Μετατρέπεται σε μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων η παλιά Ορθοπεδική στο Σανατόριο

Συνεχίζονται οι εργασίες ανακαίνισης της πρώην Ορθοπεδικής Κλινικής, που βρίσκεται στον χώρο του πρώην Σανατορίου στην Καβάλα.

Όπως υπογράμμισε μάλιστα σε δηλώσεις του στο enanews.gr ο πρόεδρος της Ιατρικής Εταιρίας Καβάλας Ξενοφών Κροκίδης μετά από την σημαντική δωρεά του κ. Χρυσανίδη το συγκεκριμένο κτίριο πρόκειται να στεγάσει μία μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων στα επόμενα δύο χρόνια και μετά το πέρας των εργασιών.

 




Τα σενάρια αξιοποίησης του Σανατορίου Καβάλας

Το Σανατόριο Καβάλας, ένα ιστορικό κτίριο που παραμένει ανενεργό από το 2010, όταν μεταφέρθηκε το Νοσοκομείο στο νέο του κτίριο, ανήκει πλέον οριστικά στην Ιατρική Εταιρεία Καβάλας, μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση της δικαστικής διαμάχης με το Δημόσιο.

Η Ιατρική Εταιρεία εξετάζει τρία σενάρια για την αξιοποίησή του:​

Ακαδημαϊκή χρήση: Συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης για τη μετατροπή του κτιρίου σε χώρο εκπαίδευσης ή φοιτητικές εστίες.​

Υγειονομική χρήση: Συνεργασία με το Νοσοκομείο Καβάλας για τη δημιουργία Ογκολογικής Κλινικής ή μονάδας αποκατάστασης για καρκινοπαθείς, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εθελοντών κατά του Καρκίνου.​

Ιδιωτική επένδυση: Ανάθεση σε εταιρεία real estate για την εκτίμηση της δυνατότητας ιδιωτικής επένδυσης στο κτίριο.​

Ο Ξενοφών Κροκίδης, Πρόεδρος της Ιατρικής Εταιρείας Καβάλας, επισημαίνει τη σημασία της αξιοποίησης του Σανατορίου για την τοπική κοινωνία και την ανάγκη συνεργασίας με φορείς και επενδυτές για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ακούστε την συνέντευξη του κ. Κροκίδη στο enanews.gr

Με πληροφορίες από την proini




Σέρρες: Εστία μόλυνσης στην Κοιλάδα των Αγίων Αναργύρων

Εικόνες εγκατάλειψης εκεί όπου παλιότερα λειτουργούσε πισίνα και αναψυκτήριο στην κατά τα λοιπά πανέμορφη Κοιλάδα των Αγ.Αναργύρων

Εικόνες εγκατάλειψης, εικόνες βρομιάς, εικόνες που στεναχωρούν και πληγώνουν.  Αυτά κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός του LionNews, ο οποίος βρέθηκε προ ολίγων ημερών στην Κοιλάδα των Αγίων Αναργύρων και πιο συγκεκριμένα στην πίσω πλευρά του ΔΑΚ «Ιωάννης Τσιντσάρης», εκεί όπου παλιότερα και επί σειρά ετών λειτουργούσε πισίνα και αναψυκτήριο.

Η πάλαι ποτέ πανέμορφη πισίνα, αυτή που τόσα και τόσα καλοκαίρια φρόντιζε να δροσίζει τους Σερραίους, παρουσιάζει σήμερα μία εντελώς αλλιώτικη εικόνα σε σχέση με εκείνη του ένδοξου παρελθόντος.

Ακάλυπτη στην επιφάνειά της, με λασπόνερα στο εσωτερικό της, κατάμεστη από κάθε λογής μπάζα, σκουπίδια και υλικά, τα οποία κάποτε είχαν «ρόλο» στην όλη δραστηριότητα της επιχείρησης, γεμάτη γκράφιτι και περικυκλωμένη από οργιώδη βλάστηση. Μία πισίνα απολύτως εκτεθειμένη στον οποιονδήποτε ζώντα οργανισμό και στις καιρικές συνθήκες.

Ομπρέλες, καρέκλες, ξύλινες και πλαστικές ξαπλώστρες, τέντες, γενικώς ό,τι μπορεί να σκεφτεί ο ανθρώπινος νους βρίσκεται ατάκτως πεταμένο εκεί μέσα! Στην πισίνα της Κοιλάδας, στην πισίνα της νιότης μας, στην πισίνα της χαράς!

Η κατάσταση στο σήμερα «πονάει». Καταγράφουμε εικόνες, που το δίχως άλλο σφίγγουν το στομάχι και θλίβουν! Άραγε, ποιος Σερραίος και ποια Σερραία δεν επισκέφτηκε αυτό το μαγαζί εκείνες τις «χρυσές δεκαετίες» του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος, που όλες οι Σέρρες και κυρίως η περιώνυμη Κοιλάδα μας πρωταγωνιστούσε στις επιλογές της διασκέδασής μας; Ένα σημείο σε μία τόσο κομβική θέση, στο πιο τουριστικό σημείο ίσως της πόλης των Σερρών, που αποτελούσε κάποτε όαση δροσιάς και αναψυχής κατά τους θερινούς μήνες, έχει σήμερα μετατραπεί σε χωματερή!

Όπου και να στρέψεις το βλέμμα σου, η μία εικόνα πιο αποκαρδιωτική από την άλλη. Μισογκρεμισμένοι τοίχοι, άλλοι γεμάτοι γκράφιτι και μουτζούρες και άλλοι «ντυμένοι» με άγρια χόρτα, κρυμμένοι μέσα στις φυλλωσιές. Στρώματα πεταμένα εδώ κι εκεί, υλικά και αντικείμενα φθαρμένα, αφημένα στο έλεος του αδυσώπητου χρόνου, θυμίζουν σε όλους την αξία αλλά και τη χρησιμότητά τους στο όμορφο χθες.

Κακά τα ψέματα, η εικόνα αυτή προσβάλλει την αισθητική όλων μας και αποτελεί εστία μόλυνσης κάθε εποχή του χρόνου. Το καλοκαίρι, μάλιστα, με τις υψηλές θερμοκρασίες τα κουνούπια φωλιάζουν στο ιδιότυπο έλος, που σχηματίστηκε στα «σπλάχνα» της πισίνας από τα απόνερα της βροχής.

Είναι ξεκάθαρο ότι η τωρινή εικόνα πρέπει να εκλείψει. Είναι σαφές ότι κάποιος ή κάποιοι πρέπει να επιληφθούν και μάλιστα γρήγορα (πριν πιάσουν οι ζέστες) της όλης κατάστασης. Είναι κρίμα, είναι άσχημο, είναι επικίνδυνο να υπάρχει μία τέτοια «ασχήμια» στις παρυφές της πόλης και δη στην καρδιά της πολυσύχναστης Κοιλάδας των Αγίων Αναργύρων. Τόσο δίπλα στους περιπατητές, ακριβώς πίσω και δίπλα στο ΔΑΚ «Ιωάννης Τσιντσάρης» και πάντως πολύ κοντά σε άλλες επιχειρήσεις, που λειτουργούν σήμερα στην πέριξ ευρύτερη περιοχή.

lionnews.gr




Μυστήριο γύρω από την εξαφάνιση της Μαρίας Αγγελακούδη από την Αλεξανδρούπολη

Στην κάμερα του «Τούνελ» μίλησε και η Δήμητρα Μπαΐρα, δικηγόρος της οικογένειας της αγνοούμενης Μαρίας Αγγελακούδη, αναφέροντας σημαντικές λεπτομέρειες για τη μυστηριώδη εξαφάνισή της.

«Η πολύμηνη έλλειψη επικοινωνίας από πλευράς της αγνοούμενης, η οποία δεν είχε επαναληφθεί στο παρελθόν, ήταν αυτό που θορύβησε τους γονείς της. Ανησύχησαν όταν ένας υπάλληλος καταστήματος ΕΛΤΑ, απευθύνθηκε στον πατέρα της Μαρίας, σε μία προσπάθεια να την εντοπίσει για κάποιο επίδομα που λάμβανε. Η Μαρία είναι μία γυναίκα 45 ετών, ανεξάρτητη. Η επικοινωνία που είχε με τους γονείς της ήταν μία με δύο φορές το μήνα», τόνισε η δικηγόρος της οικογένειας.

Η υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, καθώς φαίνεται πως εξαφανίστηκε μετά από μία ανάληψη χρημάτων που έκανε.

«Αυτό που με επιφύλαξη μπορώ να σας πω, είναι πως περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, ήταν η τελευταία τραπεζική συναλλαγή που πραγματοποίησε», πρόσθεσε.

«Οι οικείοι της φοβούνται πως ενδεχομένως βρίσκεται σε κάποια θέση ευάλωτη, που να μην έχει τον τρόπο να αναζητήσει τη βοήθεια και να επικοινωνήσει», είπε η κυρία Μπαΐρα.

«Πολύ σημαντική κίνηση από πλευράς της μητέρας, ήταν να προβεί σε επανέκδοση της κάρτας SIM του κινητού τηλεφώνου της Μαρίας, καθώς ήταν στο όνομά της. Έτσι, μπορούσε να λαμβάνει τις κλήσεις, που ήταν για την αγνοούμενη κόρη της. Κίνηση που οδήγησε σε στοιχεία, τα οποία η οικογένεια από πλευράς της, τα έθεσε στη διάθεση των Αρχών.»

Η ίδια την περιγράφει ως ένα άτομο κοινωνικό, πρόσχαρο, δοτικό, αισιόδοξο και ευαίσθητο, που δε φοβόταν τη δουλειά, καθώς από μικρή ηλικία εργαζόταν στην εστίαση.

«Από νεαρά ηλικία, η Μαρία είχε φύγει από την Αλεξανδρούπολη. Επέστρεφε ξανά κατά καιρούς εκεί, στον τόπο καταγωγής της, αλλά τα τελευταία τουλάχιστον έξι χρόνια, έμενε μόνιμα στη Θεσσαλονίκη», κατέληξε.

Η οικογένεια μέσω της δικηγόρου τους, απευθύνει έκκληση σε όποιον γνωρίζει κάτι ή σε όποιον είχε επαφή με τη Μαρία το τελευταίο εξάμηνο, να ενημερώσει τους ίδιους, τις αρμόδιες Αρχές ή το «Τούνελ».




«Ναι» στην άσκηση ποινικής δίωξης κατά Τριαντόπουλου από 190 βουλευτές

Την άσκηση ποινικής δίωξης για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος στον Χρήστο Τριαντόπουλο αποφάσισε η Βουλή με ευρεία πλειοψηφία 190 βουλευτών, έναντι 10 που καταψήφισαν.

Σύμφωνα με τις θέσεις που εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των κοινοβουλευτικών ομάδων κατά την συζήτηση του πορίσματος της Προανακριτικής, υπέρ της παραπομπής του πρώην υφυπουργού ψήφισαν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, καταψήφισαν Πλεύση Ελευθερίας και 4 ανεξάρτητοι, ενώ αποχώρησαν, διαμαρτυρόμενοι για την διαδικασία που ακολουθήθηκε, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση, Νέα Αριστερά και Νίκη.

Τα επόμενα βήματα

Σύμφωνα με τα βήματα που περιγράφει το Σύνταγμα και ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, θα ακολουθήσει νέα δημόσια συνεδρίαση της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου, η οποία πιθανότατα θα γίνει μετά τις γιορτές του Πάσχα, όπου ο πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης θα κληρώσει τα πέντε τακτικά και τρία αναπληρωματικά μέλη για τη συγκρότηση του Δικαστικού Συμβουλίου.

Το Δικαστικό Συμβούλιο απαρτίζεται από τρία μέλη του Αρείου Πάγου και δύο μέλη του Συμβουλίου της Επικρατείας και σε αυτό προεδρεύει το ανώτερο σε βαθμό μέλος του Αρείου Πάγου ή, μεταξύ ομοιοβάθμων, ο αρχαιότερος αρεοπαγίτης. Στην ίδια συνεδρίαση κληρώνονται και ο ασκών καθήκοντα εισαγγελέα του Συμβουλίου και ο αναπληρωτής του, από τα μέλη της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου.

Οι ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί θα προχωρήσουν σε κύρια ανάκριση με δυνατότητα εξέτασης μαρτύρων και στοιχείων ενώ αν εντοπίσουν στοιχεία που επιβάλλουν την διεύρυνση του κατηγορητηρίου με νέα αδικήματα κατά του κ. Τριαντόπουλου ή με την προσθήκη άλλων εμπλεκόμενων υπουργών, τότε αμελλητί θα στείλουν το σχετικό αίτημα στην Βουλή.

Παράλληλα, θα εξετάσουν και ενδεχόμενες αιτήσεις ακυρότητας της διαδικασίας που ακολούθησε η προανακριτική της Βουλής και αν η κρίση τους συμφωνεί με τις ενστάσεις ήγειραν τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα επιστρέψουν την υπόθεση στο Κοινοβούλιο, για να επαναληφθεί η διαδικασία με τήρηση των συνταγματικών προβλέψεων.




Στο «μικροσκόπιο» της ΕΥΠ ο «εποικισμός» Μακεδονίας, Θράκης και νησιών

*Γράφει ο Δημήτρης Καστώρης

Αποτελεί κοινό μυστικό στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη η εξαγορά ακίνητων χριστιανικών, και κατ’ επέκταση ελληνικών, περιουσιών από εταιρίες εντός της Ε.Ε., όπως από Βουλγαρία ή και μουσουλμάνους ιδιώτες, είτε γηγενείς είτε προερχόμενους από άλλες χώρες, κυρίως από Τουρκία. Αντίστοιχο φαινόμενο εντοπίζεται και σε νησιωτικές περιοχές, όπως η Δωδεκάνησος. Παράλληλα, η ανάπτυξη εταιριών ξένων συμφερόντων με ελληνικά, όμως, ΑΦΜ σε παραμεθόριες περιοχές, ως επί το πλείστον μουσουλμανικών κατευθύνσεων, έχει αρχίσει να κάνει αισθητή την εμφάνισή της.

Η διείσδυση ξένων οικονομικών συμφερόντων σε περιοχές εθνικά ευαίσθητες ξεκίνησε να υλοποιείται το 2008 με την επιστροφή στην ελληνική αγορά της Ziraat Bank, της Αγροτικής Τράπεζας της Τουρκίας. Είχε σταματήσει τη δραστηριότητά της σε ελληνικό έδαφος το 1914. Το πρώτο της κατάστημα η Ziraat το άνοιξε στην Κομοτηνή, εγείροντας πλήθος αντιδράσεων. Ιδιαιτέρως του τότε περιφερειάρχη ΑΜΘ Δημήτρη Σταμάτη, καθώς στην επίσημη πρόσκληση των εγκαινίων αναγραφόταν η Κομοτηνή ως «Γκιουμουλτζίνα». Στη συνέχεια, η Τράπεζα Ziraat απέκτησε καταστήματα στην Αθήνα και στην Ξάνθη, ενώ δεν κατάφερε να ανοίξει καταστήματα στην Ορεστιάδα και στη Ρόδο, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Η οικονομική διείσδυση, σύμφωνα με αναλυτές, ξεκίνησε, λόγω της αποτελεσματικής αντιμετώπισης από ελληνικής πλευράς άλλων τρόπων που είχαν αναπτυχθεί στην ευαίσθητη περιοχή της Θράκης από την ανατολική πλευρά του Αιγαίου.

Πώς ξεκίνησε

Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 2010, οι μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, αλλά κυρίως η αποδυνάμωση της επαρχίας και στην ουσία η ερήμωσή της, έστρωσαν το χαλί για την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων ξένων συμφερόντων. Έτσι, μπορεί η Αλεξανδρούπολη να γνωρίζει μία ιδιαίτερη ανάπτυξη λόγω της παρουσίας αμερικανικών και νατοϊκών δυνάμεων, δε συμβαίνει όμως το ίδιο και στο Βόρειο Έβρο. Πρόσφατα, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης, στο Φόρουμ Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης ανέφερε ότι «επίκειται ένας αθόρυβος εποικισμός, με την αγορά με μόλις 10.000-15.000 ευρώ παρατημένων κατοικιών στα χωριά του Έβρου από Βουλγάρους, Ευρωπαίους πλέον, πολίτες και με ανοιχτά τα σύνορά μας. Αλλά ακόμη πιο επικίνδυνο σημείο είναι η αγορά αυτών των κατοικιών από εταιρίες τουρκικών κεφαλαίων και συμφερόντων που με τη σύστασή τους κατά την εμπορική νομοθεσία στη χώρα μας, και την εγγραφή τους στο τοπικό επιμελητήριο με την έκδοση απλώς ενός ΑΦΜ αγοράζουν ό,τι θέλουν, όπου θέλουν, κατά μήκος του ποταμού Έβρου. Σε αντίθεση με τα φυσικά πρόσωπα που απαγορεύεται – ή, ορθότερα, επιτρέπεται κατόπιν ειδικής άδειας. Μην προκαλέσει έκπληξη αν σε κάποια από τα επόμενα φόρουμ συζητήσουμε για όλους αυτούς που θα μας εποικήσουν, εν ονόματι της θρησκευτικής τους ελευθερίας εντός της Ε.Ε. να χτίσουν τζαμιά δίπλα στις ερειπωμένες εκκλησιές μας ως νέες κοινότητες χωρίς ελληνικά χαρακτηριστικά…»

Άρχισαν έλεγχοι

Οι ελληνικές Αρχές, όπως η ΕΥΠ και η Αρχή Καταπολέμησης Μαύρου Χρήματος έχουν ήδη ξεκινήσει να «χτενίζουν» περιπτώσεις αγοραπωλησιών σε συνοριακές περιοχές όπως ο Έβρος και νησιά του Αιγαίου, μεταξύ αυτών η Λέσβος, η Ρόδος και η Κως. Παράλληλα, εξετάζουν και περιπτώσεις αγοραπωλησιών και σε περιοχές της Θράκης όπως η Κομοτηνή, η Ορεστιάδα και η Αλεξανδρούπολη. Οι αγορές αυτές εντοπίζονται τόσο σε σπίτια όσο, όμως, και σε τουριστικές και βιομηχανικές μονάδες με μελλοντική αλλαγή της σύστασης του εργατικού δυναμικού που από χριστιανικό ή μικτό,θα μετατραπεί αποκλειστικώς σε μουσουλμανικό. Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν οι Αρχές και στο θέμα της «χρυσής βίζας» από πολίτες προερχόμενους από την Τουρκία. Τον κώδωνα του κινδύνου δεν τον έκρουσαν μόνο οι 11 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας που κατέθεσαν ερώτηση και αίτημα κατάθεσης εγγράφων, στις 27 Μαρτίου 2025, με θέμα «Εκτίναξη επιθετικών αγορών ακινήτων και επιχειρήσεων στις ακριτικές περιοχές από τουρκικά κεφάλαια που εμφανίζονται με τη μορφή ελληνικών ή ευρωπαϊκών επιχειρήσεων», με επισπεύδοντα το βουλευτή Ροδόπης Ευρυπίδη Στυλιανίδη. Στις 2 Φεβρουαρίου 2011, ο βουλευτής Επικρατείας του ΛΑΟΣ Ιωάννης Κοραντής και πρώην διοικητής της ΕΥΠ κατέθεσε ερώτηση προς τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας Ε. Βενιζέλο με θέμα τη δραστηριότητα της τουρκικής τράπεζας Ziraat.

«Επιθετική εξαγορά»

Τώρα, οι 11 βουλευτές της Ν.Δ. ζητούν και την κατάθεση εγγράφων, και συγκεκριμένα πίνακες από τα υποθηκοφυλακεία, το Εθνικό Κτηματολόγιο ή τους τοπικούς συμβολαιογραφικούς συλλόγους, με όλες τις αγοραπωλησίες – δικαιοπραξίες που διενεργήθηκαν από το 2011 ανά νομό, από ξένα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ευρωπαϊκά ή τρίτων χωρών, σε όλους τους νομούς που ορίζονται ως παραμεθόριες και αμυντικές περιοχές, σύμφωνα με το νόμο. Μιλώντας στη «ΒτΚ» ο Μάνος Κόνσολας, βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, που συνυπογράφει την ερώτηση, υπογραμμίζει : «Η κοινοβουλευτική αυτή πρωτοβουλία αναδεικνύει την επιθετική εξαγορά ακινήτων από πολίτες τρίτων χωρών σε εθνικά ευαίσθητες περιοχές, αλλά και σε κρίσιμες περιοχές για την άμυνα της χώρας. Είναι μία ερώτηση που θα μπορούσε να τη συνυπογράψει κάθε βουλευτής της Ν.Δ., όπως είπε και η κ. Ντόρα Μπακογιάννη. Πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο ελέγχου στις αγορές ακινήτων σε παραμεθόριες περιοχές και σε κρίσιμες περιοχές για την άμυνα της χώρας, όπως η Θράκη και τα Δωδεκάνησα. Πρέπει να υπάρχει έλεγχος σε funds για να ξέρουμε σε ποιους και με ποιες διαδικασίες μεταπωλούν ακίνητα που έχουν περιέλθει στη κατοχή τους».

Μέχρι στιγμής, μπορεί να μην υπάρχουν απτές αποδείξεις υβριδικής οικονομικής επίθεσης απέναντι στη χώρα μας από ξένα συμφέροντα, και κυρίως σε περιοχές όπου κοινός παρονομαστής είναι το μουσουλμανικό στοιχείο ή υπάρχει συγκεκριμένη διπλωματική αντιπροσωπεία. Αυτό, όμως, που σίγουρα υπάρχει είναι η άποψη της κοινής γνώμης σε αυτές τις περιοχές, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, που «ματώνουν» δημογραφικά και οικονομικά, και βλέπουν τις περιουσίες των γειτόνων τους να αλλάζουν χέρια και αντιλαμβάνονται ότι αργά ή σύντομα θα επηρεαστούν κοινωνικές και πολιτιστικές ισορροπίες. Αυτό σε παραμεθόριες και εθνικά ευαίσθητες περιοχές αποτελεί σοβαρό κίνδυνο.

Αναδημοσίευση από τη Βραδυνή της Κυριακής




Αυτές είναι οι προτάσεις για την δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ στην Καβάλα

Σύσκεψη με διάφορα θέματα πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Δημάρχου Καβάλας Θ. Μουριάδη το μεσημέρι της Παρασκευής.

Ένα εξ αυτών ήταν και η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Καβάλα με στόχο την αποσυμφόρηση του κέντρου και τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη.

Στο τραπέζι τέθηκαν τρεις εναλλακτικές προτάσεις για την τοποθεσία του έργου:

ο χώρος του πάρκινγκ Ροδόπη, η περιοχή των Λαζαριστών, καθώς και το κτίριο του πρώην ΤΕΑΦΚΕ (κεντρική φωτογραφία) στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού.

Οι αρμόδιοι φορείς εξετάζουν τα δεδομένα κάθε πρότασης, λαμβάνοντας υπόψη πολεοδομικά, περιβαλλοντικά και λειτουργικά κριτήρια, με σκοπό την επιλογή της βέλτιστης λύσης για την πόλη.




Ελληνοποιήσεις και στα αυγά – «Βαφτίζουν» ελληνικά αυγά από Ρουμανία, Βουλγαρία!

«Βαφτίζουν» ελληνικά αυγά από Ρουμανία, Βουλγαρία ενόψει Πάσχα 2025. Ειδικότερα, με τη μάστιγα των ελληνοποιήσεων να κυριαρχεί τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια, ένας δυναμικός κλάδος της αγροτικής οικονομίας, αυτός της παραγωγής αυγών προσπαθεί να βρει το βηματισμό του και να πορευτεί σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς.

Οι μέρες των εορτών του Πάσχα αποτελούν «high season» για τα αυγά, καθώς η ζήτηση εκτοξεύεται και μαζί με αυτή τα φαινόμενα πώλησης βαφτισμένων προϊόντων ως ελληνικά. Όμως, η παρανομία δε σταματά εδώ, καθώς σε επόμενο βήμα τα εισαγόμενα αυτά αυγά από κλωβοστοιχείας μετατρέπονται σε ελευθέρας βοσκής ή αχυρώνα.




Θ Μουριάδης: “Η πιάτσα των ταξί στην οδό Βενιζέλου θα γίνει!”

Με ξεκάθαρη δήλωση του στο ENA Channel, ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, επιβεβαίωσε την πρόθεσή του να προχωρήσει η δημιουργία πιάτσας ταξί στην οδό Βενιζέλου παρά την ακυρωτική απόφαση της Αποκεντρωμένης, λέγοντας χαρακτηριστικά πως: «Η πιάτσα των ταξί στην οδό Βενιζέλου θα γίνει!».

Δείτε τι δήλωσε :




Οριστικά μετά το Πάσχα οι πληρωμές των συντάξεων

Τις ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων Μαΐου, δημοσιοποίησε ο e-ΕΦΚΑ, επιβεβαιώνοντας ότι δεν θα καταβληθούν νωρίτερα λόγω Πάσχα 2025 αν και οι συνταξιούχοι το διεκδίκησαν με κάθε δυνατό τρόπο.

Οι ημερομηνίες πληρωμής ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών και διαμορφώνονται ως ακολούθως:

Την Παρασκευή 25 Απριλίου 2025 θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις από τα τέως ταμεία Μη Μισθωτών ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ, οι κύριες συντάξεις που απονεμήθηκαν από τη σύσταση του ΕΦΚΑ και μετά, με τον ν.4387/2016, μέσω του ΟΠΣ-ΕΦΚΑ (συνταξιούχοι Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί από 1.1.2017 και έπειτα) και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (Μη Μισθωτών και Μισθωτών).

Τη Δευτέρα 28 Απριλίου 2025 θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις των τέως Ταμείων Μισθωτών [ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ] καθώς και οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

Οι συνταξιούχοι όλο αυτό το διάστημα είχαν εκφράσει ανοιχτά τη διαφωνία και τις αντιδράσεις τους για το γεγονός ότι θα περάσουν το φετινό Πάσχα χωρίς να πάρουν νωρίτερα τη σύνταξη. Τα παράπονά τους είναι μεγάλα, καταγγέλλοντας ότι τους στερούν τη δυνατότητα να κάνουν «ένα δώρο στα εγγόνια τους» και να καλύψουν έξοδα για το πασχαλινό τραπέζι.




Νιγρίτα Σερρών: Ανήλικες επιτέθηκαν σε 14χρονη – Στα social το βίντεο του ξυλοδαρμού

Σε ξυλοδαρμό κατέληξε ο διαπληκτισμός δυο 14χρονων κοριτσιών στη Νιγρίτα Σερρών.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, μετά την διαφωνία τους, συναντήθηκαν στα ΚΤΕΛ της πόλης, όπου σύμφωνα με την καταγγελία του πατέρα του θύματος η μία από τις ανήλικες επιτέθηκε και τραυμάτισε την άλλη, ενώ φίλη της δράστιδας, βιντεοσκοπούσε την σκηνή και στην συνέχεια την κοινοποίησε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Για το περιστατικό συνελήφθησαν τόσο οι δύο 14χρονες, όσο και οι μητέρες τους για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων.




Πρώτος σταθμός της περιοδείας του Γ.Γ του Κ.Κ.Ε Δημήτρου Κουτσούμπα στην Θάσο

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, φτάνοντας σήμερα το μεσημέρι στο λιμάνι της Θάσου, πρώτο σταθμό στην περιοδεία του στην περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ξεκινάμε την περιοδεία μας, εδώ από το όμορφο νησί της Θάσου, στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μια ακριτική περιοχή με πάρα πολλά προβλήματα. Θα μιλήσουμε με μαζικούς φορείς, με σωματεία, με συλλόγους, με κατοίκους της περιοχής και θα μιλήσουμε και σε πολιτικές εκδηλώσεις και συγκεντρώσεις που οργανώνει η Κομματική Οργάνωση.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο λαός εδώ, όπως και πανελλαδικά είναι τεράστια. Έχουμε μία κυβέρνηση ανάλγητη, η οποία συνεχώς προσθέτει νέα προβλήματα, εκτός από τα προβλήματα που δημιουργεί με τη συγκάλυψη της τραγωδίας των Τεμπών χωρίς την απόδοση ακόμη των πολιτικών και ποινικών ευθυνών, που έπρεπε να είχε γίνει χθες, όπως είναι σήμερα αυτή η άθλια μεθόδευση με την Προανακριτική επιτροπή για τον Χρήστο Τριαντόπουλο αλλά και όλη τη μεθόδευση που έγινε με την Επιτροπή, που η ίδια σύστησε και η οποία με τα διάφορα «ήξεις αφήξεις» προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Μαζί με όλα αυτά υπάρχουν τα «Τέμπη» της καθημερινής ζωής, η τεράστια ακρίβεια, οι χαμηλοί μισθοί, τα σοβαρά προβλήματα στην αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή και εδώ στη Θάσο και ευρύτερα σε όλη την Ανατολική Μακεδονία – Θράκη. Αυτά θα συζητήσουμε με τους φορείς και τους κατοίκους και θα τα ξαναπούμε».




Τροχαίο ατύχημα στην Ραψάνη

Τροχαίο ατύχημα υλικών ζημιών σημειώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης 10 Απριλίου στην οδό Χρ. Σμύρνης στην Καβάλα.

Στο τροχαίο ατύχημα ενεπλάκησαν τουλάχιστον τρία οχήματα όπως φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες :




Εύλογοι προβληματισμοί και ένα κρίσιμο ερώτημα για την πεσμένη γέφυρα τής Καβάλας.

Πρέπει να απαντηθεί από τούς αρμόδιους αυτοδιοικητικούς θεσμούς.

Του Θανάση Γκόρδη.

Η πεσμένη γέφυρα στην Καβάλα αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αναποτελεσματικότητας και κωλυσιεργείας της δημόσιας (αυτο)διοίκησης..
Πρόσφατα μάλιστα διαπιστώσαμε ότι η google την κατέταξε στα αξιοθέατα της περιοχής μας, με αυξημένη μάλιστα επισκεψιμότητα!..
Μελέτες επί μελετών από το 2018 που κατέρρευσε, αλλά τίποτε περαιτέρω…
Καμία ουσία..
Ουδεμία πρόοδος διαδικασιών..
Ωσάν να μην επιθυμούν οι αρμόδιοι θεσμικά φορείς να πάρουν μια απόφαση!
Είτε η γέφυρα να κατασκευαστεί ξανά, είτε όχι!
Με πρωτοβουλία τής δημοτικής Αρχής είχαν πραγματοποιηθεί μετρήσεις της ροής των οχημάτων μπροστά από το παλιό νοσοκομείο, προκειμένου – όπως ειπώθηκε από τον δήμο – να διαφανεί η ανάγκη ή μη επανακατασκευής της γέφυρας..
Την περίοδο, δηλαδή, που το κτήριο του πρώην νοσοκομείου παραπλεύρως της πεσμένης γέφυρας τελεί σε πλήρη αχρησία και εγκατάλλειψη!
Εν αναμονή της περιλάλητης αξιοποίησής του.
Οι κυκλοφοριακές ανάγκες, όμως, του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι εντελώς διαφορετικές όταν αξιοποιηθεί το παλιό νοσοκομείο!
Θα είναι πλήρως διαφορετικές οι συνθήκες συσσώρευσης οχημάτων και ανθρώπων.
Είτε το εν λόγω κτήριο γίνει πολυτελές ξενοδοχείο (το επικρατέστερο σενάριο), είτε γηροκομείο, είτε εργατικές κατοικίες κλπ.
Συνεπώς, η κυκλοφοριακή μελέτη και οι σχετικές μετρήσεις στο υπάρχον καθεστώς, είναι περιττές και άνευ χρησιμότητας.
Άρα, η γέφυρα επιβάλλεται να κατασκευαστεί πάλι.
Διότι και όταν πρωτοδημιουργήθηκε η γέφυρα, ο σκοπός ήταν να αποφορτίζεται και να ρυθμίζεται καλύτερα η επικίνδυνη κυκλοφοριακή φόρτιση στην περιοχή εισόδου-εξόδου από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας.
Με δεδομένο, επιπροσθέτως, ότι τοποθετήθηκαν (για μεγάλο χρονικό διάστημα λειτουργούσαν) και φανάρια στο συγκεκριμένο σημείο, ακριβώς και πρωτίστως λόγω της ύπαρξης τού – εν λειτουργία τότε – κάτω νοσοκομείου.
Και δευτερευόντως λόγω της μη ύπαρξης ακόμη της παράκαμψης τής Καβάλας, όπως λανθασμένα ισχυρίζονται ορισμένοι που δεν θέλουν το έργο αποκατάστασης για οικονομικούς λόγους..
Αξίζει, επίσης, να τονιστεί ότι η πρόταση που ακούγεται για κατασκευή “κυκλικού κόμβου” μπροστά στην είσοδο τού παλιού νοσοκομείου ΔΕΝ λύνει το πρόβλημα της επικινδυνότητας του σημείου (όταν το κτήριο αξιοποιηθεί), διότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος για την κατασκευή του.
Και ιδιαίτερα δεν υφίσταται η δυνατότητα διαπλάτυνσης προς την είσοδο τού παλιού νοσοκομείου, ώστε να εξαλειφθεί η κυκλοφοριακή φόρτιση και επικινδυνότητα των οχημάτων που μελλοντικά θα εισέρχονται και εξέρχονται τού χώρου.
Εάν και εφόσον, επαναλαμβάνουμε, αξιοποιηθεί το πρώην νοσοκομείο Καβάλας, κάτι που θεωρείται επιβεβλημένο.
Τις συγκεκριμένες αξεπέραστες δυσκολίες για τον κυκλικό κόμβο υπογραμμίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, επιστήμονες και τού Τεχνικού Επιμελητηρίου.
Εν κατακλείδι, αφού με βάση την κοινή λογική αλλά και τον υφιστάμενο προγραμματισμό για την επένδυση στο παλιό νοσοκομείο προκύπτει ως μονόδρομος η αναγκαιότητα να κατασκευαστεί ξανά η γέφυρα, ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΕΥΛΟΓΟ ΕΡΩΤΗΜΑ (αφού όλα εξαρτώνται από το χρήμα):
Το κονδύλι που θα απαιτηθεί (περίπου 5 εκ. ευρώ) θα συμψηφιστεί με τα χρήματα που θα διαθέσει η Περιφέρεια Ανατολική Μακεδονίας και Θράκης για έργα στην Καβάλα από τον αντίστοιχο κωδικό;..
Ή – όπως είναι το σωστό –
η γέφυρα θα χρηματοδοτηθεί από επιπρόσθετο διαφορετικό κονδύλι, καθώς πρόκειται για έργο αποκατάστασης καταστροφής και όχι για συνηθισμένη αναπτυξιακή υποδομή;
Περιμένουμε μια σαφή απάντηση – τουλάχιστον στο τελευταίο – από τούς θεσμικούς παράγοντες..



Πάσχα: Χωρίς συντάξεις και επιδόματα 2.5 εκ. δικαιούχοι – Τι απαντά ο ΕΦΚΑ

Χωρίς συντάξεις και επιδόματα θα «γιορτάσουν» το Πάσχα τουλάχιστον 2,5 εκατομμύρια πολίτες, λόγω τεχνικού κωλύματος στο οποίο αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως.

