Νέα Δημοκρατία | Αφωνία του ΣΥΡΙΖΑ για τις αποκαλύψεις στο Ειδικό Δικαστήριο

Για «αφωνία» κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία με ανακοίνωσή της, σε σχέση με το Ειδικό Δικαστήριο.

«Η αφωνία του κ. Τσίπρα για τις αποκαλύψεις στο Ειδικό Δικαστήριο συνεχίζεται! Πού κρύβεται ο κ. Τσίπρας;» αναρωτιέται σε ανακοίνωσή της η Νέα Δημοκρατία και συνεχίζει:

«Αφωνία για τις επώνυμες, ένορκες καταγγελίες για σακούλες με επταψήφια ποσά που κατέληγαν στο κόμμα του. Αφωνία για τα sms διανομής ποσοστών μεταξύ καναλαρχών για το ΣΥΡΙΖΑ channel, με 51% «αδιαίρετο» σε Καλογρίτσα και «Α2»!

Αφωνία στις ερωτήσεις για το εάν ο τότε πιο στενός του συνεργάτης κ. Παππάς δρούσε αυτοβούλως! Καμία απάντηση στο γιατί κανείς δεν έχει μηνύσει τον κ. Καλογρίτσα, αν όλα όσα καταγγέλλει τόσα χρόνια είναι ψευδή και συκοφαντικά. Για πόσο θα κρύβεται ο κ.Τσίπρας;

Δεν νιώθει την ανάγκη να μιλήσει για όλα αυτά τα τόσο επιβαρυντικά για το κόμμα του; Περιμένουμε τις απαντήσεις και θα συνεχίσουμε να τις ζητάμε όσο κι αν προσπαθεί να τις αποφύγει».

Πηγή: newsbomb.gr



Ένταση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας – Αποχώρησαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Μεθοδεύσεις της πλειοψηφίας απέναντι στο αίτημα του προέδρου της ΑΔΑΕ Χρήστου Ράμμου κατήγγειλαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι αποχώρησαν από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Ένταση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, καθώς οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αποχώρησαν από τη συνεδρίαση καταγγέλλοντας μεθοδεύσεις από την πλευρά της πλειοψηφίας για «μπλόκο» στο αίτημα του προέδρου της ΑΔΑΕ, Χρήστου Ράμμα, που νωρίτερα με επιστολή του ζήτησε της σύγκλησή της ώστε να ενημερώσει για τα αποτελέσματα της έρευνάς του.

Κατρούγκαλος: Η ΝΔ αποφάσισε την αυτοκατάργηση της Επιτροπής

Σε υψηλούς τόνους η δήλωση του μέλους της Επιτροπής και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Κατρούγκαλου για το θέμα: «Θλιβερή η σημερινή μέρα για τη Βουλή και τον Κοινοβουλευτισμό. Η πλειοψηφία της ΝΔ στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας αποφάσισε ουσιαστικά την αυτοκατάργησή της, να μην ασκήσει δηλαδή τις αρμοδιότητες που προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής, ο Πρόεδρος της ΑΔΑΕ,ο κ. Ράμμος ζήτησε να προσέλθει και να ενημερώσει την Επιτροπή για θέματα της αρμοδιότητάς του.

Βουλευτές της πλειοψηφίας επιτέθηκαν στον ίδιο και στην Αρχή με προσβλητικές και ανοίκειες εκφράσεις αυτοκαταργώντας τις αρμοδιότητες της Επιτροπής. Σ´ αυτή την προσπάθεια, συνωμοσία θα έλεγα συσκότισης που θέλει να επιβάλει η Κυβέρνηση στο μέγα αυτό σκάνδαλο των υποκλοπών.

Και δυστυχώς δεν αποτελεί μεμονωμένο γεγονός, η απαράδεκτη σήμερα στάση της ΝΔ. Είναι ένας ακόμη κρίκος σε μία σειρά εκτροπών από το Σύνταγμα με τελευταία την αντισυνταγματική γνωμοδότηση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, που καταδικάστηκε σύσσωμα από το σύνολο των συνταγματολόγων. Η ΝΔ δεν θα μπορέσει να κρατήσει μακριά από τις ευθύνες του τον Πρωθυπουργό, ο οποίος βαρύνεται τόσο για το σκάνδαλο καθεαυτό των υποκλοπών όσο και για την προσπάθεια κουκουλώματός του. Θα έρθει ο Πρόεδρος της ΑΔΑΕ να καταθέσει στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας με τις δυνατότητες που δίνει στην αντιπολίτευση ο Κανονισμός της Βουλής. Το στίγμα όμως της σημερινής αντικοινοβουλευτικής τακτικής θα βαραίνει για πάντα τη ΝΔ».

Το αίτημα του προέδρου της ΑΔΑΕ

Νωρίτερα, με ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ, Χρήστος Ράμμος, είχε κοινοποιήσει το αίτημά του για σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας προς τον πρόεδρο της Επιτροπής, το οποίο κοινοποιήθηκε και στον πρόεδρο της Βουλής.

Η ΑΔΑΕ ανέφερε συγκεκριμένα: «Η Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών τιμώντας τη συνταγματική της αποστολή και ανταποκρινόμενη στην υποχρέωση κοινοβουλευτικής λογοδοσίας, υπέβαλε στις 17 Ιανουαρίου 2023, διά του Προέδρου της, Χρήστου Ράμμου, αίτημα προς τον Πρόεδρο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, κο Κ. Μπούρα για σύγκληση της Επιτροπής. Το αίτημα, που κοινοποιήθηκε και στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κο Κ.Τασούλα, αφορά την ενημέρωση του σώματος σε σχέση με ζητήματα δημοσίου ενδιαφέροντος, που ανάγονται στις αρμοδιότητες της Αρχής».

Πηγή: newsbomb.gr




Ο ΣΥΡΙΖΑ εστιάζει στους νέους – Η καμπάνια «Χάου Του» και το πρόγραμμα του κόμματος

Μια ολοκληρωμένη καμπάνια, με τον τίτλο «Χάου Του» και η οποία στοχεύει κατευθείαν στα προβλήματα των νέων, υλοποιεί διαδικτυακά ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και μερικές ημέρες. Ήδη έχουν κυκλοφορήσει τρία βίντεο, τα οποία εστιάζουν στο ζήτημα του κατώτατου μισθού και της κατοικίας των νέων, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλα.

Τα προβλήματα της νέας γενιάς, η οποία έχει ζήσει επαναλαμβανόμενες κρίσεις απασχολούν έντονα την Κουμουνδούρου. Μάλιστα, πηγές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στέκονται ιδιαίτερα στο ζήτημα της αναξιοκρατίας που υπάρχει στη χώρας μας.

Όπως τονίζουν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έσπασε κάθε ρεκόρ σε προσλήψεις «γαλάζιων παιδιών», διορίζοντας κάθε δύο μέρες τρεις μετακλητούς, όπως επανειλημμένα έχει καταγγείλει ο ΣΥΡΙΖΑ, με βάση τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών. Και μάλιστα με αυξημένο μισθό κατά 70% σε σχέση με το 2019 και βασικό προσόν το απολυτήριο Λυκείου, ενώ το 2019 για το 90% των υπαλλήλων χρειαζόταν πτυχίο Πανεπιστημίου.

«Καθεστώς αναξιοκρατίας και κατασπατάλησης πόρων που επιτείνουν το αίσθημα αδικίας στην ελληνική κοινωνία και κυρίως στις νεότερες ηλικίες με βασική επίπτωση πολλοί από αυτούς να αναζητούν το μέλλον τους εκτός Ελλάδας», αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Η ελληνική αγορά εργασίας, συνεχίζουν τα ίδια πρόσωπα, χαρακτηρίζεται από έναν υψηλό και διάχυτο βαθμό επισφάλειας. Στις διάφορες εκδοχές με τις οποίες εκδηλώνεται (ανασφάλεια για τη θέση εργασίας, μειωμένη απασχόληση, άτυπη απασχόληση, χαμηλοί μισθοί και μισθολογικό χάσμα κλπ) πλήττει κυρίως τις γυναίκες και τους νεότερης ηλικίας εργαζόμενους και εργαζόμενες. Συνθήκη που γίνεται ασφυκτική μετά και την ευρείας κλίμακας απορρύθμιση των εργασιακών με τους νόμους Μητσοτάκη – Χατζηδάκη.

Παράλληλα, λένε, πως η Ελλάδα καταγράφει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό στην ανεργία των νέων (κάτω των 25 ετών) στην Ευρωζώνη. Σύμφωνα με την Eurostat στην Ελλάδα το ποσοστό ανεργίας των νέων αυξήθηκε στο 31,3% το Νοέμβριο του 2022 από 27,9% τον Οκτώβριο, ενώ εξαιτίας του διευρυμένου καθεστώτος της επισφαλούς απασχόλησης και της εργοδοτικής αυθαιρεσίας, που οι νόμοι Χατζηδάκη διευκόλυναν, ένα υψηλό ποσοστό των νέων εργαζόμενων αμείβεται με λιγότερα από 500 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ».

Ο ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει πως υπάρχει η ανάγκη αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την ενίσχυση των νέων επιστημόνων, την ένταξή τους στην παραγωγική διαδικασία και την αποτροπή νέου κύματος brain drain, αποτελεί βασική προγραμματική προτεραιότητα γι αυτούς. Κάτι που επισημαίνει ο Αλέξης Τσίπρας σε δημόσιες παρεμβάσεις του, τόσο και κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ, όσο και σε θεματικά συνέδρια του τελευταίου διαστήματος.

Σύμφωνα με τις προγραμματικές επεξεργασίες του ΣΥΡΙΖΑ, οι τρόποι για να επιτευχθούν τα παραπάνω είναι:

-Η επένδυση στην έρευνα και στη γνώση.

-Η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου με υψηλά καταρτισμένους νέους εργαζόμενους και καλές αμοιβές.

Στις σημερινές συνθήκες, για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «αιχμή του δόρατος» είναι η άμεση αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ, αλλά πλέον εν μέσω πληθωριστικής κρίσης και η θέσπιση μηχανισμού ετήσιας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.

Επομένως, για το τρέχον έτος με πληθωρισμό 10% ο κατώτατος μισθός θα πάει στα 880 ευρώ. Βασικές προτεραιότητες του ΣΥΡΙΖΑ για τα εργασιακά επιπλέον αποτελούν:

-Η κατάργηση νόμων Χατζηδάκη.

