Την Κυριακή αποφασίζει για Δημάρχους-Περιφερειάρχη ο ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας

Το αργότερο την Κυριακή το βράδυ αναμένεται να υπάρξουν αποφάσεις για τις υποψηφιότητες που αναμένεται να λάβουν την στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ στις ερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Για την Περιφέρεια ΑΜΘ και παρά την αρχική διάψευση από την Τάνια Ελευθεριάδου, φαίνεται να υπάρχει ενδεχόμενο υποψηφιότητας της. Αναφέρεται επίσης και το όνομα του κ. Μαλτέζου από τον Έβρο.

Στο Δήμο Καβάλας υπάρχει η σκέψη να είναι επικεφαλής του δημοτικού συνδυασμού “Συμπαράταξη Πολιτών ” ο Σωτήρης Σωτηριάδης ενώ ο Ο ΣΥΡΙΖΑ προσανατολίζεται να στηρίξει τον Γιάννη Ταστσόγλου στο Δήμο Νέστου, τη  Μαρία Βαρύτη στο Δήμο Παγγαίου.

Το σχετικό ρεπορτάζ :




«Κλειδώνει» σήμερα η υποψηφιότητα Τσακαλώτου για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ – Η ενόχληση Τσίπρα από τις εξελίξεις

Κρίσιμη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος το Σαββατοκύριακο

Την προθέσεις του για τη διεκδίκηση της προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία ανακοινώνει σήμερα στις 14:00 το μεσημέρι από γνωστό χώρο εκδηλώσεων στην περιοχή του Ψυρρή, ο βουλευτής Β1’ Βόρειου Τομέα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Ευκλείδης Τσακαλώτος. Ο πρώην υπουργός Οικονομικών θα είναι το δεύτερο στέλεχος που θα δημοσιοποιήσει την πρόθεσή του να διεκδικήσει την προεδρία μετά την Έφη Αχτσιόγλου που προέβη σε ανάλογη κίνηση προ ημερών.

Κι όλα αυτά λίγες ώρες πριν την κρίσιμη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος που θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο και κατά τη διάρκεια της οποίας αναμένεται να ανακοινώσει τη συμμετοχή του στην κούρσα διαδοχής του Αλέξη Τσίπρα και ο στενός συνεργάτης του τέως πρωθυπουργού, Νίκος Παππάς. Άγνωστο παραμένει το τi θα πράξει μέχρι στιγμής ο Παύλος Πολάκης που φέρεται να θέλει κι αυτός να δοκιμάσει τις δυνάμεις του. Όσο περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να εκλεγεί κάποιος πρόεδρος από τον πρώτο γύρο των εσωκομματικών εκλογών που αναμένεται να διεξαχθούν αρχές Σεπτεμβρίου.

Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος, επιβεβαιώθηκε η απόφαση για τον οδικό χάρτη και τη διαδικασία εκλογής του νέου αρχηγού, που θα και την εισήγηση του εν λόγω οργάνου στην αυριανή Κεντρική Επιτροπή.

Βάσει του οδικού χάρτη που έχει καθοριστεί και μένει να «κλειδώσει» το Σαββατοκύριακο, θα πραγματοποιηθεί διαρκές συνέδριο στα τέλη Αυγούστου, εκλογή ηγεσίας τον Σεπτέμβριο και νέο συνέδριο μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο. Ωστόσο, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθούν να ζητούν τη μετάθεση του συνεδρίου και την εκλογή προέδρου για τον Νοέμβριο, μετά δηλαδή από τις αυτοδιοικητικές εκλογές που θα πραγματοποιηθούν στις 8 Οκτωβρίου. Μια τέτοια πρόταση υποστηρίζεται από μερίδα της Κίνησης Μελών αλλά και από τη ΡΕΝΕ, ενώ διαφορετική άποψη έχουν η Ομπρέλα που έχει ως άτυπο επικεφαλής τον Ευκλείδη Τσακαλώτο, οι ΠΑΣΟΚογενείς, η ΔΗΜΑΡ και η ομάδα των 6 συν 6. Μετατόπιση των διαδικασιών για τον Νοέμβριο ζητά και ο Παύλος Πολάκης, ενώ ο Νίκος Παππάς επιθυμεί μια μικρή παράταση. Από την πλευρά του, ο Αλέξης Τσίπρας δεν φέρεται διατεθειμένος να παρέμβει ανοιχτά στις διαδικασίες, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως είναι ενοχλημένος από τις τελευταίες εξελίξεις και από την αμφισβήτηση του οδικού χάρτη, αφού θεωρεί αδιανόητο να μείνει το κόμμα χωρίς πρόεδρο για πέντε μήνες.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Υπέρ της Αχτσιόγλου η Μαριλένα Κοππά: Μια νέα, μορφωμένη, συγκροτημένη γυναίκα για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ

«Η σελίδα γύρισε, ο χώρος πρέπει να κοιτάξει μπροστά»,  αναφέρει η πρώην ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και καθηγήτρια του Παντείου

«Η σελίδα γύρισε, ο χώρος πρέπει να κοιτάξει μπροστά» ανέφερε η πρώην ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και καθηγήτρια του Παντείου, Μαριλένα Κοππά, ευχόμενη δημόσια σε ανάρτησή της «Καλή επιτυχία» στην Έφη Αχτσιόγλου.

Ειδικότερα η κυρία Κοππά αναφέρει: «Χθες μια νέα, μορφωμένη, συγκροτημένη γυναίκα με ενωτικό και καθαρό λόγο κατέθεσε την υποψηφιότητά της για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ. Η σελίδα γύρισε, ο χώρος πρέπει να κοιτάξει μπροστά. Καλή επιτυχία Έφη Αχτσιόγλου»

E165DEAF-A051-47CF-879D-4F74CA0139D0
Πηγή: protothema.gr



Η Έφη Αχτσιόγλου ανοίγει την κούρσα διαδοχής του Τσίπρα στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, υποψηφιότητα και από Τσακαλώτο

Εξελίξεις στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης μετά την παραίτηση του προέδρου της

Η Έφη Αχτσιόγλου ανοίγει σήμερα τον χορό των υποψηφιοτήτων για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, προχωρώντας σε επίσημες ανακοινώσεις στις 12:30 το μεσημέρι της Τετάρτης. Η ανακοίνωση από την κ. Αχτσιόγλου αναμένεται να γίνει στο περιστύλιο του Ωδείου Αθηνών.

Η βουλευτής του Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών και πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία φαντάζει ως το φαβορί για την προεδρία, προέρχεται από την εσωκομματική τάση «6 συν 6» (δηλαδή από στελέχη της γενιάς των 40αρηδων του ΣΥΡΙΖΑ), ενώ υποστηρίζεται επίσης τόσο από στελέχη της «Ομπρέλας» όσο και από την πτέρυγα των «προεδρικών», όσων δηλαδή βρίσκονταν κοντά στον Αλέξη Τσίπρα.

Η ανακοίνωση της υποψηφιότητας της Έφης Αχτσιόγλου για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία γίνεται ενόψει της κρίσιμης συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής που κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης που θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο.

Την ίδια ώρα, φαίνεται πως «κλείδωσε» και η υποψηφιότητα του Ευκλείδη Τσακαλώτου για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρώην υπουργός Οικονομικών θα κάνει σχετικές δηλώσεις κατά πάσα πιθανότητα την Παρασκευή έχοντας δίπλα του στελέχη από την αριστερόστροφη εσωκομματική τάση της Ομπρέλας της οποίας άλλωστε είναι και άτυπος επικεφαλής. Μεταξύ άλλων αναμένεται να είναι δίπλα του ο Γιώργος Σταθάκης, ο Χάρης Μαμουλάκης, ο Ανδρέας Ξανθός, η Ειρήνη Αγαθοπούλου και διάφοροι άλλοι.

Σημειώνεται πως κλειστά χαρτιά κρατούν ο Νίκος Παππάς, η Ρένα Δούρου, ο Παύλος Πολάκης ενώ ο Διονύσης Τεμπονέρας, ο οποίος ήθελε να κατέβει ως υποψήφιος, αλλά με διαφορετική διαδικασία σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα, έκανε πίσω.

 

Πηγή: newsbeast.gr




ΣΥΡΙΖΑ: Η πρόταση για την ψήφο των αποδήμων απαιτεί χρόνο και χώρο διαλόγου

Όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, η πρόταση είναι ακριβώς η ίδια με το αρχικό νομοσχέδιο του Μάκη Βορίδη που κατατέθηκε τον Απρίλιο του 2021 και το οποίο δεν είχε υιοθετηθεΙ

Ολοκληρώθηκε η συνάντηση του προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σωκράτη Φάμμελου με την υπουργό Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως και τον αναπληρωτή υπουργό Θεόδωρο Λιβάνιο, οι οποίοι κατέθεσαν στον κ. Φάμμελο την πρότασή τους για τη ψήφο των αποδήμων.

Όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, η πρόταση είναι ακριβώς η ίδια με το αρχικό νομοσχέδιο του Μάκη Βορίδη που κατατέθηκε τον Απρίλιο του 2021 και το οποίο δεν είχε υιοθετηθεί.

«Το θέμα της ψήφου των αποδήμων είναι σημαντικό και εμείς θέλουμε να δώσουμε το δικαίωμα σε όσο το δυνατόν περισσότερους να ψηφίσουν, διότι εκ του αποτελέσματος η πρόταση που τελικά προκρίθηκε με τον νόμο 4648/2019 δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αντίθετα, η αρχική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ που καταθέσαμε στη Βουλή το 2018 εξασφάλιζε και το εκλέγειν και το εκλέγεσθαι και ήταν σύμφωνη με καλές πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες Εξάλλου αυτή η πρόταση είχε κατατεθεί και από τον κ. Γεραπετρίτη το 2017 στην έκθεση της επιτροπής για τα δικαιώματα του ανθρώπου Τονίσαμε επίσης, ότι ένα τέτοιο σοβαρό θέμα απαιτεί χρόνο και χώρο διαλόγου για να γίνει με αποτελεσματικό τρόπο και πρέπει να συζητηθεί ουσιαστικά και διεξοδικά αν αναζητούμε πραγματικά συνθέσεις που είναι απαραίτητες σε ένα τέτοιο ζήτημα. Τέλος, αφού ανοίγει αυτός ο διάλογος, από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε ότι πρέπει να ληφθεί μέριμνα και για τους εκλογείς εσωτερικού που δεν μπόρεσαν να ασκήσουν το δικαίωμα τους λόγω εργασίας τους σε διαφορετικό τόπο από τον τόπο κατοικίας τους, κάτι που συνετέλεσε στο μεγάλο ποσοστό αποχής στις πρόσφατες εκλογές, θέμα για το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία». σχολιάζεται στην ανακοίνωση.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Στις 15:30 η συνεδρίαση της ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ

Στις 15:30 θα συνεδριάσει η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση. Η συνεδρίαση επρόκειτο να ξεκινήσει στις 13:00, ωστόσο μετατέθηκε για τις 15:30.

Τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος θα συζητήσουν το μείζον θέμα του νέου προέδρου του κόμματος, καθώς το κορυφαίο όργανο θα συνεδριάσει το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 15 – 16 Ιουλίου. Αυτό σημαίνει ότι την τρέχουσα εβδομάδα θα γίνει μια πλειάδα από παρασκηνιακές διαβουλεύσεις μιας και σε έξι ημέρες θα πρέπει να έχουν «κλειδώσει» οι υποψηφιότητες.

Με επιστολή του προς τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής ο Δ. Τεμπονέρας ζητεί τη μετάθεση των διαδικασιών μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

«Πρέπει να προκύψει ένα αντιπροσωπευτικό συνέδριο, που θα εκλέξει νέα όργανα και φυσικά νέο Πρόεδρο, μέσα από τις υφιστάμενες ή νέες καταστατικές μας διαδικασίες. Κατόπιν τούτων, εκτιμούμε ότι το συνέδριο, πρέπει να γίνει συντεταγμένα μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, σε μια ανοιχτή, επίπονη και επίμονη διαδικασία, χωρίς βιαστικές επιλογές», δήλωσε ο κ. Τεμπονέρας.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Σκέψεις ακόμη και για νέα αναβολή της εκλογής προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ

Οι συσχετισμοί που διαμορφώνονται αυτή τη στιγμή στο εσωτερικό του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης

Την εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση της αναζήτησης νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία θα κληθούν να λύσουν τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος καθώς το κορυφαίο όργανο θα συνεδριάσει το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 15 – 16 Ιουλίου. Αυτό σημαίνει ότι την τρέχουσα εβδομάδα θα γίνει μια πλειάδα από παρασκηνιακές διαβουλεύσεις μιας και σε έξι ημέρες θα πρέπει να έχουν «κλειδώσει» οι υποψηφιότητες.

Φαβορί έως τώρα εξακολουθεί να παραμένει η Έφη Αχτσιόγλου ενώ άξιο μνείας είναι το γεγονός πως η εσωκομματική τάξη της «Ομπρέλας» φαίνεται πως ήταν η πιο έτοιμη απ’ όλες όσον αφορά τις εξελίξεις μετά τη δήλωση παραίτησης του τέως πρωθυπουργού από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ. Ο άτυπος επικεφαλής της τάσης, Ευκλείδης Τσακαλώτος ήταν αποφασισμένος να κατέβει απέναντι στον Αλέξη Τσίπρα όταν θα ερχόταν εκείνη η ώρα. Τώρα όμως που ο κ. Τσίπρας έχει αποσυρθεί, κάνει δεύτερες σκέψεις αναφορικά με το εάν θα κατέβει ή όχι απέναντι στην Αχτσιόγλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει το ενδεχόμενο να μην κατέβει υποψήφιος, προκειμένου ν’ αφήσει ανοικτό τον δρόμο για τη βουλευτή του Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών. Άλλωστε και η ίδια προέρχεται από την εσωκομματική κίνηση των επονομαζόμενων «53+» (στην οποία ανήκει παράλληλα ο κ. Τσακαλώτος) που εκφράζει την πιο αριστερή συνιστώσα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η κ. Αχτσιόγλου πάντως θα έχει δίπλα της και τον Αλέξη Χαρίτση που επίσης ακουγόταν ότι θα έθετε υποψηφιότητα αλλά τελικά έκανε ένα βήμα πίσω. Ο Μεσσήνιος πολιτικός είναι από τα πρόσωπα που διατηρούν καλές επαφές με όλες τις τάσεις και αποπνέει σεβασμό εντός της Κουμουνδούρου.

Όσον αφορά τους επονομαζόμενους «προεδρικούς», αυτούς δηλαδή που βρίσκονταν κοντά στον Αλέξη Τσίπρα, οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται. Ωστόσο οι τελευταίες πληροφορίες φέρουν τον πρώην υπουργό Νίκο Παππά να βρίσκεται κοντά στο να θέσει υποψηφιότητα. Πρόκειται για πρόσωπο που γνωρίζει τον απερχόμενο πρόεδρο από τα φοιτητικά τους χρόνια και έχει ερείσματα στο εσωτερικό της Κίνησης Μελών.

Θα πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου πως συζητείται έντονα το σενάριο να ζητηθεί από τον κ. Παππά, τον Χρήστο Σπίρτζη και μια σειρά άλλων στελεχών της Κίνησης Μελών στη σημερινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, η αναβολή των διαδικασιών εκλογής νέου προέδρου, μέχρι τη διεξαγωγή του συνεδρίου. Οι εσωκομματικές κάλπες δηλαδή να μετατεθούν για τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο, δηλαδή μετά τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που θα πραγματοποιηθούν στις 8 Οκτωβρίου.

Μια τέτοια πρόταση όμως αναμένεται να ανάψει «φωτιές» στην Κεντρική Επιτροπή καθώς τα στελέχη της «Ομπρέλας» δεν συζητούν κάτι τέτοιο. Αυτό που επιθυμούν είναι ο νέος πρόεδρος να έχει εκλεγεί αρχές Σεπτεμβρίου.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Γρίφος η κούρσα διαδοχής της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ: Τι θα κάνει ο Τσακαλώτος, η δεύτερη σκέψη του Φάμελλου

Έντονες διεργασίες στην Κουμουνδούρου ενόψει της κρίσιμης Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος

Εννέα ημέρες απομένουν μέχρι την έναρξη της κρίσιμης συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία που θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 15 και 16 Ιουλίου, οπότε και θα έχει λήξει η προθεσμία κατάθεσης υποψηφιοτήτων για την προεδρία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Στο παρασκήνιο γίνονται αρκετές συναντήσεις και ζυμώσεις αναφορικά με τα πρόσωπα που θα κατέλθουν ως υποψήφιοι, με τον Ευκλείδη Τσακαλώτο να μην έχει αποφασίσει ακόμη εάν θα διεκδικήσει το χρίσμα. Ωστόσο, το σκέφτεται σοβαρά όπως είπε και στους κομματικούς συντρόφους του κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής διάσκεψης του ρεύματος της Ομπρέλας στην οποία άλλωστε είναι άτυπος επικεφαλής.

Πληροφορίες αναφέρουν πως εάν ο κ. Τσίπρας δεν είχε αποσυρθεί και διεκδικούσε εν νέου την αρχηγία, τότε ο κ. Τσακαλώτος θα κατέβαινε μετά βεβαιότητας ως υποψήφιος. Όχι ντε και καλά για να κερδίσει, καθώς οι πιθανότητες δεν θα ήταν υπέρ του, αλλά για να καταδείξει την παρουσία της αριστερόστροφης πτέρυγας εντός του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία. Τώρα, προσπαθεί να κατανοήσει τους συσχετισμούς, να δει τί θα κάνουν οι υπόλοιποι υποψήφιοι και να πάρει την τελική απόφαση.

Θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τις κινήσεις της κας Έφης Αχτσιόγλου που για τους περισσότερους φαντάζει ως φαβορί για την προεδρία. Η Ομπρέλα δεν διάκειται αρνητικά προς το πρόσωπό της. Τις προθέσεις της κας Αχτσιόγλου όμως περιμένει και ο Αλέξης Χαρίτσης. Εάν η πρώην υπουργός κατέλθει υποψήφια τότε το πιθανότερο είναι πως ο βουλευτής Μεσσηνίας θα αποσυρθεί από την κούρσα διεκδίκησης της αρχηγίας.

Από ΄κει και πέρα ακούγεται μια σειρά από ονόματα όπως αυτό του στελέχους του κόμματος Νίκου Φαραντούρη, ενώ ο Διονύσης Τεμπονέρας δεν θα θέσει υποψηφιότητα. Τέλος αναμένεται να δούμε εάν θα τεθεί υποψηφιότητα από κάποιο στέλεχος της επονομαζόμενης «προεδρικής» ομάδας, δηλαδή αυτών που βρίσκονταν κοντά στον Αλέξη Τσίπρα, όπως είναι ο Νίκος Παππάς, η Ρένα Δούρου και ο Παύλος Πολάκης.

