Λαϊκή Συσπείρωση: «Προβλήματα απο την ασθενή βροχή στον Αμυγδαλεώνα»

Η Λαϊκή Συσπείρωση για τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους στον Αμυγδαλεώνα προς τον Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου κ.Πεφάνη, Δήμαρχο, Επικεφαλή Αντιπολίτευσης και Δημοτικούς Συμβούλους:

“κ. Πρόεδρε,

Η μικρής έντασης (4/9/23) βροχόπτωση ανέδειξε τα σοβαρά πρόβλημα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους του Αμυγδαλεώνα.

Σε ορισμένους δρόμους, εκεί που εκτελούνται έργα της ΔΕΥΑΚ, αλλά και εκεί που έμειναν ανοιχτά χαντάκια από την αμαρτωλή εργολαβία της αλλαγής του δικτύου ύδρευσης, η κατάσταση έμοιαζε με τα χωριά μας τη δεκαετία του ’50 και ’60. Λάσπες, νερά και χαντάκια έφεραν τους κατοίκους σε απόγνωση.

Επί πλέον στον Αμυγδαλεώνα, εκτός από τα προβλήματα που προκάλεσε η ασθενής βροχόπτωση στους δρόμους, προβλήματα δημιουργήθηκαν και σε κλειστούς χώρους. Συγκεκριμένα στο νέο σχολικό συγκρότημα του Δημοτικού σχολείου του Αμυγδαλεώνα, “έβρεχε” και μέσα στις αίθουσες. Παραθέτουμε φώτο και βίντεο συνημμένα, χωρίς σχόλια….

Όταν οι δήμοι έχουν μετατραπεί σε επιχειρήσεις Α.Ε., με αρμοδιότητες που έχουν χωρίς την απαραίτητη χρηματοδότηση, τα έργα που γίνονται, όσα γίνονται, υπακούον στη λογική “κόστους – οφέλους”, που σημαίνει ότι το κόστος πάει στο λαό και το όφελος σε μεγαλοκατασκευαστές και μεγαλοεργολάβους. Το αποτέλεσμα είναι τα έργα να προχωράνε με ρυθμούς χελώνας, να κοστίζουν ακριβά και να έχουν κατασκευαστικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μπάζουν βροχή τα σχολεία με τα πρώτα πρωτοβρόχια.

Σε ότι δε αφορά συνολικά τη σχολική στέγη το πρόβλημα δεν είναι καινούριο, αντίθετα έχει οξυνθεί με δεδομένη την πολιτική του «εξορθολογισμού» του κόστους στην Εκπαίδευση, που ακολουθούν διαχρονικά οι κυβερνήσεις και που υπακούν οι τοπικοί εκπρόσωποι τους στους  δήμους. Εδώ και χρόνια με την ευθύνη κατασκευής και συντήρησης των σχολείων στους δήμους, κράτος και δήμοι έχουν επιφέρει τη συστηματική και συνειδητή συρρίκνωση της χρηματοδότησης, πλήττοντας την εκπαίδευση και την ασφάλεια των παιδιών, καθιστώντας και τη συντήρηση των σχολείων ελλειμματική.

Καλούμε τη διοίκηση του δήμου να προχωρήσει άμεσα στην ολοκλήρωση των έργων στους δρόμους του Αμυγδαλεώνα, καθώς και στην άμεση συντήρηση του δημοτικού σχολείου”




Μάκης Παπαδόπουλος: «Αυτό είναι το σχέδιο που αλλάζει την Καβάλα και τους Φιλίππους!»

Μία σημαντική εκδήλωση με θέμα το Πρόγραμμα της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ έγινε το πρωί της Τετάρτης 6 Σεπτεμβρίου, σε αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου Galaxy

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, μίλησαν ο υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος, ο οποίος παρουσίασε το Πρόγραμμα, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξης και υποψήφιοι του συνδυασμού, που ανέλυσαν τις επιμέρους προτάσεις της παράταξης.

Στην εισήγησή του, ο Μάκης Παπαδόπουλος τόνισε τα εξής:

«Δέκα χρόνια από την ίδρυση της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ, και εννιά χρόνια αγώνα μέσα από το Δημοτικό Συμβούλιο, με σχέδιο, με συνέπεια, με δημιουργική αντιπολίτευση, είμαστε πιο έτοιμοι από ποτέ!

Από τον Μάρτιο του 2023 παρουσιάσαμε το πρώτο τεύχος του Προγράμματός μας, ένα σχέδιο με 15 Άξονες Προτεραιότητας και ένα συνεκτικό σύνολο έργων και παρεμβάσεων, δηλώνοντας την πίστη μας πως ο Δήμος Καβάλας μπορεί και πρέπει να κάνει τη διαφορά, μπορεί και πρέπει να κάνει το ΑΛΜΑ και να βρεθεί ψηλά.

Με το δεύτερο τεύχος του Προγράμματός μας, που παρουσιάζουμε σήμερα, αναδεικνύουμε 10 Έργα Πρώτης Γραμμής. Έργα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο διαχρονικά έχουν έρθει στην επικαιρότητα, έχουν συζητηθεί, αλλά δεν έχουν γίνει:

– Την Περιμετρική οδό της Καβάλας

– Μια νέα περιαστική αναδάσωση

– Ένα δίκτυο ιστορικών χώρων στους Φιλίππους

– Την νέα Δημοτική Καπναποθήκη

– Την ανάπλαση της παραλίας και του χώρου του ανοιχτού Κολυμβητηρίου

– Την ανάδειξη του θαλασσίου μετώπου

–  Την Καλαμίτσα και τη Ραψάνη

– Τη σύνδεση επιβατικού λιμένα – παραλίας – Φρουρίου

– Την κατασκευή υπόγειων και περιφερειακών πάρκινγκ

– Την αξιοποίηση των θέσεων θέας και ειδικά του “Διόνυσου”.

Εμείς ΜΠΟΡΟΥΜΕ να τα δρομολογήσουμε, ΜΠΟΡΟΥΜΕ να τα υλοποιήσουμε, σηματοδοτώντας ότι ο Δήμος Καβάλας γυρίζει σελίδα!

Ξεπερνά τη στασιμότητα, “στρέφει το πρόσωπό του” στο μέλλον!

Παρουσιάζουμε επίσης 5 Μεγάλες Πρωτοβουλίες για τη Συνεργασία, την Κοινή Δράση και την Εξωστρέφεια του Δήμου, με όλους τους φορείς, τους συλλόγους και τους δημότες της Καβάλας και των Φιλίππων.

– Οργανώνουμε μια πλήρη ατζέντα εκδηλώσεων 365 μέρες το χρόνο.

– Δημιουργούμε ένα πλήρες, διευρυμένο και αποτελεσματικό δίκτυο έμπρακτης κοινωνικής αλληλεγγύης.

– Αναβαθμίζουμε τις ψηφιακές υποδομές του Μητροπολιτικού Δήμου μας και τον αναδεικνύουμε σε “Έξυπνο Δήμο”.

– Δημιουργούμε κατάλληλες συνθήκες και σύγχρονες αθλητικές υποδομές – γινόμαστε κοινωνία άθλησης, σωματικής & ψυχικής υγείας.

– Υλοποιούμε Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Προστασίας & Διαχείρισης Αστικής Πανίδας.

Η συμμετοχή της Τοπικής Κοινωνίας και ο Εθελοντισμός μπορούν να έχουν πολύτιμη συνεισφορά, να προσθέσουν θετική ενέργεια και δυναμισμό στην παραγωγή έργου και αποτελεσμάτων.

Τέλος, επιμένουμε στους Μεγάλους Στόχους Διεκδίκησης που ανεβάζουν επίπεδο την Καβάλα και τον τόπο μας: τα μεγάλα έργα πνοής που θα ισχυροποιήσουν τη γεωπολιτική μας θέση, τη σιδηροδρομική σύνδεση της Καβάλας και τον οδικό άξονα Ε61 Καβάλας – Δράμας – Σερρών, του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου.

Σας καλώ όλες και όλους μαζί να δημιουργήσουμε τον Δήμο Καβάλας του μέλλοντος!

Την Καβάλα και τους Φιλίππους που μας αξίζουν!»

 

 




Ερώτηση Κυριάκου Βελόπουλου για την ΥΔΟΜ Θάσου

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, την απευθύνει στον Υπουργό Περιβάλλοντος:

Κύριε Υπουργέ, Όπως ενημερωθήκαμε, σημαντικό ζήτημα προκύπτει στις οικοδομικές άδειες στη Θάσο.

Αν και μετά την απόφαση της Αποκεντρωμένης, ο Δήμος Θάσου υποχρεούται να λειτουργήσει την Υπηρεσία Δόμησης του (Πολεοδομία), εντούτοις κινδυνεύουν με οριστικά ματαίωση αιτιών, που βρίσκονται στη φάση προέγκρισης, αν δεν λειτουργήσει έως τα τέλη Σεπτεμβρίου η εν λόγω Υπηρεσία.

Οι άδειες, οι οποίες βρίσκονται σε εκκρεμότητα επιπροσθέτως ανέρχονται από διακόσιες (200) έως τριακόσιες (300). Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτάται ο κ. Υπουργός: Προτίθεστε όπως δώστε άμεσα λύση στο ζήτημα της λειτουργίας της Υπηρεσίες Δόμησης του Δήμου Θάσου, εξαντλώντας κάθε δόκιμη λύση, προκειμένου να επιτευχθεί ο εν λόγω στόχος;

 




Energean: Επιστροφή στα θρανία με δωρεά σχολικών ειδών σε μαθητές στην Καβάλα, την Θάσο και την Ζίτσα Ιωαννίνων

Για μια ακόμη χρονιά, την τρίτη συνεχόμενη, η σχολική χρονιά ξεκινά με την Energean να υλοποιεί την πρωτοβουλία της «Επιστροφή Στα θρανία – Backtoschool», δωρίζοντας δωροεπιταγές για την προμήθεια σχολικών ειδών σε μαθητές και μαθήτριες που στηρίζουν οι κοινωνικές δομές και τα τοπικά Κέντρα Κοινότητας στην Καβάλα, στην Θάσο και στην Ζίτσα Ιωαννίνων

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία από την οποία θα επωφεληθούν περίπου 500 μαθητές και μαθήτριες που υποστηρίζονται από τις κοινωνικές δομές «Πνοή, Σύλλογος για το Παιδί και την Οικογένεια», «Μέριμνα του Παιδιού Καβάλας», και «Παράρτημα Προστασίας Παιδιού Καβάλας» του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης καθώς και από τα Κέντρα Κοινότητας στη Θάσο και στη Ζίτσα Ιωαννίνων.

Τα σχολικά είδη θα τα προμηθευθούν οι μαθητές μαθήτριες από τοπικά βιβλιοπωλεία στις συγκεκριμένες περιοχές.

Η Δρ. Κατερίνα Σάρδη, Διευθύνουσα Σύμβουλος και CountryManager της Energean στην Ελλάδα, δήλωσε σχετικά: «Στην Energean είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που για μια ακόμη χρονιά έχουμε τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε την πρωτοβουλία μας “Επιστροφή στα θρανία – Backtoschool” σε τρεις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Από την άλλη, δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι βλέποντας ότι αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών που βρίσκονται σε οικονομική ένδεια και δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για το σχολείο.

Η πρωτοβουλία μας στηρίζει αυτά τα παιδιά στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, ωστόσο οι Στόχοι για την Βιώσιμη Ανάπτυξη που έχει θεσπίσει ο ΟΗΕ θα έχουν υλοποιηθεί μόνο όταν η κοινωνία μας δεν θα έχει πλέον ανάγκη από ανάλογες πρωτοβουλίες. Και για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να προχωρούν σημαντικές επενδύσεις που δημιουργούν ανάπτυξη στην οικονομία, εισόδημα για τους πολίτες και νέες θέσεις εργασίας, πάντα με όρους αειφορίας με φροντίδα προς το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες».

