Παραιτήθηκαν 7 μέλη της Ν.Ε. Σερρών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- Προοδευτική Συμμαχία

Εκτός κομματικού οργάνου έθεσαν εαυτούς επτά μέλη της Ν.Ε. Σερρών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Προοδευτική Συμμαχία. Καταγγέλλοντας τα όσα διαδραματίστηκαν το τελευταίο διάστημα εντός του κόμματος, με κοινή ανακοίνωσή τους δηλώνουν την παραίτησή τους  οι: Γερόσταθος Κωνσταντίνος, Γραμπόβα Βίκη, Λάσκαρης Κωνσταντίνος, Πατσιάνης Αστέριος, Ραϊμόντα Κώστας, Χριστακάκη Ελένη και η μέχρι πρότινος αναπληρώτρια συντονίστρια του τοπικού κομματικού οργάνου Μπάτη Αναστασία.

«Εδώ και καιρό είμαστε μάρτυρες της μετάλλαξης του ΣΥΡΙΖΑ από ένα αριστερό δημοκρατικό κόμμα σε ένα πολιτικό μόρφωμα που διέγραψε από την ψυχή του τη δημοκρατία», υποστηρίζουν -μεταξύ άλλων- στο κείμενο της ανακοίνωσής τους, κάνοντας λόγο για «μεθοδεύσεις, ενέργειες και παραβιάσεις που έγιναν με σκοπό την απομάκρυνση από την ηγεσία του κόμματος του νόμιμα και με ευρεία πλειοψηφία εκλεγμένου προέδρου Στεφάνου Κασσελάκη».

Αναφορικά με το έκτακτο συνέδριο, υποστηρίζουν ότι «τα όσα τραγικά διαδραματίστηκαν σε αυτό δεν έχουν ξαναγίνει από την μεταπολίτευση έως σήμερα», τονίζοντας πως «στην Αριστερά -τουλάχιστον μέχρι τώρα- κανείς δεν τόλμησε να απαξιώσει τη λαϊκή βάση, να προβεί σε αποκλεισμούς υποψηφίων, να αλλοιώσει νόμιμα εκλογικά αποτελέσματα και να αποκλείσει νόμιμα εκλεγμένους συνέδρους».

«Νίκησαν οι μηχανισμοί και ηττήθηκε η δημοκρατία, η δικαιοσύνη, η συντροφικότητα και η ανθρώπινη αλληλεγγύη. Όλα αυτά τα γεγονότα αλλά και όσα άλλα διαδραματίστηκαν το τελευταίο διάστημα από την πρόταση μομφής, τον αποκλεισμό της υποψηφιότητας του πρώην προέδρου, την αντικαταστατική κατάργηση της ιεραρχίας των οργάνων και των αρμοδιοτήτων τους, την καταστρατήγηση του καταστατικού και με αποκορύφωμα το συνέδριο παρωδία, μας αναγκάζουν, μη δυνάμενοι να υπηρετήσουμε τέτοιες πρακτικές και διαδικασίες και με αίσθημα ευθύνης απέναντι σε όσους συντρόφους εκπροσωπούμε, να οδηγηθούμε στην καταγγελία αυτών και να καταθέσουμε την παραίτηση μας από την ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Σερρών» καταλήγουν στο κείμενό τους οι επτά αποχωρήσαντες.

Πηγή: ertnews.gr




Αυγενάκης | Συμμαχία των χωρών του Νότου για αλλαγές στην ΚΑΠ

Επιμένουμε στον διάλογο, επανέλαβε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, σε συνέντευξή του στον Νίκο Χατζηνικολάου και στον Αντώνη Δελατόλα, στον real fm.

Όπως επισήμανε, μέσα από τον διάλογο προκύπτουν πράγματα χρήσιμα για όλους και επανέλαβε ότι στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έχουμε ανοικτές τις πόρτες στους αγρότες, για οτιδήποτε θέλουν να συζητήσουμε. Και όπως ανέφερε, στο πλαίσιο της Agrotica είδε και συνεργάσθηκε όχι μόνο με δεκάδες θεσμικούς φορείς από τον αγροτικό χώρο, αλλά και με μεμονωμένες αντιπροσωπείες αγροτών από την Κοζάνη, την Κομοτηνή, τη Χαλκιδική, την Ημαθία και άλλες περιοχές.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η σχέση του πρωθυπουργού, της κυβέρνησης αλλά και της ΝΔ, διαχρονικά ήταν καλές και έχουν ενισχυθεί λόγω της αξιοπιστίας  και της ειλικρίνειας του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αναφέρθηκε στα μέτρα που περιλαμβάνει το πακέτο στήριξης των αγροτών, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν λάθη στην ΚΑΠ που πρέπει να διορθωθούν από την ΕΕ. Έκανε μάλιστα ιδιαίτερη αναφορά στη συμμαχία των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, της ομάδας EUMED-9, η οποία μετά από πρωτοβουλία της χώρας μας συνεδρίασε για πρώτη φορά σε επίπεδο υπουργών Γεωργίας και Αλιείας, προκειμένου να χαραχθεί κοινή γραμμή σε μείζονα ζητήματα που απασχολούν τους αγρότες, όπως είναι η αναθεώρηση της ΚΑΠ, η δημιουργία μόνιμου μηχανισμού αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, η αξιοποίηση του 2% της ΚΑΠ κάθε χώρας, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, και των ψαριών εισβολέων στη Μεσόγειο.

Εκτίμηση του ΥπΑΑΤ είναι ότι η ΕΕ πρέπει παράλληλα με τις πολιτικές για την προστασία του περιβάλλοντος να προωθεί και τα θέματα του πρωτογενούς τομέα τα οποία, όπως τόνισε είναι αλληλένδετα.

Ο υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις αποζημιώσεις που έχουν δοθεί από την πλευρά του ΥπΑΑΤ για τη Θεσσαλία αλλά και τα ειδικά προγράμματα που έχουν εκπονηθεί για τη στήριξη των κτηνοτρόφων και των παρακάρλιων περιοχών. Επίσης είπε ότι ήδη το ΥπΑΑΤ έχει καταβάλλει 180 εκατ. ευρώ σε περιπτώσεις ασφαλισμένων και ανασφάλιστων πληγέντων, ενώ έχουν προϋπολογισθεί ακόμα, τουλάχιστον 110 εκατ. ευρώ, για εξόφληση των ασφαλισμένων στον ΕΛΓΑ έως  τις 30 Ιουνίου.




Επιχείρηση Prosperity Guardian | Συμμαχία των ΗΠΑ και άλλων 9 που θα δρα στην Ερυθρά Θάλασσα ενάντια στις επιθέσεις των Χούθι

Τον σχηματισμό, στην Ερυθρά Θάλασσα, συμμαχίας 10 χωρών για την αντιμετώπιση των επανειλημμένων επιθέσεων των σιιτών ανταρτών Χούθι της Υεμένης εναντίον πλοίων που κατ’ αυτούς «συνδέονται» με το Ισραήλ, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ. Εκτός από τις ΗΠΑ, ο Λόιντ Όστιν διευκρίνισε, σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του στο Πεντάγωνο, πως στη συμμαχία αυτή συμμετέχουν η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Μπαχρέιν, ο Καναδάς, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, η Ισπανία και οι Σεϊχέλες.

«Η πρόσφατη κλιμάκωση των ανεύθυνων επιθέσεων των Χούθι από την επικράτεια της Υεμένης απειλεί την ελεύθερη ροή του εμπορίου, θέτει σε κίνδυνο τη ζωή αθώων ναυτικών και παραβιάζει το διεθνές δίκαιο», υπογράμμισε.

«Γι’ αυτό σήμερα ανακοινώνω την έναρξη της επιχείρησης Prosperity Guardian», πρόσθεσε ο αμερικανός υπουργός Άμυνας.

Κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Ισραήλ, ο Λόιντ Όστιν απαίτησε νωρίτερα το Ιράν να τερματίσει την «υποστήριξη» που παρέχει κατ’ αυτόν στις επιχειρήσεις των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων, έπειτα από τις συνομιλίες που είχε με τον ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου.

Το Ισραήλ δεν συγκαταλέγεται στα κράτη που αναφέρθηκαν από τον επικεφαλής του Πενταγώνου όταν ανακοίνωσε τη συμμαχία αυτή στην Ερυθρά Θάλασσα.

Το 2019, η Ουάσιγκτον ανακοίνωνε τη σύμπηξη ναυτικού συνασπισμού για την προστασία της ναυσιπλοΐας στα ύδατα του Κόλπου, έπειτα από σειρά επιθέσεων που οι ΗΠΑ απέδωσαν στο Ιράν, το οποίο όμως αποποιήθηκε κάθε ευθύνη.

Αναστολή των διελεύσεων

Νωρίτερα χθες, οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για νέες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα με στόχο δυο εμπορικά σκάφη που κατ’ αυτούς «συνδέονταν» με το Ισραήλ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο και το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι Χούθι ανακοίνωσαν πως «διεξήγαγαν στρατιωτική επιχείρηση εναντίον δυο πλοίων συνδεόμενων με τη σιωνιστική οντότητα» χρησιμοποιώντας ναυτικά drones, κατονομάζοντας τα πλοία που έβαλαν στο στόχαστρο: επρόκειτο για τα M/T Swan Atlantic και MSC Clara.

Η πλοιοκτήτρια του νορβηγικού δεξαμενόπλοιου M/T Swan Atlantic αναγνώρισε πως το σκάφος χτυπήθηκε από «άγνωστο αντικείμενο». «Ευτυχώς, τα μέλη του πληρώματος, που είναι όλοι υπήκοοι Ινδίας, δεν τραυματίστηκαν και, σύμφωνα με όσα ανέφεραν, το πλοίο υπέστη περιορισμένες ζημιές», διευκρίνισε σε ανακοίνωσή της η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Inventor Chemical Tankers.

Για την ώρα, οι γίγαντες των θαλάσσιων μεταφορών προτιμούν να αποφεύγουν τη διέλευση από το στρατηγικής σημασίας στενό Μπαμπ αλ Μάντεμπ, το οποίο χωρίζει την αραβική χερσόνησο από την Αφρική και μέσω του οποίου διέρχεται το 40% του παγκόσμιου εμπορίου.

Ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών ναυτιλιακών εταιρειών, ο βρετανικός κολοσσός των υδρογονανθράκων BP και ο γίγαντας των θαλάσσιων μεταφορών Evergreen της Ταϊβάν έκαναν γνωστό πως αναστέλλουν κάθε δρομολόγιο μέσω Ερυθράς Θάλασσας, εξαιτίας των επανειλημμένων επιθέσεων.

Στα τέλη της περασμένης εβδομάδας η δανέζικη Maersk, η γερμανική Hapag-Lloyd, η γαλλική CMA CGM και η ιταλοελβετική MSC ανακοίνωναν πως τα σκάφη τους στο εξής δεν θα πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα, «μέχρι νεοτέρας», ώσπου η διέλευση να είναι «ασφαλής».

Η επικεφαλής της γαλλικής διπλωματίας Κατρίν Κολονά έκρινε προχθές Κυριακή ότι οι επιθέσεις αυτές «δεν μπορούν να μείνουν χωρίς απάντηση».

«Καμιά σχέση με το Ισραήλ»

Οι Χούθι, που ελέγχουν μεγάλο μέρος της Υεμένης, προειδοποίησαν πως θα βάζουν πλέον στο στόχαστρο οποιοδήποτε πλοίο διέρχεται από τα ανοικτά της χώρας αν έχει σχέση με το Ισραήλ, σε αντίποινα για τον πόλεμο του εβραϊκού κράτους εναντίον του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας.

Πύραυλοι και UAVs των Χούθι καταρρίφθηκαν από πολεμικά πλοία που περιπολούν στη θαλάσσια περιοχή το τελευταίο διάστημα.

Η Ερυθρά Θάλασσα χαρακτηρίζεται «αυτοκινητόδρομος της θάλασσας», καθώς συνδέει τη Μεσόγειο με τον Ινδικό Ωκεανό, με άλλα λόγια την Ευρώπη με την Ασία. Περίπου 20.000 πλοία διέρχονται κάθε χρόνο από τη Διώρυγα του Σουέζ, σημείο εισόδου και εξόδου για τα σκάφη που περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα.

«Το πλοίο δεν έχει καμιά σχέση με το Ισραήλ, σε ό,τι αφορά τον πλοιοκτήτη του (νορβηγική εταιρεία), αυτόν που έχει αναλάβει τη διαχείρισή του (σιγκαπουριανή εταιρεία), και το φορτίο του», τόνισε η πλοιοκτήτρια του M/T Swan Atlantic, διευκρινίζοντας πως το δρομολόγιο του δεξαμενόπλοιου είχε σκοπό τη μεταφορά εμπορεύματος από τη μητροπολιτική Γαλλία στη Ρεϊνιόν. Το τάνκερ βρίσκεται πλέον υπό την προστασία του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.

Όταν δεν διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα, τα πλοία αναγκάζονται να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, περνώντας από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας, κάτι που κάνει πολύ πιο δαπανηρά τα ταξίδια.

Για τη σύνδεση Ρότερνταμ και Σιγκαπούρης, η παράκαμψη αυτή επιμηκύνει το ταξίδι κατά 40%, από τα περίπου 8.400 ναυτικά μίλια (15.550 χιλιόμετρα) στα 11.720 μίλια (21.700 χλμ.), σύμφωνα με την S&P Global.

Αρκετά πλοία, ιδίως των ναυτιλιακών εταιρειών Maersk και MSC, ακολουθούν ήδη αυτή τη ρότα τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με την ίδια πηγή.




Συμμαχία Σερραίων | κ.Μητλιάγκα θα μας πείτε πώς και γιατί βρέθηκαν τα ροζ ψηφοδέλτια του συνδυασμού σας στην κάλπη;

Με λύπη μας διαπιστώνουμε για ακόμη μία φορά ότι η κ.Μητλιάγκα επιμένει στο διχαστικό και τοξικό λόγο αρνούμενη να τοποθετηθεί επί της ουσίας για ένα ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ περιστατικό, που αφορά στην ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΜΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ στις 8 Οκτωβρίου,  γιατί η μυστικότητα αποτελεί και τον πυρήνα της δημοκρατικής εκλογικής διαδικασίας! 

Το πρώτο,  ωστόσο, που αρνείται σταθερά η κ.Μητλιάγκα είναι να πει δημόσια, έστω  και μία κουβέντα γα το τι σκοπεύει να κάνει για το Δήμο Σερρών από 01-01-2024.  

Και ενώ μίλησε δημόσια για την αναβολή της εκδίκασης της ένστασης των υποψηφίων της «Συμμαχίας Σερραίων» και της δικής της αντένστασης επί άκυρων ψηφοδελτίων στο Εκλογοδικείο, αρνείται να μιλήσει για την ταμπακιέρα της υπόθεσης. Και η ταμπακιέρα είναι ότι ο κύριος λόγος της ένστασης των υποψηφίων της «Συμμαχίας Σερραίων» είναι ένα ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΤΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, δηλαδή της ύπαρξης στην κάλπη ψηφοδελτίων του συνδυασμού της δύο(2) διαφορετικών χρωμάτων, ΛΕΥΚΩΝ ΚΑΙ ΡΟΖ, που εμφανέστατα διακρίνονται από 15 μέτρα απόσταση!

 Κατηγορεί απλά τους ενιστάμενους υποψηφίους μας, σε ηθικό επίπεδο, τη στιγμή μάλιστα που για αυτό το θέμα η «Συμμαχία Σερραίων», σεβόμενη απόλυτα τις διαδικασίες, λέει ότι για κάθε ζήτημα θα αποφασίσει το Δικαστήριο ως το μόνο αρμόδιο. 

Εμείς, λοιπόν, ρωτάμε ευθέως την κ.Μητλιάγκα, σε συνδυασμό  και με τα όσα δήλωσε και δημοσίευσε προχθές:

  1.   Για ποιο λόγο και με ποιο τρόπο βρέθηκαν στην κάλπη διαφορετικού χρώματος και από διαφορετικό χαρτί ψηφοδέλτια του συνδυασμού «ΕΝΤΟΣ»;
  2. Συνιστά ή όχι νόθευση του εκλογικού αποτελέσματος η παραβίαση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της μυστικότητας της ψηφοφορίας;
  3.   Σέβεται  ή όχι την εκπροσώπηση του  48% του σερραϊκού λαού,  που εκφράζεται από τη «Συμμαχία Σερραίων»;
  4.   Σέβεται τις δικαστικές αποφάσεις και την εκλογική νομοθεσία ή συνεχίζει να επιμένει ότι ο συνδυασμός «ΕΝΤΟΣ» δικαιούται δύο(2) επιπλέον έδρες έπειτα από την πρόσφατη απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Σερρών, που αποκατέστησε την ορθή κατανομή των εδρών;
  5.   Συνεχίζει να επιμένει ότι δεν είχε λόγο να αιτηθεί άδειας εξαίρεσης από την αποχή των δικηγόρων για εκδίκαση, όπως έπραξε η «Συμμαχία Σερραίων», τη στιγμή που ο Νομοθέτης για ευνόητους λόγους θέτει εξαιρετικά σύντομες προθεσμίες για την έκδοση απόφασης και ενώ η ίδια διατεινόταν ότι θα ταλαιπωρηθούν οι Σερραίοι από τις δικαστικές διαδικασίες;