Πληροφορίες πάντως θέλουν και τον Σωκράτη Φάμελλο που αναδείχθηκε πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία να καλοβλέπει το σενάριο διεκδίκησης της αρχηγίας.

 

Πηγή: newsbeast.gr




ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας: “Κάθε μέρα, συνάνθρωποι μας χάνουν τη ζωή τους αβοήθητοι περιμένοντας ένα ασθενοφόρο”

“Δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά. Πρόκειται για το αποτέλεσμα εγκληματικών επιλογών και παραλείψεων της κυβέρνησης της ΝΔ στη Υγεία” ,αναφέρει μεταξύ άλλων ο ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας σε ανακοίνωση του σχετικά με τις ελλείψεις στο ΕΚΑΒ.

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας:

“Κως, Χαλκιδική, Νέα Μάκρη, Θάσος, Περιστέρι, Εύβοια, Λέσβος. Κάθε μέρα, σε όλη τη χώρα συνάνθρωποι μας χάνουν τη ζωή τους αβοήθητοι περιμένοντας ένα ασθενοφόρο.

Δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά. Πρόκειται για το αποτέλεσμα εγκληματικών επιλογών και παραλείψεων της κυβέρνησης της ΝΔ στη Υγεία.  Είναι ντροπή για ένα πολιτισμένο κράτος εν έτει 2023 να πεθαίνουν άνθρωποι στις καρότσες αυτοκινήτων επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα ασθενοφόρα να τους μεταφέρουν έγκαιρα σε ένα νοσοκομείο.

Το μόνο που έχει να κάνει σήμερα ο κ. Μητσοτάκης στις προγραμματικές του δηλώσεις είναι να ανακοινώσει όλες τις προσλήψεις και την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων μέσων”

 

 




ΣΥΡΙΖΑ: Δεν μπορεί να γίνει ανεκτό τίποτα λιγότερο από όλες τις προσλήψεις και τα μέσα που χρειάζεται το ΕΚΑΒ

«Κάθε μέρα, σε όλη τη χώρα συνάνθρωποι μας χάνουν τη ζωή τους αβοήθητοι περιμένοντας ένα ασθενοφόρο»

Δεν μπορεί να γίνει ανεκτό τίποτα λιγότερο από το να ανακοινώσει σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης όλες τις προσλήψεις και την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων μέσων που χρειάζεται άμεσα το ΕΚΑΒ, υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ειδικότερα σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρει: «Κως, Χαλκιδική, Νέα Μάκρη, Θάσος, Περιστέρι, Εύβοια, Λέσβος. Κάθε μέρα, σε όλη τη χώρα συνάνθρωποι μας χάνουν τη ζωή τους αβοήθητοι περιμένοντας ένα ασθενοφόρο. Δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά. Πρόκειται για το αποτέλεσμα εγκληματικών επιλογών και παραλείψεων της κυβέρνησης της ΝΔ στη Υγεία». Ο ΣΥΡΙΖΑ προσθέτει ότι «είναι ντροπή για ένα πολιτισμένο κράτος εν έτει 2023 να πεθαίνουν άνθρωποι στις καρότσες αυτοκινήτων επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα ασθενοφόρα να τους μεταφέρουν έγκαιρα σε ένα νοσοκομείο».

«Το μόνο που έχει να κάνει σήμερα ο κ. Μητσοτάκης στις προγραμματικές του δηλώσεις είναι να ανακοινώσει όλες τις προσλήψεις και την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων μέσων που χρειάζεται άμεσα το ΕΚΑΒ. Τίποτα λιγότερο δεν μπορεί να γίνει ανεκτό», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Τον πρόεδρό της εκλέγει σήμερα η νέα Βουλή – Αντιδράσεις για τη χωροταξία

Τον Κωνσταντίνο Τασούλα θα προτείνει η Νέα Δημοκρατία – Μπλόκο από τα κόμματα στους «Σπαρτιάτες» –  «Παρών» από την ΝΔ στην πρόταση της Πλεύσης Ελευθερίας

Με μοναδικό αντικείμενο την εκλογή του προέδρου του Σώματος, συνεδριάζει στις 12:00 η νέα Βουλή. Της συνεδρίασης θα προεδρεύσει ο προσωρινός Α’ αντιπρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης, ο οποίος και θα ανακοινώσει τις επιστολές των προέδρων των κοινοβουλευτικών ομάδων σχετικά με τα πρόσωπα που προτείνουν για νέο πρόεδρο της Βουλής καθώς υποβολή υποψηφιότητας από υποψήφιο, δεν είναι παραδεκτή.

Ο αρχηγός της ΝΔ και πρόεδρος του πρώτου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος Κυριάκος Μητσοτάκης, με επιστολή του στην Βουλή, έχει γνωστοποιήσει ότι προτείνει για την θέση τον νυν πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα.

Ο νέος πρόεδρος της Βουλής θα εκλεγεί με ονομαστική ψηφοφορία και απαιτείται να λάβει την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών. Αν δεν συγκεντρωθούν οι 151 θετικές ψήφοι, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται και εκλέγεται αυτός που έλαβε τις περισσότερες ψήφους.

Ο κ. Κακλαμάνης θα αναγγείλει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας και θα καλέσει τον νέο πρόεδρο της Βουλής να καταλάβει αμέσως την έδρα, από την οποία αναμένεται να εκφωνήσει λόγο προς τους «300».

Ο Κωνσταντίνος Τασούλας,  εφόσον εκλεγεί – που είναι και το πιθανότερο – θα ξεκινήσει την τρίτη διαδοχική θητεία στο αξίωμα. Από το 1974 εως σήμερα μόνο ο Αθανάσιος Τσαλδάρης και ο κ. Απόστολος Κακλαμάνης έχουν διατελέσει Πρόεδροι της Βουλής τρεις φορές. Ο κ. Κακλαμάνης θα διατηρήσει τον τίτλο του μακροβιότερου προέδρου (1993 – 2004) ενώ ο κ. Τασούλας θα έχει την ευκαιρία να σπάσει το ρεκόρ θετικών ψήφων που διατηρεί ο ίδιος με 283 «υπέρ».

Σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής το πρώτο σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμμα προτείνει τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν και τις 3 πρώτες θέσεις αντιπροέδρων. Υπο αυτά τα δεδομένα για την θέση του Α’ Αντιπροέδρου θα προτείνει τον κ. Γιάννη Πλακιωτάκη αντί του Νικήτα Κακλαμάνη που την κατείχε εως σήμερα. Για Β’ Αντιπρόεδρος αναμένεται να προταθεί ο κ. Γιώργος Γεωργαντάς στην θέση του κ. Μπάμπη Αθανασίου ενώ Γ Αντιπρόεδρος θα επαναπροταθεί ο κ. Θανάσης Μπούρας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ για την μια θέση αντιπροέδρου που δικαιούται θα προτείνει την κυρία Ολγα Γεροβασίλη αντί της Μερόπης Τζούφη. Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει ξανά τον κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο ενώ το ΚΚΕ τον κ Γιώργο Λαμπρούλη. Η Ελληνική Λύση αναμένεται να προωθήσει την υποψηφιότητα του κ. Βασίλη Βιλιάρδου αντί του Κωνσταντίνου Χήτα. Οι Σπαρτιάτες θα προτείνουν τον Πέτρο Δημητριάδη η Νίκη τον Γιώργο Αποστολάκη ενώ με ερωτηματικό παραμένει η υποψηφιότητα από την Πλεύση Ελευθερίας.

Κοινοβουλευτική απομόνωση των Σπαρτιατών σχεδιάζει η ΝΔ – «Παρών» θα ψηφίσει και για την πρόταση της Πλεύσης Ελευθερίας 

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες η «γαλάζια» ΚΟ προσανατολίζεται να καταψηφίσει την υποψηφιότητα των Σπαρτιατών για την θέση Αντιπροέδρου της Βουλής μετά τις δηλώσεις του κ Βασίλη Στίγκα υπερ του Ηλία Κασιδιάρη. Επειδή δεν υπάρχει επιλογή καταψήφισης, αυτό αποτυπώνεται με το «παρών». Σύμφωνα μάλιστα με νεότερες πληροφορίες ίδια στάση, ψηφίζοντας παρών αναμένεται να κρατήσει η «γαλάζια» ΚΟ και για την υποψηφιότητα από την πλευρά της Πλεύσης Ελευθερίας.  

Για το κόμμα των Σπαρτιατών, αντίστοιχη στάση αναμένεται να κρατήσει και ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αν ακολουθήσουν ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ τότε η υποψηφιότητα δεν θα λάβει τις 75 θετικές ψήφους που είναι απαραίτητες για την εκλογή και η θέση θα μείνει κενή.

Πέρα αυτού ο ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται να καταψηφίσει και την υποψηφιότητα που θα κατατεθεί από την ΚΟ της Νίκης.

Εκλογή προεδρείου Βουλής

Λίγη ώρα μετά, η Ολομέλεια της Βουλήςθα συνεδριάσει εκ νέου, προκειμένου να εκλέξει τους αντιπροέδρους, τους κοσμήτορες και τους γραμματείς του Σώματος, σύμφωνα με τις προτάσεις των Κοινοβουλευτικών τους Ομάδων.

Σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις του Κανονισμού της Βουλής (άρθρο 6) ο πρώτος, ο δεύτερος και ο τρίτος αντιπρόεδρος, δύο κοσμήτορες και τέσσερις γραμματείς προέρχονται από την πρώτη σε δύναμη Κοινοβουλευτική Ομάδα. Ο τέταρτος αντιπρόεδρος, ένας κοσμήτορας και ένας γραμματέας προέρχονται από τη δεύτερη σε δύναμη Κοινοβουλευτική Ομάδα. Ο πέμπτος αντιπρόεδρος και ένας γραμματέας προέρχονται από την τρίτη σε δύναμη Κοινοβουλευτική Ομάδα. Αν οι Κοινοβουλευτικές Ομάδες είναι περισσότερες από τρεις, εκλέγεται ένας αντιπρόεδρος για κάθε επιπλέον Κοινοβουλευτική Ομάδα.

Σημειώνεται ότι η εκλογή τους γίνεται με τις προβλεπόμενες από το άρθρο 67 του Συντάγματος προϋποθέσεις και πλειοψηφίες. Συγκεκριμένα, η Βουλή «δεν μπορεί να αποφασίσει χωρίς την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών, που όμως ποτέ δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το ένα τέταρτο του όλου αριθμού των βουλευτών» δηλαδή, δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 75 βουλευτές.

Περίπτωση μη εκλογής προτεινόμενου αντιπροέδρου καταγράφηκε στις 4/10/2015 όταν ο προτεινόμενος από τη Χρυσή Αυγή βουλευτής Ιωάννης Αϊβατίδης, δεν εκλέχθηκε διότι δεν συγκέντρωσε την απαιτούμενη, κατά το άρθρο 67 του Συντάγματος και το άρθρο 8 παράγραφος 2 του Κανονισμού της Βουλής, πλειοψηφία. Για το αξίωμα του Ε΄ αντιπροέδρου ο κ. Ιωάννης Αϊβατίδης είχε λάβει 59 ψήφους, 186 λευκά και 49 άκυρα.

Αντιδράσεις για τη χωροταξία των κοινοβουλευτικών ομάδων

Με αρνητικούς οιωνούς ξεκίνησε τις εργασίες της η νέα Βουλή καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ, αμέσως μετά την πρώτη, τυπική συνεδρίαση για την ορκωμοσία των βουλευτών εξέφρασε ισχυρά παράπονα για τα έδρανα που κατέλαβαν οι υπόλοιπες κοινοβουλευτικές ομάδες.

Βασική αιτία για την δυσφορία της αξιωματικής αντιπολίτευσης που πήρε την μορφή επιστολής διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα αποτέλεσε το γεγονός ότι οι «Σπαρτιάτες» τοποθετήθηκαν στα ορεινά κεντροαριστερά έδρανα πίσω από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

BOYLH_ALLAGH_
Ο επικεφαλής της ΚΟ της αξιωματικής αντιπολίτευσης Σωκράτης Φάμελλος επισημαίνει χαρακτηριστικά πως «Θεωρούμε απαράδεκτο και αδιανόητο ότι επιλέχθηκε να διασπαστεί ο χώρος των καθισμάτων της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ώστε να μην υπάρχει συνέχεια των θέσεων των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κάτι το οποίο είναι πρωτοφανές για τα κοινοβουλευτικά δεδομένα» ενώ προσθέτει πως «Θεωρούμε επίσης απαράδεκτο ότι επιλέχθηκε η τοποθέτηση του κόμματος ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ στα έδρανα της αριστεράς στη Βουλή κάτι αναντίστοιχο με την ιστορία της Βουλής και γενικότερα των κοινοβουλίων αλλά και με τον κοινοβουλευτικό κανόνα».

Πάντως, πηγές από το προεδρείο του κοινοβουλίου τονίζουν τις χωροταξικές δυσκολίες που επιφέρει η νέα οκτακομματική Βουλή και υπογραμμίζουν πως ο σχεδιασμός δεν πρόκειται να τροποποιηθεί. Παράλληλα οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι σε συνάντηση που είχε προηγηθεί με την κυρία Όλγα Γεροβασίλη το μόνο αίτημα που κατατέθηκε ήταν να μην πολυδιασπαστει η ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ.

Να σημειωθεί ότι οι 158 βουλευτές της ΝΔ έχουν τοποθετηθεί στις δύο δεξιότερες πτέρυγες. Η ΚΟ του ΠΑΣΟΚ παραμένει σταθερά στα μπροστινά κεντρικά έδρανα. Σταθερή θέση διατηρεί και η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ στην «βιτρίνα» των κεντροαριστερών εδράνων ενώ ακριβώς δίπλα τους παραμένει η ΚΟ του ΚΚΕ.

Στις τέσσερις ορεινές πτέρυγες που απλώνονται από τα κεντρικά έδρανα και προς τα αριστερά τοποθετήθηκαν τα υπόλοιπα κόμματα. Συγκεκριμένα πίσω από το ΠΑΣΟΚ τοποθετήθηκε η ΚΟ της Ελληνικής Λύσης. Ακριβώς δίπλα τους και πίσω από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μπήκαν οι βουλευτές της Νίκης. Αριστερότερα αλλά στο ίδιο ύψος τοποθετήθηκαν οι «Σπαρτιάτες» ενώ τέρμα αριστερά πίσω από το ΚΚΕ κάθισαν οι βουλευτές της Πλεύσης Ελευθερίας.

Πηγή: protothema.gr




Η πρώτη εμφάνιση του Αλέξη Τσίπρα μετά την παραίτηση – Στη πρώτη σειρά στα έδρανα του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή

Στην ίδια θέση, που καθόταν τα προηγούμενα χρόνια, δίπλα στην Όλγα Γεροβασίλη

Την πρώτη του εμφάνιση στη Βουλή μετά την παραίτησή του από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποίησε ο Αλέξης Τσίπρας. Ο πρώην επικεφαλής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάθισε στην ίδια θέση, που καθόταν τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Δίπλα του η Όλγα Γεροβασίλη, η οποία προτάθηκε κατά την ψηφοφορία της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ για τη θέση του αντιπροέδρου της Βουλής.

Ο Αλέξης Τσίπρας συνομίλησε με πλήθος βουλευτών, ενώ έσπευσε να τον χαιρετίσει και η Ντόρα Μπακογιάννη, όπως έπραξε και με τους υπόλοιπους πολιτικούς αρχηγούς.

Πηγή: newsbeast.gr




Βίτσας: Θεωρώ ότι δεν είναι τέλος για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Τσίπρα

«Αυτό θα είναι τέλος εποχής του ΣΥΡΙΖΑ με ηγέτη τον Τσίπρα, θεωρώ ότι δεν είναι τέλος για τον ΣΥΡΙΖΑ και για τον Τσίπρα», σχολίασε ο Δημήτρης Βίτσας

Ήταν μια από τις επιλογές που είχε ο Αλέξης Τσίπρας σε αυτή την περίοδο, σχολίασε το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Βίτσας μιλώντας στην εκπομπή Σήμερα, στον ΣΚΑΪ, ερωτηθείς εάν περίμενε την παραίτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.

Πρόσθεσε ότι είχε στο μυαλό του τις δυσκολίες της περιόδου, ενώ συμπλήρωσε ότι δεν μίλησε για δυαρχία, η δήλωσή του έτσι ερμηνεύτηκε.

Ο κ. Βίτσας είπε: «Στην ουσία έχουμε ένα τέλος εποχής που στηρίζεται στο ότι τελειώνει η 15ετής πορεία για τον ΣΥΡΙΖΑ με πρόεδρο τον Αλέξη Τσίπρα. Του οφείλουμε πάρα πολλά, έκανε αυτό το κόμμα ισχυρό παράγοντα στην πολιτική ζωή του τόπου, κερδίσαμε τις εκλογές, για πρώτη φορά η αριστερά κέρδισε εκλογές, είχαμε και τις δύσκολες περιόδους μας, βεβαίως αυτό θα είναι τέλος εποχής του ΣΥΡΙΖΑ με ηγέτη τον Τσίπρα, θεωρώ ότι δεν είναι τέλος για τον ΣΥΡΙΖΑ και για τον Τσίπρα».

Και συμπλήρωσε: «Το κεφάλαιο Τσίπρας δεν τέλειωσε, θα βοηθά πάρα πολύ όποιον βγει πρόεδρος και με τρόπο που δεν θα καταλαβαίνετε εσείς οι δημοσιογράφοι. Και από κει και πέρα είναι νέος, είναι πλούσιος σε εμπειρίες και γνώσεις και κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το μέλλον».
«Δεν έχω ακούσει τίποτα» απάντησε ο κ. Βίτσας σε ερώτηση για κάποια κίνηση του κ. Τσίπρα εκτός ΣΥΡΙΖΑ.

Για την παρουσία του κ. Τσίπρα στο κόμμα ο κ. Βίτσας είπε: «Είμαι σίγουρος, όπως τον ξέρω τον Τσίπρα, ότι θα είναι παρών, αυτό έχει σημασία. Η παρουσία δεν σημαίνει ντε και καλά πρόεδρος. Θα δρα στο πλαίσιο της συλλογικότητας».

Όσο για την διαδικασία εκλογής νέου προέδρου είπε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί «γρήγορα ναι, πρόχειρα όχι».

«Από κει και πέρα ο κ. Μητσοτάκης θα έχει ισχυρό αντίπαλο» πρόσθεσε και κατέληξε λέγοντας ότι το κόμμα θα μείνει ενωμένο: «Δεν βλέπω κάτι που να μην μας κρατήσει ενωμένους και να μας πάει σε διάσπαση. Και ο Τσίπρας εγγυάται την ενότητα του κόμματος».