Εκ μέρους της Energean, σεΚαβάλα και Θάσο, τις δωροεπιταγές παρέδωσαν ο κ. Ευάγγελος Λεώβαρις, στέλεχος του Τμήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, και ο κ. Αρτέμης Μπαρμπούνης, Υπεύθυνος Εταιρικών Υποθέσεων της Energean στην Καβάλα.Τόσο ο Δήμαρχος Θάσου κ. Λευτέρης Κυριακίδης όσο και οι εκπρόσωποι των κοινωνικών δομών της Καβάλας, ευχαρίστησαν θερμά την Energeanγια την σταθερή κοινωνική της προσφορά στην περιοχή, ευχόμενοι η πρωτοβουλία να βρει μιμητές.




Δωρεά σχολικών ειδών από την Energean σε μαθητές της Θάσου

Σήμερα, Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023, στα πλαίσια της δράσης του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Θάσου και του Δήμου Θάσου για την συγκέντρωση σχολικών ειδών, ώστε να μην μείνει κανείς μαθητής χωρίς σχολικά, επισκέφθηκε τον Δήμαρχο Θάσου κ. Ελευθέριο Κυριακίδη ο κ. Ευάγγελος Λεώβαρις, εκ μέρους του τμήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Energean, συνοδευόμενος από τον κ. Αρτέμη Μπαρμπούνη, υπεύθυνο Εταιρικών Υποθέσεων της Energean στην Καβάλα, ανακοινώνοντάς του τη δωρεά σχολικών ειδών από την Energean σε μαθητές της Θάσου.

Είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που η Energean στηρίζει έμπρακτα μαθητές της Θάσου που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες με την δωρεά σχολικών ειδών. H δωρεά πραγματοποιείται προς τους μαθητές της Θάσου, στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Energean, ώστε να μην υπάρχει μαθητής στην έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς χωρίς τα απαραίτητα σχολικά είδη.

Σχετικά ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Ευχαριστούμε ακόμη μία φορά θερμά την εταιρεία Energean και την Διοίκησή της για την ευγενική έμπρακτη προσφορά τους και την φετινή σχολική χρονιά προς τους μαθητές της Θάσου που αντιμετωπίζουν δυσκολίες».

Δελτίο τύπου




ΑΜΘ: Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν οκτώ (8) άτομα

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 31-08-2023 έως και 06-09-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Δράμας, Καβάλας και Ξάνθης επτά (7) ημεδαποί και ένας (1) αλλοδαπός, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν έξι ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών.

Ειδικότερα, το παραπάνω χρονικό διάστημα οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν ελέγχους κατά τη διάρκεια των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν από τρεις οικίες, ένα όχημα και την κατοχή των δραστών κατά περίπτωση, συνολικά 66,5 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, ένα (1) τσιγάρο κάνναβης και μία (1) ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας.

Αναλυτικότερα συνελήφθησαν δύο ημεδαποί και ένας αλλοδαπός σε περιοχές της Δράμας, δύο ημεδαποί στην Καβάλα και τρεις ημεδαποί σε περιοχή της Ξάνθης.

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις έξι υποθέσεις ενήργησαν τα Τμήματα Ασφάλειας Δράμας,Καβάλας και Ξάνθης.




Γιάννης Εριφυλλίδης: Τα 5 σημαντικά έργα που θα φέρουν τη μεγάλη Αλλαγή για την Καβάλα και τους Φιλίππους

Δέσμευση πέμπτη: Ανάπλαση του Παλιού Υδραγωγείου και διάθεσή του για πολιτιστική και τουριστική αξιοποίηση   

Το Παλιό Υδραγωγείο αποτελεί ένα συγκρότημα κτιρίων ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας, το οποίο βρίσκεται σε μεγάλη έκταση ιδιοκτησίας της ΔΕΥΑΚ. Υπάρχουν Καβαλιώτες που ίσως αγνοούν ακόμη και την ύπαρξή του, ωστόσο οι πιο παρατηρητικοί, οδηγώντας προς ή από την Ελευθερούπολη, βλέπουν το κυρίως κτίριο να ρημάζει και να καταρρέει, ξεχασμένο από όλες τις Διοικήσεις του Δήμου Καβάλας, περιμένοντας μάταια το «θαύμα» της αξιοποίησής του. Σε οποιαδήποτε μεγάλη ή μικρή πόλη της Ευρώπης το Παλιό Υδραγωγείο θα είχε προ πολλού ανακαινισθεί και θα είχε γίνει πόλος έλξης φιλότεχνων και τουριστών, ωστόσο ο Δήμος Καβάλας επιδεικτικά αδιαφορεί για τη διάσωση ενός υπέροχου κτιρίου, η αξιοποίηση του οποίου θα αναβαθμίσει σημαντικά ολόκληρη τη γειτονική περιοχή.

Άμεση προτεραιότητα από την πρώτη ημέρα της Διοίκησής μας αποτελεί η διάσωση του κτιριακού συγκροτήματος του Παλιού Υδραγωγείου, με σεβασμό στην ιστορία και τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά στοιχεία, τόσο του κυρίως κτιρίου όσο και των βοηθητικών κτιρίων του συγκροτήματος, ούτως ώστε να χρησιμοποιηθεί ως ένας υπερσύγχρονος χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων. Όπως φαίνεται και στη φωτορεαλιστική αποτύπωση, η ανακαίνιση του συγκροτήματος και η ανάπλαση της περιοχής, η οποία θα γίνει μέσα από διαδικασία ανοιχτού διαγωνισμού, θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα βέλτιστα διεθνή πρότυπα, φροντίζοντας παράλληλα για την πλήρη προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία, αλλά και με την πρόβλεψη της λειτουργίας χώρου υγειονομικού ενδιαφέροντος για τους επισκέπτες, προσφέροντας νέες θέσεις εργασίας και έσοδα για τον Δήμο Καβάλας. Η χρηματοδότηση του έργου θα επιτευχθεί με τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία στα πρότυπα άλλων Δήμων της χώρας.

Παράλληλα, θα αξιοποιηθεί ολόκληρη η έκταση γύρω από το κεντρικό κτίριο του συγκροτήματος, με τη δημιουργία υπαίθριας σκηνής και κερκίδων, με στόχο στον χώρο αυτόν να πραγματοποιείται κάθε χρόνο το μεγαλύτερο φεστιβάλ jazz μουσικής των Βαλκανίων, αλλά και άλλες εκδηλώσεις (όπως φεστιβάλ κινηματογράφου με ιδιαίτερη θεματική, καθώς και συναυλίες κλασικής μουσικής), που θα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον επισκεπτών από ολόκληρο τον κόσμο.

Η πραγματοποίηση αυτού του έργου, παράλληλα με τη δημιουργία δικτύου σύνδεσης όλων των αξιοθέατων της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων (Αρχαιολογικός Χώρος Φιλίππων – Φυλακή Αποστόλου Παύλου – Βαπτιστήριο Λυδίας – Βραχογραφίες Φιλίππων – Ντικιλί Τας (Ορθόπετρα)) και την κατάρτιση μακροπρόθεσμου σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξή της, θα αλλάξει για πάντα τη φυσιογνωμία του Αμυγδαλεώνα και της ευρύτερης περιοχής, εξασφαλίζοντας πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους της, για όλους τους κατοίκους της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων, για όλους τους κατοίκους του Δήμου Καβάλας.

Από την Καβάλα και τους Φιλίππους λείπουν τα τελευταία χρόνια το Όραμα και ο Σχεδιασμός, λείπει η πραγματική Διοίκηση, τόσο σε επίπεδο διαχείρισης της καθημερινότητας όσο και σε επίπεδο μεγάλων έργων. Ο ανεξάρτητος συνδυασμός «Η Καβάλα Μπροστά» έχει και το Όραμα και τους Ανθρώπους που θα το υλοποιήσουν. Στον αγώνα αυτόν για την υλοποίηση του Οράματός μας δεν περισσεύει κανείς. Καλούμε όλους τους δημότες της Καβάλας και των Φιλίππων να πιστέψουν στο νέο μοντέλο διοίκησης το οποίο προτείνουμε και να φέρουν μαζί με εμάς τη μεγάλη Αλλαγή.

 

 




Ομιλία Γ. Πασχαλίδη επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για την πάταξη της φοροδιαφυγής

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ομιλίας του ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών:

«Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ σχετικά με τη διοικητική συνεργασία στον τομέα της φορολογίας και άλλες διατάξεις για τη φορολογική διαδικασία, την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου», ανέφερε ότι με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο συνεχίζεται η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει η Κυβέρνηση ήδη από την περασμένη τετραετία για έλεγχο των πλατφορμών, μέσω της βελτίωσης της διαδικασίας ανταλλαγής πληροφοριών και της συνεργασίας μεταξύ των φορολογικών αρχών των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Βουλευτής αναλύοντας τις επιμέρους διατάξεις, παρέθεσε ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα στοιχεία αναφέροντας ότι μέσω της υπογραφής μνημονίων συνεργασίας μεταξύ της ΑΑΔΕ και των τριών μεγαλύτερων πλατφορμών παγκοσμίως, της Airbnb, της Booking και της Expedia, από περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ δηλούμενα εισοδήματα το 2017, το 2022 ανήλθαν στα 540 εκατομμύρια, ενώ για το 2023 οι εκτιμήσεις κυμαίνονται περίπου στα 700 εκατομμύρια ευρώ.

Επιπλέον, ο Βουλευτής σημείωσε ότι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, η οποία στερεί πολύτιμους πόρους από την οικονομία και έχει τεθεί ορθά ως άμεση προτεραιότητα της Κυβέρνησης θα συμβάλλει καταλυτικά και η διασύνδεση των  POS με τις ταμειακές μηχανές.

Κλείνοντας την ομιλία του ο Βουλευτής τόνισε ότι τα νέα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο στη διαφάνεια και στην αποτελεσματικότητα του ελεγκτικού οργανισμού και να συμβάλουν στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της τετραετίας που ξεκίνησε.

 




Υποψήφιος με την παράταξη “Έργο Τώρα” του Χαράλαμπου Χρυσανίδη ο Ανέστης Τσουρουκίδης

Στην παρακάτω ανάρτηση προχώρησε ο κ. Τσουρουκίδης :

Μετά την απόφαση του κ Κλειτσιώτη να αποσυρθεί από τις δημοτικές εκλογές έπρεπε την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή να αποφασίσω αν θα μείνω αδρανής η αν θα συνεχίσω την προσπάθεια μου να έρθουν καλύτερες μέρες στον δήμο μας.
Πήρα την απόφαση να συμμετάσχω στις εκλογές για τον Δήμο Καβαλας ως υποψήφιος σύμβουλος με τον συνδυασμό του Χαράλαμπου Χρυσανίδη «Έργο τώρα».
Με γνώση, εμπειρία, διαφάνεια και πολλή δουλειά, είμαστε αποφασισμένοι να λύσουμε τα προβλήματα της πόλης και των οικισμών.



ΑΑΔΕ: Πάνω από 784.000 φορολογικές παραβάσεις από την αρχή του χρόνου

Εκατοντάδες χιλιάδες φορολογικές παραβάσεις βεβαίωσε η ΑΑΔΕ από την αρχή του χρόνου μέχρι τις 31 Αυγούστου, ενώ τα χρηματικά ποσά που «χάθηκαν» υπολογίζονται πάνω από 28 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΑΑΔΕ, σημαντικά είναι τα ευρήματα από τους φετινούς φορολογικούς ελέγχους, τόσο στις τουριστικές περιοχές, τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες, όσο και στο σύνολο της χώρας, το οκτάμηνο καθώς διαπιστώθηκαν χιλιάδες φορολογικές παραβάσεις.

Πρόκειται για ελέγχους, οι οποίοι πραγματοποιούνται σε επίπεδο τόσο επισκέψεων στις επιχειρήσεις, με σκοπό την επιτόπια διαπίστωση ή μη, παραβάσεων, όσο και κατόπιν διασταυρώσεων.

Μεγάλη έμφαση δόθηκε και στα στοιχεία από τις ψηφιακές πλατφόρμες, e-send και myDATA, συνδυαστικά με τα στοιχεία συναλλαγών από τα POS.

Εντοπίστηκαν επιχειρήσεις με παραβάσεις μη έκδοσης και μη διαβίβασης φορολογικών στοιχείων, καθώς και πλήθος περιπτώσεων, όπου η πληρωμή είχε γίνει με πλαστικό χρήμα, αλλά η επιχείρηση δεν είχε κόψει ή δεν είχε διαβιβάσει τα αντίστοιχα παραστατικά.

