όλες αυτές τις ημέρες», είπε μεταξύ άλλων το μέλος της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων, Ρίζος Μαρούδας.

«Σε μια διαπραγμάτευση πάντα κάτι κερδίζεις, αλλά εμείς όμως δεν έχουμε περιθώρια να χάσουμε. Άρα λοιπόν, όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά που αν και εφόσον υπάρχουν, είτε ως κέρδη είτε ως υπαναχώρηση, οι μόνοι αρμόδιοι να το αποφασίσουν είναι οι ίδιοι οι αγρότες. Εγώ αυτό που έχω να πω είναι ότι έγινε ένας εποικοδομητικός και εν πολλοίς ουσιαστικός διάλογος […] τις απαντήσεις θα τις δώσουν οι ίδιοι οι αγρότες», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου, Γιάννης Παναγής.

πηγή: Newsbeast.gr




Παραταγμένα τα τρακτέρ στους Κήπους του Έβρου

Σε αναμονή βρίσκονται οι αγρότες όλης της χώρας για την αυριανή συνάντηση του Πρωθυπουργού με αντιπροσωπεία αγροτών.

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο παραταγμένα βρίσκονται από χτες Κυριακή τα τρακτέρ στους Κήπους του Έβρου αλλά και στις Καστανιές.




Διορία μέχρι την Παρασκευή δίνουν στην κυβέρνηση οι αγρότες | Ζεσταίνουν τις μηχανές των τρακτέρ για να κατέβουν στην Αθήνα

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους δηλώνουν οι αγρότες, την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά θετικά στο αίτημά τους για συνάντηση μαζί του, με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί. Η πόρτα του διαλόγου είναι ανοιχτή, αλλά με τους δρόμους, επίσης, ανοιχτούς, όπως λέει.

Οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου με υπόμνημά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού καταγράφουν με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα αιτήματά τους, όπως αυτά καθορίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη όλων των μπλόκων της χώρας.

Newsroom

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους δηλώνουν οι αγρότες, την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά θετικά στο αίτημά τους για συνάντηση μαζί του, με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί. Η πόρτα του διαλόγου είναι ανοιχτή, αλλά με τους δρόμους, επίσης, ανοιχτούς, όπως λέει.

Οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου με υπόμνημά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού καταγράφουν με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα αιτήματά τους, όπως αυτά καθορίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη όλων των μπλόκων της χώρας.

Η σχετική επιστολή εστάλη το βράδυ της Τετάρτης (7/2) και περιλαμβάνει τα βασικά αιτήματά τους για μείωση του κόστους παραγωγής, επαναδιαπραγμάτευση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής αλλά και έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας.

Οι αγρότες προσπαθούν να συντονίσουν τον ταυτόχρονο αποκλεισμό των εθνικών οδών με μπλόκα, ενώ τρέχει και η διορία που έχουν δώσει στην κυβέρνηση μέχρι την Παρασκευή, προκειμένου να μην κάνουν πράξη την κάθοδο με τα τρακτέρ στην Αθήνα.

Τι συνέβη χτες

Οι αγρότες προχώρησαν σε αποκλεισμούς δρόμων και σε άλλες περιοχές της χώρας. Το πρωί της Τετάρτης έκλεισαν την Εθνική Οδό στο ύψος της Ανθήλης.

Στις 14.00 το μεσημέρι κατευθύνθηκαν στη Σκάλα Αταλάντης, όπου πραγματοποίησαν νέο δίωρο αποκλεισμό του αυτοκινητόδρομου.

Στις 15.00 έκλεισε η Εθνική Οδός στον κόμβο του Αλμυρού Βόλου, ενώ στις 17.00 έκλεισαν τα μπλόκα Θεσσαλίας, Πλατύκαμπος, Καρδίτσα και Στεφανοβίκειο.

Στον Πλατύκαμπο, οι αγρότες άδειασαν στο οδόστρωμα δεμάτια άχυρου και τους έβαλαν φωτιά.

Ένταση επικράτησε στο Αίγιο, καθώς οι αγρότες κατάφεραν να σπάσουν το μπλόκο των αστυνομικών και να κλείσουν την Εθνική Οδό.