Πηγή: protothema.gr



Αποφάσεις ουσίας από την Ευρώπη για το μεταναστευτικό ζητάει η Ελλάδα – Πώς βλέπουν στην κυβέρνηση την παραίτηση Τσίπρα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή και το τραγικό ναυάγιο στα ανοιχτά της Πύλου, έθεσε τους ηγέτες της ΕΕ προ των ευθυνών τους

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα έχει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο με το μεταναστευτικό να είναι στην ατζέντα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη να έχει μπαράζ επαφών με ευρωπαίους ηγέτες. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης πριν την έναρξη της Συνόδου συνομίλησε με τον Γάλλο Πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, την Ιταλίδα πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι, τον πρωθυπουργό της Κροατίας, Αντρέι Πλένκοβιτς, την πρωθυπουργό της Δανίας, Μέτε Φρεντέρικσεν, τον πρόεδρο του ΕΛΚ Μανφρεντ Βέμπερ και την πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου Ρομπέρτα Μέτσολα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με αφορμή και το τραγικό ναυάγιο στ’ ανοιχτά της Πύλου έθεσε τους ηγέτες της ΕΕ προ των ευθυνών τους.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, στην τοποθέτησή του εντός της Συνόδου Κορυφής, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι χρειάζονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο πιο καινοτόμες πολιτικές καταπολέμησης των διακινητών, ώστε να αποτρέπονται οι αναχωρήσεις που θέτουν ανθρώπινες ζωές σε κίνδυνο.

Αναφέρθηκε ακόμα στη μείωση των μεταναστευτικών ροών που πέτυχε η Ελλάδα, αποτέλεσμα και της βελτίωσης της συνεργασίας με την Τουρκία το τελευταίο διάστημα.

Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την Ελλάδα

Νωρίτερα, είχε δώσει το στίγμα των προθέσεών του υπογραμμίζοντας από τη μια ότι χαιρετίζει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί και από την άλλη υπενθύμισε ότι η Ελλάδα είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου εδώ και καιρό γιατί όπως σημείωσε αποτελεί ευρωπαϊκή υποχρέωση η αντιμετώπιση ενός προβλήματος που αφορά ολόκληρη την ήπειρο.

Ξεκαθάρισε ακόμα ότι «η Ελλάδα αποδίδει σημασία στη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και είναι μια αποστολή την οποία η Ελληνική Πολιτεία, το Λιμενικό, η Αστυνομία με τη συμπαράσταση των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν επιτελέσει στο ακέραιο, μειώνοντας κατά 90% τις μεταναστευτικές ροές προς τα ελληνικά νησιά και αποδεικνύοντας ότι υπάρχει τρόπος να κατεδαφίσουμε τους άθλιους διακινητές, οι οποίοι εμπορεύονται τον ανθρώπινο πόνο για να μεταφέρουν κατατρεγμένους ανθρώπους σε βάρκες και πλοιάρια που δεν θα έπρεπε ποτέ να αποπλέουν από καμία απολύτως ακτή».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έστειλε μηνύματα επίσης σε όσους ρίχνουν ευθύνες εντός και εκτός Ελλάδας στο Λιμενικό για την τραγωδία της Πύλου σημειώνοντας ότι είναι απολύτως άδικο να στοχοποιείται από κάποιους ευρωπαϊκούς κύκλους το Ελληνικό Λιμενικό, το οποίο έχει σώσει χιλιάδες ανθρώπους στη θάλασσα και έσπευσε και σε αυτό το ναυάγιο να προσφέρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις υπηρεσίες του.

Η παραίτηση Τσίπρα

Την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσγειωνόταν στις Βρυξέλλες μάθαινε για την απόφαση του Αλέξη Τσίπρα να παραιτηθεί. Όπως τόνιζαν κυβερνητικές πηγές, ο πρωθυπουργός όφειλε εκ της θέσεώς του να σχολιάσει την παραίτηση του κύριου πολιτικού του αντιπάλου και ο βασικός λόγος που χαρακτήρισε αναμενόμενη την αποχώρηση του κ. Τσίπρα από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ήταν γιατί έπρεπε επίσης να υπενθυμίσει ότι στην πολιτική κουλτούρα της ΝΔ δεν θεωρείται μη αναμενόμενη η παραίτηση ενός ηγέτη και μάλιστα μετά από τόσες ήττες.

«Με την παραίτησή του Αλέξη Τσίπρα κλείνει ένας κύκλος. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ένα κόμμα που τα τελευταία χρόνια και στην κυβέρνηση αλλά και στην αντιπολίτευση ταυτίστηκε με την τοξικότητα, με τον διχαστικό λόγο, αλλά τελικά και με την εκκωφαντική αναποτελεσματικότητα όταν τελικά κρίθηκε να διαχειριστεί τις τύχες του τόπου. Τα κόμματα πρέπει να ενώνουν τους πολίτες και πρέπει πρώτα και πάνω από όλα να προτείνουν ρεαλιστικά κοστολογημένες και εφαρμόσιμες λύσεις για τα προβλήματα των πολιτών. Σε αυτό το δρόμο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πορεύτηκε ποτέ. Ελπίζω να τον βρει. Του το εύχομαι ειλικρινά», δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός.

Από το κόμμα της ΝΔ δεν υπήρξε επίσημη αντίδραση κι αυτό γιατί δεν συνηθίζουν όπως τονίζουν να σχολιάζουν εσωτερικά θέματα άλλων κομμάτων. Ωστόσο παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ και αναμένουν να μάθουν τον νέο πολιτικό τους αντίπαλο.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Μουδιασμένα παραμένουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη σύγκληση των οργάνων

Τι προκύπτει από την πρώτη χαρτογράφηση της νέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας των μόλις 48 βουλευτών

Μουδιασμένα παραμένουν έως και αυτή την ώρα τα στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης από το αποτέλεσμα που κατέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στις εθνικές εκλογές της Κυριακής. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στα κεντρικά γραφεία επί της πλατείας Κουμουνδούρου, δεν έχουν δώσει ακόμη το παρών τα σημαίνοντα στελέχη, ούτε έχουν ληφθεί αποφάσεις για τις επόμενες κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν, παρά το γεγονός ότι ο χρόνος πιέζει καθώς αμέσως μετά το καλοκαίρι θα πρέπει να δοθεί η μάχη των αυτοδιοικητικών εκλογών. Υπάρχει μια απόλυτη ηρεμία, λες και όλα λειτουργούν… ρολόι.

Αυτό όμως που θα έπρεπε να συμβεί άμεσα, το διατύπωσε ο ίδιος ο πρόεδρος του κόμματος Αλέξης Τσίπρας το βράδυ της Κυριακής. Πρέπει καταρχάς να συνεδριάσουν άμεσα τα κομματικά όργανα. Σε πρώτη φάση καλείται να συνεδριάσει το Εκτελεστικό Γραφείο, αργότερα η Πολιτική Γραμματεία και ακολούθως η Κεντρική Επιτροπή. Ακόμη δεν έχει υπάρξει σχετική ανακοίνωση για το πότε θα συνεδριάσει ούτε καν το Εκτελεστικό Γραφείο που είναι και πιο ευέλικτο και εύκολο να συγκληθεί. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μπει εμφανώς σε έναν κύκλο εσωστρέφειας που δεν είναι εύκολο να βγει, με τον Αλέξη Τσίπρα ωστόσο να καλείται να οδηγήσει τις εξελίξεις και τον μετασχηματισμό του πολιτικού φορέα που ηγείται.

Την ίδια ώρα σε μια πρώτη χαρτογράφηση της νέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας που απαρτίζεται από μόλις 48 βουλευτές παρατηρεί πλέον κανείς ότι μένουν εκτός Βουλής κορυφαίοι εκπρόσωποι ρευμάτων και τάσεων. Θα απουσιάσουν για παράδειγμα από το ρεύμα της Ομπρέλας ο Νίκος Φίλης και ο Πάνος Σκουρλέτης, όπως συνέβη άλλωστε και μετά το αποτέλεσμα των εκλογών της 21ης Μαΐου, αλλά πλέον και ο τέως Πρόεδρος του Κοινοβουλίου, Νίκος Βούτσης, με τον πρώην υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό.

Εκτός νυμφώνος μένει και ο πρώην υπουργός Δημήτρης Βίτσας και ενδεχομένως να μείνει εκτός Κοινοβουλίου και ο Θοδωρής Δρίτσας εάν ο κ. Τσίπρας επιλέξει να κρατήσει την έδρα της Α’ Πειραιά ενώ εάν κρατήσει την έδρα στη Δυτική Αττική θα μείνει εκτός, η Ρένα Δούρου. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα πρόσωπα δεν θα συμμετέχουν στις εσωκομματικές διεργασίες. Τουναντίον, θα θελήσουν να καταδείξουν ότι είναι παρόντα. Με ποιον τρόπο θα παρέμβουν μένει να αποδειχθεί, όπως και το εάν και κατά πόσο κάποια από τις εσωκομματικές τάσεις θα προτείνει κάποιον υποψήφιο για την προεδρία όταν ο κ. Τσίπρας κινήσει τις διαδικασίες για ανανέωση της προεδρικής του θητείας.

 

Πηγή: newsbeast.gr




«Ανοιχτό» το ενδεχόμενο συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ στις αυτοδιοικητικές εκλογές άφησε ο Διονύσης Τεμπονέρας

«Όποιος δεν το συμμερίζεται αυτό θεωρώ ότι δεν έχει αντιληφθεί τι συντελέστηκε στη χώρα την προηγούμενη Κυριακή»

Διόλου αρνητικός δεν εμφανίστηκε ο Διονύσης Τεμπονέρας στο ενδεχόμενο συνεργασίας του ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ μιλώντας στα Παραπολιτικά FM, εκτιμώντας ότι θα δημιουργηθεί «ένα πλατύ δημοκρατικό μέτωπο απέναντι σε μια Δεξιά η οποία έρχεται με διαθέσεις τις οποίες ήδη έχει δείξει». Παράλληλα, σημείωσε πως πρέπει Αριστερά και Κεντροαριστερά να συναινέσουν για να αντιμετωπιστεί η Νέα Δημοκρατία.

«Το μέτωπο θα προκύψει με όλους εκείνους τους δημοκρατικούς πολίτες οι οποίοι αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα των στιγμών, αντιλαμβάνονται τον πολιτικό συσχετισμό που έχει σχηματιστεί και είναι εξαιρετικά αρνητικός για όλη την κοινωνία. Νομίζω ότι και η Αριστερά και η Κεντροαριστερά με πρώτο σημείο καμπής τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές θα πρέπει να συναινέσουν προκειμένου να μην επιτρέψουμε η ΝΔ και αυτή η συντηρητική κυβέρνηση να βάλει ακόμα πιο γερά θεμέλια μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τεμπονέρας

Όταν, δε, ρωτήθηκε αν με όσα λέει αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ να κατέβουν από κοινού στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, ο Διονύσης Τεμπονέρας ήταν ακόμα πιο ξεκάθαρος: «Όποιος δεν το συμμερίζεται αυτό θεωρώ ότι δεν έχει αντιληφθεί τι συντελέστηκε στη χώρα την προηγούμενη Κυριακή».

Παράλληλα, ο κύριος Τεμπονέρας είπε ότι «οι αναλύσεις και οι τοποθετήσεις όλων θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικές. Να περιμένουμε πρώτα να συνεδριάσουν τα όργανα, να ληφθούν οι αποφάσεις και να τεθεί επί τάπητος ένας οδικός χάρτης ο οποίος θα μας πάει συντεταγμένα σε διαδικασίες όπου θα αποφασίσουμε κρίσιμα ζητήματα όπως είναι το πολιτικό μας στίγμα, η πολιτική ταυτότητα, η θέση και η φυσιογνωμία μας, να δούμε ποια συμφέροντα θέλουμε να εκπροσωπήσουμε στην κοινωνία».

 

Πηγή: newsbeast.gr

 

 




Η δήλωση της Τάνιας Ελευθεριάδου για το χθεσινό εκλογικό αποτέλεσμα

Μέσω του λογαριασμού της στο Facebook ,η κ.Τάνια Ελευθεριάδου ,έκανε μια ανάρτηση σχετικά με το χθεσινό εκλογικό αποτέλεσμα.

Το χθεσινό αποτέλεσμα ήταν δυσάρεστο για εμάς τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.
Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τους χιλιάδες συμπολίτες και συμπολίτισσές μου από την Καβάλα και τη Θάσο, που μας εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους και με τίμησαν προσωπικά δύο
φορές, εκλέγοντάς με Βουλεύτρια Καβάλας το 2019 και τον Μάιο.
Θέλω να ευχαριστήσω ακόμα περισσότερο εκείνα τα στελέχη και μέλη του κόμματός μας, που αρνήθηκαν πεισματικά την αποστράτευση στα δύσκολα και έδωσαν με όλες τους τις δυνάμεις τη μάχη μέχρι την τελευταία στιγμή.
Και τέλος θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου και ιδιαίτερα τον Ταρασίδη Ευρυπίδη, τη Σοφία Καθαρόπούλου και τη Βίκη Νάτση που στάθηκαν μέρα και νύχτα δίπλα μου σαν πραγματική οικογένεια και φυσικά τον πατέρα μου, τη μητέρα μου, τον αδελφό μου και τα παιδιά μου.
Τόσο στις πρώτες εκλογές του Μαϊου, όσο και στη χθεσινή αναμέτρηση, παλέψαμε μόνοι ενάντια στον συντονισμένο πόλεμο που δεχτήκαμε από τη ΝΔ και το πανίσχυρο σύστημα εξουσίας που τη στηρίζει, αλλά δυστυχώς και από τα μικρότερα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, που είχαν ανοίξει μονομέτωπο με τον ΣΥΡΙΖΑ αντί με τη ΝΔ.
Δώσαμε αυτόν τον αγώνα με αξιοπρέπεια, πολιτικό πολιτισμό και προγραμματική αντιπαράθεση, χωρίς να μπούμε ούτε στιγμή στον πειρασμό να λασπολογήσουμε κατά των πολιτικών μας αντιπάλων ή να εμπλακούμε σε υπόγειες πολιτικές συναλλαγές.
Παρόλη την προσπάθεια, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ απώλεσε την έδρα του στο Νομό Καβάλας και, ως απερχόμενη Βουλεύτρια και επικεφαλής του ψηφοδελτίου του κόμματος στις χθεσινές εκλογές, αναλαμβάνω στο ακέραιο τις πολιτικές ευθύνες που μου αναλογούν για αυτό το ιδιαίτερα αρνητικό αποτέλεσμα.
Ο αγώνας δεν τελειώνει απόψε. Το επόμενο διάστημα θα εκτιμήσουμε στα συλλογικά μας όργανα τι έφταιξε για την χθεσινή μας ήττα και την επικίνδυνη συντηρητική στροφή της κοινωνίας που καταγράφηκε στα εκλογικά αποτελέσματα.
Θα χαράξουμε όλοι και όλες μαζί με αποφασιστικότητα, τους αναγκαίους νέους δρόμους και τις απαραίτητες ριζικές αλλαγές που πρέπει να κάνουμε στο κόμμα μας, για να ανασυγκροτηθεί γρήγορα ως πρωταγωνιστική δύναμη της προοδευτικής παράταξης της πατρίδας μας.
Τώρα είναι η ώρα να συζητήσουμε ανοιχτά και να προχωρήσουμε σε τολμηρές τομές.
Έχουμε μπροστά μας κρίσιμες μάχες, γιατί την προσεχή περίοδο τα κοινωνικά προβλήματα θα ενταθούν, όπως θα ενταθεί και η επίθεση της ΝΔ στα θεμελιώδη δημόσια αγαθά. Θα κάνουμε τα πάντα για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα της κοινωνικής πλειοψηφίας και της περιοχής μας, όπως κάναμε με συνέπεια την προηγούμενη τετραετία μέσα κι έξω από τη Βουλή.
Συγχαίρω τον κ. Παναγιωτόπουλο, τον κ. Πασχαλίδη, τον κ. Λαζαρίδη και την κ. Δεληκάρη για την εκλογή τους. Εύχομαι να εκπροσωπήσουν όπως αρμόζει την Καβάλα και τη Θάσο στη νέα Βουλή.
Σε ό,τι με αφορά, δεν έχω μάθει να εγκαταλείπω τη μάχη στα δύσκολα.
Δεν θα κάνω πίσω τώρα.
Θα είμαι παρούσα στις εξελίξεις και θα συμβάλω με όλες μου τις δυνάμεις στην ενίσχυση του κόμματός μας κεντρικά και τοπικά.
Τώρα είναι η ώρα τις ανασυγκρότησης. Είναι η ώρα να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας.
Συνεχίζουμε με ψηλά το κεφάλι να δίνουμε τον αγώνα των αξιών και των ιδεών μας, τον αγώνα της αξιοπρέπειας, με το βλέμμα πάντα στραμμένο στα προβλήματα και στις ανάγκες της κοινωνίας.
Είμαστε δίπλα σας!!!

https://www.facebook.com/teleftheriadou/posts/pfbid0R4t1KZNKKQHEdsrkTxtv9ENVq67Wxp7WWMNxSk4viZ3LqqXsHi5Dpe6xvcYP5TjPl?__cft__%5B0%5D=AZVU40qqaeECe3a2mIOKcpVopMzFbOElMHh1_MqVOdGm3bgmS0PeBc6u-yeF6–1FLiYlI4sgw7jbVWL4eiQ99mLzgF4KROka-WlpivA65xhBnrS75lXj73h36s0mjMU-Sfeo9uuICeOPZDkKDxANA-Xiy-PBou52d191r1hP0xkg799_CmmlLorLqzKVM4Y_t9J2lD00ne6wn1vBgmoq3B1&__tn__=%2CO%2CP-R




Εκλογές 2023: Σε 23 περιφέρειες χωρίς βουλευτή ο ΣΥΡΙΖΑ

Τα χαμηλότερα ποσοστά για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταγράφηκαν σε Χίο 10,54%, Κιλκίς 12,54% και Σέρρες 12,86%

Τα σημαντικά ποιοτικά χαρακτηριστικά της εκλογικής ήττας του ΣΥΡΙΖΑ καταγράφει ο νέος εκλογικός χάρτης.

Σύμφωνα με την κατανομή των εδρών το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν καταφέρνει να εκλέξει βουλευτή στις 23 από τις συνολικά 59 εκλογικές περιφέρειες στοιχείο που δείχνει την τεράστια υποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ και την διάρρηξη της σχέσης του με την κοινωνία.

Επιπρόσθετα δείχνει τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει η Κουμουνδούρου ενόψει των επόμενων αναμετρήσεων και ιδίως των αυτοδιοικητικών εκλογών.

Τα χαμηλότερα ποσοστά για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταγράφηκαν σε Χίο 10,54%, Κιλκίς 12,54% και Σέρρες 12,86% ενώ τα υψηλότερα στην Ροδόπη με 33,7% και Αρτα με 28,9%.