Σε όλες αυτές τις επιχειρήσεις, επιβλήθηκε κλείσιμο 48 ωρών, καθώς και τα αναλογούντα πρόστιμα.

Αναλυτικότερα, από τις αρχές της χρονιάς έως και τις 31 Αυγούστου:

  • Πραγματοποιήθηκαν 50.000 έλεγχοι
  • Καταγράφηκαν 784.150 παραβάσεις
  • Με καθαρή αποκρυβείσα αξία 24 εκατ. ευρώ
  • Πλέον ΦΠΑ άνω των 4 εκατ. ευρώ
  • Έκλεισαν για 48 ώρες 621 επιχειρήσεις
  • Και επιβλήθηκε ειδική χρηματική ποινή σε 131 επιχειρήσεις (πρόκειται για ξενοδοχεία και άλλες επιχειρήσεις, που δεν προβλέπεται το κλείσιμό τους, λόγω του αντικειμένου τους, ώστε να εξυπηρετούν τους πελάτες τους)

Οι έλεγχοι συνεχίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με έμφαση τον Σεπτέμβριο στις τουριστικές περιοχές.

Όπως δήλωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, «η διασφάλιση των συνθηκών για τη λειτουργία της αγοράς υπό συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και η προστασία των συνεπών φορολογουμένων είναι αυτονόητα για εμάς. Για αυτό τον σκοπό, εντείναμε και φέτος τους ελέγχους, αναπτύσσουμε διαρκώς νέα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμόζουμε εξελιγμένες τεχνικές ελέγχου, ώστε να περιορίζουμε, όλο και περισσότερο, τα παράθυρα φοροδιαφυγής».

newsit.gr

 

 




Μάκης Παπαδόπουλος: «Με την Μελίνα (Συμέλα) Χειμώνα διασφαλίζουμε τη σωστή οργάνωση και διαχείριση των κοινωνικών δομών του Δήμου Καβάλας»

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τη Χειμώνα Μελίνα (Συμέλα), Φυσιοθεραπεύτρια και πρώην Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Κρηνίδων

Η Μελίνα (Συμέλα) Χειμώνα γεννήθηκε και μεγάλωσε στις Κρηνίδες. Αποφοίτησε από το Τεχνικό Λύκειο Καβάλας και έπειτα ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Τμήμα Φυσιοθεραπείας του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Είναι παντρεμένη με τον Χρόνη Αθανάσιο και έχει έναν γιό.

Από το 2003 εργάστηκε ως φυσιοθεραπεύτρια σε ΚΑΠΗ του Δήμου Καβάλας και παρέμεινε σε αυτή την θέση έως το 2015, ενώ παράλληλα εργάστηκε και σε άλλα προγράμματα κοινωνικής φροντίδας που υπάγονται στον Δήμο, όπως το ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ. Από το 2017 έως σήμερα εργάζεται ως Προϊσταμένη του Τμήματος Θεραπευτών στο Κέντρο Αποκατάστασης και Αποθεραπείας ΛΥΔΙΑ στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας.

Στο πλαίσιο της εθελοντικής της προσφοράς, υπήρξε ενεργό μέλος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, του Φιλοζωικού Σωματείου και του Φεστιβάλ Φιλίππων.

Στις Δημοτικές Εκλογές του 2010 έθεσε υποψηφιότητα για Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Κρηνίδων, με τον συνδυασμό του Κωστή Σιμιτσή “Ανοιχτή Πόλη”, όπου εκλέχτηκε και διετέλεσε Πρόεδρος την χρονική περίοδο 2012 – 2014.

Για τη συμμετοχή της στις δημοτικές εκλογές μέσα από την παράταξή μας, η Μελίνα Χειμώνα δηλώνει τα εξής:

«Η επιθυμία μου να βοηθήσω τον τόπο μου με κάθε τρόπο, με μοναδικό κριτήριο την πρόοδο και την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν την τοπική κοινωνία,  με οδήγησε στο πλευρό του Μάκη Παπαδόπουλου, που δίνει αγώνα όλα αυτά τα χρόνια για την αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την ανάπτυξη της Καβάλας».

Θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά την Μελίνα (Συμέλα) Χειμώνα για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε εμένα και την παράταξή μας, αλλά και για την απόφασή της να δώσει μαζί μας τη “μάχη” των δημοτικών εκλογών του 2023.

 




Την Πυροσβεστική Υπηρεσία Καβάλας επισκέφθηκε σήμερα το πρωί η υποψήφια Δήμαρχος Καβάλας Αναστασία Ιωσηφίδου

Την Πυροσβεστική Υπηρεσία Καβάλας επισκέφθηκε σήμερα το πρωί η υποψήφια Δήμαρχος Καβάλας Αναστασία Ιωσηφίδου, συνοδευόμενη απο ομάδα υποψηφίων δημοτικών συμβούλων της παράταξης ΩΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ανοίγοντας τον κύκλο επισκέψεων της σε φορείς της πόλης

Κατά την διάρκεια της επίσκεψης η κ. Ιωσηφίδου είχε μακρά και εποικοδομητική συζήτηση με τον διοικητή της Π.Υ. Καβάλας αντιπύραρχο Μανδραλή Κυριάκο, τον Υποδιοικητή αντιπύραρχο Μορφίδη
Γεώργιο και ομάδα πυροσβεστών.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την πυρασφάλεια περιοχών και υποδομών της πόλης και των κοινοτήτων του Δήμου Καβάλας καθώς και οι τρόποι με τους οποίους ο Δήμος Καβάλας δύναται να ενισχύσει το έργο της Π.Υ.

Η κ. Ιωσηφίδου και οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι που την συνόδευαν ευχαριστούν θερμά τα στελέχη της Π.Υ. για την αναλυτική ενημέρωση και το θερμό ενδιαφέρον που επέδειξαν για όλα τα
θέματα του δήμου Καβάλας.




Οικονόμου: Αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις -Σύσκεψη την Τρίτη για το θέμα

Την αυστηροποίηση των ποινών για τροχαίες παραβάσεις εξετάζει η κυβέρνηση, όπως δήλωσε στον ΣΚΑΙ ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου, υπογραμμίζοντας επιπλέον ότι οι ποινές πρέπει να εφαρμόζονται

Σε αυτόν τον άξονα θα πραγματοποιηθεί αύριο Τρίτη σύσκεψη στο υπουργείο για θέματα οδικής ασφάλειας, εντατικοποίηση ελέγχων καθώς πρέπει να εμπεδωθεί η αντίληψη πως ό,τι προβλέπεται θα εφαρμόζεται.

«Σε κάποιες παραβάσεις έχει ξεφύγει τραγικά η κατάσταση»

Ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες παραβάσεις που η κατάσταση έχει ξεφύγει τραγικά, όπως η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, παραβίαση stop, επιθετική οδήγηση, χρήση κινητού.

«Αν πρέπει να πάρουμε αυστηρότερες αποφάσεις, μια είναι η αυστηρότερη απόφαση, η αφαίρεση της αδείας οδήγησης, πολύμηνη στην αρχή, πολυετής αν το ξανακάνεις, οριστική αν είσαι συνεχώς υπότροπος», είπε.

Τόνισε ότι χρειάζεται αναδιάταξη του δυναμικού της ελληνικής αστυνομίας σε κρίσιμες υπηρεσίες για την εμπέδωση της ασφάλειας του πολίτη λέγοντας παράλληλα ότι πρέπει να σταματήσει άμεσα η αποδυνάμωση της τροχαίας και να γυρίσουν πίσω τα 250 άτομα που αποσπάστηκαν μόνο το 2023.

iefimerida.gr

 




Μητσοτάκης: Στον Έβρο την Παρασκευή – Συνάντηση με την Σακελλαροπούλου αύριο

Βασικός στόχος η άμεση υλοποίηση των όσων έχουν εξαγγελθεί για την αποκατάσταση των πληγέντων και του φυσικού περιβάλλοντος

Στον Έβρο θα μεταβεί την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως ενημέρωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών την Δευτέρα.

Η επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί προκειμένου να γίνει η πλήρης αποτίμηση και καταγραφή του μεγέθους των εκτάσεων που έχουν πληγεί από τις πυρκαγιές. Βασικός στόχος, όπως είπε ο Παύλος Μαρινάκης είναι η άμεση υλοποίηση των όσων έχουν εξαγγελθεί για την αποκατάσταση των πληγέντων και του φυσικού περιβάλλοντος.

«Την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στον Έβρο προκειμένου να γίνει η πλήρης αποτίμηση και καταγραφή του μεγέθους των εκτάσεων που έχουν πληγεί από τις πυρκαγιές και με βασικό στόχο την άμεση υλοποίηση των όσων έχουν εξαγγελθεί για την αποκατάσταση των πληγέντων και του φυσικού περιβάλλοντος» είπε χαρακτηριστικά.

Αύριο Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου, ο Πρωθυπουργός θα πραγματοποιήσει την καθιερωμένη μηνιαία συνάντησή του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Αρωγή για τους πληγέντες

Την Παρασκευή 1η Σεπτεμβρίου επεκτάθηκε η πλατφόρμα arogi.gov.gr για την υποβολή αιτήσεων πρώτης αρωγής για τους πληγέντες και από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2023.

Για τις επιχειρήσεις και τους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2023 και επιθυμούν να λάβουν πρώτη αρωγή έναντι επιχορήγησης, σε συνέχεια της έκδοσης σχετικής κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Το ύψος της ενίσχυσης πρώτης αρωγής έναντι επιχορήγησης ανέρχεται σε 2.000 ευρώ για σοβαρές υλικές ζημιές και 4.000 ευρώ για πολύ σοβαρές υλικές ζημιές.

για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2023 και επιθυμούν να λάβουν πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής, σε συνέχεια της έκδοσης σχετικής κοινής απόφασης των Υπουργών που προαναφέραμε. Το ύψος της ενίσχυσης πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί βαριές βλάβες που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση ή επικινδύνως ετοιμόρροπες ή ολοσχερώς κατεστραμμένες, ή σε 5.000 ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες που τις καθιστούν προσωρινά ακατάλληλες για χρήση.

Δικαιούχοι είναι πληγέντες που βρίσκονται σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Εύβοιας και Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.

Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη

Ο Πρωθυπουργός σήμερα συμμετέχει στην Τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, η οποία πραγματοποιείται στη Λευκωσία.Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη και κατόπιν με τον Πρωθυπουργό του Ισραήλ, Benjamin Netanyahu ενώ θα ακολουθήσουν διευρυμένες συνομιλίες μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών.

Ασφάλεια, άμυνα, ενέργεια, πολιτική προστασία, κλιματική κρίση, τουρισμός θα βρεθούν στην ατζέντα των συζητήσεων των τριών ηγετών. Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε την προστιθέμενη αξία του τριμερούς σχήματος και των συνεργειών που λειτουργούν προς όφελος της σταθερότητας και της ασφάλειας στην περιοχή. Η συνεργασία μεταξύ των τριών χωρών μπορεί να δημιουργήσει ενεργειακό διάδρομο από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη. Σε αυτόν συμπεριλαμβάνεται το πρότζεκτ ηλεκτρικής διασύνδεσης EuroAsia Interconnector, (ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας) το οποίο θα συνδέσει τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας του Ισραήλ με την Ευρώπη.

Η Σύνοδος αυτή, σηματοδοτεί την εμβάθυνση και ενίσχυση της τριμερούς συνεργασίας ως τριγώνου σταθερότητας, ασφάλειας και ευημερίας στην περιοχή.

Αύριο, 5 Σεπτεμβρίου ο Υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης θα βρεθεί στην Άγκυρα προκειμένου να συναντηθεί με τον Τούρκο ομόλογό του σε συνέχεια της συνάντησης του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους.

Οι δύο Υπουργοί θα εστιάσουν κατά τις συνομιλίες τους σε ζητήματα που αφορούν τις διμερείς σχέσεις των δύο χωρών και τις περιφερειακές εξελίξεις. Επιπλέον, θα συζητηθεί η προετοιμασία της σχεδιαζόμενης συνάντησης του Πρωθυπουργού με τον Τούρκο Πρόεδρο στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στην Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, αλλά και η διοργάνωση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας- Τουρκίας που προγραμματίζεται για το τέλος του έτους στη Θεσσαλονίκη.

