Επίσκεψη αποστολής από τη Νυρεμβέργη στον Δήμο Καβάλας

Ο Δήμος Καβάλας υποδέχθηκε το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024, στο Δημαρχιακό Μέγαρο, μια μεγάλη αποστολή στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τη Νυρεμβέργη, στο πλαίσιο της περιοδείας τους στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Επικεφαλής της αποστολής ήταν ο έπαρχος της Νυρεμβέργης, ο οποίος συνοδευόταν από είκοσι δημάρχους μικρών δήμων της περιοχής.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπρόσωποι της Νυρεμβέργης συζήτησαν με τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη, για ζητήματα που αφορούν τη συνεργασία των δύο πλευρών, ενώ αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες για την τοπική αυτοδιοίκηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη.Μετά τη συνάντηση, οι επισκέπτες περιηγήθηκαν σε σημαντικά σημεία της πόλης, όπως το Μουσείο Καπνού, γνωρίζοντας από κοντά την ιστορία και τον πολιτισμό της Καβάλας.




Καβάλα | Πρωτοβουλία για τη διάσωση της Στέγης

Ανακοίνωση-απάντηση της Πρωτοβουλίας στο κάλεσμα του Μητροπολίτη ΦΝΘ κ. Στεφάνου που τους καλεί να αποχωρήσουν από το κτήριο της οδού Κύπρου

Την απάντηση της στην προτροπή του Μητροπολίτη Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στεφάνου, να αποχωρήσουν από το κτήριο της ΣΦΓΤ Καβάλας προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες για τη δημιουργία του Κειμιλιαρχείου, έδωσαν τα μέλη της Πρωτοβουλίας για τη διάσωση της Στέγης.

Με ανακοίνωση της αναρωτιέται, ανάμεσα στα άλλα, αφού δεν υφίσταται Σύνδεσμος στο ισόγειο και η παρουσία του συστηματικά απαλείφεται, ποιον καλούν να αποδώσει τον χώρο και να αποχωρήσει και από πού;

Η ανακοίνωση της πρωτοβουλίας αναφέρει: «Η Μητρόπολη Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου ενέταξε το υπό μελέτη έργο του κειμηλιαρχείου στον επίσημο εορτασμό των εκατό χρόνων από την ίδρυση της Μητροπόλεως, εκμεταλλευόμενη ένα επετειακό συμβάν, για να προβάλει ένα έργο που σχεδιάζει και για την πορεία του οποίου εγέρθηκαν σφοδρές αντιρρήσεις από το  πιο φωτισμένο τμήμα της καβαλιώτικης κοινωνίας (οράτε υπογραφές σε ψηφίσματα και στο δημοψήφισμα «Κάτω τα χέρια από την Στέγη»), καλώντας τον σεβασμιώτατο να μην βιαστεί. Οι αντιδράσεις συνεχίζονται.

Με την ένταξη της εκδήλωσης για το μελλοντικό έργο δημιουργείται η αίσθηση του τετελεσμένου και παράλληλα επιβάλλεται, παρουσία της θρησκευτικής, πολιτικής και αυτοδιοικητικής ηγεσίας, η ευλογία του. Ετσι η Μητρόπολη επιχειρεί να προκαταλάβει τις όποιες αντιδράσεις και να λάβει στήριξη εκ πλαγίου στο έργο της ανοικοδόμησης του νέου μουσείου, που συνεχίζει να προκαλεί αναταράξεις στην τοπική κοινωνία διχάζοντάς την.

Και αυτό γιατί το υπό ίδρυση μουσείο βασίζεται στον θάνατο του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας, του ιστορικότερου και πιο εμβληματικού πολιτιστικού σωματείου της Καβάλας, ηλικίας εβδομήντα τριών ετών, που καταλαμβάνει τον ισόγειο όροφο του κτιρίου και παραμένει στο χώρο αυτό επί 64 έτη. Αυτός είναι ο πραγματικός στόχος και καθιστά πλέον την διάσταση Εκκλησίας και πνευματικού κόσμου της πόλης μας μόνιμη.

Ηδη η ίδια η Μητρόπολη έχει μεταβάλει τις θέσεις της επί του θέματος της απομάκρυνσης της Στέγης πολλές φορές.

Στην αρχή έπεισε το τότε συμβούλιο του Συνδέσμου να στεγασθεί στο εγκαταλελειμμένο κέντρο νεότητας στον αυλόγυρο του  Αη Γιάννη.

Στη συνέχεια, με την άρνηση του Συνδέσμου και μη μπορώντας να λάβει την απόφαση για την απομάκρυνση της Στέγης ομίλησε για συγκατοίκηση και άρχισαν οι διαπραγματεύσεις για το πόσο χώρο θα παραχωρούσαν στην Στέγη. Όμως, χωρίς ποτέ να αλλάζουν οι μελέτες για τον ισόγειο χώρο, παρέδιδαν ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα, που καθιστούσαν ανεδαφική την παραμονή της Στέγης, και αποδείκνυαν ότι στην ουσία δεν επιθυμούσαν την παραμονή της Στέγης στο ισόγειο, αλλά την απομάκρυνσή της από εκεί δια της μεθόδου της δια πνιγμού συγκατοίκησης και αργότερα της όποιας χειραγώγησης.

Σήμερα η Μητρόπολη καταλήγει ότι επειδή η Στέγη δεν αποδέχτηκε την συνύπαρξη στα περιορισμένα τετραγωνικά που της διατέθηκαν, πρέπει να αποχωρήσει και να εκκενώσει τον χώρο.

Στην ουσία το έργο επαναλαμβάνεται.

Η Στέγη δεν είναι επιθυμητή και πρέπει να φύγει.

Αυτά τα ακούμε από τον Ιανουάριο του 2024, και μάλιστα αναφέρονταν τότε ότι μετά την 8η  Φεβρουαρίου γκρεμίζουν.

Αλήθεια τι γκρεμίζουν άραγε;

Μήπως την πνευματική και πολιτιστική ιστορία της  Καβάλας;

Μήπως τις εκατοντάδες εκδηλώσεων πνευματικού περιεχόμενου, που έλαβαν χώρα σε αυτό το ισόγειο, που τώρα θέλουν να μετατρέψουν σε μεγαλοπρεπή  είσοδο του μουσείου;

Ετσι εννοούν το «εσαεί» των καπνεμπόρων και του φωτισμένου προκατόχου τους, του μακαριστού Προκοπίου, ο οποίος δεν διανοήθηκε ποτέ να αποβάλει τον ιστορικό Σύνδεσμο από την έδρα του, ακόμη κι όταν ο ίδιος δρομολογούσε τις διαδικασίες για να στεγάσει στα γραφεία των καπνεμπόρων (του επάνω ορόφου) το μουσείο των εικόνων;

Στο σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε η Μητρόπολη την 24/9/2024, όπου παρατίθεται θριαμβευτικά η άδεια της νέας οικοδομής για την ανέγερση νέου ορόφου, τεχνηέντως παραλείπεται να αναφερθεί τι θα συμβεί με την τύχη του ιστορικού Συνδέσμου και αποσιωπάται για μια ακόμη φορά η παρουσία του επί 64 έτη στο ισόγειο του κτιρίου. Ό,τι ακριβώς έγινε και στο Υπουργείο Πολιτισμού κατά την έγκριση του έργου του Κειμηλιαρχείο.

Αλήθεια αναρωτιέται ο καλόπιστος πολίτης, αφού δεν υφίσταται Σύνδεσμος στο ισόγειο και η παρουσία του συστηματικά απαλείφεται, ποιον καλούν να αποδώσει τον χώρο και να αποχωρήσει και από πού;

Ποιόν καλούν να εκκενώσει τον χώρο για να διευκολύνει τις εργασίες;

Και τι θα συμβεί εάν ενωμένοι όλοι, διοίκηση και 160 μέλη, αρνηθούν;

Εάν απευθύνουν ένα ηρωικό ‘’Μολών λαβέ’’»;

 

 

www.kavalapost.gr




Καβάλα | Open day στο δημοτικό ωδείο

Ο Δήμος Καβάλας και η Αντιδημαρχία Πολιτισμού, Διά Βίου Μάθησης και Μουσικής Εκπαίδευσης σας προσκαλούν σε μια ξεχωριστή εκδήλωση, το Open Day του Δημοτικού Ωδείου Καβάλας. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, στις 17:00, στο κτίριο του Ωδείου, στην οδό Βενιζέλου 67.

Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, η οποία ξεκινά τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου, το Open Day προσφέρει στους παρευρισκόμενους μια μοναδική εμπειρία γνωριμίας με τα μουσικά όργανα και τις υπηρεσίες του Ωδείου. Η εκδήλωση απευθύνεται τόσο σε μαθητές όσο και σε γονείς, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να μάθει περισσότερα για τη μουσική εκπαίδευση.

Τι θα περιλαμβάνει η εκδήλωση:

  • Ξεναγήσεις στους χώρους του Ωδείου: Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις αίθουσες διδασκαλίας, τις αίθουσες πρόβας και τους χώρους εκδηλώσεων.
  • Γνωριμία με τα μουσικά όργανα: Οι δάσκαλοι του Ωδείου θα παρουσιάσουν στους συμμετέχοντες τα βασικά μουσικά όργανα, όπως πιάνο, κιθάρα, βιολί, πνευστά και κρουστά, δίνοντας τη δυνατότητα στους παρευρισκόμενους να έρθουν σε επαφή με αυτά.
  • Ενημέρωση για τα προγράμματα σπουδών: Οι υπεύθυνοι του Ωδείου θα ενημερώσουν για τα μαθήματα και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρονται, καθώς και για τις ευκαιρίες που δίνονται σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά με τη μουσική.

Ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Διά Βίου Μάθησης και Μουσικής Εκπαίδευσης, κ. Απόστολος Μουμτσάκης, καλεί όλους τους πολίτες να παραστούν στην εκδήλωση. Όπως αναφέρει: «Το Δημοτικό Ωδείο Καβάλας αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς φορείς καλλιτεχνικής εκπαίδευσης της πόλης μας. Το Open Day είναι μια ευκαιρία για όλους να γνωρίσουν από κοντά τις δυνατότητες που προσφέρουμε και να εξερευνήσουν τον κόσμο της μουσικής».

Η εκδήλωση αυτή δίνει την ευκαιρία τόσο στους νέους μαθητές όσο και σε μεγαλύτερους να ενημερωθούν για τα οφέλη της μουσικής εκπαίδευσης και να επιλέξουν το μουσικό όργανο που τους ενδιαφέρει.

Μην χάσετε αυτή τη μοναδική ευκαιρία για ψυχαγωγία και μάθηση.




Δράμα | Graffiti για τον αντιτσιγγανισμό

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η δημιουργία ενός νέου graffiti που κοσμεί πλέον την είσοδο του Σπιτιού Ανοιχτής Φιλοξενίας της Ένωσης Κυριών Δράμας, επί της οδού Βενιζέλου 114. Το graffiti αυτό δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου «ΩΡΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ», με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για τα δικαιώματα των Ρομά και την ενημέρωση της ίδιας της κοινότητας των Ρομά για τα θεμελιώδη δικαιώματά τους.

Το κεντρικό σύνθημα του έργου, «Είναι δικαίωμά σου, είναι ΩΡΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ», αντανακλά τον διττό στόχο του προγράμματος: από τη μία πλευρά να ενημερώσει τους Ρομά για τα δικαιώματά τους και τις ευρωπαϊκές αξίες, και από την άλλη να ευαισθητοποιήσει το ευρύτερο κοινό για τα δικαιώματα της συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας. Το graffiti έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον των Δραμινών, που το θαυμάζουν και ρωτούν για το μήνυμά του.

Το έργο «ΩΡΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ», που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2024 και θα διαρκέσει 12 μήνες, υλοποιείται από την Ένωση Κυριών Δράμας σε συνεργασία με τον φορέα Alysos Alert. Στόχος του έργου είναι η εκπαίδευση 30 γυναικών Ρομά από τους οικισμούς Αμπελοκήπων και Φιλίππου στη Δράμα. Μέσα από την εκπαίδευση, οι γυναίκες αυτές θα ενημερωθούν για τα ανθρώπινα δικαιώματά τους, θα ενδυναμωθούν απέναντι στον αντιτσιγγανισμό και θα λάβουν στήριξη στην αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν.

Το πρόγραμμα «ΩΡΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ» εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του προγράμματος BUILD («Building a robust and democratic civic space»), το οποίο στοχεύει στην προστασία και την προώθηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων και αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω του προγράμματος Citizens, Equality, Rights and Values (CERV), το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Κέντρο Στήριξης ΜΚΟ Κύπρου, με συνολική επιχορήγηση ύψους 2,9 εκατομμυρίων ευρώ. Συντονιστής του BUILD είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη, ενώ στη δράση συμμετέχουν φορείς από την Ελλάδα και την Κύπρο.

Με την ολοκλήρωση της παραγωγής του graffiti, η Ένωση Κυριών Δράμας συνεχίζει δυναμικά το έργο της, εστιάζοντας στην κοινωνική ένταξη των Ρομά και στην ευαισθητοποίηση του κοινού για τα ανθρώπινα δικαιώματα.




Καβάλα | 21ο Πανελλήνιο συνέδριο του Λυκείου Ελληνίδων

Το Λύκειο Ελληνίδων Καβάλας, σε συνεργασία με το κεντρικό Λύκειο Ελληνίδων, διοργανώνει το 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Λυκείου των Ελληνίδων από τις 26 έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 στην Καβάλα. Το συνέδριο θα φέρει στο επίκεντρο τη γυναίκα και τον ρόλο της στην παράδοση, την κοινωνία και τις σύγχρονες προκλήσεις. Με τίτλο «Γυναίκα και Λύκειο των Ελληνίδων: Αναστοχασμός, Επαναπροσδιορισμός και Νέες Προκλήσεις», το συνέδριο θα εξετάσει τη συμβολή της γυναίκας στην παράδοση και τις κοινωνικές αλλαγές του 21ου αιώνα.

Το Λύκειον των Ελληνίδων, με παρουσία σε 56 πόλεις στην Ελλάδα και 17 παραρτήματα στο εξωτερικό, προάγει την ισότητα των φύλων, τον εθελοντισμό, και την κοινωνική αλληλεγγύη από την ίδρυσή του το 1911. Μέσα από τις εκδηλώσεις του, προωθεί τις γυναίκες ως κεντρικές φιγούρες της παράδοσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ παράλληλα εστιάζει στη σύγχρονη πραγματικότητα των γυναικών, όπως η ενδοοικογενειακή και έμφυλη βία.

Οι Θεματικές Ενότητες του Συνεδρίου

Οι εργασίες του συνεδρίου θα διεξαχθούν στο ξενοδοχείο LUCY στις 27 Σεπτεμβρίου, με εξαιρετικούς ομιλητές από τον ακαδημαϊκό και κοινωνικό χώρο. Οι τέσσερις κύριες θεματικές ενότητες θα καλύψουν ποικίλα ζητήματα που αφορούν τη γυναίκα και τον ρόλο της στη σύγχρονη κοινωνία:

  1. Γλώσσα, Πολιτισμός, Τέχνη και Παράδοση: Η πρώτη ενότητα θα αναδείξει τη σημασία της γλώσσας και της λαογραφίας, ενώ θα εξετάσει το πώς οι Ελληνίδες της Επανάστασης παρουσιάστηκαν από ξένους ζωγράφους. Επίσης, θα δοθεί έμφαση στη γυναικεία ποίηση και το θέατρο ως μέσα έκφρασης και απελευθέρωσης.
  2. Σύγχρονες Πολιτικές για την Ισότητα και τη Γυναίκα: Εδώ, ομιλητές θα παρουσιάσουν την πορεία των γυναικών στην πολιτική και την οικονομία, ενώ θα διερευνηθούν θέματα όπως η ανισότητα και η σημασία των γυναικείων συνεταιρισμών στην τοπική ανάπτυξη.
  3. Δίκαιο και Ισότητα των Φύλων: Αυτή η ενότητα θα επικεντρωθεί στα νομικά δικαιώματα των γυναικών, με έμφαση στην πορεία της γυναίκας για την κατάκτηση δικαιωμάτων και την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.
  4. Κοινωνική Πολιτική και Οικογένεια: Η τέταρτη ενότητα θα εξετάσει τις προκλήσεις της σύγχρονης γυναίκας ανάμεσα σε οικογένεια και καριέρα, καθώς και το θέμα της γυναικοκτονίας και της ενδοοικογενειακής βίας.

Πολιτιστικές Εκδηλώσεις και Παράλληλες Δραστηριότητες

Το συνέδριο θα πλαισιωθεί από πολιτιστικές εκδηλώσεις, ξεκινώντας με τη μουσική εκδήλωση «Γυναίκα – Πηγή Χαράς και Αισιοδοξίας» από το Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο “Voci ContraTempo” κατά την τελετή έναρξης στις 26 Σεπτεμβρίου. Σημαντικό πολιτιστικό γεγονός αποτελεί η μουσικοχορευτική παράσταση «ΓΥΝΑΙΚΕΣ» που θα πραγματοποιηθεί στο Κάστρο της Καβάλας στις 28 Σεπτεμβρίου, αναδεικνύοντας τις μαρτυρίες γυναικών από όλη την Ελλάδα.

Τέλος, το συνέδριο θα ολοκληρωθεί με δύο εκδρομές, μία στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων και μία στο νησί της Θάσου, προσφέροντας στις συμμετέχουσες την ευκαιρία να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής.

Το συνέδριο αυτό αποτελεί μία μοναδική πλατφόρμα έκφρασης, προβληματισμού και αναστοχασμού για τις σύγχρονες γυναίκες, οι οποίες καλούνται να διαδραματίσουν πολυσχιδείς ρόλους σε έναν κόσμο γεμάτο προκλήσεις.




Ποδηλατοβόλτα 10 χιλιομέτρων στην Καβάλα για καλό σκοπό

Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου στις 10:30 π.μ., ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κηπούπολης-Καλαμίτσας, σε συνεργασία με την ποδηλατική ομάδα Wish Wheel Win, τον Νομαρχιακό Σύλλογο ΑΜΕΑ Ν. Καβάλας και τον Δήμο Καβάλας, διοργάνωσαν μια μεγάλη ποδηλατοβόλτα 10 χιλιομέτρων στο κέντρο της πόλης μέχρι και τον Μπάτη. Η εκδήλωση ξεκίνησε από την Κεντρική Πλατεία, με πλήθος Καβαλιωτών να συμμετέχουν στην όμορφη αυτή δράση.

Ο σκοπός της ποδηλατοβόλτας ήταν φιλανθρωπικός, καθώς όλα τα έσοδα που συγκεντρώθηκαν θα διατεθούν για τη στήριξη του Make-A-Wish Ελλάδος. Μετά το τέλος της ποδηλατοβόλτας, ακολούθησε η απονομή επαίνων και μεταλλίων σε όλους τους συμμετέχοντες, κλείνοντας με χαρά και αισιοδοξία μια επιτυχημένη δράση με κοινωνικό πρόσημο.




Μία… υποβρύχια έκθεση φωτογραφίας στην Αλεξανδρούπολη

Από το Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης στη στροφή «Εγνατία» της παραλιακής.

Ολοκληρώθηκε η υποβρύχια έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Φως & Ύδωρ» του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης στη στροφή «Εγνατία» στην παραλιακή Αλεξανδρούπολης.

Επρόκειτο για μια μοναδική καλλιτεχνική δράση που στόχο είχε να αναδείξει τη μαγευτική σχέση του φωτός και του νερού, δύο πανίσχυρων στοιχείων της φύσης, μέσα από τον φακό της δημιουργικής φωτογραφίας.Τα έργα εκτέθηκαν κάτω από την επιφάνεια του νερού, τυπωμένα σε αδιάβροχο μουσαμά, δημιουργώντας ένα θεαματικό παιχνίδι χρωμάτων και σκιών. Το φως και το νερό ενώνονταν, αναδεικνύοντας τις λεπτομέρειες και τη δυναμική των φωτογραφιών.

Η έκθεση φιλοδοξούσε να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τη σημασία αυτών των στοιχείων, προβάλλοντας παράλληλα τη φυσική ομορφιά της Θράκης και άλλων περιοχών. Μέσα από ενότητες που περιλαμβάνουν τοπία, βυθό, πορτρέτα, φύση και πολλά άλλα, τα καλλιτεχνικά φωτογραφικά έργα θα παρουσιαστούν με έναν πρωτότυπο τρόπο, προσφέροντας στο κοινό μια ανεπανάληπτη εμπειρία.

Συμμετέχοντες φωτογράφοι: Χρήστος Αλεξάκης, Νίκος Ανδρεαδάκης, Χριστίνα Γκούσιου, Ηλίας Γρηγοριάδης, Γεωργία Δημητρίου, Νίκος Ζωάκης, Γιάννης Καλτσεράς, Δημοσθένης Καραγεωργίου, Γιώργος Κουβαλάκης, Δρακούλης Κουλαξίδης, Χρήστος Μαλτέζος, Μιχάλης Μπολιάκης, Γιάννης Μπουλταδάκης, Γιούλα Πάτση, Τζούλια Τσιρίδου.

Η έκθεση υλοποιήθηκε το διάστημα 7 με 11 Σεπτεμβρίου με την οικονομική υποστήριξη και την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, υπό την αιγίδα και του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

 

xronos.gr




Μετά τις 5 Οκτωβρίου θα προβληθεί η ταινία “Αδέσποτα Κορμιά” στο Αντιγόνη Βαλάκου

Μετά τις 5 Οκτωβρίου θα προβληθεί η ταινία-ντοκιμαντέρ “Αδέσποτα Κορμιά” στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου στην Καβάλα.

Την είδηση μετέφερε πριν από λίγο στο Radio ENA 90,5 και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη ο Δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης ο οποίος τόνισε ότι η ταινία θα προβληθεί κανονικά παρά τις όποιες αντιδράσεις έχουν υπάρξει από μερίδα πολιτών της Καβάλας.




Με παρέμβαση Δήμαρχου Καβάλας τα ‘Αδέσποτα Κορμιά’ θα προβληθούν στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Η προβολή της ταινίας “Άδεσποτα Κορμιά” δεν πραγματοποιήθηκε όπως είχε προγραμματιστεί, καθώς στη θέση της έγινε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 8:30 μ.μ.Το Μονομελές Πρωτοδικείο Καβάλας απέρριψε την αίτηση για προσωρινή διαταγή λειτουργίας του θερινού κινηματογράφου «Ζέφυρος», κλείνοντας το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας του, αφού η εξέταση των ασφαλιστικών μέτρων έχει οριστεί για την 1η Οκτωβρίου, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν θα επιτρέπουν προβολές σε ανοιχτό χώρο.

Μετά από αυτήν την εξέλιξη, η Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση της Στέγης του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας κάλεσε την πόλη να τιμήσει την ελευθερία της έκφρασης. Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, απάντησε θετικά στο αίτημα προβολής της ταινίας, και παραχώρησε το θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου για την πραγματοποίηση της προβολής υπό την αιγίδα του Δήμου Καβάλας.




Εκδήλωση καλωσορίσματος από τον σύλλογο τριτέκνων Π.Ε. Καβάλας

Ο Σύλλογος Τριτέκνων ΠΕ Καβάλας, την  Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024, ώρα 18:30, πραγματοποιησε εκδηλωση στην αίθουσα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας “Βασίλης Βασιλικός.Ενος καλοσωρισματος στα μικρά παιδάκια που θα πάνε για πρώτη φορά στο Δημοτικό Σχολείο, στην αίθουσα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας “Βασίλης Βασιλικός”, με μία εκδήλωση και δωρά, χρήσιμα για την καινούρια αρχή.

Επίσης τιμησε και βραβεύεσαι, τους νεοεισαχθέντες σε πανεπιστήμια.




Λύση-παρέμβαση Μουριάδη | Στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου τα «Αδέσποτα κορμιά»

Ο Δήμαρχος Καβάλας ανακοίνωσε στην «Πρωτοβουλία» ότι διαθέτει το θέατρο της πόλης για την προβολή του ντοκιμαντέρ μετά το «κλείσιμο» του Ζέφυρου.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Καβάλας απέρριψε το απόγευμα της Δευτέρας 9 Σεπτεμβρίου 2024 την αίτηση έκδοσης προσωρινής διαταγής για τη λειτουργία του «Ζέφυρου», κλείνοντας οριστικά και το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας του, αφού τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε ο Σύνδεσμος Φίλων Γραμμάτων & Τεχνών πρόκειται να συζητηθούν την 1η Οκτωβρίου, ημερομηνία κατά την οποία θα είναι πλέον αδύνατες, λόγω καιρού, οι προβολές σε θερινό κινηματογράφο.

