Λαϊκή Συσπείρωση: «Απαράδεκτη η στάση Τοψίδη – Δηλώνει αναρμόδια για την καρκινογόνα καύση απορριμμάτων»
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταγγέλλει τη στάση της διοίκησης Τοψίδη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κατηγορώντας την ότι ουσιαστικά καλύπτει την κυβερνητική πολιτική για την καρκινογόνα καύση απορριμμάτων.
Όπως υπενθυμίζει, ήδη από τις 6 Ιουνίου είχε καταθέσει ερώτηση προς τον Περιφερειάρχη σχετικά με το ζήτημα, ωστόσο η απάντηση δόθηκε μόλις στις 2 Σεπτεμβρίου – δηλαδή τρεις μήνες αργότερα – με έγγραφο του Τμήματος Περιβάλλοντος, το οποίο δήλωσε … αναρμοδιότητα!
Η παράταξη υποστηρίζει πως η διοίκηση Τοψίδη «κερδίζει χρόνο για λογαριασμό της κυβέρνησης», καλλιεργώντας εφησυχασμό, την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η «διαβούλευση» του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Παράλληλα, κατηγορεί την Περιφέρεια ότι «συμφωνεί σιωπηρά» με την πολιτική που θυσιάζει την υγεία του λαού για τα κέρδη των ομίλων, οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν αδρά και θα επιλέξουν τη χωροθέτηση των μονάδων καύσης απορριμμάτων.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» αναδεικνύει πως η καύση απορριμμάτων, που προωθείται στο πλαίσιο της «κυκλικής οικονομίας» και της «πράσινης μετάβασης» της Ε.Ε., επιφέρει εκπομπές ιδιαίτερα επικίνδυνων καρκινογόνων ρύπων (διοξίνες, φουράνια, μικροσωματίδια) και μολύνει την τροφική αλυσίδα.
Επιπλέον, τονίζει ότι στο σχεδιασμό της ΔΙΑΑΜΑΘ Α.Α.Ε. περιλαμβάνεται για πρώτη φορά η παραγωγή του δευτερογενούς καυσίμου RDF στις νέες Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων: στην Αλεξανδρούπολη (ήδη σε λειτουργία) και στην Καβάλα (υπό κατασκευή).
Η παράταξη καλεί το εργατικό και λαϊκό κίνημα να δυναμώσει τον αγώνα ενάντια στο κυβερνητικό σχέδιο για δημιουργία έξι μονάδων καύσης πανελλαδικά, με σύνθημα:
«Ούτε σε Ξάνθη ή Κομοτηνή, ούτε πουθενά το νέο έγκλημα!»