Τα αιτήματα των αγροτικών μπλόκων της χώρας:

  1. μείωση του κόστους παραγωγής με μέτρα όπως:
    θεσμοθέτηση αγροτικού αφορολόγητου πετρελαίου

    πλαφόν 7 λεπτά/Kwh στο αγροτοκτηνοτροφικό ρεύμα
    επιδότηση μέσων, εφοδίων και ζωοτροφών και κατάργηση του ΦΠΑ,
  1. μη εφαρμογή και επαναδιαπραγμάτευση της νέας ΚΑΠ,
  2. αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος σε καλλιέργειες που έχουν απώλεια παραγωγής, η οποία δεν καλύπτεται από τον ΕΛΓΑ, καθώς και σε προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής που πουλήθηκαν κάτω από το κόστος παραγωγής. Αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ για όλες τις ζημιές και νόσους στο 100% της πραγματικής ζημιάς και όχι της ασφαλιζόμενης αξίας,
  3. λήψη μέτρων και τέλεση ελέγχων από την κυβέρνηση, για να σταματήσουν οι «ελληνοποιήσεις» προϊόντων φυτικής, ζωικής & μελισσοκομικής παραγωγής,
  4. τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής, ώστε να έχουν εισόδημα για τις βιοποριστικές και καλλιεργητικές ανάγκες τους,
  5. έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας.

Παράρτημα για τις καταστροφές στη Θεσσαλία

  • Θεωρούμε ως ξεχωριστό και επιτακτικής σημασίας ζήτημα να μας κοινοποιηθεί χρονοδιάγραμμα της αποστράγγισης των παρακαρλίων πλημμυρισμένων χωριών και χωραφιών. Χρονοδιάγραμμα της κατασκευής σήραγγας, απαραίτητη για την αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής, πρώτον για ενδεχόμενες θεομηνίες τύπου Daniel και δεύτερον για υγειονομικούς λόγους.
  • Ζητούμε να αποζημιώνονται οι πλημμυρισμένες εκτάσεις καθώς και τα κτήματα που δεν θα καλλιεργηθούν μέχρις ότου γίνουν παραγωγικά με ποσά που θα καλύπτουν τις βασικές βιοτικές ανάγκες των παραγωγών. Συγκεκριμένα για την Θεσσαλία και Β. Φθιώτιδα.
  • Πρέπει να καταβληθεί από την κρατική αρωγή άμεσα μια προκαταβολή της τάξεως του 50% για τον πάγιο εξοπλισμό και η εξόφληση του να γίνει αμέσως μετά τον έλεγχο. Οι τελικές αποζημιώσεις πρέπει να γίνουν στο 100% της αξίας του παγίου κεφαλαίου που καταστράφηκε.
  • Επιπροσθέτως να χορηγηθεί άμεσα το έκτακτο βοήθημα των 6.600 € στους δικαιούχους που δεν δόθηκε και επίδομα ενοικίου σε αυτούς που αναγκάστηκαν να φύγουν από τα σπίτια τους και να νοικιάσουν άλλη κατοικία. Ταυτόχρονα να δοθεί η 1η αρωγή σε όσους δεν την πήραν. Ο αγρότης χρειάζεται τόνωση ρευστότητας ώστε να ανταποκριθεί στις βασικές βιοτικές ανάγκες.
  • Τελικές τιμές αποζημιώσεων για όλες τις καλλιέργειες που χτυπήθηκαν από την θεομηνία που θα καλύπτουν τουλάχιστον το πραγματικό κόστος καλλιέργειας (ΕΛΓΑ).
    Αναστολή εφαρμογής της ΚΑΠ κατά παρέκκλιση των κανόνων της αιρεσιμότητας για όσα χρόνια δεν καλλιεργηθούν τα πλημμυρισμένα κτήματα, καθώς και για αυτά που είναι αδύνατον να καλλιεργηθούν ή να αρδευτούν.
  • Άμεση πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων για λόγους ρευστότητας.
  • Απαιτούμε άμεση αποκατάσταση με μέριμνα του ΓΟΕΒ, Δήμων, Περιφέρειας του οδικού δικτύου, αρδευτικού δικτύου (ΤΟΕΒ), ηλεκτρικού δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) και με κρατική ευθύνη να πραγματοποιηθεί μελέτη και υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας και θωράκισης.
  • Απαιτούμε αναπλήρωση εισοδήματος των κτηνοτρόφων έως ότου αποκατασταθούν τα ζώα τους, οι σταβλικές εγκαταστάσεις τους και αποκτήσουν ένα εισόδημα επιβίωσης