Μετά την εξέλιξη αυτή, η Επιτροπής Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση της Στέγης του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας κάλεσε ανοιχτά την «Καβάλα να τιμήσει την ελευθερία της έκφρασης», δια του Δημάρχου της πόλης, με την προβολή του ντοκιμαντέρ Αδέσποτα κορμιά στη Μεγάλη Λέσχη από τον Δήμο Καβάλας, σε συνεννόηση με τον ΣΦΓΤ, τη Κινηματογραφική Λέσχη και τη σκηνοθέτιδα [διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ].

Το πρωί της Τρίτης 10 Σεπτεμβρίου 2024 ανακοινώθηκε ότι ο Θόδωρος Μουριάδης απάντησε θετικά στο αίτημα Πρωτοβουλίας-ΣΦΓΤ-Κινηματογραφικής Λέσχης για προβολή του επίμαχου ντοκιμαντέρ υπό την αιγίδα του Δήμου Καβάλας, παραχωρώντας για τον σκοπό αυτό το θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

«Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν προσεχώς», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

 

www.kavalapost.gr




Μαθήματα ζωγραφικής στη Στέγη Φίλων Γραμμάτων & Τεχνών

Νέα σχολική χρονιά δε σημαίνει μόνο διάβασμα! Ολοκληρώθηκε φέτος η τέταρτη χρονιά των χειμερινών και καλοκαιρινών μαθήματων  ζωγραφικής στη Στέγη και  στο Ζέφυρο για παιδιά και ενήλικες.

Η Καβαλιώτισσα εικαστικός Ευγενία Παπαϊωάννου σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Φίλων Γραμμάτων &Τεχνών, ανακοινώνει την έναρξη των μαθημάτων του εικαστικού τμήματος στις 30 Σεπτέμβρη 2024, στο χώρο της Στέγης Φίλων Γραμμάτων & Τεχνών (οδός Κύπρου).

Στο μάθημα της ζωγραφικής τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορες τεχνικές, υλικά και έννοιες. Μαθαίνουν τα σχήματα, τα χρώματα (χρωματολογία) και συζητούν για την αρμονία και τη συμμετρία. Τα μαθήματα εναρμονίζονται με την εποχή και τα παιδιά δημιουργούν κατασκευές και κάρτες τα Χριστούγεννα, μάσκες στις Απόκριες, ζωγραφίζουν πασχαλινές ιδέες!

 

www.proininews.gr




«Καλούμε δημοσίως τον κ. Δήμαρχο να παραχωρήσει την Μεγάλη Λέσχη για την προβολή του ντοκιμαντέρ»

Η Καβάλα να τιμήσει την ελευθερία της έκφρασης.

Μετά την σημερινή εξέλιξη απαγόρευσης της προβολής του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά» και ουσιαστικά επιβολής καθεστώτος λογοκρισίας στον ΣΦΓΤ με προσχηματικό τρόπο, θεωρούμε ότι η ίδια η λειτουργία του ΖΕΦΥΡΟΥ διακυβεύεται αλλά και του ΣΦΓΤ που κινδυνεύει να χάσει και το δεύτερο χώρο δράσης του.

Εξακολουθούμε να πιστεύουμε στις δημοκρατικές παραδόσεις της πόλης μας και στην ανάγκη υπεράσπισης της ελεύθερης διακίνησης απόψεων και ιδεών, μακριά από κάθε πρακτική μισαλλοδοξίας και φανατισμού.

Είναι ευκαιρία η πόλη μας να δείξει για μια ακόμη φορά τις δημοκρατικές της αντοχές, προβάλλοντας την ανεκτικότητα και την αντίθεσή της σε κηδεμόνευση και χειραγώγηση της τέχνης και της ελεύθερης άποψης, που επλήγησαν βάναυσα από την αυθαίρετη απόφαση της Περιφέρειας.

Καλούμε δημοσίως τον κ. Δήμαρχο να παραχωρήσει την Μεγάλη Λέσχη για την προβολή του ντοκιμαντέρ, σε συνεννόηση με τον ΣΦΓΤ, την Κινηματογραφική Λέσχη και την σκηνοθέτιδα.

ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ – ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΕΓΗ!

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ




Μια βραδιά από το παρελθόν από τον πολιτιστικό σύλλογο Κηπούπολης Καλαμίτσας

Την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024, στις 19:00, παρά την βροχή, πραγματοποιήθηκε για άλλη μια χρονιά η εκδήλωση «Χρώματα και Αρώματα», που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κηπούπολης-Καλαμίτσας.Η εκδήλωση έλαβε χώρα στη Σοφοκλή Βενιζέλου, προσφέροντας μια βραδιά γεμάτη διασκέδαση για μικρούς και μεγάλους με το κεντρικό θέμα να θυμίζει «Παλιό Λούνα Παρκ».

Στην εκδήλωση υπήρχε πληθώρα δραστηριοτήτων,παιχνίδια με στόχους σε πρότυπα Λούνα Παρκ, παιδικά εργαστήρια ζαχαροπλαστικής και χειροτεχνίας, καθώς και επιδείξεις ποδηλάτου.Τα τοπικά καταστήματα επίσης συμμετείχαν, προσφέροντας εκπλήξεις και διάφορα events στους επισκέπτες.




47ο Φεστιβάλ Δράμας | προβολή του ντοκιμαντέρ παραγωγή της Ένωσης Κυριών Δράμας «Το Mobile School Ταξιδεύει».

Στις 4 Σεπτεμβρίου 2024, το ντοκιμαντέρ «Το Mobile School Ταξιδεύει», παραγωγής της Ένωσης Κυριών Δράμας και σκηνοθετημένο από τον Λουκά Παλαιοκρασά, προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο 47ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Η προβολή, που έγινε στο Γυμνάσιο Αρρένων, συγκέντρωσε το θερμό χειροκρότημα του κοινού.

Το ντοκιμαντέρ εστιάζει στη ζωή των παιδιών Ρομά που ζουν στον καταυλισμό Φιλίππου Δράμας, εστιάζοντας στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και την εργασία τους στους δρόμους. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έργου «Mobile School Travels», το οποίο εντάσσεται στο πρόγραμμα Active Citizens Fund. Το πρόγραμμα αυτό, με χρηματοδότηση από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, στοχεύει στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής και του αναλφαβητισμού, καθώς και στην ενθάρρυνση της συμμετοχής των παιδιών Ρομά σε εκπαιδευτικές δράσεις, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση τους και τη ψυχο-κοινωνική τους ανάπτυξη.

Το ντοκιμαντέρ έχει ήδη προβληθεί σε σημαντικά φεστιβάλ, όπως το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στην κινηματογραφική Λέσχη Φιλοπρόοδης Ένωσης Ξάνθης, στο Θέατρο Λιθογραφείον Πάτρας, στο Κατάστημα Κράτησης Χανίων και στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού στην Κύπρο. Επίσης, αναμένεται να προβληθεί στο 7ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας από τις 18 έως τις 24 Νοεμβρίου 2024.

Το πρόγραμμα Active Citizens Fund, ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) για την περίοδο 2014-2021. Στόχος του είναι η ενίσχυση της κοινωνίας των πολιτών, η προώθηση της δημοκρατικής συμμετοχής και η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στην Ελλάδα, η διαχείριση της επιχορήγησης ανατέθηκε στο Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Solidarity Now. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος: www.activecitizensfund.gr.




