Πρέπει να απαντηθεί από τούς αρμόδιους αυτοδιοικητικούς θεσμούς.
Του Θανάση Γκόρδη.
Η πεσμένη γέφυρα στην Καβάλα αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αναποτελεσματικότητας και κωλυσιεργείας της δημόσιας (αυτο)διοίκησης..
Πρόσφατα μάλιστα διαπιστώσαμε ότι η google την κατέταξε στα αξιοθέατα της περιοχής μας, με αυξημένη μάλιστα επισκεψιμότητα!..
Μελέτες επί μελετών από το 2018 που κατέρρευσε, αλλά τίποτε περαιτέρω…
Καμία ουσία..
Ουδεμία πρόοδος διαδικασιών..
Ωσάν να μην επιθυμούν οι αρμόδιοι θεσμικά φορείς να πάρουν μια απόφαση!
Είτε η γέφυρα να κατασκευαστεί ξανά, είτε όχι!
Με πρωτοβουλία τής δημοτικής Αρχής είχαν πραγματοποιηθεί μετρήσεις της ροής των οχημάτων μπροστά από το παλιό νοσοκομείο, προκειμένου – όπως ειπώθηκε από τον δήμο – να διαφανεί η ανάγκη ή μη επανακατασκευής της γέφυρας..
Την περίοδο, δηλαδή, που το κτήριο του πρώην νοσοκομείου παραπλεύρως της πεσμένης γέφυρας τελεί σε πλήρη αχρησία και εγκατάλλειψη!
Εν αναμονή της περιλάλητης αξιοποίησής του.
Οι κυκλοφοριακές ανάγκες, όμως, του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι εντελώς διαφορετικές όταν αξιοποιηθεί το παλιό νοσοκομείο!
Θα είναι πλήρως διαφορετικές οι συνθήκες συσσώρευσης οχημάτων και ανθρώπων.
Είτε το εν λόγω κτήριο γίνει πολυτελές ξενοδοχείο (το επικρατέστερο σενάριο), είτε γηροκομείο, είτε εργατικές κατοικίες κλπ.
Συνεπώς, η κυκλοφοριακή μελέτη και οι σχετικές μετρήσεις στο υπάρχον καθεστώς, είναι περιττές και άνευ χρησιμότητας.
Άρα, η γέφυρα επιβάλλεται να κατασκευαστεί πάλι.
Διότι και όταν πρωτοδημιουργήθηκε η γέφυρα, ο σκοπός ήταν να αποφορτίζεται και να ρυθμίζεται καλύτερα η επικίνδυνη κυκλοφοριακή φόρτιση στην περιοχή εισόδου-εξόδου από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας.
Με δεδομένο, επιπροσθέτως, ότι τοποθετήθηκαν (για μεγάλο χρονικό διάστημα λειτουργούσαν) και φανάρια στο συγκεκριμένο σημείο, ακριβώς και πρωτίστως λόγω της ύπαρξης τού – εν λειτουργία τότε – κάτω νοσοκομείου.
Και δευτερευόντως λόγω της μη ύπαρξης ακόμη της παράκαμψης τής Καβάλας, όπως λανθασμένα ισχυρίζονται ορισμένοι που δεν θέλουν το έργο αποκατάστασης για οικονομικούς λόγους..
Αξίζει, επίσης, να τονιστεί ότι η πρόταση που ακούγεται για κατασκευή “κυκλικού κόμβου” μπροστά στην είσοδο τού παλιού νοσοκομείου ΔΕΝ λύνει το πρόβλημα της επικινδυνότητας του σημείου (όταν το κτήριο αξιοποιηθεί), διότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος για την κατασκευή του.
Και ιδιαίτερα δεν υφίσταται η δυνατότητα διαπλάτυνσης προς την είσοδο τού παλιού νοσοκομείου, ώστε να εξαλειφθεί η κυκλοφοριακή φόρτιση και επικινδυνότητα των οχημάτων που μελλοντικά θα εισέρχονται και εξέρχονται τού χώρου.
Εάν και εφόσον, επαναλαμβάνουμε, αξιοποιηθεί το πρώην νοσοκομείο Καβάλας, κάτι που θεωρείται επιβεβλημένο.
Τις συγκεκριμένες αξεπέραστες δυσκολίες για τον κυκλικό κόμβο υπογραμμίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, επιστήμονες και τού Τεχνικού Επιμελητηρίου.
Εν κατακλείδι, αφού με βάση την κοινή λογική αλλά και τον υφιστάμενο προγραμματισμό για την επένδυση στο παλιό νοσοκομείο προκύπτει ως μονόδρομος η αναγκαιότητα να κατασκευαστεί ξανά η γέφυρα, ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΕΥΛΟΓΟ ΕΡΩΤΗΜΑ (αφού όλα εξαρτώνται από το χρήμα):
Το κονδύλι που θα απαιτηθεί (περίπου 5 εκ. ευρώ) θα συμψηφιστεί με τα χρήματα που θα διαθέσει η Περιφέρεια Ανατολική Μακεδονίας και Θράκης για έργα στην Καβάλα από τον αντίστοιχο κωδικό;..
Ή – όπως είναι το σωστό –
η γέφυρα θα χρηματοδοτηθεί από επιπρόσθετο διαφορετικό κονδύλι, καθώς πρόκειται για έργο αποκατάστασης καταστροφής και όχι για συνηθισμένη αναπτυξιακή υποδομή;
Περιμένουμε μια σαφή απάντηση – τουλάχιστον στο τελευταίο – από τούς θεσμικούς παράγοντες..