-Η επαναφορά ρυθμίσεων για την αιτιολογημένη απόλυση, για το οκτάωρο, για τις βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων, για τη δήλωση των ωραρίων και των υπερωριών.

-Η επανίδρυση του ΣΕΠΕ. Και η σταδιακή εφαρμογή του 35άωρου χωρίς μείωση των αποδοχών.

Σε αυτή τη συνθήκη ο ΣΥΡΙΖΑ απευθύνεται στους νέους και τις νέες της χώρας με συγκεκριμένες, δίκαιες και κοστολογημένες προτάσεις – μέτρα. «Για την αντιστροφή αυτής της εκρηκτικής κατάστασης, που διαρρηγνύει την κοινωνική συνοχή, απαιτείται πολιτική αλλαγή για την αποκατάσταση του αισθήματος της δικαιοσύνης παντού, σε όλους τους τομείς που θα δίνουν προοπτική και περιεχόμενο στη ζωή των νέων ανθρώπων», όπως αναφέρουν συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα.

Πηγή: newsbomb.gr



Θεοδωρικάκος: «Εθνικά ανεύθυνη η στάση του ΣΥΡΙΖΑ για τη μετανάστευση»

Στη μείωση της εγκληματικότητας αναφέρθηκε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος σε συνέντευξή του στο OPEN, ενώ εξαπέλυσε πυρά κατά του ΣΥΡΙΖΑ. 

«Τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας δείχνουν μείωση στους δείκτες εγκληματικότητας. Δεν είδα την παραμικρή ανακοίνωση από την αξιωματική αντιπολίτευση για το γεγονός αυτό. Που είναι το ενδιαφέρον τους; Που είναι η δική τους αξιολόγηση; Που είναι οι δικές τους θέσεις και προτάσεις; Συνεχίζουν όμως, να επιμένουν και να λένε ψέματα για το περιστατικό στον Έβρο» τόνισε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος μιλώντας στην εκπομπή του OPEN «Ώρα Ελλάδος».

Μιλώντας στον Δημήτρη Καμπουράκη και Παναγιώτη Στάθη κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι: «Θέλει να ανοίξει τα σύνορα της χώρας και να συμβεί αυτό που έγινε την περίοδο 2015, 2016, 2017 με το αίσχος της Μόριας στη Μυτιλήνη, της Ειδομένης και του Ελληνικού, όταν στοιβάζονταν και λιάζονταν χιλιάδες παράνομοι μετανάστες.

Ο κ. Θεοδωρικάκος αναφέρθηκε στα στοιχεία της εγκληματικότητας για το 2022 αλλά και για τις επερχόμενες εκλογές.

Τα κύρια σημεία της συνέντευξης του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη:

Μείωση της μεσαίας και χαμηλής εγκληματικότητας κατά 25%

«Ζήτησα από την ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας να παρουσιάζονται τις πρώτες ημέρες κάθε χρόνου τεκμηριωμένα και αξιόπιστα στοιχεία για την εγκληματικότητα και ο απολογισμός δράσης της Ελληνικής Αστυνομίας για την χρονιά που πέρασε. Με αυτό τον τρόπο όλοι μπορούν να κρίνουν και να συγκρίνουν. Αξιολογούμαστε όλοι γιατί πιστεύω ότι η ασφάλεια δεν μπορεί να είναι μόνο λόγια στα οποία όλοι συμφωνούμε. Πρέπει να υπάρχει ασφάλεια με μετρήσιμα αποτελέσματα και όχι έργο της ημέρας. Αυτό που απασχολεί τη μέση ελληνική οικογένεια είναι κλοπές, ληστείες, διαρρήξεις, κλοπές αυτοκινήτων. Εκεί αν συγκρίνουμε το 2022 με την περίοδο προ κορωνοϊού, δηλαδή την περίοδο 15-19 υπάρχει μείωση αυτής της χαμηλής παραβατικότητας και εγκληματικότητας κατά 25%. Δεν εφησυχάζουμε, δεν επαναπαυόμαστε γιατί ο σκοπός είναι να ενισχυθεί το αίσθημα ασφαλείας.

Έχουμε παρέμβει σε πολλά άβατα ανομίας

«Έχουμε παρέμβει σε πάρα πολλά άβατα, ανομίας και παρανομίας, σε πολλές άσχημες καταστάσεις όπως ήταν αυτή στη φοιτητική εστία στου Ζωγράφου. όπου για πολλά χρόνια δρούσαν εγκληματικές οργανώσεις. Εκεί που έπρεπε να είναι τα παιδιά του ελληνικού λαού, ιδιαίτερα των οικογενειών που δυσκολεύονται να έχουν να πληρώσουν το νοίκι για τις σπουδές τους, τρεις εγκληματικές οργανώσεις είχαν βρει καταφύγιο. Και αυτό ήταν γνωστό από το 2018 και η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα. Αντίθετα εξαιτίας της ιδεοληψίας της άφηνε στο όνομα ενός πανεπιστημιακού ασύλου να δρουν ανενόχλητοι εγκληματίες, κακούργοι κακοποιοί και να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή όχι μόνο των παιδιών αλλά όλης της ευρύτερης περιοχής. Από την ημέρα που είχε γίνει αυτή η επιχείρηση στη περιοχή Ζωγράφου και Καισαριανής έχει μειωθεί ακόμα περισσότερο καθοριστικά η εγκληματικότητα».

Οι λιγότερες ανθρωποκτονίες τα τελευταία 11 χρόνια

«Το 2022 είναι η χρονιά με τις λιγότερες δολοφονίες τα τελευταία 11 χρόνια. Έγιναν 79 ανθρωποκτονίες ενώ για παράδειγμα το 2011 είχαν γίνει 184. Υπάρχει και κάτι άλλο. Το 2022, η Ελληνική Αστυνομία εξιχνίασε το 90% από αυτές τις δολοφονίες, δηλαδή βρήκε τους δράστες και τους οδήγησε στη δικαιοσύνη ενώ στο παράδειγμα που σας ανέφερα το 2011, πάω 10 χρόνια πίσω για να μην λέει κανείς ότι έχουμε κομματικές σκοπιμότητες και δεν κοιτάζουμε πριν από 3-4 χρόνια το ποσοστό ήταν 45%. Δεν υπάρχει περίπτωση να παραιτηθούμε από την προσπάθεια να εξιχνιαστεί κάθε εγκληματική πράξη και ιδιαίτερα κάθε δολοφονία, κάθε αφαίρεση ανθρώπινης ζωής. Είμαστε επίμονοι, γίνονται σοβαρές και συστηματικές έρευνες, τις οποίες τις αξιολογώ με θετικό τρόπο, γίνεται πολύ σοβαρή προσπάθεια την οποία την παρακολουθούμε και θα είμαστε ικανοποιημένοι όταν οι δράστες κάθε περίπτωσης οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη. Για παράδειγμα πριν από δύο μήνες κάναμε ολόκληρη διεθνή επιχείρηση με τον Αλβανό συνάδελφό μου, προκειμένου να συλληφθεί ένας Αλβανός κακοποιός που βίασε μία κοπέλα στο Παλαιό Φάληρο. Υπερβήκαμε όρια, νόμους και πρωτόκολλα για να τον συλλάβουμε. Θέλουμε να περάσουμε ένα μήνυμα ότι νοιαζόμαστε για κάθε πολίτη και όχι μόνο για αυτούς που σε εισαγωγικά ή χωρίς εισαγωγικά είναι επώνυμοι η έχουνε ισχύ πολιτική, οικονομική, μας νοιάζει κάθε άνθρωπος.

Ενισχύεται η παρουσία των αστυνομικών στις γειτονιές

«Με σταθερό σχέδιο ενισχύεται η παρουσία των αστυνομικών στις γειτονιές. Γιατί όποιος βλέπει τη νύχτα ειδικά το περιπολικό με τον αναμμένο φάρο και την παρουσία των αστυνομικών, δεν αποφασίζει εύκολα να πάει να κάνει εγκληματική πράξη. Θα ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τις επόμενες ημέρες τις ημέρες τις αστυνομικές δυνάμεις και θα υλοποιηθεί ο σχεδιασμός με τον οποίο δεν υπάρχει περίπτωση σε μέρη που υπάρχει μαζική παρουσία των ανθρώπων, να μην υπάρχει και η εμφανής παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας».

Αύξηση των περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας

«Έχουμε πολύ σοβαρή αύξηση των περιστατικών. Είναι σοκαριστικά τα στοιχεία καθώς η Ελληνική Αστυνομία ασχολήθηκε με 11.500 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο 2022. Καλούμε όλους τους ανθρώπους να μιλούν και να απευθύνονται στην Αστυνομία. Ιδίως τις γυναίκες που κατά μείζονα λόγο είναι θύματα. Να ανοίξουν την ψυχή τους και την καρδιά τους να πουν το πρόβλημα τους για να μπορέσουμε να δράσουμε. Δημιουργήσαμε 18 γραφεία που ασχολούνται με το θέμα και μέσα στο 2023 θα τα διπλασιάσουμε. Υπάρχει η γραμμή 15900 όπου μπορεί ο κάθε άνθρωπος, η κάθε γυναίκα να απευθυνθεί και όταν φτάσει στην Αστυνομία είναι υποχρεωτικό να υπάρχει δικογραφία και παίρνονται μέτρα προστασίας».

Αποτρέψαμε την παράνομη είσοδο στη χώρα 256.000 μεταναστών

«Η πρώτη αποστολή της Ελληνικής Αστυνομίας είναι η φύλαξη των συνόρων της πατρίδας μας από την παράνομη μετανάστευση. Εκεί υπάρχει ένας συγκλονιστικός αριθμός 256.000 παράνομοι μετανάστες απετράπησαν το 2022 να περάσουν παρανόμως από τον Έβρο. Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο δεν κάνουμε τίποτα λιγότερο από αυτό που πρέπει για να προστατέψουμε τα σύνορα της πατρίδας μας παρότι ορισμένοι θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους να αντιστρέψουν την αλήθεια. Η Ελληνική Αστυνομία τηρεί πλήρως το διεθνές δίκαιο και όλους τους διεθνείς κανόνες που υπάρχουν για την δράση της και συνεργάζεται σταθερά με τον Frontex. Είναι γνωστό επίσης, ότι οι αστυνομικοί μας και πέρυσι το χειμώνα και πρόπερσι, τα λέω γιατί τα βίωσα προσωπικά, έχουν σώσει εκατοντάδες παράνομους μετανάστες, τους οποίους είχαν ρίξει οι απέναντι στα χειμαρρώδη και παγωμένα νερά του Έβρου».

