150 νέοι συνοριοφύλακες για τη δεύτερη γραμμή άμυνας

Την προκήρυξη για την πρόσληψη 150 νέων συνοριοφυλάκων που θα προστεθούν στους 450 συνοριοφύλακες, οι οποίοι έχουν ήδη προσληφθεί τα τελευταία δύο χρόνια, ανακοίνωσε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης από τον Έβρο, όπου παραβρέθηκε εκπροσωπώντας την κυβέρνηση στις εορταστικές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου.

Ο κ.Γεραπετρίτης επισκέφθηκε τον φράχτη και είπε ότι οι 150 νέοι συνοριοφύλακες θα προσληφθούν για την υποστήριξη της δεύτερης γραμμής άμυνας και τόνισε ότι “η Πολιτεία θα παραμείνει σθεναρά αρωγός στο να αναβαθμίσουμε την αποτρεπτική δυνατότητα που υφίσταται εδώ, έτσι ώστε να αισθάνεται και η τοπική κοινωνία, οι ακρίτες μας στον Έβρο, ασφάλεια και να αισθάνονται πάντοτε δίπλα τους την πολιτεία”.

“Είχα σήμερα τη μεγάλη τιμή και χαρά να βρεθώ στον Έβρο, ειδικότερα δε στο έργο του φράχτη, το οποίο υλοποιήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ από την ελληνική πολιτεία. Έχει 100% αποτελεσματικότητα σε ό,τι αφορά τη φύλαξη των εθνικών και των ευρωπαϊκών συνόρων και συνοδεύεται από μια πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια, η οποία καταβάλλεται καθημερινά από το ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο υπηρετεί εδώ στον Έβρο- γιατί είναι σημαντικά τα έργα υποδομής” είπε ο κ.Γεραπετρίτης.

Προσέθεσε ότι “πάντοτε απαιτείται ένας συντονισμός μεταξύ όλων των υπηρεσιών της ελληνικής αστυνομίας, του στρατού, των συνοριοφυλάκων και θέλω να δηλώσω ότι η Πολιτεία θα παραμείνει σθεναρά αρωγός στο να αναβαθμίσουμε την αποτρεπτική δυνατότητα που υφίσταται εδώ, έτσι ώστε να αισθάνεται και η τοπική κοινωνία, οι ακρίτες μας στον Έβρο, ασφάλεια και να αισθάνονται πάντοτε δίπλα τους την πολιτεία. Για το λόγο αυτό, θα προστεθούν στους 450 συνοριοφύλακες, οι οποίοι έχουν ήδη προσληφθεί τα τελευταία δύο χρόνια, ακόμη 150 συνοριοφύλακες για την υποστήριξη της δεύτερης γραμμής άμυνας. Η προκήρυξη θα γίνει τις αμέσως επόμενες ημέρες”.

Και ο υπουργός Εξωτερικών κατέληξε: “Για εμάς είναι απολύτως σημαντικό να υπάρχει ασφάλεια στη χώρα αλλά να αισθάνονται και οι άνθρωποι ασφαλείς και υπερήφανοι για την πατρίδα, η οποία θα βρίσκεται πάντοτε στο πλευρό τους”.

www.xanthinea.gr




Συνελήφθησαν 4 συνοριοφύλακες για βασανιστήρια στην Αμυγδαλέζα | Οι δύο χτυπούσαν, οι άλλοι δύο παρακολουθούσαν

Τέσσερις συνοριοφύλακες, που υπηρετούν στο ΠΡΟ.ΚΕ.ΚΑ. Αμυγδαλέζας, συνελήφθησαν βραδινές ώρες χθες, Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024, από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας και σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για -κατά περίπτωση- βασανιστήρια και συνέργεια σε βασανιστήρια

Προηγήθηκε καταγγελία αλλοδαπού κρατούμενου, σύμφωνα με την οποία το βράδυ της προηγούμενης ημέρας, ένστολοι του προκάλεσαν σωματικές βλάβες.

Από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε προέκυψε ότι το απόγευμα της Τετάρτης, 13 Μαρτίου 2024, έπειτα από διαπληκτισμό μεταξύ του καταγγέλλοντα και δύο ακόμη αλλοδαπών, δύο από τους κατηγορούμενους συνοριακούς φύλακες χτύπησαν τον καταγγέλλοντα στο πρόσωπο και σε διάφορα σημεία του σώματός του. Οι άλλοι δύο συνοριακοί φύλακες κατηγορούνται ότι, ενώ βρίσκονταν στον χώρο, δεν προσπάθησαν να τους αποτρέψουν ή να τους σταματήσουν, αποδεχόμενοι με αυτόν τον τρόπο τις πράξεις τους.

