Πυρκαγιές και επικίνδυνα μικροσωματίδια – Οι κίνδυνοι και τα αναπνευστικά προβλήματα παραμένουν και μετά την κατάσβεση

Με τις επιπτώσεις αλλά και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ιδιαίτερα από ευπαθείς ομάδες, ως προς την αναπνοή αέρα επιβαρυμένου με παράγωγα καύσεων, αναφέρθηκε ο Στέλιος Λουκίδης πρόεδρος της πνευμονολογικής εταιρείας

Χαρακτηριστικά τόνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ, πως; «Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πρώτα είναι ότι οι ασθενείς, με χρόνια αναπνευστικά προβλήματα, οι αλλαγές στο περιβάλλον είναι είναι αίτιο, παροξύνσης.

Άρα μπορεί οποιοσδήποτε ασθενής με χρόνιο νόσημα ο οποίος εκτεθεί σε αυτές τις συγκεντρώσεις, οι οποίες, θα ήθελα να σας πω ότι με βάση τα στοιχεία και του Εθνικού Αστεροσκοπείου, υπήρχαν μέρες και ώρες που ήταν 15 φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο που είναι για τους χρόνιους ασθενείς και φυσικά και για τους υγιείς».

Ποια είναι τα συμπτώματα

Συνεχίζοντας ο κ. Λουκίδης, σχολίασε πως: «Τα συμπτώματα μπορεί να είναι για τους υγιείς ένα απλό τσούξιμο στα μάτια ή μια καταρροή ή ένα αίσθημα σαν αυτό που νιώθουμε όταν έχουμε φαρυγγίτιδα στο λαιμό μας και από κει και πέρα μπορεί να εμφανιστεί και ένας παροξυσμικός βήχας. Τώρα για τους χρόνιους ασθενείς αυτό μπορεί να είναι μια αποσταθεροποίηση της νόσου που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μια έντονη δυσκολία στην αναπνοή και να οδηγηθεί ακόμα και στην υποστήριξη από κάποια δομή υγείας.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι αυτό είναι το περιβάλλον, για μας τουλάχιστον που ασχολούμεθα με τα αναπνευστικά νοσήματα, μια παράμετρος η οποία μπορεί να τα αποσταθεροποιήσει ανά πάσα στιγμή και γι αυτό και επικεντρωνόμαστε εκεί».

Αναφερόμενος στις μακροχρόνιες επιπτώσεις, δήλωσε πως: «Θέλουμε να πούμε και κάτι για τις μακροχρόνιες επιπτώσεις. Δηλαδή αυτή τη στιγμή, αν σκεφτούμε την κλιματική αλλαγή και όλα αυτά που συμβαίνουν, ας σκεφτούμε τα παιδιά τα οποία εκτίθενται σε αυτές τις περιβαλλοντικές συνθήκες, ότι θα επιβεβαιώσουν ίσως στο μέλλον την ανάπτυξη νοσημάτων του αναπνευστικού, όπως είναι το άσθμα, που θα αυξήσει τη νοσηρότητά του εξαιτίας αυτών των αλλαγών του περιβάλλοντος. Άρα είναι μια μεγάλη ευθύνη την οποία πρέπει να αναλάβουμε όλοι για να μπορέσουμε να προστατεύσουμε τις νέες γενιές από τις αλλαγές του περιβάλλοντος, οι οποίες θα επηρεάσουν σημαντικά τη νοσηρότητα τους».

Ως προς την επιστροφή ανθρώπων στις οικίες τους σε πυρόπληκτες περιοχές και με το δεδομένο ότι δεν έχουν καεί μόνο δάση, αλλά και άλλα υλικά (πχ πλαστικά, αλουμίνια, κλπ), τόνισε ότι: «Είναι σίγουρο ότι δεν είναι η απόλυτη ασφάλεια, όπως δεν είναι και η απόλυτη ασφάλεια όταν έχεις μια έντονη φωτιά και παρουσία μικροσωματιδίων σε μεγάλο βαθμό και είσαι μέσα σε αυτό.