Επικίνδυνη και τυχοδιωκτική πολιτική από τον ΣΥΡΙΖΑ

«Οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ ακολουθούν μία πολιτική απίστευτα τυχοδιωκτική, επικίνδυνη πολιτική η οποία στρέφεται ενάντια στα συμφέροντα του ελληνικού λαού και της πατρίδας μας. Επειδή δεν έχουν πεδίο αντιπολίτευσης και αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα από το γεγονός. Κάνει μεγάλη εντύπωση γι αυτό στα στοιχεία της ελληνικής αστυνομίας που δείχνουν τους δείκτες εγκληματικότητας δεν είδα την παραμικρή ανακοίνωση. Που είναι το ενδιαφέρον τους; Που είναι η δική τους αξιολόγηση; Που είναι οι δικές τους θέσεις; Που είναι οι δικές τους προτάσεις; Συνεχίζουν όμως να επιμένουν και να λένε ψέματα για το περιστατικό με τη νησίδα στον Έβρο. Έχουν τελείως διαφορετική πολιτική από τη δική μας κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να ανοίξει τα σύνορα και να συμβεί αυτό που έγινε την περίοδο 2015, 2016, 2017 στην χώρα με το αίσχος της Μόριας στη Μυτιλήνη, με το αίσχος της Ειδομένης, το αίσχος του Ελληνικού, όταν στοιβάζονταν και λιάζονταν χιλιάδες παράνομοι μετανάστες. Είναι απολύτως οργανωμένο αυτό που συμβαίνει στον Έβρο, με οπτικό υλικό που έχουμε δείξει σε διεθνείς οργανισμούς δείχνουμε τη δράση της τουρκικής στρατοχωροφυλακής που οργανωμένα να μετακινεί δυστυχισμένους ανθρώπους. Έχουμε δε ένα τραγικό περιστατικό κατά το οποίο τους είχαν γυμνώσει 92 παράνομους μετανάστες».

Εκλογές: Η κυβέρνηση κράτησε όρθια την Ελλάδα στα δύσκολα

Είμαστε σε μια οιονεί προεκλογική περίοδο, αφού το αργότερο που απομένει μέχρι τις εκλογές, ουσιαστικά είναι πέντε, πεντέμισι μήνες. Άρα οδηγούμαστε σε εκλογές. Να δούμε την μεγάλη εικόνα; Ύστερα από πολύ καιρό μια κυβέρνηση που πέρασε από 40 κύματα σε αυτά τα 3,5 χρόνια, με κρίσεις σε διεθνές επίπεδο, πανδημίες, πολέμους, ενεργειακές κρίσεις όλα όσα έχουν έρθει από το εξωτερικό στη χώρα κατάφερε να κρατήσει όρθια την Ελλάδα. Έχουν γίνει σοβαρά βήματα προόδου με όλη την κοινωνία μαζί. Δεν μένει κανένας πίσω με την ανεργία να μειώνεται, με τους χαμηλούς μισθούς σιγά σιγά να ανεβαίνουν και πρέπει να ανέβουν πολύ περισσότερο… Δεν είπαμε ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, ούτε εξωραΐζω τίποτα, αλλά η πολιτική είναι ένα συγκριτικό πεδίο. Κακά τα ψέματα βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι ή θα συνεχίσουμε με το Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία σε ένα δρόμο σταθερό, σίγουρο και ασφάλειας, ή αν ο ελληνικός λαός αποφασίσει να ξανά τζογάρει και να επιστρέψει σε πειράματα που απέτυχαν».

Η κ. Τσαπανίδου

«Στην κα. Τσαπανίδου θέλω να της ευχηθώ, για λόγους πολιτικού πολιτισμού, να έχει υγεία, να πετύχει στα καθήκοντά της και προσωπικά θα ήθελα να ευχηθώ να βάλει και μια άλλη πολιτική νότα στην κουλτούρα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γιατί από αυτά που έχουμε δει μέχρι τώρα είναι πάρα πολύ απογοητευτικά για το επίπεδο της πολιτικής συζήτησης και αντιπαράθεσης».

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ: newsbomb.gr




Γιάννης Οικονόμου για τους ηθοποιούς: «Υποκριτική η στάση του ΣΥΡΙΖΑ»

O Γιάννης Οικονόμου υπογράμμισε ακόμα ότι η στάση του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα είναι εντελώς υποκριτική

Ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου δίνει τη δική του απάντηση στις διαμαρτυρίες των ηθοποιών, σημειώνοντας ότι με το νέο προσοντολόγιο – κλαδολόγιο δεν αλλάζει τίποτα για τα δικαιώματα των αποφοίτων των δραματικών σχολών.

Η δήλωση:

«Το νέο προσοντολόγιο – κλαδολόγιο, που αφορά τις προσλήψεις στο δημόσιο, δεν επιφέρει καμία αλλαγή στη θέση των αποφοίτων δραματικών σχολών, διατηρώντας τους στο ίδιο επίπεδο με τα προϊσχύσαντα προσοντολόγια του Δημοσίου.

Επίσης, το νέο προσοντολόγιο δεν αφορά προσλήψεις στην εκπαίδευση, οι οποίες για τους καλλιτέχνες γίνονται με το ειδικό καθεστώς που ίσχυε και πριν.

Είναι εντελώς υποκριτική λοιπόν η στάση του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα, να κραυγάζουν σήμερα, κοπτόμενοι για κάτι που ίσχυε απολύτως ίδιο επί της διακυβέρνησής τους.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα της διαβάθμισης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, στο οποίο καμία θετική παρέμβαση δεν έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση, είναι πράγματι σοβαρό και θα αντιμετωπιστεί.

Αποτελεί ήδη αντικείμενο μελέτης και συνολικού σχεδιασμού από την Κυβέρνηση».

Πηγή: newsbomb.gr




ΣΥΡΙΖΑ: Τώρα βλέπουν εκλογές ακόμα και καλοκαιριάτικα

Το «θα έχετε πολλή… κοινοβουλευτική δουλειά» που «υποσχέθηκε» ο Κυριάκος Μητσοτάκης στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες το βράδυ του Σαββάτου, μετά την ψήφιση του κρατικού προϋπολογισμού του 2023, το υποδέχθηκαν στο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με την αίσθηση πως οι εκλογές όχι μόνο δεν θα γίνουν άμεσα, αλλά θα αργήσουν κιόλας!

Κι ενώ μέχρι και το Σάββατο δεν απόκλειαν ο πρωθυπουργός να στήσει κάλπες ακόμα κι εντός του Ιανουαρίου, τώρα δεν αποκλείουν αυτές να στηθούν ακόμα και καλοκαιριάτικα, εξαντλώντας σχεδόν τα συνταγματικά περιθώρια.

«Αν τις πραγματοποιούσε άμεσα, θα έδινε την εντύπωση πως θα είχε συρθεί σε εκλογές από την αξιωματική αντιπολίτευση και τα σκάνδαλα. Τώρα δίνει χρόνο στον εαυτό του να ολοκληρώσει τα ντιλ του γύρω από τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης», σχολιάζουν στην Κουμουνδούρου όπου, μάλιστα, ισχυρίζονται πως για να δικαιολογήσει, ανάμεσα σε άλλα, το ρεκόρ ακρίβειας στην Ελλάδα που ξεκίνησε από το καλοκαίρι του 2021, επτά μήνες δηλαδή πριν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το Φεβρουάριο του 2022, ο κ. Μητσοτάκης έφτασε να πει ψέματα για το ποτέ ξεκίνησε ο πόλεμος, δηλώνοντας πως αυτό συνέβη «πριν 15 μήνες».

Όσον αφορά τη «σαφώς πολωτική του στάση» απέναντι στο ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, κοινοβουλευτικές πηγές του ΣΥΡΙΖΑ την αποδίδουν στο CNN Greece στην επιχείρηση προσέλκυσης των ουκ ολίγων δεξιόστροφων ψηφοφόρων του τρίτου τη τάξει κόμματος από τη στιγμή που ο Νίκος Ανδρουλάκης έχει, στην ουσία, αποκλείσει κυβερνητική συνεργασία με τη ΝΔ.

«Ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει πιθανούς κυβερνητικούς εταίρους. Γι’ αυτό και θα επιχειρήσει να διασωθεί λεηλατώντας το ΠΑΣΟΚ, όπως λεηλάτησε το Ποτάμι το 2019. Οι καιροί, όμως, είναι διαφορετικοί αφού απόδειξε και το Σάββατο ότι δεν είναι ένας κεντρώος, φιλελεύθερος μεταρρυθμιστής, αλλά είναι το σκοτάδι, η συγκάλυψη κι ο ολοκληρωτισμός, όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας στη Βουλή», αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Στο μεταξύ, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα μιλήσει σήμερα Δευτέρα, στις 9:30, στο «digital economy forum 2022», το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Intercontinental υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Πληροφορικής Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Πριν την ομιλία, θα συμμετάσχει σε πρόγευμα εργασίας, στις 8:30.​

Πηγή: newsbomb.gr




Πέθανε ο ραδιοφωνικός παραγωγός Κώστας Μπέσιος

Μια γνωστή φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης, o Κώστας Μπέσιος, πέθανε ξαφνικά το βράδυ της Τρίτης (06.12.2022).

Το βράδυ της Τρίτης, έφυγε από τη ζωή στα 73 του χρόνια ο ραδιοφωνικός παραγωγός Κώστας Μπέσιος, γνωστή φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης. Τη θλιβερή είδηση θανάτου του γνωστοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, αποχαιρετώντας τον Κώστα Μπέσιο με ανακοίνωσή του.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Θεσσαλονίκης αποχαιρετά με θλίψη το σύντροφο Κώστα Μπέσιο και εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένειά του», αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται πως «παρέμεινε μέχρι τέλους ενεργός πολίτης και ακολούθησε με συνέπεια, πάθος αλλά και κριτική διάθεση τις ιδέες της Αριστεράς, μέσα από τις γραμμές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία»

Ποιος ήταν ο Κώστας Μπέσιος

Ο εκλιπών γεννήθηκε το 1949 και ήταν απόφοιτος της Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης. Εργάστηκε στη Διεύθυνση Μνημείων της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Επίσης ήταν για χρόνια παραγωγός μουσικών εκπομπών για το ραδιόφωνο- τελευταία από τη συχνότητα του 91.4 «στο κόκκινο».

Φοιτητής κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, μπλέχτηκε με το αντιδικτατορικό κίνημα και μετά τη μεταπολίτευση οργανώθηκε στο Ρήγα Φεραίο και το ΚΚΕ Εσωτερικού. Πήρε μέρος στις πρώτες μεταδικτατορικές φοιτητικές εκλογές και εκλέχτηκε πρόεδρος στον σύλλογο φοιτητών της Βιομηχανικής.

Πηγή: newsbomb.gr




Η επόμενη μέρα της απεργίας: Η επιστροφή του «κινηματικού» ΣΥΡΙΖΑ

Εδώ και εβδομάδες στον ΣΥΡΙΖΑ συζητούν την παρέμβαση που θα πρέπει να έχουν στην κοινωνία, έτσι ώστε τα στελέχη και τα μέλη τους να βρεθούν στην πρώτη γραμμή των αγώνων εναντίον της ακρίβειας, των πλειστηριασμών και όπου αλλού χρειαστεί.

Την «όρεξη» του ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται πως άνοιξε η επιτυχία της χθεσινής πανελλαδικής απεργίας, με την Κουμουνδούρου να αναζητά ήδη τις «κινηματικές» εκείνες ενέργειες που θα δείξουν την αντίθεση των πολιτών προς την πολιτική της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και θα της δώσουν την απαραίτητη ώθηση ενόψει των ερχόμενων εκλογών.

Οι σκέψεις αυτές που επικρατούν στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν είναι καινούργιες. Εδώ και εβδομάδες συζητούν την παρέμβαση που θα πρέπει να έχουν στην κοινωνία, έτσι ώστε τα στελέχη και τα μέλη τους να βρεθούν στην πρώτη γραμμή των αγώνων εναντίον της ακρίβειας, των πλειστηριασμών και όπου αλλού χρειαστεί.

Χθες, όμως, οι σκέψεις αυτές εκφράστηκαν δημόσια και μάλιστα, διά στόματος Αλέξη Τσίπρα. «Είναι ένα δυνατό μήνυμα ότι ο λαός μπορεί να δώσει διέξοδο. Με την ενεργή παρουσία του όμως, και φυσικά με την προοπτική μιας μεγάλης πολιτικής αλλαγής στις κάλπες που σύντομα θα στηθούν», σημείωσε από την πλατεία Κλαυθμώνος, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Η «προοπτική της πολιτικής αλλαγής» στην οποία αναφέρθηκε ο τέως πρωθυπουργός, είναι, προφανώς, το ζητούμενο για την Κουμουνδούρου. Αυτό το τονίζουν όλα τους τα στελέχη, παντού. Επαναλαμβάνουν διαρκώς ότι λύσεις στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα λαϊκά στρώματα και η μεσαία τάξη, μπορεί να δώσει μια προοδευτική κυβέρνηση, που θα έχει ως κορμό το κόμμα τους.

Αν και η ρητορική αυτή εμπεριέχει χωρίς αμφιβολία τη λογική της «ανάθεσης», από την αξιωματική αντιπολίτευση εξηγούν ότι μόνο η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, από την πρώτη κιόλας Κυριακή, θα μπορέσει να προσφέρει την μοναδική ρεαλιστική διέξοδο από την κρίση. Συμπληρώνουν πως η πολιτική αλλαγή δεν αναιρεί την δράση των κινημάτων, αντίθετα την ολοκληρώνει προς όφελος εκείνων που αυτά εκπροσωπούν.

Αυτό που αναζητούν, πάντως, δεν είναι εύκολο. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή που χωρίζει τη συμμετοχή στο λαϊκό κίνημα, από τον κίνδυνο αυτό να ερμηνευτεί ως προσπάθεια «καπελώματος». Γι αυτό και στόχος των συνεργατών του Αλέξη Τσίπρα είναι η συμμετοχή της βάσης του ΣΥΡΙΖΑ, δίπλα σε ανθρώπους που έχουν διαφορετική πολιτική και κομματική ταυτότητα, αλλά κοινό στόχο, την ανατροπή της πολιτικής Μητσοτάκη.

Πηγή: newsbomb.gr




Τσίπρας: Οι μεσαίοι γίνονται φτωχοί, οι φτωχοί απελπισμένοι

«Οι ανισότητες διευρύνονται με ραγδαίους ρυθμούς ακόμη και σε περιοχές που παραδοσιακά έχουν μεσοστρώματα», ανέφερε από το Χαλάνδρι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας

Μετά την επίσκεψη στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Χαλανδρίου και την περιοδεία του στην αγορά του Χαλανδρίου, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλεξης Τσιπρας, έκανε την ακόλουθη δήλωση προς τους εκπροσώπους του Τύπου:

«Οι ανισότητες διευρύνονται με ραγδαίους ρυθμούς ακόμη και σε περιοχές που παραδοσιακά έχουν μεσοστρώματα.

Είχα σήμερα την ευκαιρία να βρεθώ στο Χαλάνδρι, όπου ξεναγήθηκα στις κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου που έχει κάνει μια καταπληκτική δουλειά. Όταν στο Χαλάνδρι πάνω από 600 οικογένειες βρίσκονται στο κοινωνικό παντοπωλείο και εκατοντάδες άνθρωποι στο συσσίτιο, αντιλαμβανόμαστε πού έχει βρεθεί η κοινωνία μας μετά από ενάμιση χρόνο τρομακτικής ακρίβειας στο ρεύμα, στα είδη βασικής κατανάλωσης.

Η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και για τον εμπορικό κόσμο. Για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, που με πολύ μεγάλη δυσκολία πλέον μπορούν να τα βγάλουν πέρα, καθώς έχει μειωθεί καταλυτικά ο τζίρος τους.

Η χώρα, δυστυχώς περνάει μια οδυνηρή κρίση με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι μεσαίοι φτωχοί και φτωχοί απελπισμένοι.

Την ίδια στιγμή η λαίλαπα των γαλάζιων ακρίδων εφορμά στον δημόσιο πλούτο.

Αυτές οι τρομακτικές ανισότητες, δεν μπορούν να συνεχίσουν. Η χώρα χρειάζεται πολιτική αλλαγή πριν ένας χειμώνας οδυνηρός έρθει σε όλη την ελληνική κοινωνία.

Όσο γρηγορότερα έρθει μια προοδευτική κυβέρνηση για να στηρίξει με ένα πρόγραμμα στήριξης των αδύναμων και της μεσαίας τάξης , ένα πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεγγύης στους ανθρώπους που έχουν την πραγματική ανάγκη τόσο το καλύτερο για όλους . Για όλη την ελληνική κοινωνία και για την χώρα».

Νωρίτερα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ είχε επισκεφθεί τα γραφεία της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Κέντρου Κοινότητας και του Κοινωνικού Φαρμακείου και συνομίλησε με τον Δήμαρχο και τους εργαζόμενους.

Όπως σημείωσαν, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη πόρων και τόνισε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Χαλανδρίου «όσο αυξάνονται οι ανάγκες τόσο λιγοστεύουν οι πόροι. Αυτό είναι το δυστυχές αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόζονται τα τελευταία 2 χρόνια. Υπάρχουν πάρα πολύ μεγαλύτερες ανάγκες από τους πόρους που διατίθενται»,

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι που έχουν καθημερινή επαφή με τους πολίτες που έχουν ανάγκη, εξήγησαν ότι είναι πάρα πολύ αυξημένα τα περιστατικά πολιτών που ζητούν ψυχολογική υποστήριξη, συμβουλευτική αλλά και βοήθεια σε πρακτικά θέματα όπως χρήματα για την επανασύνδεση του ρεύματος, να ενταχθούν στο κοινωνικό παντοπωλείο και άλλα.

Αυξημένες είναι οι ανάγκες και στο Κοινωνικό Φαρμακείο όπου εξυπηρετούνται περίπου 600 άτομα. Όπως είπαν οι εργαζόμενοι, πρόκειται κυρίως για συνταξιούχους που δεν έχουν χρήματα ούτε καν να πληρώσουν την συμμετοχή τους στα φάρμακα. Ωστόσο, ο δήμαρχος Χαλανδρίου κ. Σίμος Ρούσσος σημείωσε πως έχουν αυξηθεί και τα περιστατικά από επαγγελματίες που είχαν μαγαζιά και δεν άντεξαν λόγω της κρίσης με τα αυξημένα ενοίκια και με τα υπέρογκα τιμολόγια του ρεύματος.

Τέλος, οι εργαζόμενοι στις κοινωνικές δομές σημείωσαν ότι είναι αυξημένες επίσης οι ανάγκες και στα καθημερινά συσσίτια του δήμου.

Από την πλευρά του ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε πολύ σημαντική την δουλειά που γίνεται από τον Δήμο σε κοινωνικό πεδίο. «Έχω την αίσθηση ότι η τοπική αυτοδιοίκηση είναι η μόνη που μπορεί να παίξει έναν ρόλο ουσιαστικό δίπλα στον πολίτη για να μην μείνουν χιλιάδες οικογένειες μόνες τους απέναντι σε αυτή την κρίση. Ο δήμος ο δικός σας είναι πρότυπο με μια σειρά από δομές».

Στη συνέχεια ο κ. Τσίπρας πραγματοποίησε περιοδεία στην αγορά του Χαλανδρίου, όπου συνομίλησε με καταναλωτές και καταστηματάρχες για την εκρηκτική κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά με τις υπέρογκες αυξήσεις και τη μείωση εισοδημάτων και τζίρου.

Πηγή: newsbomb.gr




Η χαμένη αυτοδυναμία, η πάλη των τάξεων και ο κύριος Κανένας

Το σύνθημα που λάνσαρε στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός «Αν όχι εμείς, ποιος;» δεν κάνει κλικ στην κοινή γνώμη καθώς θετικά το αξιολογεί μόλις το 19,7% των ερωτηθέντων την ώρα που το φαινομενικά ασαφές «μότο» του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης για «Δικαιοσύνη παντού» προσεγγίζει το 40%.

Τα κουκιά δεν βγαίνουν για αυτοδυναμία, τουλάχιστον υπό τις παρούσες συνθήκες. Τελεία και παύλα. Οι πολίτες φαίνεται ότι ουδόλως επηρεάζονται από τα μηνύματα για τα κακά της ακυβερνησίας και τα καλά της συμπαγούς κυβερνησιμότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σύνθημα που λάνσαρε στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός «Αν όχι εμείς, ποιος;» δεν κάνει κλικ στην κοινή γνώμη καθώς θετικά το αξιολογεί μόλις το 19,7% των ερωτηθέντων την ώρα μάλιστα που το φαινομενικά ασαφές «μότο» του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης για «Δικαιοσύνη παντού» προσεγγίζει το 40%.