Ο αλλοδαπός μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο, όπου μετά τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις και την ιατροδικαστική εξέταση, διαγνώσθηκε με κάταγμα στο πλευρό.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

Πηγή: newsbeast.gr




Ν.Μηταράκης : Πρόσληψη επιπλέον 150 συνοριοφυλάκων σε Καβάλα και Ροδόπη

Έχει εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση για την επαναπρόσληψη των συνοριοφυλάκων έως το 2027

Για επανασχεδιασμό της φύλαξης των πανεπιστημίων έκανε λόγο ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νότης Μηταράκης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ. «Η κατάσταση στα πανεπιστήμια είναι καλύτερη σήμερα από ό,τι ήταν πριν δύο χρόνια» είπε ο κ. Μηταράκης και προσέθεσε: «νομίζω ότι, όπως είπα και στη Βουλή, υπάρχει ένας επανασχεδιασμός τώρα της όλης διαδικασίας φύλαξης των πανεπιστημίων, ο στόχος παραμένει ακριβώς ο ίδιος: να υπάρχει μία ομαλή ζωή στα πανεπιστήμια, ώστε να εξασφαλίζουμε το δικαίωμα των φοιτητών να σπουδάζουν με ασφάλεια, το ακριβές επιχειρησιακό πλαίσιο είναι σε επανεξέταση αυτή τη στιγμή».

Κριτική στην ΕΕ για το μεταναστευτικό

Ο υπουργός αναφέρθηκε ειδικά στο μεταναστευτικό ασκώντας κριτική στην Ευρώπη και στον FRONTEX, τονίζοντας ότι είναι καιρός πλέον η ΕΕ να αποκτήσει ξεκάθαρη πολιτική μετανάστευσης και σημείωσε ότι ο Frontex οφείλει να ελέγχει πιο αποτελεσματικά τα χωρικά ύδατα της Λιβύης, ώστε να αποφεύγεται η διακίνηση μέσω σαπιοκάραβων, όπως συνέβη με το τραγικό δυστύχημα στα διεθνή ύδατα έξω από την Πύλο, το οποίο βούλιαξε σε λιγότερο από ένα λεπτό.

«Αυτή τη στιγμή η Ευρώπη εφαρμόζει μια αμφίσημη στρατηγική, από την μια ισχυρίζεται ότι είναι εναντίον της παράνομης μετανάστευσης, τελικά, όμως, ο τρόπος που λειτουργεί η ευρωπαϊκή πολιτική επιβραβεύει στην πράξη τα κυκλώματα των λαθροδιακινητών» ανέφερε ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Δυστυχώς, βλέπουμε καθημερινά ανθρώπους να διακινδυνεύουν τη ζωή τους κυρίως προς την Ιταλία, καθώς η Ελλάδα δεν είναι πλέον η βασική πύλη εισόδου της Ευρώπης από το 2020. Πρέπει η Ευρώπη, λοιπόν, να καταλήξει σε τέτοιες σημαντικές πολιτικές». Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε ότι την άλλη εβδομάδα μαζί και με τον νέο Υπουργό Μετανάστευσης, τον κ. Καιρίδη, θα συμμετάσχουν στην Ισπανία στο ανεπίσημο συμβούλιο Υπουργών Εσωτερικών Υποθέσεων που και πάλι θα βάλει τη μετανάστευση στην ατζέντα της συζήτησης.

Επίσης ο κ. Μηταράκης ανακοίνωσε την πρόσληψη επιπλέον 150 συνοριοφυλάκων σε Καβάλα και Ροδόπη και επανέλαβε ότι έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα για την επαναπρόσληψή των συνοριοφυλάκων έως το 2027, ώστε να λήξει το καθεστώς αβεβαιότητας. Αναφορικά με τον φράχτη στον Έβρο, ο υπουργός τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί εντός της τετραετίας και ότι η ΕΕ θα χρηματοδοτήσει με 100 εκατ. ευρώ συνοδά έργα υψηλής τεχνολογίας. Ο φράχτης, όπως είπε, θα ολοκληρωθεί με μικτή χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους και από πόρους της ΕΕ.