Την Παρασκευή συνεδρίασε υπό τον Πρωθυπουργό το Υπουργικό Συμβούλιο, όπου συζητήθηκαν σημαντικά ζητήματα και νομοσχέδια που πρόκειται να τεθούν σε διαβούλευση το προσεχές χρονικό διάστημα.

Ο Υπουργός Υγείας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις για τη λειτουργία του ΕΚΑΒ οι οποίες κινούνται σε πέντε άξονες: την ενίσχυση σε προσωπικό, την εκπαίδευση του προσωπικού, την ψηφιακή αναβάθμιση του οργανισμού, την ανανέωση του στόλου και την αλλαγή του μοντέλου των αεροδιακομιδών.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας και την προστασία της εργασίας. Ταυτόχρονα θεσπίζονται, κανόνες για την απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών, με στόχο την αύξηση της απασχόλησης και των βιώσιμων και δίκαια αμειβόμενων θέσεων εργασίας, και νέοι προστατευτικοί κανόνες για τους εργαζόμενους, που αφορούν, τόσο την καταπολέμηση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, όσο και την προάσπιση του δικαιώματος στην εργασία, διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, τον υγιή ανταγωνισμό.

Η Υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το οποίο στοχεύει στη βελτίωση της λειτουργίας των δήμων και των περιφερειών της χώρας, με όρους διαφάνειας και δημόσιας λογοδοσίας.Ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γεώργιος Φλωρίδης παρουσίασε το νομοσχέδιο για την επιτάχυνση των διαδικασιών στελέχωσης της Δικαστικής Αστυνομίας που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και εισηγήθηκε τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης.

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο για την πορεία έκδοσης των νέων ταυτοτήτων.

Το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών αποτελεί εργαλείο που αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας και υποστηρίζει την συνύπαρξη μας στο πλαίσιο της ευνομούμενης κοινωνίας και του Κράτους Δικαίου, στην πατρίδα μας και τον κόσμο. Η Ελλάδα κάνει το επόμενο βήμα ασφάλειας και συμμορφώνεται με τις νομικές της υποχρεώσεις σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157.

Η έκδοση όμως των νέων ταυτοτήτων αποτελεί μεταρρυθμιστή επιλογή που παρέχει επιπρόσθετη ασφάλεια και διευκολύνει τις καθημερινές συναλλαγές των πολιτών.
Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ακόμα μια φορά ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος από τις νέες ταυτότητες. Το αντίθετο μάλιστα, αφού τα σημερινά δελτία ταυτότητας υπολείπονται των σύγχρονων δεδομένων ασφαλείας, αυτό σημαίνει πως είναι ευκολότερο να πλαστογραφηθούν από εγκληματικές οργανώσεις και να χρησιμοποιηθούν για τη διευκόλυνση εγκληματικών πράξεων.
Στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και η προώθηση των μεγάλων μεταρρυθμίσεων που θα αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την χώρα μας.

Το μέτωπο της πυρκαγιάς στη Δαδιά, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση που έχουμε από την Πυροσβεστική βρίσκεται σε πλήρη ύφεση χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες του μηχανισμού δασοπυρόσβεσης και της Πολιτικής Προστασίας. Παρά τη θετική εικόνα που έχει αυτή τη στιγμή η φωτιά, δυνάμεις της Πυροσβεστικής παραμένουν στο σημείο επιτηρώντας την περιοχή.

Η κλιματική κρίση είναι εδώ με πολλές μορφές. Μετά τον παρατεταμένο ακραίο κίνδυνο πυρκαγιάς η Μετεωρολογική Υπηρεσία προειδοποιεί για σφοδρή κακοκαιρία που αναμένεται να πλήξει τη χώρα μας τις επόμενες ημέρες.

Γι’ αυτό το λόγο σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ενώ έχουν ήδη δημοσιευθεί οδηγίες προς τους πολίτες. Οι αρχές βρίσκονται σε επιφυλακή. Τα μεγαλύτερα ύψη βροχής θα δεχτούν η Θεσσαλία, οι Σποράδες, η κεντρική και ανατολική Στερεά, η βόρεια Εύβοια και η Πελοπόννησος.
Παρακαλούμε όλους τους πολίτες να ακολουθούν με αυξημένη προσοχή τις οδηγίες των Αρχών και πιθανά μηνύματα που μπορεί να σταλούν με οδηγίες από το 112.

Η Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) επέβαλε σήμερα πρόστιμα συνολικού ύψους 940.000 ευρώ σε καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και εμπορίας καλλυντικών ειδών για πλασματικές ή εικονικές εκπτώσεις.

Συνεπείς σε όσα έχουμε πει και όσα έχει δεσμευθεί προσωπικά ο Πρωθυπουργός, η τήρηση της νομιμότητας σε όλα τα πεδία και η προστασία των καταναλωτών είναι ζητήματα ύψιστης προτεραιότητας για την Κυβέρνηση. Είναι μια διαρκής διαδικασία και σε αυτό δεν θα γίνει καμία εξαίρεση. Κάθε επιχείρηση, σε οποιοδήποτε κλάδο και αν δραστηροποιείται, οφείλει να τηρεί το νόμο και να σέβεται τα δικαιώματα των καταναλωτών. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, οι αρμόδιες αρχές θα επεμβαίνουν, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες κυρώσεις και τα ανάλογα πρόστιμα.

Την Παρασκευή 1η Σεπτεμβρίου επεκτάθηκε η πλατφόρμα arogi.gov.gr για την υποβολή αιτήσεων πρώτης αρωγής για τους πληγέντες και από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2023.

Για τις επιχειρήσεις και τους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2023 και επιθυμούν να λάβουν πρώτη αρωγή έναντι επιχορήγησης, σε συνέχεια της έκδοσης σχετικής κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Το ύψος της ενίσχυσης πρώτης αρωγής έναντι επιχορήγησης ανέρχεται σε 2.000 ευρώ για σοβαρές υλικές ζημιές και 4.000 ευρώ για πολύ σοβαρές υλικές ζημιές.
για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2023 και επιθυμούν να λάβουν πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής, σε συνέχεια της έκδοσης σχετικής κοινής απόφασης των Υπουργών που προαναφέραμε. Το ύψος της ενίσχυσης πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί βαριές βλάβες που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση ή επικινδύνως ετοιμόρροπες ή ολοσχερώς κατεστραμμένες, ή σε 5.000 ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες που τις καθιστούν προσωρινά ακατάλληλες για χρήση.Δικαιούχοι είναι πληγέντες που βρίσκονται σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Εύβοιας και Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.

Αύριο Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου, ο Πρωθυπουργός θα πραγματοποιήσει την καθιερωμένη μηνιαία συνάντησή του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στον Έβρο προκειμένου να γίνει η πλήρης αποτίμηση και καταγραφή του μεγέθους των εκτάσεων που έχουν πληγεί από τις πυρκαγιές και με βασικό στόχο την άμεση υλοποίηση των όσων έχουν εξαγγελθεί για την αποκατάσταση των πληγέντων και του φυσικού περιβάλλοντος.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας ο Πρωθυπουργός θα μεταβεί στην Θεσσαλονίκη ενόψει των εγκαινίων της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, όπου θα πραγματοποιήσει συναντήσεις με φορείς της περιοχής.

Το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιήσει την εναρκτήρια ομιλία του στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, ενώ την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου θα παραχωρήσει την καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου.

in.gr

 

 




Δημοσκοπήσεις επηρέασαν τον Κλειτσιώτη, αμφισβητούνται από την Ιωσηφίδου

Νωρίς το πρωί της περασμένης Παρασκευής κι ενώ ήταν αρκετά «φρέσκια» και η απόφασή του και η σχετική είδηση, ο Ντίνος Κλειτσιώτης μίλησε στο ράδιο Πρωινή.

Υποστήριξε με περισσότερα επιχειρήματα την απόφασή του, την αποχώρησή του από το προεκλογικό «γήπεδο». 

Ουσιαστικά η απόφαση του στηρίχθηκε στο αποτέλεσμα των προσφάτων δημοσκοπήσεων, σύμφωνα με τις τελευταίες προσπάθειες του δεν είχε προοπτική επιτυχίας.

Είπε ειδικότερα ότι πέραν των βασικών στοιχείων των δημοσκοπήσεων έλαβε υπόψη του τα πιθανά σενάρια της δεύτερης Κυριακής και όπως αυτά παρουσιάζονται στις έρευνες. 3 συνολικά. 

Είπε επίσης ότι επηρεάστηκε από την ανάλυση των δημοσκοπήσεων και τις συζητήσεις που έκαναν με τους επιστήμονες ερευνητές, τους ανθρώπους που έκαναν τις δημοσκοπήσεις. Ο κ. Ο Κλειτσιώτης συνδύασε τα δημοσκοπικά ευρήματα με την πολυδιάσπαση του χώρου της ΝΔ. Τόνισε ότι έκανε κάθε προσπάθεια ενότητας. Ακόμα και πρόσφατα. Αλλά είπε ότι δεν υπήρξε αποτέλεσμα. 

Χωρίς να αναφέρει κανένα άλλο όνομα υποψηφίου, επέρριψε σε όλες τις υποχρεώσεις μη συνεννόησης. Ενώ όπως άφησε να εννοηθεί, αυτή επιβάλλονταν και σύμφωνα με το αποτέλεσμα των δημοσκοπήσεων. «Μπορώ να προβλέψω τι θα γίνει» είπε χαρακτηριστικά για τις εκλογές στο Δήμο Καβάλας.

 Και συνέχισε: «Προτίμησα να τσαλακωθώ τώρα και όχι μετά, στις εκλογές».

 Θυμήθηκε την τύχη που είχαν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι όταν ένα μεγάλο κόμμα υπήρχε διάσπαση. Αφήνοντας να εννοηθεί ότι πάντα όλοι όσοι επηρεάζονται από τη διάσπαση δεν έχουν επιτυχία. 

«Προσπάθησα μέχρι και πρόσφατα για τη σύμπλευση. Κάποιοι πάλι αναίρεσαν τις υποσχέσεις τους» τόνισε. 

Για το διαδικαστικό μέρος της προσπάθειας του είπε ότι μέχρι που αποφασίστηκε να αποχωρήσει ήταν έτοιμος να καταθέσει συνδυασμό αφού όπως είπε είχε δηλώσει στην πλατφόρμα τουλάχιστον 100 υποψηφίους. 

Στη συνέχεια στο Ράδιο Πρωινή μίλησε η κ. Αναστασία Ιωσηφίδου. Φανερά χαρούμενη με τη δήλωση της υποψηφιότητας της το προηγούμενο βράδυ. Είπε ότι κατέθεσε συνδυασμό με 107 ονόματα. Μας πολεμούσαν, σημείωσε. Αναφέρθηκε σε fake δημοσκοπήσεις και παραδέχθηκε «… όλα όσα έγιναν σε βάρος μας δεν τα περίμενα».

 Η κ. Η Ιωσηφίδου δήλωσε ότι δεν υπάρχει διάσπαση . «Στις δημοτικές εκλογές δεν υπάρχουν πολιτικοί χώροι. Και δεν πρέπει να υπάρχουν» είπε. Και συνέχισε: « Ευχαριστώ όλους τους υποψηφίους και τα μέλη του συνδυασμού μας για τον αγώνα που κάνουν. Για τον αγώνα που θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτόν τον μήνα. Πιστεύουμε ότι θα μας φέρει τη νίκη των δημοτικών εκλογών». *Αργότερα το μεσημέρι της Παρασκευής η κ. Η Ιωσηφίδου έκανε την ακόλουθη ανάρτηση:

«Σε κλίμα ενότητας και συσπείρωσης κατατέθηκε στις 21.00 το βράδυ 31/08/2023 στην ηλεκτρονική πύλη του Υπουργείου Εσωτερικών ο συνδυασμός της Ώρας Δημιουργίας επικεφαλής του οποίου είναι η Αναστασία Ιωσηφίδου. 

