Σέρρες | Μαγαζί πωλούσε λαθραία ποτά, τσιγάρα και κάνναβη

Οι αστυνομικοί κατέσχεσαν 14 φιάλες με συνολικά 28 λίτρα αλκοολούχων ποτών, καθώς επίσης 144 πακέτα τσιγάρων και τρεις συσκευασίες με καπνό.

«Μανούλα» στο… λαθρεμπόριο ήταν ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος που λειτουργούσε σε περιοχή των Σερρών, όπως διαπίστωσαν οι αστυνομικοί της Ασφαλείας που έκαναν αιφνιδιαστική έρευνα ακολουθώντας τις πληροφορίες τους και, εκτός από λαθραία είδη, βρήκαν και ναρκωτικά.

Κατά την διάρκεια του ελέγχου που έκαναν στο κατάστημα, οι αστυνομικοί κατέσχεσαν 14 φιάλες με συνολικά 28 λίτρα αλκοολούχων ποτών, καθώς επίσης 144 πακέτα τσιγάρων και τρεις συσκευασίες με καπνό, για τα οποία δεν είχαν καταβληθεί οι νόμιμοι δασμοί και φόροι.

Ο καταστηματάρχης συνελήφθη και στην κατοχή του βρέθηκαν 41,1 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης και 6,9 γραμμάρια μείγματος κάνναβης και καπνού. Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση του Τελωνειακού Κώδικα και κατοχή ναρκωτικών, με την οποία οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών.

 

Πηγή: protothema.gr




Σέρρες | Έθαψε στην αυλή του πέντε συσκευασίες κάνναβης αλλά τις ξετρύπωσε η… μύτη της Ρόξι

Στη σύλληψη ενός 56χρονου ημεδαπού άνδρα προχώρησαν χθες το πρωί αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Σερρών για κατοχή ναρκωτικών.

Ο άνδρας, οποίος συνελήφθη σε χωριό του δήμου Ηράκλειας, καθώς σε έρευνα στο σπίτι του, όπως επίσης και σε αποθήκες του σπιτιού του, εντοπίσθηκαν με τη συνδρομή και του αστυνομικού σκύλου «ROXY» της Διεύθυνσης Αστυνομίας Σερρών και κατασχέθηκαν:

⦁ 5 συσκευασίες με κάνναβη συνολικού βάρους 252 γραμμαρίων, που είχε κρύψει μέσα χώμα στην αυλή του σπιτιού του,
⦁ 4 συσκευασίες με κατεργασμένη κάνναβη συνολικού βάρους 17,51 γραμμαρίων,
⦁ 4 συσκευασίες με κάνναβη συνολικού βάρους 4,24 γραμμαρίων,

⦁ φυτικά αποσπάσματα κάνναβης σε δοχείο με υγρό για την παρασκευή ελαίου κάνναβης,
⦁ 1 ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας και
⦁ το χρηματικό των ποσό 380 ευρώ.

 

Επίσης βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μία φορητή συσκευή ανίχνευσης μετάλλων, μία συσκευή ηλεκτρικής εκκένωσης (τέιζερ), καθώς επίσης και 6 πήλινα αντικείμενα (αγγείο, κύπελλο κ.α.), τα οποία όπως διαπιστώθηκε είχε επεξεργαστεί προκειμένου να ομοιάζουν με αρχαία, με σκοπό την πώλησή τους.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: voria.gr




Σέρρες | Το ατύχημα σημειώθηκε στο 10ο δημοτικό σχολείο Σερρών – H 9χρονη νοσηλεύεται στο «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης

Το ατύχημα σημειώθηκε στο 10ο δημοτικό σχολείο Σερρών – H 9χρονη νοσηλεύεται στο «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης.

Διασωληνωμένη στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης νοσηλεύεται από χθες, Πέμπτη, μια 9χρονη από τις Σέρρες η οποία χτύπησε στο κεφάλι αφού έπεσε από σκάλες στο σχολείο της.

Το ατύχημα για τη μαθήτρια της Δ΄ Δημοτικού σημειώθηκε, σύμφωνα με την ιστοσελίδα infonews24.gr στο 10ο δημοτικό σχολείο Σερρών.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες η μαθήτρια χτύπησε στο κεφάλι αφού σκόνταψε με αποτέλεσμα να πέσει από τις σκάλες.

Αρχικά η 9χρονη μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου υποβλήθηκε σε εξετάσεις.

Εκεί οι γιατροί έκριναν ότι θα πρέπει να μεταφερθεί σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης με τους γιατρούς στο «Ιπποκράτειο» να κρίνουν ότι πρέπει να διασωληνωθεί.

Η 9χρονη μαθήτρια από τις Σέρρες αναμένεται σήμερα να υποβληθεί σε νέο γύρο εξετάσεων.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: protothema.gr




Σέρρες | Έσβησε το τσιγάρο του στο κεφάλι αδέσποτου σκυλιού

Το σκυλάκι είναι γνωστό στην περιοχή καθώς το φροντίζουν πολλοί κάτοικοι.

Οργή έχει προκαλέσει ένα περιστατικό κακοποίηση αδέσποτου σκύλου στο χωριό Ροδόπολη στις Σέρρες.

Σύμφωνα με ανάρτηση της οργάνωσης «Αδέσποτα της Δημοτικής Ενότητας Κερκίνης» στο Facebook, άγνωστος έσβησε το τσιγάρο του πάνω στο κεφάλι της δημοφιλούς στην τοπική κοινωνία αδέσποτης σκυλίτσας Ζιζέλ.

Όπως αναφέρεται στην ανάρτηση, το σκυλάκι φροντίζουν όλοι στην περιοχή.

Η ανάρτηση για τη σκυλίτσα Ζιζέλ:

«Σήμερα στο κέντρο της Ροδόπολης κάποιος ανεγκέφαλος υπάνθρωπος έσβησε το τσιγάρο του πάνω στο κεφάλι της φιλικής και πολύ εξοικειωμένης με τους ανθρώπους Ζιζέλ, την γνωστή αδεσποτούλα του κέντρου της Ροδόπολης που φροντίζουμε και αγαπούμε όλοι. Δεν έχω λόγια να σχολιάσω την κακοψυχιά και την…. του ανθρώπου, που χρησιμοποίησε το ζωάκι ως τασάκι για τα αποτσίγαρα του. Υπάρχουν και όρια στην κακία σας, υπάρχει κάπου και αυτό που λέγεται ανθρώπινη συνείδηση. Ντροπή πραγματικά στην παιδεία μας και στην κουλτούρα μας, ντροπή και σε όλους όσοι ήταν εκεί και το είδαν και το ανέχτηκαν».

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=569798538514929&id=100064543638706

 

Πηγή: voria.gr

 




Σέρρες | Τσάκωσαν 17χρονο διαρρήκτη μέσα σε καφενείο

Σέρρες: Ο ανήλικος δράστης είχε ανοίξει τρία ακόμη καταστήματα μέσα σε μία εβδομάδα.

Συνελήφθη επ’ αυτοφώρω προχθές τα ξημερώματα στις Σέρρες, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Σερρών, ένας 17χρονος Ρομά για κλοπή.

Όπως αναφέρει το thestival.gr, ο ανήλικος εντοπίστηκε μέσα σε καφενείο, που όπως διαπιστώθηκε είχε λίγο νωρίτερα διαρρήξει.

Από την περαιτέρω έρευνα προέκυψε ότι την τελευταία εβδομάδα διέρρηξε ακόμη δύο καταστήματα στην ίδια περιοχή και συγκεκριμένα ένα κατάστημα ρούχων, από όπου πήρε 50 ευρώ και ένα κατάστημα εστίασης από όπου άρπαξε 100 ευρώ , από όπου αφαίρεσε χρηματικό ποσό και αλκοολούχα ποτά, σύμφωνα με δήλωση των παθόντων.

 

Πηγή:  newsbomb.gr




Το μαγικό τοπίο της κοιλάδας των Αγίων Αναργύρων στις Σέρρες

Πηγή ζωής και αληθινό πνεύμονα για την πόλη των Σερρών αποτελεί η κοιλάδα των Αγίων Αναργύρων.

Πρόκειται για το ωραιότερο πάρκο των Σερρών που ταυτόχρονα αποτελεί χώρο αναψυχής, άθλησης και διασκέδασης.

Ένα ακόμη στολίδι της κοιλάδας θεωρείται η τεχνητή λίμνη που στα νερά της καθρεπτίζεται το γαλάζιο και το πράσινο του τοπίου.

Ο ιδανικός προορισμός για έναν ήρεμο περίπατο ή ένα απόγευμα κοντά στη φύση, είναι το πάρκο των Αγίων Ανάργυρων. Η Κοιλάδα των Σερρών, όπως συνηθίζουν να την αποκαλούν οι κάτοικοι της πόλης, αποτελεί σημείο αναφοράς για όλη την Σερραϊκή κοινωνία.

Κάνε τη βόλτα σου στο πάρκο των Αγίων Ανάργυρων και χάζεψε τους καταρράκτες, κοντοστάσου στη λίμνη και τα κιόσκια και άφησε τον εαυτό σου να νιώσει τη φύση.

Γιατί όχι, να πάρεις το ποδήλατό σου και να κάνεις τη βόλτα σου στον ποδηλατοδρόμο.

Πέραν από το γεγονός ότι έχεις την ευκαιρία να απολαύσεις το καταπράσινο τοπίο και τα τρεχούμενα νερά, μπορείς επίσης να απολαύσεις τον καφέ σου ή το γεύμα σου σε ένα από τα καταστήματα που βρίσκονται ακριβώς απέναντι από την Κοιλάδα.

Όμορφες στιγμές χαλάρωσης σε περιμένουν, δίπλα στο καταπράσινο τοπίο!

Η Κοιλάδα των Σερρών απέχει μόλις 3 χλμ από το κέντρο της πόλης.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Σέρρες | Προσποιήθηκαν τους υπαλλήλους της ΔΕΗ και άρπαξαν από ηλικιωμένες 150.000 ευρώ

Τις έπεισαν να βάλουν τα χρήματα σε μαξιλαροθήκη.

Απάτη με θύματα δύο ηλικιωμένες αδελφές από χωριό του δήμου Βισαλτίας Σερρών και λεία ύψους 150.000 ευρώ, σε μετρητά, εξιχνίασαν αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Σερρών. Ως δράστες ταυτοποιήθηκαν δύο ημεδαποί (Ρομά), 37 και 31 ετών, οι οποίοι προσποιούμενοι τους υπαλλήλους της ΔΕΗ και με πρόσχημα τον κίνδυνο πρόκλησης φωτιάς εξαιτίας υποτιθέμενου προβλήματος στο δίκτυο ηλεκτροδότησης, έπεισαν τις ανυποψίαστες ηλικιωμένες να συγκεντρώσουν τα χρήματα που φύλαγαν μέσα στο σπίτι τους και να τα τοποθετήσουν μέσα σε μαξιλαροθήκη.

Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, ο 37χρονος ήταν αυτός που μπήκε στη μονοκατοικία των δύο ηλικιωμένων αδελφών (76 και 80 ετών) και άρπαξε με την παραπάνω μέθοδο τα μετρητά, ενώ ο 31 ετών συνεργός του τον περίμενε σε όχημα διαφυγής.

Το περιστατικό συνέβη στις αρχές του έτους (4/1) και καταγγέλθηκε στην αστυνομία που ξεκίνησε τις έρευνες. Από τα στοιχεία του οχήματος, οι αστυνομικοί έφτασαν στα ίχνη των δραστών, ενώ ο 37χρονος φέρεται να αναγνωρίστηκε από τις παθούσες. Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Σερρών για τα περαιτέρω.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Σέρρες: Παρίστανε τον γιατρό και εξαπάτησε δυο ηλικιωμένους

Θύματα ενός δήθεν γιατρού έπεσαν μία ηλικιωμένη γυναίκα κι ένας ηλικιωμένος άνδρας στην πόλη των Σερρών.

Ένας 44χρονος, προσποιούμενος τον γιατρό, πλησίασε αρχικά τους δυο ηλικιωμένους (73 χρονών και 89 χρονών αντίστοιχα) και με τη μέθοδο της απασχόλησης αφαίρεσε από την κατοχή τους το χρηματικό ποσό 110 ευρώ, ένα κινητό τηλέφωνο και μία τραπεζική κάρτα.

Ο δήθεν γιατρός, μάλιστα, με την τραπεζική κάρτα που έκλεψε πραγματοποίησε σε πρακτορεία ΟΠΑΠ τέσσερις συναλλαγές αξίας 600 ευρώ.

Η υποδιεύθυνση Ασφάλειας σχημάτισε δικογραφία σε βάρος του 44χρονου, μετά από έρευνα που διεξήγαγε.

Πηγή: Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων




Σέρρες: Με τους γονείς του 11χρονου Βασίλη μίλησε ο Κωστής Χατζηδάκης

Ο κ. Χατζηδάκης σε ανάρτησή του στο Facebook τόνισε πως ευχήθηκε κουράγιο στους γονείς του άτυχου μαθητή από το δημοτικό σχολείο Σερρών. 

Με τους γονείς του 11χρονου Βασίλη που «έσβησε» μετά την έκρηξη στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών μίλησε ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης. Ο κ. Χατζηδάκης σε ανάρτησή του στο Facebook τόνισε πως ευχήθηκε κουράγιο στους γονείς του άτυχου μαθητή και τόνισε πως είναι καθήκον του υπουργείου να κάνει «ότι περνάει από το χέρι μας για να απαλύνουμε τον πόνο των γονιών».

Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Χατζηδάκη:

«Δεν το χωρά ο νους του ανθρώπου αυτό που έγινε με τον τραγικό χαμό του Βασίλη, του 11χρονου μαθητή στις Σέρρες. Ακόμη περισσότερο συγκλονισμένοι αισθανόμαστε όλοι εμείς που έχουμε οι ίδιοι μικρά παιδιά. Ένα ξεχωριστό, όπως φαίνεται, παιδί, σημαιοφόρος στο σχολείο του, έφυγε από κοντά μας ξαφνικά, μετά την αναπάντεχη έκρηξη του καυστήρα στο σχολείο του.

Πληροφορήθηκα σήμερα ότι ο Βασίλης ήταν γιος της κ. Δήμητρας Καντά, υπαλλήλου του ΕΦΚΑ στις Σέρρες. Κάλεσα λοιπόν στο τηλέφωνο και μίλησα απόψε και με τους δύο γονείς. Τους ευχήθηκα φυσικά κουράγιο και δύναμη, πολύ περισσότερο καθώς έχουν κι άλλο ένα παιδάκι που πρέπει να προστατεύσουν και να μεγαλώσουν. Ιδιαίτερα στην κ. Καντά, που εκδίδει συντάξεις στον ΕΦΚΑ, είπα ότι τόσο η διοίκηση του ΕΦΚΑ όσο και εγώ προσωπικά είμαστε στη διάθεσή της για ό,τι χρειαστεί.

Ξέρω ότι αυτό το τηλεφώνημα δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Ο Βασίλης είναι πια με τους αγγέλους στους ουρανούς. Όμως εμείς ως Πολιτεία – κι ακόμα πιο πολύ εμείς ειδικά στο Υπουργείο Εργασίας- οφείλουμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, για να απαλύνουμε τον πόνο των γονιών του και ιδιαίτερα της μητέρας του. Καλό Παράδεισο, Βασίλη!».

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ: newsbomb.gr

 




Έκρηξη σε δημοτικό σχολείο των Σερρών – Φόβοι για νεκρό παιδί

Έκρηξη σε δημοτικό σχολείο των Σερρών. Φόβοι για ένα νεκρό παιδί και δύο τραυματισμένα. 

Τραγωδία σε δημοτικό σχολείο στις Σέρρες. Λίγο πριν το μεσημέρι της Δευτέρας έγινε έκρηξη σε δεξαμενή καυσίμων στο 9ο Δημοτικό Σχολείο των Σερρών.