Ας σταθούμε λίγο στους αριθμούς: Το 53,8% των πολιτών στην πρόσφατη δημοσκόπηση της MRB για το Newsbomb.gr τάσσεται υπέρ των κυβερνήσεων συνεργασίας, τις οποίες επιλέγει μάλιστα και το 40,1% των ψηφοφόρων της ΝΔ. Παρά το γεγονός ότι το κυβερνών κόμμα προηγείται σταθερά σε όλες τις μετρήσεις, εμφανίζει συνεχή φθίνουσα πορεία, με αμφίπλευρες απώλειες και προς το ΚΙΝΑΛ, αλλά και προς τα πολιτικά μορφώματα που τοποθετούνται στον χώρο της άκρας δεξιάς.

Τείνει επομένως να διαμορφωθεί η άποψη ότι το σενάριο της αυτοδυναμίας είναι κενό περιεχομένου και κατά συνέπεια οι πολίτες – των Νεοδημοκρατών περιλαμβανομένων – διαμηνύουν ότι θέλουν την ησυχία τους, ότι δεν επιθυμούν εν τέλει να τρέχουν κάθε λίγο στις κάλπες.

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο ενδεχομένως σημαντικότερο. Είναι γνωστό ότι οι μονοκομματικές κυβερνήσεις κατά τη δεύτερη θητεία τους εμφανίζουν διαχρονικά την τάση να λειτουργούν με όρους ακόμα πιο κλειστού συστήματος, πράγμα που σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι μένουν στην απ’ έξω. Δεν αναφέρομαι μόνο στις πάσης φύσεως πελατειακές σχέσεις και τα αλισβερίσια με συμφέροντα, αναφέρομαι κυρίως στον βαθμό εκπροσώπησης των κοινωνικών ομάδων και τάξεων. Επομένως, τα συμμαχικά σχήματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν ισχυρό αντίδοτο σε μια τέτοιου τύπου παθογένεια.

Από τα δημοσκοπικώς καταγεγραμμένα στοιχεία του «πήγαινε – έλα» των ψηφοφόρων μεταξύ των σημερινών κομμάτων (κοινοβουλευτικών και μη) προκύπτουν ενδιαφέροντα δεδομένα. Τρία χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας, η Νέα Δημοκρατία εισπράττει τη δυσφορία που προκαλούν οι χειρισμοί της για τη διαχείριση του κολοσσιαίου προβλήματος της ενεργειακής κρίσης και του ράλι της ακρίβειας. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα, από την πλευρά του, δεν κατακτά τη δυναμική εκείνη που θα του επέτρεπε να γυρίσει το παιχνίδι, ενώ την ίδια ώρα διαπιστώνεται (δημοσκοπικά πάντα) μία συνολική απαξίωση του πολιτικού συστήματος – θέμα στο οποίο θα επανέλθουμε.

Πάμε τώρα στα ποιοτικά στοιχεία που αποτυπώνουν την άποψη της κοινής γνώμης για την εκπροσώπηση των τάξεων (MRB – Τάσεις Ιουλίου): Το 62% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η κυβερνώσα παράταξη στηρίζει την ανώτερη τάξη, έναντι 10,9% της Κουμουνδούρου. Σε ό,τι αφορά στην κατώτερη τάξη τα ποσοστά διαμορφώνονται ως εξής: ΝΔ: 19,1%, ΣΥΡΙΖΑ: 28,1%, ενώ ο Κανένας γράφει 30,1%.

Επειδή συνηθίζουμε να λέμε ότι η μεσαία τάξη είναι εκείνη η οποία γέρνει την πλάστιγγα υπέρ του ενός ή του άλλου κόμματος εξουσίας, καθώς επίσης και ότι πολιτικά υποεκπροσωπείται εδώ και αρκετά χρόνια, για του λόγου το αληθές ας ρίξουμε μια ματιά στις απαντήσεις του σχετικού ερωτήματος: ΝΔ: 25,7%, ΣΥΡΙΖΑ: 27,2%, Κανένας: 25,9%. Σαφώς πενιχρό αποτέλεσμα.

Στον τελικό ισολογισμό κερδισμένοι – χαμένοι ας πάρουμε υπόψιν μας και δύο ακόμα γκρίζους δείκτες που σχετίζονται με τον βαθμό αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος. Στην ερώτηση ποιο κόμμα μπορεί να δώσει ελπίδα στον ελληνικό λαό, ο Κανένας πρωτεύει με 30,7%, όπως επίσης πρωτεύει και μάλιστα με ποσοστό 40,3% στο ερώτημα περί της ειλικρίνειας των κομμάτων. Τα συμπεράσματα προφανή.

Πηγή: newsbomb.gr




Τσίπρας για την εργατική Πρωτομαγιά | Θυμόμαστε, Τιμούμε, Συνεχίζουμε

«Θυμόμαστε. Τιμούμε. Συνεχίζουμε», ανάφερε πριν από λίγο ο Αλέξης Τσίπρας σε ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εργατική Πρωτομαγιά.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει στην ανάρτησή του…

“Θυμόμαστε τους αγώνες της εργατικής τάξης για τη χειραφέτησή της. Για μια κοινωνία δικαιοσύνης, στην οποία ο άνθρωπος θα είναι πάνω από τα κέρδη. Για τον σοσιαλισμό ως απάντηση στη βαρβαρότητα.
Τιμούμε εκείνους που θυσιάστηκαν για την πατρίδα και την κοινωνική προκοπή. Τους διακόσιους της Καισαριανής, τους νεκρούς της Θεσσαλονίκης του ’36, όλους όσοι έδωσαν με το αίμα τους υπόσταση στο όραμα της κοινωνικής απελευθέρωσης.
Συνεχίζουμε τον αγώνα για αξιοπρεπή αμοιβή της εργασίας, για τα δικαιώματα στη δουλειά και για μια κυβέρνηση που δε θα θεωρεί την αδικία και τις ανισότητες κανονικότητα και την κοινωνική ισότητα αντίθετη στην ανθρώπινη φύση.”



Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ: Σαρωτική νίκη του Αλέξη Τσίπρα για την εκλογή προέδρου από τα μέλη

Δείτε τα αποτελέσματα

Σαρωτική αδιαμφισβήτητη είναι η νίκη του Αλέξη Τσίπρα στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, σε ό,τι αφορά τον τρόπο που θα εκλέγεται ο πρόεδρος και τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής.

Από την καταμέτρηση των ψήφων προκύπτει πως η συντριπτική πλειοψηφία των συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε απευθείας εκλογής του προέδρου και της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ από τα μέλη.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας

Ψήφισαν 4681 σύνεδροι.

Υπέρ της απευθείας εκλογής από τα μέλη: 3438 (73,4%).

Υπέρ της εκλογής από τους συνέδρους: 1208 (25,8%).

Το συνέδριο ολοκληρώνεται την Κυριακή με την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα.

Ένταση στο συνέδριο

Απίστευτη ένταση επικράτησε νωρίτερα. Ένας σύνεδρος από την Πέλλα επιτέθηκε φραστικά στον Θοδωρή Δρίτσα με αποτέλεσμα η Όλγα Γεροβασίλη να του δείξει την… έξοδο!

Το επεισόδιο σημειώθηκε όταν ο Θοδωρής Δρίτσας εξέφρασε την έντονη διαφωνία του με την πρόταση Αλέξη Τσίπρα για απευθείας εκλογή της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ από τα μέλη, λέγοντας ότι αυτή η πρόταση «μας δίχασε».

Τότε, ένας σύνεδρος από την Πέλλα ακούστηκε να τον αποδοκιμάζει με άσχημους χαρακτηρισμούς. Κατά ορισμένους δε, κινήθηκε εναντίον του τη στιγμή που ο κ. Δρίτσας κατέβαινε από το βήμα!

Όταν τα πνεύματα ηρέμησαν, η πρόεδρος του συνεδρίου, Όλγα Γεροβασίλη ανακοίνωσε ότι ο εν λόγω σύνεδρος αποπέμπεται από το συνέδριο και, μάλιστα, δεν του επέτρεψε να ανακαλέσει.

www.newsit.gr




ΣΥΡΙΖΑ | Το συμβάν στα Πετρέλαια Καβάλας να αποτελέσει ηχηρή προειδοποίηση για την εταιρεία και την Κυβέρνηση

Η χθεσινοβραδυνή έκρηξη και η επακόλουθη πυρκαγιά σε δεξαμενή ελαιόνερων στις εγκαταστάσεις των Πετρελαίων Καβάλας είναι μια ηχηρή προειδοποίηση για την τοπική κοινωνία.

Ανέδειξε, χωρίς καμιά αμφιβολία, τα κενά ασφαλείας που προκύπτουν από την επιλογή της εταιρείας να απολύσει έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, να μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων και να κλείσει τα αυτιά της στις δημόσιες καταγγελίες για την επισφαλή λειτουργία του εργοστασίου.

Η αλλαγή εργασιακού μοντέλου που ακολουθείται στις δύο μεγάλες βιομηχανίες της περιοχής (Πετρέλαια και Λιπάσματα), ενθαρρύνεται από το Υπουργείο Εργασίας, και υποστηρίζεται από τον κατάπτυστο νόμο Χατζηδάκη, αυξάνει εκθετικά τον κίνδυνο σοβαρότερου ατυχήματος στο μέλλον.

Ζητάμε από το αρμόδιο Υπουργείο να εξετάσει άμεσα τις αιτίες του χθεσινού συμβάντος. Επιπρόσθετα, ζητάμε από την εταιρεία να σταματήσει, εδώ και τώρα, την ασκούμενη επιχειρησιακή της πολιτική και να επαναπροσλάβει τους απολυμένους εργαζόμενους.

Οι άστοχες αποφάσεις της και η απαράδεκτη στάση που κρατά το τελευταίο χρονικό διάστημα ενέχει κινδύνους για τη ζωή των εργαζομένων και την ασφάλεια του συνόλου των πολιτών της Καβάλας και των γύρω περιοχών.

Το γεγονός ότι δεν θρηνήσαμε θύματα δεν θα πρέπει να μας καθησυχάζει.

Τέλος, θέλουμε να συγχαρούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία που έδρασε άμεσα και απέτρεψε τα χειρότερα.