Παρουσία των υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων η κατάθεση που πραγματοποιήθηκε στο Εκλογικό Κέντρο του συνδυασμού με ενεργούς συμπολίτες μας να συμμετέχουν σε ένα ελπιδοφόρο ψηφοδέλτιο το οποίο παρουσιάζεται από αξιόλογα στελέχη που αγαπούν τον Δήμο και διεκδικούν την ψήφο των πολιτών για ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των δημοτών, μέσω έργων υποδομών και δράσεων που θα δώσουν την ώθηση που χρειάζεται ο δήμος Καβάλας γιατί η μετριότητα δεν μας αξίζει.

 Απευθυνόμενη στους υποψηφίους συμβούλους της, η κ. Η Ιωσηφίδου δεν έκρυψε τη συγκίνησή της για τη στήριξη που εισέπραξε στο πρόσωπο της από την ομάδα της, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία της για τη ΝΙΚΗ στις επερχόμενες εκλογές του Οκτώβρη».




Ανάρτηση προσωρινών πινάκων κατάταξης για την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού για τα 30 ΙΕΚ της ΔΥΠΑ

Σήμερα, Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023, αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες κατάταξης για την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου για τα 30 ΙΕΚ της ΔΥΠΑ, για το έτος κατάρτισης 2023-2024

Οι υποψήφιοι μπορούν να ενημερωθούν για την κατάταξή τους με τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους και έχουν δικαίωμα υποβολής ένστασης, αποκλειστικά ηλεκτρονικά, εντός 3 εργάσιμων ημερών, από 5.9.2023 έως 7.09.2023 και ώρα 23:59.

Η υποβολή της ηλεκτρονικής ένστασης γίνεται αποκλειστικά μέσω gov.gr:

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/epaggelmaties-ekpaideuses/aitese-oromisthion-ekpaideutikon-iek-oaed

Συγκεκριμένα η διαδρομή είναι: gov.gr → Εκπαίδευση → Κατάρτιση και εκπαιδευτικό περιεχόμενο → Αίτηση ωρομισθίων εκπαιδευτικών ΙΕΚ ΔΥΠΑ → Είσοδος στην υπηρεσία

(επιλέγετε το πεδίο Υποβολή Ένστασης, μέσα στην εφαρμογή διατίθεται έντυπο ένστασης το οποίο συντάσσεται από τον/την υποψήφιο/α και μεταφορτώνεται στην εφαρμογή).

Η ΔΥΠΑ υλοποιεί τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης των αιτήσεων των υποψηφίων καθώς και την υποβολή ενστάσεων, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας με σκοπό να διασφαλίσει τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την ταχύτερη και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων.

Οι προσωρινοί πίνακες κατάταξης έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΔΥΠΑ:

Νέα / Ανακοινώσεις: https://www.dypa.gov.gr/   και

Κατάρτιση → ΙΕΚ ΔΥΠΑ→https://www.dypa.gov.gr/iek-oaed-arkhiki-epaghghelmatiki-katartisi→ Καθηγητές στα ΙΕΚ




Η Θρακική Εστία τιμά την Παναγία Σηλυβριανή

Κάθε χρόνο, στις αρχές του Σεπτέμβρη (7 και 8 του μήνα) εορτή γεννήσεως της Θεοτόκου, στον Μητροπολιτικό Ιερό ναό Τιμίου Προδρόμου στην Καβάλα τιμάται η Παναγία η Σηλυβριανή

Εδώ όπου φυλάσσεται από το 1922 η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας. Η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας είναι αυτή που μπροστά της προσευχόταν ο Άγιος Νεκτάριος. Η εικόνα της Παναγίας βρισκότανε στον Μητροπολιτικό ναό του Γενέθλιου της Θεοτόκου, στην Σηλυβρία της Ανατολικής Θράκης και την φέρανε με τον ξεριζωμό τον Νοέμβριο του 1922 οι πρόσφυγες, ανατολικοθρακιώτες από τη Σηλυβρία στην Καβάλα. Ήτανε αναγκασμένοι να αφήσουν τις πατρογονικές εστίες, περιουσίες και υπάρχοντα.

Δεν άφησαν όμως εκεί τα ιερά τους κειμήλια, όπως εικόνες και ιερά σκεύη των ναών, έτσι την έφεραν και την τοποθέτησαν στον ιερό ναό του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου στην Καβάλα.

Οι ξεριζωμένοι από τα πατρογονικά εδάφη τους, πρόσφυγες από τη Σηλυβρία της Ανατολικής Θράκης, μαζί με την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Σηλυβριανής φέρανε επίσης και τα λείψανα της Οσίας Ξένης αλλά και την Τιμία κάρα του Αγίου Αγαθόνικου.

Η οικογένεια που την φύλαξε από την μανία των Τούρκων και την έφερε στην Ελλάδα ήταν η οικογένεια του Τηλέμαχου Κιτσικόπουλου.

Το πανηγύρι της Παναγίας Σηλυβριανής στην Ανατολική Θράκη κρατούσε ένα μήνα περίπου και ερχόταν κόσμος από όλη την Ανατολική Θράκη, στην παραλιακή πόλη της Σηλυβρίας καθώς επίσης κι από όλα τα παράλια της Μικράς Ασίας και ήταν θαυματουργή.

Δεν γνωρίζουμε την ταυτότητα του αγιογράφου όμως γνωρίζουμε ότι σε αυτή την εικόνα μπροστά προσευχόταν ο Άγιος Νεκτάριος, ο οποίος καταγότανε από την Σηλυβρία. Η Παναγία η Σηλυβριανή τιμάται στο Γενέσιον της Θεοτόκου.

Η Μητρόπολη μας Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου, ο Ιερός Ναός Τιμίου Προδρόμου,  όπως και η Θρακική Εστία Καβάλας κάθε χρόνο έχουν την γενική φροντίδα του διημέρου των λατρευτικών εκδηλώσεων. Οι Θρακιώτες και οι Καβαλιώτες  τιμούν πάντα με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο την θαυματουργική εικόνα.

Την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023 στις 7 το απόγευμα θα γίνει ο Μέγας Εσπερινός και η Λιτάνευση της Εικόνας. Την επομένη μέρα Παρασκευή στις 7 το πρωί θα τελεστεί η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Οι σύλλογοι που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις λατρευτικές εκδηλώσεις μπορούν να προσέλθουν με τα λάβαρα τους και Θρακιώτικη ενδυμασία.

 

 

 




Μιχάλης Αμοιρίδης: Στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ ένας στους τέσσερις ωφελούνται από τη γεωργία και την κτηνοτροφία

Γεωργία Κτηνοτροφία και Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης

Η προσπάθεια μας μεγάλη, ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος και όλοι εμείς οι συνεργάτες του, εργαζόμαστε και συνεργαζόμαστε με τα υπηρεσιακά στελέχη και όποιον άλλον απαιτείται κατά περίπτωση, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες του σημαντικού αυτού τομέα. Να του δώσουμε εργαλεία να ισχυροποιηθεί ακόμη περισσότερο.

Σε μία εβδομάδα ξεκινάει επίσημα η προεκλογική περίοδος. Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση έχει πρωτίστως πολιτικό πρόσημο και η συζήτηση πρέπει να γίνεται με στοιχεία και όχι με αφορισμούς και λαϊκισμό. Πρέπει να γίνεται επί της βάσης των αρμοδιοτήτων που έχουμε και όχι σε πλαίσιο γενικής διακυβέρνησης. Στα πλαίσια αυτά τις προηγούμενες μέρες αναφέρθηκα στην κοινωνική πολιτική και υγεία. Σήμερα σας παραθέτω στοιχεία για την αγροτική πολιτική μας

Στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ, ένας στους τέσσερις ωφελούνται από τη γεωργία και την κτηνοτροφία

Τα στατιστικά στοιχεία, όπως τα καταγράφει η Ελληνική Στατιστική Αρχή, μας δίνουν σημαντική βοήθεια στο σχεδιασμό μας και επιχειρήματα γιατί επιβάλλεται να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την προσπάθεια μας για την ενίσχυση του γεωργοκτηνοτροφικού τομέα:

Σύμφωνα με την απογραφή κατοίκων του 2021 και στοιχεία για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις του 2016, στην περιφέρεια ΑΜ-Θ κατοικούν 608.182 πολίτες. Οι γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις είναι 51.628, προσφέροντας 12.362.996 μέρες εργασίας, απασχολώντας κατά βάση 92.257 κατόχους και μέλη των οικογενειών τους στον τομέα αυτό και περιστασιακά 248.036!

Δηλαδή 15,17% του συνόλου των κατοίκων στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, απασχολούνται στον τομέα αυτό. Εάν αναλογιστούμε ότι από το σύνολο των κατοίκων της ΑΜ-Θ το ενεργό εργασιακά (αφαιρούνται ανήλικοι και συνταξιούχοι) τμήμα είναι το 80% του συνόλου, το ποσοστό απασχόλησης στο ενεργό δυναμικό της ΑΜ-Θ είναι περίπου 19%.

Ένας στους πέντε λοιπόν , στην περιφέρεια μας, βιοπορίζεται άμεσα από τις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις. Παράλληλα έμμεσα χρηματοδοτεί και δίνει εισόδημα σε μία σειρά άλλων επαγγελματιών όπως γεωπόνοι, κτηνίατροι, έμποροι, εργολάβοι, εργάτες γης κα, καθιστώντας την τελική αναλογία ωφελούμενων από τον αγροτικό τομέα να είναι τουλάχιστον 25%, ίσως και να το ξεπερνάει.

Συνεργασία με την κυβέρνηση, την ακαδημαϊκή κοινότητα, τους φορείς.

Ο Χρήστος Μέτιος και όλοι εμείς οι συνεργάτες του έχουμε αξιοποιήσει ένα μεγάλο μέρος της προσπάθειας μας για τον αγροκτηνοτροφικό τομέα, συμμετέχοντας στον σχεδιασμό και υλοποίηση έργων, προγραμμάτων ενίσχυσης, αποζημίωσης, αναδιάρθρωσης καλλιεργειών, προώθησης των προϊόντων μας κα Συγκεκριμένα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, έχει αξιοποιήσει η περιφέρεια ΑΜ-Θ, είτε μέσω των πόρων που διαχειρίζεται είτε μέσω τομεακών προγραμμάτων :

*έργα αναδασμών

*έργα αντιπλημμυρικά

*έργα αγροτικής οδοποιίας

*έργα εγγειοβελτιωτικά

*προώθηση προϊόντων

*αναδιάρθρωση καλλιεργειών

*βελτίωση ποιότητας ποσότητας παραγόμενων προϊόντων

*Συνεργαστήκαμε με την κυβέρνηση για την διευθέτηση αποζημιώσεων και ανακούφισης των γεωργών και κτηνοτρόφων μας

*Συνεργαστήκαμε με το ΔΠΘ για την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών προς όφελος του αγρότη και κτηνοτρόφου.

Σημαντικά έργα και δράσεις έχουν γίνει, ισχυροποιημένη η προσπάθεια για τους επόμενους στόχους

Όλα τα παραπάνω έργα θα συνεχισθούν την επόμενη περίοδο και ο σχεδιασμός του Χρήστου Μέτιου είναι να δεσμευθούν για αξιοποίηση στον σημαντικό αυτό τομέα για την περιοχή μας δεκάδες ακόμη εκατομμύρια ευρώ, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών και εργαλείων στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους του τόπου μας.

Όταν λοιπόν κάποιοι σας λένε τι έκανε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, να ξέρετε και να τους λέτε ότι και στον αγροτικό τομέα, έκανε σημαντικά βήματα και θέλουμε με τη δική σας επιλογή στην κάλπη της 8ης Οκτωβρίου να μας δώσετε την ευκαιρία να κάνουμε ακόμη περισσότερα  όπως έχουμε σχεδιάσει.

Μιχάλης Αμοιρίδης

Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών




Θεσσαλονίκη: Τρένο του ΟΣΕ παρέσυρε άνθρωπο στις γραμμές λίγο έξω από την πόλη

Τρένο του ΟΣΕ παρέσυρε άνθρωπο στις γραμμές λίγο έξω από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, πρόκειται για την αμαξοστοιχία IC53 που θα εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από την ΕΡΤ, πρόκειται για έναν άντρα περίπου 30 ετών. Το τρένο παρέσυρε τον άνδρα πάνω στις γραμμές, λίγο έξω από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης, ακριβώς πίσω από το Αστυνομικό Μέγαρο στην οδό Μοναστηρίου.