«Το έχουμε εξετάσει το ζήτημα αυτό, υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες, απαιτούνται τουλάχιστον 20 ημέρες για να τρέχει η ροή των δεδομένων» ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός Εργασίας, την ώρα που η Κυριακή του Πάσχα «πέφτει» φέτος στις 20 Απριλίου.




Βραδινή πτήση από Αθήνα προς Καβάλα γύρισε στο Ελ. Βενιζέλος λόγω κακοκαιρίας – Μαρτυρία

Ταλαιπωρία για δεκάδες επιβάτες της πτήσης Α3154 της Olympic Air από Αθήνα προς Καβάλα το απόγευμα της Κυριακής 6 Απριλίου 2025, καθώς η κακοκαιρία ανέτρεψε όλα τα σχέδιά τους.

Η πτήση αναχώρησε από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας περίπου στις 19:30 το απόγευμα. Λιγότερο από μια ώρα αργότερα και ενώ το αεροσκάφος είχε φτάσει «επάνω» από τη Θάσο, διαπιστώθηκε αδυναμία προσγείωσης στον διάδρομο του «Μέγας Αλέξανδρος» λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη την ώρα στην περιοχή της Χρυσούπολης.

Δείτε τι δήλωσε στο ENA Channel επιβάτιδα της πτήσης :




Alexander Theme Park στην Αμφίπολη

Ένα νέο κεφάλαιο στον ελληνικό θεματικό τουρισμό ετοιμάζεται να γραφτεί στην καρδιά της Μακεδονίας, μεταξύ Καβάλας και Σερρών, κοντά στην ιστορική Αμφίπολη. Σε μια έκταση 8 στρεμμάτων, το πρώτο εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό θεματικό πάρκο παγκοσμίως αφιερωμένο στον Μέγα Αλέξανδρο, με την ονομασία “Alexander Theme Park”, αναμένεται να ξεκινήσει να υλοποιείται το 2026, με τις επίσημες ανακοινώσεις να δρομολογούνται εντός του 2025.

Το φιλόδοξο αυτό έργο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 8ου συνεδρίου του Ακαδημαϊκού Προγράμματος Τουρισμού και Φιλοξενίας του The American College of Thessaloniki (ACT), με τίτλο «Τουρισμός και Ανάπτυξη Ακινήτων». Όπως αποκάλυψε ο project manager της εταιρείας DreamWorkers, Γρηγόρης Αβανίδης, το πάρκο θα είναι σχεδιασμένο με έμφαση στη βιωματική εμπειρία, συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία με σύγχρονες ψυχαγωγικές πρακτικές.

Ένα πάρκο με παιδευτικό αλλά όχι «βαρύ» ιστορικό χαρακτήρα

Το “Alexander Theme Park” δεν θα αποτελεί ένα μουσειακού τύπου αξιοθέατο. Όπως εξήγησε ο κ. Αβανίδης, ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει κλειστούς και ανοιχτούς χώρους, ενώ θα απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες και παιδιά, προσφέροντας μια ανάλαφρη αλλά εμπλουτισμένη εκπαιδευτική εμπειρία. Η τοποθεσία του πάρκου δεν επιλέχθηκε τυχαία: η ιστορική σημασία της περιοχής, με επίκεντρο τον Τύμβο Καστά, προσφέρει ιδανικό υπόβαθρο για την ανάπτυξη ενός τέτοιου θεματικού χώρου.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε κάτω από 10 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τον ίδιο, χωρίς όμως να αποκαλύπτει ακριβές ποσό, ενώ η χρηματοδότηση αναμένεται να καλυφθεί μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων.

Τα θεματικά πάρκα ως μοχλός ανάπτυξης τουρισμού και real estate

Ο κ. Αβανίδης επεσήμανε την τεράστια αναπτυξιακή προοπτική των θεματικών πάρκων στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι η χώρα υστερεί σημαντικά σε αυτόν τον τομέα σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Σύμφωνα με τον ίδιο, η δημιουργία τέτοιων υποδομών συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ενίσχυση τοπικών οικονομιών.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκε επίσης η διασύνδεση του τουρισμού με την ανάπτυξη του real estate, η οποία – όπως ειπώθηκε – έχει ήδη αρχίσει να μεταμορφώνει «θαμμένες περιοχές» σε τουριστικά διαμάντια. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν τα projects στην Ανατολική Καβάλα, όπως το Neapolis Project και το Gerat Resort, που αλλάζουν το τουριστικό προφίλ της περιοχής.

Η γεωγραφία ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Ο καθηγητής και σύμβουλος ανάπτυξης ακινήτων, Γεώργιος Ζωγράφος, τόνισε τη σημασία της γεωγραφίας ως παράγοντα στρατηγικής ανάπτυξης. Η Βόρεια Ελλάδα, όπως είπε, βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση λόγω γειτνίασης με τις Βαλκανικές χώρες και την Ευρασία, και πρέπει να αξιοποιήσει αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα.

Τα στοιχεία που παρουσίασε ήταν εντυπωσιακά: οι ξένες επενδύσεις στη Βόρεια Ελλάδα το 2024 άγγιξαν τα 3 δισ. ευρώ, με έντονη παρουσία επενδυτών από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Γερμανία και την Αυστρία.

Ελλάδα: Μπροστά σε νέα τουριστική έκρηξη

Η θετική πορεία του ελληνικού τουρισμού επιβεβαιώθηκε και από τον Τάσο Ανδρεάδη, CEO της STANTA S.A., ο οποίος προέβλεψε νέα χρονιά-ρεκόρ για το 2025. Την ίδια στιγμή, έθεσε τον προβληματισμό για τη διαχείριση του υπερ-τουρισμού και την ανάγκη καλύτερης κατανομής των επισκεπτών σε περιοχές που βρίσκονται εκτός των γνωστών προορισμών.

Εντυπωσιακές ήταν επίσης οι αναφορές στο project Κεραμεία Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα περιλαμβάνει το πρώτο ψηλό κτίριο της πόλης, συνδυάζοντας αστική ανάπλαση και πράσινο.

Διεθνή βλέμματα στην Ελλάδα – και αντίστροφα

Την εμπειρία της Σαουδικής Αραβίας, που στρέφεται μαζικά στον τουρισμό ενόψει του μεταπετρελαϊκού μέλλοντος, παρουσίασε ο Κωνσταντίνος Δενδρινός, CEO της Nesaj Real Estate. Με επενδύσεις άνω του 1 τρισ. δολαρίων και στόχο 150 εκατ. τουρίστες ως το 2030, οι Σαουδάραβες αποτελούν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στρατηγικής μεταμόρφωσης μιας οικονομίας μέσω του τουρισμού – εμπειρία από την οποία μπορεί να αντλήσει διδάγματα και η Ελλάδα.




Περιοδεία στην Θάσο για τον Γ.Γ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας την Παρασκευή 11, το Σάββατο 12 και την Κυριακή 13 Απριλίου θα πραγματοποιήσει περιοδεία στην Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Το πρόγραμμά του θα έχει ως εξής:

Την Παρασκευή 11 Απριλίου, στις 18:00, θα μιλήσει σε σύσκεψη με φορείς και σωματεία της Θάσου που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του “Καλογερικού” στον Λιμένα της Θάσου.

Στις 21:00, θα απευθύνει χαιρετισμό στη συνεστίαση των Κομματικών Οργανώσεων Θάσου, στο κέντρο «Αλμυρίκια» στα Λιμενάρια της Θάσου.

Το Σάββατο 12 Απριλίου, στις 19:00, θα μιλήσει σε πολιτική συγκέντρωση στην Αποθήκη 1 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Την Κυριακή 13 Απριλίου, στις 11:00, θα μιλήσει σε σύσκεψη σωματείων και φορέων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στην αίθουσα του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ξάνθης.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)




Παρέμβαση 11 Βουλευτών της ΝΔ για τον αποκλεισμό των ΟΤΑ από το πρόγραμμα απασχόλησης 55+

11 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσαν ερώτηση συνεπείς στη δέσμευση τους, ότι θα χρησιμοποιούν κάθε κοινοβουλευτικό εργαλείο προκειμένου να υπερασπίζονται αξίες και να βελτιώνουν την κυβέρνηση ελέγχοντας τους αρμόδιους Υπουργούς.

Με τη συγκεκριμένη ερώτηση, η ανανεωμένη εντεκάδα στηρίζει το αίτημα της ΚΕΔΕ και των Δημάρχων για περισσότερες θέσεις απασχολουμένων από το πρόγραμμα 55 και άνω.

Ανάμεσα στους υπογράφοντες βουλευτές είναι ο Ευριπίδης Στυλιανίδης (Ροδόπη) και η Φωτεινή Αραμπατζή (Σέρρες).




Τραγική η κατάσταση των φοιτητικών εστιών της Καβάλας

Καταγγελίες για τις τραγικές συνθήκες διαβίωσης στις φοιτητικές εστίες της Καβάλας, με φοιτητές να περιγράφουν μια κατάσταση που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία τους

Οι φοιτητές διερωτώνται: Μέχρι πότε θα παραμένουμε εκτεθειμένοι σε αυτές τις συνθήκες; Δεν θα έπρεπε να έχει ήδη δοθεί μια άμεση και ουσιαστική λύση, πριν συμβεί κάποιο ατύχημα ή μια τραγωδία που θα κινητοποιήσει – καθυστερημένα – τους αρμόδιους; Οι άμεσες ανάγκες δεν μπορούν να περιμένουν, όταν η καθημερινότητα στις εστίες είναι ήδη επικίνδυνη.

Δείτε το ρεπορτάζ του ENA Channel :




Τσεκμέζογλου : “Αναλαμβάνω το μερίδιο ευθύνης που μου αναλογεί για το ΔΑΚ της Καλαμίτσας…”

Ακολουθεί η ανακοίνωση του προέδρου των Πανθήρων Καβάλας αλλά και εντεταλμένου συμβούλου σε τεχνικά θέματα καθημερινότητας του Δήμου Σωτήρη Τσεκμέζογλου σχετικά με το “φιάσκο” της αναβολής του αγώνα των Πανθήρων σήμερα κόντρα στον Άρη (διαβάστε σχετικά εδώ) :

“Ως Εντεταλμένος Σύμβουλος σε τεχνικά ζητήματα της καθημερινότητας στο Δήμο Καβάλας, αναλαμβάνω το μερίδιο ευθύνης που μου αναλογεί για τη σημερινή εικόνα ντροπής στο γήπεδο Αλεξάνδρα Δήμογλου, η οποία οδήγησε στην αναβολή διεξαγωγής αγώνα basket λόγω… βροχής. Οφείλω όμως να εκφράσω δημόσια ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Μανωλη Νεραντζογλου, συμβασιούχο τεχνίτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας, ο οποίος χωρίς δεύτερη σκέψη, χωρίς να πληρώνεται υπερωρίες, ανταποκρίθηκε στη ζήτησή μου και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αποφευχθεί η εισροή υδάτων στον αγωνιστικό χώρο”.




Αναβλήθηκε ο αγώνας μεταξύ Πανθήρων και Άρη λόγω της βροχόπτωσης!

Μια απρόσμενη εξέλιξη σημειώθηκε στο προγραμματισμένο παιχνίδι ανάμεσα στους Πάνθηρες Καβάλας και τον Άρη Θεσσαλονίκης, καθώς η αναμέτρηση αναβλήθηκε λόγω βροχόπτωσης.

Το γήπεδο της Καλαμίτσας αποδείχθηκε ακατάλληλο για διεξαγωγή του αγώνα, με το παρκέ να γεμίζει νερά εξαιτίας διαρροών στην οροφή του κλειστού γυμναστηρίου.

Η κατάσταση του γηπέδου προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια τόσο των ομάδων όσο και των φιλάθλων, που βρέθηκαν εκεί για να παρακολουθήσουν το παιχνίδι.




Χαλαζόπτωση στην Δ.Ε Ελευθερών – Επιτακτική ανάγκη η αντιχαλαζική προστασία στο Ν. Καβάλας

Χαλαζόπτωση υπήρξε πριν λίγο στην Δ.Ε Ελευθερών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η περιοχή πλήττεται από τέτοια φαινόμενα. Στο παρελθόν, χαλαζοπτώσεις έχουν προκαλέσει εκτεταμένες καταστροφές σε καλλιέργειες, οδηγώντας τους αγρότες σε απόγνωση και αναδεικνύοντας την ανάγκη για αποτελεσματικά μέτρα προστασίας.

Η συνεργασία μεταξύ τοπικών αρχών, αγροτικών συνεταιρισμών και κρατικών φορέων είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και υλοποίηση ενός προγράμματος αντιχαλαζικής προστασίας έστω με μπαλόνια.

Φωτογραφία : Μάκης Ζουμπλιός




Ο Κικίλιας υποστηρίζει τα δρομολόγια από το λιμάνι της Καβάλας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, έπειτα από κοινή πρωτοβουλία με τον πρ. υπουργό και βουλευτή Λέσβου – Λήμνου Χαράλαμπο Αθανασίου και παρουσία του υφυπουργού, Στέφανου Γκίκα και του γγ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη, πραγματοποίησε σήμερα το πρωί συνάντηση εργασίας με τη δήμαρχο Λήμνου, Ελεονώρα Γεώργα, τον έπαρχο Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου, Απόστολο Κουτσογιάννη και τον δήμαρχο Αγίου Ευστρατίου, Κωσταντίνο Σινάνη.

Ο υπουργός ενημερώθηκε από τον βουλευτή κ. Αθανασίου και τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης για τα προβλήματα που σχετίζονται με την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών και την ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών, εκ μέρους του υπουργείου, για την ταχύτερη αποκατάσταση της συγκοινωνίας.

Ο κ. Κικίλιας ενημέρωσε για το ενδιαφέρον που έχουν εκφράσει ακτοπλοϊκές εταιρείες για την ανάληψη δρομολογίων, στο πλαίσιο του διαγωνισμού που υλοποιείται, μετά τη δικαίωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από το ΣτΕ.

Επίσης παρουσίασε το πλαίσιο για την αποκατάσταση των δρομολογίων, επισημαίνοντας ότι η γραμμή Λαύριο – ‘Αγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, αποτελεί αδιαπραγμάτευτο πυλώνα του συγκοινωνιακού δικτύου του Βορείου Αιγαίου και ότι θα υπάρχει ανοικτός και ειλικρινής διάλογος με σεβασμό στις ανάγκες των νησιωτών.

Δελτίο τύπου




Άλλαξε η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής

Μια ώρα μπροστά μετακινήθηκαν οι δείκτες των ρολογιών από τις 03:00 τα ξημερώματα της Κυριακής, δείχνοντας, πλέον 04:00, όπως γίνεται κάθε χρόνο στο τελευταίο σαββατοκύριακό του Μαρτίου.

Όσοι δεν έχετε ρολόγια που ρυθμίζονται αυτόματα, μην ξεχάσετε να κάνετε χειροκίνητα τη διαδικασία, με την οποία «χάνεται» – έστω για την πρώτη μέρα – μια ώρα ύπνου.

Όπως ανέφερε σε σχετική ενημέρωση το υπουργείο Υποδομών «την Κυριακή 30 Μαρτίου λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 19ης Ιανουαρίου 2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα».




Τουριστική προώθηση (και) Καβάλας, Αμφίπολης στα βήματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Το τουριστικό project με θέμα «Το πέρασμα του Μεγαλέξανδρου στην Ασία», που έχει ως στόχο να προσελκύσει επισκέπτες, πέραν της Ευρώπης, οι οποίοι ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν τα «βήματα» του πιο επιτυχημένου στρατηλάτη της ιστορίας, παρουσίασε ο δήμαρχος Αριστοτέλη της Χαλκιδικής, Στέλιος Βαλιάνος, στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ).

Πρόκειται για ένα project που αξιοποιεί καταγραφές από τα έργα των Ελλήνων φιλοσόφων Αριστοτέλη και Θεόφραστου. Στηρίζεται, μεταξύ άλλων, στην 30ετή έρευνα που πραγματοποιεί το Τμήμα Βιολογίας του ΑΠΘ στη χλωρίδα του Αριστοτελικού Όρους, αλλά και σε λεπτομερείς αναφορές του φιλοσόφου Θεόφραστου, που ήταν διάδοχος του Αριστοτέλη στην περιπατητική σχολή.

Ο κ.Βαλιάνος ενημερώνοντας όλους τους δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας ανέφερε πως για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος, το οποίο είναι οργανωτικά ώριμο, απαραίτητη προϋπόθεση, πέρα από τον δήμο Αριστοτέλη, είναι η συμμετοχή περιοχών της Βέροιας, της Νάουσας, της Πέλλας, της Θεσσαλονίκης, της Αμφίπολης, της Καβάλας κ.α.

(Στη φωτογραφία εικονίζεται σπάνιο άγαλμα του Μεγαλέξανδρου που ανακαλύφθηκε το 2010 στην Καβάλα και φιλοξενείται στο αρχαιολογικό μουσείο της Θεσσαλονίκης).

«Είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της περιοχής μας, την ιστορία και τον πολιτισμό. Θέλουμε το πρόγραμμα αυτό, να το κάνουμε όχημα ώστε να δημιουργήσουμε συνθήκες εξωστρέφειας για όλους τους δήμους της Κεντρικής Μακεδονίας που σχετίζονται με το πέρασμα του Μέγα Αλέξανδρου και το οποίο θα μας επιτρέψει να προσεγγίσουμε τουριστικά περιοχές πέραν της Ευρώπης», είπε ο κ.Βαλιάνος στη συνεδρίαση της ΠΕΔΚΜ.

Από την πλευρά της, η Μαρία Πάππα, σύμβουλος τουριστικού marketing του δήμου Αριστοτέλη, παρουσίασε το project στους δημάρχους λέγοντας πως οι δήμοι θα πρέπει να συμπορευτούν σχηματίζοντας το πρώτο μακεδονικό δίκτυο πολιτισμού το οποίο θα προβάλει τη μακεδονική ιστορία αρχικά στις Ινδίες και στη συνέχεια όπου απαιτηθεί. Η ΠΕΔΚΜ αποφάσισε ομόφωνα να θέσει υπό την αιγίδα της τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία.

Πηγή: ΑΠΕ




Επείγουσα έκκληση για αιμοπετάλια από το Σωματείο Επιπλοξυλουργών Καβάλας

Το Σωματείο Επιπλοξυλουργών Καβάλας απευθύνει έκκληση σε δότες αιμοπεταλίων να βοηθήσουν έναν άνδρα, τον Κωνσταντίνο Ταχιρίδη, ο οποίος νοσηλεύεται στην Αλεξανδρούπολη.

Παρακαλούνται όσοι φίλοι, συνάδελφοι και συμπολίτες μπορούν και επιθυμούν, να προσέλθουν για δειγματοληψία συμβατότητας στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας.

  • Ηλικίες: 18-55 ετών

  • Ομάδα αίματος: Α+ ή Α-

  • Αιμοδοσία Καβάλας – Για τον Κωνσταντίνο Ταχιρίδη, ο οποίος νοσηλεύεται στην Αλεξανδρούπολη

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, μπορείτε να καλέσετε στο τηλέφωνο της διοίκησης: 6945 809887.




Φαίη Μπακογιώργου: Ισόβια στη σπιτονοικοκυρά της 24χρονης – Ποινή 15 ετών για τη μητέρα της και 11 ετών για την αδερφή της

Θα εκτίσουν και οι τρεις τις ποινές τους στη φυλακή, καθώς το δικαστήριο δεν χορήγησε αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση
Ποινή ισόβιας κάθειρξης και 22 ετών επιβλήθηκε στην σπιτονοικοκυρά της Φαίης Μπακογιώργου για τη δολοφονία της 24χρονης στην Κυψέλη.Επίσης, στη σπιτονοικοκυρά της Φαίης, που νωρίτερα την Πέμπτη (27.03.25) κρίθηκε ένοχη για τη δολοφονία της 24χρονης στην Κυψέλη και συγκεκριμένα για ανθρωποκτονία από πρόθεση, επιβλήθηκε χρηματική ποινή  7.000 ευρώ.

Στην αδελφή της Φαίης αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της μετεφηβικής ηλικίας (κατά πλειοψηφία 5-2).

Το δικαστήριο δεν χορήγησε αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση σε καμία εκ των καταδικασθέντων και έτσι και οι τρεις θα παραμένουν στις φυλακές για να εκτίσουν τις ποινές τους.

Το δικαστήριο αποφάσισε μετά από σχετική πρόταση του εισαγγελέα, να διαβιβαστούν τα πρακτικά της δίκης στην Εισαγγελία, ώστε να σχηματιστούν τρεις διαφορετικές δικογραφίες:

α) για παράβαση καθήκοντος, για τυχόν ευθύνες αστυνομικών (ομάδα Δίας και αξιωματικός υπηρεσίας που επιβλήθηκαν της υπόθεσης, μέχρι να αναλάβει το τμήμα Ανθρωποκτονιών),

β) για ψευδή κατάθεση της κόρης της σπιτονοικοκυράς και

γ) για ένα τέταρτο άτομο που φέρεται να οδηγούσε το όχημα με το οποίο μεταφέρθηκε το πτώμα της Φαίης, ώστε να διερευνηθεί η συμμετοχή του.

 




25η Μαρτίου 2025 : Δείτε την παρέλαση της Καβάλας




25η Μαρτίου 2025 : Δείτε την παρέλαση της Θάσου