Μ. Λαζαρίδης | Οι αδικίες σε βάρος των ομογενών μας αποκαθίστανται

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, για την αποκατάσταση των αδικιών σε βάρος των ομογενών μας από την πρώην
Σοβιετική Ένωση και την Αλβανία, έκανε την εξής δήλωση: «Είμαι πολύ χαρούμενος που η σημερινή Κυβέρνηση προχώρησε στη διόρθωση δύο μεγάλων αδικιών σε βάρος των Ελλήνων ομογενών από την πρώην Σοβιετική Ένωση και την Αλβανία.

Η πρώτη αφορά το δικαίωμά τους στη σύνταξη, το οποίο τους είχε στερήσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο “Κατρούγκαλου”. Σύμφωνα με εκείνον, το
ασφαλιστικό σύστημα έθετε ως προϋπόθεση για πλήρη εθνική σύνταξη στους συγκεκριμένους ομογενείς μας τα 40 χρόνια διαμονής στην Ελλάδα. Μια προϋπόθεση που δεν μπορούσε να εκπληρωθεί στην πράξη, αφού τα σύνορα άνοιξαν μετά το 1990 και οι πολίτες αυτοί έλαβαν το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας
Ομογενούς το 1998.
Την εν λόγω ρύθμιση άλλαξε η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τροπολογία που ψηφίστηκε σε τελευταίο νομοσχέδιο, ορίζοντας ότι ο απαιτούμενος χρόνος παραμονής στην Ελλάδα θα είναι τα 30 χρόνια. Για το θέμα αυτό είχα καταθέσει και σχετική ερώτηση στις 6 Δεκεμβρίου 2021 προς τους αρμοδίους Υπουργούς, ζητώντας τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, προκειμένου να διορθωθεί η αδικία σε βάρος Ελλήνων ομογενών για τη θεμελίωση του δικαιώματός τους για εθνική σύνταξη και να τηρηθεί η σχετική, προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης.

Η δεύτερη αδικία που τακτοποιείται σχετίζεται με την απειλή πλειστηριασμού ακόμα και της πρώτης κατοικίας κάποιων εκ των Ποντίων, οι οποίοι αδυνατούσαν
μετά το 2010 λόγω ανεργίας και ανέχειας να συνεχίσουν να αποπληρώνουν το στεγαστικό τους δάνειο, αν και αυτό είχε ληφθεί με την εγγύηση του Ελληνικού
Δημοσίου.

Είχα θέσει το ζήτημα το καλοκαίρι του 2021, με επιστολή μου προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος τελικά αποφάσισε τη δημιουργία
ειδικής υπηρεσίας που διαχωρίζει τα συγκεκριμένα δάνεια από τα υπόλοιπα κόκκινα δάνεια στη χώρα. Πλέον οι φάκελοι θα εκκαθαρίζονται άμεσα και το Δημόσιο, ως εγγυητής, θα αποπληρώνει τις τράπεζες και στη συνέχεια θα ρυθμίζει το δάνειο σε 120, 240 ή περισσότερες δόσεις, ανάλογα με την περίπτωση. Ταυτόχρονα, δόθηκε εντολή στις Τράπεζες να σταματήσουν κάθε είδους όχληση προς τους ομογενείς μας.

Ήταν δεσμεύσεις μας και τις υλοποιήσαμε.

Οι ομογενείς μας δικαιούνται της αλληλεγγύης και της δίκαιης αντιμετώπισης απ’ όλους μας. Κάτι που επιδεικνύεται έμπρακτα, μέσα από τις δύο κυβερνητικές πρωτοβουλίες».




Παναγιωτόπουλος | Υπερασπίστηκε το Σ/Ν «για την ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας»

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος συμμετείχε σήμερα, Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022, στη δεύτερη ημέρα συζητήσεως επί του Σχεδίου Νόμου του ΥΠΕΘΑ υπό τον τίτλο: «Για την ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας» από τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμύνης και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων.

Μετά τις ομιλίες που απηύθυναν οι εισηγητές των κομμάτων και βουλευτές, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης επισήμανε τα εξής:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Θα προσπαθήσω να κάνω δυο τρία σχόλια για να βοηθήσω τη συζήτηση, δεδομένου ότι είμαστε αρκετές ώρες εδώ. Ήταν μία γεμάτη μέρα.    Μπορώ να πω ότι η Συζήτηση του σταδίου της ακρόαση, της πρωινής, ήταν λίγο καταχρηστική όσον αφορά το πρώτο της κομμάτι.

Κατέδειξε ζητήματα της αμυντικής βιομηχανίας, αλλά ο λόγος που προσκλήθηκαν όλοι, έπρεπε να ήταν κατανοητό ότι είναι, αν είχαν κάτι να συνεισφέρουν όσον αφορά τις συμβάσεις αυτές. Ξέραμε ότι θα γινόταν μία γενική τοποθέτηση για την κατάσταση στην αμυντική βιομηχανία προκειμένου να καταδειχθεί ενδεχομένως αυτό. Εκτιμώ ότι ήταν η πρόθεση ότι δεν υπάρχει αμυντική βιομηχανία, δεν υπάρχει συμμετοχή της αμυντικής βιομηχανίας σε αυτές τις προμήθειες, αλλά δεν νομίζω ότι είχε καμία συνεισφορά τη συζήτηση να ακούσουμε για το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων της Ελευσίνας. Άλλη κουβέντα αυτή! Ναι βεβαίως, αλλά καμία σχέση με την προμήθεια των φρεγατών ή για την προμήθεια των αντιαρματικών βλημάτων 120 χιλιοστών και τη συμμετοχή των ΕΑΣ. Αν θέλουμε να είμαστε συναφείς με το αντικείμενο, καλό είναι  να τοποθετούμαστε επί των προγραμμάτων.

Άκουσα κάποιες ανακρίβειες, οι οποίες νομίζω ότι έπρεπε να είχαν ξεκαθαρίσει μέχρι αυτό το στάδιο της συζήτησης. Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει ένα πρόγραμμα εξοπλιστικό, λίγο απαραίτητο ή κάπως απαραίτητο ή λίγο πολύ απαραίτητο. Όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα που φέρνουμε προς έγκριση, με τον έναν ή το άλλο τρόπο, είναι άκρως απαραίτητα για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Άκρως απαραίτητα! Κατεπειγόντως απαραίτητα!

Οι φρεγάτες διότι ο Στόλος έχει πλέον μια πολύ μεγάλη ηλικία. Ναι, βεβαίως, υπάρχει και ζήτημα το οποίο θα κληθούμε σύντομα να επιλύσουμε για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής, αν και μόνο μέσης ζωής δεν είναι η τριακονταπενταετία με τεσσερακονταπενταετία ηλικίας των φρεγατών αυτών, κλάσης ΜΕΚΟ. Το οποίο ναι, πέφτει πρόταση για αυτό. Την εξετάζει όπως κα όλα τα ζητήματα το Πολεμικό Ναυτικό -οι επιτελείς του- αλλά ποιος αμφιβάλει ότι είναι κατεπείγουσα ανάγκη να προμηθευτεί το Πολεμικό Ναυτικό τρεις νέες φρεγάτες και μάλιστα υπερσύγχρονης τεχνολογίας; Τις ψηφιακές φρεγάτες της νέας εποχής. Κανείς δεν αμφιβάλει. Επομένως δεν είναι θέμα περί του απαραίτητου κατεπείγοντα χαρακτήρα αυτού του προγράμματος.

Αν παίρνουμε άλλα έξι “Rafale” για να συμπληρώσουμε τον αριθμό των είκοσι τεσσάρων στα δεκαοκτώ. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα αεροπλάνα αυτά είναι απαραίτητα στις δομές της Πολεμικής Αεροπορίας. Απαραίτητα είναι και τα αεροπλάνα και τα όπλα τους και η συνολική παρουσία τους που -όπως είπα και στην πρώτη συζήτηση- διαφοροποιεί τις ισορροπίες στον αέρα στην περιοχή μας και προβληματίζει βέβαια και δεόντως τους αντιπάλους ή μάλλον τους γείτονες. Πλην όμως δεν θα βρουν απαντήσεις, όπως άκουσα επίσης στο δημόσιο λόγο να αναπτύσσεται, εξασφαλίζοντας την μεταστάθμευση καταριανών “Rafale” στο έδαφος, δεν είναι τόσο απλή υπόθεση αυτή.

Ποιος αμφιβάλει για το κατεπείγον του να αποκτήσουμε μετά από κάποιες δεκαετίες τελευταίου τύπου σύγχρονες τορπίλες στα σύγχρονα υποβρύχια για τα οποία υπερηφανευόμαστε (και καλά κάνουμε) ότι διαθέτουμε; Υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπάρχει κατεπείγουσα ανάγκη να γίνουν αυτά; Ακόμα και η «ουρά» του προγράμματος των επιπλέον υλικών, προσπορίζει κάποιο ακόμα επιπλέον οικονομικό όφελος στο Ελληνικό Δημόσιο αφού πλέον καλύπτεται η απόκλιση ανάμεσα σε αυτά που παρέλαβε τελικά το Πολεμικό Ναυτικό και σε αυτά που πλήρωσε. Είναι προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου κι είναι μία «ουρά» η οποία επιτέλους διευθετήθηκε οριστικά και αμετάκλητα. Κι αυτό υπήρχε η υποχρέωση να διευθετηθεί πλην όμως και εκεί ακόμα υπήρχαν κάποιες καθυστερήσεις. Δεν είναι κακό να κλείνουν όλα αυτά τα θέματα.

Άκουσα όμως διάφορα, «έλλειψη στρατηγικής». Γιατί πειράζει τόσο πολύ δηλαδή που ανακοίνωσε τα “Rafale” ο Πρωθυπουργός της χώρας, ο κ. Μητσοτάκης; Είναι αναρμόδιος ως προς το ζήτημα της αμυντικής θωράκισης της χώρας ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως Πρωθυπουργός; Γιατί δηλαδή; Δεν μπορώ να το καταλάβω. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορώ να εξηγήσω το σκεπτικό σας είναι ότι όλα αυτά ήταν στα χέρια του Πάνου Καμένου επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ. Η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω. Και ό,τι είχε να κάνει με Εξοπλιστικά το είχε, θα έλεγα, επάνω του ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας επί ημερών των Κυβερνήσεών σας. Γιατί δηλαδή είναι «ανάρμοστο» να ανακοινώνει ο Πρωθυπουργός της χώρας μία αμυντική προμήθεια και μάλιστα στρατηγικής σημασίας; Δεν είναι καθόλου.

