Πρόταση Βασίλη Λεμονίδη για τον περιορισμό της παράνομης εισόδου οχημάτων στους πεζόδρομους

Η ανεξέλεγκτη είσοδος ΙΧ και δικύκλων στους κεντρικούς πεζόδρομους αποτελεί ένα διαχρονικό πρόβλημα που απασχολεί έντονα τόσο τους κατοίκους όσο και τις τοπικές αρχές.

Παρά τις προσπάθειες ελέγχου, η έλλειψη επαρκούς προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες καθιστά δύσκολη την αποτελεσματική επιτήρηση των πεζόδρομων, δημιουργώντας ζητήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας των χώρων αυτών.

Αντιμέτωπος με αυτή την κατάσταση, ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Λεμονίδης έχει καταθέσει μια πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Σύμφωνα με την πρότασή του, απαιτούνται στοχευμένα μέτρα που θα αποτρέπουν την αυθαίρετη είσοδο οχημάτων, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πεζόδρομοι παραμένουν ελεύθεροι για τους πεζούς και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Η ανάγκη λήψης μέτρων είναι επιτακτική, καθώς η παρουσία οχημάτων σε χώρους που προορίζονται αποκλειστικά για πεζούς όχι μόνο μειώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών αλλά αυξάνει και τον κίνδυνο ατυχημάτων. Παράλληλα, προκαλεί ζητήματα στη λειτουργία των καταστημάτων, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου η ανεξέλεγκτη διέλευση οχημάτων δημιουργεί κυκλοφοριακή συμφόρηση σε περιοχές που σχεδιάστηκαν για ήπια κυκλοφορία.

Η πρόταση του Αντιδημάρχου αναμένεται να συζητηθεί περαιτέρω, με στόχο την εξεύρεση μιας λύσης που θα διασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των πεζόδρομων, την ασφάλεια των πολιτών και τη διευκόλυνση των ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές.




Δίκη για το Μάτι: Σήμερα η εισαγγελική πρόταση για το ποιοι πρέπει να κηρυχθούν ένοχοι

Συνεχίζεται σήμερα η αγόρευση της εισαγγελέως στη δευτεροβάθμια δίκη για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι.

,Η εισαγγελέας της Έδρας του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων Σταματίνα Περιμένη συνεχίζει  την τοποθέτησή της ενώπιον των δικαστών, των κατηγορουμένων, των θυμάτων της φονικής πυρκαγιάς και του πολυπληθούς κοινού που από χθες παρακολουθεί την εισαγγελική κρίση και αναμένεται να ολοκληρώσει το σκεπτικό της για το γενικό πλαίσιο και να εξειδικεύσει την θέση της για κάθε κατηγορούμενο ξεχωριστά.

Από την έναρξη της αγόρευσης της η εισαγγελέας επισήμανε πως θεωρεί «κομβικής σημασίας για τη δίκη» το ζήτημα της Οργανωμένης Προληπτικής Απομάκρυνσης και όπως φάνηκε από την χθεσινή συνεδρίαση, το ζήτημα αυτό θα βαρύνει στην κρίση της.

Δίκη για το Μάτι – «Όταν έκλεινα τα μάτια έβλεπα σκηνές από την τραγωδία»

Με την έναρξη της αγόρευσής της χθες η εισαγγελέας αναφέρθηκε στη δυσκολία να κάνει γραπτώς τη πρόταση της. «Όταν έκλεινα τα μάτια μου έβλεπα σκηνές από την τραγωδία και όταν τα άνοιγα έβλεπα όλους εσάς. Δεν έχω κοιμηθεί όλες αυτές τις μέρες», ανέφερε.

Η εισαγγελέας από τα πρώτα κιόλας λεπτά έστρεψε τον προβολέα της αγόρευσής της στη γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Από τα πρώτα λεπτά της αγόρευσής της, αναφέρθηκε στον κομβικό ρόλο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα όρια της ευθύνης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη φονική πυρκαγιά στο Μάτι δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση.

Οι συγγενείς των θυμάτων την ώρα που η εισαγγελέας περιέγραφε τις δυνατότητες της οργανωμένης προληπτικής απομάκρυνσης την ώρα που η καταστροφή ήταν σε εξέλιξη ξέσπασαν σε χειροκροτήματα.

Χειροκροτήματα και αντιδράσεις

«Αυτό που ειπώθηκε ότι δεν προλάβαμε, ότι δεν είχαμε χρόνο, δεν ισχύει σαν σύλληψη θεωρητική. Όταν έχεις καταστροφή που εξελίσσεται οφείλεις να διαβλέψεις ποια θα είναι αυτή η εξέλιξη για να αποτρέψεις ή να περιορίσεις τις συνέπειες. Δεν μπορείς να περιμένεις να έρθει ο άλλος να σου πει ότι γίνεται η εξέλιξη του φαινομένου. Όταν ο κίνδυνος γίνει καταστροφή δεν έχεις πολλά να κάνεις. Η οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση ή εκκένωση δεν γίνεται όταν δεν υπάρχει σχέδιο, όπως ειπώθηκε, όταν όμως η φωτιά έρχεται δεν τον διατρέχεις άμεσα τον κίνδυνο και χρειάζεται πρόβλεψη για να τον αποφύγεις. Εκεί όφειλε να γίνει η οργανωμένη απομάκρυνση», είπε η εισαγγελέας επισημαίνοντας ότι όταν το χάος δεν μπαίνει σε σε μια σειρά τα αποτελέσματα είναι τραγικά.

Σε αυτή ακριβώς την περικοπή ξέσπασαν σε χειροκροτήματα οι παριστάμενοι στο ακροατήριο με ορισμένους από αυτούς να λένε «πολύ καλά τα λέει» η εισαγγελέας χωρίς να κρύβουν τα δάκρυα συγκίνησης ακούγοντας την εκπρόσωπο της εισαγγελικής αρχής να λέει αυτά που εκείνοι φωνάζουν τόσα χρόνια ότι τους άφησαν αβοήθητους να καούν και ποτέ κανένας δεν τους ενημέρωσε για το κακό που ερχόταν.

Ωστόσο, αργότερα όταν η εισαγγελέας εξηγώντας γιατί η πράξη δεν είναι κακούργημα υπήρξαν αντιδράσεις από το ακροατήριο που ζήτησαν έστω και την τελευταία στιγμή να αναβαθμιστεί η κατηγορία και να περάσει η εισαγγελέας στην ιστορία σαν τον Κολοκοτρώνη. Με την εισαγγελέα να απαντά πως αν εισηγηθεί κάτι τέτοιο σε αυτό το στάδιο θα περάσει στην ιστορία σαν την εισαγγελέα που συνετέλεσε στην παραγραφή της αξιόποινης πράξης. Είχε επισημάνει μάλιστα απευθυνόμενη προς το ακροατήριο ότι ακόμα και για τα πλημμελήματα η προβλεπόμενη ποινή να είναι το ίδιο αυστηρή όπως και για τα κακουργήματα.

in.gr




Ανδρουλάκης: «Την επόμενη εβδομάδα καταθέτουμε πρόταση δυσπιστίας»

ΟΠρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, εξαπέλυσε «πυρά» κατά της κυβέρνησης το πρωί της Πέμπτης μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταθέσει πρόταση δυσπιστίας την επόμενη εβδομάδα.

«Αλλοιώθηκε ο χώρος αυτό δεν είναι συγκάλυψη; Ο κύριος Φλωρίδης έπρεπε να είναι υπουργός ακόμα; Θα έπρεπε να παραιτηθεί αν υπήρχε ευθιξία. Η σύμβαση 717 είναι ο κρίσιμος κρίκος. Μας κοροϊδεύουν. Όποτε η ΝΔ βρεθεί προ κάτι που απειλεί την εξουσία της αποδεικνύει ότι είναι ικανή για οτιδήποτε προκειμένου να κρατήσει την εξουσία της. Αν δεν είχε αλλοιωθεί ο χώρος, θα ξέραμε σήμερα την ουσία που προκάλεσε την ανάφλεξη», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Νίκος Ανδρουλάκης στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
«Αν γίνουν εκλογές ο λαός θα επιλέξει. Την επόμενη εβδομάδα καταθέτουμε πρόταση δυσπιστίας. Χρειαζόμαστε πολιτική αλλαγή που να σέβεται τον λαό», συμπλήρωσε.
Πηγή:newsbomb.gr



ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής την Παρασκευή

Να συντονιστεί με το κοινωνικό κλίμα την ερχόμενη Παρασκευή, ανήμερα της επετείου του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών επιθυμεί ο ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία, η ηγετική ομάδα του οποίου εντείνει από σήμερα τις διεργασίες, με κορύφωση την κατάθεση πρότασης μομφήςκατά της κυβέρνησης.

Ήδη, το ζήτημα αναμένεται να τεθεί κατά την σημερινή συνεδρίαση του προεδρείου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς όλο το τελευταίο διάστημα τα ηγετικά στελέχη της Κουμουνδούρου εκπέμπουν κατηγορηματικά και σε όλους τους τόνους το μήνυμα ότι η πρόταση μομφής πρέπει να κατατεθεί άμεσα.

«Δεν γίνεται αυτήν την εβδομάδα όλη η κοινωνία να συζητάει, να προβληματίζεται, να κινητοποιείται για την υπόθεση των Τεμπών και η Βουλή να προσπερνά το θέμα σαν να μην συμβαίνει τίποτα» σχολίαζε στο protothema.gr κορυφαία πηγή του ΣΥΡΙΖΑ κι ενώ ο «οδικός χάρτης» προς την μομφή αναμένεται να απασχολήσει από σήμερα τα κορυφαία στελέχη του κόμματος.

Το τόνο, άλλωστε, έδωσε χθες από τα Γιάννενα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, αναφέροντας πως «εφόσον αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο αίτημα της κοινωνίας για Δικαιοσύνη και Διαφάνεια, τότε πρέπει το συντομότερο δυνατόν να πέσει».

«Την Παρασκευή θα κινητοποιείται η ελληνική κοινωνία»

«Και επειδή την Παρασκευή θα κινητοποιείται η ελληνική κοινωνία και θα διεκδικεί τα ίδια με αυτά που λένε και τα προοδευτικά κόμματα, είναι η καλύτερη χρονική στιγμή για να κατατεθεί και να συζητηθεί μία πρόταση μομφής κατά του κυρίου Μητσοτάκη μέσα στην ελληνική Βουλή. Και καλούμε τα προοδευτικά κόμματα να το κάνουμε μαζί» κατέληξε ο κύριος Φάμελλος, μολονότι η επίτευξη του συγκεκριμένου πολιτικού στόχου απαιτεί και τις υπογραφές των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ με δεδομένο ότι απαιτούνται 50 υπογραφές για την κατάθεση του σχετικού αιτήματος.

Σε μια χρονική περίοδο που στον ΣΥΡΙΖΑ πέρασαν σχεδόν στην πολιτική απομόνωση, μετά την κατάθεση αιτήματος για την σύσταση προανακριτικής επιτροπής από πλευράς των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και μόνο, αλλά και με την μεταγραφή της Ράνιας Θρασκιά στη Χαριλάου Τρικούπη.

Την αποφασιστικότητα των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ να πιέσουν προς την κατεύθυνση της άμεσης κατάθεσης πρότασης μομφής ενισχύει και η στάση του βουλευτή Χανίων, Παύλου Πολάκη, ο οποίος εμφανίζεται σε πλήρη αρμονία με τις θέσεις του Σωκράτη Φάμελλου. «Από πότε τα ερωτήματα συνιστούν κατηγορία; Αποκάλεσε ο ΣΥΡΙΖΑ δολοφόνο τον κ. Μητσοτάκη και δεν το ξέρω;» διερωτήθηκε, στηρίζοντας τον κ. Φάμελλο στη σύγκρουσή του με την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη, ενώ «τα ερωτήματα που θέσαμε αφορούν αποκλειστικά και μόνο όσα υποστηρίζουν τόσο η μητέρα όσο και ο θείος του Βασίλη Καλογήρου», πρόσθεσε, σε συνέντευξή του στο Documento.

Με το βλέμμα στη… Γερμανία

Ωστόσο, οι κοινωνικές διαστάσεις που έχει εκλάβει η υπόθεση των Τεμπών σε συνδυασμό με το μέγεθος της κινητοποίησης εκτός και εντός Ελλάδος αφήνουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να αισιοδοξούν πως θα καταφέρουν τελικά να εκπέμψουν στην ίδια συχνότητα με το ΠΑΣΟΚ, αυτή δηλαδή της κατάθεσης άμεσα πρότασης μομφής κατά της κυβέρνησης της ΝΔ.

Για τους πιο αισιόδοξους στην Κουμουνδούρου, το αποτέλεσμα των χθεσινών γερμανικών εκλογών εκτιμάται πως θα επηρεάσει σημαντικά στο εξής τις πολιτικές επιλογές του ΠΑΣΟΚ, καθώς οι Σοσιαλδημοκράτες καταποντίστηκαν από κρατούσα δύναμη, εν αντιθέσει με το κόμμα της Αριστεράς, που άντεξε σε μονοψήφιο ποσοστό, όταν οι περισσότεροι αναλυτές προεξοφλούσαν την εκλογική συντριβή του.

Ένωσε Δούκα, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά ο Ζαχαριάδης

Επιπλέον, η εισήγηση του ΣΥΡΙΖΑ προς τα υπόλοιπα προοδευτικά κόμματα να κατατεθεί μέσα στην εβδομάδα η πρόταση μομφής, για να συζητείται την ώρα που θα βρίσκονται σε εξέλιξη τα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα την Παρασκευή, θεωρείται πως βρίσκει την Κουμουνδούρου και τη Χαριλάου Τρικούπη σε μια στιγμή μερικής αποκλιμάκωσης της μεταξύ τους έντασης, αν όχι μιας πρώτης προσέγγισης.

Τουλάχιστον αυτό το μήνυμα επιχείρησαν να εκπέμψουν κατά τη χθεσινή κοπή της βασιλόπιτας της δημοτικής παράταξης στο δήμο της Αθήνας «Ανοιχτή Πόλη» άπαντες οι παριστάμενοι. Με οικοδεσπότη τον επικεφαλής του συνδυασμού και προεξάρχοντα των προοδευτικών συνεργασιών, Κώστα Ζαχαριάδη παρόντες στη χθεσινή εκδήλωση ήταν ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, ο οποίος υπογράμμισε την εποικοδομητική του συνεργασία με τον κ. Ζαχαριάδη στον δήμο της πρωτεύουσας, η γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου, ο γραμματέας της Νέας Αριστεράς, Γαβριήλ Σακελλαρίδης, η βουλευτής Α΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, Έλενα Ακρίτα, αλλά και οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς, Νάσος Ηλιόπουλος και Δημήτρης Τζανακόπουλος.

Στις «πράσινες» παρουσίες συγκαταλέγονται ακόμη ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Μανώλης Βελεγράκης και η πρόεδρος του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης του δήμου Αθηναίων, Ελένη Ζωντήρου. Από την Κουμουνδούρου, το «παρών» έδωσαν ακόμη η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αλλά και οι Γρηγόρης Θεοδωράκης και Στέργιος Καλπάκης, μέλη της Κεντρικής Επιτροπής της Κουμουνδούρου.

protothema.gr

 

 




Πρόταση στον Τραμπ για το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία από τον απεσταλμένο των ΗΠΑ

Ο ειδικός απεσταλμένος των Ηνωμένων Πολιτειών για τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας Κιθ Κέλογκ, ενημέρωσε τους συμμάχους ότι ετοιμάζει τις επιλογές για τον τερματισμό του πολέμου ώστε να τις παρουσιάσει στον Ντλοναλντ Τραμπ, αναφέρει ο δημοσιογραφικός ιστότοπος Semafor.

Ο ίδιος πάντως διέψευσε τις αναφορές ότι θα ήταν σε θέση, αυτή την εβδομάδανα υποβάλει πρόταση στη Διάσκεψη Ασφαλείας του Μονάχου ενώ δυτικός αξιωματούχος δήλβωσε πως ο Κέλογκ σκοπεύει να συναντηθεί και να συντονιστεί με αξιωματούχους από κάθε χώρα του ΝΑΤΟ.
Την ίδια ώρα ο Ντόναλντ Τραμπ επιβεβαώνει ότι μίλησε με τον Ρώσο ηγέτη Βλαντιμίρ Πούτιν για τον τερματισμό του πολέμου. Ερωτηθείς από τη New York Post πόσες φορές έχουν μιλήσει αυτός και ο Πούτιν, ο Τραμπ απάντησε: «Καλύτερα να μην πω».
Πηγή:cnn.gr



Επιμένει στην πρόταση του ο Τραμπ – «Η Γάζα θα παραδοθεί στις ΗΠΑ μετά το τέλος των μαχών»

Απ’ ό,τι φαίνεται ο Ντόναλντ Τραμπ επιμένει στο σχέδιο του να μετατρέψει την Λωρίδα της Γάζας σε «Ριβιέρα της Μέσης Ανατολής», παρά τις διεθνείς αντιδράσεις. «Η Λωρίδα της Γάζας θα παραδοθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες από το Ισραήλ στο τέλος των μαχών», τόνισε σε ανάρτηση του στο Truth Social ο πρόεδρος των ΗΠΑ.

«Οι Παλαιστίνιοι, άνθρωποι όπως ο Τσακ Σούμερ*, θα είχαν ήδη εγκατασταθεί σε πολύ πιο ασφαλείς και όμορφες κοινότητες, με νέα και σύγχρονα σπίτια, στην περιοχή. Θα είχαν πραγματικά την ευκαιρία να είναι ευτυχισμένοι, ασφαλείς και ελεύθεροι.
Πηγή:cnn.gr



«Λούκα Κατσέλη: Αποδέχομαι την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για Πρόεδρος της Δημοκρατόιας>>

Την αποδοχή της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ να είναι υποψήφια για την Προεδρία της Δημοκρατίας ανακοίνωσε η Λούκα Κατσέλη, που ευχαρίστησε τον Σωκράτη Φάμελλο αλλά και την Πολιτική Γραμματεία του κόμματος για την εμπιστοσύνη τους στο πρόσωπό της.

«Αποδέχομαι την πρόταση γιατί σε μια εποχή μεγάλων γεωπολιτικών κλυδωνισμών, οικονομικής αβεβαιότητας και εκτεταμένης ανασφάλειας, όπως η σημερινή, ο θεσμικός ρόλος τουΠροέδρου της Δημοκρατίας ως εκπροσώπου της χώρας και εγγυητή της ομαλής λειτουργίας της δημοκρατίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός» σημειώνει στη δήλωσή της η κυρία Κατσέλη.

«Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας καλείται να συμβάλει στην ενότητα του έθνους, στην προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας και να προάγει τη συμπεριληπτική δημοκρατία, την ουσιαστική προστασία των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, το δημόσιο συμφέρον και το “συλλογικό καλό”. Καλείται να εμπνεύσει ιδιαίτερα τα νέα παιδιά ότι αξίζει να αγωνίζονται για μια πιο δίκαιη κοινωνία και μια πιο ασφαλή και ευημερούσα πατρίδα» τόνισε.

Αναλυτικά η δήλωση της Λούκας Κατσέλη:

«Με βαθύτατο αίσθημα ευθύνης αποδέχομαι την ιδιαίτερα τιμητική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ να είμαι υποψήφια για το ανώτατο αξίωμα της χώρας, την Προεδρία της Δημοκρατίας. Ευχαριστώ θερμά τον Πρόεδρο κ. Σωκράτη Φάμελλο και την Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την εμπιστοσύνη τους στο πρόσωπό μου.

Αποδέχομαι την πρόταση γιατί σε μια εποχή μεγάλων γεωπολιτικών κλυδωνισμών, οικονομικής αβεβαιότητας και εκτεταμένης ανασφάλειας, όπως η σημερινή, ο θεσμικός ρόλος του Προέδρου της Δημοκρατίας ως εκπροσώπου της χώρας και εγγυητή της ομαλής λειτουργίας της δημοκρατίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας καλείται να συμβάλει στην ενότητα του έθνους, στην προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας και να προάγει τη συμπεριληπτική δημοκρατία, την ουσιαστική προστασία των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, το δημόσιο συμφέρον και το “συλλογικό καλό”. Καλείται να εμπνεύσει ιδιαίτερα τα νέα παιδιά ότι αξίζει να αγωνίζονται για μια πιο δίκαιη κοινωνία και μια πιο ασφαλή και ευημερούσα πατρίδα».

protothema.gr




Η πρόταση της ΠΕΔ ΑΜ-Θ για το σχέδιο νόμου για τις ΔΕΥΑ

Η διοίκηση και διαχείριση των υδάτων είναι ευθύνη των δήμων. Η όποια συνένωση των ΔΕΥΑ και των δημοτικών υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης πλην εθελούσιας προσβάλει την αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς, παραβιάζει το Σύνταγμα αφού αφαιρεί περιουσιακά στοιχεία των Δήμων ενώ παράλληλα δεν αποδεικνύει τεκμηριωμένα την συνέχιση της βιωσιμότητας των συνενωμένων φαραωνικών επιχειρήσεων που δημιουργεί.

Η τακτική της προσέγγισης του θέματος από το ΥΠ.ΕΝ με καθαρά λογιστικό τρόπο αφού θέλει τους Δήμους να χρεώνονται με τα δάνεια που θα εξυπηρετούν τα χρέη των συνεννούμενων ΔΕΥΑ καθώς και ο καθορισμός της τιμής πώλησης του πόσιμου νερού από την PAE, αποδεικνύει ότι δεν έγινε αντιληπτό πως το νερό αποτελεί το υπέρτατο αγαθό στοιχείο για την ζωή και η πολιτική του προσέγγιση πρέπει να έχει και να λαμβάνει υπόψη της σοβαρά τα κοινωνικά κριτήρια και όχι τα λογιστικά.

Η πρότασή μας προς το ΥΠ.ΕΝ περιλαμβάνει την δυνατότητα δημιουργίας 3 έως 5 MW Net metering σε κάθε ΔΕΥΑ από το ενεργειακό απόθεμα του ΔΕΔΔΗΕ, να προχωρήσουν άμεσα στην κατασκευή και την δημοπράτηση με ιδίους πόρους των αντίστοιχων ενεργειακών πάρκων ώστε να συμψηφίσουν την καταναλωμένη ενέργεια δημιουργώντας οικονομικά αποθέματα.

Να δοθεί προθεσμία 3 ετών για την ολοκλήρωση των παραπάνω έργων που αναμένεται να δημιουργήσει την σύνταξη θετικών ισολογισμών με σταθερή μείωση ζημίας ή χρέους και κατόπιν σε όσες ΔΕΥΑ (που για διαφόρους λόγους) δεν θα μπορέσουν να καταστούν βιώσιμες να προβλεφθούν μέτρα εξυγίανσης όχι αναγκαστικής συνένωσης.

Δεν μπορεί να αποδεχτούμε ότι η προσπάθεια της δήθεν εξυγίανσης των ΔΕΥΑ γίνεται για την ορθολογική προσέγγιση διαχείρισης του πόσιμου νερού που αποτελεί μόνο το 10% των φυσικών πόρων, ενώ στο υπόλοιπο που αφορά πράγματι την διαχείριση του νερού άρδευσης και την αναζήτηση των τρόπων εξοικονόμησης και ορθής διαχείρισης του να παραπέμπεται στο μέλλον και να μην αποτελεί αντικείμενο άμεσης λύσης.

Η ΠΕΔ ΑΜΘ έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει όλα τα νομικά και όχι μόνον ¨όπλα¨ προκειμένου να αμυνθεί στην πρωτοφανή αυτή εμμονή του ΥΠ.ΕΝ αφού θίγονται αυτοδιοικητικά δικαιώματα που απορρέουν
από τις συνταγματικές αρχές δικαίου.

Να προβεί σε ενημέρωση των πολιτών και να αναδείξει την απαράδεκτη προσπάθεια εμπορευματοποίησης του πόσιμου νερού. Οι Αιρετοί Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι Δήμαρχοι δεν θα επιτρέψουν να εφαρμοστούν οι όποιες πολιτικές θα μας φέρουν σε αδιέξοδο και θα δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των κατοίκων.

Το πόσιμο νερό δεν είναι είδος προς εμπορευματοποίηση, είναι κοινωνικό αγαθό. Καλούμε την ΚΕΔΕ να υιοθετήσει και να συμπεριλάβει στην απάντησή της την πρότασή μας και περιμένουμε άμεση ανταπόκριση με οργάνωση και ανακοινώσεις μέτρων αντίδρασης ώστε να γίνει αντιληπτό από την ηγεσία του ΥΠ.ΕΝ ότι δεν υπάρχουν περιθώρια προς καμιά αναγκαστική συνένωση.

Δελτίο τύπου




ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση Φάμελλου για κοινό μέτωπο κατά Κασσελάκη

Στη λήψη πρωτοβουλίας για κοινή στάση απέναντι στις αιτιάσεις του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανου Κασσελάκη προχώρησε κατά πληροφορίες ο Σωκρατης Φάμελλος.

Συγκεκριμένα, στην συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, η γραμματέας Ράνια Σβίγκου, ενημέρωσε ότι επικοινώνησε μαζι της ο Σωκράτης Φάμελλος και ζήτησε να μεταφέρει την εξής πρόταση προς τα μέλη του Οργάνου:

«Να γίνει συνάντηση των υποψηφίων προέδρων (Φάμελλου, Πολάκη, Φαραντούρη και Γκλέτσου) με την ίδια και με όσα στελέχη κρίνει η ΠΓ, στην οποία θα συμμετέχουν ο πρόεδρος της ΚΟ και ο επικεφαλής της ευρωομάδας.

Για να δηλώσουμε την ενότητα και την προστασία του κόμματος στην επίθεση που δέχεται και να βρούμε διέξοδο που θα υπηρετήσουμε όλοι και όλες μαζί στη συνέχεια…», κατέληξε ο κ. Φάμελλος.

protothema.gr




Δήμος Καβάλας | Πρόταση Ίδρυσης Δημοτικής Τοπικής Κοινότητας στον Οικισμό Παληού

Η πρωτοβουλία της διοίκησης του Δήμου Καβάλας για την ίδρυση Δημοτικής Τοπικής Κοινότητας στον οικισμό του Παληού φαίνεται να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις προοπτικές της περιοχής.

Το Παληό, με πληθυσμό άνω των 2.000 κατοίκων, ξεπερνά κατά πολύ το όριο των 300 κατοίκων που απαιτεί ο σχετικός νόμος για την ίδρυση κοινότητας. Επιπλέον, η περιοχή έχει ιστορική σημασία και αναπτυξιακή προοπτική, ιδίως στον τουριστικό τομέα.

Η διαδικασία ίδρυσης της κοινότητας προβλέπει την αρχική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία θα υποβληθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών. Αν το Υπουργείο αποφασίσει θετικά, θα εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα που θα επιτρέψει τη συμμετοχή του Παληού στις επόμενες δημοτικές εκλογές το 2028. Σε αυτή την περίπτωση, θα εκλεγεί τοπικό συμβούλιο 5 μελών και πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου.

Αυτή η κίνηση προσφέρει την ευκαιρία για ενίσχυση της τοπικής διακυβέρνησης και ανάπτυξης, δίνοντας στους κατοίκους του Παληού φωνή στη διαχείριση των τοπικών τους ζητημάτων.




Εγκρίθηκε η πρόταση για την πιάτσα ταξί στην πλατεία Καπνεργάτη παρά τις αντιδράσεις

Η πρόταση της διοίκησης του Δήμου Καβάλας για τον νέο χώρο της πιάτσας ταξί στην πλατεία Καπνεργάτη εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, με μόνη στήριξη από την παράταξη της διοίκησης.Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί που παρευρέθηκαν στη συνεδρίαση είδαν τις προτάσεις τους να απορρίπτονται και αποχώρησαν απογοητευμένοι πριν από την ψηφοφορία.

Τα διοικητικά συμβούλια του σωματείου και του συνεταιρισμού θα αποφασίσουν για τα επόμενα βήματα.




Πρόταση του Alex Haditaghi για δημιουργία υπερσύγχρονου κέντρου διάσωσης ζώων στην Καβάλα

Όπως αναφέρει σε επιστολή του ο επιχειρηματίας Alex Haditaghi

Αγαπητοί κάτοικοι της Καβάλας, της Ελευθερούπολης και των γύρω περιοχών,

Βρισκόμαστε σε μια κομβική στιγμή στην κοινότητά μας όπου έχουμε τη δύναμη να επιφέρουμε σημαντικές αλλαγές για τους «άφωνους» ανάμεσά μας – τα αδέσποτα ζώα μας. Οι δρόμοι της όμορφης περιοχής μας έχουν γίνει το απρόθυμο σπίτι για αμέτρητες γάτες και σκύλους, που αγωνίζονται να επιβιώσουν και συχνά χρειάζονται άμεση ιατρική φροντίδα. Είναι καιρός να ενωθούμε για να δημιουργήσουμε ένα καταφύγιο όπου αυτά τα ζώα μπορούν να λάβουν τη φροντίδα που τους αξίζει.

Προτείνω να χρηματοδοτήσουμε πλήρως και να δημιουργήσουμε ένα υπερσύγχρονο κέντρο διάσωσης ζώων εδώ στην κοινότητά μας. Αυτή η εγκατάσταση όχι μόνο θα παρέχει καταφύγιο, αλλά θα προσφέρει επίσης ιατρική περίθαλψη, υπηρεσίες στείρωσης και ένα ισχυρό πρόγραμμα υιοθεσίας για να διασφαλίσει ότι οι τετράποδοι φίλοι μας θα βρουν τα παντοτινά τους σπίτια. Στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε και να αποτρέψουμε τις προκλήσεις που τίθενται από τους αδέσποτους πληθυσμούς με συμπόνια και αποτελεσματικότητα.

Τι Χρειαζόμαστε:

Έχω δεσμευτεί να χρηματοδοτήσω αυτό το έργο, αλλά χρειάζομαι τη στήριξη της τοπικής μας αυτοδιοίκησης. Ζητάμε από τους δημάρχους και τους τοπικούς φορείς Καβάλας και Ελευθερούπολης να επισπεύσουν τις απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις για να ζωντανέψει αυτό το όραμα. Εάν η πόλη έχει διαθέσιμες εγκαταστάσεις που θα μπορούσαν να στεγάσουν αυτό το κέντρο, μια τέτοια συνεργασία θα ήταν ανεκτίμητη.

Ας ηγούμαστε με συμπόνια:

Υποστηρίζοντας αυτή την πρωτοβουλία, όχι μόνο λύνουμε ένα πιεστικό ζήτημα, αλλά θέτουμε και ένα πρότυπο για την καλή διαβίωση των ζώων στην Ελλάδα. Αυτό το κέντρο θα χρησιμεύσει ως φάρος ελπίδας και θα μπορούσε ενδεχομένως να γίνει πρότυπο για άλλες περιοχές που θα ακολουθήσουν.

Στους αφοσιωμένους δημάρχους μας και σεβαστά μέλη του δημοτικού συμβουλίου, ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για την ευημερία των φίλων των ζώων μας και την ασφάλεια των κατοίκων μας.

Έχουμε μια μοναδική ευκαιρία να δείξουμε στον κόσμο τη συμπόνια και την προληπτική φύση της Καβάλας και της Ελευθερούπολης.

Ας κάνουμε τη διαφορά—γιατί μαζί μπορούμε.




Μακάριος Λαζαρίδης: Υιοθετήθηκε η πρότασή μου για την εντοπιότητα ως κριτήριο για την πρόσληψη 50 συνοριοφυλάκων στην Καβάλα

«Μια ακόμη κυβερνητική δέσμευση γίνεται πράξη»: Η ανάρτηση του βουλευτή Καβάλας με τη ΝΔ για την πρόσληψη των συνοριοφυλάκων

Την πρόσληψη 50 συνοριοφυλάκων στην Καβάλα ανακοίνωσε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο βουλευτής Καβάλας με τη Νέα Δημοκρατία, Μακάριος Λαζαρίδης, τονίζοντας, μάλιστα, ότι «υιοθέτησε την πρότασή μου να υπάρχει ως κριτήριο η εντοπιότητα».

Η ανάρτηση του βουλευτή Καβάλας

Ενημερώθηκα από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ότι ενέκρινε την πρόσληψη 50 συνοριοφυλάκων στην Καβάλα. Μάλιστα, υιοθέτησε την πρότασή μου να υπάρχει ως κριτήριο η εντοπιότητα. Έτσι 50 νέοι άνθρωποι θα έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν με τις οικογένειές τους, στον τόπο τους, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας. Μια ακόμη κυβερνητική δέσμευση γίνεται πράξη!




Πρόταση για υποχρεωτικό φιλοδώρημα στον λογαριασμό στην εστίαση

80.000 κενές θέσεις στον τουρισμό… Γιατί δεν βρίσκουν υπαλλήλους οι επιχειρήσεις…

Αστελέχωτες κινδυνεύουν να μείνουν και φέτος εκατοντάδες επιχειρήσεις του επισιτισμού και τουρισμού, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν, αφού δεν βρίσκουν εργαζόμενους, με τις κενές θέσεις να αγγίζουν τις… 80 χιλιάδες. Οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι προσφέρουν πολύ καλές απολαβές και αξιοπρεπείς συνθήκες, την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν άθλιες συνθήκες διαμονής, φιλοδωρήματα που κάνουν… «φτερά», αλλά και συμφωνίες που δεν τηρούνται.

Μάλιστα, ο επιχειρηματικός κόσμος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του enikos.gr, θεωρεί ότι οι περιπτώσεις εργοδοτών που υποβάλλουν το προσωπικό σε άθλιες συνθήκες και χαμηλές μισθολογικές εισφορές είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό, ικανό όμως για τη δυσφήμηση ολόκληρου του κλάδου. «Μας τσουβαλιάζουν όλους. Το 95% των επιχειρηματιών τηρούμε όλους τους νόμους, ενώ υπάρχει και ένα 5% που δεν είναι τόσο τυπικό και την πληρώνουμε όλοι», ανέφερε ο πρόεδρος του σωματείου «ΜΠΑΡΕΚΑ», Νεκτάριος Νικολόπουλος.

Την ίδια στιγμή, όμως, φορείς και εργαζόμενοι καταγγέλλουν καταπάτηση των δικαιωμάτων τους με εξαντλητικά ωράρια, πενιχρή ασφαλιστική κάλυψη, αθέτηση συμφωνιών, άθλια διαμονή, ακόμη και για περιπτώσεις που εργοδότες παρακρατούν φιλοδωρήματα. «Η κατάσταση είναι τραγική, δεν υπάρχουν κίνητρα για να δουλέψει κάποιος σε εποχιακή εργασία, ειδικά με αυτές τις συνθήκες. Ούτε καν το κράτος δεν μας σκέφτεται», σχολίασε μιλώντας στο enikos.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζόμενων στον Επισιτισμό – Τουρισμό, Γιώργος Χότζογλου.

Γιατί δεν βρίσκουν υπαλλήλους οι επιχειρήσεις

Όπως μεταφέρουν εκπρόσωποι φορέων στο enikos.gr, η εύρεση προσωπικού έχει αναχθεί σε μια δύσκολη εξίσωση. Πολλά άτομα έχουν αλλάξει καριέρα, άλλα έχουν φύγει στο εξωτερικό, πολλοί επηρεάζονται από την κοινή γνώμη και έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στους εργοδότες, ενώ μια μερίδα ατόμων θεωρεί ότι θα έπρεπε να αμείβεται καλύτερα. «Ο covid-19 μας έκανε μεγάλη ζημιά, διότι πολλοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν καριέρα, ειδικά όσοι δούλευαν αποκλειστικά στην εστίαση. Από την άλλη, πολλοί εργαζόμενοι έχουν φύγει στο εξωτερικό. Υπάρχουν και αυτοί που έχουν ακούσει ιστορίες από γνωστούς που έτυχε να εργαστούν σε “κακούς” εργοδότες και νομίζουν ότι πέφτει ξύλο», μετέφερε ο κ. Νικολόπουλος.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο, τα παιδιά θα πρέπει από το σχολείο να μαθαίνουν για την «βαριά» βιομηχανία του τουρισμού στην Ελλάδα, ίσως ακόμα και να δημιουργηθούν βιβλία. «Πρέπει να δημιουργήσουμε επαγγελματίες του είδους», συμπλήρωσε.