Δύο παιδιά τραυματίστηκαν ελαφρά και ένα ακόμα εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του. Σύμφωνα με την ΕΡΤ υπάρχουν φόβοι πως το παιδί είναι νεκρό.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν διευκρινιστεί οι λόγοι της έκρηξης. Στο σημείο έφτασε αμέσως ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και παρέλαβε τα δύο ελαφρά τραυματισμένα παιδιά.
Πηγή: newsbomb.gr



Σέρρες | Δεν είχε καποιον να της πάει ένα ποτήρι νερό και της το προσέφερε η Ελληνική Αστυνομία (και παγωτό)

Ένα ποτήρι νερό δεν μπορούσε να πάει να πάρει η κυρία Άννα στις Σέρρες, η οποία όπως φαίνεται δεν έχει κάποιον να είναι μαζί της… έτσι έκανε κάτι διαφορετικό. Κάλεσε την Αστυνομία. Το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ της πήγε όχι μόνο νερό αλλά και παγωτό.

Η σχετική ανάρτηση της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας
Αναφέρει :
Ενα ασυνήθιστο τηλεφώνημα δεχθήκαμε στο 100 στις #Σέρρες!
Ήταν η κυρία Άννα & ζητούσε λίγο νερό, καθώς δυσκολευόταν να μετακινηθεί!
Άμεσα αστυνομικοί έφτασαν στο σπίτι & μαζί με μπουκαλάκια νερό, της πρόσφεραν & λίγο παγωτό!
Μπράβο συνάδελφοι για την ανθρώπινη παρέμβασή σας!

 

 




Αηδονοχώρι Βισαλτίας | Αναβίωσε φέτος το έθιμο της «Κουλτούρας»

Πρόκειται, όπως όλα σχεδόν τα έθιμα στην Ελλάδα που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα και στην συνέχεια εντάχθηκε στο πλαίσιο της χριστιανικής παράδοσης.

Η τοπική παράδοση θέλει τους κατοίκους του χωριού να είναι χωρισμένους στα δύο ανάλογα με το που είναι το σπίτι τους. Στη δυτική ή την ανατολική πλευρά του χωριού. Οι κάτοικοι που μένουν στην ανατολική πλευρά ονομάζονται «μπουμπλάδες» και οι κάτοικοι της δυτικής πλευράς φέρουν την ονομασία «κουτσλάδες».

Μερικές μέρες πριν από το Πάσχα και συνήθως από την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας τα αγόρια κυρίως των δύο ομάδων αυτών αρχίζουν τη συλλογή κορμών δέντρων από το κοντινό δάσος. Τους κορμούς οι κάτοικοι του Αηδονοχωρίου τους ονομάζουν «κουτσούρια». Σκοπός του εθίμου είναι ένας διαγωνισμός για το ποια από τις δύο ομάδες θα κάνει την μεγαλύτερη, την πιο εντυπωσιακή αλλά και με την μεγαλύτερη διάρκεια φωτιά το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου.

Την «Κουλτούρα». Μάλιστα ο διαγωνισμός αυτός δεν είναι και τόσο απλός όσο φαίνεται καθώς κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης των κορμών υπάρχουν και οι δολιοφθορές, ή έστω υπήρχαν καθώς πλέον το έθιμο τείνει να χαθεί.

Έτσι λοιπόν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας τα σημεία όπου φυλασσόταν τα κούτσουρα αποτελούσαν στόχο για τις αντίπαλες ομάδες καθώς «το κλέψιμο» ήταν ένα συνηθισμένο σαμποτάζ… Αυτή η κατάσταση πολλές φορές ανάγκαζε τόσο τους «μπουμπλάδες» όσο και τους «κουτσλάδες» να βρίσκουν απίθανα σημεία για να κρύβουν τους κορμούς, ενώ το φύλαγμα τους ήταν όχι απλά αναγκαίο αλλά και καθοριστικό για την έκβαση της «κουλτούρας».

Στο παρελθόν (και όχι πολλά χρόνια πίσω) έχουν καταγραφεί «ομηρικές» μάχες μεταξύ των δύο ομάδων, που οι σημερινοί πενηντάχρονοι ακόμη δείχνουν τα σημάδια από τον πετροπόλεμο που επικρατούσε κατά τη διάρκεια του κλεψίματος. Το τελευταίο περιστατικό πάντως τέτοιας δολιοφθοράς καταγράφηκε πριν μερικά χρόνια άλλα με στόχο την καθυστέρηση της μίας από τις δύο ομάδες με το κλέψιμο των κορμών από την άλλη και το πέταγμα τους σε έναν γκρεμό…

Το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου περίπου μία περίπου ώρα πριν σημάνει η καμπάνα της εκκλησίας ανάβουν οι κουλτούρες. Οι κάτοικοι συγκεντρώνονται να τις δουν και να τις θαυμάσουν και στη συνέχεια κατευθύνονται προς την εκκλησία.

Με το πέρασμα όμως του χρόνου, οι κάτοικοι του χωριού μειώθηκαν αρκετά με αποτέλεσμα γίνετε πλέον μία μόνο «κουλτούρα» στο χωριό, έτσι όπως έγινε και φέτος!

Σχετικά τώρα με τη σημασία του εθίμου, η τοπική παράδοση θέλει οι φωτιές αυτές να συμβολίζουν τις φωτιές των μαθητών του Χριστού, που άναψαν για να ζεσταθούν το βράδυ που συνελήφθη ο Χριστός..

Στο βιβλίο της η ‘Εφη Τσιτκάνου «Χαϊρλίδικα, Αηδονοχώρι Σερρών, Οδοιπορικό στα χρόνια» αναφέρει :

«Του Μιγάλου Σάββατου κόβουμι,σφάζουμι τα μανάρια.Φτιάχνουμι τα κουλούρια κι πιριμένουμι τουν Καλό του Λόγου.Όταν ου παπάς λέει « Ανάστα ο Κύριος κρίνων την γην..» ,ρίχνει καταή σ’ν ικκλησία *βάια(:φύλλα δάφνης).

Του βράδ’ άμα θα πάμι για του « Χριστός Ανέστη»,όταν θα χτυπήσ’ καμπάνα κατά τ’ς έντικα, παίρνουμι κι απού ένα αυγό κόκκινου κι τ’ αφήνουμι στα μνήματα.

Τα πιδούδια του Σάββατου του βράδ’ μόλις χτυπήσ’ καμπάνα, ανάβουν τ’ν κουλτούρα, για να κάψουν τ’ς Ουβραίοι.

Απού πιο μπρουστά μαζεύουν κουτσούρια σι ένα σπίτ’ κι τα φ’λάν’ (:φυλάγουν), για να μη τ’ς τα κλέψουν γιάλνοι(:οι άλλοι).Γιατί του χουριό μας είνι χουρισμένο σι δύο μαχαλάδες,τ’ς μπουμπλάδις*, που είνι κουντά στ’ν ικκλησία κι τ’ς κουτσ’λάδις *, απού τ’ν άλλ’ τ’ μιριά. Καθένας ανάβ’ τ’ δικιά τ’ν κουλτούρα.Γιαυτό κλέβ’ντι μιταξύ τ’ς, ποιος να κάν’ τ’ λιο (πιο) μιγάλ’.

Του βράδ’ που πααίνουμι,για του « Χριστός Ανέστη», πρώτα παίρνουμι το φως απού τουν παπά, όταν λέει το «δεύτε λάβετε φως» ,κι ύστιρα βγαίνουμι όξου στου νάρθηκα, για να πει το « Χριστός Ανέστη».Όταν του πει, τσουγκρίζουμι τ’ αυγά κι λέμι μιταξύ μας « Χριστός Ανέστη».Ύστιρα γυρνάμι στου σπίτ’ κι τρώμι τ’ μαγειρίτσα. Στου γυρισμό φέρνουμι του Φως τ’ς Ανάστασης στου σπίτ’ κι κάμνουμι στου ξύλου τ’ς πόρτας ένα σταυρό, που τουν έχουμι όλου του χρόνου”.(Αφήγηση, Παναγιώτα Δερμάτη. Φεβρουάριος 1977)»




Δήμαρχος Σερρών | Προστατεύουμε τους τετράποδους φίλους μας

Ο Δήμαρχος Σερρών Αλέξανδρος Χρυσάφης για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων έστειλε το παρακάτω μήνυμα:

«Η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων είναι αφιερωμένη στους μικρούς φίλους μας, που παλεύουν να ζήσουν στον δρόμο μέσα σε δύσκολες συνθήκες και συχνά πέφτουν θύματα κακομεταχείρισης και κακοποίησης. Είναι μία ευκαιρία να δείξουμε όλοι το ενδιαφέρον και τη φροντίδα μας και να αναλάβουμε δράση για τα αδεσποτάκια.

Για αυτό προστατεύουμε τους τετράποδους φίλους μας. Στειρώνουμε τα ζώα συντροφιάς και δεν τα εγκαταλείπουμε στον δρόμο. Αν είμαστε έτοιμοι να βάλουμε ένα ζώο στη ζωή μας, υιοθετούμε ένα αδέσποτο! Στον Δήμο Σερρών δίνουμε προτεραιότητα στη μείωση του αριθμού των αδέσποτων, στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους, καθώς και στην ομαλή συνύπαρξή τους με τους Δημότες. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Σερρών προχώρησε σε συντονισμένες και εντατικές ενέργειες για την περισυλλογή και διαχείριση των αδέσποτων σε συνεργασία με τα Φιλοζωικά Σωματεία και ταυτόχρονα σε συνέργιες για την αύξηση των υιοθεσιών.

Έτσι, ολοκληρώθηκαν:

-1.250 περισυλλογές αδέσποτων

-1.810 υιοθεσίες

-671 στειρώσεις σκύλων

-1.488 εμβολιασμοί

Παράλληλα, για πρώτη φορά πραγματοποιήσαμε πρόγραμμα μαζικών στειρώσεων για αδέσποτες γάτες σε συνεργασία με τον Φιλοζωικό Όμιλο Σερρών με εντυπωσιακά αποτελέσματα ολοκληρώνοντας, μόνο στην πόλη των Σερρών, 371 στειρώσεις. Επιπλέον, προχωράμε στην αναβάθμιση των υποδομών του Δημοτικού Κυνοκομείου, όπου δημοπρατούμε σύντομα σχετικό έργο ύψους 300.000 για την επισκευή των εγκαταστάσεων και την προμήθεια εξοπλισμού.Πρώτο μας μέλημα είναι να μην έχουμε κανένα ζώο αδέσποτο ή κακοποιημένο στους δρόμους της πόλης!»




Σέρρες | Θρακιώτικα εδέσματα από την Λέσχη Αρχιμαγείρων

Παραδοσιακές γεύσεις, τραγούδια, κέφι και χορό απόλαυσαν όσοι βρέθηκαν το μεσημέρι  της  Κυριακής  27 Μαρτίου 2022 στην πλατεία Ελευθερίας της πόλης των Σερρών. Η πολιτιστική εκδήλωση με θέμα: «Πάντρεμα Θρακικού Γαστρονομικού Πολιτισμού και Σύγχρονης Γαστρονομίας» σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία με εκατοντάδες Σερραίους να μαθαίνουν τα μυστικά του Θρακιώτικου Γαστρονομικού πολιτισμού και να γεύονται τα πεντανόστιμα εδέσματα που ετοίμασαν οι Σεφ της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελληνικής Γαστρονομίας.

Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από την ΚΕΔΗΣ (Κοινωφελής Επιχείρησης του Δήμου Σερρών), την Θρακική Εστία Ν. Σερρών και την Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελληνικής Γαστρονομίας με στόχο την διάδοση της παράδοσης και της γαστρονομικής μας κληρονομιάς. Οι σεφ ετοίμασαν με πολύ μεράκι τα παραδοσιακά εδέσματα. Το μενού περιλάμβανε:  Χοιρινό με Τουρσί Λάχανο, Σουρβάν Κεφτέδες, Κοτόπουλο με Πλιγούρι, Λαλαγγίτες και Θρακιώτικο Χαλβά Σιμιγδαλένιο. Την εκδήλωση πλαισίωσαν τα τμήματα ενηλίκων της Θρακικής Εστίας Ν. Σερρών, τα οποία και παρουσίασαν χορούς της Θράκης.

 

Πηγή: ert.gr




Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελληνικής Γαστρονομίας | Οι «Μάγειρες Καρδιάς» συμπράττουν με το Κοινωνικό Συσσίτιο του Δήμου Σερρών

Η ισχύς εν τη ενώσει!

Τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022 οι Μαγείρισσες της Δομής Παροχής Συσσιτίου του Δήμου Σερρών θα συμπράξουν με τους «Μάγειρες Καρδιάς», τους Σεφ της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελληνικής Γαστρονομίας. Μαζί θα ετοιμάσουν ένα εξαιρετικό γεύμα για όλους τους ωφελούμενους του Κοινωνικού Συσσιτίου που κατοικούν στην πόλη και στα χωριά του Δήμου Σερρών.

Θα μαγειρέψουν με την «καρδιά» τους για το Κοινωνικό Συσσίτιο του Δήμου Σερρών




Δήμος Σερρών | Συλλογή ανθρωπιστικής βοήθειας για την Ουκρανία

Ο Δήμος Σερρών οργανώνει τη συλλογή ανθρωπιστικής βοήθειας για τη στήριξη του πληττόμενου λαού της Ουκρανίας σε συνεργασία με το Ουκρανικό Προξενείο. Η συγκέντρωση των ειδών πραγματοποιείται από αύριο, Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022 έως την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, από 09:00 έως 14:30, στο Β΄ ΚΑΠΗ επί της οδού Βενιζέλου 139 (δίπλα στη ΔΕΥΑΣ).

Τα αγαθά που συλλέγονται είναι:

  • Είδη βρεφικής φροντίδας, βρεφικές τροφές, παιδικά γάλατα
  • Είδη ατομικής υγιεινής
  • Γάλατα και τρόφιμα μακράς διάρκειας
  • Κονσέρβες, δημητριακά, παξιμάδια
    -Αιμοστατικές γάζες, φυσιολογικοί οροί, επίδεσμοι, αντιβακτηριδιακά επιθέματα
    -Μη υδραργυρικά θερμόμετρα

Παρακαλούνται οι πολίτες να παραδίδουν τη βοήθεια σε σακούλες ή χαρτοκιβώτια μικρού μεγέθους.

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2321350560, 2321350562, 2321350563




Νιγρίτα Σερρών | Αποκάλυψη προϊστορικού οικισμού νεολιθικής περιόδου

Με αμείωτους ρυθμούς, όταν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, συνεχίζεται η ανασκαφή και η αποκάλυψη ευρημάτων τα οποία έφεραν στο φώς οι κατασκευαστικές εργασίες για τον «Εκσυγχρονισμό Δικτύου Ύδρευσης στους τομείς Β, Γ, Δ της Δ.Κ. Νιγρίτας». Κατά την διάρκεια του έργου, με αρχαιολογική αυτεπιστασία από την Εφορία Αρχαιοτήτων Σερρών, προέκυψε μεγάλος αριθμός ευρημάτων που παραπέμπει στην ύπαρξη προϊστορικού οικισμού νεολιθικής περιόδου 5.000 π.Χ., στην πόλη της Νιγρίτας.

Ύστερα από συντονισμένες ενέργειες και άψογη συνεργασία του Δήμου Βισαλτίας με την Αρχαιολογική Υπηρεσία Σερρών ξεκίνησαν οι εργασίες αποκάλυψης του συγκεκριμένου προϊστορικού οικισμού. Κατά τη διάρκεια των εργασιών περισυλλέγεται διακοσμημένη κεραμική της νεολιθικής περιόδου και λίθινα εργαλεία καθημερινής χρήσης. Σε ειδικό χώρο του Δημαρχείου στη Νιγρίτα γίνεται μια πρώτη επεξεργασία και καταγραφή των ευρημάτων πριν τη μεταφορά τους στην Αρχαιολογική Υπηρεσία Σερρών.




Σέρρες | Εφοπλιστής ανέλαβε την ανακαίνιση του εξοχικού του Εμμανουήλ Παπά

Η επανάσταση στη Μακεδονία έπαιξε σπουδαίο ρόλο στην εδραίωση του αγώνα στη νότια Ελλάδα και στην εκεί δημιουργία ισχυρού επαναστατικού κέντρου. Μεγάλος όγκος τουρκικών δυνάμεων, που είχε σκοπό να κινηθεί προς τη νότιο Ελλάδα, έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα, σχεδόν για όλο το έτος του 1821, στην περιοχή της Μακεδονίας, αντιμετωπίζοντας τις δυνάμεις του Εμμανουήλ Παπά. Η ίδια η θυσία του Εμμανουήλ Παπά, που εκτός από την ίδια του τη ζωή, πρόσφερε στον αγώνα ολόκληρη την περιουσία του, ενώ και πολλά από τα παιδιά του ακολούθησαν το παράδειγμα του πατέρα τους, προσφέροντας τη ζωή τους για την ανεξαρτησία της Ελλάδας, ανέδειξαν τον Εμμανουήλ Παπά (και την οικογένειά του), ως μία από τις πιο αγνές και πατριωτικές μορφές του αγώνα προς την ανεξαρτησία.

Αξίζει να σημειωθεί, πως, στο πλαίσιο της αξιοποίησης της μεγάλης αυτής ιστορίας και της συμβολής του Εμμανουήλ Παπά στον επαναστατικό αγώνα του 1821, ο εφοπλιστής Θανάσης Μαρτίνος με δικά του έξοδα, ανέλαβε να επιπλώσει και να παραδώσει σε πλήρη λειτουργία στο μοναστήρι του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου στις Σέρρες, το εξοχικό σπίτι του Εμμανουήλ Παπά.




Σέρρες | Αγόρασε πλαστό πιστοποιητικό από τη Βουλγαρία και… τώρα νοσηλεύεται διασωληνωμένος

Επαγγελματίας φέρεται να αγόρασε πλαστό πιστοποιητικό εμβολιασμού από τη Βουλγαρία, προκειμένου να συνεχίσει να εργάζεται, προσποιούμενος τον εμβολιασμένο

Ένα περιστατικό που προκαλεί αίσθηση, αποκαλύφθηκε στις Σέρρες.

Επαγγελματίας φέρεται να αγόρασε πλαστό πιστοποιητικό εμβολιασμού από τη Βουλγαρία, προκειμένου να συνεχίσει να εργάζεται, προσποιούμενος τον εμβολιασμένο.

Ωστόσο, κόλλησε κοροναϊό και εδώ και μερικές ημέρες νοσηλεύεται στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών.

Μάλιστα, ο άνδρας δίνει μάχη για τη ζωή του, καθώς έχει διασωληνωθεί.

Την υπόθεση αποκάλυψε η δημοσιογράφος και δημοτική σύμβουλος Σερρών, Αριάδνη Παπαφωτίου, με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως αναφέρει το infonews24.gr.

«Επαγγελματίας Σερραικής κωμόπολης, αγόρασε πιστοποιητικό από Βουλγαρία (500 ευρώ λένε) και παρίστανε τον εμβολιασμένο για να δουλεύει το επαγγελματικό του αμάξι. Είναι διασωληνωμένος εδώ και κάποιες μέρες στο Νοσοκομείο Σερρών…» αναφέρει στην ανάρτησή της.




Σέρρες | Συνελήφθη καταζητούμενος βαρυποινίτης στον Προμαχώνα

Συνελήφθη χθες (30 Μαΐου 2021) το απόγευμα στον Προμαχώνα Σερρών, από αστυνομικούς του Τμήματος Διαβατηριακού Ελέγχου Προμαχώνα, ένας αλλοδαπός άνδρας. Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν ότι σε βάρος του εκκρεμούσε καταδικαστική απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πατρών, σύμφωνα με την οποία του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 28 ετών και χρηματική ποινή 28.000 ευρώ, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί αλλοδαπών.




Δήμος Σερρών | Σχολική ένταξη παιδιών με προβλήματα όρασης

Ενημερώνουμε τους γονείς ανηλίκων μαθητών με τύφλωση ή προβλήματα όρασης, ότι ενόψει του νέου σχολικού έτους, στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών Θεσσαλονίκης  (τέως Σχολή Τυφλών), θα λειτουργήσουν οι παρακάτω σχολικές δομές:

  • Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών
  • Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών
  • Φροντιστηριακή υποστήριξη για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου με εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς
  • Φιλοξενία και σίτιση μαθητών που προέρχονται από την επαρχία
  • Αθλητικές δραστηριότητες
  • Τμήμα μουσικής
  • Εκμάθηση ΗΥ

Oι υπηρεσίες οι οποίες προσφέρονται είναι δωρεάν, καθότι το ίδρυμα της Σχολής Τυφλών (Κέντρο  Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, παράρτημα Θεσσαλονίκης) λειτουργεί ως Ν.Π.Δ.Δ. Παράλληλα προσφέρονται μαθήματα καθημερινών δεξιοτήτων (μετακίνηση με το λευκό μπαστούνι, μαγείρεμα , αυτόνομη διαβίωση για άτομα άνω των 18 ετών κλπ.) Για περισσότερες πληροφορίες οι γονείς και οι κηδεμόνες  των μαθητών μπορούν να απευθύνονται στην Ένωση Τυφλών Βορείου Ελλάδος «Ο ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΜΠΡΑΪΓ», Κολοκοτρώνη 4 Θεσσαλονίκη , τηλ-φαξ 2310888048,  email:_etbe1960@yahoo.gr

Πηγή: ΕΠΙΛΟΓΕΣ TV




Σέρρες | Ψεκασμοί για την αντιμετώπιση εντόμων στα μηλοειδή και στη ροδακινιά

H Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε. Σερρών σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών, Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Καβάλας ανακοινώνει τα παρακάτω:

Σύμφωνα με τις φερομονικές παγίδες που τοποθετήθηκαν στην ΠΕ Σερρών, ξεκίνησε η 1 η πτήση της καρπόκαψας των μηλοειδών (Cydia pomonella) σε καλλιέργειες μηλιάς, αχλαδιάς και κυδωνιάς στις πεδινές περιοχές στις 1 και 2/5, ενώ στις ορεινές περιοχές δεν ξεκίνησε ακόμη. Στην περιοχή μας το έντομο συμπληρώνει συνήθως 3 γενιές ανά έτος. Οι νεαρές προνύμφες που προέρχονται από τα ωά της 1 ης γενιάς περιφέρονται ορισμένες ημέρες έξω από τους καρπούς πριν εισχωρήσουν σε αυτούς. Το καρπίδιο της μηλιάς είναι ευαίσθητο σε προσβολές όταν έχει διάμετρο περίπου δύο εκατοστά και αρχίζει να χάνει το χνούδι του. Σύμφωνα με τις συλλήψεις, αναφέρεται ενδεικτικά ως κατάλληλος χρόνος ψεκασμού ανάλογα με τον τρόπο δράσης των φαρμάκων ως εξής: Αν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν εντομοκτόνα με ωοκτόνο δράση, συνιστάται ο ψεκασμός να γίνει άμεσα. Σε περίπτωση που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν προνυμφοκτόνα, οι ψεκασμοί να γίνουν μετά τις 12 Μαϊου. Πιθανόν ο συγκεκριμένος ψεκασμός να χρειαστεί επανάληψη μετά από 10-14 μέρες, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες.

Επίσης, στην ΠΕ Σερρών εγκαταστάθηκε στις 1/4 δίκτυο φερομονικών παγίδων για την παρακολούθηση της πτήσης των εντόμων της καρπόκαψας ή βλαστορύκτη (Grapholitha molesta), της ανάρσιας (Anarsia lineatella) και του φυλλοδέτη (Adoxophyes orana) της ροδακινιάς. Σύμφωνα με αυτό, ξεκίνησε η πτήση της καρπόκαψας της ροδακινιάς στις 18 – 20/4 και της ανάρσιας στις 1-2/5. Η ροδακινιά αποτελεί το σημαντικότερο ξενιστή των εντόμων της ανάρσιας και της καρπόκαψας, οι προνύμφες των οποίων κάνουν στοές στους νεαρούς βλαστούς ενώ στους καρπούς προκαλούν αρχικά επιφανειακά φαγώματα και στη συνέχεια εισέρχονται στο εσωτερικό, προκαλώντας σημαντική ζημιά. Η έναρξη των εκκολάψεων παρατηρείται συνήθως 8- 15 μέρες μετά την έναρξη της πτήσης ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες.. Παρόλο που οι καλλιέργειες της ροδακινιάς έχουν υποστεί σημαντική μείωση της αναμενόμενης παραγωγής από τις χαμηλές θερμοκρασίες που έλαβαν χώρα στα τέλη Μαρτίου και στις αρχές Απριλίου, συνιστάται να γίνουν εντοπισμένοι ψεκασμοί στα κτήματα που υπάρχει παραγωγή.

Πρέπει να σημειωθεί ότι, το συγκεκριμένο δελτίο παρέχει μία τάση της πορείας των πληθυσμών των παραπάνω εντόμων, η οποία μπορεί να μην είναι αντιπροσωπευτική για κάθε αγροτεμάχιο. Σε κάθε περίπτωση οι παραγωγοί θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις παρατηρήσεις τους και το ιστορικό του κάθε οπωρώνα (πολλές ή λίγες προσβολές τα προηγούμενα χρόνια), το φαινολογικό στάδιο της καλλιέργειας (εξαρτάται από την πρωιμότητα ή όχι της περιοχής και της ποικιλίας), τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες (καλοκαιρία και υψηλές θερμοκρασίες ή βροχοπτώσεις), την αναμενόμενη παραγωγή και τον τρόπο δράσης του εφαρμοζόμενου εντομοκτόνου (ωοκτόνο ή/και προνυμφοκτόνο).

Οι ψεκασμοί πρέπει να είναι επιμελημένοι με διαβροχή όλης της φυλλικής επιφάνειας και να φθάνουν και στα ψηλά τμήματα των δένδρων. Η εφαρμογή γεωργικών φαρμάκων πρέπει να γίνεται από κατόχους πιστοποιητικού γνώσεων Ορθολογικής Χρήσης Γεωργικών Φαρμάκων και να εφαρμόζονται πιστά οι οδηγίες χρήσης όπως αναφέρονται στην ετικέτα. Για περισσότερες πληροφορίες οι παραγωγοί μπορούν να απευθύνονται στην Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε. Σερρών στο τηλ. 2321355224 (κ. Μυλωνόπουλος).