Τι θα ισχύσει για νέες ταυτότητες, μεταναστευτικό και τάμπλετ Τροχαίας

Ανακοίνωσε ακόμα ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα αρχίσουν να εκδίδονται οι νέες ταυτότητες και εντός του Ιανουαρίου 2024 τα νέα διαβατήρια με αυξημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Η διάρκειά τους θα είναι δεκαετής και οι πολίτες με μια αίτηση θα μπορούν να τα ανανεώνουν. Για την εφαρμογή myELAS, επισήμανε ότι μέσω αυτής η Ελληνική Αστυνομία «έρχεται» στο κινητό κάθε πολίτη, ο οποίος θα μπορεί να ενημερώνεται, να υποβάλλει αιτήσεις, να κλείνει ραντεβού και να κάνει καταγγελίες.

Σε ό,τι αφορά τη χρήση tablets από την τροχαία είπε ότι μέσω αυτών θα γίνεται χρήση της διαλειτουργικότητας των υπηρεσιών ώστε να ελέγχεται αυτόματα κάποιος παραβάτης αν π.χ. είναι ασφαλισμένο το αυτοκίνητό του ή όχι, ή αν εκκρεμούν άλλα αδικήματα και τα πρόστιμα να μεταβιβάζονται στο taxis.

Πηγή : paratiritis-news.gr

 

 




Πρόεδρος συνοριοφυλάκων για Έβρο: Είμαστε σε συναγερμό, ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο

Ο  κ Χαρέλας αναφέρθηκε στα «τρωτά» σημεία της περιοχής ενώ τόνισε ότι όπου υπάρχει φράχτης η δουλειά τους είναι πολύ πιο εύκολη

Για τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στον Έβρο μίλησε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων, Παναγιώτης Χαρέλας.

Ο κ.Χαρέλας μιλώντας στην ΕΡΤ, αναφέρθηκε στο πώς απομακρύνθηκαν από τη νησίδα στον ποταμό οι 330 μετανάστες που εντοπίστηκαν προ ημερών στην περιοχή καθώς και στις πρόσθετες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί του λόγω της πτώσης των υδάτων του ποταμού το καλοκαίρι.

«’Επρεπε να φύγουν από εκεί. Από την στιγμή που ήταν στην τουρκική επικράτεια, η Τουρκία έκανε αυτό που όφειλε να κάνει, να περισυλλέξει τους μετανάστες» δήλωσε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων.

Μιλώντας για τα μέτρα που λαμβάνουν οι αρχές ενόψει του καλοκαιριού και της πτώσης της στάθμης των νερών στον Εβρο που διευκολύνει την διάσχιση του ποταμού προς το ελληνικό έδαφος ο κ. Χαρέλας επιβεβαίωσε ότι έχουν ληφθεί πρόσθετα μέτρα.

«Οι συνάδελφοί μου είναι σε συναγερμό από την στιγμή που έρχεται το καλοκαίρι. Θα εντείνουμε τις περιπολίες και θα δείξουμε τη δέουσα προσοχή στα σύνορα» ανέφερε ο κ. Χαρέλας τονίζοντας ότι οι συνοριοφύλακες με τις αυξημένες περιπολίες θα επιχειρήσουν, γι’ άλλη μια φορά να βάλουν ένα φραγμό στα κυκλωματα των διακινητών που θα προσπαθήσουν να περάσουν τους μετανάστες στη χώρα.

«Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο»

«Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι διαχειρίσιμο» πρόσθεσε αναγνωρίζοντας ότι οι μετανάστες έρχονται ως ομάδες. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να τους εντοπίζουμε εγκαίρως και να τους σταματάμε. Τα κυκλώματα έτσι και αλλιώς προωθούν αυτές τις ομάδες» σημείωσε ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων.

Αναφερόμενος για τα «τρωτά» σημεία στην περιοχή τόνισε ότι διαφέρουν κάθε χρόνο λόγω της πτώσης των υδάτων στον ποταμό και του ιδιαίτερου ανάγλυφου του εδάφους.

«Υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία βλέπουμε συχνές προσπάθειες να μπουν οι μετανάστες και να προωθήσουν οι διακινητές. εκεί στρέφουμε τα μάτια μας. Είναι οποιοδήποτε σημείο στα 200 χλμ. προσβάσιμο από τους διακινητές εφόσον έχουν τουλάχιστον βάρκες. Σε κάποια σημεία δεν χρειάζονται καν βάρκες» ανέφερε σχετικά θέλοντας να καταδείξει το δύσκολο έργο διαφύλαξης των συνόρων μας με την Τουρκία εστιάζοντας ότι όπου υπάρχει φράχτης η δουλειά τους είναι πολύ πιο εύκολη.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: protothema.gr




Έβρος: Νέα προθεσμία έλαβαν για να απολογηθούν οι πέντε συνοριοφύλακες

Στον χώρο των δικαστηρίων είχαν συγκεντρωθεί οι σύζυγοί τους

Στις 9.45 σήμερα το πρωί πέρασαν την πόρτα του Ανακριτή Ορεστιάδας οι πέντε συνοριοφύλακες από το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου τους οποίους βαρύνουν αδικήματα που αφορούν την διακίνηση μεταναστών στο ελληνικό έδαφος.

Οι πέντε συνοριοφύλακες που με απόφαση της Ελληνικής Αστυνομίας έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, μαζί με τους συνηγόρους υπεράσπισης, ζήτησαν και έλαβαν νέα προθεσμία για αύριο Σάββατο στις 10 το πρωί, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Να σημειωθεί ότι στον χώρο των δικαστηρίων είχαν συγκεντρωθεί οι σύζυγοι των πέντε ανδρών οι οποίοι όλο αυτό το χρονικό διάστημα από την ημέρα της σύλληψης τους κρατούνται στην ΑΔ Ορεστιάδας.

 

Πηγή: protothema.gr




Έβρος: Σε διαθεσιμότητα οι πέντε συνοριοφύλακες που περνούσαν παράνομους μετανάστες

Απολογούνται την Παρασκευή για τις βαριές κατηγορίες  – Οι 3 από τους 5 υπηρετούσαν στην ΕΥΠ το 2018

Την απόφαση να τεθούν σε διαθεσιμότητα οι πέντε συνοριοφύλακες που περνούσαν παράνομους μετανάστες στον Έβρο ανακοίνωσε το Αρχηγείο της ΕΛΑΣ το πρωί της Τετάρτης. Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι διατάχθηκε και διενέργεια ΕΔΕ για την υπόθεση.

Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ

Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνεται ότι, σε βάρος των πέντε (5) αστυνομικών, οι οποίοι είχαν συλληφθεί από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας Βορείου Ελλάδος για υπόθεση διευκόλυνσης εισόδου μη νόμιμων αλλοδαπών στη χώρα (σχετ. το από 29-05-2023 Δελτίου Τύπου), διατάχθηκε η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ενώ παράλληλα τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Οι βαριές κατηγορίες

Σε βάρος των πέντε αστυνομικών (ενός ανθυπαστυνόμου και τεσσάρων αρχιφυλάκων) ασκήθηκε ποινική δίωξη για τα κατά περίπτωση αδικήματα της διευκόλυνσης εισόδου πολιτών τρίτων χωρών χωρίς έλεγχο, διεύθυνση, συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, δωροληψία υπαλλήλου, κατάχρηση εξουσίας, μεταφορά από το εξωτερικό πολιτών τρίτων χωρών που δεν έχουν δικαίωμα εισόδου στην Ελλάδα και παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου.

Η κατηγορία για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης απαγγέλθηκε σε έναν από τους αρχιφύλακες που φέρεται ως αρχηγός της ομάδας και έδινε κατευθύνσεις στους υπόλοιπους, μετά από επικοινωνία με τέσσερις αλλοδαπούς που περιλαμβάνονται στη δικογραφία, οι οποίοι διαμένουν στην Τουρκία και ενημέρωναν για την άφιξη των παράνομων μεταναστών στα σύνορα.

Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος αρχιφύλακας φέρεται από τα στοιχεία της έρευνας ότι είχε την πρώτη επαφή με έναν από τους δουλέμπορους στην Τουρκία και σταδιακά έβαλε στο «κόλπο» και τους υπόλοιπους.

Οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες και παραπέμφθηκαν στον ανακριτή Ορεστιάδας στο οποίο θα απολογηθούν το πρωί της Παρασκευής (2/6).

Υπηρέτησαν και στην ΕΥΠ το 2018

Ένα στοιχείο που έχει ενδιαφέρον, σύμφωνα με πληροφορίες από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ, είναι ότι τρεις από τους πέντε συλληφθέντες είχαν αποσπαστεί το 2018 στην ΕΥΠ, όπου υπηρέτησαν για περίπου ένα χρόνο.

Όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι πέντε κατηγορούμενοι, έχοντας ως συνοριοφύλακες κύρια αποστολή τους την αποτροπή αλλοδαπών να πλησιάσουν τα σύνορα και να επιχειρήσουν να περάσουν σε ελληνικό έδαφος, επέλεγαν βάρδιες σε συγκεκριμένα σημεία και ώρες, δείχνοντας υπέρμετρο ζήλο και αναλαμβάνοντας πλήρως την φύλαξη του τομέα ευθύνης τους, λέγοντας κάποιες φορές ότι δεν χρειάζονταν κάμερες ή την παρουσία του FRONTEX. Σε μία περίπτωση μάλιστα, ένας από τους κατηγορούμενους, ενώ ήταν ελεύθερος υπηρεσίας και με πυρετό, πήγε στην υπηρεσία του και έκανε κανονικά βάρδια σε σημείο των συνόρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι «αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ, οι οποίοι ερευνούσαν την υπόθεση από τον περασμένο Οκτώβριο, κατάφεραν, κυρίως μετά τον Ιανουάριο, να καταγράψουν συνομιλίες των αστυνομικών με τους δουλέμπορους και συνέλεξαν τα στοιχεία που χρειάζονταν για να προχωρήσουν στην χθεσινή επιχείρηση και τη σύλληψη των κατηγορουμένων. Στις τηλεφωνικές επαφές που καταγράφηκαν, ακούγονται να συνομιλούν με άτομα που μιλούν με σπαστά ελληνικά.




Ο πρόεδρος των συνοριοφυλάκων Έβρου μιλάει για το κύκλωμα διακίνησης μεταναστών

«Νιώσαμε σαν να μας χτύπησε κεραυνός, μόλις μάθαμε για τις συλλήψεις των συναδέλφων. Τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι συνάδελφοί μου αισθανόμαστε έναν κόμπο στο στομάχι και το γεγονός αποτελεί μόνιμο αντικείμενο συζήτησης από τη στιγμή που έγινε γνωστό.

Η υπηρεσία αποτελεί για όλους μας μια οικογένεια και δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι συνάδελφοι, με τους οποίους δίνουμε τόσα χρόνια αγώνες για να κρατήσουμε τα σύνορά μας, συνεργάζονταν με εγκληματίες. Είναι ντροπιαστικό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος.

Σοκαρισμένος ακόμα από το γεγονός της σύλληψης των πέντε συναδέλφων του, οι οποίοι συνεργάζονταν με κυκλώματα διακίνησης παράνομων μεταναστών, ο πρόεδρος της Ένωσης Συνοριακών Φυλάκων Νομού Έβρου, Χρυσοβαλάντης Γιαλαμάς, περιγράφει στο ethnos.gr το ιδιαίτερα βαρύ κλίμα που επικρατεί σε ολόκληρο το σώμα αλλά και στην τοπική κοινωνία.

Όπως λέει, οι συλληφθέντες συνάδελφοί του ήταν άτομα που είχαν στο παρελθόν πάρα πολλές συλλήψεις διακινητών, αφού ως συνοριοφύλακες εργάζονταν από το 1999 και ο καθένας τους ήθελε λίγα χρόνια για να βγει στη σύνταξη.

Οι πέντε συλληφθέντες υπηρετούσαν στο Τμήμα Συνοριοφυλακής Διδυμοτείχου και πριν από λίγη ώρα πέρασαν το κατώφλι των δικαστηρίων Ορεστιάδας, όπου ο εισαγγελέας θα τους απαγγείλει κατηγορίες.

«Βρίσκονταν και οι πέντε στην πρώτη γραμμή και έχουμε δώσει πάρα πολλούς αγώνες μαζί. Και οι ίδιοι οι συλληφθέντες έχουν προχωρήσει σε πολλές συλλήψεις στα 24 χρόνια που βρίσκονται στην υπηρεσία. Και πριν από περίπου πέντε χρόνια αντιμετώπισε η υπηρεσία μας ένα αντίστοιχο περιστατικό. Ήταν το ίδιο σοκαριστικό με αυτό που συνέβη τώρα.

Μέχρι να αποφανθεί η Δικαιοσύνη, δε θα μπορέσουμε να το συνειδητοποιήσουμε απολύτως, ωστόσο, δε θα πάψουμε ποτέ να το καταδικάζουμε εγώ και όλοι οι συνάδελφοί μου», τονίζει ο κ. Γιαλαμάς.

«Δε θα μας ρίξει το ηθικό»

Ο πρόεδρος της Ένωσης Συνοριακών Φυλάκων Έβρου σημειώνει, παράλληλα, ότι το ίδιο σοκαρισμένες με τους συναδέλφους του είναι και οι τοπικές κοινωνίες του νομού, στις οποίες είναι πολύ αγαπητό το σώμα των συνοριοφυλάκων και αισθάνονται μεγάλη ασφάλεια με την παρουσία του εκεί.

«Πιστεύω ότι, παρά το ντροπιαστικό αυτό γεγονός, το σώμα μας θα συνεχίσει να είναι αγαπητό στις τοπικές κοινωνίες. Αυτή η υπόθεση δεν πρόκειται να μας ρίξει το ηθικό. Παραμένει ακμαίο, παρά το σκληρό αυτό ‘’χαστούκι’’ και με το κεφάλι ψηλά θα συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας για τη φύλαξη των συνόρων μας», υπογραμμίζει ο κ. Γιαλαμάς.

Σε τουλάχιστον δώδεκα περιπτώσεις διευκόλυναν διακινητές

Η ΕΛ.ΑΣ. από τον Οκτώβριο του 2022 είχε πληροφορίες και άρχισε να παρακολουθεί τις κινήσεις των πέντε συλληφθέντων. Διαπιστώθηκε ότι σε τουλάχιστον δώδεκα περιπτώσεις οι συλληφθέντες συνεργάστηκαν με κυκλώματα διακίνησης, με αποτέλεσμα να περάσει σε ελληνικό έδαφος άγνωστος αριθμός μεταναστών.

Οι συλληφθέντες είτε έκαναν τα στραβά μάτια, είτε παραπλανούσαν συναδέλφους τους στέλνοντάς τους σε λάθος σημείο, είτε ενημέρωναν τους διακινητές για αφύλακτα σημεία των συνόρων. Οι πέντε φέρεται να συνεργάζονταν με τέσσερις Τούρκους διακινητές.

Στην κατοχή των πέντε συλληφθέντων οι αστυνομικοί βρήκαν περίπου 26.550 ευρώ, περίπου 2.120 δολάρια ΗΠΑ, 23 λίρες Αγγλίας, 850 λίρες Τουρκίας, 77 λέι Ρουμανίας και μεγάλο αριθμό χαρτονομισμάτων ασιατικών χωρών. Επίσης, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 59 κινητά τηλέφωνα και δώδεκα power banks, τα οποία οι συλληφθέντες χρησιμοποιούσαν για τις παράνομες ενέργειές τους.

ethnos.gr

 




Έβρος: Προσαγωγή πέντε συνοριοφυλάκων – Εξετάζεται η εμπλοκή τους σε υπόθεση παράνομης μετανάστευσης

Οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ είχαν ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο με παρακολουθήσεις τηλεφώνων και τη συλλογή στοιχείων

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων στον Έβρο, για υπόθεση παράνομης μετανάστευσης, στην οποία φέρονται ότι εμπλέκονται και πέντε αστυνομικοί.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, οι πέντε αστυνομικοί που υπηρετούν στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου έχουν προσαχθεί και εξετάζονται, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται έρευνα στα σπίτια τους.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η έρευνα της ΕΛ.ΑΣ έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο, με παρακολουθήσεις τηλεφώνων και άλλες ενέργειες για τη συλλογή στοιχείων και σήμερα ξεκίνησε η επιχείρηση για την εξάρθρωση του κυκλώματος.

Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας αναμένονται ανακοινώσεις από την Ελληνική Αστυνομία.

protothema.gr

 




Υπουργείο Μετανάστευσης| Πρόσληψη 150 συνοριοφυλάκων σε Ροδόπη και Καβάλα

Θα έχουν διάρκεια για το σύνολο της Προγραμματικής Περιόδου, έως το 2027.

Εκατόν πενήντα νέοι συνοριοφύλακες θα προσληφθούν στις Διευθύνσεις Αστυνομίας Ροδόπης και Καβάλας σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.

Οι εν λόγω προσλήψεις συνοριοφυλάκων χρηματοδοτήθηκαν από το Εθνικό Πρόγραμμα του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν διάρκεια το σύνολο της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027.

Επιπλέον, προσθέτει η ανακοίνωση : «τα Ταμεία Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων που διαχειρίζεται η Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου έχουν ήδη χρηματοδοτήσει:

1. 800 συνοριοφύλακες στις Περιφερειακές Ενότητες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, και 250 συνοριοφύλακες από την Ειδική δράση “Πρόσληψη Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου” σε Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας που εδρεύουν στην περιφερειακή ενότητα του Έβρου.