Ο αποτρεπτικός παράγοντας της εποχιακής εργασίας

Ένας παράγοντας που αποτρέπει τους εργαζόμενους από το να δουλέψουν εποχιακά, εκτός από τους μισθούς και τις συνθήκες, είναι ότι τον χειμώνα δεν μπορούν να επιβιώσουν, αφού λαμβάνουν επίδομα ανεργίας για τρεις μόνο μήνες. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Χότζογλου, «οι εργαζόμενοι τον χειμώνα είναι “ξεκρέμαστοι”. Δεν υπάρχει λόγος κάποιος να γίνει εποχικός, αφού παλαιότερα έπαιρναν επίδομα 5 μήνες, ενώ τώρα μόνο 3».

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Χότζογλου, «το πρόβλημα με τις ελλείψεις εργαζομένων είναι τρομερό. Περίπου 80.000 θέσεις είναι ακόμα κενές, όπως πληροφορήθηκα. Παρά το γεγονός ότι πετύχαμε μια αύξηση μισθών 5%, από 1/1/2024, καταφέρνοντας έτσι να πιάσουμε μισθολογικά επίπεδα του 2011, ακόμα δεν αρκεί. Ο μέσος μισθός είναι τα 1.200-1.300 ευρώ, αλλά μόνο για λίγους μήνες. Δηλαδή, ένας άνθρωπος που δουλεύει 6 μήνες σεζόν, λαμβάνοντας και αργότερα 3 μήνες επίδομα ανεργίας, θα βγάλει για έναν χρόνο 9 χιλιάδες ευρώ. Έτσι, είναι αδύνατο να ζήσει κάποιος».

«Μένουν σε 30τμ, 4-5 άτομα διαφορετικού φύλου»

Παρά τις επί χρόνια κραυγές των εργαζόμενων για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης σε χώρους που προσφέρονται από τις επιχειρήσεις, οι συνθήκες δεν έχουν μεταβληθεί. «Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Ακόμη και σε χώρους των 30 τετραγωνικών μέτρων, μένουν 4-5 άτομα και διαφορετικού φύλου πολλές φορές, με ό,τι συνιστά αυτό», τόνισε ο κ. Χότζογλου.

«Τα ωράρια είναι εξαντλητικά. 7 μέρες την εβδομάδα και 12 ώρες την ημέρα. Πόσο να αντέξει ένας άνθρωπος αυτό το σύστημα για τόσους μήνες», προσθέτει ο ίδιος. Σημειώνεται ότι, πέρυσι χιλιάδες παράπονα για ωράρια και συνθήκες εργασίας έκαναν τον γύρο του διαδικτύου, με τους εργαζόμενους να «εκδικούνται» εργοδότες μεταφέροντας τα όσα πραγματικά βιώνουν, σε αντίθεση με όσα τους υποσχέθηκαν.

Όμως, ο κ. Νικολόπουλος, υποστηρίζει πως αυτή η κατάσταση δεν επικρατεί παντού, αλλά είναι μεμονωμένα παραδείγματα τα οποία επηρεάζουν το σύνολο των επιχειρηματιών. «Πράγματι, στην Μύκονο παλιά ένας εργοδότης τους έβαζε να κοιμούνται σε κοντέινερ, αυτό δεν σημαίνει ότι παντού επικρατεί το ίδιο. Μας βάζουν όλους στο ίδιο τσουβάλι. Το ίδιο έγινε και μετά “χρυσά καβουροπόδαρα” στο ίδιο νησί, την Μύκονο, όταν όλοι έλεγαν για προϊόντα που πωλούνται σε εξωφρενικές τιμές, ενώ αυτό συνέβαινε μόνο στην συγκεκριμένη επιχείρηση», πρόσθεσε ο ίδιος.

«Μας τσουβαλιάζουν όλους»

Αναφορικά με την άποψη που επικρατεί για κακομεταχείριση του προσωπικού από εργοδότες, αλλά και για μη τήρηση των συμφωνιών, ο Νικολόπουλος θεωρεί ότι αυτό δεν αντανακλά το σύνολο των επιχειρηματιών, αλλά «συγκεκριμένοι είναι όσοι τα κάνουν αυτά, αλλά δυστυχώς μόνο αυτά ακούγονται με αποτέλεσμα να μας τσουβαλιάζουν όλους. Δεν βγαίνει κανείς να πει για την εξέλιξη της εστίασης στην Ελλάδα που έχει αναβαθμιστεί πάρα πολύ».

Πού καταλήγουν τα φιλοδωρήματα;

Ο κ. Νικολόπουλος, μεταξύ άλλων, υποστήριξε πως στον τελικό λογαριασμό που θα πληρώνει κάποιος σε ένα κατάστημα εστίασης, θα πρέπει να καθιερωθεί και ένα επιπλέον ποσοστό ως φιλοδώρημα, το οποίο ουσιαστικά θα πληρώνεται υποχρεωτικά και θα πηγαίνει στην ομάδα των εργαζομένων. «Πρέπει να γίνει όπως γίνεται και σε άλλες χώρες, όπου μέσα στην απόδειξη υπάρχει και το ποσοστό των σερβιτόρων. Έτσι, ίσως, γίνει πιο ελκυστική η εργασία στην εστίαση», υποστήριξε αρχικά. ο κ. Νικολόπουλος.

Αντίθετα, ο κ. Χότζογλου υποστηρίζει ότι, κάτι τέτοιο δεν θα ενθαρρύνει τους εργαζόμενους, αφού «οι επιχειρηματίες όταν παίρνουν τα φιλοδωρήματα μέσω τραπέζης, δεν τα δίνουν ποτέ στους υπαλλήλους, τα κρατάνε».

«Η μόνη λύση είναι…»

Η μόνη λύση, σύμφωνα με τον κ. Χότζογλου, είναι να «νιώσουν οι εργαζόμενοι ασφάλεια και για τους χειμερινούς μήνες. Να επεκταθούν οι δόσεις τους επιδόματος, όπως ήταν και παλιά. Αλλιώς, σχεδόν ό,τι και να γίνει, δεν θα γεμίσουν οι δεκάδες χιλιάδες θέσεις. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει ακόμα να βελτιωθούν οι συνθήκες και να αυξηθούν οι μισθοί».

Η κατάσταση στα ξενοδοχεία

Η αναζήτηση υπαλλήλων στα ξενοδοχεία συνεχίζει να απασχολεί τους επιχειρηματίες, καθώς, όπως ανέφερε στο enikos.gr ο πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος, 8 στους 10 ξενοδόχους ακόμα πασχίζουν καλύψουν τις κενές θέσεις εργασίας.

«Οι μεγαλύτερες ανάγκες για προσωπικό αφορούν σε άτομα για καθαριότητα, λάντζα και βοηθούς σέρβις. Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση στα ξενοδοχεία της χώρας είναι καλύτερη σε σχέση με τις επισιτιστικές επιχειρήσεις. Μάλιστα, εμείς προσφέρουμε και μεγαλύτερη σεζόν, ακόμα και ως 8 μήνες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι αργούν οι μετακλήσεις υπαλλήλων από το εξωτερικό. Αργούν οι προξενικές αρχές και οι αποκεντρωμένες διοικήσεις που κάποιες περιπτώσεις φτάνουν τους 3 μήνες». συμπλήρωσε ο κ. Τάσιος.

«Δεν κινδυνεύουν επιχειρήσεις»

Όπως σημείωσε ο κ. Τάσιος, καμία ξενοδοχειακή μονάδα δεν «απειλείται» από την έλλειψη υπαλλήλων, παρά μόνο τομείς αυτών, όπως εστιατόρια κλπ. «Δεν θα μείνει κανένα ξενοδοχείο κλειστό, επειδή δεν βρίσκει υπαλλήλους. Στα ξενοδοχεία προσφέρουμε περισσότερους μήνες εργασίες από τις άλλες επιχειρήσεις του τουρισμού, αλλά και πολύ καλύτερες συνθήκες. Δίνουμε και καλούς μισθούς. Ενδεικτικά, ο μέσος μισθός ανέρχεται στα 1.300 ευρώ μεικτά, 1.οοο καθαρά. Και τώρα και με τη κλαδική, έχουμε καθιερώσει και το 6ήμερο», είπε ο κ. Τάσιος.

Σε επίπεδα 2023 η τουριστική κίνηση

Τέλος, φέτος, η τουριστική κίνηση αναμένεται να κινηθεί σε επίπεδα του 2023, ενώ όπως σημείωσε ο κ. Τάσιος, «δεν θα σπάσουμε κανένα ρεκόρ, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής προβλέψεις».

Πηγή: enikos




Κασσελάκης για δημοσίους υπαλλήλους | Ο Μητσοτάκης να υιοθετήσει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για επαναχορήγηση 13ου και 14ου μισθού

«O πρωθυπουργός ανακοίνωσε για τους δημοσίους υπαλλήλους πριμ, που ουσιαστικά είναι πριν. ‘Πριν από τις ευρωεκλογές, για να με ψηφίσετε’. Οι γνωστές τακτικές εξάρτησης των παλαιοκομματικών πολιτικών προς τους πολίτες», σχολιάζει ο Στέφανος Κασσελάκης σε ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ τονίζει ότι ο πρωθυπουργός «αν θέλει να αντιμετωπίσει τους δημοσίους υπαλλήλους ως ισότιμους πολίτες, δεν έχει παρά να υιοθετήσει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ: Επαναχορήγηση 13ου και 14ου μισθού, ώστε να μην έχουμε πολίτες β’ κατηγορίας σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα.Για εμάς, αυτό αποτελεί δέσμευση από την πρώτη μέρα διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ».

Πηγή: newsbeast.gr




Σέρρες | Πρόταση του Δήμου Σερρών για νέο προπονητικό κολυμβητήριο

Η δημοτική αρχή, προσπαθώντας να δώσει λύση στα προβλήματα του υγρού στίβου προς όφελος των αθλητών και αθλητριών, αποφάσισε να υποβάλει πρόταση για τη δημιουργία ενός νέου προπονητικού κολυμβητηρίου στο Αθλητικό Πάρκο Ομόνοιας, προϋπολογισμού 1.977.800 ευρώ.

Η παρουσίαση της πρότασης του δήμου από την κ. Μητλιάγκα έγινε μετά από σχετική πρωτοβουλία του βουλευτή Σερρών της ΝΔ κ. Τάσου Χατζηβασιλειου ενώπιον του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Δημήτρη Καιρίδη, καθώς και της Γενικής Γραμματέως για την Υποδοχή των Αιτούντων Άσυλο κ. Στελλίνας Σιαράπη.

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, ενημέρωσε όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται στον υγρό στίβο γι’ αυτήν την εξέλιξη, σε προγραμματισμένη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 12 Απριλίου 2024.

Το νέο προπονητικό κολυμβητήριο σχεδιάζεται να χωροθετηθεί δίπλα στο υπό ανέγερση κολυμβητήριο του Αθλητικού Πάρκου Ομόνοιας, για το οποίο έχουν ήδη δεσμευθεί πόροι από τον πρώην Υπουργό Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή.

Η Δήμαρχος Σερρών αναφερόμενη στο θέμα σημείωσε τα εξής: «Πήραμε την πρωτοβουλία να ζητήσουμε την κατασκευή ενός νέου προπονητικού κολυμβητηρίου στην πόλη των Σερρών, με ταχύτατη διαδικασία, με σκοπό να αποκτήσουν οι Σέρρες ένα νέο σύγχρονο προπονητήριο υγρού στίβου, με πισίνα 25 μέτρων. Αν η πρόταση εγκριθεί σημαίνει ότι σε πολύ σύντομα διάστημα, λιγότερο από 12 μήνες θα μπορέσουμε να έχουμε ένα καινούριο προπονητικό κέντρο κολύμβησης. Όπως γίνεται σε όλες τις ανάλογες περιπτώσεις αναμένουμε την αξιολόγηση της αρμόδιας επιτροπής. Στο επόμενο δεκαήμερο αναμένουμε να έχουμε απάντηση. Θεωρούμε ότι πρόκειται για μία ενδεδειγμένη λύση, αφού θα μας επιτρέψει να λύσουμε άμεσα το πρόβλημα των παιδιών και των αθλητών των Σερρών. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Δημήτρη Καιρίδη για το ενδιαφέρον, καθώς και τον βουλευτή Σερρών κ. Τάσο Χατζηβασιλείου για τη στήριξή του να εξευρεθεί χρηματοδότηση».