Οι υποψήφιοι Καβάλας και Θάσου με την παράταξη “Μαζί για την Αλλαγή”

Από το συνδυασμό “Μαζί για την Αλλαγή” του υποψηφίου περιφερειάρχη ΑΜΘ Δαμιανού Καγγελίδη, γνωστοποιούνται τα ονόματα των υποψηφίων σε Καβάλα και Θάσο:

Π.Ε Καβάλας: Βαλίλα Ευθαλία δημοσιογράφος, Βαλσάμης Χαράλαμπος ελεύθερος επαγγελματίας, Ηλιόπουλος Νικόλαος ιδιωτικός υπάλληλος, Ιορδανίδης Σωκράτης σύμβουλος επιχειρήσεων, Μακέδου Ελισάβετ ιδιωτικός υπάλληλος, Μελίδου Χριστίνα προσωπικός υπάλληλος, Πατέρας Ιάσων αγρότης, Πολίτης Πολυμένης γιατρός ΕΣΥ, Σεϊτανίδης Χαράλαμπος ελεύθερος επαγγελματίας,Τζιτζιός Κρυστάλλης συνταξιούχος, Χριστοδούλου Ευστρατία δημοτική υπάλληλος.

ΠΕ Θάσου: Μαντέχου Αικατερίνη λογίστρια.




Κατεπείγουσα επιστολή του Κικίλια για την ολοκλήρωση αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων

Την άμεση εκπόνηση κι ολοκλήρωση αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων ζητεί μέσω κατεπείγουσας επιστολής του προς τις Περιφέρειες και τους Δήμους της χώρας ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια.

Στο πλαίσιο της απόφασης που ελήφθη στη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό- και σε συνέχεια της επιστολής του Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας Β. Παπαγεωργίου προς τις Περιφέρειες σχετικά με τις ενδεδειγμένες ενέργειες εκπόνησης και ολοκλήρωσης των αναγκαίων αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων που γίνονται με τη συνέργεια Περιφερειών, Δήμων και Δασαρχείων- ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας, δεδομένου του υψηλού κινδύνου εκδήλωσης πλημμυρικών φαινομένων ειδικά σε περιοχές που επλήγησαν από πυρκαγιές, με κατεπείγουσα επιστολή του προς όλες τις Περιφέρειες και όλους τους Δήμους της χώρας ζητά:

Α) Την ορθή τήρηση των μέτρων πρόληψης πλημμυρικών φαινομένων σε περιοχές όπου εκδηλώθηκαν δασικές πυρκαγιές κατά το τρέχον έτος, πέριξ των οικισμών πολεοδομικών συγκροτημάτων (ιδίως εφόσον αυτοί βρίσκονται στις εκβολές λεκανών απορροής)

Β) Την ορθή υλοποίηση  των καθαρισμών φρεατίων  ομβρίων υδάτων (ιδίως ενόψει και της μεταβολής των καιρικών συνθηκών από την προσεχή εβδομάδα )

Γ)  Την κατά προτεραιότητα εκτέλεση έργων καθαρισμού των ρεμάτων

Δ) Την άμεση σύγκληση των αρμόδιων συντονιστικών οργάνων Πολιτικής Προστασίας ανά Περιφέρεια με κοινοποίηση προς το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας  και για κάθε απαιτούμενης εκ μέρους του Υπουργείου Συνδρομής (τεχνικής βοήθειας, παροχής μέσων).

Τέλος, στο πλαίσιο της συνολικής παρακολούθησης της πορείας των έργων σε όλη την επικράτεια και προς αποφυγή καθυστερήσεων ή αδυναμιών κατά την εκτέλεση τους, παρακαλείται κάθε Περιφέρεια/Δήμος να κοινοποιήσει στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας εντός των προσεχών πέντε (5) ημερών– και εφεξής εντός του πρώτου δεκαημέρου κάθε μήνα- τα ακόλουθα:

α) συνοπτικό σημείωμα ως προς την άμεση ολοκλήρωση του έργου καθαρισμού των φρεατίων απορροής υδάτων αρμοδιότητας των Δήμων/Περιφερειών (με τακτική επανάληψη του προγραμματισμού εργασιών καθαρισμού καθ’ όλη τη χρονική περίοδο του προσεχούς φθινοπώρου και του χειμώνα)

β) αναλυτική κατάσταση ολοκληρωμένων αντιπλημμυρικών έργων ανά Περιφέρεια.

γ) στην περίπτωση ανολοκλήρωτων αντιπλημμυρικών έργων κατά το χρόνο λήψης της επιστολής του Υπουργού, αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκπόνησής τους ιδίως σε περιοχές υψηλής επικινδυνότητας εκδήλωσης πλημμυρικών φαινομένων.

ΠΗΓΗ : newsbeast.gr



Εξαφάνιση στις Σέρρες: Νέες μαρτυρίες για την 18χρονη Πετρούλα – Τι λέει η μητέρα της

Οι μέρες περνούν και η εξαφάνιση της 18χρονης Πετρούλας στις Σέρρες, παραμένει για τις Αρχές ένας άλυτος γρίφος. Οι αστυνομικοί αξιολογούν μια σειρά από νέες μαρτυρίες…

Το θρίλερ με την εξαφάνιση της 18χρονης Πετρούλας στις Σέρρες συνεχίζεται, με την αγωνία των δικών της ανθρώπων να έχει χτυπήσει κόκκινο. Η μητέρα της, όπως λέει στο newsit.gr, βρίσκεται διαρκώς πάνω από το τηλέφωνο. Ευελπιστεί να χτυπήσει και να ακούσει πως η κόρη της είναι καλά. Μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί και συνεχώς στο μυαλό της κυριαρχούν φόβοι και άσχημες σκέψεις.

Η αγνοούμενη έχει κινητοποιήσει και τους αστυνομικούς στη Θεσσαλονίκη, καθώς υπάρχουν μαρτυρίες από ορισμένους που αναφέρουν ότι την είδαν να περπατάει στο κέντρο της πόλης και την αναγνώρισαν.

Η μητέρα της 18χρονης Πετρούλας, Κατερίνα Παλάζη, τονίζει στο newsit.gr: «Για μιά ακόμα μέρα δεν έχουμε κανένα νέο απο την κόρη μας. Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση δυστυχώς. Περιμένουμε με αγωνία όλη μέρα πάνω απο το τηλέφωνο. Μακάρι να έχουμε νέα σύντομα. Όποιος την έχει δεί κάπου ή εχει μάθει κάτι παρακαλώ να ενημερώσει τις αρχές αμέσως. Φοβάμαι ακόμα και για το χειρότερο όσο περνούν οι μέρες».

Η νεαρή που μένει μόνιμα με την οικογένειά της στην Γερμανία είχε έρθει στον τόπο καταγωγή της το καλοκαίρι για να δώσει πανελλήνιες. Το μεσημέρι της Τρίτης 29 Αυγούστου, είπε στη μητέρα της πως θα βγει για λίγο στην αυλή να μιλήσει στο τηλέφωνο, όμως δεν επέστρεψε.

Oι γονείς της άρχισαν να την αναζητούν σε όλο το χωριό. Ζήτησαν από τους συγχωριανούς να τους βοηθήσουν, όμως οι ώρες περνούσαν και δεν έβρισκαν κανένα ίχνος από την κόρη τους. Κάμερες ασφαλείας στην περιοχή, εντόπισαν την ώρα της εξαφάνισης κοντά στο σπίτι μία κοπέλα με την περιγραφή που έδωσε η μητέρα να επιβιβάζεται σε ένα ταξί.

Σε βίντεο ντοκουμέντο που εξασφάλισε η εκπομπή Live News του Νίκου Ευαγγελάτου φαίνεται ένα λευκό ταξί να περνάει από την πλατεία του χωριού στις Σέρρες, όπου βρισκόταν τις τελευταίες ημέρες με την οικογένειά της η 18χρονη Πετρούλα. Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων, ήταν το ταξί που επιβιβάστηκε η αγνοούμενη.

Η εκπομπή επικοινώνησε με τον συγκεκριμένο οδηγό ταξί, ο οποίος είπε πως δεν κατάλαβε εάν ήταν η 18χρονη, η κοπέλα που επιβιβάστηκε στο ταξί του. Ωστόσο, ανέφερε πως ο τελικός προορισμός ήταν τα ΚΤΕΛ της Μακεδονίας.

Όπως είπε ο ταξιτζής, τα άτομα που επιβιβάστηκαν ήταν δύο, ένας άνδρας και ένα ακόμη άτρομο, το οποίο όπως είπε δεν κατάλαβε εάν ήταν γυναίκα ή άνδρας, καθώς φορούσε κουκούλα.




Πατέρας Αντώνιος: Ξεκινά την Τρίτη η δίκη – Κατηγορείται για σωματική βλάβη σε βάρος παιδιών

Την ερχόμενη Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου, ξεκινάει η δίκη, με κατηγορούμενο τον Πατέρα Αντώνιο, που κατηγορείται για βαριά σωματική βλάβη σε βάρος παιδιών που φιλοξενούνταν στην «Κιβωτό του Κόσμου».

Ξεκινά η δίκη για τις σωματικές κακοποιήσεις ανηλίκων στην οργάνωση «Κιβωτός του Κόσμου», με τον ιδρυτή της πατέρα Αντώνιο να οδηγείται στις 5 Σεπτεμβρίου στο εδώλιο του Β΄ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας μαζί με ακόμη επτά συνεργάτες του. Ξυλοδαρμοί με σανίδες και βαριά αντικείμενα, απομόνωση, βαριές εργασίες και σκληρές τιμωρίες σε βάρος ανήλικων παιδιών περιγράφονται λεπτομερώς στις 38 σελίδες του κατηγορητηρίου, που φέρνει τον ιδρυτή της οργάνωσης «Κιβωτός του Κόσμου» αντιμέτωπο με τη Δικαιοσύνη.

Σύμφωνα με την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, o ιερέας είναι κατηγορούμενος για ηθική αυτουργία σε σωματικές βλάβες, τις οποίες φέρονται ότι, προκάλεσαν σε τροφίμους της Δομής, μέλη του προσωπικού.

Τα περιστατικά που αναφέρονται στο κατηγορητήριο σοκάρουν, αφού περιγράφουν ανήλικα παιδιά να εργάζονται για πολλές ώρες χωρίς αμοιβή, να βιώνουν ακόμη και τρίμηνη απομόνωση και να υποχρεώνονται να πίνουν νερό από την τουαλέτα. Σημειώνεται ότι αυτό το σκέλος της υπόθεσης διαχωρίστηκε από την υπόλοιπη δικογραφία που αφορά σεξουαλικές κακοποιήσεις, καθώς υπήρχε κίνδυνος παραγραφής.




Κασσελάκης: Την επόμενη μέρα της εκλογής μου στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, το 41% τελειώνει

Το μήνυμα ότι «την επόμενη μέρα της εκλογής μου στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, το 41% τελειώνει. Ως άλλοθι και ως πραγματικότητα. Την επόμενη μέρα της εκλογής μου ξεκινάει ο ΣΥΡΙΖΑ της Σύγχρονης Αριστεράς. Ανοιχτός στα μέλη του. Στην κοινωνία. Στη νέα γενιά. Μέσα στα κινήματα», έστειλε ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος, Στέφανος Κασσελάκης, στην ομιλία του στο Διαρκές Συνέδριο.

Μίλησε για έναν ΣΥΡΙΖΑ της σύγχρονης Αριστεράς «ενάντια στην αδικία και τις ανισότητες, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων, για την βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος, για τον κόσμο της εργασίας αλλά και της υγιούς επιχειρηματικότητας, για την υπεράσπιση της εθνικής ακεραιότητας, αλλά και των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων με βάση το διεθνές δίκαιο».

Ο κ. Κασσελάκης είπε ότι «αν θέλετε να γυρίσει ο ΣΥΡΙΖΑ στο ασφαλές λιμάνι της αριστερής καθαρότητας, μάλλον δεν είμαι η κατάλληλη υποψηφιότητα. Αν θέλετε ένα κόμμα που θα είναι μεταξύ 10% και 15% για να συνεργάζεται – προσφέροντας την αριστερή του καθαρότητα- με το κεντροδεξιό ΠΑΣΟΚ, ώστε να φτιάξουμε μια δήθεν κεντρώα κυβέρνηση, μάλλον δεν είμαι εγώ ο καταλληλότερος».