2. 480 συνοριοφύλακες σε Προαναχωρησιακά Κέντρα Κράτησης (ΠΡΟΚΕΚΑ) Ξάνθης, Αμυγδαλέζας, Ταύρου και Παρανεστίου Δράμας».

 

 

Πηγή: protothema.gr




Έβρος | Μέτρησαν κανονικά τα σύμφωνα συμβίωσης των συνοριοφυλάκων

Αρκετές ήταν οι αλλαγές στις θέσεις και στις μονάδες τοποθέτησης λόγω των συγκεκριμένων συμφώνων συμβίωσης.

Κανονικά ελήφθησαν υπόψη τα σύμφωνα συμβίωσης στα οποία είχαν προχωρήσει οι συνοριοφύλακες στον Έβρο, παρά την αποκάλυψη για σκόπιμη ενέργεια και υποψία σκανδάλου, προκειμένου να τύχουν καλύτερης θέσης στο διαγωνισμό για τις τοποθετήσεις στα τρία Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης στην Αλεξανδρούπολη.

Όπως αποκαλύπτει το evros-news, έγιναν οι ανακοινώσεις για τις τοποθετήσεις των 250 νέων συνοριοφυλάκων, με τα εικονικά σύμφωνα συμβίωσης να «μετρούν» κανονικά στην μοριοδότηση όσων συμμετείχαν, με κάποιους να εξασφαλίζουν με αυτό τον τρόπο την τοποθέτησή τους στην Αστυομική Διεύθυνση Αλεξανδρούπολης.

Έφεραν αλλαγές στην κατάταξη

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στους 115 συνοριοφύλακες που τοποθετήθηκαν στα τρία Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης, οι 28 είχαν παρουσιάσει πρόσφατο σύμφωνο συμβίωσης.

Ειδικότερα:

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών: 19 Σύμφωνα Συμβίωσης και 3 γάμους

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού: 7 Σύμφωνα Συμβίωσης

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου: 2 Σύμφωνα Συμβίωσης και 2 γάμους

Το evros-news παρουσιάζει και χαρακτηριστικά παραδείγματα για τις αλλαγές που «έφεραν» στην κατάταξη αυτά τα Σύμφωνα Συμβίωσης.

Αναλυτικά:

• Άνδρας με σειρά κατάταξης 162, τοποθετήθηκε στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών, ξεπερνώντας με το Σύμφωνο Συμβίωσης 47 συναδέρφους του

• Πέντε γυναίκες συνοριοφύλακες, με αρχική θέση κατάταξης 150, 141, 139, 131 και 124, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης μπήκαν στους 48 που τοποθετούνται στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών.

• Ένας άνδρας και μία γυναίκα με θέσεις 134 και 123 αντίστοιχα, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης παρέκαμψαν συναδέρφους τους και τοποθετήθηκαν στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού, της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης.

• Τέλος, ένας άνδρας και δυο γυναίκες συνοριοφύλακες με θέσεις 148, 140 και 129 αντίστοιχα, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης που κατέθεσαν, μπήκαν στους… προνομιούχους 115 της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης, παίρνοντας τις θέσεις άλλων συναδέρφων τους.

Ελάχιστα στις άλλες περιοχές

Είναι χαρακτηριστικό επίσης, ότι για τους 135 που τοποθετούνται στη Αστυνομική Διεύθυνση Ορεστιάδας και τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου, Μεταξάδων, Κυπρίνου και το ΠΡΟΚΕΚΑ Φυλακίου, υπάρχουν μόνο δύο Σύμφωνα Συμβίωσης και όλοι οι υπόλοιπου είναι άγαμοι.

 

 

Πηγή: in.gr




Εικονικοί γάμοι | Νεαρός συνοριοφύλακας «παντρεύτηκε» 74χρονη για να αποφύγει τον Έβρο

Οι απίστευτες ιστορίες δήθεν έρωτα από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. για τα εικονικά σύμφωνα συμβίωσης.

Κραυγαλέες περιπτώσεις εικονικών συμφώνων συμβίωσης φαίνεται πως θα ανακύψουν από την έρευνα που έχει διαταχθεί για τους νέους συνοριοφύλακες που ανακάλυψαν τη «φάμπρικα γάμων» για να αποφύγουν την τοποθέτησή τους στα σύνορα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, σε μία περίπτωση συνοριοφύλακας (περίπου 25 ετών) εμφανίζεται να έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης με 74χρονη. Και μπορεί, όπως σχολιάζουν δηκτικά αρμόδιες πηγές, ο έρως χρόνια να μην κοιτά, εντούτοις στην προκειμένη περίπτωση μάλλον δεν πρόκειται για μία… τυπική περίπτωση έρωτα που οδήγησε σε γάμο.

Σε μία άλλη περίπτωση συνοριοφύλακας υπέγραψε σύμφωνο συμβίωσης με συνάδελφό του, με τον οποίο συνυπήρχαν στην ίδια «φουρνιά» προσλήψεων. Πηγές της λεωφόρου Κατεχάκη σημειώνουν ότι ένας στους τρεις, από τους συνολικά 250 νέους συνοφιορύλακες, εμφανίζεται να έχει υπογράψει σύμφωνο συμβίωσης.
Την έρευνα παρακολουθεί στενά ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, υποστράτηγος Πασχάλης Συριτούδης. Πρόκειται για μία δύσκολη έρευνα, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις -που δεν είναι τόσο κραυγαλέες όσο οι παραπάνω- είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθεί ότι το σύμφωνο είναι «fake».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα ληφθούν καταθέσεις από όλους τους συνοριοφύλακες που έχουν υπογράψει σύμφωνο συμβίωσης. Σημειώνεται ότι πριν ξεκινήσει να «διαρρέει» στους κόλπους των νέων συνοριοφυλάκων το «κόλπο» της μοριοδότησης μέσω του συμφώνου συμβίωσης, οι «παντρεμένοι» δεν ξεπερνούσαν τους οχτώ.

Σε εξέλιξη δεν βρίσκεται, όμως, μόνο η διοικητική έρευνα που διέταξε το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. Και αυτό γιατί -μετά την έκταση που πήρε το θέμα- η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης διέταξε προκαταρκτική έρευνα για τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών. Η έρευνα ανατέθηκε στην Υποδιεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας Βορείου Ελλάδος. Υπενθυμίζεται ότι με εντολή του Τάκη Θεοδωρικάκου το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. είχε διατάξει προ ημερών διοικητική έρευνα.
Πάντως, μπορεί η διοικητική έρευνα να διατάχθηκε την περασμένη Δευτέρα από την Αστυνομία για να διερευνηθούν οι τυχόν ευθύνες, ωστόσο, το θέμα είναι γνωστό εδώ και καιρό στον Έβρο. Πληροφορίες του iΕidiseis αναφέρουν ότι εδώ και περίπου ένα μήνα συνδικαλιστές συνοριοφύλακες είχαν ενημερώσει αρμόδίως για τα εικονικά σύμφωνα συμβίωσης, καθώς οι ανύπαντροι συνοριοφύλακες αντιλήφθηκαν αμέσως τον αθέμιτο ανταγωνισμό και άρχισαν να «μιλούν».

Όταν το θέμα τέθηκε επί τάπητος αρχικά δεν δόθηκε η δέουσα προσοχή, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ενημέρωσης, διότι «το σύμφωνο συμβίωσης είναι νόμος του κράτους και όχι κάτι παράνομο». Στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. από τον Έβρο επισημαίνουν ότι το «δίκαιο θα ήταν να ισχύσουν τα σύμφωνα συμβίωσης που είχαν υπογραφεί πριν την κατάταξή των νέων συνοριοφυλάκων». Στον Έβρο το κλίμα στις τάξεις των νεοπροσληφθέντων αστυνομικών είναι «βαρύ», με τα παράπονα για «αδικίες» να διαβιβάζονται στους παλιούς «φρουρούς» της μεθορίου.

Την ίδια ώρα, ανησυχία επικρατεί στους κόλπους της ΕΛ.ΑΣ. όσον αφορά και το επιχειρησιακό σκέλος, καθώς οι νέοι συνοριοφύλακες πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν βάρδιες στα σύνορα. Αρμόδιες πηγές εξηγούν, πάντως, ότι «στόχος όσων ήθελαν το σύμφωνο συμβίωσης ήταν η έδρα τους να είναι η Αλεξανδρούπολη. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν θα έκαναν υπηρεσία στα σύνορα. Η διαφορά είναι ότι το σπίτι τους θα ήταν στην πόλη, σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους»

 

Πηγή: gnomionline.gr