Τουλάχιστον 80 οι νεκροί από την πύρινη κόλαση στη Χαβάη – Φόβοι για ακόμη περισσότερα θύματα

Tουλάχιστον 80 είναι οι νεκροί από τις πυρκαγιές στη Χαβάη, σύμφωνα με νεότερο απολογισμό που έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα οι αρχές της κομητείας Μάουι.

«Άλλοι 12 θάνατοι επιβεβαιώθηκαν μέχρι τις 13:00 (τοπική ώρα χθες Παρασκευή, 02:00 ώρα Ελλάδος του Σαββάτου) καθώς παραμένει ενεργό το πύρινο μέτωπο στη Λαχέινα. Ως εκ τούτου, ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 67», ανέφερε η προηγούμενη ανακοίνωση.

Ο κυβερνήτης της αμερικανικής πολιτείας Τζος Γκριν είχε πει στο δίκτυο CNN πως έχουν επιβεβαιωθεί 59 θάνατοι. «Χωρίς αμφιβολία, τα θύματα θα είναι περισσότερα. Δεν γνωρίζουμε πόσα ακριβώς θα είναι τελικά», τόνισε.

Οι εικόνες από το δημοφιλές τουριστικό θέρετρο Λαχέινα είναι αποκαρδιωτικές. Τα σωστικά συνεργεία χτενίζουν την ευρύτερη περιοχή, όπου περίπου χίλια κτίρια έχουν καταστραφεί, ανασύροντας απανθρακωμένα πτώματα από τα χαλάσματα.

Το νησί Μάουι διαθέτει σειρήνες προειδοποίησης για φυσικές καταστροφές και άλλες απειλές, οι οποίες σύμφωνα με μαρτυρίες δεν ηχούσαν κατά την επέλαση της πύρινης λαίλαπας, σημειώνει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Ο αρχηγός της πυροσβεστικής στο Μάουι, ο Μπράντφορντ Βεντούρα, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη πως λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης της φωτιάς και του μπλακάουτ στις τηλεπικοινωνίες κατέστη «σχεδόν αδύνατος» ο συντονισμός των αρμόδιων φορέων για την έγκαιρη εκκένωση της περιοχής.

Χθες Παρασκευή, ο δήμαρχος Ρίτσαρντ Μπίσεν είπε στην εκπομπή «Today» του NBC πως δεν μπορεί να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες ότι δεν ηχούσαν οι σειρήνες συναγερμού, υπογραμμίζοντας πως οι φλόγες εξαπλώθηκαν αστραπιαία.

Το παραθαλάσσιο θέρετρο της Λαχέινα βρίσκεται δίπλα σε δύο λόφους, κάτι που σημαίνει πως η εκκένωσή του δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη, αφού υπάρχουν μόνο δύο διέξοδοι, επεσήμανε ο Άντριου Ρούμπαχ. «Είναι ένα εφιαλτικό σενάριο», παραδέχθηκε ο πρώην καθηγητής Πολεοδομίας στο πανεπιστήμιο της Χαβάης, αναλύοντας τα δεδομένα: «Μια πυρκαγιά που εξαπλώνεται ραγδαία σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, όπου υπάρχουν προβλήματα στις τηλεπικοινωνίες και όχι πολλές καλές επιλογές σε ό,τι αφορά την εκκένωση».

Μεγάλο τμήμα της δυτικής πλευράς του νησιού παραμένει χωρίς νερό και ηλεκτρικό ρεύμα. Εθελοντές σχημάτισαν χθες ανθρώπινες αλυσίδες στο λιμάνι Μααλάια, όπου βάρκες μετέφεραν βρεφικές τροφές, πάνες, ρούχα, καύσιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης. Σε σημεία όπου η πρόσδεση σκαφών ήταν αδύνατη, επιστρατεύθηκαν ακόμη και τζετ σκι για την παράδοση προμηθειών.

newsbeast.gr

 




Υποψήφιοι με την Μαρία Βαρύτη από την ΔΕ Ελευθερούπολης και την ΔΕ Παγγαίου

Από τη Δημοτική Ενότητα Ελευθερούπολης, με χαρά καλωσορίζουμε στην ομάδα μας τα νέα μέλη:

  • Γκιούλη Ευστρατία – Ιδιωτική Υπάλληλος
  • Καρασεϊτανίδου Πανωραία – Eλ. Επαγγελματίας
  • Παπαϊωάννου Δέσποινα – Οικιακά
  • Χωλίδης Γιάννης – Συνταξιούχος

Από τη Δημοτική Ενότητα Παγγαίου, με χαρά καλωσορίζουμε στην ομάδα μας τα νέα μέλη:

  • Καραγιάννη Νικολέττα – Ιδιωτική Υπάλληλος
  • Νάιδος Κώστας – Εμπορικός Αντιπρόσωπος
  • Παπαδοπούλου Βίκυ – Εκπαιδευτικός
  • Παπαδόπουλος Μίλτος – Επιχειρηματίας

Πολίτες όλων των ηλικιών, επαγγελματίες, φοιτητές και εργαζόμενοι από κάθε γωνιά του Δήμου Παγγαίου στηρίζουν το όραμά μας και αγωνίζονται για τις δημοτικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου 2023.

Ας πάμε μαζί το Παγγαίο “ψηλά”!

#xekiname #mariavaryti #ΤοΠαγγαίοΨηλά




Κομοτηνή: 37χρονος μαχαίρωσε την 22χρονη σύζυγό του

Στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα νοσηλεύεται μια 22χρονη που έπεσε θύμα ενδοοικογενειακής βίας το βράδυ της Πέμπτης (10.8.2023) στην Κομοτηνή

Η γυναίκα που έπεσε θύμα ενδοοικογενειακής βίας βγήκε αιμόφυρτη, όπως αναφέρει το xronos.gr, στο δρόμο στον Ήφαιστο Κομοτηνής και κάλεσε σε βοήθεια.

Πλέον νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στο Νοσοκομείο της Κομοτηνής.

Η 22χρονη Ρομά έχει δεχθεί μαχαιριές στην κοιλιά και στον θώρακα.

Σημειώνεται πως για την υπόθεση συνελήφθη ο 37χρονος σύζυγός της.

newsit.gr




Ιατρικοί Σύλλογοι ΑΜΘ: “Ζητούμε την άμεση στελέχωση του ΕΚΑΒ με επαγγελματίες οδηγούς ασθενοφόρου και διασώστες”

Πριν λίγες ημέρες ψηφίστηκε στη βουλή, κατά πλειοψηφία, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 132-05/07/2023 τ.Α΄) που προβλέπει τη διενέργεια διακομιδών ασθενών με ΕΚΑΒ που θα στελεχώνονται με μεικτά πληρώματα και τη συνδρομή του Πυροσβεστικού Σώματος, των Ενόπλων Δυνάμεων και τους ΟΤΑ για την εκτέλεση υπηρεσίας οδηγού με τη συνοδεία υγειονομικού προσωπικού πάσης φύσεως.

Σκοπός του νομοσχεδίου αυτού είναι να καλυφθεί η υποστελέχωση των πληρωμάτων – εκπαιδευμένοι διασώστες –  στα ασθενοφόρα των δομών του ΕΚΑΒ, των Κέντρων Υγείας και των Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων των ορισμένων περιοχών της χώρας.

Οι ιατρικοί σύλλογοι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι αντίθετοι στο μεσομακροπρόθεσμο χαρακτήρα του παραπάνω μέτρου. Το  ζήτημα που ανακύπτει αφορά στην ασφάλεια περισυλλογής και μεταφοράς ενός ασθενούς η τραυματία, πράξεις οι οποίες πρέπει να γίνονται από ειδικευμένο προσωπικό που έχει λάβει την αντίστοιχη εκπαίδευση.

Όσον αφορά στον οδηγό που διατίθεται από τις ένοπλες δυνάμεις και άλλες υπηρεσίες, μη διαθέτοντας  τις κατάλληλες γνώσεις δεν μπορεί να συνδράμει στο ιατρονοσηλευτικό έργο.

Ένα επιπλέον ζήτημα που προκύπτει είναι ότι σε όλη τη διάρκειά του 24ωρου απαιτείται η εργασία ενός επιπλέον ιατρού και νοσηλευτή που θα έχουν το ρόλο του διασώστη. Με δεδομένες τις ελλείψεις σε προσωπικό που ήδη υπάρχουν στις πρωτοβάθμιες δομές υγείας, συμπεραίνουμε ότι πολλά κέντρα υγείας ενδεχομένως να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο.

Ζητούμε την άμεση στελέχωση του ΕΚΑΒ με επαγγελματίες οδηγούς ασθενοφόρου και διασώστες – πληρώματα ασθενοφόρου καθώς και δημιουργία βάσεων ΕΚΑΒ στα Κέντρα Υγείας της Περιφέρειας Α.Μ.Θ, σε 24ωρη βάση.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

 

ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ

ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Έβρου

ΛΟΥΡΜΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ροδόπης

ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ξάνθης

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ– Πρόεδρος Ι.Σ. Καβάλας

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΛΓΑ – Πρόεδρος Ι.Σ. Δράμας

 




Σύσκεψη στον Δήμο Νέστου με θέμα την λειψυδρία

Θέματα για την ορθολογική διαχείριση του νερού τους καλοκαιρινούς μήνες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν σοβαρά ζητήματα λειψυδρίας, συζητήθηκαν σε σύσκεψη που έγινε σήμερα  το πρωί στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νέστου

Συμμετείχαν ο Δήμαρχος Νέστου κ. Σάββας Μιχαηλίδης, ο Πρόεδρος Αγροτικού Συλλόγου Νέστου κ. Σάββας Αργυράκης , ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος , ο Βουλευτής Καβάλας ΠΕ  κ. Γιάννης Πασχαλίδης και η Βουλευτής Καβάλας Αγγελική Δεληκάρη.




Αποχώρηση-“βόμβα” του Θοδωρή Μήτρα από την παράταξη του Γ. Εριφυλλίδη

Ο καρδιολόγος Θόδωρος Μήτρας, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο fb, κάνει γνωστό ότι δεν θα είναι υποψήφιος με τον συνδυασμό «Η Καβάλα Μπροστά» του Γιάννη Εριφυλλίδη.

Όπως αναφέρει, αποσύρει την υποψηφιότητά του, μετά την ανακοίνωση στήριξης του Γιάννη Εριφυλλίδη από τον ΣΥΡΙΖΑ:

Η απόφαση μου να ασχοληθώ με τα κοινά ήταν μια προσωπική επιλογή η οποία εδραιώθηκε μέσα μου μετά και την παρότρυνση πολλών ανθρώπων που γνωρίζουν την γενικότερη στάση ζωής μου.

Κανένα κέρδος ή πλεονέκτημα δεν μπορεί να αποκτηθεί αν θυσιάσει κάποιος την υπόληψη του, το όνομα του, την συνείδηση του, την καλοπιστία του, τις αρχές και την αξιοπρέπεια του. Είμαι ένας άνθρωπος ο οποίος σέβεται την κοινωνία την οποία ζητάει να υπηρετήσει υπερβαίνοντας το ατομικό συμφέρον και με ανυπέρβλητο το αίσθημα δικαιοσύνης. Θεωρώ ότι είναι ύψιστο καθήκον να συμφωνούν τα λόγια με τις πράξεις μας.

Η σημασία του σεβασμού για εμένα είναι από τις πιο θεμελιώδεις ηθικές αξίες. Ο σεβασμός δίνεται και λαμβάνεται . Δεν μπορεί να μετρηθεί σαν ποσότητα, δεν μπορεί ν’ αγοραστεί ούτε μπορεί να διαπραγματευτεί. Χτίζεται με τον χρόνο και μπορεί πολύ εύκολα να χαθεί μέσα σε ένα πεντάλεπτο τηλεφώνημα.

Η πρόθεση μου να ασχοληθώ με τα κοινά σε επίπεδου δήμου, της Καβάλας και των Φίλιππων, ήταν σταθερή και παραμένει αταλάντευτη. Όπως έχω πει επίσης στις τοπικές εκλογές δεν πρέπει να έχουν ανάμειξη οι πολιτικές παρατάξεις. Το ίδιο είχα πει και στον Γιάννη Εριφυλλίδη. Μετά την χθεσινή επίσημη ανακοίνωση στήριξης από τον ΣΥΡΙΖΑ προς το πρόσωπο του κατόπιν εγγράφου αιτήματος του (και μάλιστα με σύναψη προγραμματικής συμφωνίας 10 σημείων σύμφωνα με το γραπτό δελτίο τύπου των μελών των οργανώσεων του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ του Δήμου Καβάλας) – κάτι το οποίο αγνοούσα παντελώς- θα ήμουν αντίθετος σε αυτά που δήλωνα.

Όλοι έχουμε ιδεολογική ταυτότητα. Προφανώς.

Στις τοπικές εκλογές όμως την αφήνουμε σπίτι μας.

Ανακοινώνω την λύση της συνεργασίας μου με τον συνδυασμό «η Καβάλα μπροστά» του Γιάννη Εριφυλλίδη.




Γιάννης Εριφυλλίδης: Τα 5 σημαντικά έργα που θα φέρουν τη μεγάλη Αλλαγή για την Καβάλα και τους Φιλίππους

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Γιάννης Εριφυλλίδης:

Ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και επίλυση του κυκλοφοριακού και άσκηση κοινωνικής πολιτικής

¨Σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις η ενίσχυση του δικτύου των μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί το Α και το Ω για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, συνιστώντας ταυτόχρονα και μέσο άσκησης κοινωνικής πολιτικής, με την πρόβλεψη ελαφρύνσεων για συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες ή με βάση εισοδηματικά κριτήρια.

Δυστυχώς, οι πρόσφατες Διοικήσεις του Δήμου Καβάλας δεν φαίνεται να έχουν συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, με αποτέλεσμα Αστικό ΚΤΕΛ, Υπεραστικό ΚΤΕΛ και οδηγοί ταξί να παλεύουν μόνοι τους, κάτω από αντίξοες συνθήκες και σε ένα εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό της πόλης και της περιοχής μας.

Άμεση προτεραιότητα από την πρώτη ημέρα της Διοίκησής μας αποτελεί η γενναία ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς (Αστικού ΚΤΕΛ, Υπεραστικού ΚΤΕΛ και ταξί) με την υπογραφή προγραμματικών συμβάσεων οι οποίες, μεταξύ άλλων, θα προβλέπουν:

  • Ενίσχυση των δρομολογίων και επιμήκυνσή των ωραρίων τους, ούτως ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού
  • Χάραξη νέων γραμμών, ιδιαίτερα για την εξυπηρέτηση των πιο δύσβατων περιοχών εντός του αστικού ιστού
  • Εξυπηρέτηση του δρομολογίου της Παναγίας με ηλεκτρικά λεωφορεία
  • Δωρεάν πρόσβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς για δημότες κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών χωρίς εισοδηματικά κριτήρια
  • Εισαγωγή 2 νέων γραμμών νυχτερινών λεωφορείων (ένα για τις ανατολικές και ένα για τις δυτικές συνοικίες της Καβάλας), τα οποία θα εξυπηρετούν τους δημότες ανά μία ώρα από τη λήξη και μέχρι την έναρξη των ημερήσιων δρομολογίων
  • Λήψη μέτρων σε συνεννόηση με τους οδηγούς ταξί για την ενίσχυση του κλάδου και την εισαγωγή κινήτρων για τη μεγαλύτερη χρήση του ταξί από τους δημότες και τους επισκέπτες της περιοχής μας, ιδιαίτερα από ευπαθείς ομάδες συνδημοτών μας και συνδημότες που ζουν σε περιοχές όπου δεν έχουν πρόσβαση άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς

Όπως φαίνεται και στους σχετικούς χάρτες που έχουν ετοιμαστεί σε συνεννόηση με το Αστικό ΚΤΕΛ, η εισαγωγή των νυχτερινών δρομολογίων, για πρώτη φορά στην Καβάλα, θα καλύψει ένα τεράστιο μέρος του αστικού ιστού και θα εξυπηρετήσει ιδιαίτερα εργαζόμενους και φοιτητές, συμβάλλοντας τα μέγιστα και στην αναγέννηση της νυχτερινής ζωής της πόλης, με πολλαπλά οφέλη για όλους τους δημότες. Η σύναψη των προγραμματικών συμβάσεων θα πραγματοποιηθεί στο πρότυπο ανάλογων επιτυχημένων προγραμματικών συμβάσεων που έχουν συνάψει, μεταξύ άλλων, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, ο Δήμος Κομοτηνής και ο Δήμος Ηρακλείου.

Ασφαλώς, οι παρεμβάσεις της Διοίκησής μας για την επίλυση του κυκλοφοριακού δεν θα περιοριστούν μόνο στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά έχει προβλεφθεί, μετά από υπόδειξη ειδικών, δέσμη μέτρων, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την αλλαγή της πολιτικής στάθμευσης με πρόβλεψη συγκεκριμένου αριθμού νόμιμων θέσεων για 3 κατηγορίες οδηγών (κάτοικοι του κέντρου-επισκέπτες-απασχολούμενοι στο κέντρο), καλύτερη αστυνόμευση από τη Δημοτική Αστυνομία, επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής και συγκοινωνιακής μελέτης, εύρεση νέων χώρων για τη δημιουργία πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης και στις γειτονιές (ήδη έχουν βρεθεί 3 κατάλληλοι χώροι) και (πιο μακροπρόθεσμα) επανέναρξη των διαδικασιών για τη δημιουργία υπόγειων πάρκινγκ, όπου προβλέπεται από το Σχέδιο Πόλης.

Από την Καβάλα και τους Φιλίππους λείπουν τα τελευταία χρόνια το Όραμα και ο Σχεδιασμός, λείπει η πραγματική Διοίκηση, τόσο σε επίπεδο διαχείρισης της καθημερινότητας όσο και σε επίπεδο μεγάλων έργων. Ο ανεξάρτητος συνδυασμός «Η Καβάλα Μπροστά» έχει και το Όραμα και τους Ανθρώπους που θα το υλοποιήσουν. Στον αγώνα αυτόν για την υλοποίηση του Οράματός μας δεν περισσεύει κανείς. Καλούμε όλους τους δημότες της Καβάλας και των Φιλίππων να πιστέψουν στο νέο μοντέλο διοίκησης το οποίο προτείνουμε και να φέρουν μαζί με εμάς τη μεγάλη Αλλαγή”.




Προειδοποίηση του Δημάρχου Νέστου για την κατάσταση της γέφυρας Κεραμωτής

Στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel μίλησε ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης. Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα λόγια του ανέφερε συγκεκριμένα για τη γέφυρα της Κεραμωτής.

Ο κ. Μιχαηλίδης ζήτησε να ελεγχθεί η κατάσταση της γέφυρας και να γίνει έγκαιρα ότι κριθεί απαραίτητο.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :




Η Π.Ο.Ε .Ο.Τ.Α. καταγγελεί την Εγνατία Α.Ε που απαίτησε απο τους οδηγούς των υδροφόρων να πληρώσουν διόδια

Ο απόλυτος παραλογισμός. Οδηγοί των υδροφόρων του Δήμου Νέστου κλήθηκαν και πλήρωσαν διόδια στην Εγνατία Οδό την ώρα που είχε σημάνει «κόκκινος» συναγερμός και έτρεχαν να συνδράμουν στην κατάσβεση πυρκαγιάς εφοδιάζοντας με νερό τα οχήματα της Πυροσβεστικής.

Το γεγονός αυτό είναι απίστευτο και πέραν κάθε λογικής. Να κινητοποιείται ένας ολόκληρος μηχανισμός προκειμένου να αντιμετωπιστεί μία πυρκαγιά και η Εγνατία Α.Ε. να σταματάει τα Δημοτικά Οχήματα για να πληρωθεί τη διέλευση τους. Μα κανείς δεν φρόντισε να λυθεί αυτό το ζήτημα; Κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι σε μία κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ο χρόνος παίζει κρίσιμο ρόλο; Κι όμως η παρωδία συνεχίζεται…

Είναι μία κατάσταση θλιβερή και όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εργαζομένων Ο.Τ.Α. Νομού Καβάλας την έχουν αντιμετωπίσει κατά καιρούς τόσο οι οδηγοί των υδροφόρων του Δήμου Νέστου, όσο και οι συνάδελφοι τους του Δήμου Καβάλας και άλλων Δήμων. Στο σταθμό διοδίων της Εγνατίας Α.Ε. που βρίσκεται κοντά στη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων τα οχήματα των Δήμων να καλούνται να πληρώσουν διόδια.

Αυτό συνέβη και προ ολίγων ημερών, όταν υδροφόρα του Δήμου Νέστου πήγε να ανεφοδιάσει με νερό πυροσβεστικό όχημα για να σβήσει φωτιά που έκαιγε στο ύψος της Κοινότητας Πετροπηγής.

Το παράλογο, παράδοξο και τραγελαφικό αυτό γεγονός πρέπει να σταματήσει. Δήμοι, Υπουργεία και Εγνατία Α.Ε. πρέπει να συνεννοηθούν και να βρουν λύση ώστε η διέλευση των υδροφόρων των Δήμων να είναι ελεύθερη. Ποιος και πότε θα πληρώσει ας τα βρουν. Δεν μπορεί οι εργαζόμενοι να προσπαθούν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα και να πληρώνουν διόδια. Δεν πηγαίνουν για καφέ με τις υδροφόρες. Συνδράμουν σε ένα έργο ύψιστης σημασίας όταν μεταφέρουν νερό για την κατάσβεση πυρκαγιών που μπορεί να απειλεί περιουσίες ή και ανθρώπινες ζωές.

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. καλεί τους ιθύνοντες να βρουν λύση σε αυτό το ζήτημα και στηρίζει απόλυτα το Σύλλογο Εργαζομένων Ο.Τ.Α. Νομού Καβάλας στις όποιες ενέργειες έχει αναλάβει στην κατεύθυνση αυτή. Είναι ντροπή οι εργαζόμενοι να προσφέρουν αγόγγυστα στην κατάσβεση των πυρκαγιών και άλλοι να νοιάζονται για τα αργύρια… 




Αποτελέσματα αναλύσεων σε δείγματα θαλασσινού νερού από την ακτή «Ραψάνη»

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μικροβιολογικών αναλύσεων σε δείγματα θαλασσινού νερού από την ακτή «Ραψάνη», που λήφθηκαν την Παρασκευή 04-08-2023 και το Σάββατο 05-08-2023, η ποιότητα των θαλασσινών νερών στην προαναφερθείσα ακτή χαρακτηρίζεται ως εξαιρετική, σύμφωνα με τη με αριθμό Η.Π. 8600/416/Ε103 ΚΥΑ (ΦΕΚ.356/Β ́/26 02-2009).

Τα αποτελέσματα έχουν ήδη κοινοποιηθεί στους αρμόδιους φορείς για τις ενέργειές τους.




ΑΜΘ: Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν δεκατρία άτομα

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 2-8-2023 έως και 8-8-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Δράμας, δέκα(10) ημεδαποί και τρεις (3) αλλοδαποί,σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν δεκατρείς ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από την κατοχή των δραστών κατά περίπτωση, συνολικά 52,95 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, μικροποσότητα κατεργασμένης κάνναβης, ένα (1) τσιγάρο κάνναβης, ένα (1) βαμβάκι εμποτισμένο με διάλυμα ηρωίνης και 71 ναρκωτικά δισκία χωρίς την απαιτούμενη ιατρική συνταγή.

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν δύο ημεδαποί και ένας αλλοδαπός στην Αλεξανδρούπολη,ένας ημεδαπός και ένας αλλοδαπός στηνΚαβάλα, ένας αλλοδαπός στη Θάσο και επτά ημεδαποί σε περιοχές της Δράμας.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις δεκατρείς υποθέσεις ενήργησανοι Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης,τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας και Δράμας και το Αστυνομικό Τμήμα Θάσου.




Συνάντηση ΥπΑΑΤ με την Ομοσπονδία Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδας

Λευτέρης Αυγενάκης: «Σκοπός μας η αναβάθμιση της προστιθέμενης αξίας των μελισσοκομικών προϊόντων, η προστασία τους από ελληνοποιήσεις και νοθεία  και η διευκόλυνση της εμπορίας τους»

Η αναζήτηση λύσεων στα χρόνια προβλήματα του μελισσοκομικού κλάδου, η προστασία της ελληνικής παραγωγής και η περαιτέρω ανάδειξη της αξίας του ελληνικού μελιού, ήταν τα βασικά αντικείμενα που είχε στο γραφείο του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Λευτέρης Αυγενάκης με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδας, Αναστάσιο Ποντίκη, καθώς και με τον Αντιπρόεδρο, Κωνσταντίνο Λεονταράκη και το Γενικό Γραμματέα, Δημήτρη Νικολάου, παρουσία του Υφυπουργού Σταύρου Κελέτση και του Γ.Γ  Γιώργου Στρατάκου.

Ο κ. Αυγενάκης επισήμανε την ανάγκη πρόσθετων μέτρων για τη στήριξη της μελισσοκομίας και την  ανάδειξη και προστασία του, μοναδικής ποιότητας και διατροφικής αξίας, ελληνικού μελιού, σημείωσε δε ότι η άσκηση της μελισσοκομίας από κατ’ επάγγελμα μελισσοκόμους και όχι μόνο από περιστασιακά εργαζόμενους στον κλάδο, θα ενίσχυσει την παραγωγή. Πρόσφατα, με στόχο την προστασία της ελληνικής παραγωγής, υπέγραψε απόφαση για την εφαρμογή της δράσης «Αναλύσεις μελιού και λοιπών προϊόντων κυψέλης», στο πλαίσιο του τομέα μελισσοκομίας του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ.

Επίσης, για πρώτη φορά, δόθηκε έκτακτη ενίσχυση για τη μελισσοκομία, αναδεικνύοντας την προτεραιότητα που δίνει η Κυβέρνηση στο συγκεκριμένο κλάδο και υπογραμμίζοντας την ανάγκη παραγωγής ασφαλών τροφίμων υψηλής διατροφικής και προστιθέμενης αξίας. Σημειώνεται ότι για τα έτη 2021-2022 ο προϋπολογισμός από το τριετές εθνικό τομεακό μελισσοκομικό πρόγραμμα ανήλθε σε 12.325.290 €.

Στη σύσκεψη ετέθησαν, επίσης θέματα που αφορούν στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του Μελισσοκομικού Μητρώου, ενώ επισημάνθηκε ότι η επικαιροποίηση του κανονισμού του ΕΛΓΑ θα διασφαλίσει περαιτέρω την παραγωγή του προϊόντος.

«Σκοπός μας είναι η αναβάθμιση της προστιθέμενης αξίας των μελισσοκομικών προϊόντων, η προστασία τους από ελληνοποιήσεις και νοθεία, καθώς και η διευκόλυνση της εμπορίας τους», τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αναγγέλλοντας εντατικοποίηση των ελέγχων στην αγορά και πρόσθεσε: «Είμαστε δίπλα στους μελισσοκόμους. Το ΥπΑΑΤ είναι αρωγός στην προσπάθεια για αναβάθμιση της ποιότητας του προϊόντος τους που τιμά και διαφημίζει την Ελλάδα παγκοσμίως».

 




Γιώργος Ορφανός για δολοφονία 29χρονου: «Η ΕΛΑΣ μπορούσε να διαχειριστεί διαφορετικά την υπόθεση»

Τον αποτροπιασμό του για τη δολοφονική επίθεση ομάδας χούλιγκαν σε βάρος 29χρονου, εξέφρασε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρώην υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Ορφανός σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Metropolis 95,5.

Ο κ. Ορφανός επέρριψε ευθύνες στην ΕΛΑΣ για το τραγικό συμβάν, κάνοντας λόγο για «κακιά στιγμή».

«Εκτιμώ ότι μπορούσε να αντιμετωπίσει και δεν αντιμετωπίστηκε (σ.σ. το περιστατικό) και αυτό φαίνεται από την απομάκρυνση των επικεφαλής των επιμέρους υπηρεσιών», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Ορφανός.

Επιπλέον, χαρακτήρισε «διαφορετικό» το χθεσινό περιστατικό οπαδικής βίας, καθώς όπως σημείωσε «προέρχεται από πολίτες ξένης χώρας οι οποίοι ουσιαστικά έκαναν μια αποβίβαση στη χώρα μας. Η αντιμετώπιση πρέπει να ήταν διαφορετική  δεδομένου και της προειδοποίησης που έκανε η ΟΥΕΦΑ για τους συγκεκριμένους οπαδούς να απαγορεύσει τη μετακίνηση τους».

Σε ερώτηση σχετικά με τα αποτελέσματα του ιδιώνυμου που θέσπισε πριν από 17 χρόνια για τα εγκλήματα οπαδικής βίας, ως υφυπουργός Αθλητισμού, ο κ. Ορφανός τόνισε ότι μέσα σε ένα χρόνο, τριπλασιάστηκε ο αριθμός των επισκεπτών στα γήπεδα.

«Εκείνη την εποχή που εφαρμόστηκε ο νόμος είχαμε 680.000 εισιτήρια όλη τη χρονιά. Όταν τέλειωσε η εφαρμογή του, κακή στιγμή αλλά τέλειωσε, είχαμε 2 εκ. τριπλάσιος κόσμος στα γήπεδα. Υπήρχαν οικογενειακές κερκίδες. Με σταματούσαν γυναίκες στη παραλία χαρούμενες γιατί  πήγαιναν στο γήπεδο γιατί είχαμε κάνει άλλη ατμόσφαιρα. Ποιο είναι το ζητούμενο; Το θέαμα, η παρουσία του κόσμου και να περάσουμε καλά. Αυτά φέραμε με την εφαρμογή του νόμου», υπογράμμισε και τάχτηκε υπέρ της αυστηροποίησης του νομοθετικού πλαισίου.

«Θα δουλέψεις με τα νέα δεδομένα και θα κάνεις ένα σχέδιο. Το σχέδιο σημαίνει ότι αυτούς δεν τους θέλω στο γήπεδο. Και δεν τους θέλω στο γήπεδο σημαίνει ότι μελετώ τη δράση τους, βλέπω ποια είναι εκείνα τα έκνομα στοιχεία που είναι ανάμεσα τους και οι αρνητικές τους πράξεις και παρεμβαίνω. Τους διαλύω. Έχω πει παρά πολλές φορές κάτι που ενδεχομένως να το πλήρωσα κιόλας. Οι ομάδες δεν έχουν ανάγκη αυτόν τον κόσμο. Αν φύγουν 10 τέτοιοι θα δώσουν το παράδειγμα», σημείωσε ο κ.Ορφανός.

 




Υποψήφιοι με τη Μαρία Βαρύτη από την ΔΕ Πιερέων

Η Υποψήφια Δήμαρχος Παγγαίου Μαρία Βαρύτη καλοσωρίζει τα νέα της μέλη:

“Από τη Δημοτική Ενότητα Πιερέων, με χαρά καλωσορίζουμε στην ομάδα μας τα νέα μέλη:

  • Μητσιός Ιωάννης – Δημοτικός Υπάλληλος
  • Καθάργιου Ευμορφία – Ιδ. Υπάλληλος
  • Σεμερτζή Μαρία – Συνταξιούχος Νοσηλεύτρια
  • Βερβερίδης Χρήστος – Επιχειρηματίας
  • Ευριπίδης Κυριατζίδης – Αγρότης
  • Παπαδής Μανώλης – Ιδ. Υπάλληλος

Άτομα από κάθε γωνιά του Δήμου μας, ανεξαρτήτως ηλικίας, επαγγέλματος, συντονίζονται για να υπερασπιστούν το όραμα που μας ενώνει.

Με αφοσίωση, προετοιμαζόμαστε για τις δημοτικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου 2023, με στόχο να αναδείξουμε το καλύτερο δυνατό μέλλον για το Παγγαίο.

Μαζί, θα σηκώσουμε ψηλά τη φωνή του Δήμου μας! “




Ικανοποίηση Χρήστου Μέτιου για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του Νέου Νοσοκομείου Κομοτηνής

Όσον αφορά την κατασκευή του Νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», ο Περιφερειάρχης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής, επισημαίνοντας ότι Περιφέρεια στέκεται συνεπής στις υποχρεώσεις της αναφορικά με τα συμπληρωματικά έργα υποδομής που έχει αναλάβει είτε να κατασκευάσει (5,2 εκ. € για την οδική σύνδεση από και προς το νοσοκομείο, για τους απαραίτητους κόμβους, για τον οδοφωτισμό, για τη βελτίωση των γύρω δρόμων, για τη σύνδεση με τα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και τηλεπικοινωνιών) είτε να χρηματοδοτήσει (1 εκ. € στη ΔΕΥΑ Κομοτηνής για τη σύνδεση του νοσοκομείου με το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης).

Δείτε τι δήλωσε ο Χρήστος Μέτιος :




Κομοτηνή | Ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος παρουσίασε την πολιτική της Διοίκησής του για την Υγεία

Την πολιτική της Διοίκησής του στον κρίσιμο τομέα της Υγείας παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος, σε ειδική εκδήλωση διαβούλευσης που διοργάνωσε η Περιφέρεια ΑΜΘ στην Κομοτηνή με τη συμμετοχή φορέων, δομών και συλλόγων του τομέα της Υγείας από όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Ο κ. Μέτιος παρουσίασε το έργο που έχει υλοποιηθεί στον τομέα αυτόν καθώς επίσης το σχεδιασμό της Διοίκησής του για το επόμενο διάστημα.

Ο Περιφερειάρχης ξεκίνησε την τοποθέτησή του περιγράφοντας τον κρίσιμο ρόλο που έχει η προστασία της Δημόσιας Υγείας στη λειτουργία της κοινωνίας. Ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος τομέας δέχτηκε μεγάλη πίεση και ευχαρίστησε δημόσια τους φορείς Υγείας που «με πολύ κόπο κατάφεραν να εξασφαλίσουν το υπέρτατο αγαθό της Υγείας στους κατοίκους της Περιφέρειάς μας».

Στη συνέχεια τόνισε ότι η Περιφέρεια διαθέτει σημαντικούς πόρους για υποδομές, εξοπλισμό και προσωπικό Υγείας από το ΕΣΠΑ ενώ ταυτόχρονα η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο μέσα από ελέγχους στο περιβάλλον, στα νερά και στα απόβλητα, μέσα από ελέγχους στις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, μέσα από την καταπολέμηση των κουνουπιών, τον έλεγχο των μολυσματικών ασθενειών και την υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών.

Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, η Διοίκηση της Περιφέρειας διέθεσε μέχρι σήμερα 64,3 εκ. €:

 13,6 εκ. € στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης

 4,5 εκ. € στο Νοσοκομείο Διδυμοτείχου (επιπλέον 1,6 εκ. € για την ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου)

 4 εκ. € στο Νοσοκομείο Κομοτηνής.

 5,8 εκ. € στο Νοσοκομείο Ξάνθης.

 8,1 εκ. € στο Νοσοκομείο Καβάλας.

 9,3 εκ. € στο Νοσοκομείο Δράμας (επιπλέον 4 εκ. € για την ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου)

 4,2 εκ. € στα Κέντρα Υγείας της Περιφέρειας

 1,4 εκ. € στο Κέντρο Υγείας Σαμοθράκης για τη συνολική ανακατασκευή του

 3 εκ. € για την ενίσχυση του στόλου του ΕΚΑΒ

 344.000 € για την κατασκευή Πολυδύναμου Ιατρείου στο Δήμο Δοξάτου.

 500.000 € στο Λιμενικό Σώμα για πλωτό ασθενοφόρο για τη Σαμοθράκη και όπου αλλού υπάρχει ανάγκη

 4 εκ. € για τις Τοπικές Ομάδες Υγείας (ΤΟΜΥ)

Όσον αφορά το προσωπικό Υγείας, ο κ. Μέτιος ανέφερε ότι οι πόροι που έχουν διατεθεί από το ΕΣΠΑ φτάνουν τα 23,6 εκ. € για την πρόσληψη συνολικά 240 ατόμων.

Επόμενο θέμα που έθιξε ο Περιφερειάρχης ήταν αυτό της Ψυχικής Υγείας και των Εξαρτήσεων, τονίζοντας ότι η Περιφέρεια διαθέτει σημαντικούς πόρους για την στήριξη και αυτών των δομών.

Ψυχική Υγεία:

 1,4 εκ. € για Κέντρα Ημέρας για ασθενείς με Alzheimer στα Νοσοκομεία Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

 519.000 € για παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες από Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας στον Έβρο και στη Ροδόπη.

 828.000 € σε κατ’οίκον νοσηλεία για ασθενείς με ψυχικές διαταραχές από τα Νοσοκομεία Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.

 2,9 εκ. € για την ανάπτυξη Μονάδων Ψυχικής Υγείας από φορείς στην Κομοτηνή, στην Ξάνθη και στη Δράμα.

Εξαρτήσεις:

 1,2 εκ. € για την ενίσχυση του ΚΕΘΕΑ (Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων) και για την πρόληψη εξαρτήσεων (ΟΚΑΝΑ)

Στην συνέχεια ο Περιφερειάρχης στάθηκε στην ενίσχυση δομών Υγείας για την κάλυψη έκτακτων αναγκών κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 από άλλες πηγές χρηματοδότησης: ενίσχυση νοσοκομείων με υποσταθμούς οξυγόνου, φιάλες οξυγόνου, καρότσια νοσηλείας ΜΕΘ, στολές προστασίας, προμήθεια οικίσκων isobox, υποδοχή και φιλοξενία νέων της περιοχής μας που σπούδαζαν σε γειτονικές χώρες κτλ.

Σημαντικό μέρος της τοποθέτησής του ο κ. Μέτιος αφιέρωσε στο θέμα των κουνουπιών που «η αντιμετώπισή του μας απασχολεί έντονα και το οποίο εντείνεται κάθε χρόνο από την κλιματική αλλαγή, με τις παρατεταμένες βροχοπτώσεις και την απότομη αύξηση της θερμοκρασίας».

Τόνισε ότι για την τριετία 2023-2025 η Περιφέρεια διαθέτει αυξημένους πόρους 13 εκ. € για ακόμα πιο εντατικούς επίγειους και εναέριους ψεκασμούς, ελέγχους και δράσεις ενημέρωσης των πολιτών, ενώ αναφέρθηκε και στο ειδικό πρόγραμμα παρακολούθησης του ιού του Δυτικού Νείλου.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης στη συνεργασία που έχει η Περιφέρεια με τον ΕΦΕΤ και την Ιατρική Σχολή του ΔΠΘ για τη διενέργεια ελέγχων στα τρόφιμα και στα νερά, καθώς επίσης με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων και Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη για δράσεις ενημέρωσης για την αυτοφροντίδα και τη σωστή χρήση συσκευών παρακολούθησης της υγείας κατ’οίκον.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε επίσης στη διοργάνωση κάθε χρόνο της Εβδομάδας Δημόσιας Υγείας, μιας πρωτότυπης δράσης για την ευαισθητοποίηση των πολιτών, και ιδιαίτερα των νέων, πάνω σε θέματα σωματικής και ψυχικής υγείας, σε συνεργασία με εκατοντάδες φορείς σε όλη την Περιφέρεια.

Όσον αφορά την κατασκευή του Νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», ο Περιφερειάρχης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής, επισημαίνοντας ότι Περιφέρεια στέκεται συνεπής στις υποχρεώσεις της αναφορικά με τα συμπληρωματικά έργα υποδομής που έχει αναλάβει είτε να κατασκευάσει (5,2 εκ. € για την οδική σύνδεση από και προς το νοσοκομείο, για τους απαραίτητους κόμβους, για τον οδοφωτισμό, για τη βελτίωση των γύρω δρόμων, για τη σύνδεση με τα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και τηλεπικοινωνιών) είτε να χρηματοδοτήσει (1 εκ. € στη ΔΕΥΑ Κομοτηνής για τη σύνδεση του νοσοκομείου με το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης).

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Μέτιος αναφέρθηκε στο σχεδιασμό της Διοίκησής του για το μέλλον.

Τόνισε ότι όλες οι δράσεις που ήδη υλοποιούνται θα συνεχιστούν ενώ ανέφερε ότι οι πόροι του νέου ΕΣΠΑ για την Υγεία μπορούν, μέσω της υπερδέσμευσης, να φτάσουν τα 60 εκ. €, με το 60% των πόρων να κατευθύνονται στην ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Εθνικής Στρατηγικής Υγείας.

Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι Διοικητές Νοσοκομείων Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής, Καβάλας και Δράμας, οι Πρόεδροι των Ιατρικών Συλλόγων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης και Καβάλας, ο εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου,o Πρόεδρος του Οδοντιατρικού Συλλόγου Ροδόπης, ο Διευθυντής ΕΚΑΒ ΑΜΘ κ.ά.




Εκ νέου υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ με την ΑΝΤΑΡΣΙΑ ο Θόδωρος Περεντίδης

Με πλήρη ψηφοδέλτια σε όλη την περιφέρεια της ΑΜΘ συμμετέχει η Αριστερή αντικαπιταλιστική παρέμβαση – ΑΝΤΑΡΣΙΑ στην ΑΜΘ, στη συλλογική μάχη των ερχόμενων περιφερειακών εκλογών, με επικεφαλής τον Περεντίδη Θεόδωρο, οικονομολόγο- λογιστή.

Η κοινωνική απεύθυνση της ΑΝΤΑΡΣΙΑ στην ΑΜΘ αποτυπώνεται και στην διαστρωμάτωση των ψηφοδελτίων. Τα ψηφοδέλτια στελεχώνονται με εργαζόμενους/ες, ιδ.υπαλλήλους, μικρομεσαίους επαγγελματίες, αγρότες, καθηγητές/τριες, φοιτητές/τριες και ανθρώπους που με την δράση τους συμβάλλουν στην ανάπτυξη τοπικών ή κεντρικών πολιτικών αντιστάσεων στην αντιλαική επέλαση.

Η αριστερή αντικαπιταλιστική παρέμβαση – ΑΝΤΑΡΣΙΑ στην ΑΜΘ, αποφάσισε συλλογικά και δημοκρατικά, πάντα στην κατεύθυνση υπεράσπισης των δικαιωμάτων της κοινωνικής πλειοψηφίας, να παρέμβει με αναβαθμισμένα καθήκοντα και στις περιφερειακές εκλογές του ερχόμενου Οκτωβρίου.




Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος υπέβαλε την παραίτησή του στην Ιερά Σύνοδο

Την παραίτησή του παρέδωσε στους Μητροπολίτες, Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο και Χίου κ. Μάρκο ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος.

Σύμφωνα με το voria.gr το τελευταίο διάστημα υπήρχαν πληροφορίες ότι ο Μητροπολίτης Άνθιμος θα απομακρυνθεί για λόγους υγείας. κάτι που φαίνεται να επιθυμούσε και ο ίδιος, καθώς λόγω και της προχωρημένης ηλικίας του δεν μπορούσε να ασκεί τα καθήκοντά του όπως θα ήθελε.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση που εκδόθηκε η παραίτηση του κ. Άνθιμου έχει τεθεί στη διάθεση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η οποία θα συνεδριάσει στο τέλος Αυγούστου κι ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης θα είναι και η παραίτηση του κ. Άνθιμου – αναμένεται να γίνει αποδεκτή.

Το επόμενο βήμα θα είναι ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης να τεθεί σε εφησυχασμό, μια διαδικασία σαν τη συνταξιοδότηση.

Η ανακοίνωση της Ιεράς Μητρόπολης Θεσσαλονίκης:

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, ανακοινούται ότι, χθες, ημέρα Δευτέρα, 7η του μηνός Αυγούστου έτους 2023, ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, υπέβαλε αρμοδίως την παραίτησή του και έθεσε εαυτόν στη διάθεση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών & πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου και της περί Αυτόν Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος .

Ποιος είναι ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, Άνθιμος

Ο Μητροπολίτης Άνθιμος, κατά κόσμον Διονύσιος Ρούσσας, γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1934 στη Σαλμώνη Ηλείας και αφού ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του το 1952 και πέτυχε στις εισαγωγικές εξετάσεις της Φιλοσοφικής και της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, επιλέγοντας την πρώτη. Το 1957 έλαβε πτυχίο από την Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Κατόπιν εργάστηκε ως άμισθος βοηθός της έδρας της Βυζαντινής Φιλολογίας καθώς και ως δάσκαλος στα εκπαιδευτήρια Ελληνική Παιδεία, των οποίων διετέλεσε και διευθυντής γυμνασίου, ενώ σπούδασε και στη Θεολογική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το 1964 χειροτονήθηκε Διάκονος από τον Μητροπολίτη Θήρας Γαβριήλ και τον επόμενο χρόνο, το 1965, Πρεσβύτερος. Από το 1965 ήταν προϊστάμενος στον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου της οδού Μετσόβου Αθηνών, όπου παρέμεινε μέχρι την εκλογή του στη Μητροπολη Αλεξανδρούπολης, τον Ιούλιο του 1974.

Το 2003 μετά την εκδημία του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος Β΄ μετατέθηκε στη χηρεύουσα Μητρόπολη Θεσσαλονίκης.




Σε ψυχιατρείο ο Βούλγαρος που κατέβασε την ελληνική σημαία στην Καβάλα

Ο 35χρονος από το Μπάνσκο, ο οποίος την Παρασκευή κατέβασε την ελληνική σημαία από την προβλήτα της Καβάλας και τοποθέτησε τη βουλγαρική στη θέση της, μεταφέρθηκε σε ψυχιατρείο μετά από επιμονή του πατέρα του», όπως αναφέρει η «24 chasa» και η «Struma».

Ο Βούλγαρος έχει και νέα κατηγορία από τις ελληνικές αρχές. Η αστυνομία Δράμας απήγγειλε κατηγορίες σε βάρος του 35χρονου για επικίνδυνη οδήγηση και φθορά δημόσιας περιουσίας, αναφέρει η ιστοσελίδα «dramini».

Τι υποστήριξε ο Βούλγαρος

Η καταγόμενος από το Μπάνσκο καταδικάστηκε στη Βουλγαρία επειδή οδηγούσε σε κατάσταση μέθης.

Υποστήριξε στους ανακριτές στην Ελλάδα ότι ήταν μέλος εξτρεμιστικής οργάνωσης και πίστευε ότι η περιοχή της Καβάλας ανήκε στη Βουλγαρία και όχι στην Ελλάδα.

Οι ελληνικές αρχές αναμένεται να ζητήσουν την έκδοσή του. Πριν από αυτό, ο άνδρας προκάλεσε σκάνδαλα στο Ντομπρίνιστε, από όπου κατάγεται η μητέρα του, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη Νορβηγία. Ο Γκεόργκι έζησε τόσο στο Ντομπρίνιστε όσο και στο Μπάνσκο με τον πατέρα του. Πριν από περίπου μια εβδομάδα, οργάνωσε επίσης μια διαμαρτυρία κατά της φτώχειας, αποκλείοντας τον δρόμο κοντά στο Μπάνσκο μαζί με αρκετούς ομοϊδεάτες του. Η τελευταία του «εμφάνιση» στην Καβάλα και στα βουλγαροελληνικά σύνορα οδήγησε στη σύλληψή του.

«Εδώ είναι η Βουλγαρία»…

Την Παρασκευή ο Γκεόργκι Α. βρέθηκε στην Καβάλα με αυτοκίνητο ταξί που οδηγούσε σε εταιρεία στο Μπάνσκο. Κατέβασε την ελληνική σημαία στην προβλήτα «Απόστολος Παύλος» και ύψωσε τη βουλγαρική σημαία. Το λιμενικό έσπευσε στο σημείο και προσπάθησε να συλλάβει τον 35χρονο, ο οποίος αντιστάθηκε βρίζοντας το λιμενικό και φωνάζοντας: «Εδώ είναι η Βουλγαρία».

Οδηγήθηκε από τις ελληνικές αρχές στον εισαγγελέα Καβάλας και κατηγορήθηκε για προσβολή εθνικών συμβόλων και αντίσταση στις αρχές.

Αφαιρέθηκαν οι πινακίδες του αυτοκινήτου και αφέθηκε ελεύθερος με απαγόρευση εξόδου από τη χώρα μέχρι να ξεκινήσει η υπόθεση.

Έσπασε τις μπάρες στη συνοριακή διέλευση

Ωστόσο, ο Γκεόργκι μπήκε στο αυτοκίνητο και οδήγησε στη συνοριακή διάβαση Ίλιντεν-Εξοχή.

Στην περιοχή της Δράμας καταδιώχθηκε από την αστυνομία, αλλά δεν υπάκουσε και έφτασε στη συνοριακή διάβαση. Οι αστυνομικοί προσπάθησαν να τον σταματήσουν, αλλά εκείνος πέρασε και έσπασε τη μπάρα, μπαίνοντας σε βουλγαρικό έδαφος γύρω στις 10 το βράδυ. Πρώτα σταμάτησε στο βουλγαρικό σημείο μπροστά από τη μπάρα, αλλά μετά ξαφνικά έφυγε και την έσπασε. Συνελήφθη από την αστυνομία των συνόρων περίπου 250 μέτρα μακριά. Κλήθηκε ομάδα της Περιφερειακής Διοίκησης στο Ντέλτσεφ. Υποβλήθηκε σε τεστ για αλκοόλ και ναρκωτικά, αλλά τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά. Μετά από αυτό, οδηγήθηκε στην στο αστυνομικό τμήμα του Ντέλτσεφ και η υπόθεση αναφέρθηκε στον εισαγγελέα.

Ο νεαρός άνδρας εισήχθη σε ψυχιατρική κλινική στο Μπλαγκόεβγκραντ. Η Επαρχιακή Εισαγγελία – Μπλαγκόεβγκραντ αναμένεται να δώσει περισσότερες πληροφορίες για το αν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε βάρος του άνδρα και περισσότερες λεπτομέρειες για την υπόθεση.

Novini.bg




Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Καβάλας για την πληρωμή διοδίων απο τα υδροφόρα στον Δήμο Νέστου

Σε κάθε πυρκαγιά καλούνται να συνδράμουν οι Δήμοι με τις υδροφόρες τους στο έργο της πυρόσβεσης

Για μια ακόμη φορά οι συνάδελφοι μας στον Δήμο Νέστου, αλλά προφανώς κατά καιρούς και οι συνάδελφοι του Δήμου Καβάλας αλλά και άλλων Δήμων, πλήρωσαν  διόδια στον σταθμό της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε. που βρίσκεται πλησίον της Β.Φ.Λ., παρά το γεγονός ότι το όχημα του Δήμου πήγε να ανεφοδιάσει με νερό πυροσβεστικό όχημα για φωτιά που έκαιγε στα πρανή της Εγνατίας Οδού, στο ύψος της Κοινότητας Πετροπηγής και η οποία προκλήθηκε λόγω πυρκαγιάς σε Ι.Χ. όχημα που κινούνταν στο δρόμο αυτό.

Πότε άραγε θα τελειώσει αυτός ο παραλογισμός;

 




“Εν’ Έργω Μαζί”: Mεγάλη τιμή που ο Αντιστράτηγος ε.α. Στεφανίδης Παύλος αποφάσισε να συστρατευτεί με την παράταξη

Αποτελεί μεγάλη τιμή για τον συνδυασμό «Εν Έργω Μαζί» που ο Αντιστράτηγος ε.α., Στεφανίδης Παύλος, αποφάσισε να συστρατευτεί μαζί μας ως υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές!

Το έργο και η προσφορά του Παύλου Στεφανίδη για τον τόπο είναι καταγεγραμμένη, πολυδιάστατη και εκτενής:

Είναι π. Πρόεδρος της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Έβρου, επί σειρά ετών Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Παλαγίας «Ο Μέγας Αλέξανδρος» και π. Πρόεδρος του Μορφωτικού Συλλόγου Ποντίων Ν. Έβρου «Αλέξιος Κομνηνός».

Μαζί θα αγωνιστούμε για την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη όλων των οικισμών, για τον πολιτισμό και την πολιτική προστασία, με έργα και ουσιαστικές πράξεις, προς όφελος όλων των Δημοτών και του Δήμου μας.

Περισσότερες πληροφορίες βρείτε εδώ: https://energomazi.gr/index.php/our-team

 

 




Νέοι υποψήφιοι με την Μαρία Βαρύτη από την ΔΕ Παγγαίου

Η Υποψήφια Δήμαρχος Παγγαίου Μαρία Βαρύτη καλοσωρίζει νεά μέλη στην ομάδα της:

“Από τη Δημοτική Ενότητα Παγγαίου, με χαρά καλωσορίζουμε στην ομάδα μας τα νέα μέλη:

  • Δασκαλούδης Γιώργος – Συνταξιούχος
  • Παπαδόπουλος Αναστάσιος – Αγρότης
  • Παπαζούδης Κώστας – Συνταξιούχος Πυροσβέστης
  • Πετρούσης Σωτήρης – Συνταξιούχος ΔΕΗ
  • Πετρίδης Νίκος – Συνταξιούχος ΔΕΗ
  • Τσάκωτα (Κική) Κυριακή – Λογίστρια

Άτομα από κάθε γωνιά του Δήμου μας, ανεξαρτήτως ηλικίας, επαγγέλματος, συντονίζονται για να υπερασπιστούν το όραμα που μας ενώνει.

Με αφοσίωση, προετοιμαζόμαστε για τις δημοτικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου 2023, με στόχο να αναδείξουμε το καλύτερο δυνατό μέλλον για το Παγγαίο.

Μαζί, θα σηκώσουμε ψηλά τη φωνή του Δήμου μας!”

 




“Εν Έργω Μαζί” : Ο Τάσος Κοντακίδης συστρατεύεται με την Δημήτρη Πέτροβιτς

Ο Δημήτρης Πέτροβιτς καλοσωρίζει ένα νέο μέλος με την παράταξη “Εν΄ Έργω Μαζί”

“Όταν σκεφτόμαστε τη λέξη «αιμοδοσία», στο μυαλό μας αντικατοπτρίζεται ένας συνδημότης μας: ο Τάσος Κοντακίδης!

Τριάντα επτά χρόνια ως πρόεδρος του Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών Αλεξανδρούπολης, αγωνίζεται μαζί με το εκάστοτε Διοικητικό Συμβούλιο, με συνέπεια στην πρώτη γραμμή, προωθώντας την κοινωνική ευθύνη για την εθελοντική αιμοδοσία και τη δωρεά μυελού των οστών, ομφαλικού αίματος και οργάνων, με στόχο ο τόπος μας να καταστεί αυτάρκης σε αίμα, αλλά και να αυξηθούν οι μεταμοσχεύσεις οργάνων, δίνοντας συνέχεια στη ζωή!

Ο Τάσος συστρατεύεται μαζί μας, για να φτιάξουμε έναν Δήμο πρότυπο ανθρωπιάς και αγάπης! ”

Περισσότερες πληροφορίες βρείτε εδώ: https://energomazi.gr/index.php/our-team

 




Παραμένει «ανοιχτή» η πλατφόρμα για την συμμετοχή παρόχων καταλυμάτων στο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ

Συνολικά 1.465 τουριστικά καταλύματα συμμετέχουν ήδη στο Μητρώο Παρόχων του ενισχυμένου Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού 2023-24της ΔΥΠΑ που ξεκίνησε για πρώτη φορά φέτος ένα μήνα νωρίτερα,την 1η Ιουλίου αντί για 1η Αυγούστου.

Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα γιαένταξη στο Μητρώο Παρόχων παραμένει ανοιχτή.

Οι πάροχοι μπορούν να υποβάλουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους μέσω gov.gr με τους κωδικούς TAXISnet, στη διεύθυνση:

https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/apozemioseis-kai-parokhes/parohoi-tourismou

Συγκεκριμένα η διαδρομή είναι: Αρχική – Εργασία και ασφάλιση – Αποζημιώσεις και Παροχές – Πάροχοι Κοινωνικού Τουρισμού

Φέτος προβλέπονται αυξημένες τιμές επιδότησης κατά 20% για τον μήνα αιχμής Αύγουστο, αλλά, επιπλέον, για πρώτη φορά προσαυξάνονται κατά 20% και κατά τις περιόδους των Χριστουγέννων (από 15.12.2023 έως 14.01.2024) και του Πάσχα (από 26.04.2024 έως 12.05.2024),ενώ η αύξηση ισχύει για όλο τον χρόνο για τα καταλύματα της Ρόδου, της Β. Εύβοιας και της Σάμου.

Για περισσότερες πληροφορίες https://www.dypa.gov.gr/koinonikos-toyrismos




Ανατιμήσεις: Οι τιμές των τροφίμων τραβούν την ανηφόρα – Ψωμί, λάδι και καύσιμα καίνε τα νοικοκυριά

Νέος κύκλος ανατιμήσεων σε βασικά είδη κατανάλωσης απειλεί τα νοικοκυριά, ενώ ο πληθωρισμός στα τρόφιμα καλά κρατεί εδώ και 17 συνεχόμενους μήνες

Από τον Μάρτιο του 2022 ο πληθωρισμός τροφίμων υπερέβη στην Ελλάδα το 10% και συνεχίζει ανοδικά με διψήφια ποσοστά

Την ίδια στιγμή και στην προσπάθεια να εξηγηθεί το φαινόμενο των διαρκών ανατιμήσεων πληθαίνουν οι εκτιμήσεις από επίσημα χείλη για υπέρμετρα κέρδη επιχειρήσεων που κερδοσκοπούν ως αιτία αργής αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού.

Ο πληθωρισμός της απληστίας

Ο πληθωρισμός της απληστίας, ή αλλιώς greedflation, είναι το φαινόμενο που ανώτατοι αξιωματούχοι των οικονομικών επιτελείων έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν ως μία από τις αιτίες που σπρώχνει τις τιμές προς τα πάνω.

Μετά την πρόεδρο της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ που άφησε αιχμές για επιχειρήσεις που βρήκαν ευκαιρία να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους μέσα στην οικονομική αβεβαιότητα, και ο διοικητής της ΤτΕ Γιάννης Στουρνάρας μίλησε για «περιθώρια κέρδους που έχουν αυξηθεί».

«Για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια ο ρυθμός αύξησης των τιμών είναι κατά πολύ υψηλότερος από τον ρυθμό αύξησης των μισθών. Επίσης η αύξηση των τιμών είναι ταχύτερη από αυτή του κόστους παραγωγής, κάτι που σημαίνει ότι τα περιθώρια κέρδους έχουν αυξηθεί», είπε ο κ. Στουρνάρας σε συνέντευξή του στο κινέζικο ειδησεογραφικό μέσο CGTN.

Η Ελλάδα η πιο ακριβή της Ευρώπης

Στην Ελλάδα μάλιστα η κατάσταση είναι χειρότερη από την Ευρώπη, όπως φαίνεται με τα στοιχεία της Eurostat. Η εκτίμηση της ευρωπαϊκής υπηρεσίας αναφορικά με τον πληθωρισμό του Ιουλίου, έδειξε άνοδο του δείκτη τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα κόντρα σε ό,τι συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ευρωζώνης, ενώ εμφανίζει την Ελλάδα ως τη χώρα με την υψηλότερη μηνιαία αύξηση τιμών στο 24,5% με δεύτερη χώρα την Εσθονία που οι αυξήσεις δεν ξεπερνούν το 7,2%

Ενδεικτικό είναι ότι τον Ιούνιο σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο ελληνικός πληθωρισμός τροφίμων που βρέθηκε στο 12,2% ήταν 1,4 μονάδες υψηλότερος από αυτόν της Ευρωζώνης ο οποίος ήταν στο 10,8%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση μεταξύ των κρατών – μελών, της τάξης του 3,5%, και αποτελεί αύξηση κατά 2,1% σε σχέση με τον Μάιο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η ανοδική πορεία των τιμών θα συνεχιστεί ενώ έρχονται προσεχώς ανατιμήσεις «φωτιά» σε σιτηρά, ελαιόλαδο και καύσιμα.

Αυξήσεις «φωτιά» σε ψωμί, λάδι και βενζίνη
Ήδη η λιανική τιμή της βενζίνης αυξήθηκε μέσα σε ένα μήνα πάνω από 5,3% με τις ανατιμήσεις να τραβούν την ανηφόρα μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου. Η αύξηση της τιμής στα καύσιμα θα διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα όχι μόνο τις τιμές στα τρόφιμα αλλά και σειρά προϊόντων και υπηρεσιών.

Στα τέλη Ιουλίου οι διεθνείς τιμές του μαλακού σιταριού έφτασαν στο υψηλότερο σημείο από τον Φεβρουάριο, γεγονός που συνδέεται με την αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία για τα σιτηρά. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι Αρτοποιοί ενημερώθηκαν για περαιτέρω αυξήσεις την τιμή των αλεύρων που θα φτάνει το 7-10%.

Τι λένε οι αρτοποιοί

«Ενημερωθήκαμε από τους προμηθευτές μας ότι οι τιμές των αλεύρων από την εβδομάδα που έρχεται θα είναι αυξημένη 7-10% λόγω της εκτίναξης της τιμής του σιταριού στα διεθνή χρηματιστήρια» λέει στον ΟΤ και την Ξανθή Γούναρη ο κος Μιχάλης Μούσιος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, καλώντας την πολιτεία και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να παρέμβουν και εξηγεί:

«Δεν μπορεί από τη μια στιγμή στην άλλη να υπάρχει αύξηση στην τιμή των αλεύρων στην Ελλάδα γιατί αυξήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η τιμή του σιταριού στο Σικάγο. Την ώρα μάλιστα που οι αλευροβιομηχανίες και οι κυλινδρόμυλοι έχουν αποθέματα μαλακού και σκληρού σιταριού που τα αγοράσανε σε τιμές 50% χαμηλότερες σε σχέση με τον Μάρτιο του ’22, όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η αύξηση του 7-10% σημαίνει ότι οι αρτοποιοί θα προμηθεύονται άλευρα στα 19-20 ευρώ το σακί, από 17-18 ευρώ που είναι η μέση τιμή τώρα.

Δύσκολη φαίνεται να είναι η κατάσταση με το ελαιόλαδο η τιμή του οποίου ήταν ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα από πέρυσι. Η παραγωγή στην ΕΕ εκτιμάται ότι θα είναι φέτος μειωμένη κατά 40%, κάτι που έτσι κι αλλιώς θα πυροδοτήσει νέες ανατιμήσεις.

Μειωμένη αναμένεται να είναι και η παραγωγή στη χώρα μας λόγω των καιρικών συνθηκών ενώ ήδη στο ράφι το επώνυμο ελαιόλαδο αγγίζει τα 10 ευρώ το λίτρο από τα αποθέματα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ελαιοπαραγωγών η τιμή χονδρικής το φθινόπωρο θα ξεπεράσει τα 9 ευρώ.

tanea.gr

 




Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας: Την Τρίτη 22 Αυγούστου το Summer Shopping Night

Την Τρίτη 22 Αυγούστου κατά τη διάρκεια της νέας δράσης του Εμπορικού Συλλόγου του Summer Shopping Night θα πεζοδρομηθεί η οδός Ομονοίας, αλλά δεν θα υπάρχουν  στατικά δρώμενα, όπως συμβαίνει στη ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ

Επιπλέον όσοι συνάδελφοι επιθυμούν θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τη δική τους προωθητική ενέργεια μπροστά στο κατάστημά τους – πάνω στο πεζοδρόμιο – και να προβάλλουν τα προϊόντα τους.

Επίσης μπορείτε να ετοιμάσετε και να μας στείλετε μια διαφήμισή σας σαν φωτογραφία για να προβάλλετε την επιχείρησή σας για την συγκεκριμένη μέρα με τα ποσοστά των εκπτώσεων ή ό,τι άλλο κρίνετε εσείς, ώστε να ανέβει στα μέσα μαζικής δικτύωσης του Συλλόγου την τελευταία εβδομάδα. Η αποστολή να γίνει στο messenger ή στο Instagram του Εμπορικού Συλλόγου.

Το πρόγραμμα της βραδιάς διαμορφώνεται ως εξής:

  • Αγορά ανοικτή 00 – 22.00.
  • Μουσική σε όλο το κέντρο.
  • Πεζοδρόμηση της οδού Ομονοίας, των κάθετων δρόμων προς αυτή και της οδού Δοϊράνης.
  • Πολλά περιφερόμενα, μη στατικά event.
  • Συναυλία στις 22.00 με την Anastasia στην κεντρική πλατεία.

Επίσης, θα υπάρχει δυνατότητα για όσους επιθυμούν να πραγματοποιήσουν ιδιωτικές πρωτοβουλίες είτε μόνοι τους, είτε σε συνεργασία με τους γύρω συναδέλφους.




Νέοι Υποψήφιοι με την Μαρία Βαρύτη από την ΔΕ Ορφανού

Η Υποψήφια Δήμαρχος Παγγαίου καλοσωρίζει τα νέα της μέλη:

“Από τη Δημοτική Ενότητα Ορφανού, με χαρά καλωσορίζουμε στην ομάδα μας τα νέα μέλη:

  • Παπαϊωαννίδης Χαράλαμπος – Αγρότης
  • Οικονομίδου Χρυσάνθη – Βιολόγος
  • Τράικος Δημήτριος – Συνταξιούχος Επιχειρηματίας

Άτομα από κάθε γωνιά του Δήμου μας, ανεξαρτήτως ηλικίας, επαγγέλματος, συντονίζονται για να υπερασπιστούν το όραμα που μας ενώνει.

Με αφοσίωση, προετοιμαζόμαστε για τις δημοτικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου 2023, με στόχο να αναδείξουμε το καλύτερο δυνατό μέλλον για το Παγγαίο.

Μαζί, θα σηκώσουμε ψηλά τη φωνή του Δήμου μας!”




Λευτέρης Αυγενάκης στο ΒΗΜΑ: Παρεμβάσεις για την κλιματική κρίση στον γεωργικό τομέα

Στόχος μας να αναπτύξουμε ένα νέο πρότυπο αγροτικής επιχειρηματικότητας που θα αποτελεί δομικό πυλώνα του νέου αναπτυξιακού μοντέλου της πατρίδας μας

Με τίτλο «Παρεμβάσεις για την κλιματική κρίση στον γεωργικό τομέα», το ΒΗΜΑ δημοσιεύει συνέντευξη του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρη Αυγενάκη, στον Ντίνο Σιωμόπουλο, όπου γίνεται αναφορά στις «δράσεις στήριξης των παραγωγών και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων, τις επιδοτήσεις και το πρόβλημα του κόστους παραγωγής».

Ο κ. Αυγενάκης αναπτύσσει τις πρωτοβουλίες του ΥπΑΑΤ μέσα από το πρόγραμμα «Ύδωρ 2.0», ύψους 4 δις ευρώ, για την διαχείριση των υδάτων, μιας και «χωρίς νερό δεν μπορεί να υπάρξει παραγωγή», με την κατασκευή μικρών και μεγάλων φραγμάτων και αρδευτικών έργων. Όπως τονίζει ο Υπουργός, το ΥπΑΑΤ δίνει έμφαση «στο μείζον ζήτημα της πολιτικής νερού προς όφελος του πρωτογενούς τομέα. Στόχος μας δεν είναι μόνο η καλύτερη διαχείριση των υδάτινων πόρων, αλλά η ανταγωνιστική αύξηση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων και η μείωση του κόστους παραγωγής». Επισημαίνει δε, ότι μέσα από τις πολιτικές που αναπτύσσει η κυβέρνηση προσβλέπει «να απελευθερώσει το δυναμικό των Ελλήνων παραγωγών και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων, αναπτύσσοντας ένα νέο πρότυπο αγροτικής επιχειρηματικότητας, που θα αποτελεί δομικό πυλώνα του νέου αναπτυξιακού μοντέλου της πατρίδας μας».

Αναφερόμενος στην πολιτική του ΥπΑΑΤ για τους νέους αγρότες ο κ. Αυγενάκης  επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι το 2027 να έχουν ενταχθεί στο επάγγελμα 60.000 νέοι. Για το λόγο αυτό, με απόφασή του εντάχθηκαν στο πρόγραμμα νέων αγροτών και οι 2.096 επιλαχόντες, ανεβάζοντας το ύψος του προγράμματος στα 604 εκατ. ευρώ που αποτελεί ποσό ρεκόρ για να ελληνικά δεδομένα.

Σχετικά με τον ΕΛΓΑ  ο Υπουργός τονίζει ότι αποτελεί ένα σημαντικό στήριγμα για τους αγρότες κι υπογραμμίζει ότι « είναι επιτακτική ανάγκη η αναθεώρηση των κανονισμών ασφάλισης και λειτουργίας του Οργανισμού, ώστε να μετεξελιχθεί σε έναν σύγχρονο ασφαλιστικό φορέα, που θα είναι σε θέση να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προς τους παραγωγούς, αντανακλώντας τις συνθήκες και τις προκλήσεις του σήμερα και του αύριο». 

Αναφέρει επίσης, ότι «προχωράμε ταχύτατα στην ψηφιοποίηση και στον μετασχηματισμό των υπηρεσιών του, ώστε να υπάρχει ενίσχυση της διαφάνειας και ταχύτητα στην αξιολόγηση των ζημιών, έργο προϋπολογισμού ύψους 2,5 εκ. €, θωρακίζοντας την ακλόνητη σχέση εμπιστοσύνης με την αγροτική κοινωνία».

 Σε ό,τι αφορά στις αποζημιώσεις ο κ. Αυγενάκης υπενθυμίζει ότι από το 2020 έως και το 2023 έχουν καταβληθεί πάνω από 1 δις ευρώ σε αποζημιώσεις και τονίζει ότι η κυβέρνηση και το ΥπΑΑΤ θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο πλευρό των αγροτών, δίνοντας παράλληλα έμφαση και στην πολιτική της πρόληψης.

Σε ερώτηση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο ΥπΑΑΤ υπογραμμίζει ότι προτεραιότητά του είναι «η θωράκιση της διαφάνειας, της τάξης και της εύρυθμης λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ, ξεπερνώντας αντιλήψεις, αστοχίες ή και παθογένειες του χθες, κοιτώντας μόνο τις ανάγκες κάθε δικαιούχου και την διασφάλιση των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των αγροτών μας. Σε αυτά δεν πρόκειται να γίνει καμία έκπτωση, ακόμα και αν χρειαστεί να συγκρουστούμε με συμφέροντα και με «αρρωστημένες» νοοτροπίες».

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αναγνωρίζει το πρόβλημα της αύξησης του κόστους παραγωγής ως παγκόσμιο πρόβλημα, σημειώνει δε, ότι η κυβέρνηση στήριξε τον αγρότη και τονίζει την ανάγκη να υπάρξουν μέτρα σε επίπεδο ΕΕ.

Τέλος, ερωτηθείς για τη μάχη ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι «ένα κόμμα, για να είναι χρήσιμο, πρέπει να ακούει τη φωνή της κοινωνίας και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της και όχι τις ανάγκες της κάθε κομματικής συνιστώσας».

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του ΥπΑΑΤ κ. Λευτέρη Αυγενάκη στο ΒΗΜΑ

 Η πρώτη τετραετία της ΝΔ στον αγροδιατροφικό τομέα σημαδεύτηκε από διεθνείς κρίσεις  που έβαλαν φρένο στην παραγωγή. Με δεδομένο ότι έχουμε μπει στην κλιματική κρίση πώς σκοπεύετε να κινηθείτε;

Είναι γεγονός ότι τα πρώτα τέσσερα χρόνια της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη χρηματοδοτήσαμε με σημαντικούς πόρους τη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος. Τα άμεσα μέτρα στήριξης για τον κορωνοϊό έφτασαν τα 437 εκατ. ευρώ, ενώ δόθηκαν στους αγρότες  και  141 εκατ. ευρώ μέσω κρατικών ενισχύσεων.

Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε σε δομικές μεταρρυθμίσεις θεσμικού χαρακτήρα, μειώσεις φορολογίας, απλοποιήσεις αδειοδοτήσεων, ενώ δώσαμε σημαντικά κίνητρα για την είσοδο των νέων στον πρωτογενή τομέα.

Μολονότι τα παραπάνω φαίνονται ανεξάρτητα από την κλιματική κρίση – που διαμορφώνει ένα νέο, αχαρτογράφητο περιβάλλον –, όλες οι παρεμβάσεις μας λειτουργούν ως θεμέλιος λίθος για την διαχείριση αυτών των προκλήσεων. Η κλιματική κρίση απαιτεί ένα νέο πλαίσιο αντιλήψεων, συνεργασίας, λύσεων και πολιτικών.

Έχουμε διαμορφώσει έναν οδικό χάρτη για την αντιμετώπιση σύνθετων προκλήσεων όπως η ξηρασία, τα έντονα καιρικά φαινόμενα, η ερημοποίηση. Έχουμε δημιουργήσει μία δεξαμενή ανάλυσης και σύνθεσης νέων δράσεων και παρεμβάσεων με στόχο να αδράξουμε την γνώση και την εμπειρία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και να κεφαλαιοποιήσουμε τις δυνατότητες που έχουμε συλλογικά στην ΕΕ.

Στόχος μας, η κλιματική κρίση να μην περιορίσει τις προοπτικές του πρωτογενή τομέα στον τόπο μας, ιδίως στο πλαίσιο των τάσεων της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, αλλά και της ξεκάθαρης βούλησης της Κυβέρνησής μας, να απελευθερώσει το δυναμικό των Ελλήνων παραγωγών και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων, αναπτύσσοντας ένα νέο πρότυπο αγροτικής επιχειρηματικότητας, που θα αποτελεί δομικό πυλώνα του νέου αναπτυξιακού μοντέλου της πατρίδας μας.

Γιατί ένας νέος να επιλέξει σήμερα το αγροτικό επάγγελμα;

Γιατί ο πρωτογενής τομέας, η ελληνική γη, οι θάλασσές μας, είναι ένας κόσμος γεμάτος προοπτικές και πλούτο, που μολονότι απαιτεί διαρκή μόχθο, νέες δεξιότητες, γνώσεις και τεχνολογίες δημιουργούν νέες δυνατότητες για δημιουργία και προκοπή.

Για αυτό στηρίζουμε έμπρακτα και ουσιαστικά τα πρώτα βήματα 14.000 νέων αγροτών με 40.000 ευρώ, ενώ με απόφασή μου μόλις ανέλαβα το Υπουργείο, εντάξαμε στο πρόγραμμα και τους 2.096 επιλαχόντες σε όλη την Ελλάδα, απόλυτα ευθυγραμμισμένοι με τον στρατηγικό μας στόχο να αυξηθούν οι κατ’ επάγγελμα αγρότες κατά 60.000 μέχρι το 2027.

Αθροιστικά διατέθηκαν στο πρόγραμμα 604 εκατ. ευρώ, ποσό ρεκόρ, όπου μαζί με την μείωση της φορολογίας για τους αγρότες που ανήκουν σε συνεταιρισμούς και Ομάδες Παραγωγών, αντανακλά την δέσμευση της κυβέρνησης για ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα.

Ο ΕΛΓΑ αποτελεί σημαντικό στήριγμα για τους αγρότες. Πάγιο αίτημα των αγροτών αποτελεί ο εκσυγχρονισμός του. Πώς σκοπεύετε να κινηθείτε;

Πράγματι, ο ΕΛΓΑ αποτελεί σημαντικό στήριγμα για τους αγρότες που επλήγησαν από απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα. Για πρώτη φορά, η Κυβέρνησηενεργοποίησε το άρθρο 7 του Ν. 3877/2010 και επιχορηγήθηκε ο ΕΛΓΑ, ώστε να καταβάλλει τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας, ύψους 366 εκ. ευρώ, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την τετραετία 2020-2023 καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ αποζημιώσεις άνω του ενός δις ευρώ.

Ωστόσο, είναι επιτακτική ανάγκη η αναθεώρηση των κανονισμών ασφάλισης και λειτουργίας του Οργανισμού, ώστε να μετεξελιχθεί σε έναν σύγχρονο ασφαλιστικό φορέα, που θα είναι σε θέση να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προς τους παραγωγούς, αντανακλώντας τις συνθήκες και τις προκλήσεις του σήμερα και του αύριο. Σύντομα θα παρουσιάσουμε συγκεκριμένα βήματα και σφικτό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Παράλληλα, προχωράμε ταχύτατα στην ψηφιοποίηση και στον μετασχηματισμό των υπηρεσιών του, ώστε να υπάρχει ενίσχυση της διαφάνειας και ταχύτητα στην αξιολόγηση των ζημιών, έργο προϋπολογισμού ύψους 2,5 εκ. €, θωρακίζοντας την ακλόνητη σχέση εμπιστοσύνης με την αγροτική κοινωνία.

Αυτό σημαίνει συνέχιση της πολιτικής αποζημιώσεων;

Η διαχείριση επιδοτήσεων ή άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων για την στήριξη των παραγωγών είναι σημαντικό κομμάτι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αφορούν στο σύνολο των δραστηριοτήτων του χαρτοφυλακίου. Δεν πρόκειται για «Υπουργείο Επιδοτήσεων», αλλά Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και αυτό θα γίνει αισθητό με το καθημερινό μας έργο. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να είναι δίπλα στους αγρότες καταβάλλοντας γενναίες αποζημιώσεις.

Στόχος μας, να ενισχύσουμε την κουλτούρα της κατανόησης των νέων προκλήσεων και της πρόληψης, ώστε να επενδύονται πόροι άπαξ για μόνιμη προστασία της παραγωγής και όχι να δαπανούμε διαρκώς για απώλειες παραγωγής.

Με τον ΟΠΕΚΕΠΕ τι θα γίνει; Οι αγρότες στηρίζονται στις ενισχύσεις που διαχειρίζεται ο Οργανισμός.

Έχω πλήρη εικόνα για τα σοβαρά προβλήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ. Δεσμεύτηκα από την πρώτη μέρα, ότι αποτελεί προτεραιότητά μας η θωράκιση της διαφάνειας, της τάξης και της εύρυθμης λειτουργείας του ΟΠΕΚΕΠΕ, ξεπερνώντας αντιλήψεις, αστοχίες ή και παθογένειες του χθες, κοιτώντας μόνο τις ανάγκες κάθε δικαιούχου και την διασφάλιση των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των αγροτών μας. Σε αυτά δεν πρόκειται να γίνει καμία έκπτωση, ακόμα και αν χρειαστεί να συγκρουστούμε με συμφέροντα και με «αρρωστημένες» νοοτροπίες.

Ένας από τους κινδύνους της κλιματικής κρίσης είναι η ερημοποίηση. Πώς θα αντιμετωπίσετε την έλλειψη υδατικών πόρων;

Είναι αυτονόητο ότι χωρίς νερό δεν μπορεί να υπάρξει παραγωγή. Η άρδευση αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και αναπτύσσουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική νερού. Υλοποιούνται πολλά μικρά και μεγάλα δημόσια έργα, σε εγγειοβελτιωτικές και αρδευτικές υποδομές.

Η αναμόρφωση των Γ.Ο.Ε.Β./Τ.Ο.Ε.Β συνιστά μια απαραίτητη μεταρρύθμιση, καθώς τα πεπαλαιωμένα συστήματα λειτουργίας τους κρίνονται ανεπαρκή.

Η κυβέρνησή μας επίσης, μέσω του προγράμματος «Ύδωρ 2.0», διαχειρίζεται πόρους 4 δις ευρώ για την δημιουργία υποδομών διαχείρισης των υδάτων με κατασκευή νέων φραγμάτων και αρδευτικών δικτύων, δίνοντας έμφαση στο μείζον ζήτημα της πολιτικής νερού προς όφελος του πρωτογενούς τομέα. Στόχος μας δεν είναι μόνο η καλύτερη διαχείριση των υδάτινων πόρων, αλλά η ανταγωνιστική αύξηση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων και η μείωση του κόστους παραγωγής.

Η αύξηση του κόστους παραγωγής είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα των αγροτών…

Όντως. Οφείλεται κυρίως σε εξωγενείς παράγοντες και στις διαδοχικές κρίσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης. Επιδοτήσαμε τις ζωοτροφές, τα λιπάσματα, το ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ παράλληλα εντείνουμε τους ελέγχους για να αντιμετωπίσουμε παράτυπες συμπεριφορές. Η αύξηση του κόστους παραγωγής είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα, το οποίο συζητάμε διεξοδικά στις Συνόδους Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Τι προβλέπετε για την ηγεσία στον ΣΥΡΙΖΑ;

Όσον αφορά στο ΣΥΡΙΖΑ θα μου επιτρέψετε να μην αναμιχθώ στα εσωκομματικά τους. Το μόνο που θέλω να επισημάνω είναι ότι ένα κόμμα, για να είναι χρήσιμο, πρέπει να ακούει τη φωνή της κοινωνίας και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της και όχι τις ανάγκες της κάθε κομματικής συνιστώσας.

 

 




Οι υποψήφιοι της Μαρίας Βαρύτη από την ΔΕ Ελευθερών

Η Υποψήφια Δήμαρχος Παγγαίου Μαρία Βαρύτη καλοσωρίζει τα νέα της μέλη:

“Από τη Δημοτική Ενότητα Ελευθερών, με χαρά καλωσορίζουμε στην ομάδα μας τα νέα μέλη:

  • Τζελεπάκης Δημήτρης – Συνταξιούχος Αγρότης
  • Ζαμπούνης Μιχάλης – Ιδιωτικός Υπάλληλος
  • Τσιπιζίδης Δημήτριος – Υπάλληλος ΔΕΥΑ ΚΑΒΑΛΑ
  • Κονδυλίδου Βασιλική – Συνταξιούχος
  • Τσάντας Εμμανουήλ – Αγρότης
  • Πακαταρίδης Χρήστος – Αγρότης/ Χοροδιδάσκαλος

Η ποικιλία μας ενώνει!

Πολίτες όλων των ηλικιών, επαγγελματίες, φοιτητές και εργαζόμενοι από κάθε γωνιά του Δήμου Παγγαίου στηρίζουν το όραμά μας και αγωνίζονται για τις δημοτικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου 2023.

Ας πάμε μαζί το Παγγαίο “ψηλά”! “




Υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ “με την βούλα” ο Στέργιος Ηλιόπουλος από την Δράμα

Ακολουθεί το μήνυμα που ανάρτησε ο ίδιος στα social media :

Πριν από λίγες ημέρες, ένας άνθρωπος που αφιέρωσε τη ζωή του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο Κώστας Κατσιμίγας, επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική πρωτοβουλία», δήλωσε ότι ο κύκλος της παράταξης κλείνει στις 31-12-2023.
Συμφωνώ σε πάρα πολλά με τον Κώστα, αλλά σ’ αυτό θα διαφωνήσω: αυτό που εκπροσωπεί η παράταξη «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» δεν μπορεί να κλείσει τον κύκλο του.
Το όραμα της προόδου με μέσον την ανάπτυξη και σκοπό να ωφεληθούν οι πολλοί χωρίς όμως να καταστρέψουμε το περιβάλλον, εξακολουθεί να είναι το ζητούμενο.
Με τον ίδιο σκοπό, η παράταξη θα συνεχίσει να συμμετέχει και να διεκδικεί τα δίκαια των πολλών.
Έχω την τιμή, να ανακοινώσω ότι στις επερχόμενες Αυτοδιοικητικές Περιφερειακές εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να με τιμήσει με την στήριξή του ως επικεφαλής της παράταξης στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.
Ταυτόχρονα, αναλαμβάνω το δύσκολο έργο της ολοκλήρωσης της εκλογικής διαδικασίας ώστε να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή αντιπροσώπευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αλλά κυρίως το βαρύ φορτίο της εκπροσώπησης των πολιτών για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Όμως ούτε θέλω, ούτε μπορώ να πετύχω κάτι μόνος μου. Η υποστήριξη της παράταξης στις κάλπες είναι αναγκαία προϋπόθεση για να πετύχουμε.
Τα τελευταία 10 χρόνια έχω αφιερώσει την πολιτική μου δραστηριότητα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Συνηθισμένος στα δύσκολα, πολλές φορές σε άνισες μάχες, αναζητώντας πάντα συμμαχίες, λειτουργώ με γνώμονα το συμφέρον των πολλών.
Ζητάω από όλους τους πολίτες της Περιφέρειάς μας να στηρίξουν την παράταξή μας στο δύσκολο αυτό αγώνα.