Όσο για τον ένθερμο υποστηρικτή της κ.Μητλιάγκα, Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών κ.Καρίπογλου, που έσπευσε να υποστηρίξει τη μη δυνατότητα άδειας εξαίρεσης και εκδίκασης των ενστάσεων από το Δικηγορικό Σύλλογο, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει αρμόδια τριμελής επιτροπή μελών του Δ.Σ. για παροχή αδειών, είναι γνωστό ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ολισθαίνει.

Το κατά πόσο καταχράται της ιδιότητας του Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου, προκαλώντας διχασμό στο σώμα των δικηγόρων και την τοπική κοινωνία, κατερχόμενος αρχικά ως υποψήφιος βουλευτής με συγκεκριμένο κόμμα (μη παραιτούμενος) και παίρνοντας θεσμικά αναφανδόν θέση υπέρ ενός δημοτικού συνδυασμού, μη τηρώντας στο ελάχιστο τις αρχές της αμεροληψίας και της επιστημονικής ουδετερότητας που απαιτεί η θέση, θα κριθεί πρωτίστως από τους συναδέλφους του μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών.

 Πλέον, όμως, και αφού ο ίδιος το επέλεξε,  θα κρίνεται και θεσμικά, αλλά και προσωπικά, από τα μέλη της σερραϊκής κοινωνίας στην οποία απευθύνεται.




Μητσοτάκης- Ερντογάν | Ρίχνουν τους τόνους στη σκιά του πολέμου

Ως ένα θεμέλιο για μια ουσιαστική βελτίωση του κλίματος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας αξιολογεί η ελληνική πλευρά τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Κωνσταντινούπολη.

Η συνάντηση κράτησε πάνω από δυο ώρες και έγινε σε πολύ καλό κλίμα. Κυβερνητικές πηγές σημείωναν ότι προφανώς και οι δυο πλευρές επανέλαβαν τις πάγιες θέσεις τους στα θέματα των διμερών μας σχέσεων, χωρίς όμως την οξύτητα και την ένταση που συνήθιζε η τουρκική πλευρά το τελευταίο διάστημα.

Ενδεικτικό δε του καλού κλίματος είναι ότι η τουρκική προεδρία στη δική της ανακοινωση για τη συνάντηση χρησιμοποίησε τις ίδιες φράσεις με την ελληνική πλευρά, καθώς προφανώς είχε συμφωνηθεί τι θα ειπωθεί στη συνέχεια. Ειδικότερα η τουρκική προεδρία ανέφερε ότι Μητσοτάκης- Ερντογάν συμφώνησαν να βελτιώσουν τις διμερείς σχέσεις παρά τις διαφωνίες των δύο χωρών. Σημείωσε επίσης ότι οι δύο χώρες φέρουν ιδιαίτερη ευθύνη στην αρχιτεκτονική ασφάλειας στην Ευρώπη, η οποία άλλαξε με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και η αυξημένη συνεργασία τους θα έχει περιφερειακά οφέλη.

Ο κ.Μητσοτάκης μετά το γεύμα με τον κ.Ερντογάν συναντήθηκε στο Σισμανόγλειο Μέγαρο με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο και κατά το διάλογο που είχαν μπροστά στις κάμερες αναφέρθηκε στο τετ α τετ με τον Τούρκο πρόεδρο.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στις νέες τραγικές εικόνες από την Ουκρανία με αμάχους να χάνουν τη ζωή τους. Και ο κ.Βαρθολομαίος σημείωσαν ότι χτυπήθηκαν και ναοί και μοναστήρια,με τον κ.Μητσοτάκη να σχολιάζει: “Δυστυχώς τίποτα δεν εξαιρείται της φρίκης του πολέμου.”

Πηγη: news247.gr