Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα στείλουμε στρατεύματα στην Ουκρανία – Νέες αυξήσεις στους ενστόλους

Στις 27 Μαρτίου 2025, μετά τη Σύνοδο των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Ουκρανικό ζήτημα στο Παρίσι, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι η Ελλάδα δεν προτίθεται να αποστείλει στρατεύματα στην Ουκρανία. Τόνισε την ανάγκη για άμεση κατάπαυση του πυρός και υπογράμμισε ότι η ισχυρότερη εγγύηση ασφαλείας είναι η ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας.

Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι τις επόμενες ημέρες η κυβέρνηση θα παρουσιάσει νέο μισθολόγιο για τις Ένοπλες Δυνάμεις, το οποίο θα περιλαμβάνει σημαντικές αυξήσεις στους μισθούς των ενστόλων. Οι αυξήσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν κυρίως από εξοικονομήσεις που προέκυψαν από τη νέα δομή των δυνάμεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι η Ελλάδα δεν συμμετέχει σε συμμαχία προθύμων για την αποστολή στρατευμάτων στην Ουκρανία και θεωρεί ότι η συζήτηση αυτή μπορεί να αποσπάσει την προσοχή από τον κύριο στόχο, που είναι η επίτευξη κατάπαυσης του πυρός και η διαπραγμάτευση μιας δίκαιης και διατηρήσιμης ειρήνης.




Προειδοποίηση από τη Ρωσία στο ΝΑΤΟ | Θα έχουμε άμεση σύγκρουση στην περίπτωση που σταλούν δυτικά στρατεύματα στην Ουκρανία

Το Κρεμλίνο προειδοποίησε την Τρίτη 27/2 πως θα είναι αναπόφευκτη η σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ, σε περίπτωση που χώρες μέλη της Συμμαχίας στείλουν στρατεύματα να πολεμήσουν στην Ουκρανία.

«Δεν είναι σε καμία περίπτωση προς το συμφέρον των χωρών αυτών. Θα πρέπει να το γνωρίζουν», τόνισε ο Ντμίτρι Πεσκόφ απαντώντας στις χθεσινές δηλώσεις του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος εκτίμησε ότι «δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αποστολής δυτικών στρατευμάτων για να στηρίξουν την Ουκρανία στον πόλεμό της εναντίον της Ρωσίας».

«Το ίδιο το γεγονός ότι γίνεται συζήτηση για το ενδεχόμενο αποστολής κάποιων στρατευμάτων στην Ουκρανία από χώρες του ΝΑΤΟ είναι ένα πολύ σημαντικό νέο στοιχείο», σημείωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters και το AFP.

Όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους αν θα υπήρχε κίνδυνος άμεσης σύγκρουσης μεταξύ της Ρωσίας και του ΝΑΤΟ στην περίπτωση αποστολής δυτικών στρατευμάτων στην Ουκρανία, ο Πεσκόφ απάντησε: «Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να συζητήσουμε όχι για το αν είναι ενδεχόμενη, αλλά για το αν είναι αναπόφευκτη (μια άμεση σύγκρουση)».

Πηγή: newsbeast.gr




Οι Ρώσοι σφυροκοπούν την Αβντιίβκα | Το Κίεβο ενισχύει τα στρατεύματά του στην περιοχή

Ο ουκρανικός στρατός δήλωσε σήμερα ότι ενισχύει τα στρατεύματά του που «κρατάνε γερά» στην πόλη Αβντιίβκα, στο ανατολικό τμήμα της χώρας, όπου σφοδρές μάχες μαίνονται με τις ρωσικές δυνάμεις, που έχουν προωθηθεί τις τελευταίες ημέρες.

«Σύμφωνα με την απόφαση που έχει ληφθεί, η προγραμματισμένη ενίσχυση των μονάδων είναι σε εξέλιξη και τα στρατεύματα πραγματοποιούν κινήσεις τακτικής στους απειλούμενους άξονες», ανέφερε ο ουκρανικός στρατός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Οι Ουκρανοί υπερασπιστές εξακολουθούν να απωθούν τον εχθρό που προσπαθεί να περικυκλώσει την Αβντιίβκα (…) οι Ουκρανοί στρατιώτες κρατάνε γερά», πρόσθεσε ο στρατός.