πηγή: newsbeast.gr




Βορειος Έβρος | Μπλόκο με τρακτέρ στην γέφυρα των Καστανεών αποφάσισαν οι αγρότες

Μπλόκο στη γέφυρα των Καστανεών θα στήσουν οι αγρότες του βορείου Έβρου το μεσημέρι του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου 2024. Η απόφαση πάρθηκε στην ανοιχτή συνέλευση που πραγματοποίησαν στο Εργατικό Κέντρο Ορεστιάδας οι Αγροτικοί Σύλλογοι Ορεστιάδας, Ν. Βύσσας και Τριγώνου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων και του Αγροτικού Συλλόγου Διδυμοτείχου.

Σε ανακοίνωσή τους οι Αγροτικοί Σύλλογοι αναφέρουν:

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 5/2/2023 σύσκεψη των αγροτών, κτηνοτρόφων και φορέων του Βορείου Έβρου, ύστερα από κάλεσμα των Αγροτικών Συλλόγων Βύσσας, Ορεστιάδας και Τριγώνου, όπου έγινε η αποτίμηση του συλλαλητηρίου και των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός.

Η μαζικότητα της συγκέντρωσης και οι τοποθετήσεις που έγιναν από μεγάλο μέρος των συναδέλφων, ανέδειξε την απογοήτευση όλων από τα μέτρα της κυβέρνησης, καθώς ούτε η ελάχιστη επιστροφή φόρους κατανάλωσης, ούτε οι εξαγγελίες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους ικανοποιούν τα δίκαια αιτήματα μας.

Αποφασίσθηκε ομόφωνα να γίνει συγκέντρωση των αγροτικών μηχανημάτων το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 12:00 στη γέφυρα των Καστανεών ώστε να αναδείξουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας της περιοχής μας και να απαιτήσουμε ρεαλιστικές λύσεις που θα δώσουν ανάσα στον αγροτικό κόσμο.

Θα δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη μάχη για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια μας.

Διεκδικούμε:

  • Μείωση κόστους παραγωγής (κατάργηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, επιδότηση αγροτικού ρεύματος κ.α).
  • Διαμόρφωση της ΚΑΠ 2023-2027 στις ανάγκες των αγροτών και κτηνοτρόφων – Να μην εφαρμοστούν οι περικοπές στις ενισχύσεις/επιδοτήσεις που επιβάλλει η νέα ΚΑΠ – Προσθήκη του ηλιάνθου στα Οικολογικά Σχήματα.
  • Κατώτατες εγγυημένες τιμές.
  • Κατάργηση της ΚΥΑ που αφορά την απαίτηση της ΔΕΗ επιστροφής μέρους της επιδότησης ρεύματος από τους ΟΕΒ.
  • Αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ.

Αγροτικός Σύλλογος Ν. Βύσσας
Αγροτικός Σύλλογος Ορεστιάδας
Αγροτικός Σύλλογος Τριγώνου

Alexandroupoli Online




Στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με τα τρακτέρ τους οι αγρότες | Mηχανοκίνητη πορεία με προορισμό το ΥΜΑΘ

Μηχανοκίνητη πορεία, με τελικό προορισμό το ΥΜΑΘ (Υπουργείο Εσωτερικών, τομέας Μακεδονίας-Θράκης), ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας (5/2) αγρότες της Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Μουδανιών, στο ύψος της εθνικής οδού Νέων Μουδανίων-Θεσσαλονίκης, όπου είναι παρατεταγμένα τα τρακτέρ τους.

Όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Σημάντρων Χαλκιδικής, Φιλοκλής Κοτζιάς, οι αγρότες σκοπεύουν να επιδώσουν στον υφυπουργό Μακεδονίας-Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, ψήφισμα με τα αιτήματά τους, θέτοντας στην κορωνίδα των προσδοκιών τους «τις αποζημιώσεις για την ακαρπία της πράσινης ελιάς στη Χαλκιδική, που αγγίζει -σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ- το 90%».

Περίπου 40 τρακτέρ συμμετέχουν στη μηχανοκίνητη -ειρηνική, όπως της χαρακτήρισε ο κ. Κοτζιάς- πορεία των αγροτών προς το ΥΜΑΘ, ενώ στον κόμβο των Μουδανιών παραμένουν 120 τρακτέρ. Μετά την επίδοση του ψηφίσματός τους στον υφυπουργό, οι αγρότες θα επιστρέψουν στο μπλόκο, στον κόμβο των Μουδανιών.

Πηγή φωτογραφίας: thestival.gr
Άρθρο: Newsbeast.gr




Αγροτικές κινητοποιήσεις | Με 300 τρακτέρ οι αγρότες στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη θα μεταφερθούν για τα επόμενα 24ωρα οι κινητοποιήσεις των αγροτών, ξεκινώντας με τη σημερινή άφιξη περίπου 300 τρακτέρ στην πόλη όπου πραγματοποιείται η έκθεση Agrotica. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, εκπρόσωποι από όλα τα μπλόκα αναμένεται να βρεθούν σήμερα το πρωί στην πλατεία της ΧΑΝΘ προκειμένου να παραταχθούν μπροστά από τη Διεθνή Έκθεση, όπου θα παραμείνουν για τέσσερις μέρες.

Τα τρακτέρ θα παραταχθούν στο πεζοδρόμιο, στο Νότιο Τόξο της ΔΕΘ, όπου και θα παραμείνουν καθόλη τη διάρκεια της Agrotica, μέχρι και τις 4 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν πρόθεση να εμποδίσουν τη δίοδο των επισκεπτών της έκθεσης, ούτε και να επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη.

Μεταξύ των καλλιεργητών που θα σταθμεύσουν τα τρακτέρ τους στο Νότιο Τόξο της έκθεσης, συμπεριλαμβάνονται άνθρωποι του πρωτογενή τομέα από τις Σέρρες, την Ημαθία, την Πιερία, τον Λαγκαδά, τη Χαλκιδική και την Επανομή. Τονίζεται δε, ότι πολλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι θα έρθουν με τα αγροτικά οχήματά τους από διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας που πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο, αν και ακόμη και δεν έχει οριστικοποιηθεί η ώρα υλοποίησής του.

Το Σάββατο είναι προγραμματισμένο το πανελλαδικό συλλαλητήριο των αγροτών στην Agrotica, στο οποίο θα συμμετάσχουν μεταξύ άλλων και οι αγρότες από τη Θεσσαλία.

Στο μεταξύ, το πρωί έχουν δώσει ραντεβού στην γέφυρα της Θέρμης οι μελισσοκόμοι της Μακεδονίας, οι οποίοι με τα οχήματά τους θα κατέβουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης προκειμένου να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται.

Επισημαίνεται ότι δεν αποκλείεται αγρότες και κτηνοτρόφοι του νομού Ημαθίας να κλείσουν συμβολικά το οδόστρωμα επί της Εγνατίας οδού στον κόμβο της Κουλούρας, ενώ δεν αποκλείεται και οι αγρότες από την Επανομή, να επιχειρήσουν εκ νέου την κάθοδό τους προς τον κόμβο αεροδρομίου. Στις Σέρρες όσοι δεν αφιχθούν στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιήσουν σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας μέσα στην πόλη, ενώ τονίζεται ότι στην Καστοριά, την Εορδαία, τη Νάουσα και σε άλλες περιοχές έχουν στηθεί μπλόκα αγροτών.

protothema.gr




Σε θέσεις «μάχης» τα τρακτέρ | Πυκνώνουν τα μπλόκα σε όλη την Ελλάδα | Εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη το κίνημα των αγροτών

Σε όλη την Ευρώπη εξαπλώνεται το κίνημα των αγροτών, με τα τρακτέρ που έχουν παραταχθεί στους δρόμους να πολιορκούν ήδη τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα. Οι αγρότες δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, με την Κομισιόν ενόψει της Συνόδου Κορυφής, που πραγματοποιείται σήμερα, Πέμπτη (1/2), στις Βρυξέλλες να στρέφει επάνω τους τα βλέμματα και να προσπαθεί να λύσει τα προβλήματά τους.

Οι αγρότες της χώρας μας προχώρησαν ήδη σε συντονισμένες κινητοποιήσεις στα Τρίκαλα, την Καρδίτσα, τη Λάρισα και τον Βόλο, κλείνοντας κεντρικούς οδικούς άξονες σε σημεία «κλειδιά» του θεσσαλικού κάμπου.

Όσο οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου συνεχίζουν τις προγραμματισμένες αλλά και τις αιφνιδιαστικές συγκεντρώσεις τους, ο φόβος αυξάνει πως ένα πρωινό θα κόψουν την Ελλάδα στα δύο, αφήνοντας τα καταστήματα χωρίς εμπορεύματα και τους πολίτες χωρίς τη δυνατότητα να μετακινηθούν.

300 τρακτέρ στην Agrotica

Σήμερα, 300 αγρότες αναμένεται να μεταβούν στη νότια πλευρά των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ, όπου θα λάβει χώρα η έκθεση Agrotica, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν, ενώ με τρακτέρ γεμίζει και η βελγική πρωτεύουσα.

Μεταξύ των καλλιεργητών, που θα σταθμεύσουν τα τρακτέρ τους στο Νότιο Τόξο της έκθεσης, συμπεριλαμβάνονται άνθρωποι του πρωτογενή τομέα από τις Σέρρες, την Ημαθία, την Πιερία, τον Λαγκαδά, τη Χαλκιδική και την Επανομή. Τονίζεται, δε, ότι πολλοί αγρότες και κτηνοτρόφοι θα έρθουν με τα αγροτικά οχήματά τους από διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί αύριο, αν και ακόμη και δεν έχει οριστικοποιηθεί η ώρα διεξαγωγής του.

Τα αιτήματα των αγροτών

Οι αγρότες ισχυρίζονται ότι στο εξωτερικό οι συνάδελφοί τους αγρότες πληρώνουν το πετρέλαιο 60 λεπτά, ενώ στην Ελλάδα είναι πάνω από 1,10 ευρώ.

Επιπλέον, υπάρχουν αιτήματα για την πληρωμή της ενέργειας, δηλαδή για 2 χρόνια να «παγώσει» κάθε πληρωμή, να διευθετηθεί κάθε οφειλή σε βάθος 5ετίας και να φτάνει έως τα 7 χρόνια.

 




Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι αγρότες – «Εισβάλουν» στη Λάρισα τα τρακτέρ την Κυριακή

Οι αγρότες έχουν δώσει ραντεβού για σήμα εκκίνησης στις 12 το μεσημέρι της Κυριακής με σκοπό τα τρακτέρ να βρεθούν στην Κεντρική Πλατεία της Λάρισας

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών που την Κυριακή λένε ότι θα μπουν στη Λάρισα με τα τρακτέρ τους από έξι εισόδους της πόλης.

Σύμφωνα με το larissanet, έπειτα από σύσκεψη που έγινε το απόγευμα της Πέμπτης στο Πολιτιστικό Κέντρο της Νίκαιας, οι αγρότες αποφάσισαν να μετακινήσουν τα οχήματά τους την Κυριακή στην Κεντρική Πλατεία της Λάρισας και τη Δευτέρα να ενισχύσουν το μπλόκο που έχει στηθεί στον κόμβο του Πλατυκάμπου.

Οι αγρότες έχουν δώσει ραντεβού για σήμα εκκίνησης στις 12 το μεσημέρι της Κυριακής με σκοπό τα τρακτέρ να βρεθούν στην Κεντρική Πλατεία. Εκεί θα συγκεντρωθούν και σε διάταξη, θα υπάρχει στοίχισή τους μέχρι το μεσημέρι της Δευτέρας.

Η επιλογή της Κυριακής για να ξεκινήσει ο νέος κύκλων κινητοποιήσεων αποφασίσθηκε, για να μην δημιουργηθεί πρόβλημα με την λειτουργία της αγοράς, καθώς οι αγρότες θέλουν στο πλάι τους όλους τους πολίτες και δεν θέλουν να έρθουν σε προστριβές με τους επαγγελματίες. Μάλιστα, σημειώνουν πως «δεν θέλουμε να έρθουμε σε αντιπαράθεση με κανέναν. Τους θέλουμε όλους εκεί μαζί μας για να δείξουν συμπαράσταση».

Αγρότες και καταλήψεις θέτουν σε συναγερμό την κυβέρνηση

Τις καταλήψεις στα πανεπιστήμια και τις κινητοποιήσεις των αγροτών θέλει να περιορίσει η κυβέρνηση. Από τη μία αγρότες και κτηνοτρόφοι συνεχίζον τον αγώνα τους, προγραμματίζοντας ακόμη και μπλόκα στις εθνικές οδούς και από την άλλη οι καταλήψεις στα πανεπιστήμια δυσκολεύουν την εξεταστική των φοιτητών.

Οι αγρότες έχουν ξεσηκωθεί και στήνουν μπλόκα μετά την περιστολή των ευρωπαϊκών επιδοτήσεων μέσω της ΚΑΠ, ζητώντας αναδιάρθρωσή της για να μπορέσουν να ορθοποδήσουν, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν. Επιπλέον ζητούν μείωση του κόστους παραγωγής, αλλά και άμεση και πλήρη αποζημίωση για τις ζημιές που υπέστησαν από τις κακοκαιρίες του φθινοπώρου, καθώς υπάρχουν καθυστερήσεις στην εκταμίευση τους ενώ καταγγέλλουν σημαντικά σφάλματα στις πληρωμές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Συναγερμός στην κυβέρνηση για τις καταλήψεις στα πανεπιστήμια

Το δεύτερο, μεγάλο «μέτωπο» είναι οι καταλήψεις στα πανεπιστήμια, που δυσκολεύουν την εξεταστική των φοιτητών αλλά και τα φαινόμενα βίας στις γενικές συνελεύσεις από κρανοφόρους και εξω-πανεπιστημιακούς, σύμφωνα με τις καταγγελίες φοιτητών της Δ.Α.Π..

«Πρέπει και οι πρυτανικές αρχές να αναλάβουν και εκείνες τις υποχρεώσεις που τους αναλογούν. Έχουν πάρει ένα πλήρες θεσμικό οπλοστάσιο για να διασφαλιστεί η εξεταστική και βέβαια, όπου πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος, η κυβέρνηση έχει δείξει, όπως το έκανε και στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ότι πλέον δεν υπάρχουν άβατα» διεμήνυσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης (Παραπολιτικά 90,1).

Η εξεταστική θα διασφαλιστεί ακόμη και με ηλεκτρονικά μέσα διαβεβαιώνει η κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι σε κάθε περίπτωση και το νομοσχέδιο για τη λειτουργία Μη Κρατικών Πανεπιστημίων θα περάσει και ο νόμος θα εφαρμοστεί όπου κριθεί από τις πρυτανικές αρχές ότι υπάρχουν παραβιάσεις.




Βγάζουν τα τρακτέρ στον δρόμο οι αγρότες της Κομοτηνής

Έναρξη και επίσημα των κινητοποιήσεων των αγροτών στην ΠΑΜ-Θ

Την αρχή κάνει ο αγροτικός σύλλογος Κομοτηνής ο οποίος μετά από γενική συνέλευση που πραγματοποίησε έκανε γνωστό ότι θα βγουν τρακτέρ στους δρόμους την ερχόμενη Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024.




Ζεσταίνουν τα τρακτέρ τους οι αγρότες – Ετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις

Στο χορό των κινητοποιήσεων μπαίνουν για τα καλά οι αγρότες, οι οποίοι μετά τις κατά τόπους συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια, που έχουν πραγματοποιήσει το προηγούμενο διάστημα, κλιμακώνουν πανελλαδικά στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, βγαίνοντας στο δρόμο με τα τρακτέρ.

 




Τραγωδία στις Σέρρες: Νεκρός ηλικιωμένος, τον πλάκωσε τρακτέρ

Τραγικό θάνατο βρήκε, το πρωί στην Αγία Παρασκευή, ένας 91χρονος στην Αγία Παρασκευή του Δήμου Βισαλτίας

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο 91χρονος προσπάθησε να εκκινήσει τον γεωργικό ελκυστήρα από κάτω με αποτέλεσμα να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας και να τον καταπλακώσει η ρόδα.

Στο σημείο έσπευσαν άνδρες της πυροσβεστικής από τις Σέρρες και το κλιμάκιο της Νιγρίτας οι οποίοι κατάφεραν με τον κατάλληλο εξοπλισμό να απεγκλωβίσουν τον 91χρονο ο οποίος χωρίς τις αισθήσεις του μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.




Ροδόπη: Οδηγός τρακτέρ παρέσυρε και σκότωσε 20χρονο πεζό!

Ένας 20χρονος έχασε τη ζωή του το βράδυ του Σαββάτου 5 Αυγούστου στην επαρχιακή οδό Χαμηλού – Βελκίου, όταν γεωργικός ελκυστήρας που οδηγούσε 41χρονος ημεδαπός τον παρέσυρε και τον τραυμάτισε θανάσιμα.

Ο 20χρονος κινούταν πεζός στο οδόστρωμα ενώ ο 41χρονος, αφού τον παρέσυρε, στη συνέχεια τον εγκατέλειψε στον τόπο του δυστυχήματος.

Έπειτα από επιστάμενες έρευνες των Αστυνομικών, ο δράστης εντοπίσθηκε το πρωί της Κυριακής (6/8) σε οικισμό της Ροδόπης και συνελήφθη. Προανάκριση για τα αίτια και τις συνθήκες του ατυχήματος διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Σαπών.

fonirodopis.gr




Τα τρακτέρ ζεσταίνουν τις μηχανές τους | Σε κινητοποιήσεις οι αγρότες της Καρδίτσας

Ξεκινούν δυναμικά οι κινητοποιήσεις των αγροτών στον κάμπο της Θεσσαλίας.

Το μεσημέρι της Δευτέρας τα τρακτέρ βγαίνουν στην Εθνική Οδό Λάρισας – Καρδίτσας, όπως προανήγγειλε ο Πρόεδρος Αγροτικού Συλλόγου Καρδίτσας,Κώστας Τζέλλας μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Από την κυβέρνηση εξαρτάται αν θα κλείσουν οι δρόμοι και όχι από εμάς», υπογράμμισε ο κ Τζέλλας, τονίζοντας είπε ότι πρόκειται για έναν αγώνα επιβίωσης για τους ίδιους.

«Καλούμε όλους τους αγρότες να βγουν στον δρόμο, γιατί τα αιτήματα δεν αφορούν μόνο τους Καρδιτσιώτες, αλλά τους αγρότες σε όλη την Ελλάδα, από τον Έβρος έως την Κρήτη».

Oι αγρότες της Καρδίτσας συγκεντρώθηκαν από νωρίς το πρωί στην πλατεία του Παλαμά και από κει σε λίγη ώρα αναμένεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, προκειμένου να ασκήσουν πίεση όπως λένε στην κυβέρνηση να ακούσει τα αιτήματά τους.

Μεταξύ άλλων, ζητούν την αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος στο βαμβάκι ως 1 ευρώ το κιλό, καθώς “με τις τιμές στα 65 λεπτά οι βαμβακοπαραγωγοί δεν μπορούν να καλύψουν ούτε το κόστος της καλλιέργειας”, όπως υποστηρίζουν. Παράλληλα, διεκδικούν αφορολόγητο πετρέλαιο, γενναία επιδότηση στα αγροεφόδια, πλαφόν στο αγροτικό ρεύμα στα 0.07 λεπτά/kwh, να δοθεί άμεσα η επιδότηση στις ζωοτροφές και στους κτηνοτρόφους που το αγροτικό εισόδημα είναι μεγαλύτερο από το κτηνοτροφικό. Επίσης διεκδικούν κατώτερες εγγυημένες τιμές με βάση το κόστος παραγωγής και ένα εισόδημα επιβίωσης, 100% αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ και για όλες τις αιτίες καθώς και έργα υποδομής και άρδευσης.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr