ΣΥΡΙΖΑ:Όλα κρίνονται στο συνέδριο

«Καλή τύχη» εύχεται στον πρώην πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Στέφανο Κασσελάκη η πλειοψηφία, μετά την μεταμεσονύχτια ανάρτησή του, με την οποία ο πρώην Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ χαρακτηρίζει «ευπρόσδεκτη» την νίκη της πλειοψηφίας και ταυτόχρονα «fake» τα εκλογικά αποτελέσματα.

«Ο Στέφανος Κασσελάκης απόψε παραδέχτηκε την ήττα του θριαμβολογώντας γι’ αυτήν. Παράλληλα χτίζει την επιχειρηματολογία του για την αμφισβήτηση του αποτελέσματος του συνεδρίου που θα είναι συντριπτικό εναντίον του» ανταπάντησε η πλειοψηφία και ενώ ο πρώην Πρόεδρος του κόμματος ζητά τώρα να μην ενεργοποιηθεί τυχόν αποκλεισμός εκλεγμένων συνέδρων από την Επιτροπή Νομιμοποίησής τους, διατηρώντας τις εσωκομματικές δυνάμεις του.

Ο Στέφανος Κασσελάκης με ανάρτησή του αμφισβητεί το αποτέλεσμα της πλειοψηφίας, δεν δίνει την εκτίμηση του και τους λέει να μην κόψουν συνέδρους – για να κρατήσει το συσχετισμό που διαμόρφωσε.

Η ανάρτηση Κασσελάκη: 

«Σήμερα κάνατε το πρώτο μεγάλο βήμα για την επιστροφή της Δημοκρατίας στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ευχαριστώ τους χιλιάδες από εσάς που περίμεναν ακόμα και ώρες για να πιστοποιηθούν, μέσα στο οργανωτικό χάος.
Ευχαριστώ όλους εσάς που δεν κατάφεραν να ψηφίσουν γιατί κόπηκαν παράνομα, όμως πήγαν στην κάλπη, ήταν εκεί. Αυτή η νίκη ανήκει και σ’ εσάς.

Ευχαριστώ τους εκατοντάδες εθελοντές μας, τους συνεργάτες μου, όλες και όλους σας. Συγχαίρω όλους τους συνέδρους -με όποια πλευρά κι αν εξελέγησαν- και τους εύχομαι επιτυχή παρουσία στο Συνέδριο.

Αυτή η σαρωτική νίκη δεν έχει πάνω το όνομά μου. Έχει πάνω της γραμμένη τη λέξη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Δυστυχώς, εδώ και μήνες, μία μικρή ομάδα έχει αποφασίσει να διαγράψει τη λέξη αυτή από το λεξιλόγιό της.
Σήμερα, θα έπρεπε να αποδεχτούν το αποτέλεσμα -που είναι υπογεγραμμένο και ελεγμένο από κάθε ΟΜ και Νομαρχιακή- και να πάμε ομαλά στο Συνέδριο. Αντί γι’ αυτό, διάλεξαν να βγάζουν fake αποτελέσματα.

Όμως η νίκη που επικαλούνται είναι ευπρόσδεκτη.
Αφού ισχυρίζονται ότι είναι νικητές, δεν υπάρχει λόγος να ενεργοποιήσουν αύριο την επιτροπή νομιμοποίησης για να κόψουν συνέδρους. Έχουν την πλειοψηφία; Πάμε στο συνέδριο λοιπόν με τους εκλεγμένους μας συνέδρους, κανονικά και δημοκρατικά.

Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου: Η ενεργοποίηση επιτροπής έκδοσης πιστοποιητικών κοινωνικών φρονημάτων για να κοπούν ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΣΥΝΕΔΡΟΙ είναι μία πράξη που δεν έχει επιστροφή. Μας γυρίζει σε σκοτεινά χρόνια της μετεμφυλιακής Δεξιάς και θα αποτελέσει κηλίδα που θα μείνει για πάντα στο σώμα της Αριστεράς.

Μία τέτοια πράξη δεν θα γίνει ανεκτή από την ψυχή της παράταξης, που έδειξε και σήμερα τη δύναμή της. Και θα γυρίσει μπούμερανγκ.
Όπως είδαμε όλοι, η δημοκρατία δεν εκβιάζεται.
Η δημοκρατία δεν εμποδίζεται.
Η δημοκρατία δεν αποκλείεται και δεν αποκλείει».

Οι απάντηση των 87:

Ο Στέφανος Κασσελάκης απόψε παραδέχτηκε την ήττα του θριαμβολογώντας γι’ αυτήν.

Παράλληλα χτίζει την επιχειρηματολογία του για την αμφισβήτηση του αποτελέσματος του συνεδρίου που θα είναι συντριπτικό ενάντιον του.

Καλή τύχη στον ίδιο και στο «business friendly» κόμμα του.

Εκεί ίσως μπορεί να αποκλείει υποψήφιους συνέδρους, να διορίζει «ημέτερους» σε εφορευτικές επιτροπές και να κάνει νοθείες. Όχι στον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Η διαδικασία εκλογής συνέδρων

Νωρίτερα κατά την διάρκεια της  καταμέτρησης στα εκλογικά τμήματα των Οργανώσεων Μελών, οι οποίες ανέρχονται σε 550 στον αριθμό, για την εκλογή συνέδρων στον ΣΥΡΙΖΑ, όπως και κατά την πρώτη μέρα της διαδικασίας, νικητές δήλωναν τόσο η πλειοψηφία όσο και η πλευρά Κασσελάκη.

Όπως ανέφεραν πηγές της πλειοψηφίας, καταγράφεται «καθαρή επικράτηση στα πρώτα αποτελέσματα από τις εκλογές αντιπροσώπων για το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ».  «Ο ενθουσιασμός στο επιτελείο του Στέφανου Κασσελάκη ήταν έκδηλος, καθώς τα πρώτα αποτελέσματα έδειχναν μια συντριπτική νίκη με ποσοστά που αγγίζουν το 69%» ανέφεραν, από την άλλη, πηγές από το επιτελείο του πρώην προέδρου. «Αυτή η άνετη επικράτηση υποδηλώνει ότι οι προσδοκίες του επιτελείου επιβεβαιώνονται, καθώς οι εκλογικές διαδικασίες προχωρούν και ολόκληρες νομαρχιακές αρχίζουν πλέον να ενσωματώνονται».

Σύμφωνα «με τις μέχρι τώρα καταμετρήσεις σε 1.545 συνέδρους, 1.009 στηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη και 536 στηρίζουν κάποιον άλλον. Το ποσοστό αυτή τη στιγμή είναι στο 65% υπέρ του Στέφανου Κασσελάκη», αναφέρουν από το επιτελείο του πρώην πρόεδρου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Διαφορετική εικόνα έδιναν πηγές προσκείμενες στους «87».

Τα πραγματικά αποτελέσματα ως τώρα είναι 671 – 331 υπέρ της πλειοψηφίας, δηλαδή ποσοστό 67%, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές. «Ο κ. Κασσελάκης με λογικές Τραμπ συνεχίζει για ακόμη μια μέρα να αντιστρέφει την πραγματικότητα με προφανή στόχο να τορπιλίσει τις διαδικασίες του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προετοιμάζοντας το νέο «business friendly» κόμμα του», σχολιάζουν ακόμη.

Από την πλευρά της πλειοψηφίας, απαντούν ακόμη στις «διαρροές» της πλευράς Κασσελάκη, με τα… απoτελέσματα στο περίφημο νησί της Ψιμύθου, που, ως γνωστόν, δεν υπάρχει και είναι αποκύημα της φαντασίας των χρηστών του Twitter.

«Ο πανικός είναι πάντα ένας κακός σύμβουλος, και τα αποτελέσματα υπέρ του Στέφανου Κασελάκη έχουν οδηγήσει τους αντιπάλους του σε… γκέλες» ανταπαντούν πηγές από το επιτελείο Κασσελάκη.

«Όπως συνέβη χθες σε πολλές περιπτώσεις, έτσι και σήμερα όπως για παράδειγμα στην Α’ Θεσσαλονίκης, που πριν ακόμα ολοκληρωθεί η καταμέτρηση, και με την οργάνωση κέντρου να απουσιάζει, δόθηκε ένα νούμερο το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα» συνεχίζουν οι ίδιες πηγές. «Να ενημερώσουμε συνεπώς πως ο αληθινός αριθμός συνέδρων είναι 114 υπέρ του Κασσελάκη και 93 υπέρ όλων των υπολοίπων. Υπαρχουν αλλωστε τα πρακτικά που το αποδεικνύουν. Θα συνιστούσαμε ψυχραιμία και εγκράτεια», καταλήγουν.

Δείτε αποτελέσματα

Από την πλευρά της πλειοψηφίας

Πηγές της πλειοψηφίας αναφέρουν πως σε 46 οργανώσεις μελών, οι σύνεδροι κατανέμονται 124-31 υπέρ της πλειοψηφίας.

Ραφήνα 6-6 ισοπαλία

ΝΕ Λάρισας 45-23 υπέρ πλειοψηφίας

Παιανία 6-5 υπέρ πλειοψηφίας

ΟΜ Πολίχνης 6-2 υπέρ πλειοψηφίας

ΟΜ Παυλου Μελά 17-2 υπέρ πλειοψηφίας

Κοζάνη 19-6 υπέρ της πλειοψηφίας

Μεσολόγγι 8-3 υπέρ πλειοψηφίας

Πέραμα 4-3 υπέρ πλειοψηφίας

Ρέντη 3-2 υπέρ πλειοψηφίας

Θρακομακεδόνες 6-2 υπέρ πλειοψηφίας

Μεσσηνία (συνολικό): 38-20 υπέρ της πλειοψηφίας

Βότση 7-1 υπέρ πλειοψηφιας

Κέντρο Καλαμαριάς 14-2 υπέρ πλειοψηφιας

Φιλαδέλφεια 9-6 υπέρ πλειοψηφίας

Φιλοθέης 6-5 υπέρ πλειοψηφίας

1η ΟΜ Περιστερίου 7-1 υπέρ πλειοψηφίας

4η ΟΜ Περιστερίου 6-5 υπέρ πλειοψηφίας

4ου Διαμερίσματος Περάματος 4-3 υπέρ πλειοψηφίας

4ου Διαμερίσματος Πειραιά 5-1

Καλαμαριάς 22-10 υπέρ πλειοψηφίας

Νομαρχιακή Ημαθίας: 25-11 υπέρ πλειοψηφίας

Δυτικά Τρικάλων 5-4 υπέρ πλειοψηφίας

Γκύζη 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Καισαριανής 3-2 υπέρ πλειοψηφίας

Ρέντη 3-2 υπέρ πλειοψηφίας

Πεύκα Θεσ/νίκης 6-0 υπέρ πλειοψηφίας

Ζαγορα 1-0 υπέρ πλειοψηφίας

Σκόπελος 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Νότιο Πήλιο 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Αγχιάλου 1-1 υπέρ πλειοψηφίας

Χασιάς 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Μάνδρας 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Μαγούλας 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Ν. Πέραμος 1-1

Μεγάρων 5-2 υπέρ πλειοψηφίας

ΟΜ Νεάπολης Θεσσαλονίκης 9-1 υπέρ πλειοψηφίας

ΟΜ δικηγόρων Θεσσαλονίκης 1 – 0 υπέρ πλειοψηφίας

Ιστιαία Αιδηψός: 3-2 υπέρ της πλειοψηφίας

Λίμνη Μαντούδι Αγία Άννα: 1-0 υπέρ της πλειοψηφίας

Σκύρος: 2-0 υπέρ της πλειοψηφίας

Ερέτρια: 4-1 υπέρ της πλειοψηφίας

Αρτάκη: 3-1 υπέρ της πλειοψηφίας

Αλιβέρι: 6-2 υπέρ της πλειοψηφίας

Οινιάδων 4-1 υπέρ πλειοψηφίας

Μακρυνείας 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Παραβόλα 5-0 υπέρ πλειοψηφίας

Καινούργιου 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Παναιτώλιου 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Λεπένου 4-0 υπέρ πλειοψηφίας

Αμφιλοχίας 5-0 υπέρ πλειοψηφίας

Βόνιτσας 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Λέσβος ισοπαλία 11-11

ΟΜ Εργαζομένων Λιμανιού Πειραιά 1 – 0

Γιάννενα 27 -33 υπέρ πλειοψηφίας

Λαμία: 10-9 υπέρ πλειοψηφίας

Κάποια ενδεικτικά αποτέλεσμα νομών με την έως τώρα ενσωμάτωση που δείχνουν την καθαρή επικράτηση της πλειοψηφίας αναφέρουν πηγές προσκείμενες στους «87». Αναλυτικά, τα αποτελέσματα:

Κεφαλονιά 11-5 υπέρ πλειοψηφίας

Αχαΐα 91-49 υπέρ της πλειοψηφίας

Αιτωλοακαρνανία 46-18 υπέρ της πλειοψηφίας

Εύβοια 21-6 υπέρ της πλειοψηφίας

Γρεβενά 9-4 υπέρ της πλειοψηφίας

Άρτα 35-12 υπέρ της πλειοψηφίας

Α Θεσσαλονίκης 97-87 υπέρ της πλειοψηφίας

Β Θεσσαλονίκης 41-16 υπέρ της πλειοψηφίας

Σέρρες 23-8 υπέρ της πλειοψηφίας

Θεσπρωτία 15-9 υπέρ της πλειοψηφίας

Ημαθία 26-11 υπέρ της πλειοψηφίας

Μαγνήσια 26-26

Ηλεία (συνολικό) 35-25 υπέρ πλειοψηφίας

Νομαρχιακή Λάρισας 47-22 υπέρ της πλειοψηφίας

Νομαρχιακή Ηρακλείου Κρήτης 66-55

Πρέβεζα 21-9 υπέρ πλειοψηφίας

Χανιά 36-22 υπέρ πλειοψηφίας

Στα Επτάνησα 60-24 υπέρ της πλειοψηφίας

Στην Ανατολική Αθήνα 65-53 υπέρ της πλειοψηφίας

Υπέρ Κασσελάκη:

Νομαρχιακή Ιωαννίνων 36 -27

ΝΕ Αργολίδας (4 ΟΜ) 28-7

ΝΕ Λάρισας 17-24

Νομαρχιακή Ηρακλείου 69 υπέρ Κασσελακη, 53 όλοι οι άλλοι

Νομαρχιακή Αρκαδίας 17-9 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Πέλλας 58 – 3 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Καβάλας 17-  12 υπέρ Κασσελάκη 

Από την πλευρά Κασσελάκη

ΟΜ Γιαννιτσά 27-0 υπέρ Κασσελάκη

ΝΕ Α’ και Β’ Πειραιά σε 11 οργανώσεις σύνολο συνέδρων 60: 42-18 υπέρ Κασσελάκη

ΟΜ Εξαρχειων 20-0 υπέρ Κασσελάκη

Αν. Αττική (στις 13 ΟΜ από 17) 80 – 37 υπέρ Στέφανου Κασσελάκη

Νομαρχιακή Καστοριάς: 15 – 2 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Κιλκίς 14-9 υπέρ Κασσελάκη

Ναύπλιο 9-3 υπέρ Κασσελάκη

Δάσος Χαϊδάριου 18-0

Κέντρο Χαιδαριου 11-0

Σύνολο Χαϊδάρι 29-0

Β’ Πειραιά 14-0

Καραμπουρνακι 6-2 υπέρ Κασσελάκη

Κρήνη 1-0 υπέρ Κασσελάκη

Ντεπώ 6-3 υπέρ Κασσελάκη

Λευκός πύργος 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Λαύριο 6-3 υπέρ Κασσελάκη

Κυψέλη 9-1 υπέρ Κασσελάκη

Ξάνθη, Ανατολικά 9-0 υπέρ Κασσελάκη

Ξάνθη, Δυτικά 6-4 υπέρ Κασσελάκη

Κεραμεικος 10-4 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Φωκίδας 11-3 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Χαλκιδικής 23-0 υπέρ Κασσελάκη

Βοιωτία 25-8 υπέρ Κασσελάκη

ΟΜ Σαρωνικού 12-0 υπέρ Κασσελάκη

Κατω Αχαρναί 5-1 υπέρ Κασσελάκη

Ιστορικό Κέντρο Αθήνας 9-0 υπέρ Κασσελάκη

Καματερό 7-0 υπέρ Κασσελάκη

Καλλικράτεια 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Σιθωνία 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Ορμύλια 3- 0 υπέρ Κασσελάκη

Αρναία 1-0 υπέρ Κασσελάκη

Ιερισσος 4-0 υπέρ Κασσελάκη

Πολύγυρος 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Ο.Μ Χωρυγίου 2-0 υπέρ Κασσελάκη

Ο.Μ Γουμένισσας 3-0 υπέρ Κασσελάκη

Ιερισσός Ηρακλείου 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Ανατολικές συνοικίες Ηρακλείου 7-0 υπέρ Κασσελάκη

Αμπελόκηποι 9-1 υπέρ Κασσελάκη

Θερισσος Ηρακλείου 5-0 υπέρ Κασσελάκη

ανατολικός συν Ηρακλείου 7-0 υπέρ Κασσελάκη

Ιεραπετρα 3-4 υπέρ Κασσελάκη

Μέγαρα 5-2

Λαύριο 5-4 υπέρ Κασσελακη

Ανατολική Αττική 42 – 16 και ένας ουδέτερος

Σητεία 3-1 υπέρ Κασσελάκη

Ά Αθήνας 172 – 60 ποσοστό 74,1%

Δυτική Αθήνα 142 – 61 ποσοστό 70%

Πολεμικό κλίμα και κατηγορίες εκατέρωθεν

Το κλίμα ήταν κάτι περισσότερο από πολεμικό, καθώς η μία μετά την άλλη εκτοξεύονται οι καταγγελίες για την εκλογική διαδικασία, τόσο από πλευράς του πρώην προέδρου, Στέφανου Κασσελάκη, όσο και από την πλευρά της πλειοψηφίας.

Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ κατήγγειλε προπηλακισμούς και λεκτικές επιθέσεις από μέλη προσκείμενα στον Στέφανο Κασσελάκη στις οργανώσεις μελών στη Σαλαμίνα, την Κοζάνη, το Χαϊδάρι και το Κορωπί. Κατά πληροφορίες, στην περίπτωση της Σαλαμίνας και της Κοζάνης επενέβη και η αστυνομία, ενώ στο Χαϊδάρι και το Κορωπί έγινε προσπάθεια να πέσουν στην κάλπη περισσότερα του ενός ψηφοδέλτια.

Στον αντίποδα, σε καταγγελία για τις ψήφους των Ελλήνων του εξωτερικού προχώρησε η πλευρά Κασσελάκη, αναφέροντας πως όσοι από τους ενδιαφερόμενους δεν έλαβαν ειδικό σύνδεσμο (λινκ) για να ψηφίσουν από το εξωτερικό, τους παρέπεμψαν στο e-mail: development@syriza.gr. Όμως, όταν επιχείρησαν να επικοινωνήσουν ηλεκτρονικά, οι ενδιαφερόμενοι και μέλη του ΣΥΡΙΖΑ έλαβαν απάντηση που παρουσίαζε ως ανύπαρκτη την ηλεκτρονική διεύθυνση, στην οποία τους είχαν παραπέμψει.

Όπως πάντως ανέφεραν πηγές της Κουμουνδούρου, η διαδικασία για τις ΟΜ Εξωτερικού (Οργανώσεις Μελών) γίνεται ηλεκτρονικά και θα ολοκληρωθεί στις 23:59.

protothema.gr

 

 

 




Σαμοθράκη |18ο πανελλήνιο δημοσιογραφικό συνέδριο

Το 18ο Πανελλήνιο Δημοσιογραφικό Συνέδριο Σαμοθράκης, που πραγματοποιήθηκε στις 19 και 20 Οκτωβρίου 2024, αποτέλεσε σταθμό για τον θεσμό, θέτοντας τις βάσεις για την τακτική διεξαγωγή του από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ). Με την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, το συνέδριο ανέδειξε τις σύγχρονες προκλήσεις της δημοσιογραφίας σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία.

Η διοργάνωση, που φιλοξενήθηκε στο Φιδέλειο Πνευματικό Κέντρο της Σαμοθράκης, συγκέντρωσε εκπροσώπους από τον δημοσιογραφικό και ακαδημαϊκό χώρο, καθώς και πολιτικούς παράγοντες. Η μεγάλη συμμετοχή επιβεβαίωσε τη σημασία του θεσμού, ενώ παράλληλα ανέδειξε την ανάγκη για συνεχή διάλογο γύρω από τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της ενημέρωσης.

Ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, Χριστόδουλος Τοψίδης, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες, τονίζοντας τη σημασία της ελευθερίας του Τύπου ως θεμελιώδη αρχή της δημοκρατίας. Η διοργάνωση του συνεδρίου αποτελεί, όπως είπε, έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσης της Περιφέρειας για την υποστήριξη της δημοσιογραφίας. Ο κ. Τοψίδης ανακοίνωσε επίσης ότι το 19ο Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί σε δύο χρόνια στη Σαμοθράκη, ενώ παράλληλα θα θεσμοθετηθεί προσυνέδριο που θα λαμβάνει χώρα κάθε φορά σε διαφορετική πόλη της περιφέρειας ΑΜΘ.

Στο συνέδριο παρευρέθηκαν σημαντικές προσωπικότητες, όπως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκος Παναγιωτόπουλος, καθώς και εκπρόσωποι από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, όπως ο Νίκος Παππάς (ΣΥΡΙΖΑ), Δημήτρης Κουτσούμπας (ΚΚΕ) και Ζωή Κωνσταντοπούλου (Πλεύση Ελευθερίας). Την παρουσία τους τίμησαν επίσης πολλοί βουλευτές και εκπρόσωποι τοπικών αρχών.

Κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών, αναλύθηκαν κρίσιμα ζητήματα, όπως η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημοσιογραφία και οι εξελίξεις στις εργασιακές σχέσεις του κλάδου. Παράλληλα, συζητήθηκε η ανάγκη καταγραφής των επαγγελματιών δημοσιογράφων και η ενίσχυση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συζήτηση για τη δημοσιογραφική κάλυψη κρίσεων που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές.

Η δεύτερη ημέρα επικεντρώθηκε στη σχέση της πολιτιστικής δημοσιογραφίας με τον τουρισμό, ενώ κατατέθηκαν προτάσεις για την ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ, Σωτήρης Τριανταφύλλου, υπογράμμισε ότι το συνέδριο εξελίσσεται σε «think tank» για τον τομέα της ενημέρωσης, δεσμευόμενος για την περαιτέρω αναβάθμισή του. Το συνέδριο έκλεισε με ένα μουσικό δρώμενο από τη χορωδία Φίλων Μουσικής Σαμοθράκης, προσφέροντας μια πολιτιστική νότα στο τέλος ενός σημαντικού γεγονότος για τη δημοσιογραφία.

Το 18ο Δημοσιογραφικό Συνέδριο Σαμοθράκης απέδειξε για ακόμα μια φορά τη σημασία του ως χώρος διακίνησης ιδεών και διαλόγου, θέτοντας γερές βάσεις για το μέλλον του θεσμού.




Στέφανος Κασσελάκης: Καταγγέλλει ότι το συνέδριο θα γίνει σε κλειστό για 4 χρόνια νυχτερινό κέντρο

Νέο μέτωπο για το επικείμενο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ ανοίγει ο Στέφανος Κασσελάκης θέτοντας τέσσερα ερωτήματα που αφορούν και τον χώρο διεξαγωγής του και τη διαδικασία διεξαγωγής των εκλογών, σε συνέχεια των παρόμοιων θεμάτων που έθεσε η Θεοδώρα Τζάκρη στη χθεσινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας.

Σε ανακοίνωσή του γραφείου του Στεφανου Κασσελάκη το πρωί της Παρασκευής υποστηρίζεται ότι «το συνέδριο σχεδιάζεται να διεξαχθεί σε κέντρο νυχτερινής διασκέδασης που είναι κλειστό για περισσότερα από τέσσερα χρόνια».

Στο πλαίσιο αυτό ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ζητά άμεσες απαντήσεις σε τέσσερα ερωτήματα:

Ποιες ακριβώς ενέργειες έχουν γίνει για την αναζήτηση χώρου διεξαγωγής του συνεδρίου και πότε ξεκίνησαν;

 Υπάρχει σύμβαση μίσθωσης χώρου;

Ποια εταιρεία έχει αναλάβει τη διαδικασία των εκλογών;

 Γιατί δεν έχει ανοίξει ακόμη η καμπάνια για το συνέδριο;

«Η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι καθοριστική για τη διασφάλιση της εμπιστοσύνης και της συμμετοχής των μελών του κόμματος» καταλήγει η ανακοίνωση από το γραφείο του Στέφανου Κασσελάκη.

Όλη η ανακοίνωση από το γραφείο του Στέφανου Κασσελάκη

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία βρίσκεται σε μια κρίσιμη περίοδο, με το συνέδριο να έχει αναβληθεί ήδη μία φορά και να σχεδιάζεται να διεξαχθεί σε κέντρο νυχτερινής διασκέδασης που είναι κλειστό για περισσότερα από τέσσερα χρόνια. Τούτων δοθέντων, υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα που αφορούν το επικείμενο συνέδριο, τα οποία χρήζουν άμεσης απάντησης:

-Ποιες ακριβώς ενέργειες έχουν γίνει για την αναζήτηση χώρου διεξαγωγής του συνεδρίου και πότε ξεκίνησαν;
Υπάρχει σύμβαση μίσθωσης χώρου;
Ποια εταιρεία έχει αναλάβει τη διαδικασία των εκλογών;
Γιατί δεν έχει ανοίξει ακόμη η καμπάνια για το συνέδριο;

Η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι καθοριστική για τη διασφάλιση της εμπιστοσύνης και της συμμετοχής των μελών του κόμματος.

protothema.gr

 

 

  




Αλεξανδρούπολη | 54ο πανελλήνιο δημοσιογραφικό συνέδριο

Το 54ο Πανελλήνιο Δημοσιογραφικό Συνέδριο της Ένωσης Συντακτών Επαρχιακού Τύπου (Ε.Σ.Ε.Τ.), που πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη στις 11-13 Οκτωβρίου 2024, αποτέλεσε μια σημαντική συνάντηση για τον ρόλο και τις προκλήσεις της περιφερειακής δημοσιογραφίας στην Ελλάδα. Στο συνέδριο συμμετείχαν 120 δημοσιογράφοι από όλη τη χώρα, μαζί με επιστήμονες, ερευνητές, ακαδημαϊκούς και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, των ενόπλων δυνάμεων και της επιχειρηματικής κοινότητας.

Κεντρικό θέμα ήταν η «Δυναμική της Περιφερειακής Δημοσιογραφίας», με ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση των μέσων ενημέρωσης, τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και τις προοπτικές της ανεξάρτητης δημοσιογραφίας. Ειδική αναφορά έγινε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι δημοσιογράφοι στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Σημαντικά ζητήματα που συζητήθηκαν περιλάμβαναν την κοινωνική προσφορά των ενόπλων δυνάμεων στις τοπικές κοινωνίες, τις μεταναστευτικές ροές στον Έβρο και τις επιπτώσεις των δασικών πυρκαγιών στην περιοχή. Τέλος, παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες τοπικών επιχειρήσεων και μαθητών, αναδεικνύοντας τη σύνδεση της δημοσιογραφίας με την κοινωνία και το μέλλον της.

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με επιτυχία, επιβεβαιώνοντας την αποφασιστικότητα της Ε.Σ.Ε.Τ. να αγωνιστεί για τα εργασιακά δικαιώματα των δημοσιογράφων και την ανεξάρτητη και ελεύθερη ενημέρωση.




Σέρρες | Βράβευση στο 19ο πανελλήνιο συνέδριο του ΕΔΔΥΠΠΥ

Ο Δήμος Σερρών διακρίθηκε για τις υπηρεσίες πρόληψης υγείας που προσφέρει μέσα από το ΚΕΠ Υγείας του, στο 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας (ΕΔΔΥΠΠΥ). Το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου Σερρών, το οποίο λειτουργεί από το 2020, παρέχει δωρεάν υπηρεσίες πρόληψης και προαγωγής της υγείας σε όλους τους δημότες, συμβάλλοντας στη βελτίωση της δημόσιας υγείας μέσω οργανωμένων προγραμμάτων.

Η σημαντική αυτή διάκριση περιλάμβανε δύο επαίνους κοινωνικής προσφοράς και ευχαριστήριο έπαινο για την εκπλήρωση των κριτηρίων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας κατά την περίοδο 2019-2024. Η αναγνώριση της συμβολής του Δήμου Σερρών στον τομέα της υγείας τονίζει τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην υποστήριξη της δημόσιας υγείας και την παροχή κρίσιμων υπηρεσιών στους πολίτες.

Η βράβευση έγινε από τον Πρόεδρο του ΕΔΔΥΠΠΥ και του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Γιώργο Πατούλη, ενώ το Δήμο Σερρών εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος Οικογένειας, Κοινωνικών Δομών και Αλληλεγγύης, κ. Νικόλαος Φρυδάς, ο οποίος παρέλαβε τους επαίνους.

Το συνέδριο, το οποίο διεξήχθη από τις 10 έως τις 13 Οκτωβρίου 2024 στα Βίλια του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας, είχε τίτλο «Περιβάλλον, Ανθεκτικότητα και Υγεία με την Αυτοδιοίκηση μπροστά» και επικεντρώθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις που συνδέονται με την κλιματική κρίση και την προστασία της δημόσιας υγείας. Το ΕΔΔΥΠΠΥ αποτελεί έναν θεσμό-κλειδί για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενθαρρύνοντας τους Δήμους να προωθούν δράσεις που βελτιώνουν την υγεία και την ευημερία των κατοίκων.

Η ένταξη του Δήμου Σερρών στο ΕΔΔΥΠΠΥ από το 2018, καθώς και η λειτουργία του ΚΕΠ Υγείας από το 2020, αποτελούν παραδείγματα των προσπαθειών του Δήμου για την προάσπιση της υγείας των δημοτών, με έμφαση στην πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση. Η διάκριση αυτή ενισχύει τη δέσμευση του Δήμου για συνέχιση της κοινωνικής προσφοράς μέσω δομών υγείας και προγραμμάτων που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.

ΚΕΠ Υγείας: Ένα πολύτιμο εργαλείο πρόληψης και προαγωγής της υγείας

Το ΚΕΠ Υγείας είναι μια καινοτόμα πρωτοβουλία που λειτουργεί σε πολλούς Δήμους της χώρας, προσφέροντας προγράμματα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων και ενημερωτικές εκστρατείες για την υγεία. Μέσω των ΚΕΠ Υγείας, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε δράσεις που αφορούν την πρόληψη σοβαρών ασθενειών, όπως ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο διαβήτης. Ο Δήμος Σερρών, με τη διάκριση που έλαβε, επιβεβαιώνει τη σημασία της πρόληψης ως ακρογωνιαίου λίθου της δημόσιας υγείας.

Αυτή η αναγνώριση ενισχύει το όραμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προώθηση της υγείας και της ευημερίας των πολιτών, συνδυάζοντας κοινωνική ευαισθησία με καινοτόμες λύσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας.




Αλεξανδρούπολη | 54ο πανελλήνιο δημοσιογραφικό συνέδριο

Το 54ο Πανελλήνιο Δημοσιογραφικό Συνέδριο της Ένωσης Συντακτών Επαρχιακού Τύπου (Ε.Σ.Ε.Τ.) θα λάβει χώρα από τις 11 έως τις 13 Οκτωβρίου 2024, στην Αλεξανδρούπολη, με θέμα «Η Δυναμική της Δημοσιογραφίας στην Περιφέρεια». Το συνέδριο θα επικεντρωθεί στην αναγνώριση και προβολή του ρόλου των δημοσιογράφων που εργάζονται στην επαρχία, καθώς και στη συμβολή των Περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης στην ενημέρωση, την τοπική κοινωνία και την πολιτιστική ανάπτυξη.

Η διοργάνωση στοχεύει να αναδείξει τον ρόλο του επαγγελματία δημοσιογράφου στην περιφέρεια, εξετάζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Παράλληλα, θα συζητηθεί η αμφίδρομη σχέση των περιφερειακών μέσων με τους τοπικούς φορείς, την ιστορία και τον πολιτισμό των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιούνται.

Με τη συμμετοχή έγκριτων επιστημόνων, δημοσιογράφων και πανεπιστημιακών, το συνέδριο θα ανοίξει έναν γόνιμο διάλογο σχετικά με την εξέλιξη της δημοσιογραφίας και τον ρόλο της τεχνολογίας στην ενημέρωση. Επιπλέον, θα γίνει ειδική αναφορά στην τεχνητή νοημοσύνη και πώς αυτή μεταβάλλει τη λειτουργία των newsroom, αλλά και στις συνθήκες εργασίας των δημοσιογράφων στην περιφέρεια.

Το συνέδριο θα ξεκινήσει την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου, με την επίσημη έναρξη στις 19:00, όπου θα παρουσιαστεί η ιστορία των 61 χρόνων της Ε.Σ.Ε.Τ., ενώ θα ακολουθήσουν χαιρετισμοί φορέων και βραβεύσεις σημαντικών προσωπικοτήτων της δημοσιογραφίας.

Το Σάββατο 12 Οκτωβρίου, οι συνεδρίες θα καλύψουν ζητήματα όπως η σχέση του δημοσιογράφου με την τοπική κοινωνία, η μετάβαση της δημοσιογραφίας στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και ο ρόλος των ΜΜΕ στην προβολή των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας. Η ημέρα θα ολοκληρωθεί με συζητήσεις γύρω από την πολιτική προστασία, την αντιμετώπιση των κρίσεων και το μέλλον των μεταναστευτικών ροών.

Την Κυριακή 13 Οκτωβρίου, το πρόγραμμα περιλαμβάνει εισηγήσεις για την τοπική ανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό στην περιφέρεια, καθώς και παρουσιάσεις από μαθητές της Αλεξανδρούπολης για τη δημιουργία σχολικών εντύπων. Το συνέδριο θα κλείσει με επισκέψεις στο δάσος της Δαδιάς και στο Μουσείο Μετάξης στο Σουφλί.

Το 54ο Πανελλήνιο Δημοσιογραφικό Συνέδριο της Ε.Σ.Ε.Τ. αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό βήμα για την ανάδειξη της περιφερειακής δημοσιογραφίας και των τοπικών μέσων ενημέρωσης. Θα φέρει κοντά δημοσιογράφους, επιστήμονες και το κοινό, προωθώντας τη συνεργασία και την κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα περιφερειακά ΜΜΕ, αλλά και τις δυνατότητες που προσφέρονται μέσω της τεχνολογικής προόδου και της καινοτομίας.




Στην Αλεξανδρούπολη το 15ο πανελλήνιο συνέδριο δικηγορικών συλλόγων παρουσία του Υπουργού Δικαιοσύνης

Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος αποφάσισε την διοργάνωση του 15ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Δικηγορικών Συλλόγων στις 3,4,5 και 6 Οκτωβρίου 2024 στην Αλεξανδρούπολη για τα μείζονα ζητήματα που αφορούν τη Δικαιοσύνη και τη Δικηγορία και ιδίως τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα Δικηγόρων.

Οι εργασίες του συνεδρίου με τίτλο «Από την Δικηγορία που ζούμε στην Δικηγορία που αξίζουμε» θα λάβουν χώρα στο συνεδριακό κέντρο του ξενοδοχείου Grecotel Astir Egnatia με σύνεδρους τους Προέδρους και τα Μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων όλων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας.




Κίνδυνος black out στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ: «Κόφτες» στα social media, πειθαρχικά και σενάρια «προεδρίας» Κασσελάκη.

Κατά έναν αυξήθηκαν χθες οι διεκδικητές της Προεδρίας του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία φτάνοντας τους τέσσερις, μολονότι νέες εστίες εσωστρέφειας ξεπηδούν για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο δρόμο προς το Συνέδριο. Συμπληρώνοντας το καρέ των υποψηφιοτήτων, «παρών» στην κούρσα δήλωσε χθες από τις Βρυξέλλες ο Ευρωβουλευτής, Νικόλας Φαραντούρης, δηλώνοντας με βιντεοσκοπημένο μήνυμά του την πρόθεσή του να κατέλθει στον εκλογικό στίβο για την ηγεσία του κόμματος.

Έχοντας συγκεντρώσει περισσότερες από 140.000 ψήφους στις τελευταίες Ευρωεκλογές και με τεχνοκρατικό προφίλ, ο κ. Φαραντούρης δήλωσε χθες, μεταξύ άλλων, πως «ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται σήμερα να προχωρήσει μπροστά. Η μεγάλη δημοκρατική-προοδευτική παράταξη έχει να ακολουθήσει ΜΟΝΟ ένα δρόμο: Μπροστά. Με τους πολίτες για τους πολίτες», για να καταλήξει πως «πιστεύω στο κόμμα μας. Μα πάνω από όλα πιστεύω στην πατρίδα μου και στον λαό μας. Πιστεύω στη μεγάλη λαϊκή, ευρωπαϊκή παράταξη της προόδου».

Το «colpo grosso»

Την ίδια ώρα, ωστόσο, το άνοιγμα της κάλπης φαντάζει εξαιρετικά μακρινό, με δεδομένο ότι μεσολαβούν τρεις μήνες μέχρι την ανάδειξη του νέου Προέδρου, αλλά και πολλές εκδοχές για το τι θα συμβεί στο ενδιάμεσο, αρχής γενομένης από το επικείμενο Συνέδριο, στις 1-3 Νοεμβρίου. Με τον πρώην Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Στέφανο Κασσελάκη να κρατά -κατά πληροφορίες μέχρι αύριο, Πέμπτη- κλειστά τα χαρτιά του, τη σκυτάλη έχουν λάβει τα τελευταία εικοσιτετράωρα ουκ ολίγοι υποστηρικτές του στα κοινωνικά δίκτυα, ορισμένοι εκ των οποίων αφήνουν έντονους υπαινιγμούς περί επιστροφής του στο αξίωμα του Προέδρου του κόμματος από το Συνέδριο, επικαλούμενοι το Καταστατικό του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

«Καταστατικό ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Άρθρο 20 1. Το τακτικό συνέδριο είναι το ανώτατο όργανο του κόμματος. Άρθρο 21 1. Ανάμεσα στα τακτικά συνέδρια του κόμματος μπορεί να συγκληθεί έκτακτο συνέδριο με όλες τις αρμοδιότητες του τακτικού» ανέφερε, για παράδειγμα, με ανάρτησή του ο Βουλευτής Κιλκίς, Πέτρος Παππάς, ο οποίος απουσίαζε χθες από την συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας.

Σε μια τέτοια προοπτική, το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ως ανώτατο όργανο δεν αποκλείεται να κληθεί να αποφανθεί στις αρχές Νοεμβρίου αναφορικά με την μομφή και την έκπτωση του Στέφανου Κασσελάκη παρά την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής, ενδεχόμενο, ωστόσο, που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Βουλευτή, Χρήστου Γιαννούλη, ο οποίος σχολίασε πως «εάν το Συνέδριο ακυρώσει την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής και δημιουργηθούν τέτοιοι συσχετισμοί, πιστεύω ότι κατεβαίνει ο διακόπτης», αυτός της διάσπασης.

Η Νίνα Κασιμάτη χαρακτήρισε απαράδεκτη τη δήλωση του κ. Γιαννούλη, επισημαίνοντας ότι το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ είναι το ανώτατο όργανο που μπορεί να αποφασίσει ελεύθερα. Υπογράμμισε ότι δεν πρέπει να γίνεται «black out στη Δημοκρατία», ενώ το θέμα της νομιμότητας της έκπτωσης του Στέφανου Κασσελάκη συζητείται έντονα στο διαδίκτυο.

Ντιρεκτίβα για τα social media

Η αμείωτη ένταση που επικρατεί μεταξύ στελεχών, αλλά και ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και τα σενάρια για νέο γύρο σύγκρουσης στο Συνέδριο του Νοεμβρίου είχαν ως αποτέλεσμα τη χθεσινή παρέμβαση με νόημα του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νίκου Παππά, ο οποίος στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι «η παρουσία μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να υποβοηθά το κοινοβουλευτικό μας έργο. Ούτε να το υποκαθιστά, ούτε πολύ περισσότερο να το επισκιάζει», συμπληρώνοντας ότι «η δραστηριότητά μας εντός του κοινοβουλίου μπορεί να είναι ενοποιητική και πολλαπλασιαστική για το χώρο μας». Στο πλαίσιο αυτό, η Κουμουνδούρου απέστειλε οδηγίες στις κατά τόπους οργανώσεις, προκειμένου να εναρμονιστούν με την κεντρική γραμμή του κόμματος στα κοινωνικά δίκτυα, η οποία, ωστόσο, προσέκρουσε ήδη σε αντιδράσεις βουλευτών του κόμματος, όπως της Έλενας Ακρίτα, η οποία σχολίασε πως «κι αν δε συμφωνεί ο λαός, αλλάζουμε λαό».

Το θέμα των αναρτήσεων στα κοινωνικά δίκτυα έθεσε χθες, κατά πληροφορίες, στη συζήτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και ο Βουλευτής, Χρήστος Γιαννούλης, λέγοντας πως πρέπει να βγει απόφαση από την Κοινοβουλευτική Ομάδα ότι την επόμενη φορά που στη δημόσια τοποθέτησή τους βουλευτές καταφερθούν με χαρακτηρισμούς προσβλητικούς για συνάδελφο ή για υποψήφιο να τίθενται εκτός ΚΟ, στον απόηχο των μαζικών επιθέσεων που δέχτηκε στα κοινωνικά δίκτυα για τη δήλωσή του περί «διακόπτη».

Στο Πειθαρχικό ο Αντώναρος

Τα επίπεδα της σύγκρουσης, ωστόσο, μεταξύ των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στα κοινωνικά δίκτυα, είχαν ως αποτέλεσμα να «απασφαλίσει» χθες ο Κώστας Ζαχαριάδης, παραπέμποντας στο πειθαρχικό της Κουμουνδούρου, δηλαδή την Επιτροπή Δεοντολογίας, το Βαγγέλη Αντώναρο.

«Ως εδώ! Το όριο ξεπεράστηκε! Η αναφορά του @EvangAntonaros σε «χουντικές αντιλήψεις» για τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία δεν είναι συμβατή με την ιδιότητα του μέλους του κόμματος», τονίζει σε ανάρτησή του ο κ. Ζαχαριάδης, σημειώνοντας πως «η παράταξή μας έχει βασανισμένους και δολοφονημένους απο τη χούντα».

Μάλιστα, ο κ. Ζαχαριάδης κάλεσε και τους υποψήφιους προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ – συμπεριλαμβάνοντας και τον Στέφανο Κασσελάκη σε αυτούς – να πάρουν θέση για τις δηλώσεις Αντώναρου. «Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε έτσι. Καλώ τους υποψήφιους προέδρους να πάρουν θέση @SFamellos @NFarantouris @pavpol2222 @skasselakis και παραπέμπω το ζήτημα στην Επιτροπή Δεοντολογίας του κόμματος, θέση πρέπει να πάρει και η Πολιτική Γραμματεία. Όταν κάποιος μετέχει σε ένα κόμμα πρέπει να σέβεται τη διαδρομή του, τις αξίες του, τους ανθρώπους του. Η σημερινή τοποθέτηση του Αντώναρου είναι υβριστική για κάθε Αριστερό και Δημοκράτη πολίτη. Εδώ δεν είναι ούτε η ΟΝΝΕΔ ούτε η ΔΑΠ, εδώ είναι η Αριστερά και η Δημοκρατική Παράταξη», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η απάντηση Αντώναρου

«Σιγά τα ωα! Ως τι με παραπέμπει ο @CZachariadis στο Συμβούλιο Δεοντολογίας; Ως μετακλητός σε γραφείο βουλευτή; Όσο για τον επιθετικό χαρακτηρισμό ‘χουντικός’ μάλλον δεν ξέρει τι σημαίνει – έχει το ελαφρυντικό της ηλικίας. Σημαίνει την αυταρχική επιβολή από πάνω τι θα δημοσιεύουν οι τοπικές οργανώσεις. Μόνο τις επίσημες ανακοινώσεις του ‘κόμματος’ και τίποτε άλλο. Αν αυτές δεν είναι πρακτικές Παττακού τότε τι είναι; Και για την περίπτωση που δεν το ξέρει: Ο Παττακός ήταν το νούμερο 2 της χούντας του Παπαδόπουλου», έγραψε χαρακτηριστικά ο Ευάγγελος Αντώναρος απαντώντας στον Κώστα Ζαχαριάδη.

protothema.gr




Καβάλα | 21ο Πανελλήνιο συνέδριο του Λυκείου Ελληνίδων

Το Λύκειο Ελληνίδων Καβάλας, σε συνεργασία με το κεντρικό Λύκειο Ελληνίδων, διοργανώνει το 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Λυκείου των Ελληνίδων από τις 26 έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 στην Καβάλα. Το συνέδριο θα φέρει στο επίκεντρο τη γυναίκα και τον ρόλο της στην παράδοση, την κοινωνία και τις σύγχρονες προκλήσεις. Με τίτλο «Γυναίκα και Λύκειο των Ελληνίδων: Αναστοχασμός, Επαναπροσδιορισμός και Νέες Προκλήσεις», το συνέδριο θα εξετάσει τη συμβολή της γυναίκας στην παράδοση και τις κοινωνικές αλλαγές του 21ου αιώνα.

Το Λύκειον των Ελληνίδων, με παρουσία σε 56 πόλεις στην Ελλάδα και 17 παραρτήματα στο εξωτερικό, προάγει την ισότητα των φύλων, τον εθελοντισμό, και την κοινωνική αλληλεγγύη από την ίδρυσή του το 1911. Μέσα από τις εκδηλώσεις του, προωθεί τις γυναίκες ως κεντρικές φιγούρες της παράδοσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ παράλληλα εστιάζει στη σύγχρονη πραγματικότητα των γυναικών, όπως η ενδοοικογενειακή και έμφυλη βία.

Οι Θεματικές Ενότητες του Συνεδρίου

Οι εργασίες του συνεδρίου θα διεξαχθούν στο ξενοδοχείο LUCY στις 27 Σεπτεμβρίου, με εξαιρετικούς ομιλητές από τον ακαδημαϊκό και κοινωνικό χώρο. Οι τέσσερις κύριες θεματικές ενότητες θα καλύψουν ποικίλα ζητήματα που αφορούν τη γυναίκα και τον ρόλο της στη σύγχρονη κοινωνία:

  1. Γλώσσα, Πολιτισμός, Τέχνη και Παράδοση: Η πρώτη ενότητα θα αναδείξει τη σημασία της γλώσσας και της λαογραφίας, ενώ θα εξετάσει το πώς οι Ελληνίδες της Επανάστασης παρουσιάστηκαν από ξένους ζωγράφους. Επίσης, θα δοθεί έμφαση στη γυναικεία ποίηση και το θέατρο ως μέσα έκφρασης και απελευθέρωσης.
  2. Σύγχρονες Πολιτικές για την Ισότητα και τη Γυναίκα: Εδώ, ομιλητές θα παρουσιάσουν την πορεία των γυναικών στην πολιτική και την οικονομία, ενώ θα διερευνηθούν θέματα όπως η ανισότητα και η σημασία των γυναικείων συνεταιρισμών στην τοπική ανάπτυξη.
  3. Δίκαιο και Ισότητα των Φύλων: Αυτή η ενότητα θα επικεντρωθεί στα νομικά δικαιώματα των γυναικών, με έμφαση στην πορεία της γυναίκας για την κατάκτηση δικαιωμάτων και την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.
  4. Κοινωνική Πολιτική και Οικογένεια: Η τέταρτη ενότητα θα εξετάσει τις προκλήσεις της σύγχρονης γυναίκας ανάμεσα σε οικογένεια και καριέρα, καθώς και το θέμα της γυναικοκτονίας και της ενδοοικογενειακής βίας.

Πολιτιστικές Εκδηλώσεις και Παράλληλες Δραστηριότητες

Το συνέδριο θα πλαισιωθεί από πολιτιστικές εκδηλώσεις, ξεκινώντας με τη μουσική εκδήλωση «Γυναίκα – Πηγή Χαράς και Αισιοδοξίας» από το Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο “Voci ContraTempo” κατά την τελετή έναρξης στις 26 Σεπτεμβρίου. Σημαντικό πολιτιστικό γεγονός αποτελεί η μουσικοχορευτική παράσταση «ΓΥΝΑΙΚΕΣ» που θα πραγματοποιηθεί στο Κάστρο της Καβάλας στις 28 Σεπτεμβρίου, αναδεικνύοντας τις μαρτυρίες γυναικών από όλη την Ελλάδα.

Τέλος, το συνέδριο θα ολοκληρωθεί με δύο εκδρομές, μία στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων και μία στο νησί της Θάσου, προσφέροντας στις συμμετέχουσες την ευκαιρία να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής.

Το συνέδριο αυτό αποτελεί μία μοναδική πλατφόρμα έκφρασης, προβληματισμού και αναστοχασμού για τις σύγχρονες γυναίκες, οι οποίες καλούνται να διαδραματίσουν πολυσχιδείς ρόλους σε έναν κόσμο γεμάτο προκλήσεις.




Το 18ο Δημοσιογραφικό Συνέδριο τον Οκτώβριο στη Σαμοθράκη

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ανακοίνωσε την ημερομηνία διεξαγωγής του 18ου Δημοσιογραφικού Συνεδρίου της Σαμοθράκης, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 18, 19 και 20 Οκτωβρίου. Το φετινό συνέδριο θα έχει ως κεντρικό θέμα την «Τεχνητή Νοημοσύνη και ΜΜΕ». Η ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης τύπου με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ), κ. Σωτήρη Τριανταφύλλου, και τον Α’ Αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας, κ. Γιάννη Βοϊτσίδη.

Ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ όχι μόνο θα διοργανώσει φέτος το συνέδριο, αλλά στοχεύει να το καθιερώσει σε μόνιμη και περιοδική βάση, ανάλογα με τις αποφάσεις της Οργανωτικής Επιτροπής. Τόνισε, επίσης, τη μεγάλη σημασία του συνεδρίου για την προώθηση της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι η ποιοτική δημοσιογραφία ενισχύει τη λειτουργία της δημοκρατίας. «Είμαστε υπερήφανοι που, μέσα από αυτήν τη δράση, μπορούμε να συμβάλλουμε στην προαγωγή της δημοσιογραφίας στη χώρα μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ, κ. Σωτήρης Τριανταφύλλου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υποστήριξη που παρέχει η Περιφέρεια ΑΜΘ στο συνέδριο, τονίζοντας ότι η επιλογή της Σαμοθράκης ως τόπου διεξαγωγής υποστηρίζεται τόσο για τους εθνικούς λόγους όσο και για την ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς του νησιού. Το συνέδριο θα φιλοξενήσει ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως καθηγητές πανεπιστημίων και διακεκριμένους δημοσιογράφους.

Η Περιφέρεια ΑΜΘ θα καλύψει το κόστος της διοργάνωσης, το οποίο ανέρχεται σε 60.000 ευρώ. Το Συνέδριο της Σαμοθράκης, το οποίο πλέον αποτελεί έναν σημαντικό θεσμό για την προαγωγή της δημοσιογραφίας στη χώρα μας, θα εστιάσει φέτος στις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, προάγοντας τη συζήτηση γύρω από αυτό το σύγχρονο και κρίσιμο ζήτημα.

Πηγή – φώτο : ertnews.gr




Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στο συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία»

Στο συνέδριο με τίτλο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία» που διοργανώθηκε στην Αλεξανδρούπολη από το Ίδρυμα Ευγενίδου και την πρωτοβουλία της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου, χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Ο κ. Τοψίδης συνεχάρη τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία και το θέμα του συνεδρίου, υπογραμμίζοντας ότι «η ανάπτυξη της Περιφέρειας μας συνδέεται άρρηκτα και συναρτάται με την ορθή διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και των κρίσεων που αυτή επιφέρει». Εξήγησε ότι στόχος της διοίκησης της οποίας ηγείται, είναι η δημιουργία και εφαρμογή ενός σύγχρονου και παραγωγικού μοντέλου για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους κατοίκους της.

Τονίζοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, που πλέον είναι ορατές, ο Περιφερειάρχης ανέφερε: «Το κλειδί βρίσκεται στον σπονδυλωτό και συμμετοχικό σχεδιασμό, στον οποίο εμπλέκονται όσοι φορείς ή υπηρεσίες είναι απαραίτητες, ώστε οι λύσεις να είναι ολιστικές και ολοκληρωμένες. Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τη διαχείριση των κινδύνων και των κρίσεων στηρίζεται σε τρεις πυλώνες που συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον: στους επιστημονικούς φορείς, στην Πολιτεία μαζί με τους επιχειρησιακούς και εμπλεκόμενους φορείς, και στον πολίτη».

Ως διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για την κατάρτιση και εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου. Πρόσθεσε ότι θεωρεί υποχρέωση τη συνεργασία και την αξιοποίηση της εμπειρίας οποιουδήποτε φορέα ή υπηρεσίας έχει συνάφεια με το αντικείμενο, και υπογράμμισε ότι η ενίσχυση και αναβάθμιση της Πολιτικής Προστασίας αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση.

Τέλος, ο κ. Τοψίδης ευχαρίστησε τους διοργανωτές του συνεδρίου, εκφράζοντας τη βεβαιότητά του ότι θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα σε όλα τα επίπεδα. Το συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία» ολοκληρώνεται το Σάββατο, 28 Ιουνίου 2024.

Χαιρετισμός Περιφερειάρχη ΑΜΘ στο συνέδριο «Κλιματική Ανθεκτικότητα και Τοπική Κοινωνία»

Κυρίες και κύριοι,

Με μεγάλη χαρά και τιμή συμμετέχω σε αυτό το Συνέδριο, το οποίο θέτει ουσιαστικά το δάχτυλο εις τον τύπον των ήλων αναφορικά με τη σύνδεση της ανάπτυξης της Περιφέρειάς μας με την ορθή διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και των κρίσεων που αυτή επιφέρει. Είναι ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για τον τόπο μας, και οι διοργανωτές αξίζουν τα εύσημα για την πρωτοβουλία τους.

Η ηγεσία που έχω τη χαρά να προΐσταμαι αποτελείται από στελέχη που εργάζονται με επίκεντρο τον άνθρωπο. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για να προσφέρουμε στους κατοίκους της Περιφέρειάς μας τη δυνατότητα να ζήσουν, να δράσουν, να παράξουν και να προκόψουν εδώ.

Προσανατολίζουμε την πολιτική μας στη βελτιστοποίηση των υφιστάμενων συνθηκών και στη δημιουργία νέων, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων, διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο και πολυεπίπεδο παραγωγικό μοντέλο. Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε την άντληση πόρων για τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα, τη λεγόμενη “έξυπνη γεωργία” και την αναβάθμιση των υποδομών.

Οι υποδομές πρέπει να συνάδουν με τις επιταγές της κλιματικής αλλαγής, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και να είναι ανθεκτικές στο διάβα του χρόνου. Παράλληλα, έχουμε την ευθύνη να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής μας, το οποίο αποτελεί τη βάση ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος.

Οργανώνουμε την Πολιτική Προστασία με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, προμηθεύοντας τις υπηρεσίες μας με σύγχρονο εξοπλισμό. Θυμίζω ότι πριν από έναν χρόνο ο Έβρος επλήγη από μια πυρκαγιά, και οι συνέπειες της είναι ανυπολόγιστες. Η καταστροφή ενός δάσους όπως της Δαδιάς, που αποτελεί οικολογικό σημείο αναφοράς, απαιτεί έναν ολιστικό και βιώσιμο σχεδιασμό για την ανασυγκρότηση της περιοχής.

Η χάραξη της στρατηγικής για τη διαχείριση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης δεν μπορεί να γίνει από έναν μόνο φορέα. Χρειάζεται σπονδυλωτός και συμμετοχικός σχεδιασμός με εμπλοκή όλων των απαραίτητων φορέων και υπηρεσιών.

Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: τους επιστημονικούς φορείς, την Πολιτεία μαζί με τους επιχειρησιακούς φορείς και τον πολίτη. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει την πολιτική βούληση για την κατάρτιση και εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου, και είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους αρμόδιους φορείς.

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της ΕΝΠΕ, παρατηρώ ότι η κλιματική κρίση είναι μια πραγματικότητα που επηρεάζει το παρόν μας και διαμορφώνει το μέλλον μας. Οι στρατηγικές μας πρέπει να έχουν προληπτικό χαρακτήρα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της Περιφέρειάς μας και της χώρας μας συνολικά.

Η επίτευξη αυτών των στόχων στηρίζεται στη συνεργασία και στην αξιοποίηση επιστημονικών δεδομένων. Σας ευχαριστώ για τη διοργάνωση του Συνεδρίου αυτού και πιστεύω ότι θα καταλήξει σε χρήσιμα συμπεράσματα για όλους μας και τον τόπο μας.




Πανελλήνιο Συνέδριο Πολιτιστικού Τουρισμού στη Λήμνο

Οι ειδικές εναλλακτικές μορφές του Πολιτιστικού Τουρισμού είναι το κεντρικό θέμα του πανελλαδικού επιστημονικού συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου 2024 στη Λήμνο. Το τριήμερο συνέδριο με τίτλο «Λήμνος και Πολιτιστικός Τουρισμός: Μια ειδική ματιά στις προοπτικές ανάπτυξης της εναλλακτικής κατηγορίας τουρισμού για τη Λήμνο, το Βόρειο Αιγαίο και την Ελλάδα» θα διεξαχθεί στην Αίθουσα «Πολιτεία» του Varos Village Boutique Hotel.

Το συνέδριο διοργανώνεται από τον Σύλλογο «Οι Φίλοι των ANZAC από τη Λήμνο», υπό την αιγίδα των Υπουργείων Πολιτισμού, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και Τουρισμού, καθώς και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Ένωσης Ξενοδόχων Λήμνου.