Ο χάρτης του προγράμματος DeepState, που πρόσκειται στην ουκρανικό στρατό, κατέγραφε σήμερα το κλείσιμο ενός μικρού θυλάκου νότια της Αβντιίβκα, που φαινόταν προηγουμένως να τελεί υπό τον έλεγχο του ουκρανικού στρατού.

Νωρίτερα σήμερα, ο Ουκρανός στρατηγός που διοικεί αυτή τη ζώνη, ο Ολεξάντρ Ταρνάφκσι, είχε κάνει λόγο για «λυσσαλέες μάχες» στην Αβντιίβκα.

«Τα στρατεύματά μας χρησιμοποιούν όλες τις διαθέσιμες δυνάμεις και όλα τα διαθέσιμα μέσα για να αποκρούσουν τον εχθρό», πρόσθεσε.

Ο ίδιος είπε επίσης πως οι ουκρανικές δυνάμεις δημιουργούν νέες αμυντικές θέσεις γύρω από την Αβντιίβκα, σηματοδοτώντας μια ενδεχόμενη υποχώρηση απέναντι στα κύματα ρωσικών επιθέσεων που έχουν ενταθεί από τον Οκτώβριο του 2023.

«Νέες θέσεις έχουν δημιουργηθεί και ισχυρές οχυρώσεις εξακολουθούν να εγκαθίστανται λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δυνατά σενάρια», είπε ο διοικητής Ταρνάφκσι.

Πηγή: Newsbeast.gr




Ρωσικός στρατός | Οι άμαχοι μπορούν να εγκαταλείψουν «ελεύθερα» το Κίεβο

Ο στρατός της Ρωσίας διαβεβαίωσε σήμερα ότι οι άμαχοι μπορούν να εγκαταλείψουν «ελεύθερα» το Κίεβο, πρωτεύουσα της Ουκρανίας, κατηγορώντας παράλληλα τις ουκρανικές αρχές ότι τους χρησιμοποιούν σαν ανθρώπινες ασπίδες.

«Όλοι οι άμαχοι της πόλης μπορούν να εγκαταλείψουν την ουκρανική πρωτεύουσα ελεύθερα μέσω του αυτοκινητόδρομου Κίεβο- Βασίλκιβ», στο νοτιοδυτικό τμήμα του Κιέβου, δήλωσε ο Ιγκόρ Κονατσένκοφ, εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας μιλώντας στην τηλεόραση.

Ο ίδιος κατηγόρησε τις αρχές του Κιέβου, που έχουν ζητήσει από τους κατοίκους της ουκρανικής πρωτεύουσας να παραμείνουν στα σπίτια τους, ότι τους χρησιμοποιούν «σαν ανθρώπινες ασπίδες» μπροστά στα ρωσικά στρατεύματα.

Σύμφωνα με τον Κονατσένκοφ, η πόλη βρίσκεται στα χέρια «πλιατσικολόγων, ληστών και εθνικιστών» τους οποίους έχουν εξοπλίσει οι αρχές.

Ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας παράλληλα δήλωσε ότι η Ρωσία έχει «την αεροπορική υπεροχή» σε όλη την Ουκρανία, κατά την πέμπτη ημέρα της εισβολής στη χώρα, μετά την καταστροφή των ουκρανικών αντιαεροπορικών συστημάτων Buk M-1, S-300 καθώς και την κατάρριψη πέντε μαχητικών αεροσκαφών.

Αφού επιβεβαίωσε την κατάληψη από τους Ρώσους της πόλης Μπερντιάνσκ, στη νότια Ουκρανία, την οποία έχουν ήδη ανακοινώσει οι ουκρανικές αρχές, ο Κονατσένκοφ διαβεβαίωσε επίσης ότι η Μόσχα «ελέγχει πλήρως την περιοχή γύρω από τον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια», στα νοτιοανατολικά.

«Το προσωπικό του πυρηνικού σταθμού συνεχίζει το έργο συντήρησης των εγκαταστάσεων», επεσήμανε ο Κονατσένκοφ τονίζοντας ότι «η ακτινοβολία υποβάθρου βρίσκεται στα κανονικά επίπεδα».

Σε ό,τι αφορά τους φιλορώσους αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία, οι οποίοι επίσης έχουν εξαπολύσει επίθεση με τη στήριξη του ρωσικού στρατού, ο Κονατσένκοφ ανέφερε ότι έχουν προχωρήσει κατά ακόμα 19 χιλιόμετρα.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP