Γεωπολιτικό «παιχνίδι» στην Ανατολική Λιβύη

Η τουρκική παρουσία στην Ανατολική Λιβύη ενισχύεται το τελευταίο διάστημα, με την Άγκυρα να εντείνει τις επαφές της με το στρατόπεδο του στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ, ενώ η Ελλάδα επιχειρεί παράλληλα να διατηρήσει ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας τόσο με την Ανατολή όσο και με τη Δύση της χώρας.

Επαφές Αθήνας – Βεγγάζης

Στις 6 Ιουλίου, ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης επισκέφθηκε τη Βεγγάζη, όπου είχε συναντήσεις με τον στρατάρχη Χαφτάρ και τους γιους του. Στην ατζέντα των συζητήσεων βρέθηκαν οι θαλάσσιες ζώνες, το μεταναστευτικό και η διμερής συνεργασία, με τον Έλληνα ΥΠΕΞ να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προσήλωση στο Διεθνές Δίκαιο.

Δύο μήνες αργότερα, ο γιος του στρατάρχη, Μπελκασέμ Χαφτάρ, Γενικός Διευθυντής του Ταμείου Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης της Λιβύης, αναμένεται στην Αθήνα για συνάντηση με τον κ. Γεραπετρίτη και τον υφυπουργό Κώστα Θεοχάρη.

Η τουρκική παράμετρος

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Middle East Eye, ο στρατάρχης Χαφτάρ αναμένεται να επισκεφθεί την Τουρκία, έπειτα από πρόταση του επικεφαλής των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, Ιμπραήμ Καλίν. Η ατζέντα αναμένεται να περιλαμβάνει το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο του 2019 και την εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας, με την ακριβή ημερομηνία της επίσκεψης να παραμένει ανοιχτή.

Το Bloomberg είχε αναφέρει προ ημερών ότι το κοινοβούλιο της Ανατολικής Λιβύης ετοιμάζεται να επιτρέψει στην Τουρκία τη διεξαγωγή ερευνών για ενεργειακούς πόρους στην περιοχή μεταξύ Λιβύης και Κρήτης.

Η θέση της Αθήνας και της ΕΕ

Η ελληνική πλευρά έχει καταστήσει σαφές ότι το μνημόνιο Τρίπολης – Άγκυρας είναι άκυρο και ανυπόστατο, χωρίς κανένα έρεισμα στο διεθνές δίκαιο. Την ίδια θέση έχει υιοθετήσει και η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την αντιπρόεδρο της Κομισιόν Κάγια Κάλλας να δηλώνει ότι το μνημόνιο «παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα τρίτων κρατών».

Διάλογος και με τη Δυτική Λιβύη

Η Αθήνα εντείνει τις επαφές της και με την κυβέρνηση της Εθνικής Ενότητας στην Τρίπολη. Ο υπουργός Εξωτερικών Ταχέρ αλ Μπαούρ θα επισκεφθεί την Ελλάδα στις 15 Σεπτεμβρίου, συνεχίζοντας τον κύκλο συζητήσεων που είχε ξεκινήσει ο κ. Γεραπετρίτης τον Ιούλιο.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η οριοθέτηση ΑΟΖ με βάση το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, καθώς οι δύο χώρες διαθέτουν αντικείμενες ακτές.

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ, Λάνα Ζωχιού, έχει ήδη συγκροτηθεί ελληνική ομάδα διαπραγμάτευσης με επικεφαλής την υφυπουργό Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, ενώ και η Τρίπολη συστήνει δική της τεχνική επιτροπή. Οι συνομιλίες αναμένεται να ξεκινήσουν σε τεχνικό και διερευνητικό επίπεδο, με στόχο την επανεκκίνηση των διαπραγματεύσεων που είχαν διακοπεί το 2010.

Το ευρύτερο γεωπολιτικό πλαίσιο

Οι εξελίξεις στη Λιβύη συμπίπτουν με την επικείμενη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Η συνάντηση πραγματοποιείται σε κρίσιμο χρονικό σημείο, καθώς στις 10 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται ο διεθνής διαγωνισμός για την εκχώρηση δύο θαλάσσιων οικοπέδων νοτίως της Κρήτης, όπου εκδήλωσε ενδιαφέρον και η Chevron, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από Λιβύη και Τουρκία.




Ερντογάν σε ρόλο «μεσολαβητή»: «Ο Πούτιν θέλει την συνέχιση της συμφωνίας για τα σιτηρά»

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πιστεύει ότι ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν θέλει την συνέχιση της εφαρμογής της συμφωνίας για τα σιτηρά. Οι ρώσοι εξαγωγείς θα συνεχίσουν την προμήθεια των πελατών τους

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε σήμερα πως πιστεύει ότι ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν θέλει την συνέχιση της εφαρμογής της συμφωνίας που επιτρέπει την εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας, λίγη ώρα αφού η Μόσχα ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την συμμετοχή σε αυτήν.

Απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους, ο Ερντογάν δήλωσε ότι θα συζητήσει την συμφωνία, περιλαμβανομένου του κεφαλαίου της εξαγωγής ρωσικών λιπασμάτων, με τον Πούτιν κατά την διάρκεια της συνάντησής τους που αναμένεται να γίνει τον Αύγουστο.

Παράλληλα, η ρωσική ένωση εξαγωγών σιτηρών Rusgrain ανακοίνωσε ότι τα μέλη της σχεδιάζουν να συνεχίσουν την προμήθεια των πελατών τους με ρωσικά σιτηρά σε ανταγωνιστικές τιμές, παρά την ανακοίνωση της Μόσχας. «Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής της παγκόσμιας αγοράς σε σιτηρά... Ολες οι υποχρεώσεις των ρώσων εξαγωγέων σιτηρών θα τηρηθούν», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η Ρωσία ενημέρωσε επισήμως την Ουκρανία, μέσω της ρωσικής πρεσβείας στο Μινσκ, ότι αναστέλλει την συμμετοχή της στη συμφωνία για την εξαγωγή σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας, δήλωσε σήμερα ο πρεσβευτής της Μόσχας στη Λευκορωσία.

Ο Μπόρις Γκριζλόφ επισήμανε ότι ειδοποίηση εστάλη από την πρεσβεία μέσω διπλωματικών διαύλων στην Ουκρανία και ότι η τήρηση της συμφωνίας τερματίζεται από τις 18 Ιουλίου.

Έκκληση της Γερμανίας

Η Γερμανία εξακολουθεί να κάνει έκκληση στη Ρωσία να καταστεί δυνατή μια παράταση της συμφωνίας για την εξαγωγή σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας, δήλωσε παράλληλα σήμερα εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης.

Ερωτηθείς επίσης σε τακτική ενημέρωση των δημοσιογράφων σχετικά με τις εκρήξεις στη γέφυρα της Κριμαίας, ο εκπρόσωπος σημείωσε ότι το Βερολίνο δεν σχολιάζει μεμονωμένες εξελίξεις στον πόλεμο.

Νωρίτερα σήμερα η Ρωσία ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τη συμμετοχή της στη συμφωνία αυτή που συνήφθη με τη μεσολάβηση του ΟΗΕ τον περσινό Ιούλιο, σημειώνοντας παράλληλα ότι αυτό δεν συνδέεται με τις εκρήξεις στη γέφυρα της Κριμαίας, τις οποίες η Μόσχα χαρακτήρισε ουκρανική τρομοκρατική επίθεση.

 

 

Πηγή: newsbomb.gr




Ερντογάν για συνάντηση με Μητσοτάκη: Θέλουμε να κάνουμε βήματα προς θετική κατεύθυνση

Στη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, στο Βίλνιους αναφέρθηκε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στις δηλώσεις του μετά την προσευχή της Παρασκευής.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο Τούρκος πρόεδρος ανέφερε πως «Δεν επιθυμούμε να συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο. Ο κύριος Μητσοτάκης πέρασε από νέες εκλογές, όπως κι εμείς. Ως δυο ηγέτες νικητές των εκλογών θέλουμε να κάνουμε βήματα προς θετική κατεύθυνση».

Παράλληλα ο Τούρκος πρόεδρος ανέφερε: «εγώ από τον ίδιο, το βασικότερο θέμα που του έθεσα είναι σχετικά με τα προβλήματα της Δυτικής Θράκης. Θέλουμε να τα ξεπεράσουμε αυτά… Να ξεπεράσουμε το θέμα με τους μουφτήδες. Και οι πρεσβευτές μας θα κάνουν συναντήσεις, θα κάνουν τις προετοιμασίες όπως και οι υπουργοί Eξωτερικών μας, και αργότερα οι δυο ηγέτες θα συναντηθούμε και θα κάνουμε τα απαραίτητα βήματα».

«Η Τουρκία και η Ρωσία είναι στην ‘ίδια σελίδα’ σχετικά με την επέκταση της συμφωνίας για τα σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα» τόνισε ακόμα ο Ερντογάν και συμπλήρωσε: «Ελπίζουμε ότι η συμφωνία για τα σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα θα παραταθεί»

 

Πηγή: newsbeast.gr




Νέο κεφάλαιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις – Τα επόμενα ραντεβού Μητσοτάκη – Ερντογάν

Κυβερνητικός αξιωματούχος σχολίασε χαρακτηριστικά στο Newsbeast πως «η αρχή έγινε και είναι το ήμισυ του παντός»

«Η αρχή έγινε και είναι το ήμισυ του παντός». Με αυτή την φράση ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος σχολίασε στο Newsbeast τη χθεσινή συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ταγίπ Ερντογάν στο Βίλνιους της Λιθουανίας στο περιθώριο της Συνόδου του ΝΑΤΟ. Ο ίδιος βέβαια συμπλήρωνε ότι όταν έχεις να κάνεις με έναν πολιτικό όπως ο Τούρκος Πρόεδρος, πρέπει πάντα να διατηρείς τις επιφυλάξεις σου και να «διαβάζεις» όχι μόνο το τώρα αλλά και το αύριο. Και γι’ αυτό το λόγο ο Έλληνας πρωθυπουργός δυο φορές στις δηλώσεις του στους δημοσιογράφους τόνισε ότι τα προβλήματα ανάμεσα στις δύο χώρες αφενός δεν θα λυθούν ως δια μαγείας και αφετέρου ουδείς μπορεί να λησμονήσει τη στάση της Άγκυρας και τις συνεχείς προκλήσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Πάντως, από τα πρώτα λεπτά της συνάντησης αυτό που εισέπραττε ακόμα και ένας απλός παρατηρητής ήταν ότι οι δύο ηγέτες ήταν αποφασισμένοι να πιάσουν το νήμα από την αρχή, να κάνουν δηλαδή μια επανεκκίνηση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που εδώ και δεκαετίες έχουν περάσει από πολλές φάσεις.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ταγίπ Ερντογάν της 12ης Ιουλίου δεν είχαν καμία σχέση με τον Μητσοτάκη και τον Ερντογάν του Μαρτίου του 2022.

Οι δυο ηγέτες επί σχεδόν μια ώρα συζήτησαν τα πάντα. Από τα «βαριά» θέματα που απασχολούν τις δυο χώρες έως τη θετική ατζέντα που θέλουν να «οικοδομήσουν».

Και σε κάθε θέμα που έπεφτε στο τραπέζι η συμφωνία ήταν να υπάρχει συνέχεια. Γι’ αυτό τον λόγο και ο πρωθυπουργός μίλησε για αμοιβαίες κινήσεις καλής θέλησης, για συγκρατημένη νέα αρχή αλλά και για συνέπεια και συνέχεια.

Η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου ενός μεγάλου οργανισμού όπως είναι το ΝΑΤΟ ήταν η τρίτη και δεν θα είναι όπως φαίνεται η τελευταία.

Το επόμενο τετ α τετ το πιθανότερο είναι να γίνει στην 78η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη στις 5 Σεπτεμβρίου.

Αυτή τη συνάντηση θα ακολουθήσει αυτό που συμφώνησαν απο κοινού, δηλαδή να καθίσουν και πάλι στο ίδιο τραπέζι στο τέλος του έτους όταν θα διεξαχθεί το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη.

Η ελληνική πλευρά δεν αποκλείει επίσης το ενδεχόμενο να λάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόσκληση από τον Ερντογάν να επισκεφθεί την Τουρκία.

Σημαντικό επίσης θεωρείται το γεγονός ότι αναβαθμίζεται σε επίπεδο υπουργών Εξωτερικών ( Γ. Γεραπετρίτη- Χ. Φιντάν) η διαδικασία των διερευνητικών επαφών με το μείζον θέμα των θαλασσίων ζωνών – ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας- να ανατίθεται σε πρόσωπα που θα επιχειρήσουν να το διευθετήσουν σε ανώτερο επίπεδο, ενώ παράλληλα θα λειτουργούν τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης ως ανάχωμα στην ένταση αλλά και η θετική ατζέντα για διμερείς συμφωνίες.

«Είμαστε σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία αυτό που επιθυμούν όχι μόνο η Ελλάδα και η Τουρκία αλλά και οι σύμμαχοί τους είναι να συνεχιστεί το κλίμα ηρεμίας στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο», τόνιζε κυβερνητικός αξιωματούχος και μάλιστα ο ίδιος επισήμαινε ότι σημειολογικά αξίζει να σταθούμε και στο γεγονός ότι μετά το πέρας της συνάντησης εκδόθηκαν σχεδόν πανομοιότυπες ανακοινώσεις για όσα συζητήθηκαν χωρίς να υπάρχει απόκλιση ή αμφίσημες διαρροές.

Επίσης, έμπειροι διπλωμάτες επισημαίνουν ότι η κλιμακωτή «σύσφιξη» σχέσεων Ελλάδας και Τουρκίας, δηλαδή πρώτα από τα πιο «ανώδυνα» ζητήματα και στη συνέχεια στα πιο «καυτά», βοηθά στη διατήρηση του θετικού κλίματος και στο ότι δίνεται χρόνος για να οικοδομηθούν πιο γερά θεμέλια τη στιγμή που και οι σύμμαχοι θέλουν σταθερότητα και σχέσεις καλής γειτονιάς.

Οι ίδιοι πάντως τονίζουν με έμφαση ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η Αθήνα να βάλει στην άκρη τις όποιες επιφυλάξεις της, γιατί η αφέλεια δεν χωράει στην ευέλικτη και αποτελεσματική διπλωματία.

 

 

Πηγή: newsbeast.gr




Κυριάκος Μητσοτάκης – Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν: Σχεδόν μια ώρα η συνάντηση στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ – Ο διάλογος μπροστά στις κάμερες

Για «καλό κλίμα» και «ειλικρινή συζήτηση» κάνουν λόγο κυβερνητικές πηγές – Η προγραμματισμένη διάρκεια της συνάντησης ήταν 30 λεπτά

Σχεδόν μια ώρα διήρκησε η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου του ΝΑΤΟ στη Λιθουανία, η πρώτη τους μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ενδεικτικό του θετικού  κλίματος που επικράτησε είναι το γεγονός ότι η συνάντηση διήρκεσε περίπου τον διπλάσιο από τον προγραμματισμένο χρόνο – αρχικά ήταν προγραμματισμένη για μισή ώρα

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, στη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν που έγινε σε καλό κλίμα, η συζήτηση ήταν ειλικρινής. Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν το πλαίσιο για τη συνέχεια από εδώ και πέρα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αναμένεται να επεξγήσει τον «οδικό χάρτη» στις δηλώσεις του αν και ήδη έχει δοθεί το στίγμα από τη συνάντηση Δένδια-Γκιουλέρ με την επαναδρομολόγηση των ΜΟΕ.
Όπως άλλωστε φαίνεται στο βίντεο από τα πρώτα λεπτά της συνάντησης, τόσο το κλίμα ανάμεσα στις δύο αντιπροσωπείες όσο  και ανάμεσα σε Κυριάκο Μητσοτάκη και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ήταν καλό.
Ενδεικτικός ήταν ο διάλογος που είχαν οι ηγέτες Ελλάδας και Τουρκίας μπροστά στις κάμερες:

  • Ερντογάν: Έχουμε μια νέα κυβέρνηση, πρωθυπουργέ, άρα έχουμε εδώ μια νέα ομάδα.
  • Μητσοτάκης: Όπως και εμείς. Αλλά αντιλαμβάνομαι ότι οι υπουργοί μας έχουν ήδη συναντηθεί και ξεκίνησαν μια καλή επαφή.

Όπως μετέδωσε ο απεσταλμένος του protothema.gr, Γιώργος Ευγενίδης, παρών στην αρχή της  συνάντησης Μητσοτάκη-Ερντογάν  ήταν και ο νέος επικεφαλής της ΜΙΤ, Ιμπραήμ Καλίν, ο οποίος συνεχάρη για την επανεκλογή του τον Έλληνα πρωθυπουργό, ο οποίος ανταπέδωσε με τα δικά του συγχαρητήρια προς τον στενό συνεργάτη του Τούρκου προέδρου.

Προωθούνται τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης

Πριν τη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν, πραγματοποιήθηκε τετ α τετ του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, με τον Τούρκο ομόλογό του, Γιασάρ Γκιουλέρ, με τον οποίο συμφωνήθηκε «η επικοινωνία Ελλάδας-Τουρκίας για την διευθέτηση συνάντησης για δραστηριότητες Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης».

Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Άμυνας η συνάντηση Δένδια-Γκιουλέρ έγινε μέσα σε καλό κλίμα με τους δύο υπουργούς να συμφωνούν να υπάρξει επικοινωνία των δύο πλευρών προκειμένου να πραγματοποιηθεί συνάντηση για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.

Δένδιας και Γκιουλέρ συμφώνησαν, επίσης, να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης μεταξύ τους τηλεφωνικής επικοινωνίας, εφόσον χρειαστεί, ενώ εξετάσθηκε και η δυνατότητα πραγματοποίησης εκατέρωθεν επισκέψεων.

Πηγή: protothema.gr



O Νίκος Δένδιας συναντήθηκε με τον υπουργό Άμυνας της Τουρκίας

Σε καλό κλίμα η συνάντηση των υπουργών Εθνικής Άμυνας των δύο χωρών. Συμφώνησαν σε νέα συνάντηση. 

Με τον Τούρκο ομόλογό του Γιασάρ Γκιουλέρ συναντήθηκε στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, στο Βίλνιου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας.

Οι δύο υπουργοί συμφώνησαν να υπάρξει επικοινωνία των δύο πλευρών προκειμένου να πραγματοποιηθεί συνάντηση για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.

Ν. Δένδιας και Υ. Güler συμφώνησαν επίσης να υπάρχει η δυνατότητας άμεσης μεταξύ τους τηλεφωνικής επικοινωνίας, εφόσον χρειαστεί, ενώ εξετάσθηκε και η δυνατότητα πραγματοποίησης εκατέρωθεν επισκέψεων.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν σήμερα – Επανεκκίνηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων και κόκκινες γραμμές

Η αποτίμηση της πρώτης ημέρας Συνόδου του ΝΑΤΟ – Τα κέρδη και οι παρεμβάσεις της Ελλάδας με το βλέμμα στραμμένο στο σημερινό τετ α τετ

Η προσαρμοστικότητα που έχει επιδείξει πολλές φορές ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει μείνει στην ιστορία. Ο Τούρκος Πρόεδρος σήμερα θα σφίξει το χέρι του Κυριάκου Μητσοτάκη τον οποίο μέχρι πρόσφατα δεν ήθελε όπως έλεγε ο ίδιος να δει στα μάτια του και όπως όλα δείχνουν το Βίλνιους της Λιθουανίας θα αποτελέσει την βάση επανεκκίνησης των ελληνοτουρκικών σχέσεων με θετικό πρόσημο.

Στις 12 το μεσημέρι, στο περιθώριο των εργασιών της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ θα καθίσουν στο ίδιο τραπέζι από τη μια ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δίπλα του ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης και η διευθύντρια του διπλωματικού γραφείου του, Άννα Μαρία Μπούρα και απέναντι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο νέος υπουργός Εξωτερικών, Χακάν Φιντάν και ο επικεφαλής σύμβουλός του Τούρκου Προέδρου, Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς. Η συνάντηση είναι προγραμματισμένη να διαρκέσει περίπου 45 λεπτά αλλά όπως έχει αποδειχθεί στο παρελθόν ο χρόνος αυτός πολλές φορές δεν αποδεικνύεται αρκετός.

Στο Βίλνιους θα υπάρχουν και ξεχωριστές συναντήσεις μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών και Άμυνας των δύο χωρών.

Η θέση της Ελλάδας είναι ότι οι κόκκινες γραμμές είναι απαραβίαστες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δυο χώρες και μάλιστα γειτονικές δεν πρέπει να συζητούν.

«Έχει διαμορφωθεί ένα θετικό κλίμα τους τελευταίους μήνες στις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών μας και ευελπιστώ και προσβλέπω ότι μπορούμε να οικοδομήσουμε πάνω σε αυτό το θετικό κλίμα και να κάνουμε κάποια σημαντικά βήματα προόδου. Βήματα προόδου, τα οποία θα είναι προφανώς προς όφελος και των δύο λαών μας», δήλωσε χθες από το Βίλνιους ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κυβερνητικές πηγές υπογραμμίζουν ότι υπάρχει πλέον η ευκαιρία να χαραχτεί ένας οδικός χάρτης ώστε αν υπάρχει η διάθεση από την Τουρκία να επιλυθεί με βάση το διεθνές δίκαιο η μια και μοναδική διαφορά ανάμεσα στις δυο χώρες και από την άλλη να ανοιχτούν δίαυλοι επικοινωνίας και οικονομικής συνεργασίας.

Και βεβαίως να διατηρηθεί η ηρεμία στην ανατολική Μεσόγειο μέσα από το θετικό momentum που επικρατεί τους τελευταίους μήνες.

Η πρώτη ημέρα της Συνόδου του ΝΑΤΟ

Η πρώτη ημέρα της Συνόδου αποδείχθηκε ιδιαίτερα εποικοδομητική για την Ελλάδα τόσο σε επίπεδο επαφών του πρωθυπουργού, ενώ και η παρέμβασή του στη Σύνοδο όπου έθεσε το μείζον θέμα του Μεταναστευτικού αλλά και των Δυτικών Βαλκανίων υπογραμμίζοντας ότι μπορεί να είναι ακόμη μια πρόκληση για τη σταθερότητα του ΝΑΤΟ.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και σήμερα εκτός από το τετ α τετ με τον Τούρκο πρόδρο, την Τετάρτη θα έχει συναντήσεις με τον Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εμμανουέλ Μακρόν και τον καγκελάριο της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς.

Επίσης, θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό της Βόρειας Μακεδονίας, Ντίμιταρ Κοβάτσεφσκι.

Στην κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε με τον Αλβανό ομόλογό του, συζήτησε το θέμα του Φρέντι Μπελέρη. Έθεσε, μάλιστα, στον Έντι Ράμα την ανάγκη να επιλυθεί το ζήτημα άμεσα, τονίζοντας ότι τίθεται ζήτημα κράτους Δικαίου στην Αλβανία.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Τα παζάρια Ερντογάν και πόσο επηρεάζουν το επικείμενο τετ α τετ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Συναντήσεις με πολλά ανοικτά μέτωπα για τον πρωθυπουργό στο Βίλνιους

Ένα διήμερο με μεγάλο διπλωματικό και πολιτικό ενδιαφέρον ξεκινά σήμερα στο Βίλνιους της Λιθουανίας που αρχίζει η Σύνοδος του ΝΑΤΟ, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να έχει μπαράζ συναντήσεων με ξένους ηγέτες και με την αυριανή συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να δεσπόζει ανάμεσα σε αυτές.

Η ελληνική πλευρά παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το παρασκήνιο των κινήσεων του Τούρκου Προέδρου ο οποίος δεν δίστασε να συνδέσει την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ με την επανέναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων για την ένταξη της χώρας του στην ΕΕ.

Όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές, το γεγονός ότι η Άγκυρα τελικά έδωσε το πράσινο φως για την εισδοχή της Σουηδίας στην Βορειοατλαντική Συμμαχία δίνει μια θετική αύρα στην παρουσία της στο Βίλνιους.

Πώς θα προσέλθει η ελληνική πλευρά στη συνάντηση με τον Ερντογάν

Η Τετάρτη θα είναι η πιο έντονη ημέρα καθώς εκτός από τον Τούρκο Πρόεδρο Ερντογάν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με τον Γάλλο Πρόεδρο και στενό σύμμαχο της Ελλάδας Εμανουέλ Μακρόν, με τον Γερμανό Καγκελάριο Όλαφ Σολτς αλλά και τον πρωθυπουργό της Βόρειας Μακεδονίας, Ντίμιταρ Κοβάτσεφσκι.

Όσον αφορά στην συνάντηση με τον Τούρκο ηγέτη πηγές από το Μέγαρο Μαξίμο τόνιζαν ότι κατ’ αρχήν είναι πολύ σημαντικό ότι θα γίνει αυτή η διμερής συνάντηση ανάμεσα σε δυο ηγέτες οι οποίοι έχουν νωπή ισχυρή εντολή, μετά τις εκλογές.

«Η Ελλάδα», λένε οι ίδιες πηγές, «πιστεύει στον διάλογο, αλλά από την άλλη είναι ξεκάθαρη στις θέσεις της και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα ή πιθανότητα υποχώρησης.

Πιστεύουμε στην επίλυση της μοναδικής διαφοράς μας, στη βάση του Διεθνούς Δικαίου, που είναι ο καθορισμός ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας. Από κει και πέρα, όμως, θεωρούμε ότι εφόσον φανεί και η αντίστοιχη διάθεση από την άλλη πλευρά, εφόσον εισέλθουμε σε αυτή τη φάση του διαλόγου, μπορούμε να έχουμε καλύτερες μέρες».

Η Ελλάδα, θα παρακολουθήσει επίσης σήμερα με ενδιαφέρον τη συνάντηση που θα έχουν ο Αμερικανός Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν με τον Ταγίπ Ερντογάν και η οποία επισημοποιήθηκε λίγο μετά την ανακοίνωση ότι η Τουρκία είπε το ναι για την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.

«Οι προθέσεις του Ερντογάν είναι γνωστές όσον αφορά στην επιδίωξή του να αποκτήσει η χώρα του τα F16», τόνιζαν διπλωματικές πηγές αλλά πρόσθεταν με νόημα ότι η τακτική των παζαριών που ακολουθεί κατά κόρον η Τουρκία δεν έχει πάντα τα αποτελέσματα που προσδοκά.

Ακόμα και το γεγονός ότι ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ συμφώνησαν να «ενεργοποιήσουν εκ νέου» τις σχέσεις μεταξύ της Τουρκίας και της ΕΕ, η Αθήνα το βλέπει θετικά γιατί πάνα υποστήριζε την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας. Άλλωστε, όπως σημείωναν ο δρόμος είναι πολύ μακρύς και περιλαμβάνει πολλά προαπαιτούμενα.

Οι σημερινές συναντήσεις

Από τις σημερινές συναντήσεις ξεχωρίζει αυτή με τον πρωθυπουργό της Αλβανίας, Έντι Ράμα την ώρα που στις σχέσεις των δυο χωρών επικρατεί ένταση με την Αθήνα να είναι ενοχλημένη από την παρατεταμένη κράτηση του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας Φρέντι Μπελέρι. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι αν τα Τίρανα συνεχίσουν να κρατούν αυτή την στάση θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στην ενταξιακή τους προοπτική στην ΕΕ, αναμένεται να θέσει το θέμα αυτό στον Αλβανό ομόλογό του.

Ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί και με τον Πρόεδρο του Μαυροβουνίου, Γιάκοβ Μιλατόβιτς ενώ το βράδυ θα παρακαθήσει σε δείπνο που θα παραθέσει ο Πρόεδρος της Λιθουανίας, Γιτάνας Ναουσέντα, στους ηγέτες των κρατών μελών του ΝΑΤΟ, στο Προεδρικό Μέγαρο.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Νέο «παζάρι» Ερντογάν: Ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, μόνο εάν «ξεκλειδώσει» η ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ

Ο τερματισμός του πολέμου ανάμεσα στην Ουκρανία θα διευκολύνει τη διαδικασία για ένταξη του Κιέβου στο NATO

Η Άγκυρα θα υποστηρίξει την ένταξη της Σουηδίας στο NATO αν οι Βρυξέλλες ξαναρχίσουν τις διαπραγματεύσεις ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ, δήλωσε σήμερα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Πρώτα ανοίξτε τον δρόμο για την ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μετά θα ανοίξουμε τον δρόμο στην Σουηδία», δήλωσε ο Ερντογάν παραμονή της έναρξης της ετήσιας συνόδου κορυφής του NATO στη Λιθουανία.

Μιλώντας ενόψει της αναχώρησής του για την σύνοδο κορυφής της συμμαχίας στο Βίλνιους, ο Ερντογάν πρόσθεσε ότι η ένταξη της Σουηδίας εξαρτάται από την εφαρμογή συμφωνίας που επετεύχθη το περσινό καλοκαίρι κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής της συμμαχίας στη Μαδρίτη και πρόσθεσε ότι κανένας δεν θα πρέπει να περιμένει συμβιβασμούς από την Άγκυρα.

Ο Τούρκος πρόεδρος σημείωσε επίσης ότι τερματισμός του πολέμου ανάμεσα στην Ουκρανία και τη Ρωσία θα διευκολύνει τη διαδικασία για ένταξη του Κιέβου στο NATO.

 

Πηγή: newsbeast.gr




«Το Αιγαίο να γίνει θάλασσα ειρήνης με την Ελλάδα – Ελπίζουμε σε δίκαιη αξιοποίηση του πλούτου της περιοχής»

Οι λαοί της Τουρκίας και της Ελλάδας να ζουν ειρηνικά με ευημερία και ασφάλεια, είπε ο εκπρόσωπος Τύπου υπουργείου Άμυνας Τουρκίας

Για την αξιοποίηση του πλούτου του Αιγαίου από κοινού σε Ελλάδα και Τουρκία, ζήτησε ο εκπρόσωπος Τύπου υπουργείου Άμυνας Τουρκίας, ενόψει της συνάντησης Μητσοτάκη – Ερντογάν στο Βίλνιους στις 11-12 Ιουλίου.

Όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, Μανώλης Κωστίδης, ο Zεκί Ακτούρκ, μίλησε και για δίκαιη αξιοποίηση του πλούτου στο Αιγαίο ανάμεσα σε Ελλάδα και σε τουρκία, με το Αιγαίο να γίνεται θάλασσα ειρήνης για τις δύο χώρες.

Συγκεκριμένα, ο Zεκί Ακτούρκ τόνισε: «Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις μαζί με το τον αγώνα κατά της τρομοκρατίας και την ασφάλεια των συνόρων μας, προστατεύουν τα δικαιώματα και τα συμφέροντα μας ‘στην γαλάζια πατρίδα και στην πατρίδα των αιθέρων’.

«Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο , με αποφασιστικότητα συνεχίζουν να προστατεύουν τα συμφέροντα και τα δικαιώματα μας αλλά και τα συμφέροντα και τα δικαιώματα της ‘Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου. Ευχή μας είναι, την προσεχή περίοδο να συνεχιστεί η θετική δυναμική που έχουμε πετύχει στις διμερείς σχέσεις μας τους τελευταίους μήνες, η διατήρηση διαύλων διαλόγου. Επίσης ευχόμαστε τη δίκαιη αξιοποίηση του πλούτου της περιοχή έτσι ώστε οι λαοί της Τουρκίας και της Ελλάδας να ζουν ειρηνικά με ευημερία και ασφάλεια και το Αιγαίο να είναι θάλασσα φιλίας μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Προγραμματισμένη η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν – «Οι ελληνικές θέσεις είναι ξεκάθαρες»

Όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος, τόνισε ο Παύλος Μαρινάκης

Ερωτήσεις για την επικείμενη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους της Λιθουανίας δέχθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

Ο κ. Μαρινάκης επιβεβαίωσε ότι υπάρχει προγραμματισμένη συνάντηση στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής στο ΝΑΤΟ αλλά ξεκαθάρισε ότι: «Εμείς προσερχόμαστε με πίστη και αυτοπεποίθηση. Οι ελληνικές θέσεις είναι ξεκάθαρες και δεν είναι διαπραγματεύσιμες»

Για το αν προσπαθεί να αγοράσει χρόνο η Τουρκία απάντησε: «Εμείς προσερχόμαστε με πίστη στις θέσεις μας και οποιαδήποτε διάθεση υποχώρησης. Όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Νέο «ρήγμα» στις σχέσεις Τουρκίας – Ισραήλ: Συνελήφθησαν 7 πράκτορες της Μοσάντ

Τουρκία: Η υπηρεσία πληροφοριών ανακοίνωσε ότι προχώρησε στη σύλληψη 7 πρακτόρων του Ισραήλ που δρούσαν κρυφά στο εσωτερικό της χώρας.

Σύμφωνα με τη ΜΙΤ, της οποίας ηγείται πλέον ο Ιμπραΐμ Καλίν, έγιναν συλλήψεις επτά πρακτόρων της Μοσάντ από τις Αρχές της Τουρκίας. Σύμφωνα με την Άγκυρα, οι πράκτορες δρούσαν εντός Τουρκίας και είχαν υπό παρακολούθηση ξένους στόχους για θέματα που αφορούν στη Μέση Ανατολή.

Όπως υποστηρίζουν οι Τούρκοι, οι επτά συλληφθέντες ανήκαν σε ένα δίκτυο 56 πρακτόρων της υπηρεσίας πληροφοριών του Ισραήλ το οποίο δρα στην Τουρκία.

Η εν λόγω είδηση προφανώς και επιφέρει ένα ακόμα ρήγμα στις, ούτως ή άλλως, τεταμένες σχέσεις της Τουρκίας με το Ισραήλ και μάλιστα σε μία εποχή όπου θεωρήθηκε πως θα γίνει ένα βήμα για τη βελτίωση της κατάστασης ανάμεσα στις δύο χώρες.

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του ΣΚΑΪ, Μανώλη Κωστίδη, στην Τουρκία καλλιεργείται εκ νέου κλίμα σε βάρος της Ελλάδας σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό. Η Άγκυρα κατηγορεί ξανά την Αθήνα για παρεμπόδιση και push backs, γεγονός που δείχνει ότι η γειτονική χώρα επανέρχεται σε μία ρητορική έντασης λίγο πριν τη σύνοδο του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους, όπου έχουν προγραμματιστεί συναντήσεις σε κορυφαίο επίπεδο ανάμεσα στους αξιωματούχους των δύο χωρών.

Ενδεικτικές είναι και οι κατηγορίες που εξαπέλυσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά της Ελλάδας για το ναυάγιο στην Πύλο. Ο Τούρκος πρόεδρος τοποθετήθηκε και για τις αναταραχές στη Γαλλία, μιλώντας ξανά για κλίμα ισλαμοφοβίας που καλλιεργείται στην Ευρώπη. Επιπλέον, ο Ερντογάν άφησε ξανά αιχμές για το θέμα της ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ αλλά και για την Αμερική.

Στην εκπομπή «Σήμερα», του ΣΚΑΪ, αναλύθηκαν περαιτέρω τα ελληνοτουρκικά θέματα και η στάση που τηρεί η Άγκυρα. Σύμφωνα με τον Άγγελο Συρίγο, η Τουρκία «ό,τι και να κάνει διαρκώς τη χαϊδεύουν».

Με τη σειρά του, ο Ιωάννης Παπαφλωράτος, ανέφερε πως στην Αμερική υπάρχει έντονος εκνευρισμός με την Τουρκία για το θέμα των S-440.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr




Μητσοτάκης μετά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο: «Η συνάντηση με Ερντογάν ευκαιρία να χαράξουμε μονοπάτι επαναπροσέγγισης»

Σε δηλώσεις προχωρά ο Έλληνας πρωθυπουργός

«Ήρθαμε εδώ μετά από μια μακρά συζήτηση για το θέμα της μετανάστευσης και δυστυχώς δεν καταφέραμε να καταλήξουμε σε συμφωνία λόγω της άρνησης δυο χωρών της Πολωνίας και της Ουγγαρίας» δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχωρεί λίγο μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ακόμα ότι υπάρχει διάκριση ανάμεσα στην εξωτερική και την εσωτερική διάσταση του προβλήματος της μετανάστευσης, Τόνισε ότι όσον αφορά στην προστασία των εξωτερικών συνόρων υπάρχει συμφωνία από όλους και η Ελλάδα είχε τονίσει την ανάγκη φύλαξης των εξωτερικών συνόρων. Υπήρξε μια συμφωνία σε επίπεδο υπουργών για το νέο σύμφωνο μετανάστευσης και ασύλου και η Ουγγαρία και η Πολωνία μετέφεραν την διαφωνία τους σε επίπεδο ηγετών.

«Είναι ανάγκη να τσακίσουμε τα δίκτυα των διακινητών έτσι ώστε ευάλωτοι μετανάστες να μην μπαίνουν σε σαπιοκάραβα και να κάνουν το ταξίδι», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι πλέον από την Τουρκία φεύγουν λιγότερες βάρκες γιατί ήξεραν ότι η δυνατότητα να φτάσουν στον προορισμό τους ήταν πολύ μειωμένη. Πρόσθεσε ότι πρέπει να γίνουν συμφωνίες με τις χώρες της βορείου Αφρικής για να σταματήσει αυτό. Υπάρχει αναγνώριση ότι πρέπει να κάνουμε κάτι περισσότερο και προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και η επιστολή της προέδρου της Κομισιόν.

Ερωτηθείς για την συνάντηση που θα έχει με τον Ερντογάν είπε: «Είναι η πρώτη συνάντηση που θα έχω με τον πρόεδρο Ερντογάν μετά την επανεκλογή μας και έχουμε και οι δυο νωπή εντολή και είναι η ευκαιρία να χαράξουμε ένα μονοπάτι επαναπροσέγγισης χωρίς η Ελλάδα να κάνει πίσω από τις κόκκινες γραμμές της. Και στα συμπεράσματα υπάρχει παράγραφος για τις σχέσεις ΕΕ – Τουρκίας όπου τονίζεται ότι μπορεί να επανατοποθετηθεί το πλαίσιο των σχέσεων σε μια νέα βάση. Θέλω, είπε, να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο και βλέπω ότι υπήρχε περιορισμένη δραστηριότητα από την τουρκική αεροπορία και υπάρχει καλύτερη συνεργασία με τις τουρκικές αρχές για να μην φεύγουν βάρκες από εκεί. Η Τουρκία πρεπει να είναι σύμμαχός μας», πρόσθεσε.

Υιοθετήθηκαν πριν από λίγο τα συμπεράσματα της Συνόδου Κορυφής για την Ανατολική Μεσόγειο στα οποία εντάσσεται το Κυπριακό και οι σχέσεις ΕΕ-Τουρκίας.

«Υπενθυμίζοντας τα προηγούμενα συμπεράσματά του, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο παραμένει πλήρως προσηλωμένο σε μια συνολική διευθέτηση του Κυπριακού, εντός του πλαισίου των Ηνωμένων Εθνών, σύμφωνα με τα σχετικά ψηφίσματα του ΣΑΗΕ και σύμφωνα με τις αρχές στις οποίες βασίζεται η ΕΕ και το κεκτημένο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητεί την ταχεία επανάληψη των διαπραγματεύσεων και είναι έτοιμη να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην υποστήριξη όλων των σταδίων της διαδικασίας υπό την ηγεσία του ΟΗΕ, με όλα τα κατάλληλα μέσα που διαθέτει» τονίζουν οι ηγέτες της ΕΕ.

Σχετικά με τις ευρωτουρκικές σχέσεις αναφέρουν: «Υπενθυμίζοντας τα προηγούμενα συμπεράσματά του για τις σχέσεις της ΕΕ με την Τουρκία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του Ιουνίου 2021 και της δήλωσης του Μαρτίου 2021, και υπό το φως των πρόσφατων εκλογών στην Τουρκία, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί τον Ύπατο Εκπρόσωπο και την Επιτροπή να υποβάλουν έκθεση στην Ευρωπαϊκό Συμβούλιο σχετικά με την κατάσταση των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας, με βάση τα μέσα και τις επιλογές που καθόρισε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και με σκοπό να προχωρήσει με στρατηγικό και προοδευτικό τρόπο».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Η Σαμοθράκη στο επίκεντρο ενδιαφέροντος της τουριστικής αγοράς της Τουρκίας

Με στόχο την προβολή νέων προορισμών, οργανώθηκε ένα ταξίδι εξοικείωσης από την Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εξωτερικού Τουρκίας σε συνεργασία με τον δήμο Σαμοθράκης

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της τουριστικής αγοράς της Τουρκίας και του τουρκικού Τύπου, βρέθηκε το νησί της Σαμοθράκης, ένας προορισμός πολύ κοντινός στη γειτονική χώρα, αν και όχι ιδιαίτερα γνωστός.

Με στόχο την προβολή νέων προορισμών οργανώθηκε ένα ταξίδι εξοικείωσης από την Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εξωτερικού Τουρκίας σε συνεργασία με τον δήμο Σαμοθράκης, στο οποίο συμμετείχαν τρία μέλη της TÜRSAB (Ένωση Τουρκικών Ταξιδιωτικών Γραφείων), τρεις influencers και δύο δημοσιογράφοι.

Το ειδικό πρόγραμμα που κατάρτισε ο δήμος Σαμοθράκης, σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ., περιελάβανε ξεναγήσεις για τη γνωριμία με την ιστορία, τις παραδόσεις, τα τοπικά προϊόντα και το μοναδικό φυσικό κάλλος της Σαμοθράκης, με τους συμμετέχοντες στο ταξίδι να περιγράφουν τις εντυπώσεις τους με πολύ θετικά σχόλια αλλά και με εμφανή την πρόθεση άμεσης δημιουργίας πακέτων προσφορών για τους Τούρκους τουρίστες.

Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στον Αρχαιολογικό Χώρο της Σαμοθράκης, στη Γριά Βάθρα, στη Μικροζυθοποιία Σαμοθράκης «Φονιάς», ενώ έγινε και ο γύρος του νησιού με σκάφος με μία στάση στην παραλία Παχιά Άμμος.

Επιπλέον, οι φιλοξενούμενοι επισκέφτηκαν το Πολιτιστικό Κέντρο της Σαμοθράκης, στη Χώρα και έγιναν δεκτοί από τον δήμαρχο Σαμοθράκης Νικόλαο Γαλατούμο, τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Γιάννη Γλήνια και τοπικούς φορείς.

 

Πηγή: protothema.gr

 




Πώς σχολιάζει ο τουρκικός τύπος την επιλογή Γεραπετρίτη στο υπουργείο Εξωτερικών

«Τον Νίκο Δένδια τον μετέφερε στο ΥΠΑΜ και στο ΥΠΕΞ έφερε τον έμπιστο και “πιο στενό του άνθρωπο” Γιώργο Γεραπετρίτη, όπως ο Ερντογάν έφερε στο ίδιο υπουργείο τον πιο στενό του άνθρωπο, τον Χακάν Φιντάν», αναφέρει η τουρκική εφημερίδα Χουριέτ 

Οι κάλπες έκλεισαν, τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν, η ιστορική νίκη της Νέας Δημοκρατίας με ποσοστό 40,55% είναι πραγματικότητα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ορκίστηκε πρωθυπουργός και η κυβέρνηση και η σύνθεση του νέου υπουργικού συμβουλίου ανακοινώθηκαν.

Η νέα κυβέρνηση και κυρίως το πρόσωπο του νέου υπουργού Εξωτερικών δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από την τουρκική πλευρά, και δη, τα τουρκικά ΜΜΕ.

Λόγος γίνεται για την τουρκική εφημερίδα Χουριέτ η οποία με τίτλο «Στο ΥΠΕΞ ήρθε ο έμπιστος φίλος», σχολιάζει τον διορισμό στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών του Γιώργου Γεραπετρίτη.

«Τον Νίκο Δένδια τον μετέφερε στο ΥΠΑΜ και στο ΥΠΕΞ έφερε τον έμπιστο και “πιο στενό του άνθρωπο” Γιώργο Γεραπετρίτη, όπως ο Ερντογάν έφερε στο ίδιο υπουργείο τον πιο στενό του άνθρωπο, τον Χακάν Φιντάν», αναφέρει η εφημερίδα.

Μεγάλο ενδιαφέρον για την ορκωμοσία Μητσοτάκη

Εκτός του δημοσιεύματος της εφημερίδας Χουριέτ ενδιαφέρον έχει και η εκτενής αναφορά που κάνει και το CNN Turk στη νίκη της Νέας Δημοκρατίας αλλά και στην ορκωμοσία του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ειδικότερα, το ρεπορτάζ τους αναφέρει: «Στην Ελλάδα, στις εκλογές που έγιναν για δεύτερη φορά μέσα σε 35 ημέρες νίκησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Τώρα ο Μητσοτάκης αναλαμβάνει τα καθήκοντα του με την τελετή ορκωμοσίας και για δεύτερη φορά γίνεται πρωθυπουργός. Ο νέος πρωθυπουργός της Ελλάδας επισκέφθηκε στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και πήρε την εντολή σχηματισμού της κυβέρνησης. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αυτή την ώρα επίσημα ξεκινά τα καθήκοντα του».

Προσπάθεια επαναπροσέγγισης

Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι μόλις ένα 24ωρο μετά τη μεγάλη εκλογική νίκη της Νέας Δημοκρατίας και την ανάδειξη του Κυριάκου Μητσοτάκη σε πρωθυπουργό για την επόμενη τετραετία, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του, έτσι ώστε να τον συγχαρεί.

Ο Τούρκος πρόεδρος ήταν ένας από τους ξένους ηγέτες που προτίμησε την απευθείας επικοινωνία με τον Έλληνα πρωθυπουργό και όχι απλά ένα τυπικό μήνυμα στα social media, δείχνοντας έτσι πως έχουν γίνει αρκετά βήματα για να «σπάσει» ο πάγος ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Σημαντικό, δε, να αναφερθεί είναι και το γεγονός ότι, όπως αναφέρει η ενημέρωση από το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συμφώνησαν να έχουν και την πρώτη τους συνάντηση στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ. Αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Βίλνιους της Λιθουανίας στις 11 και 12 Ιουλίου και εκεί ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο Τούρκος πρόεδρος θα έχουν την ευκαιρία να τα πουν τετ-α-τετ για πρώτη φορά μετά από αρκετό καιρό.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Δραπέτης φυλακών της Τουρκίας συνελήφθη στη Χαλκιδική

Πρόκειται για 34χρονο Τούρκο, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα διεθνών αναζητήσεων της Interpol

Δραπέτης φυλακών της Τουρκίαςσυνελήφθη στην Ιερισσό Χαλκιδικής, καθώς καταζητείται από τις Αρχές της γειτονικής χώρας προκειμένου να εκτίσει ποινή πολυετούς κάθειρξης. Πρόκειται για 34χρονο Τούρκο, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα διεθνών αναζητήσεων της Interpol Τουρκίας.

Σύμφωνα με τα διωκτικά έγγραφα Δικαστηρίου της Σμύρνης, έχει καταδικαστεί σε συνολική ποινή κάθειρξης 11 ετών, 58 μηνών και 87 ημερών για τα αδικήματα του τραυματισμού εκ προθέσεως, της κλοπής, της απειλής, της παραβίασης ασύλου κατοικίας, της πρόκλησης ζημιάς σε περιουσία και της απόδρασης κρατουμένου ή καταδίκου. Οι πράξεις αυτές τελέστηκαν στην πατρίδα του κατά τα έτη 2007 έως 2009, ενώ η απόδραση φέρεται να έγινε το 2017.

Ο 34χρονος συνελήφθη, χθες το μεσημέρι, από αστυνομικούς του Τμήματος Αναζητήσεων της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης. Οδηγείται στην Εισαγγελία Εφετών Θεσσαλονίκης για να δρομολογηθούν οι διαδικασίες έκδοσής του στην Τουρκία που τον καταζητεί.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Σουηδός ΥΠΕΞ: Είναι ώρα η Τουρκία να ξεκινήσει την διαδικασία επικύρωσης για το αίτημα ένταξής μας στο ΝΑΤΟ

Η Σουηδία έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της βάσει της συμφωνίας που συνήψε με την Άγκυρα, τόνισε ο Τομπίας Μπίλστρομ

Η Σουηδία έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της βάσει της συμφωνίας που συνήψε με την Τουρκία σχετικά με την ένταξή της στο ΝΑΤΟ και έχει έρθει η ώρα η τουρκική βουλή να ξεκινήσει την διαδικασία επικύρωσης του σουηδικού αιτήματος ένταξης ώστε να επιτρέψει στη Σουηδία να ενταχθεί στη Συμμαχία, δήλωσε σήμερα ο σουηδός υπουργός Εξωτερικών Τομπίας Μπίλστρομ.

«Η άποψή μας είναι ότι κάναμε ό,τι μας ζητήθηκε, τώρα ήρθε η ώρα να ξεκινήσει την διαδικασία επικύρωσης η τουρκική βουλή», δήλωσε ο σουηδός υπουργός στο Reuters στο περιθώριο κοινοβουλευτικής συνεδρίασης.

Πηγή :protothema.gr



Ρωσία και Τουρκία συμφώνησαν να επισκεφθεί «σύντομα» ο Πούτιν την Άγκυρα

Η πρώτη επίσκεψη του Ρώσου Προέδρου σε χώρα μέλος του ΝΑΤΟ από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία

Ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν και ο τούρκος ομόλογός του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συμφώνησαν ότι ο ρώσος ηγέτης θα επισκεφθεί «σύντομα» την Τουρκία, μετέδωσε το Ιντερφάξ επικαλούμενο σημερινή δήλωση αξιωματούχου του Κρεμλίνου.

Η επίσκεψη αυτή θα είναι η πρώτη του Πούτιν σε χώρα μέλος του ΝΑΤΟ αφότου διέταξε, στις 24 Φεβρουαρίου 2022, δεκάδες χιλιάδες στρατιώτες να εισβάλουν στην Ουκρανία. Ο Πούτιν έχει ταξιδέψει ελάχιστα εκτός Ρωσίας από την αρχή των εισβολής.

«Υπάρχει μια πρόσκληση από τον πρόεδρο της Τουρκίας. Οι Πούτιν και Ερντογάν συμφώνησαν ότι η επίσκεψη θα γίνει στο εγγύς μέλλον, όμως δεν έχουμε ακόμη μιλήσει για συγκεκριμένη ημέρα, για συγκεκριμένες ημερομηνίες», δήλωσε ο σύμβουλος του Κρεμλίνου σε θέματα εξωτερικής πολιτικής Γιούρι Ουσακόφ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ιντερφάξ.

Ο Ερντογάν, ο οποίος επανεξελέγη τον περασμένο μήνα για άλλη μια πενταετή θητεία, έχει επιδιώξει μετά την έναρξη της σύγκρουσης στην Ουκρανία να διατηρήσει ισχυρούς δεσμούς τόσο με τη Μόσχα όσο και με το Κίεβο. Η Τουρκία έχει αρνηθεί να συμμετάσχει μαζί με τους δυτικούς συμμάχους της στην επιβολή οικονομικών κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας, όμως έχει επίσης προμηθεύσει όπλα στην Ουκρανία και έχει ζητήσει να γίνει σεβαστή η κυριαρχία της.

Η Άγκυρα έχει επίσης βοηθήσει στη μεσολάβηση για να γίνουν ανταλλαγές αιχμαλώτων και, μαζί με τα Ηνωμένα Έθνη, διαπραγματεύθηκε τον Ιούλιο 2022 μια συμφωνία για να επιτραπούν ασφαλείς εξαγωγές δημητριακών από ουκρανικά λιμάνια μέσω της Μαύρης Θάλασσας.

Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο εξέδωσε το Μάρτιο ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Πουτιν για φερόμενα εγκλήματα πολέμου στην Ουκρανία, πράγμα που σημαίνει ότι διατρέχει τον κίνδυνο να συλληφθεί, αν ταξιδέψει στο εξωτερικό. Εντούτοις η Άγκυρα δεν έχει συνυπογράψει το Καταστατικό της Ρώμης, βάσει του οποίου δημιουργήθηκε το ΔΠΔ, έτσι ο Πούτιν δεν θα διατρέξει τέτοιο κίνδυνο επισκεπτόμενος την Τουρκία.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Χαμός στην Ελβετία: Έκαψαν ομοίωμα του Ερντογάν και φώναζαν «σκοτώστε τον…»

Ένταση στις σχέσεις Τουρκίας – Ελβετίας

Ένα ομοίωμα του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κρέμασαν κατά τη διάρκεια πορείας υποστηρικτές του PKK στην Ελβετία και στη συνέχεια του έβαλαν φωτιά. Οι διαδηλωτές δε την ώρα που καιγόταν φώναζαν «σκοτώστε τον…». Το περιστατικό προκάλεσε ένταση στις σχέσεις Τουρκίας – Ελβετίας.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (16/6) από την Κωνσταντινούπολη ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, Μανώλης Κωστίδης μιλώντας στην εκπομπή «Σήμερα» με τον Δημήτρη Οικονόμου και τον Άλκη Παυλόπουλο ο ελβετός πρέσβης κλήθηκε στο τουρκικό ΥΠΕΞ, καθώς οι Τούρκοι σημειώνουν ότι σε όλο αυτό, δεν υπήρξε καμία παρέμβαση από την ελβετική αστυνομία ώστε να σταματήσει τους διαδηλωτές.

Σε σχετικό του άρθρο το TGRT HABER επισημαίνει: «Οπαδοί της τρομοκρατικής οργάνωσης PKK στην Ελβετία συγκεκριμένα στη Ζυρίχη στόχευσαν εναντίον της Τουρκίας και τον πρόεδρο του Ρετζεπ Ταγίπ Ερντογάν. Έκαψαν την τουρκική σημαία όπως και ομοίωμα του Ερντογάν. Κρατούσαν πανό που έγραφε ”σκοτώστε τον Ερντογάν”.

Δεν υπήρξε αντίδραση της ελβετικής αστυνομίας. Υπήρξε σκληρή αντίδραση της Άγκυρας στην διαδήλωση των υποστηρικτών της τρομοκρατικής οργάνωσης. Ο πρέσβης της Ελβετίας στην Άγκυρα κλήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών για εξηγήσεις και τονίστηκε πως είναι απαράδεκτη αυτή η διαδήλωση που σημαίνει επίθεση. Ζητήθηκαν εξηγήσεις για τους λόγους μη επέμβασης της αστυνομίας. Τονίστηκε πως δεν πρέπει να επιτρέπονται παρόμοιες διαδηλώσεις».

Δοκιμή νέου πυραύλου αέρος εδάφους «ΚΕΜΑΝΚΕS» από την Τουρκία

Εν τω μεταξύ, ενώ ο Ταγίπ Ερντογάν δηλώνει πως θα πει στον Κυριάκο Μητσοτάκη να σταματήσει τα εξοπλιστικά, η Τουρκία ετοιμάζεται να κάνει δοκιμές στον νέο πύραυλο αέρος εδάφους «KEMANKES», συνεχίζοντας εκείνη κανονικό το δικό της εξοπλιστικό πρόγραμμα.

Πρεμιέρα για το γερμανικής τεχνολογίας υποβρύχιο της Τουρκίας

Παράλληλα, η Άγκυρα «τρέχει» πρόγραμμα-μαμούθ και ναυπηγεί συνολικά 6 υποβρύχια. Όπως αναφέρει το τηλεοπτικό δίκτυο της εφημερίδας Turkiye στο ρεπορτάζ του:

«Ήδη το υποβρύχιο Piri Reis εκτελεί τα καθήκοντα του στη Γαλάζια Πατρίδα, σύντομα θα είναι έτοιμο και το δεύτερο υποβρύχιο Hizir Reis και με τα οπλικά του συστήματα δεν θα αφήνει ήσυχο στον εχθρό. H Τουρκία έκανε ένα σημαντικό βήμα στα υποβρύχια. Το δεύτερο υποβρύχιο μας Ηizir Reis το οποίο ναυπηγείται στα πλαίσια του προγράμματος του εθνικού υποβρυχίου, καθελκύστηκε πριν από λίγες ημέρες και αυτό ανακοινώθηκε από το υπουργείο Άμυνας μέσω των κοινωνικών δικτύων. Πριν από αυτό όμως, είχε γίνει το ίδιο με το υποβρύχιο Piri Reis και σήμερα εξακολουθεί να υπηρετεί.

»Η Τουρκία πήρε την τεχνολογία από την Γερμανία και ξεκίνησε να ναυπηγεί την εγχώρια έκδοση των υποβρυχίων Type 214, στα πλαίσια αυτά ξεκίνησε το πρόγραμμα της ναυπήγησης των υποβρυχίων Piri Reis, Hizir Reis,Murat Reis, Aydin Reis, Seydi Ali Reis Selman Reis. To Piri Reis ήδη υπηρετεί και τα υπόλοιπα υποβρύχια τα επόμενα χρόνια θα είναι έτοιμα».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Νέα πρόκληση Ερντογάν: Να σταματήσει η Ελλάδα την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών στο Αιγαίο

Λίγες ημέρες μετά την επανεκλογή του, ο Τούρκος πρόεδρος εξαπέλυσε νέα επίθεση

Για μια ακόμη φορά, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προχώρησε σε εμπρηστικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας, καλώντας την Αθήνα να σταματήσει την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Αιγαίου. Όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Anadolu, ο Ερντογάν τόνισε πως «προσπαθούμε να μειώσουμε τις εχθροπραξίες, όχι να τις αυξήσουμε».

«Μετά την εκλογή μου, ο Μητσοτάκης τηλεφώνησε και μου έδωσε συγχαρητήρια. Υπήρξε μια τέτοια διαδικασία. Επομένως, αν τύχει στο Βίλνιους, δεν θα διστάσουμε να συναντηθούμε. Είμαστε δύο γειτονικές χώρες. Αρκεί να μην δοθούν αντίθετα μηνύματα. Δεν προσπαθούμε να αυξήσουμε τις εχθροπραξίες, αλλά κύριε Πρωθυπουργέ σταματήστε να εξοπλίζετε τα νησιά.. Πού θα φτάσετε λοιπόν με αυτόν τον οπλισμό; Η Αμερική σας δίνει συνεχώς όπλα. Σας τα δίνει δωρεάν;», ανέφερε ο Ερντογάν.

Μάλιστα, ο Ερντογάν δεν έμεινε εκεί, καθώς κάλεσε την Κύπρο να αναγνωρίσει τη Βόρεια Κύπρο ως ανεξάρτητο κράτος και φυσικά τα δικαιώματα των κατοίκων της περιοχής.

 

Πηγή: newsbeast.gr

 

 

 




Επεισόδιο στον Έβρο – Αναφορές για πυροβολισμούς σε βάρος μετανάστη από την τουρκική πλευρά

Μαροκινός κατήγγειλε ότι πυροβολήθηκε από στρατοχωροφύλακες ενώ προσπαθούσε να περάσει στην Ελλάδα

Πυροβολισμοί σημειώθηκαν, σύμφωνα με καταγγελία Μαροκινού μετανάστη που προσπάθησε να περάσει στη χώρα μας, στον Έβρο από Τούρκους στρατοχωροφύλακες.

Όπως αναφέρει το evros-news.gr, o νεαρός Μαροκινής καταγωγής, μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Διδυμοτείχου όπου χειρουργείται αυτή την ώρα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του Evros-news.gr και όπως ο ίδιος ο Μαροκινός δήλωσε, δέχθηκε πυροβολισμούς από Τούρκους στρατοχωροφύλακες όταν προσπάθησε να περάσει από την τουρκική όχθη του ποταμού Έβρου στην ελληνική, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στην κοιλιά.

Έφτασε όμως στο ελληνικό έδαφος και οι Συνοριοφύλακες τον μετέφεραν επειγόντως στο Νοσοκομείο Διδυμοτείχου όπου οι γιατροί τον έβαλαν αμεσως στο χειρουργείο γιατί είχε αιμορραγία.

Οι πρώτες ιατρικές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή του.

Είναι άγνωστο αν ο νεαρός Μαροκινός ήταν μόνος του ή υπήρχαν και άλλοι μετανάστες μαζί του και προσπάθησαν να περάσουν.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Πρόεδρος συνοριοφυλάκων για Έβρο: Είμαστε σε συναγερμό, ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο

Ο  κ Χαρέλας αναφέρθηκε στα «τρωτά» σημεία της περιοχής ενώ τόνισε ότι όπου υπάρχει φράχτης η δουλειά τους είναι πολύ πιο εύκολη

Για τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στον Έβρο μίλησε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων, Παναγιώτης Χαρέλας.

Ο κ.Χαρέλας μιλώντας στην ΕΡΤ, αναφέρθηκε στο πώς απομακρύνθηκαν από τη νησίδα στον ποταμό οι 330 μετανάστες που εντοπίστηκαν προ ημερών στην περιοχή καθώς και στις πρόσθετες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί του λόγω της πτώσης των υδάτων του ποταμού το καλοκαίρι.

«’Επρεπε να φύγουν από εκεί. Από την στιγμή που ήταν στην τουρκική επικράτεια, η Τουρκία έκανε αυτό που όφειλε να κάνει, να περισυλλέξει τους μετανάστες» δήλωσε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων.

Μιλώντας για τα μέτρα που λαμβάνουν οι αρχές ενόψει του καλοκαιριού και της πτώσης της στάθμης των νερών στον Εβρο που διευκολύνει την διάσχιση του ποταμού προς το ελληνικό έδαφος ο κ. Χαρέλας επιβεβαίωσε ότι έχουν ληφθεί πρόσθετα μέτρα.

«Οι συνάδελφοί μου είναι σε συναγερμό από την στιγμή που έρχεται το καλοκαίρι. Θα εντείνουμε τις περιπολίες και θα δείξουμε τη δέουσα προσοχή στα σύνορα» ανέφερε ο κ. Χαρέλας τονίζοντας ότι οι συνοριοφύλακες με τις αυξημένες περιπολίες θα επιχειρήσουν, γι’ άλλη μια φορά να βάλουν ένα φραγμό στα κυκλωματα των διακινητών που θα προσπαθήσουν να περάσουν τους μετανάστες στη χώρα.

«Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο»

«Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο» πρόσθεσε αναγνωρίζοντας ότι οι μετανάστες έρχονται ως ομάδες. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να τους εντοπίζουμε εγκαίρως και να τους σταματάμε. Τα κυκλώματα έτσι και αλλιώς προωθούν αυτές τις ομάδες» σημείωσε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων.

Αναφερόμενος για τα «τρωτά» σημεία στην περιοχή τόνισε ότι διαφέρουν κάθε χρόνο λόγω της πτώσης των υδάτων στον ποταμό και του ιδιαίτερου ανάγλυφου του εδάφους.

«Υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία βλέπουμε συχνές προσπάθειες να μπουν οι μετανάστες και να προωθήσουν οι διακινητές. εκεί στρέφουμε τα μάτια μας. Είναι οποιοδήποτε σημείο στα 200 χλμ. προσβάσιμο από τους διακινητές εφόσον έχουν τουλάχιστον βάρκες. Σε κάποια σημεία δεν χρειάζονται καν βάρκες» ανέφερε σχετικά θέλοντας να καταδείξει το δύσκολο έργο διαφύλαξης των συνόρων μας με την Τουρκία εστιάζοντας ότι όπου υπάρχει φράχτης η δουλειά τους είναι πολύ πιο εύκολη.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: protothema.gr




Σταδιακά προωθούνται στην Τουρκία 300 μετανάστες που εντοπίστηκαν σε νησίδα του Έβρου

Κινητικότητα σε νησίδα του ποταμού

Στην Τουρκία προωθούνται σταδιακά 300 μετανάστες που εντοπίστηκαν σε νησίδα στον Έβρο, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Όπως είπε ο δημοσιογράφος της κρατικής τηλεόρασης, λόγω του τέλους των βροχών στην περιοχή υπάρχουν αυξητικές ροές μεταναστών, οι οποίοι επιλέγουν τις νησίδες ως περάσματα προς την χώρα μας

«Αυτό το οποίο μπορώ να πω με σιγουριά[…] είναι ότι ακριβώς από την απέναντι πλευρά, στην τουρκική πλευρά, υπάρχει μεγάλη κινητικότητα από τους μετανάστες. Όπως είπα και στο ξεκίνημα της συνέντευξης βοηθούν οι καιρικές συνθήκες. Τι θέλουν οι μετανάστες; Ασφαλή διέλευση από το ποτάμι που αυτή τη στιγμή δεν έχει ορμητικά νερά και το δεύτερο από τη στιγμή που θα μπουν στο ελληνικό έδαφος θα αρχίσουν να περπατούν, να περπατούν και να φτάσουν στα μεγάλα αστικά κέντρα μέσω του ορεινού όγκου της Θράκης. Μέσα από τα βουνά να περπατούν μέρα και νύχτα για να μπορέσουν να ξεφύγουν από τους αστυνομικούς, να κρυφτούν δηλαδή μέσα στο βουνό και να φτάσουν στα μεγάλα αστικά κέντρα και βοηθάνε αυτές οι καιρικές συνθήκες που υπάρχουν», ανέφερε ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ.

Yπενθυμίζεται ότι χθες (6/6) υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία, μεταξύ του υπουργού Εξωτερικών Βασίλη Κασκαρέλη και του νέου υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας Χακάν Φιντάν. Ο κ. Κασκαρέλης συνεχάρη τον κ. Φιντάν για την ανάληψη των καθηκόντων του. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας συζητήθηκε το θέμα της παράτυπης μετανάστευσης, όπως έγινε γνωστό σε ανάρτηση του υπουργείου Εξωτερικών στο Twitter.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr

 

 




Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καταδίκασε την Τουρκία

Πρόκειται δύο πρώην ηγέτες του HDP

Δύο πρώην συμπροεδρεύοντες του φιλοκουρδικού HDP και πολιτικοί αντίπαλοι του προέδρου Ερντογάν προκάλεσαν την καταδίκη της Αγκυρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για παραβίαση των δικαιωμάτων τους κατά την διάρκεια της προσωρινής τους κράτησης.

Οι φυλακισμένοι Σελαχατίν Ντεμιρτάς και Φιγκέν Γιουκσεκντάγκ Σενόγλου προσέφυγαν στο Δικαστήριο κατά της παρακολούθησής του κατά την διάρκεια της προσωρινής τους κράτησης τον Νοέμβριο 2016.

Τούρκος δικαστής είχε διατάξει την οπτική και ηχητική καταγραφή των συνομιλιών τους με τους δικηγόρους του και την κατάσχεση κάθε εγγράφου που αντήλλασσαν, εμποδίζοντάς τους έτσι να προετοιμάσουν την υπεράσπισή τους.

Το Δικαστήριο έκρινε ότι, παρεμποδίζοντας τις επαφές με τους δικηγόρους τους, οι τουρκικές αρχές παραβίασαν την Ευρωπαϊκή Συνθήκη Προστασίας των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Οι δικαστές υπενθύμισαν την παγιωμένη νομολογία σύμφωνα με την οποία, «η εμπιστευτικότητα στις συζητήσεις μεταξύ κρατουμένου και των συνηγόρων του συνιστά θεμελιώδες δικαίωμα για το άτομο και αφορά άμεσα τα δικαιώματα υπεράσπισης».

Η Τουρκία καταδικάσθηκε να καταβάλει 5.500 ευρώ στους δύο ενάγοντες για «ηθική βλάβη».

Ο ηγέτης του HDP Σελαχατίν Ντεμιρτάς είναι φυλακισμένος από το τέλος του 2016 για «τρομοκρατική προπαγάνδα» και απειλείται με επιβολή ποινής 142 ετών στην φυλακή.

Κατηγορείται για δεκάδες εγκλήματα και αδικήματα, ανάμεσά τους «εξύβριση» του προέδρου και σχέσεις με το PKK. Στο τέλος του Μαΐου, ο Σελαχατίν Ντεμιρτάς ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από την «ενεργό πολιτική».

Αρνείται όλες τις κατηγορίες και το Συμβούλιο της Ευρώπης ζητά συστηματικά την απελευθέρωσή του, με βάση προηγούμενη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Το HDP ζητά επίσης την απελευθέρωση της Φιγκέν Γιουκσεκντάγκ Σενόγλου, της πρώην συμπροέδρου του κόμματος, του Γκιουλτέν Κισανάκ και του Σελτζούκ Μιζρακλί, πρώην δημάρχων του Ντιγιάρμπακιρ.

Σε άλλη υπόθεση, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καταδίκασε σήμερα την Αγκυρα για παραβίαση της ελευθερίας της έκφρασης, μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στην γενική γραμματέα του Συνδικάτου των Δικαστών της Τουρκίας για συνέντευξη που έδωσε σε τουρκική εφημερίδα.

Το Δικαστήριο του Στρασβούργου έκρινε ότι οι δηλώσεις που έγιναν στο πλαίσιο της συνέντευξης εντάσσονται «σε συζήτηση για θέματα δημοσίου ενδιαφέροντος και απαιτούσαν υψηλό επίπεδο προστασίας».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Τουρκία: Τα νέα «γεράκια» του Ερντογάν

Τουρκία: Ποιοι αναλαμβάνουν τις θέσεις των επικεφαλής συμβούλου ασφαλείας, των Ενόπλων Δυνάμεων και της Αμυντικής Βιομηχανίας

Ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και ο υπουργός Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ (Yaşar Güler) ανακοίνωσαν τη Δευτέρα νέους διορισμούς για διάφορες θέσεις υψηλού επιπέδου, μεταξύ των οποίων ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου και ο επικεφαλής σύμβουλος ασφάλειας και εξωτερικής πολιτικής.

Ο Ερντογάν διόρισε τον Ακίφ Καγκατάι Κίλιτς ως νέο επικεφαλής σύμβουλό του σε θέματα ασφάλειας και εξωτερικής πολιτικής, σύμφωνα με διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας. Ο Γκιουλέρ, πρώην αρχηγός του γενικού επιτελείου, ανέθεσε στον Μούσα Αβσεβέρ επικεφαλής της Διοίκησης Χερσαίων Δυνάμεων των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (TSK), τη θέση του προσωρινού αρχηγού του γενικού επιτελείου. Θα διατηρήσει επίσης την τρέχουσα θέση του κατά τη διάρκεια της προσωρινής θητείας του, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Daily Sabah.

Ο Χαλούκ Γκοργκούν, διευθύνων σύμβουλος της Aselsan, ενός μεγάλου εργολάβου της TSK, διορίστηκε νέος πρόεδρος της προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB), της αμυντικής υπηρεσίας της Τουρκίας που είναι υπεύθυνη για έργα που χρηματοδοτούνται από το κράτος.

Ο Ερντογάν διόρισε επίσης τον Νταβούτ Γκιούλ, κυβερνήτη της νότιας επαρχίας Γκαζιαντέπ, ως νέο κυβερνήτη της Κωνσταντινούπολης, της πολυπληθέστερης πόλης της Τουρκίας, καθώς ο πρώην κυβερνήτης Αλί Ερλικαγιά τοποθετήθηκε στη θέση του υπουργού Εσωτερικών στο νέο υπουργικό συμβούλιο που ανακοίνωσε ο πρόεδρος το Σάββατο.

Στο ίδιο δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, επισημαίνεται πως δεν είναι σαφές αν ο Αβσεβέρ θα συνεχίσει να είναι αρχηγός του στρατού. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, ο αρχηγός του στρατού υποχρεούται να έχει υπηρετήσει στη Διοίκηση Χερσαίων Δυνάμεων των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων συνολικά 44 χρόνια. Ο Αβσεβέρ ανήλθε στον βαθμό του στρατηγού το 2003 και υπηρέτησε σε διάφορες θέσεις υπό τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου και τον διοικητή των χερσαίων δυνάμεων πριν από τον διορισμό του ως διοικητή των χερσαίων δυνάμεων το 2021. Ήταν επικεφαλής της 2ης Στρατιωτικής Διοίκησης κατά την απόπειρα πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου 2016.

Ο Χαλούκ Γκοργκούν, ηλεκτρολόγος μηχανικός και καθηγητής, ήταν ο πρώτος επικεφαλής του τμήματος μηχανικών ελέγχου και αυτοματισμού του Πολυτεχνείου Yıldız στην Κωνσταντινούπολη. Εξελέγη μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Aselsan το 2017 και διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ένα χρόνο αργότερα. Υπό αυτή την ιδιότητα, διετέλεσε επίσης γενικός διευθυντής της εταιρείας.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Η Άγκυρα θα στείλει κομάντος στο Κόσοβο στο πλαίσιο της δύναμης του ΝΑΤΟ

Σε δήλωση που εξέδωσε σήμερα, το υπουργείο απευθύνει έκκληση για αυτοσυγκράτηση και εποικοδομητικό διάλογο για την επίλυση της κρίσης

Η Τουρκία σχεδιάζει να στείλει κομάντος στο Κόσοβο αύριο, Κυριακή, και μεθαύριο, Δευτέρα, ανταποκρινόμενη σε αίτημα του ΝΑΤΟ να συμμετάσχει στην ειρηνευτική δύναμη KFOR της συμμαχίας μετά την αναταραχή που σημειώνεται το βόρειο Κόσοβο, ανακοίνωσε το τουρκικό υπουργείο Άμυνας.

Σε δήλωση που εξέδωσε σήμερα, το υπουργείο απευθύνει έκκληση για αυτοσυγκράτηση και εποικοδομητικό διάλογο για την επίλυση της κρίσης, για την οποία αναφέρει πως θα μπορούσε να βλάψει την περιφερειακή ασφάλεια και σταθερότητα.

«Η μονάδα μας (ένα τάγμα κομάντο) σχεδιάζεται να αναπτυχθεί στο … Κόσοβο στις 4-5 Ιουνίου», ανακοίνωσε το υπουργείο.

Μια πολιτική κρίση εξελίχθηκε σε βίαια επεισόδια στο βόρειο Κόσοβο, όταν αλβανοί δήμαρχοι ανέλαβαν καθήκοντα σε πόλεις της περιοχής με σερβική πλειοψηφία, κάτι που έκανε τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους να επικρίνουν την Πρίστινα. Ο σερβικός πληθυσμός, που αποτελεί την πλειονότητα στο βόρειο Κόσοβο, είχε μποϊκοτάρει τις εκλογές του Απριλίου, με αποτέλεσμα να εκλεγούν οι αλβανοί δήμαρχοι.

Σε βίαια επεισόδια που σημειώθηκαν τη Δευτέρα, 30 στρατιώτες της ειρηνευτικής δύναμης και 52 Σέρβοι που διαμαρτύρονταν για τους δημάρχους τραυματίσθηκαν. Η βία έκανε το ΝΑΤΟ να ανακοινώσει πως θα στείλει πρόσθετα στρατεύματα, επιπλέον των 700 που κατευθύνονται ήδη προς την περιοχή για να ενισχύσουν την αποστολή του που αριθμεί 4.000 στρατιωτικούς.

in.gr

 

 




Τουρκία: Ορκίζεται ο Ερντογάν κι ανακοινώνει τη σύνθεση της νέας του κυβέρνησης

Συνολικά 20 ηγέτες κρατών θα παραστούν στην τελετή

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Εργτογάν επανεξελέγη την προηγούμενη Κυριακή στην προεδρία της Τουρκίας και σήμερα Σάββατο θα ορκιστεί στην Άγκυρα για τη νέα πενταετή του θητεία, ενώ θα ανακοινώσει τη σύνθεση της νέας του κυβέρνησης.

Σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, 20 ηγέτες κρατών και 45 υπουργοί Εξωτερικών θα παραστούν στην τελετή ορκωμοσίας του Ερντογάν και θα συμμετάσχουν σε δείπνο στο τεράστιο προεδρικό μέγαρο.

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Εργτογάν επανεξελέγη την προηγούμενη Κυριακή στην προεδρία της Τουρκίας και σήμερα Σάββατο θα ορκιστεί στην Άγκυρα για τη νέα πενταετή του θητεία, ενώ θα ανακοινώσει τη σύνθεση της νέας του κυβέρνησης.

Σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, 20 ηγέτες κρατών και 45 υπουργοί Εξωτερικών θα παραστούν στην τελετή ορκωμοσίας του Ερντογάν και θα συμμετάσχουν σε δείπνο στο τεράστιο προεδρικό μέγαρο.

Μεταξύ αυτών θα είναι ο πρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίγιεφ, στενός σύμμαχος του Ερντογάν, και οι πρωθυπουργοί της Ουγγαρίας Βίκτορ Ορμπάν και του Κατάρ Μοχάμεντ μπιν Αμπντελράχμαν αλ Θάνι, οι οποίοι ήταν μεταξύ των πρώτων που συνεχάρησαν τον Τούρκο πρόεδρο για την επανεκλογή του.

Εκτός από περίπου 20 ηγέτες κρατών που θα παραστούν στην τελετή, σύμφωνα με τον φιλοκυβερνητικό Τύπο, η Άγκυρα επιβεβαίωσε και την παρουσία του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ.

Η ορκωμοσία του Ερντογάν είναι προγραμματισμένη για τις 14:00 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας) στην έδρα του κοινοβουλίου. Στη συνέχεια ο Τούρκος πρόεδρος θα μεταβεί στο μαυσωλείο του ιδρυτή της τουρκικής δημοκρατίας, του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, πριν τις επίσημες τελετές και το μεγάλο δείπνο.

Η νέα κυβέρνηση και το βέτο στη Σουηδία

Η Τουρκία, που επιμένει να ασκεί βέτο στην ένταξη της Σουηδίας στη Συμμαχία εδώ και 13 μήνες, δέχεται πιέσεις να αλλάξει στάση ως τη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ τον Ιούλιο στο Βίλνιους.

«Ξεκάθαρο μήνυμα προς τους Σουηδούς φίλους μας: Σεβαστείτε τις δεσμεύσεις σας (…) και λάβετε συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας. Τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν», έγραψε στο Twitter την Πέμπτη το βράδυ ο νυν υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Άλλο ένα καυτό ζήτημα είναι ο κατάλογος των υπουργών που θα ανακοινωθεί σήμερα το βράδυ, μετά την τελετή, και ο οποίος πρόκειται να δώσει μια ιδέα για την πορεία που θέλει να ακολουθήσει ο Ερντογάν για την ανάταξη της οικονομίας της Τουρκίας, που διέρχεται κρίση.

Για το δύσκολο αυτό έργο κυκλοφορεί εδώ και ημέρες το όνομα του Μεχμέτ Σιμσέκ.

Πρώην υπουργός Οικονομικών (2009-2015), στη συνέχεια αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αρμόδιος για την Οικονομία (ως το 2018), ο 56χρονος Σιμσέκ, πρώην οικονομολόγος στη Merrill Lynch, θα αναλάβει να επαναφέρει λίγη ορθοδοξία στην τουρκική οικονομία προκειμένου να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Εκτός από τον πληθωρισμό, που ξεπερνά το 40% ενισχυμένος από τις τακτικές μειώσεις των επιτοκίων, το εθνικό νόμισμα της Τουρκίας, η λίρα, βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, πέφτοντας την Παρασκευή στις 20,88 λίρες το ένα δολάριο.

Ισχυρή παρουσία των συντηρητικών

Το κοινοβούλιο που εξελέγη στις 14 Μαΐου συνεδρίασε για πρώτη φορά την Παρασκευή στην Άγκυρα: Το κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Ερντογάν και οι σύμμαχοί του έχουν την πλειοψηφία των 600 εδρών.

Οι συντηρητικοί έχουν ισχυρή θέση στο κοινοβούλιο, τόσο εντός της κυβέρνησης, με το υπερεθνικιστικό MHP, όσο και στην αντιπολίτευση με το Iyi Parti (Καλό Κόμμα).

newsbeast.gr

 

 




Στην Άγκυρα για την τελετή ορκωμοσίας Ερντογάν ο υπουργός Εξωτερικών, Β. Κασκαρέλης

Θα παρακαθήσει στο δείπνο που θα παραθέσΒΑΣΙΛΗΣ ει ο Τούρκος Πρόεδρος στους εκπροσώπους των ξένων κυβερνήσεων

Στην Άγκυρα θα μεταβεί αύριο, Σάββατο 3 Ιουνίου, ο υπουργός Εξωτερικών, Βασίλης Κασκαρέλης, όπου, κατόπιν προσκλήσεως, θα εκπροσωπήσει την ελληνική κυβέρνηση στην τελετή ορκωμοσίας του Προέδρου της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών.

Επίσης, ο κ. Κασκαρέλης θα παρακαθήσει στο δείπνο που θα παραθέσει ο Τούρκος Πρόεδρος στους εκπροσώπους των ξένων κυβερνήσεων.

 

Πηγή: newsbeast.gr

 




Αντίστροφη μέτρηση για το νέο υπουργικό συμβούλιο του Ερντογάν: Τα ονόματα στο «τραπέζι»

«Οι περισσότεροι υπουργοί θα αλλάξουν» έχει πει ο πρόεδρος της Τουρκίας

Οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται στην Τουρκία μετά την επανεκλογή του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Το τελευταίο υπουργικό συμβούλιο έγινε χθες, Τετάρτη (31/5) και ο πρόεδρος της Τουρκίας ετοιμάζεται για το επόμενο ενώ ανακοίνωσε ότι οι περισσότεροι υπουργοί θα αλλάξουν, προκαλώντας την απογοήτευση αρκετών.

Όπως μετέδωσε την Πέμπτη (1/6) από την Κωνσταντινούπολη ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, Μανώλης Κωστίδης, μιλώντας στην εκπομπή «Σήμερα» με τον Δημήτρη Οικονόμου και τον Άκη Παυλόπουλου ενώ οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται, ήδη έχουν ακουστεί κάποια ονόματα για διάφορα υπουργεία.

«Όπως του Ιμπραήμ Καλίν και του Μεβλούτ Τσαβούσογλου για το υπουργείο εξωτερικών, του Μεχμέτ Σιμσέκ για αντιπρόεδρος με αρμοδιότητα στα οικονομικά, του Σουλεϊμάν Σοϊλού και του Χακάν Φιντάν (διοικητής μυστικών υπηρεσιών) για υπουργός Εσωτερικών, του Χουλουσί Ακάρ και του Γιασάρ Γκιουλέρ για το υπουργείο Άμυνας και του Σινάν Ογάν για το υπουργείο μετανάστευσης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μανώλης Κωστίδης.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr




Τουρκία: «Πιθανό ο Ερντογάν να ακολουθήσει την ίδια εξωτερική πολιτική βλάπτοντας τις σχέσεις με την Ελλάδα»

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα παραμείνει για άλλα τρία χρόνια στην προεδρία της Τουρκίας και πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στην επόμενη μέρα και τη στρατηγική που θα ακολουθήσει τόσο στην εσωτερική πολιτική – με επίκεντρο την… ισοπεδωμένη οικονομία- όσο και στην εξωτερική

Ο Ταχίρ Αμπάς, καθηγητής στο Ινστιτούτο Ασφαλείας και Διεθνών Υποθέσεων του Πανεπιστημίου του Λέιντεν, που εδρεύει στη Χάγη, μίλησε στο newsit.gr, και εξηγεί ότι αν ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συνεχίσει να ακολουθεί την ίδια εξωτερική πολιτική, είναι πιθανό να βλάψει τις σχέσεις της Τουρκίας με την Ελλάδα.

Και συνεχίζει: «Αν είχε κερδίσει η αντιπολίτευση με τον Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου, θα είχε προσπαθήσει να ξαναχτίσει τους δεσμούς της Τουρκίας με τους δυτικούς συμμάχους, να αντιστρέψει πολλές από τις πολιτικές του Ερντογάν και ίσως να προσελκύσει διεθνείς επενδύσεις».

Ο Ερντογάν, όμως, είναι πιθανό να συνεχίζει να ακολουθεί την ίδια εσωτερική και εξωτερική πολιτική, βλάπτοντας ενδεχομένως τις σχέσεις της Τουρκίας με την Ελλάδα και άλλες χώρες.

Η Τουρκία έχει επιδείξει τη στρατιωτική της δύναμη στη Μέση Ανατολή ξεκινώντας εισβολές στη Συρία, πραγματοποιώντας επίθεση εναντίον Κούρδων ανταρτών στο Ιράκ και παρέχοντας στρατιωτική βοήθεια στη Λιβύη και το Αζερμπαϊτζάν. Είχε, επίσης, διπλωματικές διαμάχες με περιφερειακές δυνάμεις, όπως η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ισραήλ, αλλά και μια αντιπαράθεση με την Ελλάδα και την Κύπρο σχετικά με τις οριοθετήσεις των θαλασσίων ζωνών στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ωστόσο, πριν από δύο χρόνια, η κυβέρνηση άλλαξε τη στάση της και επιδίωξε τη συμφιλίωση με ορισμένους από τους αντιπάλους της, σηματοδοτώντας μια πιθανή αλλαγή στις πολιτικές εξωτερικών σχέσεων υπό την ηγεσία του Ερντογάν. Οι πολιτικές πρωτοβουλίες του Ερντογάν, όπως η απόκτηση ρωσικών συστημάτων αεράμυνας, έχουν κατά καιρούς προκαλέσει τριβές με το ΝΑΤΟ και τους δυτικούς εταίρους, αυξάνοντας τις ανησυχίες για την… αφοσίωση της Τουρκίας στη Συμμαχία.

Από την άλλη πλευρά, όμως, μεσολάβησε σε συμφωνία για αποστολές ουκρανικού σιταριού, υποδεικνύοντας την πιθανή συμμετοχή του Ερντογάν στις διεθνείς διπλωματικές προσπάθειες.

Το βέβαιο είναι ότι θα ξεκαθαρίσουν πολλά μέσα στους επόμενους μήνες…», καταλήγει.

newsit.gr