Η πρόταση αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση βιομηχανοποιημένου κολυμβητικού κέντρου προπονητικού χαρακτήρα και περιλαμβάνει:
• Μια (1) ανοξείδωτη κολυμβητική δεξαμενή 25m, με τον ηλεκτρομηχανολογικό & γενικό εξοπλισμό της.
• Ένα (1) προκατασκευασμένο κτίριο υποστηρικτικών εγκαταστάσεων με τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του.
• Μεταλλικές κερκίδες τεσσάρων (4) βαθμίδων μήκους 25μ. χωρητικότητας 202 ατόμων.
• Ένα (1) τηλεσκοπικό στέγαστρο κάλυψης της δεξαμενής ή ισοδύναμο στέγαστρο με επένδυση μεμβράνης κατασκευής «θόλος – μπαλόνι».
• Εργασίες υποδομής για την εγκατάσταση των προαναφερόμενων.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1.977.800,00€ με ΦΠΑ.

Το βιομηχανοποιημένο κολυμβητικό κέντρο προπονητικού χαρακτήρα, θα κατασκευαστεί δίπλα στο νέο Κολυμβητήριο, στο Αθλητικό Πάρκο της Ομόνοιας.
Κατά τη διάρκεια της, ενημέρωσης κ. Μητλιάγκα, αναφέρθηκε και στην απόφαση της Επιτροπής Καταλληλότητας για να κλείσει το Κολυμβητήριο της Κοιλάδας, ενώ γνωστοποίησε ότι από την πρώτη στιγμή που αποκολλήθηκαν μικρά τμήματα της επικάλυψης οπλισμού της δοκού στην ανατολική πλευρά, αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας του Κολυμβητηρίου. Μάλιστα, η Δήμαρχος Σερρών τόνισε χαρακτηριστικά: «Η απόφαση για την προσωρινή αναστολή λειτουργίας του Κολυμβητηρίου ήταν δική μου και έγινε με την λογική ότι δεν πρέπει να διακινδυνευθεί η ζωή αθλητών και προπονητών. Αμέσως μετά, είχαμε την απόφαση της Επιτροπής Καταλληλότητας, η οποία έκανε τον έλεγχο και αποφάσισε την αναστολή της προσωρινής άδειας λειτουργίας, του Δημοτικού Κολυμβητηρίου Σερρών, επ΄ αόριστον».

Τέλος, η κ. Μητλιάγκα, δήλωσε ότι η Δημοτική Αρχή, θα σταθεί αρωγός στις ομάδες κολύμβησης, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στα έξοδα μετακίνησης τους σε κολυμβητήρια γειτονικών πόλεων. «Είμαστε διατεθειμένοι να βοηθήσουμε με οποιοδήποτε τρόπο για να μην στερηθούν τα παιδιά και οι αθλητές τις προπονήσεις τους και να μην επιβαρυνθούν οι οικογένειες ένα ασύμφορο κόστος» επεσήμανε στο τέλος, η Δήμαρχος Σερρών.

Οι εκπρόσωποι των κολυμβητικών σωματείων του Νομού Σερρών, εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους, για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί στον υγρό στίβο μετά την απόφαση της Επιτροπής Καταλληλότητας, χαρακτηρίζοντας θετική και χρήσιμη την προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής, για τη δημιουργία νέου κολυμβητηρίου- προπονητηρίου στις Σέρρες

Στη συνάντηση της Παρασκευής συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Υποδομών, Τεχνικών Έργων και Άμεσων Παρεμβάσεων Αθανάσιος Γάτσιος, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Αθλητισμού Καινοτομίας και Νέας Γενιάς κ. Παναγιώτης Κεϊσογλου, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Σερρών Αριστοκλής Αναστασιάδης και οι εκπρόσωποι των κολυμβητικών σωματείων του Νομού Σερρών.




Φοροαπαλλαγές | Στα 15,5 δισ. ευρώ το 2023 | Πρόταση Στουρνάρα για περιορισμό τους

Άνοδο της τάξης των 2,6 δισ. ευρώ σημείωσαν οι φοροαπαλλαγές στην ελληνική οικονομία μέσα στο 2023, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ), Γιάννη Στουρνάρα, η οποία δημοσιεύτηκε χθες (8.4.2024).

Ο Γιάννης Στουρνάρας επισημαίνει την ανάγκη περιορισμού των φοροαπαλλαγών καθώς συνολικά το προηγούμενο έτος το ύψος τους ανήλθε σε 15,5 δισ. ευρώ από 12,88 δισ. ευρώ το 2022 ενώ ο αριθμός τους σε 1.064 από 1.047.

Όπως επισημαίνει ο Κεντρικός Τραπεζίτης, χρειάζεται μία νέα αξιολόγηση των περιπτώσεων που δίνονται οι φοροαπαλλαγές για την ορθότερη εξέταση της κοινωνικής χρησιμότητας τους, με παράλληλη ενίσχυση των ελέγχων ως προς τη χρήση των ειδικών εκπτώσεων η οποία και θα στηρίζει τη φορολογική δικαιοσύνη.

Το όφελος από αυτό, σύμφωνα με την έκθεση, θα μπορούσε να είναι διπλό, οδηγώντας παράλληλα σε αύξηση των φορολογικών εσόδων. Ως εκ τούτου, σημειώνεται πως η φορολογική πολιτική που εφαρμόζει το οικονομικό επιτελείο θα μπορούσε να έχει περισσότερο αναπτυξιακό προσανατολισμό, με μια πιο δίκαιη και αναλογική κατανομή των  φορολογικών βαρών μεταξύ των φορολογουμένων.

Στην έκθεση αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Η επαναξιολόγηση των υφιστάμενων φοροαπαλλαγών θα πρέπει να εστιάσει στην κοινωνική τους χρησιμότητα και στην κατάλληλη στόχευση. Καθώς τόσο το πλήθος όσο και το κόστος των φοροαπαλλαγών έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, μια επαναξιολόγηση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να διαπιστωθεί η αναγκαιότητά τους στην τρέχουσα συγκυρία και να διασφαλιστεί η επίτευξη του σκοπού τους (στήριξη ευάλωτων ομάδων, ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, προώθηση της καινοτομίας κ.ά.).

Μια τέτοια προσέγγιση, συνδυαστικά με την αύξηση των ελέγχων ως προς τη χρήση των φοροαπαλλαγών, θα ενίσχυε τη φορολογική δικαιοσύνη, ενώ παράλληλα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των φορολογικών εσόδων. Με αυτό τον τρόπο η φορολογική πολιτική μπορεί να έχει αναπτυξιακό προσανατολισμό, κατανέμοντας παράλληλα το φορολογικό βάρος πιο δίκαια και αναλογικά».

Πηγή: newsit.gr




Νέα Δημοκρατία: Τα κέρδη και οι πληγές που άφησε πίσω της η πρόταση δυσπιστίας

Στον απόηχο της πρότασης δυσπιστίας η Νέα Δημοκρατία ανασυντάσσεται και ετοιμάζεται για την μάχη των ευρωεκλογών

Πληγές αλλά και κέρδη μετράει το Μαξίμου μετά την τριήμερη συζήτηση στη Βουλή της πρότασης δυσπιστίας και την καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα των οικονομικών ανακοινώσεων. Επιμένοντας στο αφήγημα της «πολιτικής σταθερότητας», η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μόνο αλώβητη δεν βγήκε από την κοινοβουλευτική συζήτηση.

Ενόψει των ευρωεκλογών, το κυβερνών κόμμα είχε αποφασίσει ότι κεντρικό θέμα της προεκλογικής του εκστρατείας θα είναι η πολιτική σταθερότητα, προκειμένου να επιτευχθεί καταρχήν η κομματική συσπείρωση και εν συνεχεία η συσπείρωση των ψηφοφόρων, στους οποίους τα γαλάζια στελέχη ανέλυαν πώς η Νέα Δημοκρατία είναι το μοναδικό κόμμα που είναι ικανό να την εγγυηθεί.

Σκληρές αλήθειες, διλήμματα και αναπάντητα ερωτήματα

Τα οφέλη που αναζητούσε η κυβέρνηση δεν φάνηκαν να έρχονται ωστόσο, καθώς από τη μία το εκλογικό σώμα μπορεί να αρχίσει να ακούει τα… γαλάζια διλήμματα, από την άλλη όμως οι δημοσκοπήσεις έχουν ήδη μιλήσει και δείχνουν δυσαρέσκεια των πολιτών από την ΝΔ, την οποία πρέπει τώρα μέσα στο επόμενο διάστημα να γυρίσει υπέρ της, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να έχει ήδη ξεκινήσει την προεκλογική εκστρατεία, δίνοντας ραντεβού σε όλη τη χώρα το επόμενο διάστημα από το Μοσχάτο που βρέθηκε το μεσημέρι τυ Σαββάτου.

Η αντιπολίτευση, με την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα τόνισε την πολιτική απομόνωση της κυβέρνησης, όπως πολλοί υποστηρίζουν, ωστόσο προσέφερε στην κυβερνητική παράταξη τις ιδανικές συνθηκες προκειμένου να επαναφέρει τη μέθοδο της σύγκρισης με τους αντιπάλους της, μέθοδο που της έδωσε τη νίκη και το 2019 αλλά και το 2023, ενώ στην Ολομέλεια της έδωσε τη δυνατότητα να «μειώσει» τους αρχηγούς του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, στέλνοντας το μήνυμα ότι δεν έχει πολιτικό αντίπαλο.

Με λίγα λόγια η Πειραιώς κατάφερε να γυρίσει υπέρ της την κατηγορία που της απέδωσε η αντιπολίτευση και να στείλει έτσι το μήνυμα οτι «παίζει μόνη της» στο πολιτικό γήπεδο δύο σχεδόν μήνες πριν τις ευρωεκλογές. Σύσσωμο το υπουργικό συμβούλιο πήρε το λόγο από το βήμα της Βουλής, υπερασπιζόμενο την κυβερνητική διαχείριση της τραγωδίας του Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη αλλά και να εκθειάσουν το έργο της Νέας Δημοκρατίας σε οικονομία, εξωτερική πολιτική και άλλους τομείς στα τέσσερα και πλέον χρόνια διακυβέρνησής της, ενώ υπήρξε προσπάθεια επαναφοράς του αντί-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου το οποίο και χάρισε στη ΝΔ την επιστροφή στην εξουσία.

Η αξιοπιστία των Νεοδημοκρατών ήταν σαφώς πληγωμένη το τριήμερο της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας, ενώ διαφημίστηκαν από κομματικές πηγές ως αποδείξεις διαχειριστικής επάρκειας και σεβασμου στους θεσμούς, όπως λέει η εφημερίδα Τα Νέα. Βέβαια το κυβερνητικό προφίλ υπέστη και πλήγματα, αφού σύμφωνα με την αντιπολίτευση δεν ανέκτησε την αξιοπιστία της, καθώς δεν έδωσε απαντήσεις στα τρία βασικά ερωτήματα.

  • Ποιος πείραξε τα ηχητικά ντοκουμέντα των συνομιλιών του σταθμάρχη
  • Για ποιο λόγο
  • Ποιος είχε πρόσβαση σε αυτά τα αρχεία

Παράλληλα το θερμό χειροκρότημα στον Κώστα Αχ. Καραμανλή έδωσε λαβή για καινούργια σχόλια περί συγκάλυψης της υπόθεσης, με το μεγαλύτερο πλήγμα, σύμφωνα με το δημοσίευμα να είναι οι παραιτήσεις Παπασταύρου και Μπρατάκου καθώς συμμετείχαν σε κοινωνική εκδήλωση με γνωστό εκδότη, στέλνοντας το λάθος μήνυμα για την κυβέρνηση.

Βέβαια το βασικό ερώτημα είναι τι ακριβώς θα μετρήσει περισσότερο στην κρίση των πολιτών όταν βρεθούν πίσω από τα παραβάν στις 9 Ιουνίου 2024.

Η επόμενη ημέρα στο δρόμο για τις ευρωεκλογές

Η επόμενη μέρα πάντως βρήκε την κυβέρνηση σε ένα υπουργικό συμβούλιο, στο οποίο παρότι δεν αναφέρθηκε κανένας στο ζήτημα των ημερών, τις παραιτήσεις δηλαδή των δύο εκ των στενότερων συνεργατών του πρωθυπουργού, ανακοινώθηκε η νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, σε μία προσπάθεια για στροφή στην ανάδειξη των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης και σε ένα σαφώς πιο φιλο-λαϊκό προφίλ που ακούει τις ανάγκες των πολιτών και τις ικανοποιεί.

Παράλληλα το κενό που έχει δημιουργηθεί από την έξοδο του Σταύρου Παπασταύρου και του Γιάννη Μπρατάκου φέρεται να καλύπτεται μέσω εσωτερικών ανακατατάξεων και όχι ανασχηματισμού, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι θα αυξηθούν τα καθήκοντα του υπουργού Επικρατείας Μάκη Βορίδη, με την τελική απόφαση να είναι φυσικά στα χέρια του πρωθυπουργού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάντως στην εισήγησή του στη συνεδρίαση του υπουργικού αναπτέρωσε το ηθικό των υπουργών του, δηλώνοντας ότι «οι πολίτες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την αλήθεια γύρω από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν την πραγματικότητα από τη διαστρέβλωση της κομματικής δημαγωγίας και να διαπιστώσουν την υποκρισία των κομμάτων της αντιπολίτευσης εκείνων που ενώ επικαλούνται τον δίκαιο πόνο των συγγενών την ίδια ώρα ουσιαστικά μεθόδευαν ένα κοινό χτύπημα κατά της κυβέρνησης».

Βαδίζοντας προς τις ευρωεκλογές το κλίμα αναμένεται να παραμείνει τεταμένο, ενώ η ΝΔ έχει να προσπαθήσει να κρατήσει το γάντι και στους δρόμους, όταν οι υποψήφιοί της βρεθούν κοντά στους πολίτες ζητώντας την ψήφο τους τον Ιούνιο.

 

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Πρόταση δυσπιστίας: Απορρίφθηκε με ψήφους 159 κατά έναντι 141 υπέρ

Στην απόρριψη της πρότασης δυσπιστίας που κατέθεσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά, Πλεύση Ελευθερίας) προχώρησε αργά το βράδυ της Πέμπτης (28/3) η Βουλή.

Στην ονομαστική ψηφοφορία, η κυβερνητική πλειοψηφία εμφάνισε αρραγές μέτωπο καθώς 159 βουλευτές καταψήφισαν. Μεταξύ αυτών και ο ανεξάρτητος βουλευτής, Χάρης Κατσιβαρδάς. Στον αντίποδα, θετικά στην πρόταση τοποθετήθηκαν συνολικά 141 βουλευτές, που αποτελούν και το σύνολο της δύναμης των κομμάτων της αντιπολίτευσης καθώς και 3 ανεξάρτητοι βουλευτές (Χουρδάκη, Παπαϊωάννου και Φλώκος). Υπενθυμίζεται, πως μετά την απόρριψη της πρότασης δυσπιστίας, η αντιπολίτευση δεν μπορεί να καταθέσει νέα πριν την πάροδο 6 μηνών.

Οι παραιτήσεις υπουργών σε πρώτο πλάνο
Ουσιαστικά, όμως, η πρόταση δυσπιστίας πέρασε σε δεύτερη μοίρα, αφού ουσιαστικά, οι δύο παραιτήσεις υπουργών ήταν που προκάλεσαν τους μεγαλύτερους κλυδωνισμούς στην Κυβέρνηση με αφορμή συνάντησή τους με επιχειρηματία το βράδυ της Κυριακής με την αντιπολίτευση να έχει βάλει ψηλά το δημοσίευμα περί «μονταζιέρας» στην υπόθεση των Τεμπών.

Έτσι, η «ρωγμή» στην κυβέρνηση για το «ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη στα Τέμπη» δεν ήταν η μόνη που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός ανέβηκε στο βήμα της Βουλής και κλήθηκε να απαντήσει και για τις δύο παραιτήσεις των υπουργών του Μπρατάκου και Παπασταύρου, οι οποίοι το βράδυ της Πέμπτης αποτέλεσαν παρελθόν.

Με μία ανακοίνωση που έπεσε σαν «βόμβα» και λίγο πριν στο βήμα ανέβει ο Νίκος Ανδρουλάκης, το Μαξίμου ανακοίνωσε πως ο Υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, υπέβαλαν στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τις παραιτήσεις τους. Κυβερνητικές πηγές σχολίαζαν πως η συμμετοχή τους σε μία κοινωνική εκδήλωση έστειλε το λάθος μήνυμα.




Τι θα πει στη Βουλή ο Μητσοτάκης | Στην αντεπίθεση η κυβέρνηση μετά την πρόταση δυσπιστίας

Να δώσει απαντήσεις σε όλα τα θέματα και να μην αφήσει χώρο στην αντιπολίτευση για εργαλειοποίηση της τραγωδίας των Τεμπών θέλει η κυβέρνηση.

Η τριήμερη συζήτηση στη Βουλή –μετά την κατάθεση πρότασης δυσπιστίας– ολοκληρώνεται σήμερα και ο πρωθυπουργός θα πάρει το λόγο στην Ολομέλεια. Σύμφωνα με πληροφορίες θα τονίσει πως δεν είναι δυνατόν να συνεχιστούν τα fake news και τα αόριστα υπονοούμενα και πως δεν μπορεί κάποιοι να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά μια τραγωδία.

Στο Μαξίμου λένε «ως εδώ» και κατηγορούν την αντιπολίτευση πως ρίχνει λάσπη στον ανεμιστήρα σε μια προσπάθεια να αποκομίσει πολιτικά οφέλη στην τελική ευθεία προς τις ευρωεκλογές. Σχετικές αναφορές πρόκειται να κάνει σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκη, εξαπολύοντας βέλη τόσο προς τον Στέφανο Κασσελάκη όσο και προς το Νίκο Ανδρουλάκη για τη στάση που έχουν τηρήσει.

Ο πρωθυπουργός δεν θα μείνει ωστόσο μόνο στα πυρά προς τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά πρόκειται να παρουσιάσει τα όσα έχει κάνει η κυβέρνηση μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα. Θα τονίσει παράλληλα πως το θέμα έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης, σημειώνοντας πως οι ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές κάνουν ανεξάρτητα και απερίσπαστα την έρευνά τους.

Κυβερνητικά στελέχη μιλούν για «πόλεμο φθοράς της εκλεγμένης κυβέρνησης» στον οποίο – όπως σημειώνουν- παίρνουν μέρος και οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα. «Δεν είναι η πρώτη φορά που ισχυρά συμφέροντα θέλουν κυβερνήσεις όχι ισχυρές» έχει σημειώσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.

 

Στο Μαξίμου γνωρίζουν βέβαια πως οι πολίτες θέλουν να απαντηθούν μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων. Ωστόσο επισημαίνουν πως ενώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης μιλούν για συγκάλυψη δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένα στοιχεία αλλά εκτοξεύουν κατηγορίες με στόχο να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη.

Επίθεση σε ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

Διπλά «πυρά» τόσο προς το ΣΥΡΙΖΑ όσο και προς το ΠΑΣΟΚ αναμένεται να εξαπολύσει σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Το πολιτικό θερμόμετρο έχει χτυπήσει κόκκινο τις τελευταίες ημέρες με την κυβέρνηση να σηκώνει το γάντι και να απαντά σε υψηλούς τόνους στα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Σφοδρή είναι η κριτική προς τον Στέφανο Κασσελάκη για τα όσα ανέφερε περί διεθνών παρατηρητών στις εκλογές και αυτό που υπογραμμίζεται από την κυβερνητική πλευρά είναι πως «γίνεται συνειδητά υπονομευτής του πολιτεύματος με αυτή την άνευ προηγουμένου απαράδεκτη και επικίνδυνη δήλωσή του».

Μάλιστα σχετική αναφορά αναμένεται να κάνει σήμερα ο πρωθυπουργός στη Βουλή και το θέμα κρατάνε ψηλά με δημόσιες παρεμβάσεις τους κορυφαία «γαλάζια» στελέχη. Μάλιστα από τη ΝΔ συνεχίζουν τα πυρά στην Κουμουνδούρου – με αφορμή και δηλώσεις του Νίκου Φαραντούρη– μιλώντας για υπονόμευση των θεσμών.

Την ίδια στιγμή σε υψηλούς τόνους κριτική ασκείται από την κυβέρνηση προς τον Νίκο Ανδρουλάκη και είναι χαρακτηριστικό πως ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης κατηγόρησε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ πως είναι εντολοδόχος συγκεκριμένων εκδοτικών συμφερόντων. Από το στρατόπεδο της Νέας Δημοκρατίας ασκούν κριτική στην Χαριλάου Τρικούπη πως ουσιαστικά μετατρέπεται σε «έναν πράσινο ΣΥΡΙΖΑ» και εκτιμούν πως μια σειρά κινήσεων που γίνονται από το ΠΑΣΟΚ σχετίζονται με τη μάχη για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης.

Στη στάση του Νίκου Ανδρουλάκη θα αναφερθεί σήμερα από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός, με την ένταση μεταξύ Πειραιώς και Χαριλάου Τρικούπη να έχει χτυπήσει κόκκινο. Υπενθυμίζεται άλλωστε πως το ΠΑΣΟΚ δεν ψήφισε το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, γεγονός που είχε πυροδοτήσει την οξεία αντιπαράθεση μεταξύ των δύο κομμάτων.

Η «γαλάζια» συσπείρωση

Η πρόταση δυσπιστίας θα συσπειρώσει το…γαλάζιο στρατόπεδο εκτιμούν κυβερνητικά στελέχη. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως κορυφαίοι υπουργοί έκαναν λόγο για «καλοδεχούμενη» πρόταση, εκτιμώντας πως δίνεται η δυνατότητα να φωτιστούν όλες οι πτυχές της τραγωδίας.

Παράλληλα δεν πέρασε απαρατήρητο πως χθες στην ομιλία του πρώην υπουργού Κ. Καραμανλή ήταν στην αίθουσα πολλοί βουλευτές της ΝΔ. Στην Πειραιώς δεν θα ήθελαν να επαναληφθούν οι εικόνες της προηγούμενης εβδομάδας όπου στην συζήτηση του πορίσματος της εξεταστικής επιτροπής υπήρξε μικρή συμμετοχή από βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.

Τα … διλήμματα των ευρωεκλογών

Στη Νέα Δημοκρατία εκτιμούν πως όσο πιο κοντά θα έρχονται οι ευρωεκλογές τόσο θα ανεβαίνουν οι τόνοι της πολιτικής αντιπαράθεσης και θα εντείνεται το pressing της αντιπολίτευσης. Με τους γαλάζιους να περνάνε στην αντεπίθεση και να θέτουν εμφατικά το διακύβευμα της κάλπης του Ιουνίου.

Στην πρώτη γραμμή των παρεμβάσεων του πρωθυπουργού αναμένεται να βρεθούν τα διλήμματα, που θα κληθούν να απαντήσουν οι πολίτες στις ευρωεκλογές. Από το κυβερνών κόμμα μιλούν για μία μάχη ανάμεσα στην πρόοδο και την συντήρηση και ανάμεσα στην σταθερότητα και την οπισθοδρόμηση. Και παράλληλα τονίζουν πως η Νέα Δημοκρατία είναι η πολιτική δύναμη που διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο και μπορεί να διασφαλίσει πως δεν θα μπει η χώρα σε νέες περιπέτειες.

ethnos.gr




Μακάριος Λαζαρίδης | «Η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης θα γυρίσει μπούμερανγκ στους εμπνευστές της»

«Η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης θα επιστραφεί ως μπούμερανγκ στους εμπνευστές της. Ας το έχουν υπόψιν τους. Στο τέλος λάμπει πάντα η αλήθεια. Θα συμβεί και τώρα».

Αυτό τόνισε μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, ως προτεραιότητα ομιλητής της κυβερνητικής πλειοψηφίας, κατά την σχετική συζήτηση που προκάλεσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Όπως ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, με την πολιτική της υπευθυνότητας και τη γλώσσα της αλήθειας, εμπνέει και θα συνεχίσει να εμπνέει τους πολίτες. Είναι οι μόνοι στους οποίους λογοδοτούμε και που γνωρίζουν καλά ότι δεν τους κοροϊδεύουμε, δεν υποκρινόμαστε, τηρούμε τις υποσχέσεις μας, διορθώνουμε τα λάθη μας. Ότι τελικά είμαστε δίπλα τους, όχι μόνο στα εύκολα, αλλά και στα δύσκολα».

Από την άλλη, σημείωσε, «όπως αποδεικνύεται καθημερινά, κάποιες άλλες δυνάμεις, της κοινοβουλευτικής μειοψηφίας, επιλέγουν τον πολιτικό καιροσκοπισμό, το λαϊκισμό, την υποκρισία, την πολιτική εξαπάτηση και τα σενάρια συνωμοσιολογίας. Αντί να προτείνουν λύσεις στα προβλήματα, είναι οι ίδιοι τα προβλήματα. Με πυροτεχνήματα και λόγια του αέρα, προσπαθούν να καλύψουν την πολιτική τους γύμνια και την έλλειψη ρεαλιστικών θέσεων. Νομίζουν ότι θα ξεγελάσουν την κοινωνία, αλλά μάταια πια. Οι εποχές αυτές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Οι πολίτες γνωρίζουν και κρίνουν. Όλοι πλέον γνωριζόμαστε μεταξύ μας και κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί ξανά πίσω από το δάχτυλό του». Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε ότι «την τελευταία πενταετία η χώρα αλλάζει ριζικά προς το καλύτερο. Έχει αφήσει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και προχωρά με γνώμονα την πρόοδο και την προκοπή των πολιτών».

Επισήμανε δε πως «οι δεσμεύσεις μας υλοποιούνται και το κοινωνικό συμβόλαιο που έχουμε υπογράψει με το λαό, τηρείται πιστά… Οι συντελούμενες τολμηρές μεταρρυθμίσεις και αλλαγές στην ελληνική κοινωνία συνιστούν ένα παζλ μεγάλων και σημαντικών αλλαγών, που θα οδηγήσουν στην σύγκλιση της χώρας μας με την Ευρώπη… Η Κυβέρνηση αυτή ενισχύει την Ελλάδα και την κάνει πιο ισχυρή από ποτέ, σε όλα τα επίπεδα».

Για την τραγωδία των Τεμπών, εγκάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ για «πολιτική σπέκουλα, εργαλειοποιώντας με χυδαίο τρόπο τον πόνο των συγγενών των θυμάτων. Ισχυρίζεστε δήθεν προσπάθεια συγκάλυψης εκ μέρους της Κυβέρνησης, όμως δεν συντάσσετε συγκεκριμένο κατηγορητήριο επί τούτου. Δεν υπάρχει κάτι που να έχει ζητήσει η Δικαιοσύνη και να έχουμε αρνηθεί και το γνωρίζετε καλά αυτό.

Δεν χωρά αμφιβολία ότι στα Τέμπη συγκρούστηκαν ανθρώπινα λάθη με διαχρονικές και διακομματικές ευθύνες και παθογένειες του σιδηρόδρομου, κάτι που αναδεικνύεται από το σύνολο των μαρτυριών και στοιχείων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Ο τελικός κριτής βεβαίως είναι η ανεξάρτητη Δικαιοσύνη την οποία οφείλουμε να αφήσουμε να επιτελέσει απρόσκοπτη το έργο της. Κινείται με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με το παρελθόν και είναι αυτή που θα καταλογίσει τις ευθύνες στους ενόχους».




ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ | Η συζήτηση στην Βουλή για την πρόταση δυσπιστίας

Παρακολουθήστε απευθείας τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ:

https://parltv.live.grnet.gr/webtv/

 




Μετωπική σύγκρουση για τα Τέμπη: Κατατέθηκε η πρόταση δυσπιστίας από τον Νίκο Ανδρουλάκη

Μία ακόμη κοινοβουλευτική μάχη αρχίζει σε λίγες ώρες στη βουλή, μετά την κατάθεση από το ΠΑΣΟΚ πρότασης δυσπιστίας σε βάρος της κυβέρνησης, την οποία θα συνυπογράψουν ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά, ενώ θα στηρίξουν Ελληνική Λύση και ΚΚΕ.

Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να απαντήσει για τα περί μονταζιέρας, αλλά και όσα ακούγονται περί συγκάλυψης, υιοθετώντας την άποψη περί οργανωμένου σχεδίου πολιτικών δυνάμεων και οικονομικών συμφερόντων με στόχο την αποσταθεροποίηση.




Πρόταση δυσπιστίας | Σε θέσεις μάχης κυβέρνηση και αντιπολίτευση

Τριήμερο υψηλής έντασης ξεκινά από σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλήςμε την πρόταση δυσπιστίας που καταθέτει το ΠΑΣΟΚ κατά της κυβέρνησης να μεταφέρει στο Κοινοβούλιο την αντιπαράθεση για την τραγωδία των Τεμπών. Αφορμή αποτέλεσε το δημοσίευμα του «Βήματος» περί παραποίησης των ενδοεπικοινωνιών τη νύχτα της τραγωδίας. 

Περίπου στις 3 το μεσημέρι αναμένεται η ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη, που θα σημάνει και την έναρξη της τριήμερης διαδικασίαςΑναμένεται να κορυφωθεί την Πέμπτη, με τη συζήτηση των αρχηγών και την ψήφιση. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπό κατάθεση κείμενο γίνεται αναφορά όχι μόνο στα Τέμπη, αλλά και σε θέματα κράτους δικαίου, στις υποκλοπές και στην υπόθεση των emails της Αννας Μισέλ Ασημακοπούλου. 

Οπως γνωστοποιήθηκε από τη Χαρ. Τρικούπη το πρωί, ο Νίκος Ανδρουλάκης, ενημέρωσε τηλεφωνικά για το περιεχόμενο και το σκεπτικό της πρότασης δυσπιστίας τον επικεφαλής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλο, την πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου, τον επικεφαλής της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς Αλέξη Χαρίτση. «Πρόκειται για τα κόμματα που στις δημόσιες τοποθετήσεις τους έχουν εκφράσει την πρόθεση να συνυπογράψουν την πρόταση.
Ο κ. Ανδρουλάκης για λόγους θεσμικής τάξης ενημέρωσε τηλεφωνικά και τον γραμματέα της Κ.Ε. του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα», τονίζουν από το ΠΑΣΟΚ. 

Από την πλευρά του, το Μαξίμου έχει ήδη –μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου, αλλά και κορυφαίων στελεχών– δείξει σαφή δείγματα της στρατηγικής που θα ακολουθήσει. Ο Παύλος Μαρινάκης στη δήλωσή του έκανε λόγο, μεταξύ άλλων, για «αντικυβερνητική εκστρατεία» και «προσπάθεια αποσταθεροποίησης», μιλώντας μάλιστα και για σύνδεση με «οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα».

Ολα δείχνουν, συνεπώς, ότι η κυβέρνηση θα αντεπιτεθεί στη Βουλή μέσω και του ίδιου του πρωθυπουργού, σε υψηλότατους τόνους, προμηνύοντας για μια εκρηκτική συνεδρίαση. Δεν φαίνεται να υπάρχει πρόθεση μετατροπής της πρότασης δυσπιστίας σε ψήφο εμπιστοσύνης. 

Σε κάθε περίπτωση, αν και το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας μοιάζει προδιαγεγραμμένο, σε καθαρά πολιτικό επίπεδο η όλη διαδικασία αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα αλλά και σε επίπεδο συσχετισμών, με τον σχηματισμό ενός –άτυπου– κοινού αντιπολιτευτικού μετώπου, περίπου δυόμισι μήνες πριν από τις ευρωεκλογές. Ολες οι πλευρές, συνεπώς, κινούνται με το βλέμμα και στον στόχο της συσπείρωσης. 

Κασσελάκης: Εκλογές με διεθνείς παρατηρητές

Η λύση «στο σημερινό πολιτικό αδιέξοδο» είναι άμεση παραίτηση Μητσοτάκη και προκήρυξη εκλογών, «να φύγει ως εκλεγμένος πρωθυπουργός έπειτα από τις αποκαλύψεις για ένα τεράστιο σκάνδαλο, όπως άλλωστε θα γινόταν σε κάθε δημοκρατική χώρα της Ευρώπης», υποστηρίζει από την πλευρά του ο Στέφανος Κασσελάκης σε σημερινό άρθρο του στην «Εφημερίδα των Συντακτών».

Επιμένει δε στη διενέργεια εκλογών και των ευρωεκλογών με την παρουσία διεθνών παρατηρητών, θέτοντας το ερώτημα «ποια άλλη προηγμένη Δημοκρατία έχει κυβέρνηση που μπαζώνει τόπο εγκλήματος, που μοντάρει αποδεικτικό υλικό, που παρακολουθεί παράνομα πολιτικούς, στρατιωτικούς, επιχειρηματίες, που ιδιοποιείται παράνομα για κομματικούς λόγους απόρρητα προσωπικά στοιχεία εκλογέων;». «Η δική μου πρόσκληση προς τον πρωθυπουργό είναι να διευκολύνει τις εξελίξεις παραιτούμενος», αναφέρει.

Τα περί διεθνών παρατηρητών, πάντως, απέρριψε χθες με αιχμές ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μάντζος, κάνοντας λόγο για ακατάληπτες και εξωθεσμικές προτάσεις. «Δεν κατανοεί ο κ. Κασσελάκης ότι αποπροσανατολίζει και δίνει το δικαίωμα στην κυβέρνηση να ασχοληθεί με τις ακατάληπτες και εξωθεσμικές του προτάσεις, αντί να απολογηθεί για τα ερωτήματα. Δεν είναι όλα life style. Υπάρχουν θεσμικές διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν. Εχουν περάσει δεκαετίες από τότε που η χώρα είχε ανάγκη διεθνών παρατηρητών», είπε. 

Πηγή: kathimerini.gr




Πρωτοβουλία Ανδρουλάκη για πρόταση δυσπιστίας

Την θεσμική πρωτοβουλία για πρόταση δυσπιστίας αναλαμβάνει ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, μετά την θύελλα αντιδράσεων που έχει προκαλέσει το σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ σχετικά με την υπόθεση των Τεμπών.

Η δήλωση του Νίκου Ανδρουλάκη: 

«Οι σημερινές αποκαλύψεις αποδεικνύουν ότι το έγκλημα των Τεμπών είναι ένα διαρκές έγκλημα.

Είναι εξοργιστικό ότι την ώρα που 57 άνθρωποι έχασαν με άδικο και τραγικό τρόπο τις ζωές τους, την ώρα που θρηνούσαν οι οικογένειες τους και εκατομμύρια Έλληνες σκέπτονταν ότι στο μοιραίο τρένο θα μπορούσαν να είναι τα δικά τους παιδιά, κάποιοι είχαν την προτεραιότητα να αφαιρέσουν συνομιλίες του επίμαχου σταθμάρχη, να τις χαλκεύσουν και να τις διοχετεύσουν σε φιλικά μέσα για να ενισχύσουν το αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους.

Κι όλα αυτά πριν τις παραλάβει η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη.

Απέναντι μας έχουμε μια αδίστακτη αγέλη εξουσίας, που καταπατά ανθρώπινα δικαιώματα και υπονομεύει το κράτος δικαίου.

Γι’ αυτό υπάρχει μόνο ένας δρόμος: η πρόταση δυσπιστίας.

Αναλαμβάνω τη θεσμική πρωτοβουλία και καλώ όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων».

Σύμφωνα με πηγές της Χαριλάου Τρικούπη την Τρίτη η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ θα καταθέσει το αίτημα δυσπιστίας και καλούνται να συνυπογράψουν τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι Σπαρτιάτες δεν λογίζονται στα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, ούτε όμως και η Ελληνική Λύση που συνέπραξε με τη ΝΔ για να αλλάξει η σύνθεση στην ΑΔΑΕ και να μπλοκαριστεί η έρευνα.




Η πρόταση γάμου που έκλεψε τις εντυπώσεις στο Καρναβάλι της Ξάνθης

Στο Καρναβάλι της Ξάνθης μπορεί κανείς να δει και να ζήσει τα πάντα. Να διασκεδάσει, να χορέψει, να γελάσει, ακόμα και να… παντρευτεί!

xanthinea.gr



«Τσουνάμι» αντιδράσεων για την πρόταση της εισαγγελέως που αθωώνει τον Μίχο | Σήμερα η αγόρευση της δικηγόρου της 12χρονης

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η πρόταση της εισαγγελέως στη δίκη για την υπόθεση της 12χρονης από τον Κολωνό. Η δικαστική λειτουργός έχει προτείνει την απαλλαγή του βασικού κατηγορούμενου της υπόθεσης, δηλαδή του Ηλία Μίχου, ζήτησε την ενοχή των 22 αποκαλούμενων «πελατών» της ανήλικης, που κάθονται στο εδώλιο και εισηγήθηκε να καταδικαστεί η μητέρα της για το σύνολο των κατηγοριών που αντιμετωπίζει.

Την έντονη αντίθεσή της στην πρόταση της εισαγγελέως του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου εξέφρασε χθες Πέμπτη 15/3 μέσω δηλώσεών της στο Newsbeast η δικηγόρος της 12χρονης από τον Κολωνό, Αγγελική Ψαράκη. Παράλληλα η κορυφαία καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Χριστίνα Αντωνοπούλου, που είναι και δικαστική πραγματογνώμονας και έχει ασχοληθεί με τα κυκλώματα trafficking, είπε πως «ο Ηλίας Μίχος καλύπτει επώνυμους στο κύκλωμα».

«H εισαγγελική πρόταση θυματοποιεί εκ νέου την ανήλικη»

«Πρόκειται για μια εισαγγελική πρόταση, η οποία έμμεσα θυματοποιεί εκ νέου την ανήλικη» επεσήμανε η Αγγελική Ψαράκη, μία εκ των τριών συνηγόρων υποστήριξης της κατηγορίας, ενώ η υπόθεση μπαίνει στην τελική ευθεία.

«Θεωρούμε αυτονόητο ότι το Δικαστήριο δεν θα την ακολουθήσει, έχουμε εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη αλλά και στην ουσιαστική και μοναδική αλήθεια» υπογράμμισε μιλώντας στο Newsbeast.

«Στις αγορεύσεις μας θα στοχεύσουμε στο να αναδειχθούν ξανά όλα τα επιβαρυντικά στοιχεία για τους κατηγορούμενους» είπε στo Newsbeast η δικηγόρος, Αγγελική Ψαράκη και κλείνοντας δήλωσε: «Είμαστε βέβαιοι ότι η απόφαση θα είναι δίκαιη και προστατευτική απέναντι στην ανήλικη».

Σήμερα η αγόρευση της δικηγόρου της 12χρονης

Η δίκη για την υπόθεση του Κολωνού συνεχίζεται σήμερα, Παρασκευή 15/3 στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο με την αγόρευση της δικηγόρου που την εκπροσωπεί την 12χρονη.

Στις 9:00 έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Εφετείο Αθηνών. Μεγάλες συγκεντρώσεις και πορείες πραγματοποιήθηκαν χθες στα Σεπόλια και στο Σύνταγμα, καθώς και στη Θεσσαλονίκη.

Τι είπε η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Χριστίνα Αντωνοπούλου

Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Χριστίνα Αντωνοπούλου μιλώντας στο Kontra, ανέφερε πως ο βασικός κατηγορούμενος «καλύπτει επώνυμους στο κύκλωμα» και ότι η μητέρα του κοριτσιού είναι αθώα.

Μάλιστα, τόνισε πως η γυναίκα κατηγορείται, ώστε να «μείνουν στο απυρόβλητο» γνωστοί βιαστές και άτομα υπεράνω υποψίας.

«Ο κ.Μίχος είναι ήρωας. Προστατεύει αυτούς τους αφανείς διακεκριμένους που ήταν μέσα στο κύκλωμα. Η Δικαιοσύνη του δίνει το δικαίωμα της σιωπής, αλλά το δικαίωμα της σιωπής το έχει αναλάβει η κοινωνία ολόκληρη. Αυτοί που έχουν τα μέσα και παίρνουν τις αποφάσεις», είπε χαρακτηριστικά.

«Μαζέψαν ένα τσούρμο από παραβατικούς, παρεκκλίνοντες, αρρώστους, άνθρωποι που είναι δήθεν το τελευταίο της κοινωνίας και τούς έχουν στο δικαστήριο. Το βαρύ πυροβολικό είναι στο απυρόβλητο», πρόσθεσε στη συνέχεια.

«Ξεκάθαρα, λέω ότι ξέφυγαν και είναι στο απυρόβλητο. Δεν μπορώ πιο ξεκάθαρα να το πω», είπε και πρόσθεσε πως «αυτό το παιδί μίλησε για όλη την κοινωνία και δεν τους ενδιέφερε. Ένα παιδί θα καταστρέψουμε για να προστατεύσουμε τα βαριά ονόματα. Τι είναι ένα παιδί; Αυτή είναι η διαδικασία και στο τέλος προσθέσαμε τη μάνα, γιατί με αυτή γίνεται έξω φρενών η κοινωνία, όχι με τον Μίχο. Η μάνα είναι αθώα, δεν έχει κάνει τίποτα».

πηγή: newsbeast.gr




Η δικηγόρος της μητέρας της 12χρονης για την υπόθεση του Κολωνού | «Αδικαιολόγητη και πρόχειρη η πρόταση της εισαγγελέως»

Αντίστροφη μέτρηση  για την απόφαση του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου όπου εκδικάζεται η πολύκροτη υπόθεση μαστροπείας της 12χρονης από τον Κολωνό. Μετά από δύο μήνες ακροαματικής διαδικασίας, η οποία διενεργείται κεκλεισμένων των θυρών, η εισαγγελέας του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου, εισηγήθηκε την καταδίκη της μητέρας της για την οποία υπήρξε «καταπέλτης».

Η εισαγγελική λειτουργός έβαλε στο «κάδρο» ως κεντρικό πρόσωπο στην εκμετάλλευση του παιδιού την ίδια του τη μητέρα, που από την πρώτη στιγμή έχει αρνηθεί την εμπλοκή της στην υπόθεση έχοντας στο πλευρό της την 12χρονη αλλά και ολόκληρη την οικογένειά τους.

Πρόταση ενοχής έκανε η εισαγγελική λειτουργός και για τον βασικό κατηγορούμενο της υπόθεσης για τέσσερα αδικήματα, όχι όμως για βιασμό, αδίκημα για το οποίο εισηγήθηκε την αθώωσή του, λόγω αμφιβολιών.

Η εισαγγελέας ζήτησε να κριθεί ένοχος ο 55χρονος καταστηματάρχης για τα αδικήματα της διακεκριμένης κατάχρησης ανηλίκου, της κατοχής πορνογραφικού υλικού (με ανήλικο κάτω 12 ετών αλλά χωρίς εξαναγκασμό και κερδοσκοπία), της διευκόλυνσης της ανήλικης να εκδίδεται και της οπλοκατοχής.

Αντίθετα, εισηγήθηκε την απαλλαγή του, εκτός από το αδίκημα του βιασμού, και από τις κατηγορίες της μαστροπείας σε οίκους ανοχής, της μαστροπείας μέσω εξαναγκασμού με αποκόμιση πορνικών εσόδων και της εμπορίας. Μιλώντας στο MEGA η Σοφία Πολυζωγοπούλου, δικηγόρος της μητέρας της 12χρονης, ανέφερε πως η εισαγγελέας αγνόησε όλα τα στοιχεία της δικογραφίας στην πρότασή της.

«Η πρόταση της εισαγγελέως ως προς το σκέλος που αφορά τη μητέρα, αλλά και την κατηγορία του βιασμού που αποδίδεται στον κατηγορούμενο, είναι επιεικώς πρόχειρη και αδικαιολόγητη. Η κα εισαγγελέας αγνόησε όλα τα στοιχεία στη δικογραφία και όλα όσα έχουν προκύψει κατά την ακροαματική διαδικασία», είπε. Όπως είπε η δικηγόρος, η μητέρα της ανήλικης σοκαρίστηκε από την εισαγγελική πρόταση και επιμένει στην αθωότητά της.

Πρόταση ενοχής και για τον «Μιχάλη»

Πρόταση ενοχής έκανε η εισαγγελέας και για τον περιβόητο «Μιχάλη», ο οποίος κατηγορείται ότι προωθούσε μέσω διαδικτύου την ανήλικη σε άλλους άνδρες, για τον οποίο ζήτησε να κριθεί ένοχος για διακεκριμένη μαστροπεία και διακεκριμένη πορνογραφία ανηλίκου. Η εισαγγελέας ζήτησε, επίσης, να κριθούν ένοχοι και οι 22 εκ των 23 κατηγορουμένων που κατηγορούνται κατά περίπτωση για την τέλεση γενετήσιων πράξεων με την ανήλικη και παιδική πορνογραφία.

Στα πρόσωπα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων επιχειρηματίες, καταστηματάρχες, ένας γιατρός και ένας οδοντοτεχνίτης και ένας πρώην διαιτητής.

πηγή: newsbeast.gr

 




Πρόταση της Ολομέλειας των δικηγόρων για αναστολή αποχής από ποινικές δίκες

Την αναστολή της αποχής από τις ποινικές δίκες και συνέχιση της αποχής από τις υποθέσεις των τραπεζών και των funds προτείνει στους 63 δικηγορικούς συλλόγους της χώρας η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος.

Για την πρόταση θα αποφανθούν τα διοικητικά συμβούλια των κατά τόπους δικηγορικών συλλόγων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, η ολομέλεια, συνεκτιμώντας το γεγονός της ψήφισης του σχετικού νομοσχεδίου του χρόνου της εφαρμογής των διατάξεών του, αποφάσισε:

– Να προτείνει στους Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας την αναστολή της αποχής των μελών τους από τις ποινικές δίκες.

– Να διοργανώσει εκδηλώσεις στην έδρα κάθε δικηγορικού συλλόγου, στις οποίες θα προσκληθούν να συμμετάσχουν όλοι οι επαγγελματικοί φορείς και η τοπική κοινωνία, προκειμένου να επισημανθούν τα προβλήματα που πρόκειται να αναδειχθούν από την εφαρμογή των νέων διατάξεων.

Παράλληλα, η ολομέλεια εμμένει στην από 23.2.2024 απόφασή της για αποχή από την έκδοση διαταγών πληρωμής και τις πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης τραπεζών και Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (Funds) μέχρι 31.3.2024.

Παράλληλα, η ολομέλεια «εκφράζει για μία ακόμη φορά την αντίθεσή της στις διατάξεις του νέου Ποινικού Κώδικα και Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, που υπακούουν στα κελεύσματα του ποινικού λαϊκισμού και αποτελούν οπισθοδρόμηση για το ποινικό δίκαιο» και προσθέτει ότι «η εφαρμογή των διατάξεων αυτών θα δημιουργήσει ανεπιεική αποτελέσματα, τα οποία σύντομα θα βρουν απέναντι την ελληνική κοινωνία».

 




Πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου των Φιλίππων για περίπτερο με τοπικά προϊόντα στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων

Πρόταση προς τους αρμόδιους φορείς του Δήμου Καβάλας, κατέθεσε πριν απο λίγο χρνικό διάστημα, ο εμπορικό Σύλλογος Φιλλίπων, όπου σύμφωνα με την πρόταση αυτή, ζήτουν να τοποθετηθούν σε καποιό σημείο στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων, εκθεσιακά περίπτερα με τοπικά προϊόντα απο την περιοχή. Η πρόταση έχει κατατεθεί και οι ίδιοι αναμένουν μια ορισττική απόφαση αλλα και παραχωρίσει κάποιου χώρου ώστε να υλοποιήθει το εν λόγω σχέδιο.

Η πρόταση αυτή μάλλον δεν βρίσκει αντίθετη την προϊστάμεη της εφορίας αρχαιοτήτων, κ. Σταυρούλα Δαδάκη η οποία δηλώσε πως είναι ενας διαφορετικό τύπος τουρίσμου για την περιοχή.