Δεν εκλέγει βουλευτή στις 9 μονοεδρικές (Κεφαλονιάς, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Καστοριάς, Γρεβενών, Θεσπρωτίας, Ζακύνθου, Λευκάδα και Σάμο) καθώς επίσης και σε

Ρέθυμνο

Κόρινθο

Καρδίτσα

Εβρο

Ημαθία

Λασίθι

Καβάλα

 

Πηγή: protothema.gr




Εκλογές 2023 – Επίσημα αποτελέσματα με καταμετρημένο το 93,09%: Η ΝΔ στο 40,52%

Στο 17,84 ο ΣΥΡΙΖΑ – Οκτακομματική η Βουλή

Σαρωτική νίκη της Νέας Δημοκρατίας με διαφορά μεγαλύτερη του 22% διαφορά από τον ΣΥΡΙΖΑ δίνουν τα πρώτα αποτελέσματα Επικρατείας του Υπουργείο Εσωτερικών για τις σημερινές εκλογές στο 93,09% της ενσωμάτωσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η επόμενη Βουλή θα είναι οχτακομματική με την Πλεύση Ελευθερίας να βρίσκεται τελικά εντός του νέου κοινοβουλίου.

Τα αποτελέσματα κατά το Υπουργείο Εσωτερικών

ΝΔ: 40,52
ΣΥΡΙΖΑ: 17,84
ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ: 11,92
ΚΚΕ: 7,64
Σπαρτιάτες: 4,69
Ελληνική Λύση: 4,47
ΝΙΚΗ: 3,72
Πλεύση Ελευθερίας: 3,16

Σε επίπεδο εδρών τα ποσοστά «μεταφράζονται» ως εξής:

Νέα Δημοκρατία 158
ΣΥΡΙΖΑ 47
ΠΑΣΟΚ 32
ΚΚΕ 20
Σπαρτιάτες 13
Ελληνική Λύση 12
Κόμμα Νίκη 10
Πλεύση Ελευθερίας: 8

Πηγή: protothema.gr



Exit poll: Απόλυτη κυριαρχία της ΝΔ, νέα πτώση ΣΥΡΙΖΑ, «βόμβα» με Σπαρτιάτες

Από 40 έως 44% η Νέα Δημοκρατία, στο 16,1 με 19,1% ο ΣΥΡΙΖΑ – Μπορεί και 9 κόμματα στο Κοινοβούλιο

Οι πολίτες ψήφισαν και πλέον αρχίζει η καταμέτρηση των ψήφων για να δούμε τι θα βγάλει η κάλπη της 25ης Ιουνίου και πόσα κόμματα θα έχει η νέα Βουλή. Τώρα είναι η ώρα του exit poll, του πρώτου ουσιαστικά δείγματος για το τι θα ακολουθήσει τη μεγάλη εκλογική βραδιά. Από τις μετρήσεις έξω από τα εκλογικά κέντρα της ελληνικής επικράτειας προκύπτει πως οι πολιτικοί σχηματισμοί συγκεντρώνουν τα εξής ποσοστά:

40% – 44% Νέα Δημοκρατία
16,1% – 19,1% ΣΥΡΙΖΑ
10% – 13% ΠΑΣΟΚ
7,2% – 9,2% ΚΚΕ
4% – 6% Σπαρτιάτες
2,3% – 4,3% Ελληνική Λύση
2,3% – 4,3% Νίκη
2% – 4% Πλεύση Ελευθερίας
2% – 4% ΜέΡΑ25
Άλλα κόμματα από 2,1% έως 4,1%.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Εκλογές 2023: Η Πόπη Τσαπανίδου στην κάλπη αγκαλιά με το εγγόνι της

Δείτε την ανάρτηση της εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ

Η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Πόπη Τσαπανίδου άσκησε το εκλογικό της δικαίωμα με το εγγόνι της αγκαλιά, δημοσιεύοντας σχετική φωτογραφία στο Instagram.

Τη φωτογραφία συνόδευσε με τη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα: «Στη σημερινή κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση και μάλιστα με το σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής, που δίνει 50 έδρες μπόνους στο πρώτο κόμμα, κρίνεται ποιος και πώς θα κυβερνήσει την επόμενη ημέρα, κρίνεται δηλαδή η ζωή μας για τα επόμενα 4 χρόνια, αλλά κρίνεται και η ποιότητα της δημοκρατίας.

Κρίνεται αν την επόμενη ημέρα θα έχουμε μια κυβέρνηση ανεξέλεγκτη ή ισορροπία στη δημοκρατία και στο πολιτικό μας σύστημα. Αν θα έχουμε και ισχυρή αντιπολίτευση να ελέγχει την κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι η μόνη δύναμη που μπορεί να παίξει αξιόπιστα αυτόν τον ρόλο, να στηρίξει τις ανάγκες της κοινωνίας, να εκπροσωπήσει την κοινωνική πλειοψηφία αλλά και να παίξει και έναν ρόλο εξισορροπητικό στο πολιτικό σύστημα και τη δημοκρατία. Ισχυρός ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σήμερα σημαίνει ισχυρή κοινωνία και υγιής δημοκρατία αύριο».

View this post on Instagram

Πηγή: newsbeast.gr

 




Εκλογές 2023: Μήνυμα ισχυρής αυτοδυναμίας της ΝΔ στέλνουν οι δημοσκοπήσεις

Αυλαία στη δεύτερη προεκλογική περίοδο με την κεντρική ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Σύνταγμα

Αυλαία ρίχνει σήμερα η δεύτερη προεκλογική περίοδος, η οποία σφραγίζεται από την κεντρική ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στις 20.00 στην πλατεία Συντάγματος με τη γαλάζια κινητοποίηση να έχει χτυπήσει κόκκινο, καθώς στόχο έχει η Πειραιώς όπως έλεγε κορυφαίο στέλεχος του κόμματος στο newsbeast.gr «να βουλιάξει η πλατεία» και να σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα νίκης της γαλάζιας παράταξης, προκειμένου την 26η Ιουνίου η νέα κυβέρνηση να αναλάβει καθήκοντα.

«Το μήνυμα της αυτοδύναμης Ελλάδας που οι πολίτες έστειλαν την 21η Μαΐου θα ακουστεί από το κέντρο της Αθήνας σε όλη την Ελλάδα, λίγο πριν επικυρωθεί από τους πολίτες με την ψήφο τους την Κυριακή» αναφέρει η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας.

Στο σημείο του σιντριβανιού στην πλατεία Συντάγματος αναμένεται να στηθεί μια γιγαντιαία κυκλική εξέδρα, όπου θα ανέβει ο πρόεδρος της ΝΔ και γύρω γύρω θα τον πλαισιώνουν οι συγκεντρωμένοι με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να βρίσκεται σε διαρκή κίνηση καλώντας τους ψηφοφόρους να προσέλθουν στις κάλπες σκεπτόμενοι τόσο το προσωπικό τους μέλλον, όσο και της πατρίδας. Η βεβαιότητα της μαζικής συμμετοχής είναι τόσο έντονη και γι αυτό ελήφθη η απόφαση να γίνει η συγκέντρωση στο Σύνταγμα για πρώτη φορά μετά από 14 ολόκληρα χρόνια.

Η σίγουρη αυτοδυναμία και η μάχη στην «ουρά»

Οι τρεις δημοσκοπήσεις (Pulse, GPO και Alco) που παρουσιάστηκαν χθες βράδυ (ΣΚΑΙ, STAR, ALPHA) δείχνουν αυτοδυναμία της ΝΔ και διαφορά με τον ΣΥΡΙΖΑ που κυμαίνεται από 19 έως 23 μονάδες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει στα μικρά κόμματα όπου Ελληνική Λύση και Πλεύση Ελευθερίας δείχνουν να μπαίνουν άνετα στη Βουλή αλλά να γίνεται πραγματική μάχη ανάμεσα σε Νίκη και ΜέΡΑ 25 ενώ ανοδικά κινούνται και οι Σπαρτιάτες.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έχουν εντάξει και το ενδεχόμενο εννιακομματικής Βουλής!

Η δημοσκόπηση της Pulse που παρουσιάστηκε από τον ΣΚΑΪ δείχνει τη ΝΔ στην εκτίμηση  με κατανομή των αναποφάσιστων, να φτάνει έως και το 43,7%. Ο ΣΥΡΙΖΑ από 17,8% έως 22,8%. Το ΠΑΣΟΚ από 10% έως 14%. Το ΚΚΕ από 5,4% έως 8,6%. Ελληνική Λύση, Πλεύση Ελευθερίας και Νίκη βρίσκονται μεταξύ 2,5% και 4,9%. Οι Σπαρτιάτες από 1,6% έως 3,6% και τέλος το ΜέΡΑ25 από 1,1% έως 3,1%.

► Η δημοσκόπηση της Pulse

Με βάση αυτά τα ποσοστά, σε επτακομματική Βουλή, οι έδρες κατανέμονται

  • Νέα Δημοκρατία 162
  • ΣΥΡΙΖΑ 56
  • ΠΑΣΟΚ 33
  • ΚΚΕ 19
  • Ελληνική Λύση 10
  • Νίκη 10
  • Πλεύση Ελευθερίας 10

Σε σενάριο με 6 κόμματα, οι έδρες κατανέμονται

  • Νέα Δημοκρατία 166
  • ΣΥΡΙΖΑ 58
  • ΠΑΣΟΚ 34
  • ΚΚΕ 20
  • Ελληνική Λύση 11
  • Πλεύση Ελευθερίας 11

Σε σενάριο με 8 κόμματα εντός Βουλής, οι έδρες κατανέμονται ως εξής:

  • Νέα Δημοκρατία 158
  • ΣΥΡΙΖΑ 54
  • ΠΑΣΟΚ 32
  • ΚΚΕ 18
  • Ελληνική Λύση 10
  • Νίκη 10
  • Πλεύση Ελευθερίας 10
  • Σπαρτιάτες 8

Σε σενάριο με 9 κόμματα εντός Βουλής, οι έδρες κατανέμονται:

  • Νέα Δημοκρατία 155
  • ΣΥΡΙΖΑ 53
  • ΠΑΣΟΚ 31
  • ΚΚΕ 18
  • Ελληνική Λύση 9
  • Πλεύση Ελευθερίας 9
  • Νίκη 9
  • Σπαρτιάτες 8
  • ΜέΡΑ 8

► Η δημοσκόπηση της GPO

Μεγάλο προβάδισμα 23 μονάδων της Νέας Δημοκρατίας καταγράφει η δημοσκόπηση της GPO για λογαριασμό του Star. Στην πρόθεση ψήφου, η Νέα Δημοκρατία καταγράφει 41,2% και ο ΣΥΡΙΖΑ 18,4%. Ακολουθούν το ΠΑΣΟΚ με 11,1% και το ΚΚΕ με 7%. Η Ελληνική Λύση βρίσκεται στην πέμπτη θέση με 3,8% και ακολουθεί η Πλεύση Ελευθερίας με 3,1%. Οριακά κάτω από το όριο εισόδου στη Βουλή, η Νίκη με 2,8%, οι Σπαρτιάτες με 2,5% και το ΜέΡΑ25 με 2,3%.

Στην εκτίμηση ψήφου τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονται ως εξής:

  • Νέα Δημοκρατία 42%
  • ΣΥΡΙΖΑ 19%
  • ΠΑΣΟΚ 11,5%
  • ΚΚΕ 7%
  • Ελληνική Λύση 4%
  • Πλεύση Ελευθερίας 3,3%
  • Νίκη 3%
  • Εκτός βουλής 10,2%

Με βάση την εκτίμηση ψήφου, η Νέα Δημοκρατία αναμένεται να καταλάβει 162 έδρες, ο ΣΥΡΙΖΑ 55, το ΠΑΣΟΚ 33, το ΚΚΕ 20, η Ελληνική Λύση 12, η Πλεύση Ελευθερίας 9 και η Νίκη 9.

► Η δημοσκόπηση της Alco

Εδώ η διαφορά της ΝΔ με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι στις 21,1 μονάδες. Στην δημοσκόπηση που έγινε για τον Alpha στην πρόθεση ψήφου, η Νέα Δημοκρατία καταγράφει 39,5%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ 18,4%. Το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται στο 10,5% και το ΚΚΕ στο 6,8%. Ακολουθούν: η Ελληνική Λύση με 3,4%, η Πλεύση Ελευθερίας με 3,3%.

Μάχη στους ουραγούς με Νίκη, Σπαρτιάτες και ΜέΡΑ25 να είναι κάτω από το όριο του 3%. Άλλο κόμμα δηλώνει το 4,8% ενώ αναποφάσιστο εμφανίζεται το 6,4%.

Στην εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος, το εύρος των ποσοστών των κομμάτων, διαμορφώνεται ως εξής:

  • Νέα Δημοκρατία από 39,8% έως 43,8%
  • ΣΥΡΙΖΑ από 17,8% έως 21,8%
  • ΠΑΣΟΚ από 10,2% έως 13,2%
  • ΚΚΕ από 6,4% έως 8,4%
  • Ελληνική Λύση από 2,8% έως 4,4%
  • Πλεύση από 2,7% έως 4,3%
  • Νίκη από 2,3% έως 3,9%
  • ΜέΡΑ25 από 1,8% έως 3,4%
  • Σπαρτιάτες από 1,6% έως 3,4%

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 23% των ψηφοφόρων της Ελληνικής Λύσης δηλώνει ότι θα ψηφίσει κάτι άλλο, όπως και το 31% εκείνων της Πλεύσης Ελευθερίας και το 17% του ΜέΡΑ25. Τέλος, από τους αναποφάσιστους το 42% δεν απαντά τι ψήφισε στις προηγούμενες εκλογές. Νέα Δημοκρατία ψήφισε το 14%, ΣΥΡΙΖΑ το 11%, ΜέΡΑ25 το 10%, ΠΑΣΟΚ, Νίκη και άλλο κόμμα από 5%, ΚΚΕ και Πλεύση Ελευθερίας από 3%, ενώ δεν ψήφισε το 2%.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Συνάντηση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Καβάλας με το Σωματείο Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ

Κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. επισκέφτηκε το πρωί της Τρίτης τις εγκαταστάσεις του ΕΚΑΒ, με σκοπό την ενημέρωση για τα αυξανόμενα προβλήματα λειτουργίας του.

Οι εργαζόμενοι έθεσαν τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, που ήταν η αιτία των τελευταίων τραγικών περιστατικών (Κως, Νέα Μάκρη, Χαλκιδική), το αίτημα ένταξής τους στα βαρέα και ανθυγιεινά (για το οποίο δεσμεύεται ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.), τη μονιμοποίηση των επικουρικών (θέση που στηρίζουμε απόλυτα για το προσωπικό που βρέθηκε στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της πανδημίας) και άλλα ζητήματα που αφορούν την Δημόσια Υγεία και τον κίνδυνο περαιτέρω υποβάθμισής της.

Τονίσαμε ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. περιλαμβάνει:

  • Αποκατάσταση του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ με ακύρωση των νόμων της Ν.Δ. για τιςεργασιακές σχέσεις και την ιδιωτικοποίηση του συστήματος Υγείας
  • Ένταξη νοσηλευτών και πληρωμάτων ΕΚΑΒ στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα
  • Μονιμοποίηση όσων βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της πανδημίας
  • 15.000 στοχευμένες προσλήψεις σε βάθος τετραετίας
  • Αύξηση των δημόσιων δαπανών για την Υγεία, με στόχο τη σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.



Μητσοτάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ στοχοποιεί το Λιμενικό και τη χώρα και δίνει επιχειρήματα στην τουρκική προπαγάνδα

«Κανένας εφησυχασμός ενόψει των εκλογών της Κυριακής»

Επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του σε πολίτες του Πολυγύρου Χαλκιδικής, λέγοντας ότι «στοχοποίησε» το Λιμενικό Σώμα και έδωσε επιχειρήματα στην τουρκική προπαγάνδα σχετικά είναι τραγικό ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου.

«Θα αφήσουμε στην κρίση των πολιτών αυτούς οι οποίοι σε κάθε ευκαιρία, αντί να υπερασπίζονται τη χώρα, στοχοποιούν τη χώρα και δίνουν, τελικά, επιχειρήματα στην τουρκική προπαγάνδα», είπε ο κ. Μητσοτάκης και συνέχισε: «Είναι πολύ λυπηρό αυτό το οποίο γίνεται τις τελευταίες μέρες με τη στοχοποίηση του Λιμενικού από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ για το τραγικό ναυάγιο της Πύλου. Και είναι πραγματικά πολύ δυσάρεστο να βλέπουμε ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα να αναπαράγονται από την επίσημη Τουρκία και την τουρκική προπαγάνδα».

Παράλληλα κάλεσε τους πολίτες να κλείσουν τα αυτιά τους και να ξανακάνουν την ίδια επιλογή που έκαναν και στις εκλογές της 21ης Μαΐου, ψηφίζοντας ΝΔ ώστε την 25η Ιουνίου να αυξήσουν τα ποσοστά της.

Ζήτησε να μην υπάρχει κανένας εφησυχασμός ενόψει των εκλογών της Κυριακής, να υπάρχει εγρήγορση και ιδιαίτερα για το νομό Χαλκιδικής είπε ότι ο στόχος της Νέας Δημοκρατίας είναι να εκλέξει και δεύτερο βουλευτή.

«Πρέπει να συμπιέσουμε και κάποια μικρότερα κόμματα και κομματίδια, τα οποία έκαναν την εμφάνισή τους από τα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας. Τα οποία ήταν παντελώς άγνωστα, επικαλέστηκαν το Θρησκευτικό συναίσθημα και νομίζω ότι παραπλάνησαν κάποιους συμπολίτες μας, οι οποίοι πίστευαν ότι με αυτό τον τρόπο εκφράζουν την πίστη τους, ψηφίζοντας ένα συγκεκριμένο κόμμα. Η Ορθοδοξία είναι πολύ μεγάλη για να φυλακίζεται στα όρια ενός κόμματος. Η πίστη μας ενώνει, δεν μας διχάζει και σε καμία περίπτωση τα ζητήματα της εκκλησίας δεν μπορούν να είναι αντικείμενο προεκλογικής κομματικής αντιπαράθεσης», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.

Μίλησε για «υπεύθυνο πατριωτισμό» και δήλωσε πως «η στιβαρή εξωτερική και αμυντική πολιτική θα συνεχιστεί με κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».

Τον πρόεδρο της Ν.Δ. καλωσόρισαν ο δήμαρχος Πολυγύρου Αστέριος Ζωγράφος και η Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Κατερίνα Ζωγράφου.

Ολόκληρος ο χαιρετισμός του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη σε συγκέντρωση πολιτών στoν Πολύγυρο Χαλκιδικής:

Κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, φίλες και φίλοι, Νεοδημοκράτισσες και Νεοδημοκράτες, έχω μία συνήθεια να μην αλλάζω τα γούρια μου και ίσως θυμάστε ότι πάλι πριν από τις εκλογές του Ιουλίου του 2019, την τελευταία εβδομάδα, είχα βρεθεί σε ένα οδοιπορικό στη Χαλκιδική.

Και όπως μας φέρατε γούρι στην παράταξη σε αυτές τις εκλογές, έτσι είμαι σίγουρος ότι η Χαλκιδική θα στείλει και πάλι το μήνυμα της μεγάλης νίκης στην κάλπη της 25ης Ιουνίου.