Παραδείγματος χάρη, αστυνομικοί που έβλεπα ότι φορούσαν μάσκες υψηλής προστασίας για να προστατευτούν, που είναι λογικό να τις φοράνε γιατί οι χειρουργικές δεν κάνουν κάτι σε αυτή την περίπτωση, αλλά από την άλλη πλευρά και αυτές, δεν μπορεί κανείς με τίποτα να πει ότι είναι απολύτως ασφαλής όταν είναι μεγάλη η έκθεση και για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι αυτό και για τον άνθρωπο που θα πάει στο σπίτι του πίσω είναι πάρα πολύ δύσκολο τον πρώτο καιρό να μην μπει κανένας ότι δεν θα εκτίθεται καθημερινά σε αυτά τα πράγματα».

Απαντώντας σε ερώτηση για το πόσες ημέρες πρέπει να προσέχουμε, απάντησε ότι: «Πρέπει να βλέπουμε πάντα τα επίπεδα που αναφέρει το Εθνικό Αστεροσκοπείο και τα πανεπιστήμια, τα οποία πάντα όταν είναι πάνω από το όριο ασφαλείας, καταλαβαίνετε ότι αυτό σημαίνει προσοχή.

Φανταστείτε ότι στο Χαϊδάρι, στην ημέρα που έκαιγε η φωτιά της Πάρνηθας με όριο το 10, να σας το πω πολύ απλά για τους χρόνιους ασθενείς, είχαμε φτάσει σε ένα σημείο να έχουμε 144. Καταλαβαίνετε λοιπόν 15 φορές επάνω, ότι αυτό το πράγμα μέχρι να απομειωθεί χρειάζεται μεγάλη προσοχή».

newsbeast.gr

 

 




Σύσκεψη για τα προβλήματα που ταλανίζουν το Γενικό Νοσοκομείο της Καβάλας

Την Τετάρτη (23/08) σε σύσκεψη στο Νοσοκομείο της Καβάλας τέθηκαν ζητήματα όπως η ανάγκη για επαρκή στελέχωση σε ζωτικούς τομείς, όπως είναι η νοσηλευτική, το παραϊατρικό και το ιατρικό προσωπικό, η λήψη μέτρων πυροπροστασίας και η αναγνώριση του κύρους του Νοσοκομείου και του ζωτικού ρόλου που διαδραματίζει στην Καβάλα και τις γύρω περιοχές.

Σχετική ανακοίνωση της διοίκησης του νοσοκομείου αναφέρει τα εξής:

“Την Τετάρτη 23 Αυγούστου 2023 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας μια κομβική σύσκεψη για τον τομέα της Υγείας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Βουλευτής της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας με τη Νέα Δημοκρατία, Μακάριος Λαζαρίδης, ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν., Μιχάλης Γιαννάκος, ο Διοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας, Αχιλλέας Γερόπουλος, καθώς και όλα τα στελέχη της Ιατρικής, Νοσηλευτικής, Διοικητικής και Τεχνικής Υπηρεσίας.

Άπαντες κατέθεσαν τις προτάσεις και τους προβληματισμούς τους σε έναν εκτενή διάλογο όσον αφορά στα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν την υπηρεσία.

Στην εναρκτήρια ομιλία του ο κ. Λαζαρίδης εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες του προς όλο το προσωπικό του νοσοκομείου, εξαίροντας την αταλάντευτη δέσμευση, τον εξαιρετικό επαγγελματισμό και την ανιδιοτέλεια που επέδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια του πρόσφατου έκτακτου περιστατικού που προέκυψε από την πυρκαγιά η οποία έφτασε κοντά στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης, κάτι που είχε ως συνέπεια τη μεταφορά των ασθενών στο Νοσοκομείο της Καβάλας, μια δύσκολη επιχείρηση η οποία ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία.