Περισσότεροι από 25 πανεπιστημιακοί, επιστήμονες και ειδικοί στον τουρισμό θα αναφερθούν στις προοπτικές ανάπτυξης του πολιτιστικού τουρισμού και τις ειδικές μορφές του, ως εναλλακτικό τουριστικό μοντέλο απέναντι στον μαζικό τουρισμό «Ήλιος – θάλασσα», με εξειδίκευση στη Λήμνο.

Η Λήμνος αποτελεί ιδανική μελέτη περίπτωσης για την ανάπτυξη των διαφόρων μορφών πολιτιστικού τουρισμού, λόγω των σημαντικών ιστορικών αξιοθέατων από την νεολιθική εποχή και την αρχαιότητα (Πολιόχνη, Καβείρια, Ηφαιστεία, Κουκονήσι, Κάστρα κ.ά.), των αναφορών στην μυθολογία (Ήφαιστος, αργοναύτες), της σύνδεσης με παγκόσμια γεγονότα (Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, συμμαχικά κοιμητήρια, μνημεία), του θρησκευτικού τουρισμού (Παναγία Κακαβιώτισσα), των θεματικών μουσείων (Αρχαιολογικό, Ιστορίας Μούδρου, Λαογραφικό, Ναυτικής Παράδοσης) και των χώρων πολιτισμού (Μόνιμη Έκθεση Ιστορίας Παιδικού Παιχνιδιού & Βιβλίου, Πινακοθήκη Σύγχρονης Βαλκανικής Τέχνης). Επιπλέον, τα μοναδικά λημνιακά προϊόντα των παραγωγών της (γαλακτοκομικά, ζυμαρικά, όσπρια, άλευρα, κρασί/αποστάγματα, ελαιόλαδο, μέλι, αλιεύματα κ.ά.) συνθέτουν μια ιδιαίτερη τοπική γαστρονομία.

Παραδείγματα εφαρμογών του πολιτιστικού τουρισμού εντός κι εκτός Ελλάδος, στρατηγικές για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και των νέων τεχνολογιών είναι ορισμένες από τις θεματικές ενότητες που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.

Παράλληλα, σε ειδική εκδήλωση το Σάββατο 29 Ιουνίου 2024 στις 14.00 στους χώρους του συνεδρίου, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Λήμνου, θα παρουσιάσουν το Ελληνικό Λημνιακό Πρωινό. Αυτή η πρόταση για πρωινό γεύμα (breakfast) απευθύνεται σε επισκέπτες – τουρίστες και αποτελείται από προϊόντα της Λήμνου, αναδεικνύοντας την τοπική γαστρονομία.




East Macedonia & Thrace Forum | Ξεκινά το κορυφαίο συνέδριο για την ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης

Παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, διπλωματικών, ακαδημαϊκών αλλά και επιχειρηματικών φορέων ξεκινά σήμερα, το East Macedonia & Thrace Forum που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events του ομίλου Alter Ego σε συνεργασία με την Tsomokos Communications.

Στόχος του συνεδρίου είναι να αναδειχθεί ο κομβικός γεωστρατηγικός και οικονομικός ρόλος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και να διερευνηθούν οι προοπτικές της μελλοντικής τους ανάπτυξης. Το φόρουμ πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Ramada Plaza Thraki και ολοκληρώνεται, αύριο, Πέμπτη 14 Μαρτίου.

Μεταξύ άλλων, την πρώτη ημέρα του φόρουμ, ξεχωρίζει η παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, του Υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφίας Ζαχαράκη. Θα μιλήσουν ακόμα ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, η Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Ιωάννης Ζαμπούκης, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κωνσταντίνος Μουτζούρης, η Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Βίκυ Λοΐζου και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος,

Ανάμεσα στους ομιλητές θα είναι επίσης οι: George Tsunis, Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Geoffrey Pyatt, Υφυπουργός Εξωτερικών Η.Π.Α. αρμόδιος για τους Ενεργειακούς Πόρους, Andrei Popov, Πρέσβης της Μολδαβίας στην Ελλάδα, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής, ΤΑΙΠΕΔ, Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλαδος, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος, Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε, καθώς και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Δερμεντζόπουλος και Αναστάσιος Δημοσχάκης και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης.




Κ. Μητσοτάκης στο συνέδριο του ΕΛΚ | Δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε την Ουκρανία

Στο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος μίλησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εν όψει και των Ευρωεκλογών.

«Η Ελλάδα ήταν η θετική έκπληξη της ευρωζώνης, δεν θα μπορούσαμε να το καταφέρουμε χωρίς την ευρωπαϊκή στήριξη», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του.

Ο πρωθυπουργός μιλώντας από την «ιστορική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα» της Ρουμανίας, όπως είπε χαρακτηριστικά, «για μία μάχη η οποία πραγματικά θα ορίσει το μέλλον μας, το μέλλον της Ευρώπης και στην σύντομη παρέμβασή μου θα ήθελα να τονίσω τρία στοιχεία: Πρώτα από όλα ως Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ περήφανοι για όλα όσα έχουμε επιτύχει τα τελευταία πέντε έτη. Δεν ήταν κάτι δεδομένο, απαιτήθηκαν πολλά προσπάθειες ώστε να φέρουμε την Ευρώπη σας αυτό το σημείο που βρίσκεται σήμερα και εμείς ως Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είμαστε πραγματικά πρωτοπόροι στην προετοιμασία της Ένωσης για τη νέα πραγματικότητα, την οποία πλέον καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε».

«Πρέπει να είμαστε πολύ περήφανοι για όσα πετύχαμε τα τελευταία 5 χρόνια. Δεν ήταν δεδομένο, παλέψαμε πολύ. Θέλω να συγχαρώ προσωπικά την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για τη συμβολή της σε αυτή την επιτυχία και για την ηγεσία της σε εποχές εξαιρετικά δύσκολες: την πανδημία, τον βάρβαρο πόλεμο της Ρωσίας, στην ενεργειακή κρίση που έθεσε κινδύνους για τη σταθερότητα της οικονομίας», τόνισε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του και για τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης, διαβεβαιώνοντας ότι στην Ελλάδα «τα κεφάλαια αυτά χρησιμοποιούνται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, για την πράσινη μετάβαση και για την κοινωνική συνοχή».

Ο πρωθυπουργός, κατά τη σύντομη ομιλία του αναφέρθηκε και περιστατικό στην Ουκρανία, με την έκρηξη που σημειώθηκε κοντά στην αυτοκινητοπομπή του στην Οδησσό. Με αφορμή αυτό τόνισε κιόλας πως «δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε την Ουκρανία».

«Στέλνουμε το μήνυμα (στη Ρωσία) ότι καμία παραβίαση των εδαφικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και του διεθνούς δικαίου δεν θα γίνει αποδεκτή από την ευρωπαϊκή οικογένεια».

Αναφορικά με τις αμυντικές δαπάνες, στις οποίες μετατοπίζει και το βάρος της η ΕΕ, ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «θα θέλαμε να ενθαρρύνουμε τις άλλες χώρες να φτάσουν στις δαπάνες του 2% για το ΝΑΤΟ».

«Νομίζω πως όλοι μας και θα ήθελα να μας παροτρύνω να διαβάσουμε πολύ προσεκτικά το μανιφέστο που έχει συντάξει ο Μάνφρεντ και η ομάδα του, διότι ουσιαστικά αυτό μας δίνει τις προτεραιότητες για το επόμενο διάστημα. Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα θα παραμείνει η σταθερά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα είμαστε η κοινοβουλευτική ομάδα, η οποία θα μπορέσει να δημιουργήσει ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και να στηρίξει γεωπολιτικά την Ευρώπη.

Μιλήσαμε ήδη πολύ για την ανάγκη να εστιάσουμε στην στρατηγική οικονομία. Εστιάζουμε στην ανάγκη να ενισχύσουμε την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα. Πρέπει λοιπόν να διασφαλίσουμε ότι τίποτα δεν θα λάβει χώρα στην Ευρώπη χωρίς την ενεργή συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, διότι θα είμαστε και πάλι κυρίαρχη δύναμη στο επόμενο Ευρωκοινοβούλιο. Και είμαι βέβαιος πως με την στήριξη όλων σας θα επιτύχουμε αυτόν τον στόχο».

Πηγή: naftemporiki.gr




Ένταση και διαμάχες στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ – Αποκλείστηκε με ευρεία πλειοψηφία το εκλογικό σενάριο

Τα στρατόπεδα, ο διχασμός και η καχυποψία στον ΣΥΡΙΖΑ παραμένουν με την συζήτηση περί υπονομευτών να συνεχίζεται.

Χαρακτηριστική ήταν η στιγμή που ο Στέφανος Κασσελάκης έδειξε την πρώτη σειρά στελεχών με την κατηγορία πως κάποιοι στοχεύουν το κακό εκλογικό αποτέλεσμα στις ευρώ εκλογές με την Όλγα Γεροβασίλη να του ζητά να τερματίσει την διχαστική ρητορική.

Κάλεσμα σε όσους αισθάνονται πως δεν τους αξίζει η απαξίωση της αριστεράς, όπως είπε, απηύθυνε ο υπεύθυνος πολιτικού σχεδιασμού της Νέας Αριστεράς Γαβριήλ Σακελλαρίδης.




Η επόμενη ημέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά το θυελλώδες συνέδριο | Το άτυπο ντιμπέιτ Κασσελάκη και Γεροβασίλη

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πάει τελικά σε εκλογή προέδρου, όπως αποφάσισε το συνέδριο του κόμματος, εν μέσω έντονων διεργασιών και συγκρούσεων. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται πλέον στις πρωτοβουλίες που θα λάβει τις επόμενες ημέρες ο Στέφανος Κασσελάκης.

Παρότι η μεγάλη πλειοψηφία των συνέδρων έδειξε ανακουφισμένη που οι δύο παρ’ ολίγον μονομάχοι δεν επέμειναν, οι εκτιμήσεις της μίας πλευράς απέχουν παρασάγγας από αυτές της άλλης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ. Ο «χαμένος» της υπόθεσης, πάντως, φαίνεται πως ήταν ο Αλέξης Τσίπρας, καθώς δεν «του βγήκε» η κίνηση που ήθελε να κάνει. «Ο πρώην πρωθυπουργός ό,τι είχε να πει το είπε στη δήλωσή του και ότι όλοι θα κριθούν από τα αποτελέσματα», ήταν το μήνυμα που έστειλε το περιβάλλον του Αλέξη Τσίπρα.

Από την πλευρά της ηγεσίας η εκπρόσωπος Tύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Δώρα Αυγέρη, δήλωσε μιλώντας με δημοσιογράφους: «Το συνέδριο ομόφωνα επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη στον πρόεδρο. Οι σύνεδροι είπαν ότι δεν χρειάζονται εκλογές και, με εδραιωμένη εμπιστοσύνη στον Στέφανο Κασσελάκη, πάμε στις επόμενες μάχες του ΣΥΡΙΖΑ με πρώτη αυτή των ευρωεκλογών, με εντολή να τα αλλάξουμε όλα. Η Όλγα Γεροβασίλη δεν αποδέχτηκε την πρόταση για κάλπη του προέδρου, ως εκ τούτου ξεκάθαρα παρέλκει η δήλωση παρουσίας της για εκλογές».

Άτυπο debate Κασσελάκη – Γεροβασίλη πριν από την απόφαση του συνεδρίου

«Παιδιά, αρκετά. Έπεσαν οι μάσκες, δεν πάμε σε εκλογές, πάμε μπροστά… Ο ιστορικός ηγέτης της παράταξής μας, εάν και από μακριά, ζητά νέα κάλπη για πρόεδρο. Μπορώ όμως να γίνω πρόεδρος στις 10 Μαρτίου με ορίζοντα εθνικών εκλογών με ξεκάθαρη εντολή να μετασχηματίσω τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα σύγχρονο κόμμα με αποδοτικό μηχανισμό ακόμα και αν τραντάξει τα οφίτσια», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης.

«Αγαπητέ Στέφανε, στην ομιλία σου στην εναρκτήρια είπες “βρείτε μου αντίπαλο και πάμε”, εάν το ανακαλέσεις, σταματάμε εδώ. Ζήτησα από τον πρόεδρο να αποσύρει την πρότασή του για εκλογές, περιμένουμε, εάν την αποσύρεις, δεν έχω κανένα λόγο να επιμείνω για εκλογές», τόνισε από την πλευρά της η Όλγα Γεροβασίλη.

Οργιώδες ήταν το παρασκήνιο για τη μη διεξαγωγή εκλογών με υπέρμαχους της πρότασης τους Σωκράτη Φάμελλο, Νίκο Παππά, και Γιώργο Τσίπρα για ανανέωση της εμπιστοσύνης στον πρόεδρο, ώστε το κόμμα να πάει ενωμένο στη μάχη των ευρωεκλογών.

Νωρίτερα σε μία συναισθηματικά φορτισμένη ομιλία του ο Στέφανος Κασσελάκης ζήτησε «καθαρές λύσεις» με νέα εντολή από τη βάση που θα του λύνει τα χέρια για να προχωρήσει στην επανίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Σύμφωνα με το κείμενο της πολιτικής απόφασης, «το κόμμα δεν πρέπει να μπει σε έναν νέο κύκλο εσωστρέφειας. Δεν χρειάζεται νέα εκλογή προέδρου. Το συνέδριο επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη του στον πρόεδρο, Στέφανο Κασσελάκη, και δίνει εντολή στον πρόεδρο και τα όργανα του κόμματος να πάμε ενωμένοι στις επόμενες πολιτικές και εκλογικές μάχες με πρώτη αυτή των ευρωεκλογών, με ενιαία πολιτική λειτουργία, δεσμευόμενοι όλοι από το καταστατικό και τη διακήρυξή μας για τα συμφέροντα της κοινωνίας και της χώρας. Με συντροφικότητα και συλλογικότητα και με εργαλείο τις θέσεις και τις αποφάσεις του 4ου Συνεδρίου ανασυγκροτούμε το Εκτελεστικό Γραφείο με τακτική λειτουργία για την ενίσχυση της πολιτικής μας δράσης, το οποίο εξουσιοδοτούμε να επεξεργαστεί προτάσεις για την ολοκλήρωση του μετασχηματισμού του κόμματος».

Για απολύτως σεβαστή απόφαση του συνεδρίου έκανε λόγο σε ανάρτησή της η Όλγα Γεροβασίλη, που άφησε αιχμές εναντίον του Στέφανου Κασσελάκη.

«H κρίσιμη πολιτική προϋπόθεση για επιτυχημένη πορεία είναι ο πρόεδρος να σταματήσει να λειτουργεί διχαστικά και πολωτικά. Άλλωστε αυτό του είπε και το συνέδριο στην πρόκλησή του “βρείτε μου αντίπαλο”», ανέφερε.

Πηγή: Newsbeast.gr




Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ | Ο υπό προθεσμία Κασσελάκης, τα κέρδη του Παππά, το χαμένο κόμμα του Τσίπρα

Στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν πλέον τρία στρατόπεδα. Και τίποτα δεν δείχνει πως η μεταξύ τους συνύπαρξη θα είναι αρμονική. Τουναντίον, οι αιχμές, τα ψηφισμένα κείμενα και οι διαφορετικές αναγνώσεις των στελεχών, δείχνουν πως οι ευρωεκλογές παραμένουν η «ημέρα κρίσης» του Στέφανου Κασσελάκη.

Ο Κασσελάκης νοιάζεται μόνο για την εικόνα

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έδειξε σε αυτό το συνέδριο ότι δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για τις υπάρχουσες κομματικές δομές. Τον απασχολεί μόνο πώς θα υπερισχύσει επικοινωνιακά και πώς θα διατηρήσει την ιδιότυπη επαφή του με τους οπαδούς του. Γι αυτό ο Στέφανος Κασσελάκης, επέλεξε να συμπεριφερθεί περισσότερο ως pop είδωλο παρά ως πολιτικός ηγέτης. Χρησιμοποίησε συναισθηματικά φορτισμένες λέξεις (αγαπώ, προδίδω, ραγισμένη καρδιά κλπ) ενώ δεν δίστασε στον οίστρο της ομιλίας του να στοχοποιήσει όσους και όσες δεν τον χειροκρότησαν ή δεν σηκώθηκαν όρθιοι να τον «αποθεώσουν». Το εχθρικό (με όλη τη σημασία της λέξης) κλίμα φάνηκε άλλωστε και κατά την ομιλία της Όλγας Γεροβασίλη, όταν δεν έλειψαν οι εκδηλώσεις ακραίου εχθρικού οπαδισμού.

Το περιβάλλον του από την άλλη επιχείρησε να αλλάξει την ίδια την πραγματικότητα. Οι Καπνισάκης και Αυγέρη έφτασαν χθες στην αίθουσα των δημοσιογράφων, με σκοπό να τους πείσουν ότι δεν έγινε καμιά ψηφοφορία επειδή απέσυρε την υποψηφιότητά της η Όλγα Γεροβασίλη. Τα σχετικά ντοκουμέντα και βίντεο διέψευσαν τα περί απουσίας ψηφοφορίας, ενώ η αντιπρόεδρος της Βουλής αποσαφήνισε ότι δεν αποσύρθηκε ποτέ από την μάχη. Κατόπιν στην αίθουσα έφτασε και ο Πάνος Ρήγας, πρόεδρος του συνεδρίου, τον οποίο συνόδευε -διόλου διακριτικά- ο Μανώλης Καπνισάκης.

Όλα αυτά δεν αφορούν το αποτέλεσμα αυτό καθαυτό του συνεδρίου, άλλωστε στα ψηφισμένα πολιτικά κείμενα του συνεδρίου συμπεριελήφθη η πρόταση των Φάμελλου, Παππά και Γιώργου Τσίπρα. Η βασική έγνοια του Στέφανου Κασσελάκη και του περιβάλλοντός του ήταν να φανεί ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βγήκε αλώβητος και με ανανεωμένη εντολή από τη συνεδριακή σύγκρουση.

Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς ο Στέφανος Κασσελάκης δεν κατάφερε να του δοθεί η δυνατότητα να διεκδικήσει «αναβάπτισή» του από τα μέλη και «λευκή επιταγή» μέχρι τις εθνικές εκλογές. Φαίνεται ότι οι ευρωεκλογές θα είναι το πιο σοβαρό τεστ στο οποίο θα κριθεί και η συνέχιση της προεδρίας του.

Η ομάδα των «τριών» θέλει τον έλεγχο των δομών και του Κασσελάκη

Την ώρα που οι συνεργάτες του Στέφανου Κασσελάκη επιχειρούσαν να καλλιεργήσουν την εικόνα ενός προέδρου που βγήκε πιο ισχυρός από το Συνέδριο, οι Παππάς, Φάμελλος και Γιώργος Τσίπρας σε συνομιλίες τους αμφισβητούσαν τους ισχυρισμούς του προεδρικού περιβάλλοντος, ενώ εμφανίζονταν ενοχλημένοι από τα περί μη υπερψήφισης του κειμένου που κατέθεσαν.

Πριν την ομιλία Κασσελάκη, πληροφορίες έφεραν τον διευθυντή του γραφείου του, Μανώλη Καπνισάκη, και τον Νίκο Παππά να επιχειρούν να έρθουν σε συνεννόηση. Τελικά όμως, η πρότασή των «τριών» στρεφόταν κατά της επιμονής του Στέφανου Κασσελάκη να πάει σε εκλογές. Όταν χθες φάνηκε ότι η πρόταση των «τριών» είχε την ευρύτατη υποστήριξη του συνεδριακού ακροατηρίου, που εμφανέστατα δεν μπορούσε να διακρίνει τους λεπτούς σχεδιασμούς και τις σκοπιμότητες των διαφόρων ομάδων, ο Στέφανος Κασσελάκης παρενέβη και κήρυξε την «λήξη» του ερωτήματος για το αν πρέπει να γίνουν ή όχι εκλογές. Επιχείρησε λοιπόν να εμποδίσει να καλλιεργηθούν εντυπώσεις περί ήττας του.

Ωστόσο, η τελική συμπερίληψη της πρότασης των τριών στα ψηφισμένα ντοκουμέντα, έχει και πρακτικό αποτέλεσμα. Ο Στέφανος Κασσελάκης υποχρεούται πια να επανενεργοποιήσει το Εκτελεστικό Γραφείο, που θα τον πλαισιώσει για τις ευρωεκλογές. Είναι μια εξέλιξη που ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να αποφύγει, καθώς κάθε όργανο είναι γι αυτόν βραχνάς και μπορεί να επιφέρει έλεγχο και αμφισβήτηση. Παράλληλα, δε, η ομάδα των «τριών» ανάγεται σε ρυθμιστή της διάρκειας και της ευελιξίας της προεδρίας Κασσελάκη.

Ο Τσίπρας πάλεψε σε ένα κόμμα που δεν υπάρχει πια

Ο ΣΥΡΙΖΑ του Στέφανου Κασσελάκη δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα. Μπορεί ο θαυμασμός για τον ηγέτη να παραμένει, ωστόσο πλέον λαμβάνει τοξικά χαρακτηριστικά ανοιχτής εχθροπραξίας. Η βάση του κόμματος έχει μεταλλαχθεί, η φρασεολογία έχει εκτραχυνθεί, οι επιθέσεις έχουν ξεφύγει από τα συνήθη πολιτικά όρια. Και οι οπαδοί του Στέφανου Κασσελάκη, τα άτομα που ο ίδιος εννοεί ως βάση του ΣΥΡΙΖΑ, έχουν στην μεγάλη τους πλειοψηφία διαρρήξει τις σχέσεις τους με τον Αλέξη Τσίπρα, αλλά και τις παραδόσεις της Αριστεράς.

Όταν ο Στέφανος Κασσελάκης χθες «έκλεινε» το συνέδριο, οι αναφορές του στον Αλέξη Τσίπρα δεν έτυχαν ιδιαίτερα θερμού χειροκροτήματος. Είχε προηγηθεί σειρά ομιλιών συνεργατών του σημερινού προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ με ευθείες βολές κατά του προκατόχου του, με κεντρική «γραμμή» ότι ο Αλέξης Τσίπρας κακώς παρενέβη και απουσίασε από το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ.

ethnos.gr




Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ: | Κάνει στην άκρη για τη Γεροβασίλη ο Τεμπονέρας | Απαντήσεις στην επίθεση Κασσελάκη

Στην άκρη για την υποψηφιότητα της Όλγας Γεροβασίλη κάνει όπως φαίνεται από την ομιλία του στο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, ο Διονύσης Τεμπονέρας.

Ο εργατολόγος που μόλις πρόσφατα απολύθηκε από επιστημονικός συνεργάτης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, πληρώνοντας τη διοργάνωση της εκδήλωσης για την Κεντροαριστερά, δέχθηκε την επίθεση του προέδρου του κόμματος από την εναρκτήρια ομιλία του στο Συνέδριο.

«Το πιο σημαντικό δεν είναι το ποιος θα είναι ο επικεφαλής αλλά το «πώς». Οφείλουμε λοιπόν να πάρουμε θέση» ανέφερε χαρακτηριστικά το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Απαντώντας στην επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον του φωτογραφίζοντάς τον ο Στέφανος Κασσελάκης, ανέφερε: «Οι δικές μου ρίζες είναι στέρεες και διαχρονικές δεν έχουν ανάγκη από επιβεβαίωση. Στη δική μας ζωή μάθαμε να παλεύουμε για τις ιδέες και τις αρχές μας κοιτώντας τους ανθρώπους κατάματα. Καρέκλες και οφίτσια αν και μας προσφέρθηκαν δεν τα διεκδικήσαμε ούτε τα χρειαζόμαστε.

Τις μάχες μας τις δίνουμε μέσα στην κοινωνία χωρίς να ζητάμε μερτικό. Το δικό μας το εγώ το προσφέρουμε στο μεγάλο εμείς και στην υπόθεση της Αριστεράς που στέκεται πάνω από θέσεις και αξιώματα. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Προερχόμαστε από το δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο. Μάθαμε να υπερασπιζόμαστε το δίκιο. Εμείς το μάθαμε πιο νωρίς από κάποιους άλλους.

Σεβόμαστε τη βούληση των μελών μας. Μάθαμε να συμμετέχουμε και όχι να εξουσιοδοτούμε. Βλέπω μόνο συντρόφους και όχι αντιπάλους. Αν χρειαστεί για την υπόθεση αυτή να κάνουμε στην άκρη θα το κάνουμε με χαρά».

«Κλειδώνει» η υποψηφιότητα Γεροβασίλη

«Βρείτε μου αντίπαλο και πάμε», είπε ο Στέφανος Κασσελάκης, περιγράφοντας έναν πρώτο χρονικό ορίζοντα, ο οποίος όμως μένει να αποσαφηνιστεί, καθώς οι διαδικασίες για τοπικές και νομαρχιακές εκλογές, σύμφωνα με το καταστατικό, θα πρέπει να διεξαχθούν 15 μέρες μετά το πέρας του συνεδρίου.

Σήμερα και ενώ οι ζυμώσεις συνεχίζονται, πιο πιθανή για τη διαδοχή στην κούρσα είναι μία υποψηφιότητα (ίσως και η μοναδική;), η οποία ακούει στο όνομα της αντιπροέδρου της Βουλής, Όλγας Γεροβασίλη. Το πρωί της Παρασκευής ο Κώστας Ζαχαριάδης είπε στον ΑΝΤ1 ότι «φυσικά θα υπάρξει αντιπαραθετική υποψηφιότητα στον Κασσελάκη», ενώ στο ερώτημα, που ακολούθησε για το αν η Όλγα Γεροβασίλη είναι το πρόσωπο που μπορεί να παίξει αυτόν τον ρόλο, απάντησε: «Κατά τη γνώμη μου ναι, αλλά αυτό είναι κάτι που θα πουν πρώτα οι ίδιοι μέσα στο συνέδριο. Δε θα τους το υποδείξω εγώ».

Πηγή: newsbeast.gr




Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Διδυμότειχο το 10ο Συνέδριο Προσκόπων Α.Μ.Θ.

Πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 9-10/12 στο Διδυμότειχο το 10ο Συνέδριο των Προσκόπων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου τα ενήλικα στελέχη της περιοχής προχώρησαν στην εκλογή νέου Περιφερειακού Εφόρου για την περίοδο 2023-2026 και στα καθήκοντα του Περιφερειακού Έφορου Προσκόπων Ανατολικής Μακεδονία – Θράκης επανεκλέχθηκε ο κ. Χαράλαμπος Νασσόπουλος ύστερα από άψογη εκλογική διαδικασία που διενεργήθηκε παρουσία του Γενικού Εφόρου των Ελλήνων Προσκόπων κ. Δημητρόπουλου, ο οποίος είχε και την ευθύνη της εκλογικής διαδικασίας.

Το συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους η Αντιδήμαρχος κ. Στέλλα Θεοδοσίου και ο Δήμαρχος Διδυμοτείχου κ. Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου με τον οποίο ο Γενικός Έφορος κ. Δημητρόπουλος υπέγραψαν το συμφωνητικό παραχώρησης του κτηρίου του νέου Συστήματος Προσκόπων Διδυμοτείχου που ξεκίνησε την λειτουργία του φέτος μετά από 30 χρόνια. Ο Περιφερειακός Έφορος ευχαρίστησε τον Δήμαρχο και την Αντιδήμαρχο για όλες τις ενέργειες τους, για την στέγαση των Προσκόπων και τους έδωσε αναμνηστικά δώρα. Τέλος ο Γενικός Έφορος απένειμε Επαίνους στα ενήλικα στελέχη που βοήθησαν στις πυρκαγιές του καλοκαιριού στον Έβρο.




Θερμοκοιτίδα THINC | Συνέδριο Επιχειρηματικότητας “Dο it in Thrace” στην Ξάνθη

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης σε συνεργασία με τη Θερμοκοιτίδα “Thinc” διοργανώνουν το Συνέδριο Επιχειρηματικότητας “DO I.T.” (Do – In – Thrace), την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023, στις 10:00 στο Αμφιθέατρο Εκδηλώσεων του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στα Κιμμέρια Ξάνθης.

Η Θερμοκοιτίδα ‘Thinc’, αποτελεί μια καινοτόμο δομή του ΔΠΘ με κυρίαρχο σκοπό την προώθηση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. Εστιάζει στην σύνδεση της έρευνας, των νέων ιδεών και του επιχειρηματικού κόσμου με το ευρύτερο οικοσύστημα καινοτομίας. Στο πλαίσιο λειτουργίας της, η Thinc περιλαμβάνει δράσεις όπως: συμβουλευτική υποστήριξη των ομάδων της, δικτύωση με διοργάνωση συνεδρίων, εκδηλώσεων, ενημερωτικών και εκπαιδευτικών ημερίδων, καθώς και διασύνδεση με την επιχειρηματική κοινότητα και τις πηγές χρηματοδότησης.

Το “DO I.T.” αντιπροσωπεύει τη νέα, δυναμική πρωτοβουλία της Thinc, με έμφαση στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στην πανεπιστημιακή κοινότητα και στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Στόχος είναι η εμπνευσμένη συνεργασία ανάμεσα στο ακαδημαϊκό περιβάλλον και τον επιχειρηματικό κόσμο, προσφέροντας στους νέους τα εφόδια για τη δημιουργία της δικής τους επιχειρηματικής πορείας.

Το συνέδριο περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

Α. Ενότητα: Ομιλίες/Συνεντεύξεις Επιχειρηματιών

Στο συνέδριο θα  φιλοξενηθούν διακεκριμένοι επιχειρηματίες από διάφορους τομείς οι οποίοι θα μοιραστούν τις εμπειρίες και τα μυστικά της επιτυχίας τους. Μεταξύ των προσκεκλημένων θα βρίσκονται:

  •       Γιώργος Γιορδαμλής, Πρόεδρος της Prisma Electronics
  •       Γιώργος Μυλωνάς, Πρόεδρος & CEO της Alumil
  •       Απόστολος Παπαδόπουλος, CEO της Meat Company
  •       Δημήτρης Σαράντης, Πρόεδρος ΔΣ της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε.
  •       Δρ Γιώργος Σπανός, Αντιπρόεδρος & CEO της Domes Resorts
  •       Βασίλης Τοροσίδης, Επιχειρηματίας – Πρώην διεθνής ποδοσφαιριστής

Β. Ενότητα: Διαγωνισμός Παρουσίασης Επιχειρηματικών Ιδεών

Στο πλαίσιο του συνεδρίου “DO I.T.” θα διεξαχθεί διαγωνισμός παρουσίασης επιχειρηματικών ιδεών, όπου ομάδες της θερμοκοιτίδας θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες τους ενώπιον ενός διακεκριμένου πάνελ κριτών και του κοινού. Η κριτική επιτροπή θα αποτελείται από καθηγητές και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, καθώς και από επιφανείς επιχειρηματίες, αντανακλώντας έτσι τη σύνδεση της ακαδημαϊκής με την επιχειρηματική κοινότητα.

Η αξιολόγηση των ιδεών θα βασίζεται τόσο στην κρίση της κριτικής επιτροπής όσο και στην ψηφοφορία του κοινού που θα παρευρίσκεται στην αίθουσα, εξασφαλίζοντας μια ισορροπημένη και δίκαιη αξιολόγηση των παρουσιάσεων. Οι τρεις κορυφαίες ιδέες θα αναδειχθούν και θα βραβευτούν με χρηματικά έπαθλα!

Γ. Ενότητα: Μουσική Συναυλία

Το Συνέδριο  “DO I.T.” θα ολοκληρωθεί με μουσική συναυλία από τους δημοφιλείς Underhill West, ολοκληρώνοντας μια ημέρα γεμάτη έμπνευση, δικτύωση και ενδυνάμωση των δημιουργικών δυνατοτήτων.

Tο συνέδριο Do I.T. είναι ένα γεγονός αφιερωμένο στην ανάδειξη της επιχειρηματικότητας και των καινοτόμων ιδεών. Απευθύνεται στην πανεπιστημιακή κοινότητα και τον επιχειρηματικό κόσμο, είναι ανοιχτό στο κοινό και η παρακολούθηση είναι δωρεάν.

Πληροφορίες σχετικά με το Συνέδριο και τις δράσεις της Τhinc μπορείτε να βρείτε παρακάτω: https://thinc.duth.gr/el/do-it/




ΣΥΡΙΖΑ – Τζουμάκας: Θα τεθεί θέμα ηγεσίας στο συνέδριο – Η ολιγαρχία και η διαπλοκή στο κόμμα

Τη νέα ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ αμφισβήτησε εκ νέου ο Στέφανος Τζουμάκας, προαναγγέλοντας ανάληψη πρωτοβουλιών.

Πολιτικά ο ΣΥΡΙΖΑ υπέστη την πρώτη πολιτική ήττα στις αυτοδιοικητικές εκλογές και έρχεται η επόμενη στις ευρωεκλογές, είπε ο Στέφανος Τζουμάκας, ο οποίος ήταν εκ των συνδιεκδικητών της ηγεσίας του κόμματος στις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές.

Αποκάλυψε πως στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας έθεσε ζήτημα πολιτικής ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχει τρόπος να γίνει στο συνέδριο, υποστήριξε. «Υπάρχει ρεύμα μέσα στον κόσμο ότι αυτή η ηγεσία δεν μπορεί να οδηγήσει» πρόσθεσε και προανήγγειλε πως θα αναληφθούν πρωτοβουλίες.

Αναφερθείς στην αντιπαράθεση μεταξύ προεδρικών και Ομπρέλας, είπε πως στήσανε το ματς Καρέζη-Βουγιουκλάκη. Υπάρχει οπαδιστάν δεκάτου βαθμού, σημείωσε και επισήμανε πως τον «Στέφανο Κασσελάκη τον φέρανε εν γνώση του Αλέξη Τσίπρα».

Συνεχίζοντας σε ακόμη πιο καυστικό τόνο, ο Στέφανος Τζουμάκας είπε πως η ολιγαρχία και η διαπλοκή εγκαταστάθηκαν μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να ελέγξουν τις εξελίξεις στο κόμμα.




Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού : “Αλεξανδρούπολη, Έβρος ,Θράκη – Η επόμενη ημέρα”

Ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Θράκης διοργανώνει το Σάββατο 21/10/23 διεθνές συνέδριο με θέμα την επόμενη ημέρα του τουριστικού προϊόντος της Θράκης. Αφενός η αύξηση του τουριστικού ρεύματος τα τελευταία χρόνια στην περιοχή μας και αφετέρου οι σημαντικές επιδράσεις από την πανδημία, την γεωπολιτική θέση, την κλιματική αλλαγή αλλά και τις φυσικές καταστροφές στην Θράκη, υπαγορεύουν τη δημιουργία μίας νέας στρατηγικής για το τουριστικό προϊόν μας, με στόχο την επανατοποθέτηση του με γνώμονα την αύξηση της ελκυστικότητάς του πάντα με βιώσιμο και δίκαιο τρόπο.

Ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Θράκης καλεί όλους τους φορείς της κοινωνίας, τη δημόσια διοίκηση & την τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς και τους επαγγελματίες του κλάδου, ώστε να συμβάλλουν στη συγγραφή της επόμενης σελίδας που θα
αποτελέσει οδηγό της τουριστικής στρατηγικής μας για τα επόμενα χρόνια.

Το συνέδριο διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου “SMS-CBA” του Προγράμματος ΕΔΑΦΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ «INTERREG V-A «ΕΛΛΆΔΑ – ΒΟΥΛΓΑΡΊΑ» 2014-2020» που έχει σαν στόχο τον σχεδιασμό της έξυπνης προώθησης της διασυνοριακής περιοχής Ελλάδας – Βουλγαρίας ως προορισμού φυσικής κληρονομιάς και την δημιουργία ενός κοινού προϊόντος – προορισμού.




Σήμερα το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ: Θρίλερ με τις υπογραφές Κασσελάκη και παρολίγον 6η υποψηφιότητα -Έντονο παρασκήνιο

Με τους τέσσερις διεκδικητές της ηγεσίας να έχουν πάρει την έγκριση της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ δια βοής απέμεινε μόνο στον Στέφανο Κσσελάκη η τυπική υποχρέωση να συγκεντρώσει τις 30 υπογραφές μελών της ΚΕ για να εγκριθεί η υποψηφιότητά του ξεκινάει σήμερα στις 11:00 το διαρκές Συνέδριο.

Μέχρι και το απόγευμα πάντως οι υπογραφές δεν είχαν φτάσει στους δυο γραμματείς του κόμματος με τις συζητήσεις να δίνουν και να παίρνουν για το αν τελικά τις έχει συγκεντρώσει ο κ. Κασσελάκης και τις 30 που απαιτούνται.

Μάλιστα από την πλευρά των άλλων υποψηφίων διαβεβαίωναν ότι ακόμη και αν λείπουν κάποιες υπογραφές το θέμα θα ξεπεραστεί με πολιτική βούληση στο Συνέδριο.

Οι προσεγγίσεις Κασσελάκη
Σύμφωνα με πληροφορίες οι συνεργάτες και οι υποστηρικτές του κ. Κασσελάκη έκαναν μια μεγάλη προσπάθεια να προσεγγίσουν μέλη της ΚΕ σε όλη την Ελλάδα για να τους πείσουν να υπογράψουν για την υποψηφιότητά του. Στην προσπάθεια αυτή ρίχτηκε και ο ίδιος ο κ. Κασσελάκης προσεγγίζοντας είτε δια ζώσης είτε τηλεφωνικά μέλη του κεντρικού οργάνου για τον στηρίξουν.

Αν και υπάρχει η δυνατότητα ένα μέλος να υπογράψει για περισσότερους από ένα υποψήφιο αυτό είναι κάτι ανέφικτο στην πράξη καθώς κανείς δεν θα ρίσκαρε να εκτεθεί σε υποψήφιο στον οποίο είχε δώσει διαβεβαιώσεις ότι θα τον στηρίξει.

Ο κ. Κασσελάκης φαίνεται να έχει προσεγγίσει πάνω από τα μισά μέλη της ΚΕ και έχει καταφέρει όπως όλα δείχνουν να έχει συγκεντρώσει περισσότερες από όσες χρειάζονται.

Ο ίδιος πάντως δεν αποκλείεται να θίξει το ζήτημα σήμερα στο Συνέδριο αν προκληθεί. Αρκετοί πάντως κομματικοί παράγοντες χαρακτηρίζουν απαράδεκτο να χρειάζονται οι υπογραφές μόνο από τον ένα υποψήφιο την ώρα που οι άλλες τέσσερις υποψηφιότητες εγκρίθηκαν δια βοής και χωρίς υπογραφές στην τελευταία συνεδρίαση της ΚΕ.

Παραλίγο 6ος υποψήφιος
Μέχρι πάντως και πριν την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για τις πυρκαγιές ο πρόεδρος της ΚΟ Σωκράτης Φάμμελος εξακολουθούσε να γίνεται αποδέκτης ασφυκτικών πιέσεων να πάρει την τελική απόφαση και θέσει και εκείνος υποψηφιότητα.

Ο ίδιος είχε στεγανοποιηθεί πλήρως τις τελευταίες ημέρες.

Το τελευταίο 24ωρο πάντως επικράτησε ένα οργιώδες παρασκήνιο.

Πληροφορίες θέλουν και άλλο στέλεχος να αναζητεί χθες τις απαραίτητες υπογραφές με το σκηνικό να περιπλέκεται ακόμη περισσότερο.

Το σχέδιο δεν ευοδώθηκε σύμφωνα με πληροφορίες καθώς η συλλογή των υπογραφή από τα 300 μέλη της ΚΕ αποδείχτηκε όπως φαίνεται δύσκολη υπόθεση.




Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το διεθνές επιστημονικό συνέδριο International Conference on Electronics, Engineering Physics and Earth Science

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία από 21-23 Ιουνίου 2023 στην Καβάλα το διεθνές επιστημονικό συνέδριο International Conference on Electronics, Engineering Physics and Earth Science (EEPES 2023, http://eepes.eu/), αναδεικνύοντας την ικανότητα της Καβάλας να αποτελέσει πόλο έλξης και για την διοργάνωση συνεδρίων.

Το συνέδριο οργανώθηκε από το Τμήμα Φυσικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια University of Ruse “Angel Kanchev” και το πανεπιστήμιο University of Telecommunications and Post της Σόφιας.

Παρουσιάστηκαν συνολικά 108 εργασίες και συμμετείχαν επιστήμονες από 17 χώρες του κόσμου.

Το συνέδριο παρείχε μια ζωντανή πλατφόρμα για την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ ερευνητών και επαγγελματιών τόσο από τη βιομηχανία όσο και από τον ακαδημαϊκό χώρο που εργάζονται σε έρευνα και ανάπτυξη τελευταίας τεχνολογίας σε όλους τους τομείς της φυσικής και της συναφούς τεχνολογίας, όπως η Φυσική Μηχανικών, η Επιστήμη Υπολογιστών, Τηλεπικοινωνίες, Ηλεκτρονικά, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Μαθηματικά, Έξυπνα υλικά κ.λπ..

Την έναρξη του συνεδρίου τίμησαν με την παρουσία τους ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καβάλας Στέφανος, ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Δρ. Αλέξης Πολίτης, ο πρόεδρος της Δημωφέλειας Τάκης Αγγελίδης, η διευθύντρια του Εμπορικού Επιμελητηρίου Καβάλας κα Σούζη Μαυρομάτη, η πρύτανης του Πανεπιστημίου University of Telecommunications and Post της Σόφιας Prof. Dr.
Miglena Temelkova και πλήθος επιστημόνων.

Ο πρόεδρος της τοπικής οργανωτικής επιτροπής, Δρ. Ιάκωβος Φαντίδης, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες του ιδιαίτερα στο Δήμαρχο Καβάλας κο ΘεόδωροΜουριάδη. Επίσης ευχαριστεί τον πρόεδρο της Δημωφέλειας κο Τάκη Αγγελίδη και τον Διευθυντή της εταιρίας παραγωγής Ούζου ΕΝΠΟΚΑ Α.Ε. κο Πασαβορίδη Ιωάννη για την αμέριστη συμπαράστασή τους, καθώς επισης και όλους τους συμμετέχοντες αλλά και εθελοντές που στήριξαν την όλη προσπάθεια και συνέβαλαν στην επιτυχία του συνεδρίου.




5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πολιτικής Φιλοσοφίας

Περιγραφή

5ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 16-18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – Β’ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ (παράταση προθεσμίας ως 10 Σεπτεμβρίου 2022)

Ο Σύλλογος Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας «σὺν Ἀθηνᾷ» με αφορμή την επέτειο των δέκα χρόνων από την ίδρυση του συλλόγου, συνδιοργανώνει μαζί με την Ελληνική Εταιρεία Εγκληματολογίας και τον Δικηγορικό Σύλλογο Καβάλας το 5ο διετές Συνέδριο Πολιτικής Φιλοσοφίας στις 16-18 Δεκεμβρίου 2022 διαδικτυακά με γενικό θέμα ‘Κοινωνία και παραβατικότητα’. Στόχος του συνεδρίου είναι η εξέταση της έννοιας του Κοινωνικού Συμβολαίου στη διαχρονία της εγχώριας, αλλά και της διεθνούς κοινότητας, των προβληματικών περιοχών όσον αφορά τη νομοθεσία και το αίσθημα δικαίου, καθώς και την έννοια της παραβατικότητας (ως κοινωνικά ανεπιθύμητης συμπεριφοράς, ποικίλης βαρύτητας, που διώκεται ποινικά εντός του εκάστοτε νομοθετικού πλαισίου) και την ορθολογιστική διαχείριση της, με εντοπισμό περιθωρίων βελτίωσης τόσο όσον αφορά τα νομοθετικά πλαίσια, όσο και την τήρηση τους. Ευπρόσδεκτες είναι εισηγήσεις που αφορούν ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα θεματικά πεδία:

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Παραβατικότητα και ιδεολογία
Παραβατικότητα και ανθρώπινη βιολογία
Παραβατικότητα και κοινωνική διαστρωμάτωση
Παραβατικότητα και φύλο
Παραβατικότητα και εκπαίδευση
Παραβατικότητα, οδικό δίκτυο και βιώσιμη κινητικότητα
Παραβατικότητα και δομές υγείας
Παραβατικότητα και μεταφυσική
Παραβατικότητα, πολιτειακό σύστημα και κράτος

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Όσες/οι επιθυμούν να λάβουν μέρος στο συνέδριο ανακοίνωση πρέπει να υποβάλουν περίληψη ηλεκτρονικά μέχρι τις 10/9/2022 σε δύο μορφές (επώνυμη και ανώνυμη), σε doc. και pdf, στην ηλεκτρονική διεύθυνση philosophia.ancilla@gmail.com. Η ενημέρωση σχετικά με την αποδοχή των περιλήψεων θα γίνει μέχρι τις 10/10/2022.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ Τα κείμενα των περιλήψεων πρέπει να έχουν έκταση μέχρι 500 λέξεις (μαζί με τη βιβλιογραφία) και να αποσταλούν σε μορφή doc. και pdf στην παραπάνω ηλεκτρονική διεύθυνση. Γλώσσα του συνεδρίου είναι η ελληνική.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Εγκληματολογίας

http://www.hscriminology.gr/…/%ce%b4%ce%b9%ce%bf%ce%b9…/

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας «σὺν Ἀθηνᾷ» http://synathena.gr/el/ds/

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ/ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Τηλ: 6948-210-296, 6946-522-288 E-mail: philosophia.ancilla@gmail.com

Διευθ.: 7ης Μεραρχίας 1, Καβάλα 65403 Ιστοσελίδες: synathena.gr, hscriminology.gr, ds.kavalas.gr

*Ο σύνδεσμος παρακολούθησης και συμμετοχής Webex θα κοινοποιηθεί μαζί με το τελικό πρόγραμμα.

 

Πηγή: citypedia.gr




Συνέδριο ΠΑΣΟΚ-Ανδρουλάκης | Κάλεσμα συστράτευσης, «όχι» στους γενίτσαρους που έφυγαν για καρέκλες.

Μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση έστειλε ο Νίκος Ανδρουλάκης με τη δευτερολογία του στο Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ, που ολοκληρώθηκε την Κυριακή. Απηύθυνε κάλεσμα «σε αυτούς που έμειναν στα δύσκολα, που κράτησαν τη σημαία της παράταξης ψηλά, αλλά και σε αυτούς που απογοητεύτηκαν από λανθασμένες πολιτικές επιλογές ή συμπεριφορές» να ενώσουν τις δυνάμεις τους με το Κίνημα. «Όσοι επέλεξαν να εγκαταλείψουν την παράταξη από την εξουσιομανία τους, χτυπώντας την ανελέητα ως σύγχρονοι γενίτσαροι, δεν έχουν και δεν θα έχουν καμία θέση ανάμεσά μας. Το μέταλλο της παράταξης που ίδρυσε ο Ελευθέριος Βενιζέλος και επανίδρυσε ο Ανδρέας Παπανδρέου είναι ισχυρό και δεν μπορεί να το λιώσει η Δεξιά και η Αριστερή συντήρηση. Προχωράμε μαζί, νικητές στις επόμενες εθνικές εκλογές» υπογράμμισε ο Νίκος Ανδρουλάκης .

« Η προσπάθειά μας δεν κοιτάζει το ταβάνι των δημοσκοπήσεων», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ
Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία για τη νίκη του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στις επόμενες εκλογές όποτε κι αν τις αποφασίσει ο κ. Μητσοτάκης. « Η προσπάθειά μας δεν κοιτάζει το ταβάνι των δημοσκοπήσεων», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ εκθειάζοντας το καλό κλίμα ενότητας και σύμπνοιας που καταγράφηκε.

«Δεν πρέπει αυτό που έγινε τρεις μέρες εδώ να είναι η ηχώ του δωματίου. Πρέπει να γίνει η φωνή της κοινωνίας. Να δείξουμε ότι αλλάζουμε», πρόσθεσε ο Νίκος Ανδρουλάκης. Μίλησε για μια νέα εποχή ενότητας – πολιτικής αυτονομίας και ανανέωσης, όπως έχει δεσμευθεί.

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής απέρριψε συνεργασία με ΣΥΡΙΖΑ αλλά και με ΝΔ:

«Είμαστε στην απέναντι όχθη με αυτούς που μας καλούν σε προοδευτικά μέτωπα και έλεγαν στο λαό ότι κέρδισαν την κυβέρνηση αλλά όχι την εξουσία, αναδεικνύοντας πως βλέπουν τη διάκριση των εξουσιών και το κράτος δικαίου.

Είμαστε στην απέναντι όχθη με αυτούς που μας καλούν σε μέτωπα της λογικής ενώ στηρίζουν την ηγεμονία τους στην πλήρη άλωση του κρατικού μηχανισμού και μετατρέπουν τις ευκαιρίες των ευρωπαϊκών πόρων σε ευκαιρίες για λίγους. Ο λαϊκισμός και ο ελιτισμός είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Και οι δύο περιφρονούν τις πραγματικές ανάγκες του ελληνικού λαού. Ένα είναι το μέτωπο απέναντι στη συντήρηση, τις κατεστημένες λογικές και τα κατεστημένα συμφέροντα. Η πρόοδος και ο ορθός λόγος είναι εδώ».

Όσοι επέλεξαν να εγκαταλείψουν την παράταξη από την εξουσιομανία τους, χτυπώντας την ανελέητα ως σύγχρονοι γενίτσαροι, δεν έχουν και δεν θα έχουν καμία θέση ανάμεσά μας είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης

Κατά το κλείσιμο των εργασιών του 3ου Συνεδρίου του Κινήματος, ο Νίκος Ανδρουλάκης, Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής κάλεσε τους δημοκρατικούς πολίτες να πάρουν την παράταξη στα χέρια τους. «Αν οι αγωνίες, οι ελπίδες, η πίστη σας γίνουν κοινωνικός αγώνας από αύριο το πρωί σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά, σε κάθε χωριό, να είστε σίγουροι ότι η δημοκρατική παράταξη ανοίγει μία νέα νικηφόρα σελίδα στην πατρίδα μας (…) Δεν πρέπει αυτό που έγινε τις τρεις τελευταίες μέρες να είναι μία ηχώ δωματίου, αλλά ένα λαϊκό κίνημα. Να γίνουν η φωνή της λογικής, της προόδου, της αγωνίας, της ανθρωπιάς, της αξιοπρέπειας, της διαφάνειας, της αξιοκρατίας» επισήμανε χαρακτηριστικά.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης υποστήριξε, επίσης, ότι είναι απόλυτη η καταδίκη της παραβίασης της διεθνούς νομιμότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ενώ ανέφερε ότι η Σοσιαλδημοκρατία πιστεύει στην Ευρώπη του ουμανισμού και όχι σε μια Ευρώπη φρούριο συντήρησης και προκεχωρημένο φυλάκιο της Δύσης.

Αναφερόμενος στα πολιτικά προτάγματα του Κινήματος, ο κ. Ανδρουλάκης επισήμανε ότι «δεν αρκούμαστε στην ισότητα των ευκαιριών. Δεν αρκεί οι άνθρωποι να μπαίνουν στην ίδια γραμμή εκκίνησης. Χρειάζεται να μη μεγαλώνει διαρκώς η απόσταση ανάμεσα στους προπορευόμενους και στους βραδυπορούντες» συμπληρώνοντας ότι  «αγωνιζόμαστε για μία Ευρώπη φάρο του ουμανισμού, της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης, κι όχι φρούριο της συντήρησης ή προκεχωρημένο φυλάκιο της Δύσης».

Έθεσε τη νέα γενιά στις κεντρικές προγραμματικές προτεραιότητες του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής σημειώνοντας ότι «τα σχολεία μας, τα πανεπιστήμια μας οφείλουμε να αγωνιστούμε για να αποκτήσουν πρότυπο χαρακτήρα. Να γίνουν ο μοχλός ανάπτυξης με πολλές και καλές θέσεις εργασίας. Είναι εθνικός στόχος να μείνουν οι νέοι στην πατρίδα μας».

Ως προς το θέμα της κλιματικής αλλαγής ο κ. Ανδρουλάκης υπογράμμισε ότι η ανάδειξη σχετικών πολιτικών εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής δεν έγινε ευκαιριακά «για να φτιάξουμε το προφίλ μας. Ούτε και ως μπίζνα της εγχώριας ολιγαρχίας αλλά ως σταυροφορία για την ανθρωπότητα και το περιβάλλον. Άλλωστε, αυτά τα λέμε χρόνια τώρα, όταν κάποιοι θεωρούσαν ότι ήταν «πράσινα άλογα» αλλά τώρα τα συζητά όλος ο πλανήτης. Γιατί, εμείς πιστεύουμε ότι η διάχυση της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ δεν είναι μόνο πολιτική επιλογή, είναι ανάγκη για τη δημοκρατία και τη δικαιοσύνη».

Πηγή:iefimerida.gr




Μακάριος Λαζαρίδης|«Εξαντλούμε κάθε δυνατότητα για τη στήριξη της κοινωνίας»

«Το μεγάλο – από εξωγενείς παράγοντες – κόστος των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος αποτελεί το κορυφαίο πρόβλημα στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Γι’ αυτό ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε το νέο εθνικό πρόγραμμα στήριξης απέναντι στις συνέπειες του πολέμου και της εισαγόμενης ενεργειακής “έκρηξης”». Αυτό τονίζει ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής» και το δημοσιογράφο κ. Ν. Οικονόμου.

Με τη συγκεκριμένη παρέμβαση, όπως σημειώνει, «υπάρχει πολύ ουσιαστική στήριξη, προς όλους και με ευρύ χρονικό ορίζοντα και μάλιστα αναδρομικά από τον περασμένο Δεκέμβριο. Μεταξύ άλλων, η Πολιτεία επιστρέφει στον κάθε ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή πρώτης κατοικίας το 60% των πρόσθετων επιβαρύνσεων για το ηλεκτρικό ρεύμα, για τον Μάϊο και τον Ιούνιο θα καλύπτεται κατά 50% η όποια αύξηση στην κατανάλωση και πέραν των 300 kwh που επιδοτούνται έως σήμερα, ενώ αναστέλλεται η περιβόητη ρήτρα αναπροσαρμογής. Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που επιτρέπει η οικονομία μας, προκειμένου όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε την δύσκολη συγκυρία που διανύουμε και να περάσουμε με τις λιγότερες δυνατές συνέπειες και αυτήν την κρίση. Και φυσικά αυτό δεν αναιρεί την πάγια θέση μας ότι χρειάζονται ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία για την αντιμετώπιση των ενεργειακών ανατιμήσεων».

Ο κ. Λαζαρίδης αναφέρει ότι «η ελληνική οικονομία, αν και προέρχεται από μια πολυετή περίοδο κρίσης, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτική. Σε αυτό συμβάλλει η συνετή δημοσιονομική πολιτική που εφαρμόζεται από τον Ιούλιο του 2019, κάτι που μας κάνει να πιστεύουμε πως, παρά τις πιέσεις, η οικονομία μας θα παραμείνει εντός τροχιάς. Η ισορροπία που καλούμαστε να κινηθούμε, μεταξύ των αναγκών της κοινωνίας και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων, είναι λεπτή, ωστόσο έχουμε αποδείξει πως μπορούμε».

Χαρακτηρίζει δε «αναγκαίες» γι’ αυτό την αλλαγή και την ευελιξία στους δημοσιονομικούς κανόνες. «Η Ευρώπη οφείλει να δείξει ότι έχει διδαχθεί από τα λάθη του παρελθόντος. Ύστερα από δύο οικονομικές κρίσεις, απαιτούνται οι απαραίτητες προσαρμογές», υπογραμμίζει.

Αναφορικά με το 14ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Λαζαρίδης σημειώνει: «Μετά από δύο χρόνια – λόγω της πανδημίας – ξαναβρισκόμαστε. Το στοίχημά μας μεγάλο και καθοριστικό για το μέλλον του τόπου. Πίστη μας είναι ότι και στις επικείμενες εθνικές εκλογές, οι πολίτες θα ξαναεμπιστευτούν τη Νέα Δημοκρατία. Θα αναλογιστούν πόσο σημαντικό έργο επιτέλεσε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, παρά τις συνεχείς δυσκολίες και κρίσεις που προέκυπταν, θα διαπιστώσουν πως οι προεκλογικές μας δεσμεύσεις έγιναν πράξη στη συντριπτική τους πλειοψηφία και θα σκεφτούν πώς θα ήταν η κατάσταση στη χώρα στην περίπτωση που τις κρίσεις αυτές καλείτο να αντιμετωπίσει ο Αλέξης Τσίπρας. Τα διλήμματα που θα κληθούν να απαντήσουν είναι “σταθερότητα ή νέες περιπέτειες”, “πρόοδος ή οπισθοδρόμηση”, “αδράνεια ή δημιουργία”. Η Νέα Δημοκρατία είναι καθ’ όλα έτοιμη – και το έχει αποδείξει – για να συνεχίσει το έργο της».




Κώστας Καραμανλής | «Δίπλα στον πολίτη, δίπλα στην κοινωνία, με ισχυρό το αίσθημα της ευθύνης»

Στις τρεις βασικές αρχές, που πρέπει να διέπουν την πορεία της σύγχρονης ευρωπαϊκής κεντροδεξιάς, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 14ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η υγειονομική αλλά και η ενεργειακή κρίση δημιουργούν σε όλο τον κόσμο αλλά κυρίως στην Ευρώπη μεγάλη αβεβαιότητα και συμπίεση των πιο αδύναμων πολιτών και της μεσαίας τάξης

«Και εδώ ακριβώς βρίσκεται όχι μόνο η δική μας ιστορική ευθύνη. Όχι μόνο το πολιτικό και ιδεολογικό μας στίγμα. Αλλά η ίδια η πορεία της Νέας Δημοκρατίας προς το μέλλον. Μια πορεία που πρέπει να είναι θεμελιωμένη σε τρεις βασικές αρχές. Αυτές που ορίζουν και πρέπει να ορίζουν τις πολιτικές της σύγχρονης ευρωπαϊκής κεντροδεξιάς», τόνισε.

Οι τρεις αυτές αρχές, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, είναι:

«Πρώτον, ο πολίτης να έχει το δικαίωμα να κρατήσει τα περισσότερα από όσα κερδίζει παράγοντας. Αυτό σημαίνει χαμηλή, αλλά δίκαιη φορολόγηση.

Δεύτερον, το κράτος να εποπτεύει τους μηχανισμούς της αγοράς και να προστατεύει τον ανταγωνισμό προς όφελος των πολλών.