Αισθάνομαι ότι ο κ. Δήμαρχος τα είπε όλα, στέλνοντας ένα μήνυμα επαγρύπνησης, ένα μήνυμα ότι δεν πρέπει να εφησυχάσουμε. Οι εκλογές γίνονται στις 25 Ιουνίου με όλες τις κάλπες άδειες, που πρέπει να ξαναγεμίσουν με πολλά ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας.

Το αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου ήταν σημαδιακό για τη βούληση της ελληνικής κοινωνίας, να συνεχίσουμε στο δρόμο της προκοπής και της εθνικής υπερηφάνειας. Πρέπει, όμως, να επανεπιβεβαιωθεί στην κάλπη της 25ης Ιουνίου με ακόμα υψηλότερα ποσοστά από αυτά που πετύχαμε στις προηγούμενες εκλογές.

Επειδή τώρα έχουμε μία πολύ καλή εικόνα του εκλογικού χάρτη, ξέρουμε πού πήγαμε πολύ καλά, πού πήγαμε καλά, πού μπορούμε να πάμε καλύτερα. Σε κάθε περιοχή την οποία επισκέπτομαι θέλω να θέτουμε και ειδικούς στόχους που αφορούν την εκλογική περιφέρεια στην οποία βρίσκομαι.

Εδώ, λοιπόν, στη Χαλκιδική ένα στόχο έχουμε: πάμε να βγάλουμε δύο έδρες. Τα πράγματα είναι απλά, πρέπει να ανεβάσουμε κι άλλο το ποσοστό μας. Μπορούμε να το πετύχουμε, αλλά πρέπει να συμπιέσουμε και κάποια μικρότερα κόμματα και κομματίδια, τα οποία έκαναν την εμφάνισή τους κυρίως στα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας.

Κόμματα τα οποία ήταν παντελώς άγνωστα, επικαλέστηκαν το θρησκευτικό συναίσθημα και νομίζω ότι παραπλάνησαν κάποιους συμπολίτες μας, οι οποίοι πίστεψαν ότι με αυτόν τον τρόπο εκφράζουν την πίστη τους, ψηφίζοντας ένα συγκεκριμένο μικρό κόμμα.

Το έχω πει πολλές φορές, το επαναλαμβάνω και σε εσάς: η Ορθοδοξία είναι πολύ μεγάλη για να φυλακίζεται στα όρια ενός κόμματος. Η πίστη μάς ενώνει, δεν μας διχάζει και σε καμία περίπτωση τα ζητήματα της Εκκλησίας δεν μπορούν να είναι αντικείμενο προεκλογικής κομματικής αντιπαράθεσης.

Θέλω, λοιπόν, κι από δω να στείλω ένα μήνυμα, σε όλες και σε όλους: τα εκκλησιαστικά να τα αφήσουμε έξω από τις πολιτικές διαφωνίες και να μην εμπλέκουμε σε καμία περίπτωση την Ορθοδοξία με τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη διακυβέρνηση του τόπου.

Θέλω να πιστεύω ότι αυτό το μήνυμα και εδώ στη Χαλκιδική θα το ακούσουν συμπολίτες μας και μπορεί να επαναξιολογήσουν τις επιλογές τους. Όπως νομίζω ότι θα αξιολογήσετε κι εσείς εδώ, ειδικά στη Μακεδονία, στη βόρεια Ελλάδα, τι σημαίνει ουσιαστικά, στην πράξη, υπεύθυνος πατριωτισμός.

Ένα από τα μεγάλα ζητήματα της κάλπης της 25ης Ιουνίου είναι ποιος θα διαχειριστεί τα εξωτερικά και αμυντικά ζητήματα της χώρας σε μια πολύ δύσκολη γεωπολιτικά συγκυρία και ποιος μπορεί να συνεχίσει αυτή τη μεγάλη προσπάθεια την οποία έχουμε ξεκινήσει να καταστήσουμε τη χώρα ισχυρό πόλο σταθερότητας και ανάπτυξης στην Ανατολική Μεσόγειο.

Δεν χρειάζεται να σας πω πολλά πράγματα γι’ αυτά τα οποία πετύχαμε τα τέσσερα χρόνια τα οποία κληθήκαμε να διαχειριστούμε τις τύχες του τόπου. Ένα πράγμα μόνο, το οποίο μπορώ να σας πω, είναι ότι αυτή η στιβαρή εξωτερική και αμυντική πολιτική θα συνεχιστεί με κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Θα εξακολουθούμε να επενδύουμε στις Ένοπλες Δυνάμεις μας, να χτίζουμε γερές συμμαχίες. Η φωνή της Ελλάδος να ακούγεται στην Ευρώπη. Ναι, θα εξακολουθούμε να προστατεύουμε τα σύνορά μας, όπως το κάναμε εδώ και τέσσερα χρόνια με αποτελεσματικότητα αλλά και με ανθρωπιά.

Ο φράχτης στον Έβρο θα ολοκληρωθεί, παρά το γεγονός ότι κάποιοι τον αντιπαλεύουν. Και θα αφήσουμε στην κρίση των πολιτών αυτούς οι οποίοι σε όποια ευκαιρία βρίσκουν -έχουν τη δυνατότητα και την ευκαιρία ουσιαστικά- αντί να υπερασπίζονται τη χώρα, να στοχοποιούν τη χώρα και να δίνουν τελικά επιχειρήματα στην τουρκική προπαγάνδα.

Είναι πολύ λυπηρό αυτό το οποίο έγινε τις τελευταίες ημέρες με τη στοχοποίηση του Λιμενικού Σώματος από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ για το τραγικό ναυάγιο της Πύλου. Και πραγματικά πολύ δυσάρεστο να βλέπουμε ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα να αναπαράγονται από την επίσημη Τουρκία και από την τουρκική προπαγάνδα.

Ας είναι όμως, ας τα κρίνουν αυτά οι πολίτες. Νομίζω ότι μας γνωρίζουν πια αρκετά καλά όλους, έχουν κάνει τις επιλογές τους. Αυτό που τους ζητούμε ουσιαστικά είναι να ξανακάνουν την ίδια επιλογή στην κάλπη της 25ης Ιουνίου, η οποία ήταν μια επιλογή επιβράβευσης μιας σκληρής δουλειάς η οποία έγινε εδώ και τέσσερα χρόνια. Αλλά, ταυτόχρονα, ήταν και μια επιλογή προσδοκίας για το τι μπορεί να γίνει από εδώ και στο εξής, πώς μπορούμε να συνεχίσουμε στον δρόμο της ανάπτυξης.

Πώς μπορεί κάθε περιοχή της χώρας, όπως είπε και η κυρία Αντιπεριφερειάρχης, να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, έτσι ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε πρόσθετο πλούτο, να κρατάμε τα νέα παιδιά στον τόπο μας και να στηρίζουμε, ουσιαστικά, την αναπτυξιακή δυναμική κάθε ελληνικής περιφέρειας.

Αυτά είναι τα ζητήματα τα οποία σας απασχολούν. Ξέρω, παραδείγματος χάρη, ότι είχατε μεγάλες ζημιές τώρα με τις πρόσφατες βροχοπτώσεις. Κύριο μέλημά μας -πρώτο μέλημά μας την επόμενη μέρα- είναι να δούμε πώς μπορούμε να καλύψουμε τους αγρότες οι οποίοι χτυπήθηκαν από αυτή την πρωτοφανή κακοκαιρία.

Ξέρετε, το κάναμε αυτό. Το κάναμε αυτό τέσσερα χρόνια τώρα. Και μιας και μιλάμε για αγροτικές αποζημιώσεις, θέλω να σας θυμίσω ότι συνολικά η κυβέρνησή μας διέθεσε μέσω του ΕΛΓΑ παραπάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ για να στηρίξουμε τον πρωτογενή τομέα από τις επιπτώσεις της Κλιματικής αλλαγής.

Από αυτό το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, φίλες και φίλοι, μόνο τα 500 εκατομμύρια ήταν οι εισφορές των αγροτών. Τα υπόλοιπα 500 εκατομμύρια ήρθαν από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ήταν, όμως, μια συνειδητή απόφαση την οποία πήραμε. Να μην εγκαταλείψουμε τους αγρότες μας και τον πρωτογενή μας τομέα και να στηρίξουμε όλους εκείνους οι οποίοι υπέστησαν ζημιές από ακραία καιρικά φαινόμενα. Όμως δεν θα μπορούσαμε, προσέξτε, να κάνουμε αυτή την κίνηση εάν η οικονομία δεν αναπτυσσόταν, εάν δεν είχαμε αναπτυξιακά πλεονάσματα.

Γι’ αυτό και η ανάπτυξη είναι τόσο σημαντική. Γι’ αυτό και η «υγεία» των δημόσιων οικονομικών, τελικά, είναι τόσο σημαντική. Διότι αν τα δημόσια οικονομικά δεν είναι υγιή, δεν μπορεί να έρθει το κράτος να στηρίξει την κοινωνία και τους πολίτες όταν θα το έχουν ανάγκη.

Θα είμαστε, λοιπόν, στην πρώτη γραμμή, με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, να δούμε τις ζημιές οι οποίες έγιναν. Ποιες καλύπτονται από τον ΕΛΓΑ, ποιες δεν καλύπτονται από τον ΕΛΓΑ. Ούτως ή άλλως πάμε σε μία αναμόρφωση του κανονισμού του ΕΛΓΑ, έτσι ώστε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα πια της Κλιματικής αλλαγής, τα οποία μάς υποχρεώνουν όλους να δούμε τα ζητήματα της προστασίας του περιβάλλοντος μέσα από ένα διαφορετικό μάτι.

Και γι’ αυτό και έχει τόσο μεγάλη σημασία, εδώ, στην Χαλκιδική -το έχουμε κουβεντιάσει πολλές φορές, το είχαμε συζητήσει και την προηγούμενη φορά που είχα έρθει- η διαχείριση του υδάτινου δυναμικού.

Το Φράγμα του Χαβρία είναι μία δέσμευση η οποία υλοποιείται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παρά τις δυσκολίες. Έχουμε πια το χρηματοδοτικό εργαλείο, θα βρούμε εταιρεία να το κατασκευάσει με τις σωστές προδιαγραφές. Είναι μία δέσμευση δική μου για τη Χαλκιδική ώστε να μπορούμε να γνωρίζουμε ότι έχουμε όλες τις αρδευτικές δυνατότητες να καλύψουμε ένα μεγάλο κομμάτι της Περιφερειακής Ενότητας, αλλά ταυτόχρονα να προστατεύσουμε και τη Χαλκιδική από πλημμυρικά φαινόμενα που σας έχουν πλήξει στο παρελθόν.

Γιατί εδώ ουσιαστικά, στην Χαλκιδική, συνυπάρχει ο δυναμικός πρωτογενής τομέας με προϊόντα τα οποία είναι ποιοτικά και εξαγώγιμα. Αυτά είναι τα προϊόντα τα οποία θέλουμε τελικά, έτσι δεν είναι; Αυτά είναι τα προϊόντα τα οποία φέρνουν καλές τιμές στους αγρότες μας, με μία τουριστική ανάπτυξη η οποία αποκτά μία νέα δυναμική και η οποία, ναι, μπορεί να δώσει περισσότερο πλούτο σε ολόκληρη την περιοχή.

Πηγαίνουμε πάλι για μία πολύ καλή τουριστική σεζόν. Όμως γνωρίζουμε ότι τον τουρισμό μας πρέπει να τον δούμε μέσα από ένα διαφορετικό πλαίσιο, με βιώσιμες επενδύσεις, με ποιοτικές επενδύσεις.

Οι ποιοτικές επενδύσεις είναι αυτές, φίλες και φίλοι, οι οποίες τελικά δίνουν και καλύτερους μισθούς. Όταν απευθύνεσαι σε ένα άλλο κοινό το οποίο μπορεί να πληρώσει περισσότερα, έχεις τη δυνατότητα αύριο να δώσεις και υψηλότερους μισθούς. Πρέπει να δώσεις υψηλότερους μισθούς στους εργαζόμενους και έτσι τελικά αυξάνονται και οι μισθοί σε όλη τη χώρα, κάτι το οποίο αποτελεί μία κεντρική δική μας πολιτική επιλογή.

Για όλα αυτά, λοιπόν, θα ψηφίσουμε την Κυριακή που μας έρχεται. Θα ψηφίσουμε για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το κοινωνικό κράτος, θα ψηφίσουμε για την υγεία μας, γιατί για μένα η αναμόρφωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα.

Είναι ένα προσωπικό στοίχημα το οποίο θέλω να κερδίσω και θα εποπτεύω προσωπικά τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, ώστε όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχουμε δρομολογήσει να μπορούν να υλοποιηθούν. Από τον εκσυγχρονισμό των νοσοκομείων μας, των Κέντρων Υγείας, τις 10.000 προσλήψεις οι οποίες πρέπει να γίνουν στην υγεία και θα γίνουν από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, μέχρι τις πολιτικές που αφορούν τον Προσωπικό Γιατρό, τις προληπτικές εξετάσεις, τόσο σημαντικές.

Ξέρετε τι είναι -δείτε ας πούμε- για μία γυναίκα άνω των 50 η οποία βρίσκεται σε ένα χωριό της Χαλκιδικής, ξαφνικά να παίρνει ένα μήνυμα από το κράτος το οποίο να της λέει «πήγαινε κάνε μία προληπτική μαστογραφία σε δημόσια ή σε ιδιωτική δομή, αλλά δωρεάν». Και από αυτές τις προληπτικές μαστογραφίες έχουμε εντοπίσει, μέχρι σήμερα σε όλη τη χώρα, παραπάνω από 8.000 γυναίκες με πρώιμο καρκίνο του μαστού.

Ξέρω ότι οι προληπτικές εξετάσεις μερικές φορές προκαλούν φόβο. Αλλά είναι πολύ καλύτερα να βρει κανείς την αρρώστια νωρίς, γιατί τότε είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι έτσι θα μπορέσουμε να τη θεραπεύσουμε. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει να έχουμε μία συνολική προσέγγιση για τα ζητήματα της υγείας, της δημόσιας υγείας. Αυτό το σχέδιο σάς ζητώ τη δύναμη, την εξουσιοδότηση να μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε.

Για όλα αυτά, λοιπόν, θα ψηφίσουμε την Κυριακή που μας έρχεται. Θα ψηφίσουμε για τις ζωές μας, για το μέλλον μας, για το μέλλον των παιδιών μας, για τις συντάξεις μας. Για το πώς οι συντάξεις θα εξακολουθούν να αυξάνονται, γιατί θα αυξάνονται οι συντάξεις με κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Γιατί πολύ απλά θα έχουμε μεγαλύτερη ανάπτυξη και θα εξακολουθούμε να στηρίζουμε και όλους τους συνταξιούχους οι οποίοι έπεσαν θύμα της προσωπικής διαφοράς και δεν είδαν τις αυξήσεις που θα περίμεναν.

Όλα αυτά αποτελούν δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας. Όμως, για να μπορέσουμε να τα κάνουμε όλα αυτά πράξη, πρέπει να έχουμε το βράδυ της Κυριακής μια σταθερή κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Επειδή είναι πιθανό στην επόμενη Βουλή να έχουμε περισσότερα των πέντε κομμάτων, γι’ αυτό και σας ζητώ να ανεβάσουμε ακόμα περισσότερο τον πήχη των προσδοκιών μας. Για να έχουμε μία σταθερή κυβέρνηση, με άνετη κοινοβουλευτική πλειοψηφία το βράδυ της Κυριακής, με ορίζοντα τετραετίας, που θα μπορεί και να υλοποιήσει όλες τις μεγάλες αλλαγές για τις οποίες σας έχω μιλήσει, αλλά να εξακολουθεί να κρατεί και σταθερό το σκάφος της χώρας σε δύσκολες συγκυρίες.

Έχουμε τώρα μία υπηρεσιακή κυβέρνηση. Κάνει το καλύτερο το οποίο μπορεί. Όμως εάν οι εκλογές της 21ης Μαΐου είχαν γίνει με το εκλογικό σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι εκλογές της 25ης Ιουνίου, εγώ δεν θα ήμουν εδώ σήμερα ως υποψήφιος Πρωθυπουργός, θα ήμουν ήδη εκλεγμένος Πρωθυπουργός της χώρας.

Θα ασχολούμασταν τώρα με το πώς θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα από την πρωτοφανή νεροποντή. Θα ήμουν εδώ για να μιλήσω για τα προβλήματά σας, όχι για να διεκδικήσω την ψήφο σας.

Χάνουμε, λοιπόν, ένα μήνα, με κόστος για το κράτος, γιατί κάθε εκλογή στοιχίζει, με ταλαιπωρία, γιατί πρέπει κάποιοι άνθρωποι να ξαναπάνε να ψηφίσουν. Γιατί; Για το καπρίτσιο της απλής αναλογικής. Γιατί γι’ αυτό έγιναν όλα αυτά. Γιατί την ψήφισαν την απλή αναλογική μόνο και μόνο γιατί νόμιζαν ότι θα δημιουργήσουν πρόβλημα στη Νέα Δημοκρατία, θα έφτιαχναν κάποια «κυβέρνηση των ηττημένων».

Τελικά είδατε ότι αυτό το πράγμα έσκασε στα χέρια τους. Γύρισε μπούμερανγκ, αλλά γύρισε μπούμερανγκ και στη χώρα. Για να διορθώσουμε, λοιπόν, όλα αυτά τα στραβά, σας ζητώ και εδώ από τη Χαλκιδική, από τον Πολύγυρο, να κάνουμε αυτή την πρόσθετη προσπάθεια. Να κοιτάξουμε να αυξήσουμε και άλλο το ποσοστό μας. Μπορούμε.

Είμαι σίγουρος ότι όλοι σας γνωρίζετε στον περίγυρό σας κάποιους συμπολίτες μας που την τελευταία στιγμή επέλεξαν να μην μας ψηφίσουν. Σας ζητώ, λοιπόν, να κάνετε την προσπάθεια αυτή και να τους εξηγήσετε γιατί είναι σημαντικό την επόμενη μέρα να έχουμε μία σταθερή κυβέρνηση με ορίζοντα τετραετίας.

Δεν είναι ώρα για πειραματισμούς. Δεν μπορούμε να πάρουμε ρίσκο αυτή τη στιγμή με το μέλλον της χώρας και μόνο σήμερα η σταθερή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να εξασφαλίσει μέλλον, προκοπή και σταθερότητα. Διότι στο κάτω-κάτω δεν υπάρχει και καμία άλλη πρόταση διακυβέρνησης.

Όλοι οι άλλοι διαγκωνίζονται για το ποιος θα είναι πρώτος στην αντιπολίτευση. Ποιος θα έχει το ρετιρέ της κεντροαριστερής πολυκατοικίας. Μόνο που στις εκλογές ψηφίζουμε για κυβέρνηση, όχι για αντιπολίτευση. Ας τα λύσουν αυτά μετά τις εκλογές, θα έχουν,εξάλλου, χρόνο. Θα έχουν και χρόνο να αναλογιστούν τι είναι αυτό το οποίο πήγε στραβά. Γιατί έπεσαν στο 20%. Γιατί όταν όλα τα παρουσίαζαν μαύρα, όλα τοξικά, «για όλα φταίει ο Μητσοτάκης». Ό,τι συνέβαινε στον κόσμο έφταιγε ο Μητσοτάκης. Για τα πάντα έφταιγε. Εν πάση περιπτώσει, ας βρουν και αυτοί το δρόμο τους. Δεν είναι το κύριο μέλημά μας αυτή τη στιγμή.

Το κύριο μέλημά μας είναι πώς θα κυβερνηθεί η χώρα και γι’ αυτό σας ζητώ αυτή τη δύναμη, την ισχυρή εντολή για να μπορέσουμε να πάμε τη χώρα μπροστά.

Και κάτι τελευταίο, φίλες και φίλοι. Ξέρω πολύ καλά ότι το ποσοστό το οποίο πετύχαμε μας εξέπληξε και μπορεί να σας εξέπληξε όλους. Γιατί πράγματι είναι η πρώτη φορά -δεν έχει ξαναγίνει αυτό από το 1974, από τότε που ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ίδρυσε τη Νέα Δημοκρατία- δεν έχει ξαναγίνει ποτέ να είμαστε στην κυβέρνηση και αυξήσουμε τα ποσοστά μας. Είναι η πρώτη φορά που το πετυχαίνουμε. Θα τα αυξήσουμε και άλλο σε αυτές τις εκλογές. Όμως όσο υψηλότερο το ποσοστό, τόσο πιο βαριά η ευθύνη και τόσο πιο ανεπίτρεπτη είναι η εκδήλωση οποιασδήποτε αλαζονείας και αυταρέσκειας.

Θέλω να ξέρετε ότι σε αυτό θα είμαι κάθετος. Οι πολίτες μάς εναποθέτουν μια βαριά ευθύνη στις πλάτες μας. Μας δίνουν μια εντολή και πιστεύω θα μας την ξαναδώσουν.

Μας δίνουν την εντολή, «πηγαίνετε και αλλάξτε αυτά που δεν μας αρέσουν. Διορθώστε τα λάθη σας, γίνετε καλύτεροι». Αυτήν την εμπιστοσύνη -ένα πράγμα θέλω να ξέρετε- θα την τιμήσουμε και θα την τιμήσω στο ακέραιο.

Θα σας επιστρέψω την αγάπη σας και την εμπιστοσύνη σας, δουλεύοντας ακόμα πιο σκληρά από τις 26 Ιουνίου, σηκώνοντας τα μανίκια, διορθώνοντας λάθη, λύνοντας προβλήματα και συνεχίζοντας αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν από τέσσερα χρόνια για μία Ελλάδα, η οποία δεν μοιάζει πια με την Ελλάδα του 2019. Σας εγγυώμαι ότι σε τέσσερα χρόνια από τώρα θα μιλάμε για μία διαφορετική, για μία πολύ καλύτερη Ελλάδα. Σας ζητώ τη δύναμη να κάνουμε πράξη αυτό το όραμα και να γράψουμε μαζί τη δική μας ιστορία.

Να είστε καλά. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Καλή δύναμη, καλό αγώνα και όπως είπαμε, πάμε εδώ για τη δεύτερη έδρα.

Ευχαριστώ πολύ.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Εκλογές 2023: Νέος γύρος αντιπαράθεσης ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ για Ροδόπη και μεταναστευτικό

Διήμερο στη Βόρεια Ελλάδα για τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Πέντε ημέρες απέμειναν για τις εκλογές της 25ης Ιουνίου και ο πρόεδρος της ΝΔ συνεχίζει ακάθεκτος τις περιοδείες του ανά την Ελλάδα, καθώς για δύο 24ωρα θα βρίσκεται στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα σήμερα θα επισκεφθεί την Χαλκιδική – τον Πολύγυρο, τη Νικήτη και τα Νέα Μουδανιά – ενώ αύριο θα απευθύνει την προτελευταία προεκλογική ομιλία του στη Θεσσαλονίκη. Δεδομένου ότι ένας κρίσιμος άγνωστος Χ είναι ο αριθμός των κομμάτων που θα μπουν στη βουλή, το γαλάζιο επιτελείο εστιάζει στις περιφέρειες, όπου μπορεί να βελτιώσει η ΝΔ τα ποσοστά της, δεδομένου ότι ο πήχης της αυτοδυναμίας θα ανέβει αν έχουμε 6κομματική ή 7κομματική βουλή.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στέλνει το μήνυμα της νίκης της ΝΔ, καλώντας τους πολίτες να εμπιστευτούν εκ νέου τη γαλάζια παράταξη για να επιτευχθεί μια ασφαλής αυτοδυναμία που θα του επιτρέψει να υλοποιήσει το πρόγραμμά του για την επόμενη τετραετία, ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει τις δεσμεύσεις του για καλύτερους μισθούς για όλους, αναβάθμιση του ΕΣΥ, μείωση φόρων αλλά και αύξηση των συντάξεων. Σύμφωνα με τις οδηγίες του Αμερικανού επικοινωνιολόγου Σταν Γκρίνμπεργκ εστιάζει στον θετικό λόγο, επιλέγοντας να μιλά για το μέλλον και αναλώνοντας ελάχιστο χρόνο για τους πολιτικούς του αντιπάλους.

Στην πρώτη γραμμή Ροδόπη – μεταναστευτικό

Και μπορεί ο πρόεδρος της ΝΔ να εστιάζει στη θετική ατζέντα, ωστόσο νέος κύκλος πολιτικής αντιπαράθεσης ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ πυροδοτήθηκε τις τελευταίες ώρες με αιχμή τη Ροδόπη και το ΜεταναστευτικόΗ απόσυρση από τις εκλογές του υποψήφιου βουλευτή της ΝΔ στη Ροδόπη, Μουσταφά Κατραντζή προκάλεσε την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, με τον εκπρόσωπο της ΝΔ, Άκη Σκέρτσο να ξεκαθαρίζει ότι η υπόθεση αυτή δεν σχετίζεται με το ευαίσθητο θέμα της παρέμβασης του τουρκικού προξενείου υπέρ των υποψήφιων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας την Κουμουνδούρου για συμψηφισμό και επικοινωνιακή εργαλειοποίηση του θέματος. «Οι δύο υποψήφιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν πει κουβέντα τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, δεν έχουν πει το αυτονόητο: ότι εκπροσωπούν τη μουσουλμανική μειονότητα, ότι σέβονται τη Συνθήκη της Λωζάνης. Σιωπή» τόνισε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, υπογραμμίζοντας ότι δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά για τη στάση την οποία θα κρατήσουν, την επόμενη μέρα, εφόσον εκλεγούν στη Βουλή. Δηλαδή, αν πραγματικά θα είναι εκπρόσωποι της μουσουλμανικής μειονότητας ή αν κάποια στιγμή θα αυτοπροσδιοριστούν ως εκπρόσωποι της «τουρκικής» μειονότητας. Πρόσθεσε δε ότι η δημοσιοποίηση αυτού του θέματος έχει τη χρησιμότητά της στο βαθμό που στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα και στην Τουρκία, ότι τα ζητήματα που αφορούν τη μειονότητα αφορούν την πατρίδα μας.

Ενεργή εστία αντιπαράθεσης αποτελεί και το μεταναστευτικό με αιχμή το τραγικό ναυάγιο με τη ΝΔ να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα προσωπικά ότι συνεχίζει να στοχοποιεί το Λιμενικό ως υπεύθυνο για αυτή την τραγωδία, αντί να κατηγορήσει τα άθλια δίκτυα των διακινητών, οι οποίοι για σημαντικό οικονομικό αντάλλαγμα εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο πόνο και τελικά οδηγούν αθώους ανθρώπους σε έναν τραγικό θάνατο. «Όποτε βρίσκουν ευκαιρία να διασύρουν τη χώρα στο εξωτερικό, το κάνουν συστηματικά και μετά αγανακτούν όταν τους λέμε «εθνική εξαίρεση» τόνισε χθες από τα Γιάννενα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ σχολίασε και την τοποθέτηση του πρώην υπουργού μετανάστευσης Γιάννη Μουζάλα, ο οποίος είπε: «όταν πέσει ο φράχτης στον Έβρο θα αισθανθώ την ίδια χαρά που αισθάνθηκα όταν έπεσε το τείχος του Βερολίνου», λέγοντας κατηγορηματικά: «ο φράχτης στον Έβρο δεν πρόκειται να πέσει, γιατί επόμενη κυβέρνηση θα είναι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Όχι μόνο δεν θα πέσει, αλλά θα ολοκληρωθεί το έργο».

 

Πηγή: newsbeast.gr

 




Τσίπρας: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ακολουθεί μεθόδους στο μεταναστευτικό που δεν συνάδουν με όσα ορίζει το διεθνές δίκαιο

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόνισε την ανάγκη να «αλλάξει στρατηγική» η ΕΕ με μια νέα συμφωνία για τη μετανάστευση

«Για εμάς προτεραιότητα έχει η ανθρώπινη ζωή», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ιστοσελίδαstonisi.gr της Λέσβου. Με αφορμή το ναυάγιο της Πύλου, ο κ. Τσίπρας υπενθύμισε ότι κατά τη διακυβέρνησή του η χώρα -και κυρίως τα νησιά-, κλήθηκε να αντιμετωπίσει τη «μεγαλύτερη προσφυγική κρίση που ξέσπασε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, επισήμανε πως τότε «οι νησιώτες μας έδειξαν ευαισθησία, αλληλεγγύη, ανθρωπιά και ο κρατικός μηχανισμός, οι άντρες και οι γυναίκες του Λιμενικού Σώματος, της Αστυνομίας, των Ενόπλων Δυνάμεων, είχαν όλοι έναν στόχο: να σώζουν ανθρώπινες ζωές».

Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στην ευρωτουρκική συμφωνία που είχε συνάψει τότε η ΕΕ, με τα «θετικά» αλλά και τα «αρνητικά» της, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι παρά τις «μεγάλες δυσκολίες, καταφέραμε να έχουμε πάνω από 30.000 μετεγκαταστάσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση προσφύγων, δηλαδή νόμιμες οδούς επανεγκατάστασης και μετεγκατάστασης προσφύγων, τόσο από τη Λέσβο και τα άλλα νησιά όσο όμως και από την Τουρκία».

«Σήμερα έχουμε μια άλλη στρατηγική και άλλη στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας. Ήμασταν τυχεροί, διότι οι ροές σταμάτησαν με την πανδημία. Ήμασταν τυχεροί διότι οι ροές μειώθηκαν δραστικά, εντούτοις, όμως, νομίζω ότι αυτή η πολιτική της Ευρώπης-φρούριο, βρίσκει τα όριά της», σημείωσε και τόνισε την ανάγκη να «αλλάξει στρατηγική» η ΕΕ με μια νέα συμφωνία για τη μετανάστευση και το άσυλο και αναθεώρηση του Δουβλίνο ΙΙ.

Ερωτηθείς σχετικά με το ζήτημα της προστασίας των συνόρων, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, συμφώνησε πως «υπάρχει θέμα προστασίας συνόρων, είτε θαλασσίων είτε χερσαίων», όπως «επιτάσσει η λογική», ωστόσο πρόσθεσε πως «υπάρχει κι ένα διεθνές Δίκαιο το οποίο οφείλουμε να τηρήσουμε». «Και θέλω να είμαι απόλυτα σαφής. Εικόνες σαν αυτές που ανέδειξαν οι “New York Times”, με επαναπροωθήσεις προσφύγων σε αυτοσχέδιες σχεδίες μέσα στη θάλασσα, είναι εικόνες ντροπής. Και είναι εικόνες ντροπής όχι μόνο, επαναλαμβάνω, διότι είναι απόλυτα αντίθετες με όσα ορίζει το διεθνές Δίκαιο, αλλά γιατί είναι και εικόνες που δεν συνάδουν με τις αξίες της πατρίδας μας. Με την αξία της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης, που είναι βασικό συστατικό του brand name που λέγεται Ελλάδα, ας το πω έτσι», σημείωσε, ενώ χαρακτήρισε «απολύτως προβληματική» τη «στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη να ακολουθήσει μεθόδους και επιχειρησιακά σχέδια που δεν συνάδουν με τα όσα ορίζει το διεθνές δίκαιο», «τόσο σε ό,τι αφορά το θέμα το αξιακό, όσο όμως και σε ό,τι αφορά τη στρατηγική και την εθνική γραμμή της χώρας σε κρίσιμα θέματα και κυρίως στις ελληνοτουρκικές διαφορές».

Απαντώντας σε ερώτηση για τον πρωτογενή τομέα στη Λέσβο και γενικότερα στην Περιφέρεια, ενόψει της επερχόμενης κάλπης, μίλησε για «πολύ αρνητικές εξελίξεις», που αφορούν από την ακρίβεια μέχρι την κλιματική αλλαγή και τη νέα ΚΑΠ, «η οποία θα φέρει χαμηλότερα κονδύλια στην αγροτική παραγωγή», ενώ επέκρινε τα σχέδια της «απελθούσας κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη» να δώσει μόνο «500 εκατομμύρια ευρώ από τα 32 δισεκατομμύρια» του Ταμείου Ανάκαμψης στην αγροτική παραγωγή, μεταδίδει το ΑΠΕ -ΜΠΕ.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στη «δέσμη προτάσεων» του ΣΥΡΙΖΑ που περιλαμβάνει εκτός από την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, γενικότερη στήριξη του πρωτογενούς τομέα, μέσω του «μετασχηματισμού του παραγωγικού μοντέλου» αλλά και άμεσα μέτρα ανακούφισης.

Σε ερώτηση γενικότερα για την αντιπαράθεση των δύο προγραμμάτων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, σχολίασε ότι μετά τις απανωτές κρίσεις, η κυβέρνηση Μητσοτάκη «είχε την “τύχη” να είναι η μόνη κυβέρνηση μετά την είσοδο της χώρας στην ΟΝΕ, που είχε απολύτως χαλαρούς δημοσιονομικούς κανόνες, που δεν είχε την υποχρέωση να τηρήσει όσα προβλέπει το Σύμφωνο Σταθερότητας» και ως εκ τούτου, «δεν εφήρμοσε και το πρόγραμμά του ο κ. Μητσοτάκης αυτά τα χρόνια». «Διότι το πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, για παράδειγμα, είναι το πρόγραμμα Πισσαρίδη, που τις θεωρεί “ζόμπι” και θέλει να κλείσουν οι περισσότερες απ’ αυτές. Βρέθηκε στη δυνατότητα να δώσει επιστρεπτέες προκαταβολές. Ταυτόχρονα και σε μια σειρά άλλα κρίσιμα ζητήματα είχε τη δυνατότητα να δαπανήσει χρήματα. Είχε τη δυνατότητα να δώσει τα περίφημα pass και δεν εφήρμοσε το σχέδιό του», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Και το δίλημμα είναι αν θα έχουμε την επόμενη μέρα μια κυβέρνηση που θα εφαρμόσει αυτό το πρόγραμμα, τη Νέα Δημοκρατία δηλαδή, σε πολύ πιο σκληρή εκδοχή, γιατί δεν θα υπάρχουν οι όροι της δημοσιονομικής επέκτασης ετούτη τη φορά, θα τελειώσουν τα pass, δεν θα μειωθεί όμως ο ΦΠΑ, άρα τι θα γίνει με την ακρίβεια; Δεν θα αυξηθούν οι δαπάνες για την Υγεία και θα εφαρμοστεί ένα σχέδιο το οποίο είναι λίγο ανατριχιαστικό για τον μέσο άνθρωπο, η επιλογή ασθενών για παράδειγμα είναι κάτι το οποίο δεν νομίζω ότι είναι ελκυστικό. Και ταυτόχρονα γνωρίζουμε ότι από τη μια πλευρά είναι αυτό το σχέδιο, απ’ την άλλη είναι το μόνο εναλλακτικό σχέδιο διακυβέρνησης, που είναι το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος παραμένει ο κύριος, ο βασικός πυλώνας των προοδευτικών δυνάμεων του τόπου».

Κληθείς να σχολιάσει ενδεχόμενη «τάση συντηρητικοποίησης της κοινωνίας», αναφέρθηκε στην άρνηση των προοδευτικών κομμάτων να συνεργαστούν στο πλαίσιο της απλής αναλογικής και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την «ορμπανοποίηση» της χώρας την επόμενη μέρα. «Ο κ. Μητσοτάκης είναι ένας πολιτικός που ξεκίνησε θέλοντας να μοιάσει στον Μακρόν και τείνει να μοιάζει στον Όρμπαν με τις πολιτικές του. Και στο μεταναστευτικό και σε ό,τι έχει να κάνει με τη Δημοκρατία και σε ό,τι έχει να κάνει με την ενημέρωση», σημείωσε.

Κλείνοντας, απηύθυνε νέο κάλεσμα «σε κάθε δημοκρατικό και πολίτη της Λέσβου», «παρά τις πιθανές ενστάσεις, διαφωνίες που μπορεί να έχει απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ και την κριτική, που είναι καλοδεχούμενη», να στηρίξει τον ΣΥΡΙΖΑ για «να μπορέσει να αποτρέψει αντικοινωνικές πολιτικές, να μπορέσει να στηρίξει τον παραγωγό, τον αγρότη, τους μη προνομιούχους πολίτες, τους μικρομεσαίους, τους μισθωτούς, τους νέους ανθρώπους».

 

Πηγή: newsbeast.gr

 




Εκλογές 2023, Δημοσκόπηση Opion Poll: Στο 41,4% η Νέα Δημοκρατία στην εκτίμηση ψήφου – Της δίνει 163 έδρες

Στο 21,2% η διαφορά υπέρ της Νέας Δημοκρατίας έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στη δημοσκόπηση ενόψει των εκλογών του Ιουνίου

Αύξηση του ποσοστού της Νέας Δημοκρατίας σε σχέση με το αποτέλεσμα της κάλπης του Μαΐου δίνει η εκτίμηση ψήφου σε δημοσκόπηση της Opinion Poll για τις εκλογές του Ιουνίου.

Το κόμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη συγκεντρώνει ποσοστό 41,4% (από 40,7% στις εκλογές του Μαΐου) με τον ΣΥΡΙΖΑ να καταγράφεται στο 20,2% (από 20,07 τον Μάιο).

Το ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται στο 11% (11,45%, το ΚΚΕ 7,5% (7,2%), η Ελληνική Λύση 4,1% (4,45%) και ακολουθούν Πλεύση Ελευθερίας με 3,9% και το κόμμα ΝΙΚΗ με 3,3%. Αντίθετα εκτός Βουλής στη δημοσκόπηση για την ιστοσελίδα thetoc.gr φαίνεται το ΜεΡΑ25 με 2,8% και οι Σπαρτιάτες με 1,5%.

opinion-ektimisi

Με βάση τη μέση τιμή της εκτίμησης ψήφου που για τη Νέα Δημοκρατία εκκινεί από το 38,6% και φτάνει μέχρι το 44,2%, το κόμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη εμφανίζεται να εξασφαλίζει αυτοδυναμία 163 εδρών. Ο ΣΥΡΙΖΑ που μπορεί να υποχωρήσει στο 18% αλλά και να φτάσει το 22,4% θα έχει 55 βουλευτές, για το ΠΑΣΟΚ η μέση τιμή της εκτίμησης ψήφου δίνει 30 έδρες, για το ΚΚΕ 20 βουλευτές, για την Ελληνική Λύση 12 βουλευτές, 11 βουλευτές για την Πλεύση Ελευθερίας και 9 για το κόμμα ΝΙΚΗ.

opinion-katanomi-edron

Στον πίνακα για την πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 37,7%, ο ΣΥΡΙΖΑ 18,4%, το ΠΑΣΟΚ 10%, το ΚΚΕ 6,8%, η Ελληνική Λύση 3,8%, η Πλεύση Ελευθερίας 3,6%, το κόμμα Νίκη 3%, το ΜεΡΑ25 2,5% και οι Σπαρτιάτες 1,3%.

opinion-prothesi-psifou-egkira

Στην «καθαρή» πρόθεση ψήφου η ΝΔ συγκεντρώνει 36,1%, ο ΣΥΡΙΖΑ 17,6%, το ΠΑΣΟΚ στο 9,6%, το ΚΚΕ στο 6,5%, η Ελληνική Λύση στο 3,6%, η Πλεύση Ελευθερίας στο 3,4%, η ΝΙΚΗ στο 2,9%, το ΜεΡΑ25 στο 2,4% και οι Σπαρτιάτες στο 1,8%.

opinion-prothesi-psifou-geniki

 

Πηγή: protothema.gr




Τάνια Ελευθεριάδου: Συνεχίζεται η καθίζηση του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος» Εξωτερικός Εισερχόμενα

Τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό παρουσίασε χθες, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Αλέξης Τσίπρας. Όπως τόνισε, «παρά τη βαρύνουσα σημασία για την εθνική οικονομία του τομέα του τουρισμού, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι δυστυχώς σήμερα δεν αποτελεί αντικείμενο ενός συγκροτημένου πολιτικού σχεδιασμού».

Δυστυχώς, η περιοχή μας δεν αποτελεί εξαίρεση. Ο τουρισμός σε Καβάλα και Θάσο φαίνεται να κινείται στον αυτόματο. Αυτό αποδεικνύει η απόλυτη υποβάθμιση του αεροδρομίου της Καβάλας, καθώς, αντί να αυξηθούν, μειώθηκαν τα δρομολόγια από και προς την Αθήνα. Υπενθυμίζω ότι στα τέλη του προηγούμενου έτους, ανέδειξα το πρόβλημα με επιστολές στους καθ’ ύλην αρμόδιους, ζητώντας αύξηση των πτήσεων, ανταγωνιστικότερες τιμές, βέλτιστη τοποθέτηση των πτήσεων, προσέλκυση νέων εταιρειών κτλ.. Δυστυχώς, η​ κυβέρνηση και  οι τρεις κυβερνητικοί βουλευτές αδιαφόρησαν.

Τα στοιχεία της Fraport για το αεροδρόμιο της Καβάλας είναι χαρακτηριστικά. Σε σχέση με τον Μάιο του 2019, ο συνολικός αριθμός πτήσεων μειώθηκε κατά 24,8%, και ο αριθμός επιβατών κατά 21,2%. Μάλιστα, αν και η περιοχή μας θεωρείται τουριστικός προορισμός, οι επιβάτες εξωτερικού που χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιο της Καβάλας μειώθηκαν κατά 21,8%, σε σχέση με τον Μάιο του 2019.

Γίνεται αντιληπτό ότι η πολιτική της ΝΔ δεν έχει ένα συγκροτημένο και συγκροτημένο σχέδιο για το τουριστικό προϊόν της περιοχής. Η εξάρτηση από τον οδικό τουρισμό κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση, καθώς δεν επιτρέπει το άνοιγμα σε νέες αγορές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. προτείνει μια νέα εθνική στρατηγική για τον τουρισμό με:

-Διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος με τον καθορισμό στόχων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.

-Υιοθέτηση μίας ολοκληρωμένης προσέγγισης της τουριστικής ανάπτυξης με διασύνδεσή της με τον πρωτογενή τομέα.

-Μετάβαση των τουριστικών επιχειρήσεων σε ένα νέο μοντέλο διαχείρισης της ενέργειας και των απορριμμάτων, με την αρχή της «κυκλικότητας» σε όλα τα στάδια της παραγωγής και της κατανάλωσης του τουριστικού προϊόντος.

-Έμφαση στις ασφαλείς και πράσινες μεταφορές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. δεσμεύεται να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής, να καταστρώσει ένα συνολικό σχέδιο ενίσχυσης της επιβατικής κίνησης από και προς τον αεροδρόμιο της Καβάλας, να παρέμβει σε όλες τις υποδομές ώστε να θωρακιστεί το τουριστικό προϊόν και να διασφαλιστεί η ευημερία των πολιτών, να τονίσει τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.




Βενιζέλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ γιγαντώθηκε επειδή ανέλαβε ιστορική ευθύνη το ΠΑΣΟΚ – Το Σύνταγμα επιβάλλει τη συναίνεση

«Τώρα αποτυπώθηκε αριθμητικά η στρατηγική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ», είπε ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ

«Ο ΣΥΡΙΖΑ γιγαντώθηκε επειδή το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε μια τεράστια ιστορική ευθύνη, μια ευθύνη δυσανάλογη. Αν το ΠΑΣΟΚ δεν αναλάμβανε το κόστος των αποφάσεών του 2010 – 2011 και δεν το αναλάμβανε ασύμμετρα δηλαδή -ενώ η Νέα Δημοκρατία δεν είχε αναλάβει τις ευθύνες που της αντιστοιχούσαν- δεν θα υπήρχε ΣΥΡΙΖΑ, θα ήταν στο 3%», παρατήρησε ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελος Βενιζέλος, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Ενώ πρόσθεσε, ανάμεσα σε άλλα: «Η υπευθυνότητα του ΠΑΣΟΚ, του πολιτικού προσωπικού του ΠΑΣΟΚ, της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ είναι αυτή η οποία επέτρεψε να γιγαντωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά από την άλλη πλευρά μην ξεχνάτε ότι η διάλυση του κομματικού συστήματος του προ-μνημονιακού ήταν απόλυτη. Περιελάμβανε και τη Νέα Δημοκρατία. Δηλαδή στις εκλογές του Μαΐου του 2012 η Νέα Δημοκρατία πήρε 19%, ο ΣΥΡΙΖΑ 16% και το ΠΑΣΟΚ 13,5%, με την υπόθεση του Τσοχατζόπουλου να κυριαρχεί. Θα μπορούσε κάλλιστα το ΠΑΣΟΚ να έχει γεφυρώσει τη διαφορά και να είναι δεύτερο ή ακόμη και πρώτο. Λοιπόν κάπως τυχαία γράφτηκε η ιστορία. Πρέπει η Νέα Δημοκρατία να έχει μεγαλύτερη επίγνωση της Ιστορίας και να σέβεται τον ρόλο του ΠΑΣΟΚ που προστάτευσε και τη Νέα Δημοκρατία. Προστάτεψε όλο το πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της μεταπολίτευσης, οι οποίες δεν είναι μόνον οι κυρίως του ΠΑΣΟΚ. Πάντως είναι κατανεμημένες, θα έλεγα κατά τρόπο κατά τρόπο.

«Τώρα αποτυπώθηκε αριθμητικά η στρατηγική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ

Ερωτηθείς πού αποδίδεται το σημερινό πολιτικό σκηνικό με μια ισχυρή ΝΔ δίχως απέναντί της έναν ισχυρό πόλο, ο ίδιος σημείωσε:

«Το 2019 θα με είχατε ίσως ακούσει και εσείς να μιλάω για την στρατηγική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ. Νομίζω ότι αυτή η ήττα, την οποία τότε δεν συνειδητοποίησαν -γιατί το 32% που πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του 2019 λίγο συσκότισε την εικόνα- ήταν μια πραγματικότητα. Αυτή η στρατηγική ήττα νομίζω ότι τώρα αποτυπώθηκε και αριθμητικά. Δεν υπάρχει αφήγημα το οποίο να μπορεί να αντιταχθεί στο αφήγημα το ρεαλιστικό της διαχείρισης των καταστάσεων που προέβαλε η Νέα Δημοκρατία. Και τώρα πια έχουμε φτάσει σε μία αποδιάρθρωση του κομματικού συστήματος. Στην πραγματικότητα δεν έχουμε κομματικό σύστημα, έχουμε ένα κομματικό σύστημα ενάμιση κόμματος και μάλιστα αυτό το κόμμα -το μισό, μικρό πια ΣΥΡΙΖΑ του 20% στις εκλογές του Μαΐου, το αμφισβητεί το ΠΑΣΟΚ το οποίο λέει “γιατί όχι εγώ σε αυτή τη θέση ώστε πια ως αξιωματική αντιπολίτευση από ένα σημείο και μετά, ή πάντως ως μια ανερχόμενη δύναμη, να ξαναπαίξω ένα ρόλο ο οποίος είναι στρατηγικού χαρακτήρα;”».

Ως προς την δυνατότητα αναθεώρησης του Συντάγματος, υπογράμμισε:

«Το Σύνταγμα επιβάλλει συναινέσεις. Μπορείς να κάνεις αναθεώρηση χωρίς αυξημένη πλειοψηφία (…) Ποτέ δεν έγινε μια σοβαρή συζήτηση, όχι για την αναθεώρηση του Συντάγματος, αλλά για την ανασκαφή του Συντάγματος. Να δούμε τι κανονιστικό περιεχόμενο ανεκμετάλλευτο έχει το Σύνταγμα -που έχει τεράστιο κανονιστικό περιεχόμενο- και τι σημαίνει Σύνταγμα τώρα, Εθνικό υπό συνθήκες πολυεπίπεδου συνταγματικού υπεροχής του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπεροχής του διεθνούς δικαίου, διεθνούς δικαστικού ελέγχου. Όπου ότι συμβαίνει στην Ελλάδα ελέγχεται δικαστικά από το Δικαστήριο του Στρασβούργου και το Δικαστήριο του Λουξεμβούργου. Εν πάση περιπτώσει, εγώ έχω προσπαθήσει επιστημονικά όλα αυτά να τα συνθέσω σε μια νέα έννοια που λέγεται “επαυξημένο Σύνταγμα”

(…) Αυτή τη στιγμή οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έγιναν στη χώρα είναι μεταρρυθμίσεις που έγιναν την περίοδο του μνημονίου. Αυτή τη στιγμή η χώρα πορεύεται σε τρεις πυλώνες. Ο ένας είναι η αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους που έγινε το 2011 – 2012. Με αυτό πορεύεται η χώρα δημοσιονομικά και χρηματοπιστωτικά. Δεύτερο, η χώρα υπάρχει δημοσιονομικά και ως προς το τραπεζικό σύστημα επειδή έγινε η αναδιάρθρωση αυτή. Ο δεύτερος είναι οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έγιναν με το πιστόλι στο κρόταφο την περίοδο των μνημονίων: νέο μισθολόγιο, αγορά εργασίας, απελευθέρωση επαγγελμάτων, όλες οι μεγάλες τομές, το νέο κοινωνικό ασφαλιστικό σύστημα. Γιατί εκεί ήταν το πρόβλημα – και εκεί είναι σε όλες τις χώρες. Τρίτος λόγος είναι ο πληθωρισμός. Είναι αυτός που δίνει τα μεγάλα δημοσιονομικά έσοδα, τα δημοσιονομικά περιθώρια. Ο πληθωρισμός είναι αυτός που επιτρέπει στο κράτος να εισπράττει πολλούς φόρους.

(…) Η Ελλάδα δεν αρκεί να είναι ο ουραγός των κατατάξεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη και να είναι ευάλωτη σε κάθε κρίση. Πρέπει να γίνει πιο ισχυρή, λέει ο κύριος Μητσοτάκης. Εθνικός στόχος η επενδυτική βαθμίδα. Συμφωνώ, υπογραμμίζω, επαυξάνω. Τη χρειαζόμαστε. Τη χρειάζονται οι επιχειρήσεις. Τη δικαιούμαστε, γιατί έχουμε καταβάλει τεράστιο κόπο όλα αυτά τα χρόνια. Αλλά να θυμόμαστε κάτι: Το 2010, όταν η Ελλάδα βρέθηκε εκτός αγορών και εντός μνημονίου, ενώπιον της χρεοκοπίας, ήμασταν πέντε βαθμίδες πάνω από την επενδυτική…».

«Πρέπει να λύσουμε το θέμα της Σαρίας»

Αναφερθείς σε όσα έχουν προκύψει με το θέμα των μειονοτικών βουλευτών και την κομματική αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει για το θέμα, επισήμανε μεταξύ άλλων:

«Εάν οι ψήφοι της μειονότητας είχαν κατευθυνθεί στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας θα υπήρχε η ίδια αντίδραση; Γιατί κατά καιρούς έχουμε οργανωμένη -ας το πούμε έτσι- μετάβαση ψήφων, προώθηση ψήφων προς διάφορα κόμματα στην περιοχή. Είναι ζητήματα τα οποία μας απασχολούν δεκαετίες, τα χειριζόμαστε με πολύ μεγάλη λεπτότητα και προσοχή και με βάση το διεθνές δίκαιο.

Είναι χαρακτηριστικό τις μέρες αυτές που διεξάγεται αυτός ο δημόσιος διάλογος με τόση ένταση, υποτεταγμένο στις ανάγκες της προεκλογικής εκστρατείας και όχι μιας εθνικής πολιτικής, κατά τη γνώμη μου, διεξάγεται στο Πανεπιστήμιο Αθηνών ένα συνέδριο που διοργανώνει το ΕΛΙΑΜΕΠ για τα 100 χρόνια της Συνθήκης της Λωζάννης, ένα διεθνές συνέδριο με τη συμμετοχή και πολλών Τούρκων επιστημόνων.

Και εγώ μίλησα χθες για τη Συνθήκη της Λωζάννης θέτοντας το ερώτημα αν είναι ένας παράγοντας προσέγγισης ή έντασης μεταξύ των δύο χωρών. Εκεί βλέπετε ο διάλογος είναι πάρα πολύ προσεκτικός, πάρα πολύ ήπιος, με ιστορικό βάθος, με τεκμηρίωση νομική. Και βέβαια λαμβάνουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους και δεν προσεγγίζουμε τόσο λεπτά και κρίσιμα ζητήματα με την απλούστευση και την επιθετικότητα που συνήθως έχει ο κομματικός λόγος και μάλιστα ο προεκλογικός. Είναι παράκληση μου εθνική να αποφεύγουμε τέτοιου είδους συζητήσεις δημόσια με τέτοιο τρόπο

(…) Έχετε ελέγξει τη συμπεριφορά την εκλογική της μειονότητας της Θράκης τα τελευταία 50 χρόνια, σε όλη τη μεταπολίτευση; Στις βουλευτικές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές έχουμε θυμηθεί και έχουμε συνεκτιμήσει τι έχουν ψηφίσει κατά προτίμηση όλα αυτά τα χρόνια; Θα δείτε ότι υπάρχουν πάρα πολλές εναλλαγές, παραλλαγές, ότι υπάρχει ένα πρόβλημα. Και εν πάσει περίπτωση, έχουμε αναρωτηθεί γιατί το ελληνικό κράτος εδώ και πολλές δεκαετίες μετά τη Συνθήκη της Λωζάννης δέχτηκε να λειτουργεί ένα τουρκικό προξενείο εγκατεστημένο στην Κομοτηνή; Γιατί στην Κομοτηνή το τουρκικό προξενείο;

Εν πάση περιπτώσει, ας πάρουμε ορισμένες βασικές αρχές για να ξέρουμε πώς πρέπει να χειριζόμαστε τέτοιου είδους λεπτά και μακροχρόνιας εμβέλειας ζητήματα. Πρόκειται για Έλληνες πολίτες οι οποίοι πρέπει να απολαμβάνουν όλων των συνταγματικών τους δικαιωμάτων, όλων των δικαιωμάτων τους κατά το διεθνές δίκαιο προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου και κατά το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, πρέπει να είμαστε ευτυχείς όταν υπάρχει οικονομική πρόοδος, ένταξη στην ελληνική πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή, όταν υπάρχει άνοδος του βιοτικού επιπέδου, όταν υπάρχει συμμετοχή της μειονότητας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όταν αυξάνεται ο αριθμός ανδρών και γυναικών που λαμβάνουν επιστημονική μόρφωση και ενσωματώνονται στην επαγγελματική ζωή ασκώντας επαγγέλματα τα οποία είναι υψηλής επιρροής και υψηλού κοινωνικού κύρους

(…) Πρέπει να έχουμε ορισμένους άξονες που ακολουθούμε σταθερά. Ένας από αυτούς είναι ότι τα ζητήματα των μειονοτήτων τώρα, εν έτει 2023 δεν αντιμετωπίζονται μόνο με αναφορά στη Συνθήκη της Λωζάνης. Αντιμετωπίζονται μέσα απ όλο το πλέγμα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων – και ιδίως για χώρες όπως είναι η Ελλάδα που μετέχουν στο Συμβούλιο της Ευρώπης, συνυπογράφουν την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και αναγνωρίζουν την ατομική προσφυγή ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του Στρασβούργου, η νομολογία του Δικαστηρίου αυτού είναι το βασικό πλαίσιο αναφοράς για όλα τα θέματα. Ας πούμε, έχουμε πράγματα να κάνουμε στη Θράκη που δεν τα έχουμε κάνει. Δεν έχουμε λύσει ένα κολοσσιαίο θέμα που είναι η εφαρμογή του ιερού ισλαμικού νόμου – της Σαρία. Η εφαρμογή της Σαρία, έστω με τον ήπιο τρόπο που τώρα εφαρμόζεται ως επιλογή, ως δυνατότητα, είναι κι αυτή αντίθετη με τη νομολογία του Στρασβούργου. Πρέπει να λύσουμε το θέμα αυτό. Ππρέπει να λύσουμε τα θέματα της εφαρμογής των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, τα οποία εκκρεμούν και για τα οποία απολογείται η Ελλάδα κατά καιρούς στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Από την άλλη μεριά βεβαίως, έχουμε μια πραγματικότητα που λέγεται Τουρκία που λέγεται Οικουμενικό Πατριαρχείο, που λέγεται Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, Έλληνες της Ίμβρου και της Τενέδου. Εκεί, η υποχρέωση της Τουρκίας να σέβεται το διεθνές δίκαιο είναι απόλυτη. Εκεί υποστηρίζουμε όλες τις ατομικές προσφυγές που ασκούν τα κάθε ιδρύματα, κυρίως της ελληνικής μειονότητας αλλά και του Οικουμενικού Πατριαρχείου ενώπιον του Στρασβούργου. Και βεβαίως χαιρόμαστε πάρα πολύ όταν εκδίδονται αποφάσεις οι οποίες διαπιστώνουν παραβίαση και τις οποίες έχει υποχρέωση η Τουρκία να σεβαστεί.

Iστορικά πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι εδώ έχουμε δύο βασικά κείμενα. Πρώτον, τη Συνθήκη της Λωζάνης του 1923, η οποία επιβάλλει στην Τουρκία μια σειρά από πολύ σημαντικές υποχρεώσεις για τον σεβασμό και την προστασία των μη μουσουλμανικών μειονοτήτων στην Τουρκία. Όμως, το τελευταίο άρθρο αυτού του κεφαλαίου επιβάλλει τις ίδιες υποχρεώσεις και στην Ελλάδα για τις μουσουλμανικές μειονότητες.

Από την άλλη μεριά, η Σύμβαση της Λοζάνης για την ανταλλαγή των πληθυσμών είναι μια σύμβαση που έχει υπογραφεί την ίδια εποχή μεταξύ της Τουρκίας, της κυβέρνησης της Άγκυρας -γιατί ήταν ακόμη μετάβαση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στην κεμαλική Τουρκία- και την ελληνική κυβέρνησημ για την ανταλλαγή των πληθυσμών των Ελλήνων πολιτών που είχαν μουσουλμανικό θρήσκευμα -που μετέβησαν στην Τουρκία- και των Τούρκων πολιτών που είχαν ελληνικό ορθόδοξο θρήσκευμα, με την έννοια του ρυθμού. Βεβαίως η αλήθεια είναι -και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό επιχείρημα της ελληνικής πλευράς- ότι στη συνέχεια γίνεται λόγος στο δεύτερο άρθρο αυτής της σύμβασης για τους Έλληνες της Κωνσταντινούπολης και τους μουσουλμάνους της Θράκης.

Αλλά υπάρχουν και όλες οι διατάξεις του σύγχρονου δικαίου – διεθνούς δικαίου προστασίας των δικαιωμάτων. Και εδώ δεν χωρεί αμοιβαιότητα. Δηλαδή δεν λέμε εσείς καταπιέζετε κάποιους στη δική σας επικράτεια, άρα εμείς δεν πρέπει να σεβόμαστε τα δικαιώματά τους. Η υποχρέωση είναι αυτοτελής και είναι πλήρης».

Αποκτά άλλη δυναμική το 11% του ΠΑΣΟΚ, με τον ΣΥΡΙΖΑ στην «περιοχή» του 20%

Για την εικόνα του ΠΑΣΟΚ σήμερα, ως προς την εκλογική επίδοση του κόμματος, ο πρώην πρόεδρός του, Ευάγγελος Βενιζέλος, ανέφερε:

«Το ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε από το 48% να έχει πάει στο 62%, εάν αυτό έλεγε “όχι” σε ένα δημοψήφισμα για το μνημόνιο και για την Ευρωπαϊκή Ένωση – θα μπορούσε “να καβαλήσει” πάνω στο κύμα του λαϊκισμού, της ανευθυνότητας, να καταστρέψει τη χώρα. Και να πάρει 62%, όσο πήρε το “όχι” στο δημοψήφισμα

(…) Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε 32% θα φαινόταν πάρα πολύ λίγο το ποσοστό του ΠΑΣΟΚ. Αλλά ένα 11% με τον ΣΥΡΙΖΑ να είναι στην περιοχή του 20% -ενδεχομένως και κάτω από 20%- αποκτά άλλη δυναμική».

 

Πηγή: protothema.gr




Τσίπρας: Κάθε ψήφος προοδευτικού πολίτη που δεν θα πάει στον ΣΥΡΙΖΑ ευνοεί το σχέδιο του Μητσοτάκη

Τι είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ για το πρόγραμμα του κόμματός του – Περιοδεία στην Κρήτη 

«Αυτό που διακυβεύεται την επόμενη μέρα είναι η ζωή μας, με ποιο πρόγραμμα θα κυβερνηθεί η χώρα τα επόμενα τέσσερα χρόνια», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας τη Δευτέρα από τα Ανώγεια.

«Θα κυβερνηθεί με ένα πρόγραμμα που δίνει βάρος στην ανάγκη να ενισχυθεί το ΕΣΥ, να καταπολεμηθεί η ακρίβεια ή με ένα πρόγραμμα που θα απαξιώσει ακόμα περισσότερο τη δημόσια υγεία και θα συνεχίσει τη λεηλασία του εισοδήματος μέσα από την ενίσχυση των ισχυρών και τη φορολεηλασία των πολλών;», είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Τόνισε ότι τα κρίσιμα ζητήματα είναι αν «θα συνεχιστεί η αναδιανομή εισοδήματος μέσα απ’ τη φορολεηλασία με τον υψηλό ΦΠΑ, αν θα γίνει η μεγαλύτερη αναδιανομή περιουσίας με τοις 700.000 πλειστηριασμούς που αναμένονται το επόμενο διάστημα, αν θα ενισχυθεί η δημόσια υγεία και παιδεία υγεία ή τα κολέγια και τα ιδιωτικά νοσοκομεία».

Σημείωσε πως «το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι πρέπει να μειωθεί ο ΦΠΑ και ο ΕΦΚ, της ΝΔ λέει ότι δεν πρέπει». Σχολίασε ότι ΝΔ λέει ότι δεν έχει βάλει ούτε ένα φόρο, «όμως όταν διπλασιάζεται το κόστος στο καλάθι του νοικοκυριού αλλά ο ΦΠΑ παραμένει σταθερός δεν είναι ανάγκη να φορολογηθείς, διπλασιάζεται ο φόρος που πληρώνεις. Το ίδιο και με τη βενζίνη. Αυτό έγινε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στη χώρα. 6 δισ. παραπάνω πλήρωσαν οι πολίτες, που πήγαιναν στα καρτέλ της ενέργειας, της εφοδιαστικής αλυσίδας και στα διυλιστήρια, για να κρατάνε ψηλά τις τιμές». Ο κ. Τσίπρας είπε ότι «θα πούμε την αλήθεια μας στον λαό και θα τον αφήσουμε να αποφασίσει. Θα αποδεχτούμε φυσικά την ετυμηγορία του όποια κι αν είναι αυτή, αλλά μια δέσμευση σας δίνω σήμερα κάτω από τον Ψηλορείτη: όποια κι αν είναι αυτή η ετυμηγορία θα σταθούμε στα πόδια μας, θα παλέψουμε, θα είμαστε εδώ και θα δώσουμε τον αγώνα για να στηρίξουμε τους αδύναμους, τους μεσαίους και να ξαναφέρουμε αργά ή γρήγορα την προοδευτική παράταξη στο τιμόνι του τόπου».

Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι «εμείς δεν ήμασταν και δεν θα γίνουμε συμπλήρωμα των πολιτικών μας αντιπάλων, ούτε κόμμα διαμαρτυρίας, ό,τι και να γίνει σε αυτή την κάλπη, είμαστε το κόμμα που θα σταθεί στα πόδια του για να ενισχύσει την προοπτική της επανάκαμψης της προοδευτικής παράταξης στην εξουσία. Εμείς θα ξαναγυρίσουμε στη διακυβέρνηση για να εκπροσωπήσουμε τα συμφέροντα της μεγάλης πλειοψηφίας». Πρόσθεσε για την επικείμενη κάλπη ότι «δεν πετάμε στα σύννεφα, είναι πολύ δύσκολο να ανατρέψουμε τους συσχετισμούς πλήρως, όμως η κάλπη θα είναι άδεια και θα γεμίσει στις 25». Υποστήριξε ότι το κριτήριο της ψήφου τώρα είναι διαφορετικό γιατί είναι εκλογές με ενισχυμένη αναλογική «που σημαίνει πως ή ο ένας θα βγει ή ο άλλος, ή το πρόγραμμα της ΝΔ ή το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ θα βγει» και σημείωσε ότι «είναι κρίσιμο για τη δημοκρατία να μην έχουμε στις 26 του μήνα μια ανεξέλεγκτη και παντοδύναμη αλαζονική δεξιά που θα έρθει να ισοπεδώσει τα κοινωνικά δικαιώματα δίχως αντίπαλο».

Σε αυτό το πλαίσιο τόνισε ότι «κάθε ψήφος προοδευτικού πολίτη που θα πάει σε οποιαδήποτε άλλη κάλπη εκτός απ’ αυτή του ΣΥΡΙZΑ αντικειμενικά ευνοεί το σχέδιο του κ. Μητσοτάκη και της ΝΔ». «Εμείς έχουμε στόχο να ανατρέψουμε τον συσχετισμό, αλλά σε κάθε περίπτωση έχουμε στόχο την επόμενη μέρα να είμαστε δυνατοί απέναντι στις πολιτικές αυτές που λεηλατούν τα συμφέροντα της κοινωνίας», είπε. Πρόσθεσε ότι σ’ αυτή την πρόταση θα υπάρξουν και ψηφοφόροι της ΝΔ που θα συμφωνήσουν «γιατί ξέρουν ότι είναι σταθερότητα για τον τόπο ένα πολιτικό σύστημα με ισχυρούς πυλώνες και όχι ένα σύστημα που θα είναι ανεξέλεγκτος αυτός που θα κυβερνά».

Κατηγόρησε τη ΝΔ για «αλαζονική συμπεριφορά» που «εγκυμονεί κινδύνους, όπως τη συμπεριφορά απαράδεκτη και εθνικά επιζήμια που βλέπουμε τούτες τις μέρες που παίζουν με ένα τόσο ευαίσθητο εθνικό θέμα με τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη που 45 χρόνια τώρα όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, ψηφίζει με τα δικά της κριτήρια». Είπε ότι «δεν υπήρξε πότε να βγει κάποιο κόμμα και να πει αυτοί οι βουλευτές ψηφίστηκαν επειδή έκαναν συμφωνία με τον Ερντογάν», ενώ σχολίασε πως «όταν η Ντόρα Μπακογιάννη είχε κατέβει στις εκλογές το ‘12 είχε πάρει 2% πανελλαδικά, αλλά στη Ροδόπη είχε πάρει 18% και στον Ίασμο είχε πάρει 70%, τι είχε γίνει τότε, είχε κάνει συμφωνία με τον Ερντογάν;». Ο κ. Τσίπρας είπε πως «σήμερα όμως αδίστακτοι επειδή δεν βάφτηκε μπλε κι αυτό το κομμάτι του εκλογικού χάρτη βγαίνουν και λένε χωρίς ντροπή ότι ένα κόμμα που κυβέρνησε τη χώρα με αξιοπρέπεια και εθνική υπερηφάνεια είναι προδότες. Πού θα φτάσουν;». Ανέφερε ειδικότερα ότι «βγήκε η κ. Μπακογιάννη εκεί και βρήκε τη μειονότητα και τους είπε αν δεν μας ψηφίσετε εμάς θα περάσετε δύσκολα. Αυτό δεν είναι μήνυμα μόνο στη μουσουλμανική μειονότητα, είναι μήνυμα σε κάθε κοινωνική κατηγορία σε κάθε πολίτη. Το είπε μπροστά στις κάμερες για να πάει σε κάθε σπίτι, ότι αν υπάρχουν κοινωνικές ομάδες που έχουν διαφορετική γνώμη απ’ τη δική τους εξουσία θα περάσουν δύσκολα». «Εμείς λέμε στον τόπο μας ότι η δημοκρατία θα παραμείνει ισχυρή και ο ΣΥΡΙΖΑ θα δώσει τον αγώνα για να μην αισθάνεται κανείς φόβο», υπογράμμισε.

Μίλησε για «μεγάλη υποκρισία της ΝΔ», τονίζοντας πως «εμείς είχαμε το Μπαρμπαρός τότε να παραβιάζει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, δεν το κάναμε ποστάλι εμείς όπως έγινε το Όρουτς Ρέις που πήγαινε πάνω κάτω σ’ όλο το Αιγαίο και έλεγαν ότι το παίρνουν τα κύματα κι ο αέρας και κάνει θόρυβο, και δεν παραβιάζει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Είχαμε στείλει τη φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς και εμπόδισε το Μπαρμπαρός να διεξάγει έρευνες».

«Δεν θα βγουν σε εμάς να μιλήσουν για πατριωτισμό. Όπως κι εμείς δεν μιλάμε για Έλληνες μειωμένου πατριωτισμού έτσι δεν θα ανεχθούμε μύγα στο σπαθί μας, γιατί επιτελέσαμε το ακέραιο το πατριωτικό μας καθήκον», υπογράμμισε. Είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το έκανε αυτό «όταν κάποιοι είχαν αποφασίσει να επενδύσουν στην πατριδοκαπηλία που μας έλεγαν ότι ανταλλάξαμε τη Μακεδονία με τις συντάξεις, γιατί αποφασίσαμε να πάρουμε αυτή τη χώρα στα βόρεια σύνορα μας από την επιρροή της Τουρκίας». Σχολίασε ότι «4 χρόνια μετά την τίμησαν και την τήρησαν τη Συμφωνία και έβγαινε ο Ζάεφ και έστελνε συγχαρητήριο τηλεγράφημα στον Μητσοτάκη. «Η υποκρισία στα εθνικά ζητήματα είναι επιζήμια», είπε.

Ο κ. Τσίπρας ξεκίνησε την ομιλία του με τη φράση «όπως στη ζωή, έτσι και στην πολιτική, επιτρέπεται να πέσεις αλλά επιβάλλεται να σηκωθείς», υπογραμμίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ συγκλόνισε πολλούς 11 χρόνια πριν, ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι μια φωτοβολίδα, ήρθε για να μείνει. Γιατί ήρθε να εκπροσωπήσει κοινωνικές ανάγκες και τους μη προνομιούχους». Είπε πως γι’ αυτόν τον λόγο «έγινε και θα παραμείνει ο πυλώνας, η ισχυρή δύναμη της προοδευτικής παράταξης» και πως «εμείς δεν θα γίνουμε ποτέ κόμμα-συμπλήρωμα του πολιτικού μας αντιπάλου, θα είμαστε κόμμα εξουσίας απέναντι στη ΝΔ».

Ο κ. Τσίπρας είπε ότι κάνει την αυτοκριτική του για τον «στρατηγικό εγκλωβισμό» στην προηγούμενη αναμέτρηση. «Δεν μετανιώνουμε που τηρήσαμε το αξιακό μας πλαίσιο, οραματιστήκαμε να αλλάξουμε το πολιτικό σύστημα. Όμως το τανγκό θέλει δύο ή το πεντοζάλι θέλει και παραπάνω, εμείς ήμασταν μόνοι μας». Ανέφερε ειδικότερα πως «την ώρα που δίναμε το χέρι στις άλλες προοδευτικές δυνάμεις για το πώς θα κυβερνηθεί ο τόπος με ένα προοδευτικό πρόγραμμα, αυτοί κοίταζαν να κόψουν το δικό μας χέρι και έκαναν μονομέτωπο σε εμάς και όχι στον κ. Μητσοτάκη».

«Μπροστά μας έχουμε αναμέτρηση με ενισχυμένη αναλογική και ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του γι’ αυτό, εμείς τις δικές μας και οι άλλες προοδευτικές δυνάμεις που έθαψαν την απλή αναλογική, τις δικές τους», είπε. Πρόσθεσε ειδικότερα: «το ΚΚΕ 60-70 χρόνια πάλευε για την απλή αναλογική κι όταν τη φέραμε είπε όλοι ίδιοι είστε. Το ΚΙΝ.ΑΛΛ. μονομέτωπο στον ΣΥΡΙΖΑ, έλεγε προεκλογικά ότι δεν θέλουμε ούτε τον Τσίπρα ούτε τον Μητσοτάκη αλλά αν λείπουν κάποιοι βουλευτές δεν θα αφήσουμε την χώρα ακυβέρνητη.Αυτή η στρατηγική ωφελούσε τον Μητσοτάκη που στις δημοσκοπήσεις ήταν πρώτος. ‘Αφηνε δηλαδή ανοικτό τη συνεργασία με τη Δεξιά. Όταν ήρθε το εκλογικό αποτέλεσμα άλλαξαν τροπάρι, και 149 να ‘χει ο Μητσοτάκης εμείς δεν θα πάμε. Τι έγινε; ‘Αλλαξε η ανάγκη του Μητσοτάκη, που τώρα η ανάγκη του είναι να εκβιάσει τους ψηφοφόρους του να πάνε στην κάλπη να τον ψηφίσουν και λέει αν δεν έχω 151 θα πάμε σε τρίτες εκλογές». «Αν εγώ ήμουν Μητσοτάκης και δεν είχα τον Ανδρουλάκη θα έπρεπε να τον εφεύρω για να με βοηθάει και στις προηγούμενες εκλογές και σε αυτές», σχολίασε.

Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στα πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ άλλων την πρόσβαση 2,5 εκατ. ανασφάλιστων πολιτών σε ιατροφαρμακευτική κάλυψη, ρύθμιση του χρέους, «αφήσαμε γεμάτα ταμεία στη χώρα, ήρθε ξανά ανάπτυξη, επαναφέραμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, αυξήσαμε τον κατώτατο και καταργήσαμε τον υποκατώτατο, ενισχύσαμε το ΣΕΠΕ, στηρίξαμε τους απόμαχους της δουλειάς με τη 13η σύνταξη, μειώσαμε τον ΦΠΑ στην εστίαση, στην ενέργεια, η ΔΕΗ και οι άλλες εταιρείες ενέργειας δεν αύξησαν ούτε ένα ευρώ το λογαριασμό». Πρόσθεσε ότι σε συνθήκες κρίσης ο ΣΥΡΙΖΑ έστησε τα νοσοκομεία στα πόδια τους και έκανε προσλήψεις, «πάνω από 300 προσλήφθηκαν στο ΕΚΑΒ, 4 χρόνια τώρα η ΝΔ δεν έκανε καμία στο ΕΚΑΒ. Γιατί, δεν είχε χρήματα; Όχι, δεν είχε σχέδιο να ενισχύσει το ΕΣΥ και βλέπουμε πού οδηγεί αυτή η πολιτική». Πρόσθεσε ότι τρεις συνάνθρωποι μας έχασαν τη ζωή τους «γιατί το ΕΚΑΒ δεν ήταν εγκαίρως εκεί να τους παραλάβει» και έθεσε το ερώτημα: «Τι κόστος έχει η ανθρώπινη ζωή και η αξιοπρέπεια;».

Οι κάτοικοι των Ανωγείων υποδέχθηκαν τον κ. Τσίπρα στην πλατεία Μεϊντάνι μεταξύ άλλων με τσικουδιές, κρητικά μαντίλια ως δώρα, ενώ ο γνωστός μαντιναδολόγος Αριστείδης Χαιρέτης του αφιέρωσε την εξής μαντινάδα: «ο αετός δεν ταπεινώνεται ούτε τσ ελπίδες χάνει, μόνο είναι πάντα στην κορυφή, ό,τι καιρό κι αν κάνει». Νωρίτερα ο κ. Τσίπρας είχε επισκεφτεί το χωριό Ζωνιανά όπου συζήτησε με τους κατοίκους στα καφενεία, μεταξύ άλλων για τα προβλήματα των κτηνοτρόφων.

 

Πηγή: protothema.gr