Υποστήριξε ότι υπάρχει μόνο ο δρόμος της αυτοδύναμης νίκης. Είπε ότι «ο Αλέξης έκανε τον ΣΥΡΙΖΑ μεγάλο, μιλώντας για κυβέρνηση της Αριστεράς, όταν όλοι γελάγανε» και «ίσως ούτε κάποιοι από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν το πίστευαν και ίσως να μην το ήθελαν κιόλας». Σημείωσε ότι τώρα «λοιπόν και πάλι πρέπει να ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο, να μιλήσουμε για κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για αυτοδύναμη σύγχρονη Αριστερά, που θα καταλαμβάνει όλο το χώρο από την αριστερά ως το δημοκρατικό κέντρο». Είπε ότι «η “πρώτη φορά Αριστερά” έκανε το πρώτο βήμα. Συναντήθηκε με την Ιστορία, χτυπήθηκε λυσσαλέα, λαβώθηκε. Η “νέα φορά” Αριστερά είναι στις δικές μας πλάτες. Και αυτή τη φορά δε θα ηττηθεί. Θα νικήσει».

Ο υποψήφιος για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι «τα μεγάλα συμφέροντα» της χώρας έχουν «λυσσάξει» μαζί του, γιατί «δεν μπορούν να καταλάβουν πώς ένας άνθρωπος που επιφανειακά έπρεπε να ανήκει σε αυτούς, αποφασίζει να επιστρέψει από το εξωτερικό για να τους εκθέσει και να τους κερδίσει». Είπε ότι τον εκφράζουν πλήρως οι αξίες της Αριστεράς, «μια στάση ζωής για δικαιοσύνη, ανεκτικότητα, και προστασία στον αδύναμο».

Είπε ότι στην Ελλάδα δεν δίνονται ευκαιρίες στους ανθρώπους της και οι νέοι παίρνουν το δρόμο της ξενιτιάς. Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα δεν είναι συντηρητική κοινωνία και πως «οι Έλληνες στο σύνολό τους είναι ανοιχτόκαρδοι άνθρωποι, με αγάπη για την ιστορία του τόπου τους και τον πλησίον». Ο κ. Κασσελάκης σημείωσε ότι κατεβαίνει για πρόεδρος «γιατί οι Ελληνίδες και οι Έλληνες δικαιούνται μια ευκαιρία στο δικό τους Ελληνικό Όνειρο». Ανέφερε ότι «έχουμε απέναντί μας ένα σάπιο κράτος και ένα δεξιό παρακράτος, μια Λερναία Ύδρα και όσο άλλοι χαϊδεύουν τα κεφάλια της, εμείς μπορούμε και πρέπει να κάψουμε το κτήνος». Υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει τίποτα πιο πατριωτικό από το να προστατεύεις τις ζωές στον τόπο σου. Και να τους δίνεις έμπρακτα ένα έντιμο, ξεκάθαρο μονοπάτι στο Ελληνικό Όνειρο» και πως «μόνο έτσι οι αγώνες της Αριστεράς θα μετουσιωθούν σε χειραφέτηση της κάθε Ελληνίδας, του κάθε Έλληνα». Μίλησε για τον «ελληνικό εφιάλτη», σχολιάζονας πως «το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη αυτόν τον ρόλο επιτελεί, να κάνει τον κοινωνικό τροχονόμο, με διαφορετικά όρια ταχύτητας για τους πάνω και τους κάτω, με διαφορετικούς κώδικες κυκλοφορίας για τους πάνω και τους κάτω, με μετατροπή των δικαιωμάτων σε κάτι που δεν είναι αυτονόητο αλλά διαπραγματεύσιμο».

«Εμείς θέλουμε προοδευτικές, ριζοσπαστικές, μαζικές λεωφόρους», είπε ο κ. Κασσελάκης καλώντας όλους μέσα από το κόμμα να συστρατευτούν μαζί του στο όραμα του.

Μιλώντας για τη λειτουργία του κόμματος υποστήριξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν έχει θέμα κανόνων, αλλά εσωτερικής δημοκρατίας. Είπε ότι η μεγαλύτερη τομή που θα κάνει «ως πρόεδρος, θα είναι η άμεση επαφή με τα μέλη, τις Ομάδες Μελών, που «θα γίνουν άμεσα εργοστάσια παραγωγής πολιτικής και αναμεταδότες πολιτικής σκέψης». «Αρχίζοντας από τα προκριματικά ψηφοδέλτια παντού – να είναι τα ίδια τα μέλη που θα αποφασίζουν ποιοι θα είναι οι υποψήφιοι βουλευτές, δήμαρχοι και περιφερειάρχες τους», είπε, προσθέτοντας ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ θα πάψει να είναι το κόμμα του lobbying, το κόμμα των εσωκομματικών ανταγωνισμών, των προσωπικών εγωισμών, και θα γίνει το κόμμα της κοινωνίας παντού». Πρόσθεσε ότι τα μέλη θα επικοινωνούν και θα λαμβάνουν απάντηση από την ηγεσία του κόμματος. Τόνισε ότι «εσείς θα μου δώσετε την εξουσιοδότηση, τη δύναμη, εσείς θα με ελέγχετε» και πως εκείνος «στο όνομα των λαϊκών αγώνων της Αριστεράς και του καινούριου λαϊκού αγώνα που ξεκινάμε τώρα ενάντια στους μηχανισμούς, δεν θα ανεχτώ καμία κηδεμονία και καμία υπονόμευση από κανέναν».

Ο κ. Κασσελάκης είπε ότι μετά τη χρεοκοπία της χώρας από τα κόμματα «του άλλοτε κραταιού δικομματισμού», άφησαν στην Αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ και σε έναν νέο ηγέτη, τον Αλέξη Τσίπραμ να διαχειριστούν τη χρεοκοπημένη χώρα, «τους έστησαν την παγίδα της αριστερής παρένθεσης, όμως εκείνοι κατάφεραν να επιβιώσουν» και να βγάλουν τη χώρα από τα μνημόνια. Πρόσθεσε ότι «το παλιό πολιτικό σύστημα ανέκαμψε» και πως ο ίδιος «μετά την πρώτη οδυνηρή ήττα, στάθηκα δίπλα στον Αλέξη». Σχολίασε ότι «είδα από πρώτο χέρι ποιοι του στάθηκαν και ποιοι αντιδρούσαν στο άνοιγμα στην κοινωνία, θεωρώντας το ‘δεξιά απόκλιση’. Σχολίασε και σήμερα ότι οι ίδιοι θεωρούν δεξιά απόκλιση τη δική του υποψηφιότητα, προσθέτοντας ότι ο ίδιος είναι το ακριβώς αντίθετο. «γιατί δεξιά απόκλιση είναι τελικά ό,τι συμφέρει τη δεξιά του κυρίου Μητσοτάκη. Δεξιά απόκλιση είναι ό,τι θα κρατήσει τον Μητσοτάκη στην εξουσία και τον ΣΥΡΙΖΑ ακίνδυνο κομπάρσο. Ακίνδυνο για το σύστημα». Σημείωσε ότι «αριστερή – ριζοσπαστική απόκλιση δεν είναι ό,τι εξυπηρετεί την ορθοδοξία της αριστεράς, αλλά ό,τι μπορεί να νικήσει τη δεξιά. Ιδεολογικά και πολιτικά».

Ανέφερε ότι ο ίδιος κατηγορείται ότι είναι στοιχείο της μεταπολιτικής όμως δεν έχει ακούσει παρά ελάχιστα για την ουσία. «Η δική μου πολιτική ουσία λοιπόν είναι πρώτα από όλα ότι δεν έκανα καμία συμφωνία για να είμαι υποψήφιος Πρόεδρος. Με κανέναν». Είπε ότι κατηγορήθηκε ότι είναι πράκτορας των Αμερικάνων, φυτευτός του καπιταλισμού, εκπρόσωπος της μεταδημοκρατίας, για να σχολιάσει ότι «μάλλον φοβούνται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να αναστηθεί, ότι μπορεί να κερδίσει ξανά τη δεξιά του Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι θα πάψει το μονότονο επιχείρημα των καταστροφέων: «Τι διαμαρτύρεστε; 41%…».




Την Τρίτη στην Καβάλα ο Υποψήφιος Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Ευκλείδης Τσακαλώτος

Την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2023 ο κ. Τσακαλώτος θα επισκεφθεί την Καβάλα, όπου θα συζητήσει με μέλη και φίλους του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στο καφέ MARINE (Ερυθρού Σταυρού 19) στις 11:00.

Θα προηγηθεί επίσκεψη του στην Π.Ε Ροδόπης.

 




ΕΟΔΥ: Οδηγίες προστασίας απο την εισπνοή καπνού στον Έβρο

Η Περιφερειακή Ενότητα Έβρου – Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας σας γνωστοποιεί τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ αναφορικά με τα μέτρα προφύλαξης από την εισπνοή καπνού που πρέπει να λάβουν όσοι πολίτες μένουν σε περιοχές που επλήγησαν από την πυρκαγιά, όπως παρακάτω:

«Κατά τη διάρκεια μίας πυρκαγιάς, ο καπνός που παράγεται αποτελείται από  πληθώρα αιωρούμενων σωματιδίων, η σύσταση των οποίων εξαρτάται από το είδος του καύσιμου υλικού.

Οι επιπτώσεις στην υγεία από την εισπνοή αυτών των σωματιδίων, ποικίλλουν ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της σύστασης τους, τη διάμετρο τους, το βαθμό και τη διάρκεια έκθεσης, τις ατμοσφαιρικές συνθήκες, το επίπεδο της υγείας του κάθε ατόμου, καθώς και την αντίδραση του κάθε οργανισμού.

Σε γενικές γραμμές, η έκθεση στον καπνό μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό των ματιών και του αναπνευστικού συστήματος, καθώς και επιδείνωση τυχόν αναπνευστικών και καρδιολογικών νοσημάτων.

Άτομα με χρόνια αναπνευστικά, καρδιολογικά ή άλλα νοσήματα, έγκυες, ηλικιωμένοι και παιδιά βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο από τις επιπτώσεις του καπνού.O ΕΟΔΥ στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας, συστήνει τη λήψη των παρακάτω μέτρων για την αποφυγή εισπνοής καπνού σε περίπτωση πυρκαγιάς:

Στη περίπτωση συνθηκών που ευνοούν την έντονη έκθεση σε καπνό, συστήνεται, η απομάκρυνση από τη περιοχή, εφόσον είναι εφικτό, για όσο διάστημα το φαινόμενο παραμένει έντονο.

Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η απομάκρυνση από τη περιοχή, περιορίστε τις μετακινήσεις σας, παραμείνετε όσο το δυνατόν περισσότερο σε κλειστούς χώρους και διατηρείστε τον εσωτερικό αέρα όσο το δυνατόν περισσότερο δροσερό και καθαρό ακολουθώντας τις παρακάτω συστάσεις:

Διατηρείστε τα παράθυρα και τις πόρτες κλειστά, και χρησιμοποιείστε κλιματισμό ο οποίος να διαθέτει ανακύκλωση εσωτερικού αέρα και καλά συντηρημένα φίλτρα. Λειτουργήστε το κλιματιστικό με ανακύκλωση αέρα μόνο.

Αποφύγετε το κάπνισμα στους κλειστούς χώρους.·

Αποφύγετε τη χρήση σκούπας (ηλεκτρικής ή συμβατικής).·

Σε περίπτωση απουσίας καπνού εξωτερικά αερίστε τους εσωτερικούς χώρους για ανανέωση του αέρα ανοίγοντας τα παράθυρα.·

Αποφύγετε τις εξωτερικές δραστηριότητες για όσο διάστημα υπάρχει καπνός.·

Αν επιβάλλεται να μετακινηθείτε σε εξωτερικό χώρο, χρησιμοποιείστε μάσκα υψηλής προστασίας (π.χ. τύπου Ν95, FFP2, KN95).·

Αποφύγετε την σωματική καταπόνηση.·

Καταναλώστε άφθονες ποσότητες πόσιμου νερού και υγρών, ειδικά κατά τα διαστήματα έντονης παρουσίας καπνού.·

 Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων από το αναπνευστικό ή καρδιαγγειακό σύστημα που μπορεί να σχετίζονται με υπερβολική έκθεση σε καπνό, όπως επίμονος βήχας, δυσκολία ή/και συριγμός στην αναπνοή, σφίξιμο ή πόνος στο στήθος, ταχυκαρδία, ναυτία, ασυνήθιστη κόπωση ή ζάλη, ζητήστε άμεσα ιατρική βοήθεια».