Τρίτον, η οικοδόμηση ενός βιώσιμου, κοινωνικού κράτους δικαίου που να μοιράζει με προσοχή, με ευαισθησία και δικαιοσύνη τους πόρους του. Πάντα έχοντας έμφαση στη δημοσιονομική πειθαρχία γιατί έτσι θα προστατεύσουμε τους πιο ευάλωτους και θα προφυλάξουμε μία μεσαία τάξη που σε όλη την Ευρώπη συμπιέζεται».

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι οι αρχές της Νέας Δημοκρατίας είναι και ο λόγοι που ήταν η μόνη πολιτική δύναμη της Μεταπολίτευσης, που έμεινε όρθια όταν όλα γύρω της κατέρρεαν και είναι και σήμερα, με τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, στην πρώτη γραμμή υπηρετώντας αυτές τις τρεις αρχές που πρέπει να διέπουν τη σύγχρονη κεντροδεξιά.

 

«Δίπλα στον πολίτη, δίπλα στην κοινωνία, με ισχυρό το αίσθημα της ευθύνης».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στο πρώτο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας το 1979, όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, μίλησε για μία Δημοκρατία ικανή να προστατεύσει την ηθική αλλά και την υλική ευημερία των πολιτών της και έθεσε στον ιδεολογικό πυρήνα της παράταξης «αυτό που ονομάσαμε πρώτοι εμείς φιλελευθερισμό. Το σύστημα που αναγνωρίζει την ελευθερία της αγοράς, με τη ρυθμιστική παρέμβαση του κράτους χάρη της κοινωνικής δικαιοσύνης».

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι «σήμερα 43 χρόνια μετά η φράση αυτή είναι επίκαιρη όσο ποτέ και εξακολουθεί να διέπει τις αρχές της παράταξης μας». Γιατί, όπως τόνισε: «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στα τρία σχεδόν αυτά χρόνια εκφράζει σταθερά και με προσήλωση ακριβώς αυτό. Τις αρχές της δίκαιης ανάπτυξης και της κοινωνικής φροντίδας. Που θέλουν το κράτος επόπτη και ρυθμιστικό παράγοντα της αγοράς και δεν της επιτρέπουν να μένει ανεξέλεγκτη».

Υπενθύμισε άλλωστε ότι αυτό έπραξε η Κυβέρνηση σε διαδοχικές κρίσεις στηρίζοντας την κοινωνία: Διοχετεύοντας κατά την πανδημία 43 δισ, ευρώ για την ενίσχυση των μικρών και μεσαίων στρωμάτων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας.

Αναφέρθηκε επίσης στη μείωση των φόρων, την αύξηση του κατώτατου μισθού και βέβαια το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα έργων, ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ.

«Γιατί ανάπτυξη χωρίς μεγάλα και μικρά δημόσια και ιδιωτικά έργα δε μπορεί να γίνει», τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι και στο ζήτημα της ενεργειακής κρίσης, «οι ανακοινώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων αποδεικνύουν ότι είμαστε και θα είμαστε πάντα δίπλα στους πολίτες».

Διερωτήθηκε λοιπόν ποιος είναι αυτός που στηρίζει το κοινωνικό κράτος. «Είναι μήπως μια δήθεν ‘‘προοδευτική’’ αριστερή κυβέρνηση; Είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη, η παράταξη που παραμένει πιστή στις αρχές του κοινωνικού φιλελευθερισμού, που σκέφτεται και δρα υπέρ των αδύναμων, των πολλών και όλων των Ελλήνων».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στο οικονομικό, κοινωνικό και ιδεολογικό στίγμα της Νέας Δημοκρατίας, σχεδόν μισό αιώνα μετά την ίδρυση της παράταξης.

«Είμαστε υπερήφανοι για την ιστορία μας, γιατί αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία, η μεγάλη κεντροδεξιά πατριωτική παράταξη, αυτή που διαχρονικά διασφαλίζει τα συμφέροντα του έθνους και αυτή -που όπως είπε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πριν από πολλά χρόνια- δεν εγκλωβίστηκε ποτέ στις παραπλανητικές ετικέτες της δεξιάς, του κέντρου και της αριστεράς, αλλά κατάφερε διαχρονικά να εντάξει στους κόλπους της πολίτες και πολιτικούς από όλους τους ιδεολογικούς χώρους», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι: «Η Νέα Δημοκρατία δε θα γίνει ποτέ κλειστό κλαμπ και μαυσωλείο. Έχει ανοιχτές τις πόρτες σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες»

Κλείνοντας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απευθύνθηκε ιδιαίτερα στους νέους: «Είμαστε εδώ, πιστοί στο ραντεβού με την Ιστορία. Είμαστε εδώ με αναμμένο τον πυρσό που πηγαίνει από χέρι σε χέρι και μας θυμίζει τι σημαίνει εθνικό καθήκον και μάχη για την Ελλάδα».

 

Ολόκληρη η ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή

Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι Υπουργοί και Βουλευτές,

Νεοδημοκράτισσες και Νεοδημοκράτες,

Οννεδίτισσες και Οννεδίτες,

Είναι πραγματικά μεγάλη η χαρά και η συγκίνηση που βρισκόμαστε σήμερα εδώ ξανά, όλοι μαζί, μετά από δυόμισι σχεδόν χρόνια, για τις εργασίες του πολύ σημαντικού 14ου συνέδριου της παράταξής μας, της Νέας Δημοκρατίας.

Η ενεργή παρουσία και η εντυπωσιακή συμμετοχή όλων των συνέδρων, των μελών και των φίλων της παράταξης μας σε αυτό τον βαθύτατα δημοκρατικό θεσμό, αποτελεί την πιο τρανταχτή απόδειξη, γιατί η Νέα Δημοκρατία ήταν, είναι και θα είναι η κυρίαρχη παράταξη του τόπου μας. Το συνέδριο αυτό όμως έχει και έναν ακόμη ισχυρό συμβολισμό. Γιατί ήταν ακριβώς τέτοιες μέρες πριν από 43 χρόνια, όταν πραγματοποιήθηκε το 1ο Συνέδριο του κόμματος μας στην Χαλκιδική.

Τότε που ορίστηκαν με επιτυχία οι λειτουργίες του. Που σφυρηλατήθηκε η ενότητά του. Και που πάνω απ’ όλα αποκρυσταλλώθηκαν οι ιδεολογικές του αρχές. Σε εκείνο το συνέδριο, ο Ιδρυτής μας ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, με μια ιστορική ομιλία, συμπύκνωσε την ουσία της πολιτικής φιλοσοφίας της παράταξής μας.

Μίλησε για την συσπείρωση όλων των Ελλήνων στην οικοδόμηση μιας Δημοκρατίας θεμελιωμένης στον σεβασμό της εθνικής ανεξαρτησίας και της λαϊκής κυριαρχίας.

Μιας Νέας Δημοκρατίας ικανής να προστατεύσει την ηθική αλλά και την υλική ελευθερία των πολιτών της. Γι’ αυτό ακριβώς έθεσε στον ιδεολογικό πυρήνα της παράταξής μας αυτό που ονομάσαμε εμείς φιλελευθερισμό. Το σύστημα δηλαδή που -για να χρησιμοποιήσω τα δικά του λόγια-«αναγνωρίζει την ελευθερία της αγοράς με τη ρυθμιστική παρέμβαση του κράτους, χάριν της κοινωνικής δικαιοσύνης».

Σήμερα, 43 χρόνια μετά, η φράση αυτή, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Και εξακολουθεί να διέπει τις αρχές και τις αξίες και της σημερινής διακυβέρνησής μας.

Γιατί η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στα τρία σχεδόν αυτά χρόνια που βρίσκεται στην εξουσία εκφράζει σταθερά και με προσήλωση ακριβώς αυτό. Τις αρχές της δίκαιης ανάπτυξης και της κοινωνικής φροντίδας. Που θέλουν το κράτος επόπτη και ρυθμιστικό παράγοντα της αγοράς, και δεν της επιτρέπουν να μένει ανεξέλεγκτη προς όφελος των λίγων.

Αυτό φίλες και φίλοι, έπραξε η κυβέρνηση μας στις πολλαπλές- εξωγενείς- κρίσεις που αντιμετώπισε. Βάζοντας την στήριξη της κοινωνίας κατά την περίοδο της πανδημίας σε πρώτη προτεραιότητα. Διοχετεύοντας πάνω από 43 δις ευρώ – ένα ποσό πραγματικά εξωπραγματικό και πολύ πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο- για την ενίσχυση των μικρών και μεσαίων πολιτών και των επιχειρήσεων.

Εκείνων δηλαδή που αποτελούν διαχρονικά την ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Και όχι μόνο αυτό. Μέσα στην πρωτοφανή αυτή κρίση….

Μείωσε τον ΕΝΦΙΑ.

Μείωσε 57 συνολικά φόρους για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά.

Ενίσχυσε τους χαμηλοσυνταξιούχους.

Αύξησε τον κατώτατο μισθό.

Και παράλληλα με την στήριξη της κοινωνίας, μέσα στην παγκόσμια υγειονομική κρίση, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έμεινε προσηλωμένη στο στόχο της ανάπτυξης.

Κατόρθωσε να πετύχει το μεγαλύτερο ποσοστό της δεκαετίας στις εξαγωγές.

Ρεκόρ βιομηχανικής ανάπτυξης.

Ξεχρέωσε τον δανεισμό στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Και βέβαια ξεκίνησε το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα έργων, δημόσιων και ιδιωτικών, ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το μεγαλύτερο από τη μεταπολίτευση και μετά.

Ένα πρόγραμμα μεγάλων δηλαδή project που θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας.

Θα ενισχύσουν την περιφερειακή ανάπτυξη.

Θα προσφέρουν πολλές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Ανάπτυξη χωρίς μεγάλα έργα δεν μπορεί να γίνει και για αυτό έχουμε ήδη δημοπρατήσει έργα ύψους 8 δις ευρώ

Και βέβαια, απέναντι στο ζήτημα της ενεργειακής κρίσης για μια ακόμη φορά η Κυβέρνηση πράττει ακριβώς το ίδιο. Οι ανακοινώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Αποδεικνύουν ότι είμαστε και θα είμαστε πάντα δίπλα στους πολίτες.

Ποιος λοιπόν είναι αυτός που στηρίζει το κοινωνικό κράτος;

Ποιος είναι έμπρακτα δίπλα στους αδύναμους συμπολίτες μας;

Είναι μήπως μια δήθεν «προοδευτική» αριστερή κυβέρνηση;

Είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Είναι η μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη.

Είναι η παράταξη που παραμένει πιστή στις αρχές του κοινωνικού φιleλευθερισμού.

Και που 48 χρόνια μετά την Ίδρυσή της εξακολουθεί να σκέπτεται και να δρα…

Υπέρ των αδυνάτων. Υπέρ των πολλών. Υπέρ τελικά όλων των Ελλήνων.

Όταν ο ιστορικός του μέλλοντος αποτιμήσει τον πρώτο μισό αιώνα της πατρίδας μας μετά τη Μεταπολίτευση, θα δει ότι υπάρχει μία παράταξη που δεν έκανε πολιτικά πυροτεχνήματα.

Αλλά έμεινε συνεπής απέναντι στις Ελληνίδες και τους Έλληνες.

Γι’ αυτό και δεν αποτέλεσε η ίδια πυροτέχνημα στο πολιτικό σκηνικό της χώρας και έτσι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες δεν έπαψαν ποτέ να την εμπιστεύονται.

Μία παράταξη η οποία πήρε τις πιο κρίσιμες αποφάσεις για την πορεία αυτού του Έθνους.

Και κράτησε σταθερά το τιμόνι της πατρίδας στις πιο δύσκολες ώρες.

Μία παράταξη που άνοιξε την αγκαλιά της σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία κι εξέφρασε διαχρονικά τα πιο δημιουργικά στρώματα της κοινωνίας .

Είναι η δική μας παράταξη. Η Νέα Δημοκρατία. Και είμαστε περήφανοι για αυτό.

Κοντά μισό αιώνα μετά την ίδρυση της να δούμε, με ειλικρινή διάθεση, ποια είναι σήμερα η Νέα Δημοκρατία;

Τι πρεσβεύει; Ποιο είναι το πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό και κατ’ επέκταση το ιδεολογικό της στίγμα στην δεύτερη πια δεκαετία του 21ου αιώνα;

Και εν τέλει ποιο ήταν το αποτύπωμα της παράταξής μας στην σύγχρονη ιστορία της χώρας μας; Ερωτήματα που οφείλουμε να θέσουμε ενώπιον των παλαιών, ιστορικών στελεχών μας, που δηλώνουν παρών σε ένα ακόμα συνέδριο.

Αλλά και ενώπιον της νέας γενιάς και των νέων στελεχών μας που θα εκλεγούν για πρώτη φορά στην Πολιτική Επιτροπή και είναι εκείνα που θα οδηγήσουν την παράταξή μας στο μέλλον. Ξεκινάω λοιπόν από το τελευταίο ερώτημα.

Ποια ήταν η συνεισφορά της παράταξης μας;

Η Νέα Δημοκρατία. Δεν είναι μόνο η παράταξη που εγκαθίδρυσε και εδραίωσε την μακροβιότερη και ισχυρότερη Δημοκρατία στην ιστορία της χώρας μας.

Δεν είναι μόνο η παράταξη που έθεσε γερά θεμέλια για ένα σύγχρονο και ισχυρό κράτος δικαίου.

Δεν είναι μόνο η παράταξη που οραματίστηκε και πέτυχε την ένταξή μας, ισότιμα, στην Ευρωπαϊκή οικογένεια.

Είναι η παράταξη των μεγάλων εθνικών επιλογών. Είναι η παράταξη των μεγάλων εθνικών αγώνων. Είναι η παράταξη που ήταν πάντα στη σωστή πλευρά της Ιστορίας.

Είναι η παράταξη των υπεύθυνων και σοβαρών ηγετών. Των ηγετών που στάθηκαν στο ύψος των ιστορικών περιστάσεων. Είμαστε υπερήφανοι για αυτούς. Είμαστε υπερήφανοι για την ιστορία μας.

Αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία. Η μεγάλη κεντροδεξιά, πατριωτική παράταξη.

Αυτή που διαχρονικά διασφαλίζει τα αληθινά συμφέροντα του Έθνους.

Και που δεν εγκλωβίστηκε ποτέ από τις «παραπλανητικές ετικέτες της Δεξιάς και της Αριστεράς».

Αλλά κατάφερε διαχρονικά να εντάξει στους κόλπους της πολίτες και πολιτικούς από όλους τους ιδεολογικούς χώρους, που τελικά αντιλήφθηκαν πως οι μεγάλες ιστορικές επιλογές της παράταξης μας δικαιώθηκαν στον χρόνο.

Για μια παράταξη με τέτοια ιστορία Δεν υπάρχει μεγαλύτερη δικαίωση για την πολιτική μας όταν πολιτικοί που δεν ανήκαν στον χώρο μας, εντάσσονται στην μεγάλη οικογένεια της Νέας Δημοκρατίας.

Γιατί η παράταξη μας ποτέ δεν ήταν και ποτέ δεν θα γίνει ένα κλειστό «κλαμπ». Ένα μαυσωλείο.

Έχει πάντα τις πόρτες της ανοιχτές σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες. Από την πρώτη διεύρυνση που έκανε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1978 ως και την διεύρυνση που κάνει σήμερα, ο Κυρ. Μητσοτάκης η ΝΔ αποτελεί την παράταξη όλων των Ελλήνων.

Φίλες και φίλοι,

Το Συνέδριο μας διεξάγεται στην σκιά μεγάλων ανατροπών και προκλήσεων παγκοσμίως. Έπειτα από δεκαετίες μαίνεται και πάλι ένας πόλεμος στην Ήπειρό μας.

Η υγειονομική αλλά και η ενεργειακή κρίση δημιουργούν σε όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως στην Ευρώπη, μεγάλη αβεβαιότητα και συμπίεση των πιο αδύναμων πολιτών.

Και εδώ ακριβώς βρίσκεται όχι μόνο η δική μας ιστορική ευθύνη αλλά η πορεία της Νέας Δημοκρατίας προς το μέλλον.

Μια πορεία που πρέπει να είναι θεμελιωμένη σε τρεις βασικές αρχές.

Αυτές που ορίζουν και πρέπει να ορίζουν τις πολιτικές της σύγχρονης Ευρωπαϊκής κεντροδεξιάς.

Πρώτον, ο πολίτης να έχει το δικαίωμα να κρατήσει τα περισσότερα από όσα κερδίζει παράγοντας. Αυτό σημαίνει χαμηλή, αλλά δίκαιη φορολόγηση.

Δεύτερον, το κράτος να εποπτεύει τους μηχανισμούς της αγοράς και να προστατεύει τον ανταγωνισμό προς όφελος των πολλών και όχι των λίγων

Τρίτον, η οικοδόμηση ενός βιώσιμου, κοινωνικού κράτους που να μοιράζει με προσοχή, κοινωνική ευαισθησία και δικαιοσύνη τους πόρους του.

Με προτεραιότητα τον πολίτη και όχι την ενδιάμεση γραφειοκρατία.

Γιατί μόνο έτσι μπορούμε:

Να προστατεύσουμε τους πιο ευάλωτους πολίτες.

Να προφυλάξουμε τη μεσαία τάξη.

Να εξακολουθήσουμε να παρέχουμε συνθήκες σταθερότητας και ασφάλειας στους Έλληνες.

Να δημιουργούμε νέες ευκαιρίες για όλους.

Με σύγχρονες πολιτικές, βασισμένες στην βιώσιμη, δίκαιη και πράσινη ανάπτυξη.

Αυτοί είναι και οι λόγοι που η Νέα Δημοκρατία, είναι η μοναδική πολιτική δύναμη της μεταπολίτευσης που όχι μόνο έμεινε όρθια, όταν όλα γύρω κατέρρεαν, αλλά ενισχύθηκε. Και είναι σήμερα με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη δυνατή και στην πρώτη γραμμή της εθνικής προσπάθειας. Υπηρετώντας τις τρεις αυτές αρχές που διέπουν και πρέπει να χαρακτηρίζουν τα σύγχρονα Ευρωπαϊκά κεντροδεξιά κόμματα.

Δίπλα σε κάθε πολίτη.

Δίπλα στην κοινωνία.

Με ισχυρό το αίσθημα της ευθύνης.

Αποτελώντας τη μόνη σταθερά του πολιτικού μας συστήματος.

Αποτελώντας το πιο ασφαλές λιμάνι για την πατρίδα και τους πολίτες της.

Νεοδημοκράτισσες και νεοδημοκράτες,

Οι προκλήσεις μπροστά μας και είναι μεγάλες.

Γι’ αυτό και κλείνοντας θέλω να απευθυνθώ ιδιαίτερα στους νέους μας.

Και να τους πω ότι είμαστε εδώ, πιστοί στο ραντεβού με την ιστορία μας. Να προστατεύσουμε ό,τι κατακτήσαμε με κόπο. Να διασφαλίσουμε, την δίκαιη ευημερία. Να διασφαλίσουμε την κοινωνική δικαιοσύνη. Την ασφάλεια. Την εθνική μας ανεξαρτησία. Είμαστε εδώ, ξέροντας από αγώνες εντός και εκτός συνόρων. Είμαστε εδώ, να παραδώσουμε στη νέα γενιά των Ελλήνων μια πατρίδα ισχυρότερη. Είμαστε εδώ, με αναμμένο τον πυρσό που πηγαίνει από χέρι σε χέρι και μας θυμίζει τι σημαίνει εθνικό καθήκον και μάχη για την Ελλάδα που πιστεύει στον εαυτό της, εμπνέεται από το παρελθόν της αλλά κυρίως κοιτά κατάματα και με αυτοπεποίθηση το μέλλον.

 




Ν.Παναγιωτόπουλος | «Η θωράκιση της χώρας ήταν εξ αρχής στρατηγικός στόχος αυτής της Κυβέρνησης…»

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης και Βουλευτής Καβάλας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος συμμετείχε στο 14ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας και απηύθυνε ομιλία στη θεματική ενότητα υπό τον τίτλο: «Ενδυνάμωση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε τα εξής:
«Κυρίες και Κύριοι,
Φίλες και Φίλοι Σύνεδροι,
Πέντε λεπτά είναι ικανός χρόνος για να κάνω τον απολογισμό των τριών μηνών -ίσως- στο Υπουργείο, αλλά για τα τρία χρόνια, δεν ξέρω. Θα χρειαστώ λίγο την ανοχή σας, θα μιλήσω όμως για τρία χρόνια. Τρία χρόνια που περνάμε κυριολεκτικά ως Κυβέρνηση και ως χώρα μέσα από την καταιγίδα. Περνάμε όμως, με τις δυσκολίες. Τρία χρόνια κρίσεων που είναι παράλληλες, επάλληλες και αλλεπάλληλες, η μία μετά την άλλη. Δεν το περιμέναμε αυτό, καλούμαστε όμως να το διαχειριστούμε και νομίζω το έχουμε διαχειριστεί ως τώρα σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο.
Στο τέλος του 2019 και στις αρχές του 2020 αντιμετωπίσαμε ίσως την πρώτη κρίση σε μία σειρά από αλλεπάλληλες κρίσεις. Στα σύνορα του Έβρου, αλλά και στα νησιά. Ήταν η πρώτη εκδηλωθείσα υβριδική απειλή. Οι υβριδικές απειλές, ξέρετε, δεν εκδηλώνονται με συμβατικό τρόπο. Δεν είναι πόλεμος με κανόνια και άρματα. Είναι μια προσπάθεια από μια ξένη δύναμη, έναν ξένο δρώντα, να αποσταθεροποιήσουν χώρες, κοινωνίες, προκειμένου να εκπληρώσουν τους δικούς τους στρατηγικούς αντικειμενικούς σκοπούς.
Αυτό συνιστούσε η εργαλειοποίηση των μεταναστευτικών και των προσφυγικών ροών στον Έβρο. Όμως το αντιμετωπίσαμε. Και δεν έτυχε -για να εξηγούμεθα- αλλά πέτυχε. Γιατί από το Δεκέμβριο του 2019 υπό τις σαφέστατες οδηγίες του Πρωθυπουργού, η Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, των Ενόπλων Δυνάμεων, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Ελληνικής Αστυνομίας, είχε εκπονήσει το σχέδιο, εάν το σενάριο αυτό πραγματοποιούνταν, ελάμβανε χώρα, ώστε να προστατευθούν τα σύνορα με τον σωστό τρόπο. Όπως κι έγινε και καταδείχθηκε βέβαια, και ο ρόλος των γειτόνων μας σε αυτή τη μεθόδευση, αυτή την οργανωμένη εισβολή με όχημα δυστυχείς ανθρώπους, αλλά «εργαλείο» αυτούς τους ανθρώπους, προκειμένου να αποσταθεροποιηθεί η Ελλάδα ή να εξαναγκαστεί η Ευρώπη να παρέχει οικονομική βοήθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος που αναμφισβήτητα είναι και πρόβλημα των γειτόνων. Το αντιμετωπίσαμε όμως. Και μετά άρχισαν οι υπόλοιπες κρίσεις.

Η πανδημία δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων γιατί σε αυτές τις συνθήκες έπρεπε οι Ένοπλες Δυνάμεις να παραμείνουν ικανές, λειτουργικές, αποτρεπτικές. Κλιματική κρίση, φυσικές καταστροφές κι εκεί είναι πολύτιμη η συμβολή των Ενόπλων Δυνάμεων. Κρίση στην Εφοδιαστική Αλυσίδα συνεπεία της πανδημίας, ενεργειακή κρίση συνεπεία όλων των υπολοίπων, αύξηση του κόστους ζωής, αύξηση των πάντων, ακρίβεια.

Και βέβαια, αυτή η μεγάλη γεωπολιτική καταιγίδα. Η γεωπολιτική αναταραχή η οποία δεν εκδηλώθηκε μόνο στις περιοχές που αν θέλετε ιστορικά ήταν πάντα περιοχές αστάθειας, για παράδειγμα η Μέση Ανατολή. Εκδηλώθηκε σε ευρωπαϊκό έδαφος. Και γι’ αυτούς που λένε ότι έχουν γίνει κι άλλοι πόλεμοι σε ευρωπαϊκό έδαφος, θυμίζω ότι αυτός ο πόλεμος είναι διαφορετικός γιατί μια χώρα εισέβαλε σε μια άλλη. Αλλάζει ποιοτικά, αν θέλετε, ο πόλεμος στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ας το καταλάβουμε όλοι. Κι εκεί όμως πήραμε τη θέση που είναι η σωστή θέση, η δίκαια θέση. Και συνεχίζουμε.

Κοιτάξτε, η θωράκιση της χώρας ήταν εξ αρχής στρατηγικός στόχος αυτής της Κυβέρνησης και προσωπικός στόχος του Πρωθυπουργού.
Ο Πρωθυπουργός μας είπε πολύ ευθαρσώς, φέρτε μου σχέδιο για τον εξοπλισμό και εγώ θα σας εξασφαλίσω τα μέσα, κυρίως οικονομικά, για να το κάνετε, αλλά φέρτε μου σχέδιο πρώτα. Το σχέδιο τι σημαίνει; Βάζουμε προτεραιότητες αφού ακούσουμε και καταγράφουμε τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως τις εκπονούν τα Επιτελεία, δηλαδή οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, δηλαδή η Στρατιωτική Ηγεσία. Το κοστολογούμε, το απλώνουμε στο χρόνο γιατί χρηματοδοτικά ασφαλώς κι είναι υψηλού κόστους και μετά καθόμαστε να το υλοποιούμε.
Είμαι περήφανος πραγματικά, είναι τιμή για εμένα που εδώ και τρία χρόνια με πάρα πολύ εντατικούς ρυθμούς, μαζί με την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, την Στρατιωτική Ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων με άξιους ανθρώπους αφιερωμένους, στοχοπροσηλωμένους, πατριώτες και εργατικούς υλοποιούμε αυτό το σχέδιο, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του Πρωθυπουργού.

Σαφώς κι έχει μεγάλο, τεράστιο οικονομικό κόστος, έχει όμως και ανυπολόγιστο εθνικό όφελος και πρέπει να γίνει. Γιατί η ασφάλεια, ξέρετε, χωρίς ισχυρές και αποτρεπτικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν νοείται. Κι αν υπάρχει ασφάλεια, υπάρχει και η δυνατότητα θετικής οικονομικής προοπτικής, υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, υπάρχει η δυνατότητα επενδύσεων. Πρώτα όμως πρέπει να υπάρχει ασφάλεια και αίσθημα ασφάλειας.

Τι κάναμε; Κινηθήκαμε σε δύο άξονες:
Ο πρώτος άξονας ήταν η θωράκιση της χώρας μέσω δύο υποαξόνων. Πρώτος υποάξονας είναι η ενίσχυση και αναβάθμιση των συμμαχιών της χώρας, όχι μόνο στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του ΝΑΤΟ (στρατόπεδα στα οποία ανήκουμε και ευτυχώς από δεκαετίες), αλλά και με πολλές άλλες χώρες της ευρύτερης περιοχής που λίγο – πολύ έχουν τις ίδιες απόψεις με εμάς για την ασφάλεια και τη σταθερότητα της περιοχής. Όπως οι Αίγυπτος, Ισραήλ, Αραβικές Χώρες, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Σαφώς και η εξωτερική πολιτική και η διπλωματία είναι κατ’ αρχήν αρμοδιότητα του Πρωθυπουργού και φυσικά του καθ’ ύλην αρμοδίου Υπουργού Εξωτερικών. Όμως εδώ και το Υπουργείο Άμυνας έπαιξε το ρόλο του μέσω της αμυντικής διπλωματίας. Η αμυντική διπλωματία είχε να κάνει συμφωνίες με καθαρά αμυντικό περιεχόμενο.

Αν δείτε τη συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας με τις ΗΠΑ που θα έρθει προς Ψήφιση στη Βουλή αυτήν την εβδομάδα, είναι συμφωνία με κυρίως αμυντικό περιεχόμενο. Έτσι όμως αναβαθμίζονται οι διμερείς σχέσεις. Έτσι λέγεται το λεγόμενο «δέσιμο». Έτσι γίνεται η προσέγγιση και έτσι δημιουργείται μία κοινωνία συμφέροντος, είτε ανάμεσα σε δύο μέρη, είτε στη βάση πολυμερών σχημάτων (τριπλών, τετραπλών, κτλ) η οποία τελικά θωρακίζει με το δικό της τρόπο τη χώρα. Γιατί είναι γεγονός ότι η χώρα, η ηγεσία της χώρας, ο Πρωθυπουργός αλλά στο μέτρο που μας αναλογεί και εμείς οι αρμόδιοι Υπουργοί ακουγόμαστε πλέον από τους Συμμάχους. Μας υπολογίζουν, μας μετρούν, ζητούν την άποψή μας, επιζητούν τη συνεργασία μας. Κάτι το οποίο επιτρέψτε μου να πω τα τελευταία δύο – τρία χρόνια ισχύει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι στο παρελθόν της αναξιοπιστίας και πολλές φορές της αμφίσημης στάσης σε πάρα πολλά ζητήματα. Οι καθαρές θέσεις δημιουργούν και την καθαρή αντιμετώπιση από τους Συμμάχους. Ένας υποάξονας αυτός, λοιπόν, αμυντική διπλωματία, οικοδόμηση και ενίσχυση και αναβάθμιση συμμαχιών.

Ο δεύτερος ήταν θα έλεγα αυτός που πήρε και κατά μεγαλύτερο βαθμό τα φώτα της δημοσιότητας κι είχε και το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην κοινή γνώμη. Η ενίσχυση της σημαντικής, της συνολικής αποτρεπτικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων μέσα από τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα. Δεν ήταν μόνο τα καινούργια αεροσκάφη, τα καινούργια πλοία. Έχει να κάνει αυτό και με τη συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχόντων συστημάτων που έχει η χώρα και που είχαν απαξιωθεί πλήρως. Γι’ αυτό και “βγαίνω από τα ρούχα μου” όταν μας ασκούν κριτική αυτοί που τόσα χρόνια δεν βάλανε ούτε μία βίδα για τα συστήματα των Ενόπλων Δυνάμεων που ήδη διαθέταμε.
Δεν αγόρασαν ούτε μία βίδα έτσι για ξεκάρφωμα! Και μας ασκούν τώρα κριτική ότι καθυστερούμε ή δεν κάνουμε το ένα σωστά ή το άλλο ενώ είχαν τις δυνατότητες, γιατί πάντα υπήρχε Προϋπολογισμός αφιερωμένος στην εξοπλιστική ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, δεν λέω. Αλλά αν γινόταν σωστή προτεραιοποιημένη, κοστολογημένη χρήση, σχεδιασμός αυτού του Προϋπολογισμού θα είχε και αποτελέσματα. Δεν είχε.

Ναι, όντως, αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με το στόλο των μεταγωγικών αεροσκαφών, αλλά τόσα χρόνια, ξέρετε, δεν είχε περάσει από τη Βουλή σύμβαση που εξασφάλιζε την απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών για τα μεταγωγικά μας. Τώρα τουλάχιστον υπάρχει γιατί τη φέραμε και την ψηφίσαμε. Άρα, υπάρχει προοπτική να αρχίσουν να εξοπλίζονται και σιγά – σιγά να προστίθενται στις διαθεσιμότητες με ανταλλακτικά κι επομένως πλήρως επιχειρησιακά και λειτουργικά όλα τα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων.

Έγιναν πολλά αυτά τα τρία χρόνια κι έγιναν και πράγματα ασυνήθιστα. Το ό,τι τα αεροσκάφη “Rafale” ήρθαν μέσα σε ένα χρόνο από τη στιγμή που ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις και συμφωνήσαμε. Ήρθαν, παραδόθηκαν και αποτελούν τώρα λειτουργικό κομμάτι της συνολικής ισχύος του στόλου αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας. Ήταν κατά κάποιο τρόπο πολύ ασυνήθιστο. Ακόμα και οι Γάλλοι όταν υπογράφαμε δεν το πίστευαν. Έγινε όμως αυτό, γιατί δούλεψαν άνθρωποι πολύ εντατικά, χωρίς να υπολογίζουν τίποτα άλλο παρά το έργο που έπρεπε να επιτελεστεί.

Ο Πρωθυπουργός έδωσε την κατεύθυνση. Ο Πρωθυπουργός έκανε το σχέδιο, «Σχέδιο Μητσοτάκη» είναι το σχέδιο ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων, μην το ξεχνάμε αυτό! Εμείς απλά έπρεπε να πάμε να το υλοποιήσουμε. Και το κάναμε γιατί δουλέψαμε όλοι. Δούλεψαν οι Στρατιωτικοί, δούλεψε η Πολιτική Ηγεσία, δούλεψαν οι υπηρεσίες και φυσικά δούλεψε και η άλλη πλευρά. Αν δεν βοηθούσαν, αν δεν είχαν καλή διάθεση οι Γάλλοι να μας βοηθήσουν, δεν θα πιάναμε αυτούς τους ασυνείδητους πραγματικά χρόνους για την παραλαβή τελικά. Κι έρχονται άλλα έξι μέχρι το τέλος του έτους, αυτού του συγκεκριμένου τύπου αεροσκαφών που ενόχλησαν πάρα πολύ τους γείτονές μας επειδή ακριβώς ανατρέπουν τους συσχετισμούς ισχύος, τουλάχιστον στον αέρα, όσον αφορά τις δύο χώρες.

Δεν εφησυχάζουμε, παραμένουμε σε εγρήγορση. Εγρήγορση έναντι πάντων. Κι εγώ προσωπικά δεν δηλώνω καθόλου ικανοποιημένος ότι φτάσαμε σε ένα σημείο και πήραμε, παραλάβαμε, συμφωνήσαμε, διαπραγματευτήκαμε την πρόσκτηση εξοπλιστικών συστημάτων τεχνολογίας αιχμής γιατί έχουμε κι άλλα να κάνουμε. Έχουμε πολλά άλλα να κάνουμε, σύμφωνα με το σχέδιο που εκπονήσαμε. Και φυσικά, η δουλειά θα συνεχιστεί χωρίς καμία περίσπαση.

Είναι για μένα τιμή και υπερηφάνεια που ηγούμαι, αυτή την δύσκολη εποχή, του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Μεγάλη τιμή και υπερηφάνεια!
Όμως, ξέρετε, ο κόσμος δεν προχωρά όταν εξαιρετικοί άνθρωποι ανταποκρίνονται σε περίπου συνηθισμένες συνθήκες. Ο κόσμος πάει μπροστά όταν συμβαίνει το αντίστροφο: όταν συνηθισμένοι άνθρωποι ανταποκρίνονται σε ασυνήθιστες συνθήκες. Αυτό κάνει εδώ και τρία χρόνια αυτή η παράταξη που ηγείται αυτής της χώρας, μέσα από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Και να σας πω και κάτι άλλο, για να κλείσω. Όταν στην μακρά ιστορική της διαδρομή, ιδίως στους νεώτερους χρόνους, η χώρα κατήγαγε μεγάλους θριάμβους αλλά έχει υποστεί και μεγάλες καταστροφές.

Την εποχή που η Ελλάδα κατήγαγε τους μεγάλους θριάμβους της, πάντα συνέτρεχαν μαζί τρεις προϋποθέσεις:

Η πρώτη προϋπόθεση ήταν να έχει ισχυρή ηγεσία στο τιμόνι.
Η δεύτερη, διόλου αμελητέα, ήταν να έχει ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις.
Και η τρίτη, θα έλεγα η πιο σημαντική από όλες, είναι να διαθέτει ισχυρό εθνικό, λαϊκό, συλλογικό φρόνημα.

Όταν συνέτρεχαν αυτές οι τρεις προϋποθέσεις, η Ελλάδα πήγαινε πολύ μπροστά. Σημείωνε νίκες. Προχωρούσε. Όταν δεν συνέτρεχαν ένα από τα τρία ή και τα τρία μαζί, υποχωρούσε. Υφίστατο ήττες μεγάλες.

Θεωρώ ότι σήμερα η Ελλάδα διαθέτει ισχυρή ηγεσία, αποφασισμένη ηγεσία. Ηγεσία που εισακούγεται.
Θεωρώ ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια που καταγράφεται με απτά αποτελέσματα. Διαθέτει και ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις.

Και θεωρώ ότι αν εργαστούμε όλοι για να συντρέξει και η τρίτη προϋπόθεση, ένα ισχυρό εθνικό φρόνημα, τότε μπορούμε να πάμε πιο καλύτερα από ό,τι το φανταζόμαστε, μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες.

Στα εκατό χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή, για την οποία δεν μιλάμε και πάρα πολύ, αρκεί να σκεφτόμαστε και να συζητάμε το εξής: Ότι δεν χάσαμε επειδή μας πούλησαν οι άλλοι. Χάσαμε επειδή βγάλαμε τον κακό μας εαυτό στην πιο κρίσιμη στιγμή. Να μην βγάζουμε, λοιπόν, τον κακό μας εαυτό. Και δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και κανέναν ως χώρα, ως λαός, ως Έθνος, ως Πατρίδα. Αυτό να θυμόμαστε.

Και η δύναμη που μπορεί να βγάλει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη διαθέτοντας την ισχυρή Ηγεσία και το όραμα και το σχέδιο, τον καλό εαυτό των Ελλήνων, τον καλό εαυτό της Πατρίδας, είναι να μην το ξεχνάμε: η Νέα Δημοκρατία. Στηρίξτε τη Νέα Δημοκρατία.

Στα δύσκολα είμαστε δυνατοί. Έτσι λέω όταν έχω την τιμή να απευθύνομαι πάντα στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Στα δύσκολα δυνατοί πάντα και στα πιο δύσκολα ακόμα πιο δυνατοί.
Να είστε καλά και να στηρίζετε την παράταξη που πάντα ήταν η παράταξη της Πατρίδας και των Εθνικών μας θεμάτων και των Εθνικών μας Δικαίων.
Σας ευχαριστώ».




Στις κάλπες τα μέλη του ΚΙΝΑΛ για την… επιστροφή του ΠΑΣΟΚ

Αντίστροφη μέτρηση για το συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 20-22 Μαΐου.

Μπορεί σήμερα να διεξάγονται οι εσωκομματικές εκλογές των τοπικών οργάνων και η επιλογή αντιπροσώπων στο συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 20-22 Μαΐου, όμως τα μέλη του ΚΙΝΑΛ θα προσέλθουν στις κάλπες για να επιλέξουν το όνομα του κόμματος στη νέα εποχή με πρόεδρο τον Νίκο Ανδρουλάκη.

«Κίνημα Αλλαγής» ή «ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής» είναι το δίλημμα που τίθεται, με την πρώτη επιλογή να σφραγίζει την παραμονή του σημερινού σήματος, δηλαδή του ένα ρόδο, με κόκκινο, μπλε και πράσινο χρώμα, ενώ η δεύτερη θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του ΠΑΣΟΚ με τον κλασικό πράσινο ήλιο.