Σάββας Μιχαηλίδης: Η συγχώνευση των ΔΕΥΑ υπονομεύει τις τοπικές κοινωνίες και το δικαίωμα στο νερό

Δημοσιογράφος: Κύριε Μιχαηλίδη, ως Δήμαρχος Νέστου και Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ), έχετε εκφράσει έντονη αντίδραση στο σχέδιο νόμου για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ.

Σάββας Μιχαηλίδης: Καταρχάς, σας ευχαριστώ για την ευκαιρία να μιλήσω για ένα τόσο κρίσιμο θέμα. Το σχέδιο νόμου για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ προκαλεί σοβαρές ανησυχίες τόσο στους Δήμους όσο και στις τοπικές κοινωνίες. Ο βασικός προβληματισμός μας είναι ότι η εφαρμογή του σχεδίου υπονομεύει τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητα αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων. Οι ΔΕΥΑ έχουν ιδρυθεί με στόχο να εξυπηρετούν τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τοπικής κοινωνίας, λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες, όπως γεωγραφία, πληθυσμό και υποδομές. Η υποχρεωτική συγχώνευση θα δημιουργήσει μεγάλες, δυσλειτουργικές δομές, με συνέπεια να υποβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης.

Δημοσιογράφος: Οι υποστηρικτές του σχεδίου υποστηρίζουν ότι οι συγχωνεύσεις θα μειώσουν το κόστος και θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Σάββας Μιχαηλίδης: Αυτή η άποψη είναι επιφανειακή και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είναι αλήθεια ότι σε ορισμένες περιπτώσεις μεγαλύτερες δομές μπορούν να είναι πιο αποδοτικές. Ωστόσο, στην περίπτωση των ΔΕΥΑ, η λειτουργία τους εξαρτάται από την τοπική διαχείριση και τις γεωγραφικές συνθήκες. Μια υποχρεωτική συγχώνευση σημαίνει ότι απομακρύνεται η διαχείριση από την τοπική κοινωνία, οδηγώντας σε αυξημένη γραφειοκρατία και καθυστερήσεις. Επιπλέον, οι οικονομίες κλίμακας που επικαλούνται οι υποστηρικτές του σχεδίου δεν ισχύουν πάντα. Αντίθετα, η αύξηση της πολυπλοκότητας και της γεωγραφικής διασποράς μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας.

Δημοσιογράφος: Πώς αντιδρά η τοπική αυτοδιοίκηση στο σχέδιο αυτό;

Σάββας Μιχαηλίδης: Η αντίδραση είναι μαζική και ενιαία. Από τους 332 Δήμους της χώρας, οι 271 έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους στο σχέδιο νόμου. Αυτή η ευρεία αντίδραση αποδεικνύει ότι το πρόβλημα είναι εθνικό και δεν αφορά μόνο μεμονωμένες περιοχές. Οι Δήμοι ζητούν να παραμείνει η αυτοτέλεια των ΔΕΥΑ και να υπάρξει μια ουσιαστική διαβούλευση με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ως ΠΕΔ, έχουμε αποστείλει ψηφίσματα στο Υπουργείο Εσωτερικών και έχουμε ζητήσει την απόσυρση του νομοσχεδίου. Δεν μπορεί να ληφθεί μια τόσο σημαντική απόφαση χωρίς τη συμμετοχή και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

Δημοσιογράφος: Τι πιστεύετε ότι κρύβεται πίσω από αυτή την προσπάθεια;

Σάββας Μιχαηλίδης: Υπάρχει μια γενικότερη τάση υποβάθμισης του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης και συγκέντρωσης εξουσιών. Οι ΔΕΥΑ είναι ένας κρίσιμος φορέας για τις τοπικές κοινωνίες, και η συγχώνευσή τους μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του νερού. Αυτή είναι μια εξέλιξη που θα πλήξει άμεσα τους πολίτες, καθώς το νερό δεν είναι απλώς ένα αγαθό αλλά θεμελιώδες δικαίωμα. Η εμπειρία από άλλες χώρες έχει δείξει ότι η ιδιωτικοποίηση οδηγεί σε αυξήσεις τιμών και υποβάθμιση των υπηρεσιών. Πιστεύω ότι αυτό πρέπει να μας ανησυχήσει όλους.

Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την τοπική αυτοδιοίκηση;

Σάββας Μιχαηλίδης: Συνεχίζουμε τις πιέσεις προς την κυβέρνηση, τόσο σε θεσμικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Παράλληλα, συνεργαζόμαστε με άλλες ΠΕΔ και την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) για να παρουσιάσουμε εναλλακτικές προτάσεις. Αντί για συγχωνεύσεις, πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη χρηματοδότηση των ΔΕΥΑ, στη βελτίωση των υποδομών τους και στην ενίσχυση της διαφάνειας.

Δημοσιογράφος: Ποιο είναι το μήνυμά σας προς την κυβέρνηση και τους πολίτες;

Σάββας Μιχαηλίδης: Προς την κυβέρνηση, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Ακούστε τις τοπικές κοινωνίες. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό, και η διαχείρισή του πρέπει να παραμείνει στα χέρια των τοπικών κοινωνιών. Προς τους πολίτες, θα ήθελα να πω ότι αυτή η μάχη είναι δική μας. Όλοι πρέπει να συμμετέχουμε ενεργά στη διαφύλαξη των δικαιωμάτων μας. Η φωνή μας έχει δύναμη, και μπορούμε να αποτρέψουμε εξελίξεις που θα πλήξουν την καθημερινότητά μας.




Καβάλα | Στους βουλευτές για να αποτραπεί η συγχώνευση 12ου με 10ο Δημοτικό

Θα συνεχίσουν όπως φαίνεται την προσπάθεια τους όλοι όσοι είναι αντίθετοι στην προωθούμενη από την Πρωτοβάθμια Καβάλας συγχώνευση του 12ου με το 10ο Δημοτικό. Χρόνο έχουν στη διάθεση τους αφού η τελική απόφαση θα παρθεί στο Υπουργείο Παιδείας, το αργότερο αρχές του προσεχούς Καλοκαιριού.

Οι αντιδράσεις που αρχικά ήταν περιορισμένες και «χλιαρές», δυναμώνουν όσο περνά ο καιρός. Υπάρχει ήδη ανακοίνωση των γονέων και κηδεμόνων του 10ου και συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Συλλόγων Γονέων κ. Βασίλη Μαυρομμάτη.

Μιλώντας στην Πρωινή είπε ότι η Ένωση είναι αντίθετη σε όλες τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις σχολείων. «Ο αγώνας μας για να μην γίνει η συγκεκριμένη, συνεχίζεται. Θα είναι μια κοινή προσπάθεια. Θα πάμε στους 4 βουλευτές του Νομού» είπε.

Αν για τη συγχώνευση χρειάζεται να γνωμοδοτήσει και το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, όσοι διαφωνούν θα φροντίσουν να είναι παρόντες στη συνεδρίαση ώστε η συγκεκριμένη γνωμοδότηση να είναι αρνητική. Να γίνει δηλαδή το ακριβώς αντίθετο από αυτό που έγινε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας.

Πηγή: proininews




Οι Δήμοι αρνούνται τη συγχώνευση των ΔΕΥΑ

Στο προσυνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, συμμετείχε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΕΔ ΑΜΘ) και Δήμαρχος Νέστου, κ. Σάββας Μιχαηλίδης.

Ο κ. Μιχαηλίδης εξέφρασε έντονα την αντίθεσή του στην πρόταση για τη συγχώνευση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), τονίζοντας ότι οι 124 δήμοι που διαθέτουν ΔΕΥΑ είναι ομόφωνα αντίθετοι στην υποχρεωτική συνένωση των επιχειρήσεων σε μία ανά νομό.Ο ίδιος προειδοποίησε για τις επιπτώσεις μιας τέτοιας κίνησης, επισημαίνοντας πως οι δήμοι της Μακεδονίας και της Θράκης δεν θα εκχωρήσουν τα δικαιώματα που έχουν αποκτήσει μέσω των δημοτικών τους επιχειρήσεων. Υπογράμμισε, επίσης, ότι τα περιουσιακά στοιχεία των ΔΕΥΑ ανήκουν στους δήμους και δεν μπορούν να επιβληθούν υποχρεωτικές συγχωνεύσεις.Η αντίδραση της ΠΕΔ ΑΜΘ και του κ. Μιχαηλίδη αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες πολλών δήμων, που εκφράζουν φόβους ότι οι συνενώσεις θα οδηγήσουν σε απώλεια ελέγχου και πιθανή επιδείνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.




Βασικά σημεία ομιλίας Μ. Λαζαρίδη στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τη συγχώνευση της Τράπεζας Αττικής με την Παγκρήτια Τράπεζα

Ένα ζήτημα τόσο σημαντικό για την ελληνική οικονομία, για την ελληνική κοινωνία και με τόσες περιπέτειες κατά την προηγούμενη δεκαετία. Όταν το τραπεζικό σύστημα διαλύθηκε πλήρως και έφτασε στα πρόθυρα της καταστροφής.

Όταν, εξαιτίας αυτοσχέδιων πειραματισμών και ιδεοληπτικών εμμονών κάποιων μαθητευόμενων μάγων, τα καταστήματα των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων έκλεισαν και ενεργοποιήθηκαν τα capital controls, οδηγώντας σε απόγνωση τους πολίτες.

Ευτυχώς για την πατρίδα μας, το 2019 ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας η Νέα Δημοκρατία και η κανονικότητα αποκαταστάθηκε. Μαζί με την οικονομία που ανέκαμψε εντυπωσιακά, την ίδια, θετική πορεία βαδίζει πλέον και το τραπεζικό μας σύστημα, με όλους τους σχετικούς δείκτες να έχουν βελτιωθεί κατά πολύ και την εμπιστοσύνη να έχει ανακτηθεί σε απόλυτο βαθμό.

Προς αυτήν την κατεύθυνση έρχεται να συμβάλλει και η σύμβαση την οποία κυρώνουμε σήμερα και αφορά, μεταξύ άλλων, τη συγχώνευση της Τράπεζας Αττικής με την Παγκρήτια Τράπεζα, συνιστώντας ουσιαστικά τον πέμπτο τραπεζικό πυλώνα που δημιουργείται δίπλα στις τέσσερις συστημικές τράπεζες.

Με τη συγκεκριμένη εξέλιξη, ενισχύεται η χρηματοπιστωτική σταθερότητα, διασφαλίζονται οι καταθέσεις και ωφελούνται όλες οι πλευρές, δηλαδή οι φορολογούμενοι, το Ελληνικό Δημόσιο, οι μέτοχοι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Όπως πολύ σωστά και με στοιχεία έχουν ξεκαθαρίσει τόσο ο Υπουργός, κ. Χατζηδάκης όσο και ο εισηγητής εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας, κ. Πέτσας, δεν θα μπορούσε να υπάρξει αυτήν την ώρα καλύτερη συμφωνία, ούτε για την ίδια την Τράπεζα Αττικής, ούτε για την οικονομία. Άλλωστε, δεν υπήρχε και κανένα εναλλακτικό σενάριο για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Και όσο και αν, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, σας προκαλεί αλλεργία ο κ. Γιάννης Στουρνάρας, αυτό επιβεβαιώνεται και από την επιστολή του Διοικητή της Τράπεζας
προς τον Υπουργό, περιγράφοντας την κατάσταση των δύο τραπεζών και αναλύοντας τις επιπτώσεις στην περίπτωση που δεν υπήρχε συμφωνία. Όπως σημειώνει, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, ο δείκτης των μη εξυπηρετούμενων δανείων της Τράπεζας Αττικής είναι 61,5% και της Παγκρήτιας 53,5%, έναντι 5% που είναι ο αντίστοιχος δείκτης για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες. Χωρίς την παρούσα συμφωνία, εξάλλου, η κάλυψη των κεφαλαιακών αναγκών θα ήταν αδύνατη, ενώ μάλλον αναπόφευκτη θα ήταν και η σημαντική εκροή καταθέσεων, λόγω της ευάλωτης οικονομικής κατάστασης των δύο Τραπεζών.

Από την άλλη, με την παρούσα συμφωνία παύει ο κίνδυνος για πιθανό «κούρεμα» καταθέσεων, ύψους 1,6 δις ευρώ, και για το ενδεχόμενο νέας ανακεφαλαιοποίησης, ενισχύεται ο ανταγωνισμός προς όφελος των καταθετών και των δανειοληπτών, δημιουργείται μια νέα τράπεζα με ισχυρή κεφαλαιακή βάση και περιορισμένα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ενώ προστατεύεται η παρουσία του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στο νέο σχήμα.

Όσο για τον ιδιώτη επενδυτή, τον μοναδικό που ανταποκρίθηκε, έχει ήδη τοποθετήσει σημαντικά ποσά και θα επενδύσει άλλα 200.000.000 ευρώ στη νέα υπό συγχώνευση τράπεζα, συμπληρωματικά στα χρήματα που ήδη έχει διαθέσει για την εξαγορά της Παγκρήτιας.

Με τη σημερινή της μορφή η Τράπεζα Αττικής δεν είχε πιθανότητες επιβίωσης. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο υπουργός, που επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Έτσι, εξετάστηκαν δειγματοληπτικά δάνεια και διαπιστώθηκε συστηματική χορήγηση δανείων κάτω του κόστους και χωρίς επαρκή καλύμματα.

Επίσης, ανάμεσα στους άλλους ελέγχους, βρέθηκε κατασκευαστική εταιρία – μαντέψτε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ ποια είναι αυτή – που είχε λάβει
το 2015, με εξασφάλιση, υποσχετικές έργων και άλλα αντίστοιχα καλύμματα, 39 δάνεια και μετείχε στην αύξηση κεφαλαίου της Attica Bank με 14.500.000 ευρώ.

Και μιας και ο λόγος στο «αμαρτωλό» παρελθόν της τράπεζας, εντύπωση προκαλεί το θράσος της αξιωματικής αντιπολίτευσης που δήθεν κόπτεται για τη βιωσιμότητά της σήμερα. Ναι, είναι ο ίδιος ΣΥΡΙΖΑ που, όχι μόνο έκλεισε τις τράπεζες, αλλά τις κατέστρεψε ταυτόχρονα.

Αντί, λοιπόν, εσείς εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ να απολογείστε για το μεγάλο σκάνδαλο της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών επί των ημερών σας με τεράστια ζημιά για το
ελληνικό δημόσιο και τους φορολογούμενους, έχετε το θράσος να ζητάτε και τα ρέστα και να διατυπώνετε απειλές; Θυμίζω ότι στην ανακεφαλαιοποίηση του 2014
οι τράπεζες είχαν αξία 27 δις ευρώ και στην ανακεφαλαιοποίηση του 2015 είχαν καταρρεύσει στο 1 δις!

Το μερίδιο του ΤΧΣ από αξία 19 δις κατέρρευσε σε λιγότερο από 1 δις! Χασούρα για το ΤΧΣ 18 δις! Κι έχετε το θράσος σήμερα να μιλάτε για το κόστος στο Δημόσιο; Αιδώς Αργείοι!

Και κάτι ακόμη! Ο ίδιος ΣΥΡΙΖΑ που τάχα κόπτεται για το δήθεν ξεπούλημα των ασημικών της χώρας, ήταν ο ίδιος που υποθήκευσε την δημόσια περιουσία μέσω
του Υπερταμείου για 99 χρόνια!

«Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί», κυρίες και κύριοι της μείζονος αντιπολίτευσης. Αναρωτιέμαι τι φοβάστε. Γιατί είναι προφανές ότι η παράλογη εμμονή σας, χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα, παραπέμπει σε φόβο. Και για όσους έχετε κοντή μνήμη, θα πω μόνο δύο λέξεις και θα καταλάβετε: Syriza Bank. Ναι, αναφέρομαι στην προνομιακή για τη συγκυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου τράπεζα, τα χρέη της οποίας εκτοξεύτηκαν στα 80.000.000 ευρώ εξαιτίας λάθος χειρισμών.

Στην Τράπεζα που εξυπηρετούσε συστηματικά φιλικά επιχειρηματικά συμφέροντα, με ενδεικτική φυσικά την περίπτωση του κ. Χρήστου Καλογρίτσα με τα βοσκοτόπια
της Ιθάκης. Με στόχο μέσα από την Syriza bank να δημιουργήσετε και Syriza TV! Τελικά, έπειτα από μηνυτήρια αναφορά του διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, κ.
Γιάννη Στουρνάρα, το 2017 ασκήθηκαν ποινικές διώξεις από την Εισαγγελία Διαφθοράς για «τέλεση ενδεχομένων αξιόποινων πράξεων» και ξεκίνησε ο δρόμος για την εξυγίανση που ολοκληρώνεται σήμερα, με την έγκριση από τη Βουλή της συγχώνευσης των δύο τραπεζών.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με την παρούσα πρωτοβουλία της, έρχεται για μία ακόμη φορά να διορθώσει σοβαρά λάθη του παρελθόντος. Προτάσσοντας πάντα το εθνικό συμφέρον και με συμφωνίες που συνάδουν με τη βούλησή της για ένα ισχυρό τραπεζικό σύστημα και μια ισχυρή οικονομία, πολύ καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Διευθετούμε μια εκκρεμότητα ετών, είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή και εκτιμούμε ότι θα μπορούσε κάλλιστα να στηριχθεί από όλες τις πτέρυγες του Κοινοβουλίου.

Σας ζητώ λοιπόν να εγκρίνουμε από κοινού τη σύμβαση, δίνοντας μία ακόμα ώθηση στη δυναμική πορεία της χώρας προς τα μπροστά.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 




Ανάστατοι οι γονείς με την συγχώνευση Α και Β Δημοτικού σε σχολεία της Καβάλας

Η Ένωση Γονέων Καβάλας εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της στη σχεδιαζόμενη συγχώνευση των τάξεων Α’ και Β’ Δημοτικού στα σχολεία της πόλης. Οι γονείς ανησυχούν ότι αυτή η απόφαση θα επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών τους, επισημαίνοντας ότι οι ανάγκες και οι εκπαιδευτικές απαιτήσεις των μαθητών στις δύο αυτές τάξεις είναι διαφορετικές.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Καβάλας :

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολείων του Δήμου Καβάλας  εκφράζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την πλήρη αντίθεσή της στην πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας όπως αυτή επιτακτικά προτάθηκε από την Διευθύντρια Εκπαίδευσης ΠΕ Καβάλας προς τις Διευθύνσεις των Δημοτικών σχολείων του Δήμου μας, σύμφωνα με την οποία ζητείται η πρώτη και η δεύτερη τάξη Δημοτικών Σχολείων να συγχωνευτούν, στις περιπτώσεις όπου και στις δύο τάξεις οι μαθητές και οι μαθήτριες δε θα ξεπερνούν τα 25 παιδιά!

Πρόκειται για μια αντιπαιδαγωγική απόφαση, η οποία έρχεται να υποβαθμίσει με τον πιο αποτρόπαιο τρόπο το ήδη ταλαιπωρημένο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, να προκαλέσει σύγχυση σε γονείς και εκπαιδευτικούς , αλλά και στους μικρούς μαθητές στο ξεκίνημα της σχολικής τους πορείας , συναναστροφής και μόρφωσης.

Η συγχώνευση τάξεων, η κατάργηση τμημάτων και η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού ΔΕΝ είναι σαφώς και σε καμία περίπτωση η λύση για την εξοικονόμηση πόρων. Τουναντίον, θα έπρεπε να αποτελεί πρωταρχική υποχρέωση και προτεραιότητα η αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία, για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των σχολικών συγκροτημάτων και την επαρκή επάνδρωση και στελέχωση τους με το απολύτως αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε να αντιμετωπιστούν οι ήδη υφιστάμενες και ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες.

Συνάμα εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας προς τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας και είμαστε αποφασισμένοι να συνδράμουμε ασκώντας πιέσεις όπου είναι εφικτό , με άμεσο και απώτερο σκοπό να ανακληθεί η εν λόγω απαράδεκτη απόφαση που μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να επιφέρει.

Από την πλευρά της αναπληρώτρια Διευθύντρια Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ Μαίρη Κοσμίδου απαντώντας στις ανησυχίες της Ένωσης Γονέων Καβάλας για τη συγχώνευση των τάξεων Α’ και Β’ Δημοτικού εξήγησε ότι η απόφαση για τη συγχώνευση λήφθηκε μετά από προσεκτική εξέταση των δεδομένων και με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση των πόρων και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

“Κατανοούμε τις ανησυχίες των γονέων και σεβόμαστε τις απόψεις τους,” δήλωσε η κ. Κοσμίδου. “Η συγχώνευση των τάξεων Α’ και Β’ Δημοτικού έγινε με σκοπό την ενίσχυση της διδασκαλίας και την παροχή καλύτερων εκπαιδευτικών ευκαιριών στους μαθητές. Έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί ότι οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών θα καλυφθούν πλήρως και ότι δεν θα υπάρξει καμία αρνητική επίπτωση στην ποιότητα της εκπαίδευσης.”




Κάθετοι στην συγχώνευση των ΔΕΥΑ οι Πρόεδροι και οι εργαζόμενοι

Στάση αναμονής κρατούν οι εργαζόμενοι στις ΔΕΥΑ της χώρας, καθώς εμφανίζονται βέβαιοι ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στο σχέδιο περί συγχωνεύσεων των ΔΕΥΑ. 

Το σχέδιο είχε ξεσηκώσει θύελλα έτσι όπως είχε παρουσιαστεί από τον Οκτώβριο του 2023, προέβλεπε στην ουσία την δημιουργία μιας ΔΕΥΑ ανα περιφέρεια, ενώ στην πορεία άλλαξε με τις ΔΕΥΑ να συγχωνεύονται ανά Περιφερειακή Ενότητα.

Παρά τις συναντήσεις με τον Υπουργό, οι Πρόεδροι αλλά και οι εργαζόμενοι παραμένουν κάθετοι, καθότι οι ίδιοι μετά την συγχώνευση θα περισσεύουν.




Αντίθετες οι ΔΕΥΑ της χώρας με την συγχώνευση των ΔΕΥΑ και τις συμπράξεις με τους ιδιώτες

Σε μαζική συγχώνευση των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης, που θα υπάγονται σε έναν νέο Ενιαίο φορέα Διαχείρισης Υδάτων, με ριζικές αλλαγές στον τρόπο διαχείρισης και λειτουργία τους, με δυνατότητα συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα, σχεδιάζει η κυβέρνηση, όπως φάνηκε ξεκάθαρα από το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που εγκρίθηκε την Πέμπτη από το υπουργικό Συμβούλιο.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που σύμφωνα με το υπουργείο, προωθεί την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, την επίτευξη της αστικής ανθεκτικότητας, την προστασία του περιβάλλοντος και την καταστολή της αυθαίρετης δόμησης, παρουσιάστηκε από τον αρμόδιο υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη.

Το επόμενο διάστημα το νομοσχέδιο θα κατατεθεί για διαβούλευση και με την είσοδο του νέου χρόνου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση και συζήτηση.