Εξαφάνιση στις Σέρρες: Κορυφώνεται η αγωνία για την 18χρονη Πετρούλα

Η μυστηριώδης εξαφάνιση της 18χρονης στις Σέρρες συνεχίζει να απασχολεί την αστυνομία που έχει επεκτείνει τις έρευνες και στη Θεσσαλονίκη. Αναστάτωση στο χωριό της νεαρής…

Οι γονείς της προσεύχονται να είναι καλά και ευελπιστούν σύντομα να την σφίξουν ξανά στην αγκαλιά τους. Το τοπίο όμως αναφορικά με την εξαφάνιση της 18χρονης στις Σέρρες παραμένει εξαιρετικά ομιχλώδες. Δεν έχει εντοπιστεί κανένα ίχνος ζωής της νεαρής, ενώ για την ώρα οι καταθέσεις που έχουν στα χέρια τους οι αστυνομικοί δεν έχουν σταθεί αρκετές. Η 18χρονη Πετρούλα παραμένει αγνοούμενη. Όπως λένε οι δικοί της άνθρωποι δεν είχε εκδηλώσει ποτέ πρόθεση να φύγει από το σπίτι που έμενε και αυτό βάζει το μυαλό τους συνεχώς να κάνει άσχημες σκέψεις.

Η νεαρή που μένει μόνιμα με την οικογένειά της στην Γερμανία είχε έρθει στον τόπο καταγωγή της το καλοκαίρι για να δώσει πανελλήνιες. Το μεσημέρι της Τρίτης 29 Αυγούστου, είπε στη μητέρα της πως θα βγει για λίγο στην αυλή να μιλήσει στο τηλέφωνο, όμως δεν επέστρεψε.

«Δύο η ώρα το μεσημέρι η κοπέλα, έφυγε με την παντόφλα, με το σορτσάκι πολύ απλά ντυμένη και δεν είχε τίποτα μαζί της τίποτα, τα ρούχα της είναι όλα εδώ. Όλα τα πράγματα της. Μετά από μίση ώρα κατάλαβα ότι δεν επέστρεψε και πήγα να δω κάτω στο σπίτι. 15:15 έψαξα σε όλο το χωριό μαζί με τον σύζυγο μου και δεν την βρήκα πουθενά και μετά κατά τις 18:00 η ώρα πήγα στην αστυνομία», είπε στο Live News η Κατερίνα Παλαζή, μητέρα 18χρονης.

Oι γονείς της άρχισαν να την αναζητούν σε όλο το χωριό. Ζήτησαν από τους συγχωριανούς να τους βοηθήσουν, όμως όσο περνούσαν οι ώρες, δεν έβρισκαν κανένα ίχνος από την κόρη τους. «Στο χωριό δεν έχει ξανασυμβεί τίποτα με αρπαγή παιδιών ή ενήλικα, αλλά δεν ξέρεις η κοινωνία μας έχει αλλάξει. Το πρώτο που σκέφτηκα ήταν αυτό».

Να σημειωθεί ότι κάμερες ασφαλείας στην περιοχή, εντόπισαν την ώρα της εξαφάνισης κοντά στο σπίτι μία κοπέλα με την περιγραφή που έδωσε η μητέρα να επιβιβάζεται σε ένα ταξί. «Μέσα από κάμερες είδαν και μας είπε και ο ταξιτζής ότι ήταν ένα κύριος ηλικία 30 χρονών και μία μάλλον κοπέλα γιατί είχε μαζεμένα τα μαλλιά της».

Η μαρτυρία «κλειδί» από οδηγό ταξί

Ο οδηγός του συγκεκριμένου ταξί, ισχυρίζεται πως είχε επιβιβάσει νωρίτερα έναν άντρα που είχε δώσει ραντεβού με φίλο του. «Ήμουν στο ΚΤΕΛ Σερρών. Ήρθε ένας κύριος, μου είπε: «Θα πάμε να πάρουμε τον φίλο μου και θα μας πας Θεσσαλονίκη». Δεν έπεσε κάτι στην αντίληψή μου. Χαιρέτησε το δεύτερο άτομο που μπήκε στο ταξί και τον αποκάλεσε «Γιώργο». Φορούσε καπέλο, αντάλλαξαν μερικές κουβέντες».

Η 18χρονη δεν έχει δώσει ακόμα κανένα σημάδι ζωής, με τη μητέρα της να απευθύνει έκκληση σε όποιον γνωρίζει να βοηθήσει τις Αρχές. «Θέλω μόνο να επιστρέψει, αυτό θέλω μόνο. Είναι και ο πατέρας της σε πολύ χάλια κατάσταση. Περιμένουμε νέα από την κόρη μας. Η αγωνία είναι μεγάλη, δεν ξέρω που βρίσκεται, τι κάνει, τι γίνεται», είπε η μητέρα.

«Ελπίζαμε μέσω της κινητοποίησης να είχαμε κάποιο στοιχείο, αλλά δεν έχουμε τίποτα, το κινητό της παραμένει κλειστό… Οι παρέες της είναι από το σχολείο, αγόρια και κορίτσια της ηλικίας της, μου είναι αδιανόητο να έφυγε με έναν άντρα τόσο μεγαλύτερό της, ήταν πάντοτε κατά των σχέσεων με τόσο μεγάλη διαφορά ηλικίας» δήλωσε η Κατερίνα Παλάζη.

Η Παλάζη Πετρούλα έχει ύψος 1.72 μ., έχει βάρος 68 κιλά, μαύρα μαλλιά και καστανά μάτια. Φορούσε άσπρη κοντομάνικη μπλούζα, γκρι σορτσάκι, μαύρες παντόφλες και φορούσε μαύρο τσαντάκι μέσης κατά την εξαφάνισή της.

Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλείται να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όλο το 24ωρο, στην «Εθνική Γραμμή για τους Αγνοούμενους Ενήλικες – 1017», σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας αλλά και μέσω της εφαρμογής Missing Alert app οπού υπάρχει ζωντανή ενημέρωση για την εξαφάνιση.

newsit.gr

 

 

 




Σέρρες: Αγωνία για την εξαφάνιση της 18χρονης Πετρούλας

Άφαντη παραμένει η 18χρονη από το  χωριό Χρυσοχώραφα των Σερρών και στις αρχές έχει σημάνει συναγερμός.

Η νεαρή που μένει μόνιμα με την οικογένειά της στην Γερμανία είχε έρθει στον τόπο καταγωγή της το καλοκαίρι για να δώσει πανελλήνιες. Το μεσημέρι της Τρίτης, είπε στη μητέρα της πως θα βγει για λίγο στην αυλή να μιλήσει στο τηλέφωνο, όμως δεν επέστρεψε.

«Δύο η ώρα το μεσημέρι η κοπέλα, έφυγε με την παντόφλα, με το σορτσάκι πολύ απλά ντυμένη και δεν είχε τίποτα μαζί της τίποτα, τα ρούχα της είναι όλα εδώ. Όλα τα πράγματα της. 03.09. Μετά από καμία μίση ώρα κατάλαβα ότι δεν επέστρεφε και πήγα να δω κάτω στο σπίτι. 03.15. Έψαξα σε όλο το χωριό μαζί με τον σύζυγο μου και το παιδί, δεν την βρήκα πουθενά και μετά κατά τις 6 η ώρα πήγα στην αστυνομία», είπε η Κατερίνα Παλαζή, μητέρα 18χρονης.

Όπως είναι φυσικό οι γονείς της άρχισαν να την αναζητούν σε όλο το χωριό. Ζήτησαν από τους συγχωριανούς να τους βοηθήσουν, όμως όσο περνούσαν οι ώρες, δεν έβρισκαν κανένα ίχνος από την κόρη τους.

«Στο χωριό δεν έχει ξανασυμβεί τίποτα με αρπαγή παιδιών ή ενήλικα, αλλά δεν ξέρεις η κοινωνία μας έχει αλλάξει. Το πρώτο που σκέφτηκα ήταν αυτό».

Να σημειωθεί ότι κάμερες ασφαλείας στην περιοχή, εντόπισαν την ώρα της εξαφάνισης κοντά στο σπίτι μία κοπέλα με την περιγραφή που έδωσε η μητέρα να επιβιβάζεται σε ένα ταξί.

«Μέσα από κάμερες είδαν και μας είπε και ο ταξιτζής ότι ήταν ένα κύριος ηλικία 30 χρονών και μία μάλλον κοπέλα γιατί είχε μαζεμένα τα μαλλιά της».

Η μαρτυρία «κλειδί» από οδηγό ταξί

Ο οδηγός του συγκεκριμένου ταξί, ισχυρίζεται πως είχε επιβιβάσει νωρίτερα έναν άντρα που είχε δώσει ραντεβού με φίλο του.

«Ήμουν στο ΚΤΕΛ Σερρών. Ήρθε ένας κύριος, μου είπε: «Θα πάμε να πάρουμε τον φίλο μου και θα μας πας Θεσσαλονίκη». Δεν έπεσε κάτι στην αντίληψή μου. Χαιρέτησε το δεύτερο άτομο που μπήκε στο ταξί και τον αποκάλεσε «Γιώργο». Φορούσε καπέλο, αντάλλαξαν μερικές κουβέντες».

Η 18χρονη δεν έχει δώσει ακόμα κανένα σημάδι ζωής, με τη μητέρα της να απευθύνει έκκληση σε όποιον γνωρίζει να βοηθήσει τις Αρχές.

«Θέλω μόνο να επιστρέψει, αυτό θέλω μόνο. Είναι και ο πατέρας της σε πολύ χάλια κατάσταση. Περιμένουμε νέα από την κόρη μας. Η αγωνία είναι μεγάλη, δεν ξέρω που βρίσκεται, τι κάνει, τι γίνεται», είπε η μητέρα.

«Ελπίζαμε μέσω της κινητοποίησης να είχαμε κάποιο στοιχείο, αλλά δεν έχουμε τίποτα, το κινητό της παραμένει κλειστό… Οι παρέες της είναι από το σχολείο, αγόρια και κορίτσια της ηλικίας της, μου είναι αδιανόητο να έφυγε με έναν άντρα τόσο μεγαλύτερό της, ήταν πάντοτε κατά των σχέσεων με τόσο μεγάλη διαφορά ηλικίας» δήλωσε η Κατερίνα Παλάζη.




Τεράστιες οι καταστροφές από την πυρκαγιά σε αγροτικές εκτάσεις και κτηνοτροφικές μονάδες στο Νέστο

Τεράστιες φαίνεται πως είναι οι καταστροφές σε ελαιώνες, αμπελώνες και κτηνοτροφικές μονάδες στον Δήμο Νέστου από την πυρκαγιά που ξέσπασε τις προηγούμενες ημέρες.

Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι ζητούν άμεσα να τους δοθούν οι αποζημιώσεις έτσι ώστε να μπορέσουν να ορθοποδήσουν και πάλι.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του ENA Channel :




Συγκλονίζει κάτοικος στο Διαλεκτό | “Έχασα δύο σπίτια από την φωτιά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα”

“Έχασα δύο σπίτια, το δικό μου αλλά και πατρικό μου, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα..”

Συγκλονίζει η μαρτυρία του Ηρώδη Μαλαγκάρα, κάτοικου στο Διαλεκτό του Δήμου Νέστου που είδε την πυρκαγιά να καίει ολοκληρωτικά και τις δύο του οικίες που διέμενε ο ίδιος και οι γονείς του.

“Χάθηκαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα όλες μου οι αναμνήσεις, ευτυχώς μαζί με τον αδερφό μου προλάβαμε και απομακρύναμε τους γονείς μου που έχουν κάποια αναπηρία πριν καούν μαζί από το σπίτι”.

Δείτε τα όσα δήλωσε ο κ. Μαλαγκάρας στο παρακάτω ρεπορτάζ :