Και θα έλεγα ότι η ευελιξία στις διαπραγματεύσεις όταν κατέστη οικονομικά ασύμφορη η προμήθεια των δύο φρεγατών “Belh@rra” όταν η τιμή, η τελική διαμόρφωση μάλιστα έφερε μία τιμή 3,3 δισ. για τα δύο καράβια, πιστώνεται στις θετικές παρεμβάσεις του Πρωθυπουργού. Είπε ότι δεν μπορούμε να σηκώσουμε οικονομικά την προμήθεια δύο φρεγατών “Belh@rra”, πλην όμως δεν το αφήνουμε, δεν το εγκαταλείπουμε αυτό το πρότζεκτ, την προμήθεια νέων φρεγατών. Κι εκείνη τη στιγμή με δεδομένες τις ανάγκες -όπως τις είχαν περιγράφει τα Επιτελεία, όπως ήταν περιγεγραμμένες στη Δομή Δυνάμεων, όπως ήταν προϋπολογισμένες στο Ενιαίο Μεσοπρόθεσμο Αμυντικού Εξοπλισμού- κάναμε τη στροφή στα “Rafale”. Αλλά δεν ανακαλύψαμε ξαφνικά μια καινούργια ανάγκη για την οποία δεν είχε κανείς πει τίποτα. Απλά κάναμε μια επαναπροτεραιοποίηση μέχρις ότου να έχουμε νέα δεδομένα και νέες δυνατότητες όσον αφορά στην αγορά των φρεγατών.

Άρα δεν υπάρχει κάποια έλλειψη στρατηγικής. Τη στρατηγική στους εξοπλισμούς σας είπα τι ακριβώς προσδιορίζει. Η Δομή Δυνάμεων, το ΕΜΠΑΕ και η περιγραφή των αναγκών από τα Επιτελεία τα οποία επεξεργάζονται λύσεις, εισηγούνται στο ΓΕΕΘΑ. Ο Αρχηγός συνέταξε ένα συνολικό σχέδιο για τους εξοπλισμούς, το συζητήσαμε, το συνθέσαμε, το υποβάλλαμε προς έγκριση στον Πρωθυπουργό, πήραμε την έγκριση και το υλοποιούμε. Αυτό κάνουμε τώρα. Αυτό δεν δείχνει έλλειψη στρατηγικής αλλά θα έλεγα αρκετά προσεγμένη στόχευση και προτεραιοποίηση των αναγκών.

Και βέβαια άκουσα κι όλα αυτά περί «παντελούς απουσίας της ΕΑΒΙ», της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας. Το πρώτο που ήθελα να πω είναι ότι όσον αφορά στις φρεγάτες και τα αεροσκάφη, δηλαδή τα γαλλικά οπλικά συστήματα, το πλαίσιο συμμετοχής της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας έχει προαναγγελθεί από τη συμφωνία – πλαίσιο για τη Στρατηγική Συνεργασία στην Άμυνα μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας. Υπάρχουν συγκεκριμένα άρθρα τα οποία αναφέρονται στη συμμετοχή και την σύγκληση, θα έλεγα, και τη δημιουργία ενός πλέγματος τακτικών επαφών και συνεννοήσεων μεταξύ στοιχείων των δύο αμυντικών βιομηχανικών, γαλλικής και ελληνικής. Αυτό είναι το πλαίσιο.

Αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, επιτρέψτε μου να πω ότι ακολουθήθηκε στις προμήθειες των φρεγατών περισσότερο, στα “Rafale” λιγότερο, όμως θεωρώ ότι και εκεί θα έχουμε συγκεκριμένη πρόοδο. Άλλωστε αναγράφεται και στο κεφάλαιο το άρθρο 49 αν δεν απατώμαι, της σύμβασης προμήθειας των έξι “Rafale”. Ανατρέξετε και θα το δείτε για εμπλοκή της αμυντικής βιομηχανίας.

Στο πλαίσιο αυτό και με βάση και τις πρωτοβουλίες της ΓΔΑΕΕ και τις επιστολές που έχουν αποσταλεί στη “Group Naval”, τη “Thales” και την “MBDA”, δηλαδή στις κατασκευάστριες εταιρείες των φρεγατών. Οι εταιρείες ακολούθησαν τις οδηγίες της ΓΔΑΕΕ, δηλαδή να ψάξουν στην ελληνική αγορά, να υλοποιήσουν δεσμεύσεις της συμφωνίας, να εντοπίσουν εταιρείες, να υποβάλουν σχέδια, να συνεννοηθούν, να τις εμπλέξουν. Και υπάρχει ήδη απτό αποτέλεσμα: Κατά τη “Naval Group” θα παρασχεθεί υποκατασκευαστικό έργο σε πάνω από 50 ελληνικές εταιρείες! Δεν το λες αυτό και «παντελή απουσία» της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.

Επαναλαμβάνω: πενήντα και πάνω ελληνικές εταιρείες! Ναι δεν είναι τα ναυπηγεία ακόμα. Θα ανακύψει θεωρώ στο μέλλον με βεβαιότητα η δυνατότητα κάποιο ελληνικού ναυπηγείου να παράσχει ναυπηγικό έργο, ενδεχομένως όταν πάμε στην επόμενη αγορά των πλοίων που αναπόφευκτα χρειάζεται στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά ήδη παρέχεται υποκατασκευαστικό έργο. Προσδιορίζεται κατά τις εταιρείες αυτές ένα ποσοστό επιστροφής γύρω στο 13% κατά την “MBDA” όσον αφορά στα όπλα δηλαδή, λίγο παραπάνω, γύρω στο 16% – 17% αν δεν απατώμαι. Συνολικά αυτό υπολογίζεται σε 400 εκατομμύρια επιστροφών σε έργο που θα παρασχεθεί από εταιρείες της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, όσον αφορά στις φρεγάτες.

Επομένως, ας μην υπερβάλουμε ότι απουσιάζει παντελώς η εμπλοκής της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Ναι, πείτε ότι θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη. Πείτε ότι θα μπορούσαμε να βάλουμε ένα πλαφόν ξέρω εγώ, το 30% – 40%; Πείτε κάτι τέτοιο, αλλά όχι ότι απουσιάζει παντελώς, γιατί δεν απουσιάζει παντελώς. Και να πω και κάτι; Αν ξεκινήσει να παρέχεται υποκατασκευαστικό έργο, νομίζω σιγά – σιγά θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις να αποκτήσουν και οι ελληνικές εταιρείες μεγαλύτερη φήμη, ανταγωνιστικότητα, εξωστρέφεια και δυνατότητα -αν θέλετε- να αυξήσουν τη συμμετοχή τους και σε προγράμματα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και σε άλλα προγράμματα.

Αυτό είναι μέγα ζητούμενο, άμα θέλεις να ισχυρίζεσαι ότι αγωνίζεσαι για μια ισχυρή εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Η εγχώρια αμυντική βιομηχανία, δηλαδή να είναι και εξωστρεφής, να είναι και ανταγωνιστική. Να μην περιορίζει την ελπίδα της σε διεκδίκηση κάποιας δουλειάς, κάποιου προγράμματος από τις Ελληνικές Ένοπλές Δυνάμεις, αλλά μπορεί να το κάνει αυτό και διεθνώς. Αν δεν το κάνει τότε επιτρέψτε μου να εκτιμώ ότι δεν έχει τις προϋποθέσεις να είναι ανταγωνιστική και θα είναι μία έτσι κι αλλιώς προβληματική κατάσταση.

Τώρα, και για να μην λέω πολλά παραπάνω, τα βασικά πλεονεκτήματα για τα τρία τουλάχιστον προγράμματα, αφήνω έξω το “Excess materials”, αυτό νομίζω ότι το έχουμε εξαντλήσει. Όσον αφορά τις φρεγάτες είπαμε ότι κατέστη εφικτό για τις “Belh@rra” να συμπεριληφθούν επιπλέον δυνατότητες χωρίς διαφοροποίηση από το τελικό τίμημα, για παράδειγμα η εκπαίδευση επιπλέον πληρωμάτων και η αντικατάσταση υλικοτεχνικής υποδομής και λογισμικών με αυτά τελευταίας τεχνολογίας, το ό,τι η σύμβαση είναι ίδια με αυτή των Ενόπλων Δυνάμεων της Γαλλίας για το ίδιο αντικείμενο, σταθερές τιμές, υπάρχει το “option” με την ίδια τιμή ή σχετική αναπροσαρμογή, μάλλον, οριζόμενη για την τέταρτη φρεγάτα.

Επιτυχία της εν συνεχεία υλικοτεχνικής υποστήριξης, κάθε πλοίο την παραλαβή για τρία έτη. Επιτυχία η εν συνεχεία υλικοτεχνική υποστήριξη του εξοπλισμού που είναι να αποκτηθεί για πέντε έτη από την παραλαβή κάθε πλοίου. Και βέβαια περίοδος εγγύησης συμβατικών αντικειμένων δύο ετών, αντί ενός που ήταν η συνήθης πρακτική της “ΜΒDA”.

Όσον αφορά τις τορπίλες:

Ø  Ολοκληρωμένη υποστήριξη με πλήρες πακέτο εκπαίδευσης, πλήρες συνεργείο τεχνικής υποστήριξης, επαρκής αριθμός αναλωσίμων συνολικού κόστους περί τα 22 από τα 112 εκατομμύρια στις εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού, σημαντικό. Σαράντα τέσσερις σύγχρονες τορπίλες αντί για ένα μικρότερο αριθμό συγχρόνων και αναβάθμιση δεκαοκτώ ή δεκαέξι παλαιοτέρων στα ίδια λεφτά, με τον ίδιο προϋπολογισμό. Αυτό νομίζω είναι αποτέλεσμα καλής διαπραγμάτευσης.

Ø  Επίσπευση, βελτίωση μάλλον του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων από 48 μήνες που ήταν κατά την αρχική διαπραγμάτευση σε 39 κατά το απώτερο όριο. Δηλαδή οι πρώτες τορπίλες θα παραδοθούν σε 16 μήνες με την ενεργοποίηση της σύμβασης, οι υπόλοιπες σε εικοσιτέσσερις, τριάντα τέσσερις και τριάντα εννέα μήνες από την ενεργοποίηση της σύμβασης.

Η προηγούμενη διαπραγμάτευση έκανε λόγο για τέσσερα έτη κι αυτό είναι μία βελτίωση της διαπραγμάτευσης, και βέβαια μία αύξηση κι εδώ της ελληνικής βιομηχανικής συμμετοχής, από τις τέσσερις εταιρείες ή πέντε που προκρίθηκαν να συνεργαστούν με τη μοναδική κατασκευάστρια αυτών των τορπιλών, δηλαδή τη γερμανική “Atlas Electronic”.        Και στο τέλος, και εδώ υπάρχει μία ενεργοποίηση δικαιώματος προαίρεσης για πιθανή ή μελλοντική προμήθεια νέων τορπιλών με την τιμαριθμική αναπροσαρμογή.

Και για να πω κάτι το οποίο έχει το δικό του ενδιαφέρον. Αν δείτε ότι η τιμαριθμική αναπροσαρμογή που προκρίνεται είναι για δύο έτη από την ημερομηνία ενεργοποίησης, η τιμή μονάδος αυξάνεται κατά 2,2% σε σχέση με την αρχική τιμή, ενώ για πέντε έτη από την ημερομηνία ενεργοποίησης η τιμή μονάδος αυξάνεται κατά 16% σε σχέση με την αρχική τιμή, για να καταλάβετε για τι νούμερα συζητάμε όταν συζητάμε και τιμαριθμικές αναπροσαρμογές από μία αρχική τιμή ενός αντικειμένου, ενός όπλου και διαπραγματευόμαστε πρόσκτησή του στο μέλλον. Να πω ότι και η τιμή μονάδας, θα έλεγα, είναι ένα άλλο επιτυχημένο αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης, αφού έχει επιτευχθεί έκπτωση 10% και η κάθε τορπίλη θα κοστίζει περί το 1,9 εκατομμύρια έναντι της διεθνώς αναμενομένης γι’ αυτού του είδους την τορπίλη τιμή από 2,1 έως 2,6 εκατομμύρια. Άρα, αυτά όσον αφορά τις τορπίλες.

Τέλος, όσον αφορά στα αεροσκάφη, θέλω να πω ότι ο συνολικός προϋπολογισμός γύρω στο 1.092.000.000 περίπου ευρώ συμπεριλαμβάνει κρατήσεις και αναπροσαρμογές τιμών. Η τιμή του αεροσκάφους έχει να κάνει με το ό,τι όλα τα συστήματα που προσαρμόζονται σε αυτά τα έξι καινούργια “Rafale” είναι εντελώς καινούργια -τελευταίου τύπου θα έλεγα- και ιδίως αυτά που έχουν να κάνουν με τα ηλεκτρονικά υποσυγκροτήματα του αεροσκάφους, όπως το ραντάρ του -το λεγόμενο MIDS– που έχει να κάνει με το δικτυοκεντρικό σύστημα σύνδεσης μεταξύ των αεροσκαφών, άλλων αεροσκαφών ενδεχομένως και άλλων στοιχείων, όπως πλοία ή επίγειες δυνάμεις. Το “Link 16” είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρχει αυτή η δικτυοκεντρική διασύνδεση. Για να μη μιλήσω και για την παραλαβή των έξι καινούργιων αεροσκαφών μέχρι το τέλος του 2024. Δηλαδή με το που τελειώνει η παραλαβή των δεκαοκτώ ξεκινά αμέσως η παραλαβή των επόμενων έξι μέχρι να συμπληρώσουμε είκοσι τέσσερα. Κι αυτό ίσως να έχει και κάποιο αντίκτυπο στην εμπλοκή της αμυντικής βιομηχανίας, διότι όταν ζητάς να σου παραδοθεί κάποιο αεροσκάφος σε τόσο ταχείς χρόνους, η πρώτη εξάδα σε ένα χρόνο, ας πούμε, από την αρχική συμφωνία, τότε δεν έχεις μεγάλα περιθώρια να εμπλέξεις σε υποκατασκευαστικό έργο και την δική σου εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Αυτό ενδεχομένως θα ήταν πιο δόκιμο και αναμενόμενο να γίνει σε μία μεταγενέστερη φάση όταν έχουμε να κάνουμε με τη συντήρηση και την υποστήριξη αυτών των αεροσκαφών.

Επομένως, νομίζω ότι είναι προφανές ότι αυτές οι τρεις συμβάσεις, αυτά τα τρία εξοπλιστικά προγράμματα είναι άκρως επωφελή για τη συνολική δυνατότητα των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι άκρως απαραίτητα κατ’ αρχάς για την αναβάθμιση, την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με πολύτιμες νέες Μονάδες αλλά και την επαύξηση των δυνατοτήτων της Πολεμικής Αεροπορίας με ένα τύπο αεροσκάφους που έχει αποδεδειγμένη, θα έλεγα, αξία.

Δεν θέλω να ακούω επιχειρήματα του τύπου «γιατί δεν βάλατε “SCALP Naval” στις Belh@rra», ας πούμε. Δεν είναι για αντιαεροπορική ομπρέλα τα “SCALP Naval”. Είναι στρατηγικό όπλο το οποίο, αν θέλετε, πρώτον μπορούν να φέρουν κι άλλα στοιχεία των συστημάτων μας, όπως ας πούμε τα “Rafale”. Δεύτερον αν το βάλεις επάνω στη φρεγάτα, θα πουν οι αρμοδιότεροι εμού Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού ότι το καθιστάς και λίγο στόχο έτσι, καθότι στρατηγικό το όπλο αυτό. Και εν πάση περιπτώσει, αφού το φέρουν αεροσκάφη γιατί να το έχει και η φρεγάτα η οποία άλλο κύριο ρόλο ανάμεσα στους πολλούς, στις πολλές αποστολές που θα μπορεί να διεξαγάγει, έχει προοριστεί να επιτελεί.

Σε κάθε περίπτωση, επωφελείς συμβάσεις για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Εμπλοκή, ναι, της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας σε κάποιο ποσοστό το οποίο, εν πάση περιπτώσει θεωρώ ότι θα μπορούσε να αυξηθεί στην πορεία αλλά δεν είναι αμελητέο και βέβαια στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδιασμού για την επόμενη ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων. Όπως σας είπα, μένουν πολλά να γίνουν. Κι ασφαλώς η προσπάθεια αυτή έχει τεράστιο κόστος οικονομικό. Αναμφίβολα έχει πολύ μεγάλο, δυσβάσταχτο -δεν αντιλέγω- οικονομικό κόστος αλλά έχει και κάτι άλλο.

Έχει ανυπολόγιστο, επιτρέψτε μου να πιστεύω, εθνικό όφελος. Γιατί σε μία εποχή δύσκολη, σε μία εποχή με πάρα πολλές γεωπολιτικές αβεβαιότητες, με εντάσεις, με κρίσεις, με απειλές διαφόρων τύπων που εκδηλώνονται πλέον κοντά μας. Γιατί, όπως καταλαβαίνετε, πριν από μερικά χρόνια θα ήταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας να συζητάμε για υπαρκτό σενάριο να ξεσπάσει πόλεμος σε ευρωπαϊκό έδαφος. Αυτές τις ημέρες συζητάμε ακριβώς αυτό, ένα πολύ υπαρκτό σενάριο να ξεσπάσει πόλεμος σε ευρωπαϊκό έδαφος και μάλιστα όχι μακριά από τα δικά μας τα μέρη.

Είχαμε την Κύπρο, ναι, το 1974, ασφαλώς. Δεν την ξεχνάμε την Κύπρο, όχι, μην παρεξηγηθώ για αυτό, αλλά είμαστε στο 2022 και μιλάμε για πόλεμο ξανά στην Ευρώπη.

Πριν από 10-15 χρόνια, επιτρέψτε μου χωρίς να πούμε σε διάλογο, ότι δεν θα το, λίγοι από εμάς φανταζόμασταν ότι μπορεί να γίνει. Και τώρα ζούμε αυτό που ζούμε.

Σε κάθε περίπτωση η χώρα πρέπει να κάνει προσπάθειες για να θωρακιστεί κι αυτό είναι και το δικό μας καθήκον, αυτή είναι η αποστολή μας. Πρέπει να το κάνει με οργανωμένο τρόπο, πρέπει να το κάνει καλύπτοντας ανάγκες και πρέπει να το κάνει ενδεχομένως τρέχοντας και λίγο με ποιο εντατικούς ρυθμούς για να καλύψει κενά από το παρελθόν που δημιουργήθηκαν σε εποχές άλλες όταν και οι συνθήκες ήταν διαφορετικές και οι δυσκολίες οι οικονομικές ήταν διαφορετικές. Αλλά πρέπει να το κάνει και σε αυτό επιμένω, παρά την αντίθετη άποψη που εξέφρασε ο κύριος Παπαναστάσης ότι πρέπει να επιδείξουμε ομοψυχία. Δηλαδή δεν ξέρω, αισθάνομαι ότι ο κ. Παπαναστάσης εννοεί την ομοψυχία ότι στο να είμαστε ομόψυχοι αλλά να μην χρησιμοποιούμε ΝΑΤΟϊκά όπλα. Ωραία! Θα έχουμε ομοψυχία αλλά δεν θα έχουμε όπλα να αντιμετωπίσουμε τις απειλές που μας περιτριγυρίζουν κι αυτό για εμένα είναι μία συνθήκη που δεν μπορούμε να υποστούμε.

Επομένως να καταλήξουμε ότι το ζητούμενο είναι αυτό που περιέγραψα, ότι αυτές οι συμβάσεις ικανοποιούν, θα έλεγα, τους βασικούς όρους, ότι γίνονται με αίσθηση κατεπείγοντος και τις σχετικές ταχύτητες, γίνονται μετά από πολλή δουλειά που εκτελέστηκε από τα Επιτελεία, από τις Γενικές Διευθύνσεις με τη συνεισφορά, ασφαλώς των Αρχηγών και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στη βάση του σχεδίου που περιέγραψα κι ότι αυτό που οφείλουμε σε αυτούς τους ανθρώπους είναι να συνεχίσουμε να διεξαγάγουμε αυτή την εντατική προσπάθεια για να επαυξήσουμε τις δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεών μας κι επομένως μέσα από αυτό τον τρόπο, αλλά με τις σωστές διαδικασίες και θα έλεγα με τη σωστή ατμόσφαιρα μεταξύ μας, να θωρακίζουμε και την Πατρίδα μας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

Αύριο στην Ολομέλεια θα πούμε λίγα παραπάνω.

Σας ευχαριστώ για τη συνεισφορά σας στη συζήτηση».