Εθιμοτυπική Επίσκεψη του Δημάρχου Ικονίου στο Δημαρχείο Καβάλας

Ο Δήμαρχος του Konya Selcuklu, κ. Ahmet Pekyatirmaci, πραγματοποίησε εθιμοτυπική επίσκεψη στο Δημαρχείο Καβάλας, συνοδευόμενος από μια πολυπληθή αντιπροσωπεία από την περιοχή του Ικονίου. Η συνάντηση με τον Δήμαρχο Καβάλας,κ. Θόδωρο Μουριάδη, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της περιοδείας του στην πόλη, με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας “Οι θησαυροί από το Ικόνιο και τη Σίλλη”, που θα πραγματοποιηθούν στο Μουσείο του Μοχάμετ Αλί.Στην επίσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Τούρκος βουλευτής, κ. Mustafa Hakan Ozer, ο Πρύτανης του πανεπιστημίου  Necmettin Erbakan, κ. Cem Zorlou, και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ανταλλάξιμων Σαμψούντας, κ. Salih Meritz.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι δύο Δήμαρχοι τόνισαν τη σημασία της ενίσχυσης των δεσμών μεταξύ των δύο λαών, με τον Ahmet Pekyatirmaci να υπογραμμίζει τις κοινές πολιτισμικές ρίζες που ενώνουν τις δύο περιοχές.Η έκθεση φωτογραφίας, που εγκαινιάζεται σήμερα, αποτελεί μια γέφυρα πολιτισμικής κατανόησης και αναδεικνύει τους ιστορικούς δεσμούς μεταξύ των λαών.Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την ανάγκη για συνεργασία και αλληλοκατανόηση, προκειμένου να προωθηθεί η ειρήνη και η φιλία στην περιοχή.




Η υπεύθυνη της Κινηματογραφικής Λέσχης του Ζέφυρου σχολιάζει

Σχόλιο της υπεύθυνης της Κινημ. Λέσχης του Σ.Φ.Γ.Τ. Καβάλας για την προβολή της 9/9 στον Ζέφυρο του ντοκιμαντέρ Αδέσποτα Κορμιά της Ελίνας Ψύκου.

Με ευκαιρία α. την προβολή του ντοκιμαντέρ Αδέσποτα Κορμιά (2024), την Δευτέρα 9/9 στον Ζέφυρο με την παρουσία της δημιουργού ,Ελίνας Ψύκου ( σενάριο και σκηνοθεσία) που θα μιλήσει για την ταινία και θα απαντήσει σε ερωτήσεις των θεατών και β. την δημοσίευση και στον τοπικό τύπο κειμένων μερίδας συμπολιτών σχετικά με την παραπάνω προβολή, ως μέλος του Δ.Σ. του Σ.Φ.Γ.Τ. Καβάλας και υπεύθυνη για το κινηματογραφικό του τμήμα και συνυπεύθυνη για την λειτουργία του θερινού κινηματογράφου της πόλης, Ζέφυρος, κρίνω σκόπιμο να γίνει μια επιγραμματική έστω, αναφορά για την ταινία , στο πνεύμα που συνηθίζουμε πάντα να κάνουμε και προφορικά πριν από κάθε προβολή μας, αφήνοντας την δημιουργό να μας μιλήσει επί της ουσίας του έργου της, όταν θα συναντηθεί με τους θεατές.

Για το θέμα της ταινίας, η Ελίνα Ψύκου, σε σημείωμα σκηνοθέτη με ευκαιρία την πρεμιέρα της ταινίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αναφέρει: «Σε μια εποχή που οι Ευρωπαίοι ταξιδεύουν από χώρα σε χώρα ελεύθερα και άρα περισσότερο από ποτέ, το ντοκιμαντέρ Αδέσποτα Κορμιά είναι ένα διαφορετικό και ασυνήθιστο ταξίδι, ένα επείγον road movie σε μια ήπειρο που απειλείται από κρίση και διαίρεση.

Στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού, θα διαπιστώσουμε πως η κατάργηση των φυσικών συνόρων στην Ευρώπη δυστυχώς δεν έφερε και την αντίστοιχη κατάργηση των νομικών, κοινωνικών και άλλων τεχνητών συνόρων, που συνεχίζουν να θίγουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και να διχάζουν.

Επίσης, θα καταγράψουμε τον παραλογισμό διαδρομών που συνδυάζουν το δράμα με την κωμωδία, και θα ανακαλύψουμε κάποια φαινόμενα της εποχής μας: τον «τουρισμό αμβλώσεων», τον «τουρισμό γονιμότητας», και τον «τουρισμό αυτοκτονίας».

Στην ταινία συνεργάστηκαν, μεταξύ άλλων, οι Νικόλας Καρανικόλας (φωτογραφία), Νίκος Βαβούρης (μοντάζ ), Νίκος Πάστρας (σχεδιασμός τίτλων και αφίσας). Η ταινία είναι μια συμπαραγωγή Ελλάδας, Ελβετίας, Ιταλίας, Βουλγαρίας και πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ Α.Ε.) και περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα Προορισμός ταξίδι: Περιφερειακές Προβολές 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Η παγκόσμια πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ έγινε στο 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στο Διαγωνιστικό Τμήμα της διοργάνωσης και τιμήθηκε συνολικά με δύο βραβεία: Ειδική μνεία από την Κριτική Επιτροπή για «μία αντισυμβατική εξερεύνηση δύσκολων ηθικών, φιλοσοφικών και πολιτικών ζητημάτων γύρω από το δικαίωμα να ελέγχεις το σώμα σου – τόσο στη ζωή όσο και στον θάνατο – ανάλαφρη και επιτακτική την ίδια ακριβώς στιγμή».

Ειδική Μνεία Διεθνούς Αμνηστίας, «για το δυστυχώς, επίκαιρο οδοιπορικό ανθρώπων που αποζητούν το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματός τους και για την έρευνα εις βάθος που συνδυάζεται με την τολμηρή καλλιτεχνική ματιά της δημιουργού».

Η ταινία προβλήθηκε στη συνέχεια στο διαγωνιστικό F:ACT του Φεστιβάλ CPH:DOX στην Κοπεγχάγη, ένα από τα κορυφαία φεστιβάλ στον χώρο του ντοκιμαντέρ απ’ όπου προωθούνται ταινίες υποψήφιες για Όσκαρ και από τις 28 Μαρτίου κυκλοφορεί στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες.

Για την ταινία έχει εκφραστεί ευμενέστατα η συντριπτική πλειοψηφία των έγκριτων κριτικών κινηματογράφου της χώρας. Τέλος όσο αφορά την προβολή της ταινίας στην Καβάλα, αποφασίστηκε στα μέσα του Απριλίου, αλλά τελούσαμε εν αναμονή εμβόλιμης ημερομηνίας στο πρόγραμμα της δημιουργού.

Επιλέχθηκε γιατί δίνει χώρο σε εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις , χωρίς να κουνάει το δάχτυλο σε κανέναν, πάνω σε θέματα αυτοδιάθεσης και σωματικής αυτονομίας σε μια Ευρώπη η οποία έχει καταργήσει γεωγραφικά σύνορα, όχι όμως και αντικρουόμενες θεσμικές, πολιτικοκοινωνικές, θρησκευτικές και πολιτιστικές αντιθέσεις αιώνων.

Το δικαίωμα στην άμβλωση, το δικαίωμα στην εξωσωματική γονιμοποίηση και το δικαίωμα στην ευθανασία αποτελούν συχνά θέματα που απασχολούν τόσο τον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό βίο όσο και την ζώνη που αυτοί συναντώνται και η ταινία εξερευνά ακριβώς την διαχείριση αυτών των θεμάτων από την Μάλτα μέχρι την Ελβετία.

Κρίθηκε λοιπόν ότι η προβολή της ταινίας που χρησιμοποιώντας χιούμορ, μυθοπλαστικά κομμάτια και τραγούδια σχολιαστικά των τεκταινόμενων, δίνει την ευκαιρία στον καθένα μας να δει, να σκεφτεί, ν’ αξιολογήσει, να νιώσει και να καταλάβει τι σημαίνει να ζεις και να πεθαίνεις στη σύγχρονη Ευρώπη και που βεβαίως δίνει και στον καθένα μας το δικαίωμα να διαφωνήσει, θα είχε ενδιαφέρον να προβληθεί και στην Καβάλα.

Όσο για τις οργισμένες φωνές που εκφράζονται με αντίστοιχη ρητορική και συνηθίζουν να ζητούν απαγόρευση προβολής της ταινίας πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ζούμε σε ένα Κράτος Δίκαιου, όπου κάθε καλλιτεχνικό έργο δικαιούται να μπορεί να υπάρχει και να μπορεί να επικοινωνηθεί.

Η Ελίζ Ζαλαντό, Γενική Διευθύντρια Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει γράψει επί του θέματος: «Η Δημοκρατία είναι ένας θεσμός υπέροχος που μας καλεί να συμβιώνουμε με άτομα, τα οποία ενδεχομένως έχουν διαφορετικές απόψεις από τις δικές μας.