Επιπλέον, ο κ. Λαζαρίδης δεσμεύτηκε για τη σταθερή υποστήριξή του για τη βελτίωση των προκλήσεων που ταλανίζουν χρόνια το Νοσοκομείο.

Το Νοσοκομείο Καβάλας, με την υποστήριξη και τον συντονισμό τόσο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας με επικεφαλής τους υφυπουργούς, Δημήτρη Βαρτζόπουλου και Μάριο Θεμιστοκλέους όσο και του διοικητή της 4ΥΠΕ, Δημήτρη Τσαλικάκη, καθώς και της αντιπροσωπείας από το Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ και από άλλα νοσηλευτικά κέντρα της Περιφέρειας, υποδέχθηκε με αξιοθαύμαστο τρόπο 72 περιστατικά, γεγονός που αποτελεί απόδειξη της αποφασιστικής αφοσίωσής τους στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας προς στους πολίτες.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η κοινή αποφασιστικότητα να οχυρωθούν οι θεμελιώδεις πυλώνες του Νοσοκομείου και να αναβαθμιστεί ο ρόλος του σε κάθε επίπεδο, προς όφελος των πολιτών.

Περιληπτικά οι συμμετέχοντες έθεσαν μια σειρά σημαντικών θεμάτων, μεταξύ των οποίων ήταν:

  • η πιεστική ανάγκη για επαρκή στελέχωση σε ζωτικούς τομείς, όπως είναι η νοσηλευτική, το παραϊατρικό, το ιατρικό, το διοικητικό και το τεχνικό προσωπικό
  • το κραυγαλέο έλλειμμα σε ανθρώπινους πόρους θέτει έναν απτό κίνδυνο για την ικανότητα του Νοσοκομείου να παρέχει σταθερή υπηρεσία εφημερίας
  • η λήψη μέτρων πυροπροστασίας και η εξασφάλιση ασφαλών διαδικασιών εκκένωσης σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη, γεγονός το οποίο θα εξασφαλίσει την ασφάλεια τόσο των ασθενών όσο και του προσωπικού
  • η αναγνώριση του κύρους του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας ως πεμπτουσία της επιστημονικής κατάρτισης, της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης του και του ζωτικού ρόλου που διαδραματίζει εδώ και πολλά χρόνια στην εξυπηρέτηση όχι μόνον των κατοίκων της Καβάλας, αλλά και των γειτονικών Νομών και πέρα από αυτούς”

 




Στο επίκεντρο τα προβλήματα καθαριότητας και τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην συνοικία της Παναγίας

Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες των κατοίκων της Παναγίας για το πρόβλημα της καθαριότητας της περιοχής και το κυκλοφοριακό πρόβλημα 

Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσιτσιλικάκη οι κάδοι απορριμάτων είναι σε πολύ κακή κατάσταση.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ:




Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ: Γενικολογίες και απροθυμία συμμετοχής στα πραγματικά προβλήματα του τόπου μας

Άλλη μία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ ολοκληρώθηκε για να αποδείξει την απροθυμία (ή την ανικανότητα) της Διοίκησης να ασχοληθεί με τα σημαντικά θέματα που απασχολούν την περιοχή μας

Η Περιφερειακή Σύνθεση όρισε και πάλι την ατζέντα της συζήτησης με ουσιαστικές επερωτήσεις όπως η διαχείριση του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής, οι ασφαλτοστρώσεις στην ΠΕ Ξάνθης, η διαχείριση των αρκούδων που εμφανίστηκαν στην ΠΕ Ξάνθης, η διαχείριση των χρηματοδοτήσεων για σημαντικά έργα, ενώ έθεσε και το μείζον θέμα της επικίνδυνης οδήγησης παράτυπων μεταναστών στην εγνατία οδό και το επαρχιακό δίκτυο της ΑΜΘ.

Η παράταξή μας, μάλιστα πρότεινε στο Σώμα και την υιοθέτηση ψηφίσματος διαμαρτυρίας, το οποίο όμως η Διοίκηση απέρριψε αποδεικνύοντας με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο ότι δεν ενδιαφέρεται για όσα συμβαίνουν στην περιοχή μας.

Η απάντηση στην ερώτηση μας για την επικίνδυνη οδήγηση των διακινητών ήταν ως συνήθως γενικόλογη ενώ δεν έλειψε και η κλασική τους ατάκα «Δεν είναι ευθύνη της Περιφέρειας», όπως και η συνήθης πρακτική μετάθεσης ευθυνών στην κυβέρνηση, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στην Εγνατία Οδό Α.Ε. και αλλού.

Προφανώς και δεν άπτεται της απολύτου αρμοδιότητας της Περιφέρειας ΑΜΘ η διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος. Όμως, η διαχείριση της καθημερινότητας πρέπει να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και γι’ αυτό το λόγο προτείναμε την υιοθέτηση ενός ψηφίσματος που είχε ως στόχο να καταδείξει την έντονη ανησυχία και το ενδιαφέρον του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ για ένα ζήτημα που απειλεί ευθέως την ασφάλεια των πολιτών στους δρόμους της Περιφέρειας μας.

Όμως, όπως φαίνεται δεν τους νοιάζει τίποτα, δεν ενδιαφέρονται για κανένα πρόβλημα όσο σοβαρό και αν είναι και απλώς περιμένουν άπρακτοι να έρθουν οι λύσεις από άλλους.

Για την Περιφερειακή Σύνθεση όμως, η ασφάλεια όλων μας είναι μείζον ζήτημα και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε με κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο. Και φυσικά θέλουμε ένα Περιφερειακό Συμβούλιο με άποψη, θέση και μαχητικότητα για κάθε τι που απασχολεί τον πολίτη της Περιφέρειας μας. Εργαζόμαστε σκληρά γι’ αυτό και με σεβασμό στην κρίση των πολιτών, θεωρούμε ότι στις 08 Οκτωβρίου θα μας εμπιστευτούν την ψήφο τους.




Σκάλα Καλλιράχης Θάσου: Συνεχίζονται τα προβλήματα με την υδροδότηση

Συνεχίζονται τα προβλήματα με την υδροδότηση της Σκάλας Καλλιράχης στη Θάσο

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΕΥΑ Θάσου το πρόβλημα υφίσταται από την γεώτρηση της Σκάλας Ραχωνίου μέχρι την δεξαμενή της Σκάλας Καλλιράχης.

Η επιχείρηση ζητά από τους κατοίκους της περιοχής να χρησιμοποιούν με σύνεση το νερό και να αποφεύγουν τα ποτίσματα.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση:

Προς τους κατοίκους της Σκ. Καλλιράχης

“Λόγω συνεχόμενων προβλημάτων στο εξωτερικό δίκτυο ύδρευσης (γεώτρηση Σκάλας Ραχωνίου μέχρι τη δεξαμενή της Σκάλας Καλλιράχης) και μέχρι να αποκατασταθούν αυτά, παρακαλούμε τους κατοίκους στη Σκάλα Καλλιράχης να μην καταναλώνουν νερό για ποτίσματα και πλύσιμο αυλών, για να εξοικονομηθεί νερό πρωτίστως για τις ανθρώπινες ανάγκες.

Η κατανάλωση νερού είναι διπλάσια της ποσότητας που έρχεται στη δεξαμενή. Αν αυτό συνεχιστεί η δεξαμενή θα αδειάσει. Παρακαλούμε περιορίσετε την σπατάλη”!




Δύο νεκροί στα ανεξέλεγκτα πύρινα μέτωπα της Ελλάδας – Με κινητικά προβλήματα η άτυχη γυναίκα

Δύο νεκροί στη Μαγνησία είναι ο έως τώρα τραγικός απολογισμός της μεγάλης φωτιάς που μαίνεται στην περιοχή, με το πύρινο μέτωπο να είναι ανεξέλεγκτο

Πιο συγκεκριμένα, απανθρακωμένη βρέθηκε μία γυναίκα, το απόγευμα, στον οικισμό Χοροστάσι. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η γυναίκα είχε κινητικά προβλήματα και το τροχόσπιτο όπου διέμενε, βρισκόταν σε χορτολιβαδική απόσταση, σχεδόν δίπλα στη θάλασσα.

Η κατάσταση άρχισε να τίθεται εκτός ελέγχου, όταν ο σύζυγος της άτυχης γυναίκας αποφάσισε να επιδοθεί στη μάχη της κατάσβεσης. Αντί ν’ ακολουθήσει τις οδηγίες των Αρχών και να απομακρυνθεί από την περιοχή, όταν είδε τη φωτιά, προσπάθησε να τη σβήσει. Όταν πλέον κατάλαβε ότι δεν μπορούσε να περιορίσει τις φλόγες και επιχείρησε να πάρει το αυτοκίνητο, για να μεταφέρει τη γυναίκα του, ήταν ήδη πολύ αργά: Το τροχόσπιτο είχε γίνει παρανάλωμα του πυρός.

Ο ίδιος βρέθηκε ζωντανός, λίγο πιο πέρα, στα δέντρα που βρισκόταν το αυτοκίνητο, όμως εξαιτίας των αναθυμιάσεων χρειάστηκε να διακομιστεί στο νοσοκομείο. Νωρίτερα, στην περιοχή είχε σταλεί μήνυμα για εκκένωση, αλλά η άτυχη γυναίκα ήταν υπέρβαρη με κινητικά προβλήματα και δεν μπόρεσε να βγει από το τροχόσπιτο.

Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο δήμαρχος Αλμυρού, Ευάγγελος Χατζηκυριάκος, δήλωσε ότι είχε ειδοποιήσει τηλεφωνικά τους δύο κατοίκους να απομακρυνθούν. Είχε, μάλιστα, μιλήσει με τον σύζυγό της άτυχης γυναίκας. Όπως εξήγησε, ακόμη, ο οικισμός είναι μικρός, καθώς μένουν επτά-οκτώ οικογένειες, ενώ το τραγικό συμβάν σημειώθηκε πέντε μέτρα από τη θάλασσα.

Λίγη ώρα μετά τον χαμό της άτυχης γυναίκας, γινόταν γνωστή άλλη μία τραγική είδηση από τη φωτιά στη Μαγνησία: Κτηνοτρόφος, ο οποίος αγνοείτο επί περίπου δύο ώρες στον Άγιο Γεώργιο Φερρών, βρέθηκε απανθρακωμένος. Ο κτηνοτρόφος είχε δηλωθεί ως αγνοούμενος μετά την εκδήλωση της φωτιάς από τον αδελφό του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο αδέλφια είχαν πάει στο ποιμνιοστάσιο, προκειμένου να σώσουν τα ζώα τους, όταν πληροφορήθηκαν για τη φωτιά. Ο ένας αδελφός, όταν είδε τη φωτιά να πλησιάζει, έφυγε, ωστόσο ο δεύτερος -που τελικά βρέθηκε νεκρός- αποφάσισε να μείνει, για να βγάλει τα πρόβατα πιο ψηλά στο βουνό, αλλά τον πρόλαβαν οι φλόγες.

Ο αδελφός του προσπαθούσε στη συνέχεια να επικοινωνήσει μαζί του, αλλά δεν τα κατάφερε και τον δήλωσε αγνοούμενο στις Αρχές. Στο σημείο που βρέθηκε νεκρός ο άτυχος κτηνοτρόφος, τα σωστικά συνεργεία δεν μπορούσαν για ώρα να προσεγγίσουν, καθώς η φωτιά μαίνονταν με μεγάλη ένταση.

Αξίζε να σημειωθεί ότι, για την περιοχή στην οποία βρήκε τον θάνατο ο 45χρονος κτηνοτρόφος, είχε σταλεί μήνυμα 112.

reporter.com