Αν αυτές οι απόψεις δεν κηρύσσουν το μίσος και δεν καλούν σε παράνομες πράξεις, αν δεν απειλούν τις θεμελιώδεις αρχές της ελευθερίας και της Δημοκρατίας κι αν δεν παραβαίνουν τους υπάρχοντες νόμους, τότε οφείλουμε να τις ακούμε μέσα στο πλαίσιο μιας κοινωνίας αποδοχής και αγάπης».

Τέλος όσο αφορά το ζήτημα που προέκυψε για την αφίσα της ταινίας, θεωρώ ότι πράγματι δεν υπάρχει κάτι προσβλητικό ή χλευαστικό σε αυτή καθώς η ταινία ασχολείται με θηλυκότητες και ταλαιπωρημένα σώματα.

Όπως χαρακτηριστικά και πάλι αναφέρει η Ελίζ Ζαλαντό: «ο Σταυρός του Κυρίου δεν είναι μόνον ένα σύμβολο πίστης, μια απλή εικόνα που αναπαράγεται στατικά ανά τους αιώνες, αλλά και ένας συμπεριληπτικός τόπος και ένας εν κινήσει τρόπος που αγκαλιάζει τον πεπτοκώτα άνθρωπο, τον πάσχοντα άνθρωπο, τον εσαεί ξένο, τον οποίο οφείλουμε να υποδεχόμαστε με ταπεινότητα, κατανόηση και αγάπη».

 

www.proininews.gr




Έναρξη του 47ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Με ιδιαίτερη ζωντάνια και αισιοδοξία, πραγματοποιήθηκε χθες η έναρξη του 47ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας στο αμφιθέατρο «Αντώνης Παπαδόπουλος». Παρουσία του υφυπουργού Πολιτισμού, κ. Ιάσωνα Φωτήλα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής, κ. Γιάννης Σακαρίδης, υποδέχθηκε με θέρμη τους δημιουργούς, υπογραμμίζοντας την πρωτοκαθεδρία των ελληνικών ταινιών μικρού μήκους στην παγκόσμια σκηνή. Το Φεστιβάλ, που γιορτάζει 47 χρόνια ζωής, θα διαρκέσει έως τις 8 Σεπτεμβρίου, με εμπλουτισμένο πρόγραμμα και αυξημένη αναγνωρισιμότητα.

Ο Δήμαρχος Δράμας, κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στην εδραίωση του θεσμού και τη σημασία του για την πόλη και την Ελλάδα, ενώ παρουσίασε τις πρόσφατες βελτιώσεις στις πολιτιστικές υποδομές της Δράμας, αξίας 1.460.000 ευρώ. Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους πολιτικοί, καλλιτέχνες και κοινό, αναδεικνύοντας τη σημασία του Φεστιβάλ ως χώρου δημιουργίας και έμπνευσηςπο




Θάσος | Συνεργασία Ελλάδας-Γαλλίας μέσα από το έργο διακεκριμένης Γαλλίδας αρχαιολόγου

Στο πρόσωπο μιας δραστήριας Γαλλίδας αρχαιολόγου που ερωτεύτηκε την Ελλάδα και αγάπησε τη Θάσο, προσφέροντας σημαντικό ερευνητικό έργο στις ανασκαφές της Γαλλικής Σχολής Αθηνών αλλά και στην τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, τιμήθηκε από το Γαλλικό κράτος η μακραίωνη συνεργασία και φιλία των δυο χωρών.

Σε μια σεμνή αλλά συγκινητική τελετή στο προαύλιο του επιβλητικού αρχαιολογικού μουσείου της Θάσου, η Γαλλίδα αρχαιολόγος Manuel Wurch – Kozelj τιμήθηκε από το Γαλλικό κράτος με το παράσημο του Ιππότη του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα που της επέδωσε ο Γενικός Πρόξενος της Γαλλίας Jean – Luc Lavaud.

Το παράσημο του Ιππότη του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα θεσπίστηκε με αυτοκρατορικό διάταγμα του Ναπολέοντα Βοναπάρτη τον Μάρτιο του 1808 για να τιμήσει, τις αρετές και την αξία όσων συμβάλλουν αποτελεσματικά στην πνευματική, επιστημονική και καλλιτεχνική διάδοση της Γαλλίας σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί, μαζί με τη Λεγεώνα της Τιμής, ένα από τα παλαιότερα γαλλικά παράσημα.

Η κ. Wurch – Kozelj μαζί με τον σύζυγό της, Tony Kozelj, με καταγωγή από τη Δαλματία, αποτελούν ίσως τα πιο αγαπημένα πρόσωπα της Γαλλικής Σχολής Αθηνών που ζουν και εργάζονται στο νησί εδώ και τρεις δεκαετίες, προσφέροντας αμφότεροι σημαντικό επιστημονικό, ερευνητικό και αρχαιολογικό έργο. Λάτρεις της Ελλάδας ήρθαν στο νησί στο πλαίσιο του ανασκαφικού έργου και έμειναν σε αυτό κερδίζοντας το σεβασμό, την εκτίμηση και την αγάπη όλων των κατοίκων.

J.-L. Lavaud: «Ηγετική φυσιογνωμία η Manuela»

Ο Γάλλος πρόξενος Jean – Luc Lavaud στον χαιρετισμό του χαρακτήρισε την κ. Wurch – Kozelj, ως μια ηγετική φυσιογνωμία στους τομείς της έρευνας στην αρχιτεκτονική και την αρχαιολογία συμπληρώνοντας: «τα τελευταία τριάντα χρόνια που ζείτε στην Θάσο συμβάλλετε ακούραστα στην ανάδειξη αυτής της εμβληματικής, για τη Γαλλική αρχαιολογία, περιοχής.

Μαζί με τον σύζυγό σας, Anton Kozelj, που ανακηρύχθηκε Ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής το 2014, εργάζεστε για να μεταδώσετε τις ανακαλύψεις σας και να προωθήσετε την πολιτιστική κληρονομιά, πάντα σε στενή συνεργασία με τη Γαλλική Σχολή Αθηνών και τις ελληνικές Εφορείες Αρχαιοτήτων.

Διαδραματίσατε σημαντικό ρόλο στην ίδρυση του μουσείου της Θάσου και στη δημιουργία ενημερωτικών πινακίδων για τους κύριους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού, φροντίζοντας πάντα να περιλαμβάνεται και μια γαλλική εκδοχή.

Με τον σύντροφό σας, μοιράζεστε και μεταδίδετε τις γνώσεις σας για την αρχαία αρχιτεκτονική καλωσορίζοντας τακτικά επισκέπτες στη Θάσο, παρέχοντας εκπαίδευση και εκλαϊκεύοντας τις ανακαλύψεις σας, ιδιαίτερα στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης».

Συγκινημένη για την τιμή που της έγινε, η κ. Kozelj μιλώντας στην εκδήλωση αναφέρθηκε στη συμβολή όσων βοήθησαν να ευοδωθεί η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. «Πολλοί από εσάς που είστε δω», τόνισε η Γαλλίδα αρχαιολόγος, «έχετε διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο ταξίδι μου, εμπνέοντας κάποιες από τις επιλογές μου, είτε συμμετέχοντας ενεργά στις αποστολές που μου ανατέθηκαν.

Άλλοι πάλι, στηρίζοντάς με στις ενέργειές μου, που επέτρεψαν να αναδείξω την συνεργασία μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας και άλλοι ενθαρρύνοντάς – με στην έρευνά μου –  σχετικά με τη Θάσο και την αρχαιολογική της κληρονομία.

Ο καθένας από εσάς θα αναγνωρίσει τον εαυτό του και θα βρει εδώ τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες.  Δεν θα ξεχάσω να αναφέρω τον άνδρα μου και την κόρη μου, που υπήρξαν μόνιμα και σταθερά στηρίγματα. Αυτή η διάκριση με τιμά. Είναι μια αναγνώριση της σταδιοδρομίας μου που μπόρεσα να μοιραστώ και να προσφέρω».

Στην μακρά, αγαστή και καρποφόρα συνεργασία που είχε όλα αυτά τα χρόνια με την Manuela Wurch – Kozelj αναφέρθηκε η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, Σταυρούλα Δαδάκη.

Καλωσορίζοντας τους καλεσμένους στο αρχαιολογικό μουσείο υπογράμμισε πως η εκδήλωση δεν περιποιεί τιμή μόνο για την Manuela αλλά για ολόκληρο το νησί, γιατί αν και ξένη στην καταγωγή τα τελευταία τριάντα χρόνια ζει και εργάζεται στη Θάσο.

«Ως φοιτήτρια ερωτεύτηκε την αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική. Ήρθε στην Ελλάδα, την ερωτεύτηκε και παρέμεινε. Ερωτεύτηκε τον Tony και ήρθε στη Θάσο. Ερωτεύτηκε τη Θάσο και έμεινε εδώ όλα αυτά χρόνια. Νομίζω πως δεν υπάρχει μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη από τον έρωτα», σημείωσε με έμφαση η Έφορος αρχαιοτήτων.

Ποια είναι η Manuela Wurch – Kozelj

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Στρασβούργο. Ξεκίνησε τις σπουδές της στη σχολή Αρχιτεκτονικής του Στρασβούργου όπου έλαβε το δίπλωμα αρχιτεκτονικής με διδακτορική διατριβή.

Από νωρίς έδειξε έντονο ενδιαφέρον για περιβαλλοντικά ζητήματα και επέδειξε μεγάλη εφευρετικότητα αναπτύσσοντας καινοτόμα έργα. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην αρχιτεκτονική με ειδίκευση στην αρχαιολογία, στην σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού.

Πραγματοποίησε πολυάριθμες τοπογραφικές και αρχιτεκτονικές έρευνες για λογαριασμό της Γαλλικής Σχολής Αθηνών, στους αρχαιολογικούς χώρους του ‘Αργους, της Δήλου, των Φιλίππων της Θάσου, όπως επίσης στην Κύπρο και στην Αλβανία.

Τέλος, το 2017, έλαβε ένα διδακτορικό στην αρχαιολογία από το πανεπιστήμιο Paris I Panthéon – Sorbonne με μια διατριβή με τίτλο: «Τα λατομεία της Θάσου: τεχνική και κοινωνικοοικονομική μελέτη».

www.proininews.gr




Η Ελληνίδα στον Πόλεμο»: Φωτογραφική Έκθεση στη Λέσχη Αξιωματικών Καβάλας από τη ΧΧ Τεθωρακισμένη Μεραρχία

Η ΧΧ Τεθωρακισμένη Μεραρχία ανακοινώνει τη διοργάνωση φωτογραφικής έκθεσης με τίτλο «Η Ελληνίδα στον Πόλεμο», η οποία φιλοξενείται στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Καβάλας. Η έκθεση άνοιξε τις πόρτες της στο κοινό την Παρασκευή 23 Αυγούστου 2024 και θα παραμείνει ανοιχτή έως το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024.

Η εν λόγω έκθεση δημιουργήθηκε το 2019 από το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης) ως φόρος τιμής στις γυναίκες που συνέβαλαν στους αγώνες του Έθνους, αναδεικνύοντας τον ρόλο τους ως φύλακες των ηθικών αξιών της Ελλάδας.Η έκθεση δημιουργήθηκε το 2019 από το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης), προκειμένου να απονεμηθεί η οφειλόμενη τιμή στις γυναίκες που έλαβαν μέρος στους αγώνες του Έθνους μας




Συνέντευξη Τύπου για τις εκδηλώσεις για τα 100 Χρόνια από τη Μετεγκατάσταση των Καππαδοκών

Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, μαζί με εκπροσώπους της Εφορείας Αρχαιοτήτων, του Ερευνητικού Κέντρου ΜΟΗΑ, του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών και της Δημοτικής Κοινότητας Νέας Καρβάλης, παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη 22 Αυγούστου 2024, στις 12:00, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας.

Στη συνέντευξη παρουσιάστηκε ο κύκλος εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στο επόμενο διάστημα, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη μετεγκατάσταση των Καππαδοκών στην περιοχή. Οι εκδηλώσεις αυτές θα περιλαμβάνουν ποικίλες δράσεις που θα τιμήσουν την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά των Καππαδοκών.




Η ΧΧ Τεθωρακισμένη Μεραρχία άνοιξε τις πύλες της για την Αυγουστιάτικη πανσέληνο

Το στρατόπεδο Καρακώστα άνοιξε τις πύλες του στο κοινό για πρώτη φορά, προσφέροντας μια μοναδική βραδιά υπό το φως της Αυγουστιάτικης πανσελήνου την Δευτέρα 19 Αυγούστου. Ο υποστράτηγος Ηλίας Κωστάκης, διοικητής της ΧΧ Τεθωρακισμένης Μεραρχίας, καλωσόρισε θερμά τους πολίτες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση για αυτή την ξεχωριστή βραδιά.

Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια συναυλία με θέμα το φεγγάρι, επιμελημένη από το Δημοτικό Ωδείο Καβάλας. Η Πωλίνα Κατσαβούνη και ο Πάρης Τσίρτσης, καθηγητές του ωδείου, χάρισαν όμορφες μουσικές στιγμές με τραγούδια Ελλήνων και ξένων συνθετών.Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από εκλεκτά τοπικά κρασιά, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους μια ολοκληρωμένη εμπειρία κάτω από το φως της πανσελήνου.




Πάρτι στην Πανσέληνο στην Καλαμίτσα από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κηπούπολης Καλαμίτσας

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κηπούπολης Καλαμίτσας διοργάνωσε την Δευτέρα 19 Αυγούστου με επιτυχία το Πάρτι Αυγουστιάτικης Πανσέληνου 2024 στην παραλία της Καλαμίτσας. Η βραδιά ήταν πραγματικά μαγική, γεμάτη μουσική, χορό και διασκέδαση. Η παραλία γέμισε με κέφι και χαρά από κόσμο που ήρθαν από κάθε γωνιά της πόλης της Καβάλας.




Σοροπτιμιστική Ένωση Ελλάδος διοργανώνει Ακαδημία Ηγεσίας στην Καβαλά

Η Σοροπτιμιστική Ένωση Ελλάδος διοργανώνει στην Καβάλα Ακαδημία Ηγεσίας που αποσκοπεί στην ενδυνάμωση νέων γυναικών από διάφορες χώρες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες στα θέματα της Τεχνητής Νοημοσύνης και της ηγεσίας.Η έναρξη της διοργάνωσης σημαδεύτηκε από την ομιλία της Υφυπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφίας Βούλτεψη, ενώ στην εκδήλωση παρέστη και ο Καβαλιώτης Υπουργός Μετανάστευσης, Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Η Ακαδημία Ηγεσίας, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Σοροπτιμιστικής Ομοσπονδίας, στοχεύει στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση της δυνατότητας στις νέες γυναίκες.Πέρα από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι συμμετέχουσες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την Καβάλα και την ευρύτερη περιοχή μέσω ενός πενθήμερου προγράμματος επισκέψεων και ξεναγήσεων σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος.Αυτή η συνδυαστική εμπειρία εκπαίδευσης και πολιτισμικής ανταλλαγής συμβάλλει στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη των συμμετεχουσών.




Ανοιχτός ο αρχαιολογικός χώρος Αβδήρων το βράδυ για την πανσέληνο του Αυγούστου

Στις 19/8 από 20.00 έως 24.00 με είσοδο ελεύθερη

Ανοιχτός θα παραμείνει για το κοινό ο αρχαιολογικός χώρος Αβδήρων το βράδυ της Δευτέρα 19 Αυγούστου από 20.00 έως 24.00 για την πανσέληνο του Αυγούστου.

Μετά τη δύση του ηλίου, στρέφοντας το βλέμμα προς τα νοτιοανατολικά, θα διακρίνουμε στον νυχτερινό ουρανό την ανατολή του «Φεγγαριού του Οξύρυγχου».

Η πανσέληνος του Αυγούστου ονομάζεται και «Φεγγάρι του Οξύρυγχου» λόγω των ιθαγενών της Αμερικής οι οποίοι τέτοια μέρα ψάρευαν το συγκεκριμένο ψάρι – γνωστό και ως μουρούνα.

 

empros.gr




Πάρτι στην πανσέληνο του Αυγούστου συνεχίζει τις Καλοκαιρινές του δράσεις ο δραστήριος σύλλογος

Η Εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 19 Αυγούστου στην παραλία της Καλαμίτσας, είναι μια πρωτοβουλία του τοπικού συλλόγου για την προώθηση και την ανάδειξη της περιοχής. Η διοργάνωση αυτή περιλαμβάνει μουσική και δωρεάν προσφορά κρασιού για τους παρευρισκόμενους, μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων.

Η πρόσκληση απευθύνεται τόσο στους κατοίκους των δυτικών συνοικιών της Καβάλας όσο και σε όλους τους Καβαλιώτες, τουρίστες και επισκέπτες. Ο σύλλογος έχει ήδη οργανώσει διάφορες καλοκαιρινές δράσεις στην παραλία, όπως καθαρισμό της, δημιουργία γλυπτών στην άμμο και παιχνίδια τύπου «Survivor» για παιδιά.Ο πρόεδρος του συλλόγου, Νίκος Μωϋσίδης, αναφέρει ότι οι δράσεις αυτές στοχεύουν στην προώθηση της Καλαμίτσας, με την ελπίδα να λυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παραλία, κυρίως το ιδιοκτησιακό ζήτημα.




Πράξη συνεργασίας μεταξύ Υπουργείου Πολιτισμού και Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών.

Σήμερα 29 Ιουλίου 2024, στην Αθήνα, υπογράφτηκε από την Υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη η πράξη συνεργασίας με το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών στη Νέα Καρβάλη, στους τομείς της καταγραφής και της συντήρησης των συλλογών του Μουσείου και του Ιστορικού Αρχείου, αντικειμένων που ύστερα από λεπτομερή, πολύχρονη μελέτη από ειδικούς χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα σπάνια και μοναδικά.

Είναι ένα πρώτο βήμα, μια αρχή, ύστερα από πολλά χρόνια προσπαθειών με συμμάχους τους βουλευτές μας, τον Δήμο Καβάλας και τη Περιφέρεια, προκειμένου να αναδειχθεί ο πολιτισμικός πλούτος που οι πρόσφυγες από την Καππαδοκία μετέφεραν στην Ελλάδα το 1924.

Εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην Υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη, στους Διευθυντές και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΠΟ και στην τοπική έφορο Αρχαιοτήτων Καβάλας και Θάσου κυρία Σταυρούλα Δαδάκη. Στους βουλευτές μας της τελευταίας δεκαπενταετίας και ιδιαίτερα στους νυν, Υπουργό κύριο Νίκο Παναγιωτόπουλο, Μακάριο Λαζαρίδη, Γιάννη Πασχαλίδη και Αγγελική Δεληκάρη. Στον Δήμαρχο Καβάλας κύριο Θόδωρο Μουριάδη και στην Διευθύντρια του Δήμου μας κυρία Χριστίνα Ταβουλτζίδου που μαζί κάναμε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ξεπεράσουμε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Στην Περιφερειακή Διοίκηση, στον Περιφερειάρχη κύριο Χριστόδουλο Τοψίδη, στον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κύριο Θόδωρο Μαρκόπουλο, αλλά και την απελθούσα Περιφερειακή Διοίκηση του κυρίου Χρήστου Μέτιου.

Εκατό χρόνια μετά την ανταλλαγή, ο αγώνας μας για την διαφύλαξη και προβολή της πατρογονικής μας Καππαδοκικής κληρονομιάς συνεχίζεται.




Καβάλα : Τζαζ στην Παναγία την Κυριακή 28 Ιουλίου 2024

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 28 Ιουλίου, στις 21:00, στην οδό Πουλίδου 24, στην Παναγία.

Το συγκρότημα αποτελείται από τους εξής μουσικούς:

Γιάννης Παπατριανταφύλλου στο κοντραμπάσο

James Wylie στο σαξόφωνο

Δημήτρης Αγγελάκης στο βιμπράφωνο

Γεώργιος Κλουντζός-Χρυσίδης στα ντραμς

Η εκδήλωση διοργανώνεται από τον Δημήτρη Γερόπουλο, Μηχανολόγο Μηχανικό και Msc. Βιομηχανική Διοίκηση.

Ελάτε να απολαύσετε μια βραδιά γεμάτη τζαζ μουσική από ένα εξαιρετικό κουαρτέτο!




Παράλληλες δράσεις Cosmopolis Festival 2024 – CosmoKids

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το Cosmopolis Festival θα φιλοξενήσει από τις 29 Ιουλίου ως τις 3 Αυγούστου δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια για παιδιά στο πλαίσιο της ενότητας Cosmokids.

Όλες οι δράσεις του CosmoKids θα λάβουν χώρα στο παρκάκι στο ξεκίνημα της Θεοδώρου Πουλίδου (ανεβαίνοντας αριστερά). Δευτέρα 29 και Τρίτη 30 Ιουλίου – “Διαβάζω παίζω ζωγραφίζω” με την Μπιζιάνα Καλλιόπη και Μπιζιάνα Νόπη: Η δραστηριότητα θα αποτελείται από τρεις ενότητες.

Στην πρώτη θα γίνουν παιχνίδια γνωριμίας, εμψύχωσης της ομάδας και φιλαναγνωσίας. Στη δεύτερη θα διαβαστεί με παιδαγωγικό τρόπο μια καλοκαιρινή ιστορία. Στην τρίτη θα τα παιδιά θα ζωγραφίσουν
απελευθερώνοντας τη φαντασία τους, με έναυσμα την ιστορία που θα έχουν ακούσει.

Στο τέλος θα στηθεί μια μικρή έκθεση με τα έργα των παιδιών. Τρίτη 30 Ιουλίου “Ταξιδιάρικα Παραμύθια” – Παραμυθάδες: Σε αυτήν την ξεχωριστή δραστηριότητα, θα ζωντανέψουν οι ήρωες των παραμυθιών και οι μικροί φίλοι θα τους συντροφεύσουν σε φανταστικές περιπέτειες.

Θα μάθουν πώς οι ήρωες αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις, θα ανακαλύψουν καινούριους φίλους και θα δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες. Την Τετάρτη 31 Ιουλίου – Artattack: η ομάδα των Artattack αναλαμβάνει την διασκέδαση των νεαρότερων φίλων του φεστιβάλ με ένα πρόγραμμα έκπληξη.

Την Πέμπτη 1 Αυγούστου – “Cosmoπαιχνίδια” από την Fanta Lou: Πρόκειται για παιχνίδια από όλο τον κόσμο αφιερωμένα αντίστοιχα στις χώρες που θα φιλοξενηθούν. Κάθε παιχνίδι θα προέρχεται από την εκάστοτε χώρα, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την κουλτούρα της, διασκεδάζοντας.

Παρασκευή 2 και Σάββατο 3 Αυγούστου – “Ανακαλύπτοντας τον Κόσμο” με την Τζέλλα Καραλή: Οι δραστηριότητες είναι εμπνευσμένες από τις φιλοξενούμενες χώρες, την όμορφη πόλη της Καβάλας και το φυσικό περιβάλλον.

Μέσα από παιχνίδια, χειροτεχνίες και διαδραστικές δραστηριότητες, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς, να ανακαλύψουν την ιστορία της Καβάλας και να ευαισθητοποιηθούν για το περιβάλλον.

Για περισσότερες πληροφορίες σxετικά με το φετινό Cosmokids, αλλά και τις υπόλοιπες παράλληλες δράσεις του Cosmopolis Festival 2024, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του φεστιβάλ cosmopolisfestival.gr.




Δήμος Παγγαίου: «Τα προβλήματα με το ρεύμα αναβάλλουν τη συναυλία της Άλκηστις Πρωτοψάλτη!»

Λόγω δυσεπίλυτων προβλημάτων με την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος εντός της Ανακτορούπολης και των συνεχών διακοπών ηλεκτρικού ρεύματος και πτώσεων τάσης στον οικισμό της Ν. Περάμου αποφασίζουμε την αναβολή της προγραμματισμένης για την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024 μουσικής εκδήλωσης της Άλκηστις Πρωτοψάλτη.

Νεότερη ημερομηνία θα καθοριστεί μετά την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων. Οι πολυπληθείς φίλοι που προχώρησαν σε αγορά εισιτηρίων μπορούν να τα εξαργυρώσουν στα φυσικά σημεία προπώλησης, από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί καθώς και ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας more.com.

Η επιστροφή των χρημάτων έχει ξεκινήσει. Ζητάμε ειλικρινά συγνώμη για την ταλαιπωρία σας.